Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > O2 bez FUP - první den. Nějaké zkušenosti?

O2 bez FUP - první den. Nějaké zkušenosti?

Bobs (1.4.2008 20:34:48)

Mám od O2 variantu 4Mbit, původně s FUP 20GB/měsíc. Vždy to jelo standardně něco kolem 3.3Mb. Dnes, první den, kdy byl odstraněn FUP, se rychlost pohybuje typicky mezi 1Mb - 2Mb. Na původních dříve běžných 3.3Mb dosáhnu velmi zřidka. Také ping je dnes znatelně horší než dříve. Zatím netuším jak toto chování vysvětlit - zda je to způsobeno tím, že všichni v mojí oblasti začali zuřivě stahovat kdejakou blbost a začala se tak víc projevovat agregace, nebo zda je to prostě jen náhoda, která s odstraněním FUP nijak nesouvisí a všechno se rychle opět vrátí k normálu. Jakou máte z prvního dne zkušenost vy?

Anonym (1.4.2008 21:15:09)

No také mám pocit, že "něco není v pořádku". Nedělal jsem žádná měření, ale web je najednou nějaký lenošnější, stránky nabíhají pomaleji, že by přetížené DNS? Ping je stále 18ms, packetloss 0% a stahování 3,3MBit, jen nějak jako by byly delší odezvy když lezu na různé stránky. Někde jsem četl o problémech s Q2 DNS servery, může to být dím? Máte nějaké alternativní tipy?

Jan Stavinoha (2.4.2008 11:04:26)

Mam tu samou zkusenost - ping ok, stahovani ok, ale web je trochu pribrzdeny.

TTx (2.4.2008 16:47:48)

jj taky se mi zdá snad to vychytaj, ale ping a parametry ok... 4mb extrem Příkaz PING na seznam.cz [77.75.76.3] s délkou 32 bajtů: Odpověď od 77.75.76.3: bajty=32 čas=22ms TTL=57 Odpověď od 77.75.76.3: bajty=32 čas=24ms TTL=57 Odpověď od 77.75.76.3: bajty=32 čas=22ms TTL=57 Odpověď od 77.75.76.3: bajty=32 čas=21ms TTL=57 Statistika ping pro 77.75.76.3: Pakety: Odeslané = 4, Přijaté = 4, Ztracené = 0 (ztráta 0%), Přibližná doba do přijetí odezvy v milisekundách: Minimum = 21ms, Maximum = 24ms, Průměr = 22ms Datum a čas: 02.04.2008 16:40 Výsledek testu (rychlost, kvalita) Download: 3 304,52 kbit/s (413,07 kB/s) 1 výborné Upload: 204,01 kbit/s (25,50 kB/s) 3 dobré Web odezva: 57.1ms64.6ms94.5ms 2 velmi dobré Stabilita: 85.9 % 2 velmi dobré

nemam (3.4.2008 13:55:42)

jo ten upload mate uzasnej to by jeden z te rychlosti padl uzasem.

bj (4.4.2008 17:01:07)

fraška mám6MB lajnu a jsem jak na houpačce 160Kbs max 660Kbs je to podraz na lidi .FUP zrušily ale omezujou nás jinak takže shrnuto"o2 je velká sr...plná kecu a když tam zavolate mají z vás srandu rychle pryč od nich .ráno to jede jak štakš ale odpoledne pomalu vubec z trackeru bez šance z FTP jak houpačka no jsem pěkně nas:::

Dyzon (7.4.2008 05:16:40)

MAM 4mb od GTS Novery rychlost mi stoupla ,ale ze bych byl omezen ve stahovani nebo zhorseny ping sem opravdu nepocitil prave naopak :)

Lorkis (28.1.2009 06:51:02)

Dobrý den, chci se zeptat na stránkách O2 je to nepřehledné... chystám si pořídit internet ADSL O2 8MB, ale v tom balíčku píší že to stojí jen 500Kč/měsíc na rok... ale je v této ceně zahrnuta už měsíční cena pevné linky? A po tom roce se měsíční cena vyhoupne na kolik?

TTX (9.4.2008 18:31:21)

Ja uz si zvyk ze pokud nebudu bydlet nekde ve velkym meste tak proste optiku mit nemuzu, nastesti to jde resit i jinak (dedicated server) takze ti staci jen download ;-) uz mam obyc ADSL (non extrem) Download: 3 331,10 kbit/s (416,39 kB/s) 1 výborné Upload: 205,33 kbit/s (25,67 kB/s) 3 dobré Web odezva: 57.1ms60.5ms83.3ms 2 velmi dobré Stabilita: 91.8 % 1 výborné Zkusil jsem i rapida 375KB/s tak co se tu furt resi????

Luk (4.4.2008 16:57:07)

A ten download máte taky fakt úžasnej :-))))skoro o mego míň, než si platíte :-)))nevím co je ok :-))), jsem u kabelovky, platím mnohem méně za 4096/768 a jede to stabilně o trochu více 4180/800 kb/s .....ping do 12ms

tojesnadjedno (4.4.2008 18:02:30)

jenze kazdej nema to stesti aby byl o trochu vetsi frajer kterymu to na kabelovce jede o trochu vic nez nez tem chudakum okolo ze jo ? zy ses taky fakt uzasnej

Aha (9.4.2008 11:56:33)

No jo Megabit a kilobyte, to dělá mnohým problém, že? Násob osmi...

Luk (10.4.2008 00:02:54)

Nevím kde vidíte problém ???píšu 4180/800 kb/s a ne kB/s, takže co chcete násobit osmi ???když už je to vynásobené protože je to kb/s, nezkráceně kbit/s...a ne kByte/s

Hubert (10.4.2008 00:13:42)

Luku kašli na něho je to jouda

ggg (10.4.2008 08:08:41)

Jasně, nech to být, mi Ti zcela a dobře rozumíme ... :-)

hugo (2.4.2008 16:32:16)

souhlas

Haf (2.4.2008 08:26:51)

Je to děs, přesně se vyplnilo, že síť bude přetížená. Začalo to kolem druhé odpolední (děcka přišly ze školy) nechci vidět pátek!! Rychlost klesla za 6 na 4 Mb a třeba stránky na Centrum se otvíraly i 15s a v některých momentech vůbec. Pro Českou republiku nebude stačit ani plná optika neboť nenasytnost stahovačů (pirátů) nezná mezí. Ve městech to bude nejhorší. Dnes už se nebudou prodávat ani trafikové DVD a protipirátská Unie zezelená.

raf (2.4.2008 18:51:08)

Jaktože to v deset večer začlo jít naprosto normálně? Žádní stahovači - o2 prostě začalo od 1.4. řídit tok dat.

Nargon (2.4.2008 10:21:57)

Tak ja jsem u GTS (4M/256K) a stale to jede stejne jako predtim. http://www.speedtest.net/result/254057722.png Ten download na 3Mbitech je normalni, vzdalenost od dslamu neumoznuje vyssi synchronizacni rychlost nez 3.5Mbit

Anonym (2.4.2008 12:51:13)

a co jste cekali ???? myslite si ze Vam to pojede krasne jako pred tim?? Vzpamatujte se....

Viper (2.4.2008 13:44:26)

Mam O2 Internet Express 6Mbit pred zrusenim FUP rychlost prumerne 4,9Mbit nyni 13:40 mereno rychlost 4,87Mbit, takze to vypada v poradku.

Viper (2.4.2008 13:46:02)

Mam O2 Internet Express 6Mbit pred zrusenim FUP rychlost prumerne 4,9Mbit nyni 13:40 mereno rychlost 4,87Mbit, takze to vypada v poradku.

Scumo (2.4.2008 17:13:08)

O2 to podelalo, jediny co me jede v OK je O2TV, int. je na hov.. proto ze mam jen 1Mb nebo max. 2Mb/s z placenych 4Mb/s... Pokud to tak pude dal, a je me jedno ze silenic stahujou, tak napadnu O2 a but jim smlouvu omlatim o hlavu a vykaslu se na ne a nebo je zazaluju za nedodrzeni smluvnich podminek a nakonec s nich muzu vymlatit 6 nebo 8Mb/s za cenu co mam tet kdyz ti kokosove nedokazou udrzet stalost int. Nez nastoupilo O2 na trh a byl Eurotel vse jsem mel v pohode, 2Mb/s presne jak ve smlouve, vse furt jelo jak melo, dolezlo O2 tenkde z pr. a platim 700 za 4Mb/s ktere nyvydim!!! ZAZALOVAT!! Hajzle jedny.

vojti (2.4.2008 22:53:05)

no co jsem včera zjistil, tak tady u mě doma dokážou zřídit max 4Mbps, a kdybych pustil O2TV, tak by Internet běžel jen 512kbps... takže televize pohltí většinu linky... Nemůže to mít souvislost?

Martin (3.4.2008 17:41:58)

Kdyby jste se pane zaměřil více na fakta, než na afekt, mohlo by být ve Vašem textu méně pravopisných chyb.

Patrik (2.4.2008 17:25:05)

RevConnect (klonDC++) mi stahuje na kazde vlakno max 2-3 Kb - skoro 100% je to O2 levarna - rizeni provozu tak znamena, ze nestahnu rychle ani nic maleho. Celkove mi pripada internet brozdani trochu pomalejsi ale nic zasadniho. Torrenty docela jedou...

Haf (2.4.2008 18:01:58)

Intternet za 980,- měsíčně momentální rychlost Rychlost připojení k internetu: 719,29 kbit/s Rychlost stahování dat: 89,9 kByte/s měřeno zde 18:00

Mikek (2.4.2008 18:04:25)

Rychlost stahovani je v pohode, ping vsude je v pohode, ale stranky se nacitaji naprosto otresnym zpusobem. Google 10 sekund, seznam 10 sekund, servis24 asi 2 minuty. Hruza des. A to stale platim Extreme variantu.

Anonym (2.4.2008 18:18:58)

Souhlasím!!! Rychlost v pohodě pingy v pohodě, packetloss 0% ale brouzdání po netu KATASTROFA!!! To snad není možné, aby tahle změna zasáhle nejvíce právě ty uživatele, kteří jen surfují po internetu? Jen pevně doufám, že to dělá všem a že si toho brzy někdo z O2 všimne. Volali jste už někdo na infolinku? ... btw, zkuste si někdo načíst nějaké https stránky, třeba českou spořitelnu, to je teprv čekárna, někdy se ani nenačtou. ... jinak souhlasím, že stránky (idnes, google, dsl.cz a všechny další) se načítají až po DESÍTKÁCH vteřin!

NickRabit (2.4.2008 18:52:06)

me s Extreme jede zatim vsechno jak predtim vcetne rapidshare. Nemas zadanej u nich prechod na standard?

raf (2.4.2008 19:04:57)

Už tu bylo řečeno že u extreme o2 neuplatňuje řízení toku dat.

NickRabit (2.4.2008 19:08:36)

jj ja vim, ale mrkni na prispevek nademnou. Mirek psal ze mu to blbne a ma extreme...

Anonym (2.4.2008 18:21:59)

O2 4M rychlost 3,2 stahování 411 vše OK zatim

Anonym (2.4.2008 18:24:25)

Ano, rychlost stahování je OK, to tady píší všichni, bohužel jen vysoká rychlost stahování ke komfortnímu používání internetu nestačí :-( Zkuste si načíst www.servis24.cz, třeba večer okolo 20:00 a něco uvidíte...

456 (2.4.2008 19:02:05)

mam taky O2 extreme 4mb(pred 1.4.2008) ten bez FUP neco pres 1000,-) ale nechal jsem to predelat na ten stejny ale jen za neco pres 700,- a na infolince jsem byl "ujisten" ze v tom zadny rozdil neni jen "na zvysenou technickou podporu)tak ted nevim jestli je to tim prechodem. tem co jede rapid i odpoledne normalne nepiste prosim o jakou sluzbu a (za kolik) pouzivate . jestli to nebude tou TECHNICKOU PODPOROU.

NickRabit (2.4.2008 19:07:42)

ja mam extreme za 1000Kc a zatim bez problemu. Jinak ono zalezi na jakou linku volas, jestli na obchodni nebo technickou, na te prvni ti nic nez kraviny stejne nereknou, na technicke jsem z operatora dostal, ze extreme nebude mit aplikovano rizeni provozu (treba p2p kdyz je zatizena sit jeho slovy) a to me docela stacilo, abych nikam zatim neprechazel a nechal to tak jak je :). jojo neni nad zvysenou servisni podporu :-D

456 (2.4.2008 19:16:21)

tak to vypada ze kdyz neplatite za zvysenou servisni podporu nebo jak to nazivaji tak mame vlastne FUPku. Tak proc to nereknou rovnou "zboznuji cim dal vic O2 = podvodnici)

Anonym (2.4.2008 19:51:19)

Ale tohle není a nikdy nebylo fup. Fup pracuje na principu že stáhneš nějakej objem dat a spomalí se ti internet což se neděje.

Wolf (2.4.2008 20:08:31)

Jo no, ted ani nemusis nic stahnout a rovnou to nejede :)

456 (2.4.2008 20:29:21)

to neni FUP to je jeste horsi jeste jsi nic nestahl a uz vlastne nemuzes nebo abych te uklidnil stahnout muzes ale rychlosti do 50.0k a nebo az to odbrzdi. tak ta FUPka byla lepsiale to je vec nazoru mozna ze se shodnem ze si O2 proste nejake obstrukce nemuze odpustit.

Anonym (2.4.2008 20:35:02)

Horší, no mužeš neomezeně stahovat z webu což si dřív nemohl.

Anonym (2.4.2008 19:07:57)

Aneb, kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde...

Pája (2.4.2008 20:17:40)

no,nevím v čem je chyba, ale ráno nebo spíše řečeno - dopo to jede bez problémů - příjdu dom - z práce/ze školy a problém najet nějaké stránky ... ráno stahuju bez problému v rychlosti, na jakou jsem zvyklý a odpo sotva net nerozjedu ... řekl bych, že O2 to nějak nedalo, že budou muset zasáhnout ...

456 (2.4.2008 20:34:27)

tohle nasel kolega Tak me operator na technicke podpore rekl asi tohle... Ano, v soucasne dobe je na Rapidshare.com uplatneno rizeni datoveho toku site. Na otazku jestli je to naporad se odmlcel a po chvilce rekl ze je to proto ze to spada do P2P site...na coz sem mu neskocil a na mou reakci ze HTTP nema s P2P nic spolecneho se sel poradit s techniky. Prisel s tim ze maji problem na nejakem novem serveru, ktery omylem Rapidshare.com zaradil prave mezi P2P site, tedy ze to neni naporad a na odtsraneni zavady pracuji. Kdy k tomu dojde nevedel... ;) to mluvi jasne samo za sebe prava ruka nevi co dela leva a naopak ale je to velke halooo zrusit FUPkuzato je budou mit vsichni radi

Haf (2.4.2008 20:35:20)

Net 6 Mb 20:30 měřeno zde Rychlost připojení k internetu: 123,59 kbit/s Rychlost stahování dat: 15,4 kByte/s

lukas (2.4.2008 21:07:14)

Po zrušení FUP se mi zdá O2 net strašně pomalej, pořád mi padá připojení, třeba něco stahuju a najednou se to přeruší a nenačítaj se ani stránky a pak třeba za 3minuty zase všechno jde.V době "FUP éry" jsem podobné problémy nezažil.

Haf (2.4.2008 21:14:17)

Rychlost připojení k internetu: 116,32 kbit/s Rychlost stahování dat: 14,5 kByte/s čím dál lepší net 6Mb

karel (2.4.2008 21:23:30)

no prostě přejdu jinam, s O2 sem skoncil, co je pro firmu největší prohra? že jí opouští zákazníci a jdou jinam

MAJKL (2.4.2008 21:44:36)

JSTE OSLOVE A STVETE ME !!!! TED SI VSICHNI JOUDOVE NAKUPUJOU PREMIUMY A AKORAT TO ZATEZUJOU NAM OD FOCHU !!!!!!!! PEKNE NA PYTEL !!! A NENADAVEJTE O2 ALE SOBE A TEM DALSIM KNEDLIKUM, CO ZACALI NAJEDNOU ZALOHOVAT INTERNET !!! CESI !!!!

disect (2.4.2008 21:50:40)

jak by ho mohli zalohovat kdyz nemaj z kama sosat ?

Karel (2.4.2008 21:52:59)

To víš pan chytrej, myslim, že zrovna on bude "čecháček" jak vyšitej :-D

MAJKL (3.4.2008 11:09:25)

Dej si facku na hajzlu cos to zas vyblil za píčovinu ;-)

Coellon (2.4.2008 21:58:44)

Co to meleš? Proč bych nadával sobě za to, že využívám to, co si platím? To máš jako se zvířatama, když je nekrmíš a pak jim najednou nasypeš plnou misku žrádla, žerou skoro k prasknutí, ale nedělej si iluze, že jakýkoliv jiný národ by se choval jinak... Snad se to časem zlepší, pokud ne pak to zrušení FUPu bylo nanic, mnohem raději bych byl, kdyby ho zvedli třeba na dvojnásobek a zachovali stávající kvalitu a nic neomezovali.

KAREL (2.4.2008 21:56:07)

ODEJDĚTE OD O2!! VOLEJTE PRES JINE OPERATORY, SURFUJTE PŘES JINÉ PROVIDERY. AT TEN KOMOUŠSKEJ O2 - TELECOM UŽ TÁÁÁÁHNE

Haf (2.4.2008 22:33:43)

Odbila 22:00 a net běží bez problémů. No jestli ti míní takto praktikovat tak pozor!! Můžou přijít o spoustu zákazníků.

mIRA (2.4.2008 22:40:47)

zdravíím, cel by sem se zeptat kdyz O2 zrusili FUP jestli fakt muzu stahovat i torrenty a z LimeWire a nic se nezpomalííí????díky

NickRabit (2.4.2008 22:44:49)

no ono uz neni co zpomalovat :)

Haf (2.4.2008 22:59:12)

No torrenty fungují trochu jinak, rychlost udávají jiné faktory stahovat můžeš co chceš a kolik chceš ,ale O2 se dnes předvádí jako zákon, já zvažuji už žalobu. U mne jde o ušlý zisk.

NickRabit (2.4.2008 23:20:17)

jo to mas pravdu, nejak jsem nepochopil proc k tomu jeste zrusili moznost objednani Extreme varianty. Celkem dost zakazniku nasi firmy si ji platilo prave proto aby to jelo. Mohli nechat aspon moznast si nove zaridit extreme nebo levnejsi a standard....

Anonym (3.4.2008 15:08:36)

Jo tak to taky nechapu proc zrusily extreme varianty. Meli je nechat.

Anonym (3.4.2008 04:16:06)

u adsl ti nikdo nic negarantuje, zaloba ti nepomuze

Anonym (3.4.2008 04:14:40)

se nediv.. fup tam mel zustat, takhle to kazdymu pojede sice rychlostne lip nez s fupem ale s daleko horsi odezvou... zlaty moje CRa premium :)

Anonym (3.4.2008 10:45:14)

vy jste fakt magori, nejdriv tady pred mesicem jeeeee, my budeme mit nelimitni net, a ted podavate stiznosti.... vite vubec co chcete? sjte uplne padli na hlavu. pritom podminky jsou jasne, muzou ridit provoz a neni nikde definovane jak a co... takze klidne zalujte, ale je vam to k nicemu...

Blix (3.4.2008 17:22:10)

Takže tobě to přijde normální jo? Z tohohle falešného samaritánství se mi dělá špatně přečti si ty věci co pánové z O2 nakecali ! A že se to "řeší" ? Slepák se taky řeší až praskne? Mít třeba na výběr FUP / neFUP ani neceknu.

Vigo (4.4.2008 14:00:08)

No jasně, jásali jsme, proč by ne... ale asi nikdo nedoufal, že zrušení FUP bude na úkor rychlosti načítání www a celkově... Takhle pomalý net jsem nikdy něměl, ale doufám, že se to brzy vyřeší...

Mikek (3.4.2008 18:32:58)

Tak treti den po zavedeni je nacitani webovych stranek stale pomale jak prase, i kdyz platim extreme variantu. Na technicke podpore zjistili, ze se na me (chybne) aplikuje rizeni datoveho toku a ze se to asi deje u vice uzivatelu extreme tarifu. No kazdopadne prislibili, ze to vyresi, tak uvidime.

Pája (3.4.2008 21:08:17)

tak mi už nejde ani poslat 7Mb mail ... :-( musím ho poslat ráno, jinak prostě nevím - dopo a brzo odpo to jede v poho, později - hrůza

Rumcajs (3.4.2008 21:15:42)

To je hrůza, některé stránky najíždí desítky sekund, některé nenajedou vůbec, stahování 20MB souboru se podaří až napotřetí, (2x se přerušilo) - to je net jak od nejmizernějšího WiFi poskytovatele! Jen se pořád zdráhám uvěřit tomu, že by tohle byl setrvalý stav - pevně doufám, že na tom O2 intenzivně pracuje, protože se dá bez nadsázky říct, že jim kolabuje síť... Tohle už je opravdu na nějaký článek naších investigativních internetových médií...

Jméno. (3.4.2008 21:26:51)

Momentálně horší ping, až o 100-200 %.. GTS-Novera přes O2, uvidím časem..

Jméno. (3.4.2008 21:33:36)

Ještě jen dodám, ping kolísá , ne že by byl o 200% horší furt, ale co ping to jiné číslo, z původních stabilních 15-17 až klíďo na 40, někdy i 60 což se mě zdá jako pěkný zhoršení . Jinak stahování v poho

Anonym (4.4.2008 17:59:12)

nevidim na tom nic spatneho, nebo chces radsi zpet FUP?

martin (4.4.2008 18:56:23)

já ano

Anonym (4.4.2008 21:04:41)

Já taky, na Fupu sem neviděl nic špatného, rozhodně měl význam a smysl kvůli stabilitě , pokud někdo chtěl bez omezení, tak ta možnost přeci byla , pro mě je bez limit úplně zbytečný , raději ping 15- s 20 G na měsíc než ping 60 a neomezením , co z toho tahat 500 G měsíčně, vždyť mohl met bez limit , je to úplně postavený na hlavu .. A pro rejpaly - sem si nikdy nepřál bez Fupu, právě že sem si ho vybral úmyslně kvůli stabilitě a relativně pěknému pingu , pač sem i hráč po netu , a těch si myslím že není zrovna málo ..

Rumcajs (4.4.2008 21:07:09)

Já chci taky FUP

MAJKL (9.4.2008 14:44:44)

OK, píšu si: řízení datového toku, zákazník chce navíc FUP

Pitel (10.4.2008 19:38:49)

Seš normální potrat, kerej neumý ani gramatiku.

Ja (10.4.2008 21:05:08)

Nic proti Rumcajsovi opravdu nemám, ba rozumím a soucítím i s jeho požadavkem navrácení FUP ... Ale Majklův příspěvek mě v tomto velmi vážném tématu připadal opravdu vtipný, a hodně mě na tomto místě rozesmál ... Knedlas dobrý :-))))

Jméno. (4.4.2008 21:12:20)

A ještě dodám , kéž by vám ty vaše rapidu a torrenty úplně zablokovali , pač kvůli takovým jako jste vy to připojení vypadá tak jak vypadá !! , jsem zlí co :-)

Todd (4.4.2008 22:42:07)

Ne nejseš. Jseš jenom debil, co píše "jsem zlí".

Jméno. (5.4.2008 01:21:17)

hmm , další co se chytá každého stébla .. pane perfektní

Petan (5.4.2008 01:34:28)

a co jses asi ty? Tyhle pitomce mam fakt nejradsi, podivej se na svuj prispevek do vlakna O2 "bez FUP" a rychlostní omezení Rapidshare? a pak tady neco kecej, krome toho, ze vymejslis totalni kraviny, tak jeste prudis kvuli blbostem. Zkus se nad sebou zamyslet...

Martin Dukat (5.4.2008 11:00:45)

Vazeny pane, mel byste si uvedomit ze vse zalezi na kvalite nastaveni site pri dobrem nastaveni rizeni provozu muzete tahat jak chcete a sit nepretizite... Jak jinak by bylo mozne ze mohla existovat varianta extreme kde jste mohl tahat jako o zavod a nikoho jste neomezil.... Pokud vim spolecnost volny.cz nabizi take adsl 2048/128 na platforme O2 bez fup a zatim si nikdo z jejich zakazniku nestezoval... Jenom pro vasi informaci ja mam ADSl Premium 2 mb od Tiscali na platforme O2 a zadne zpomaleni jsem nezaznamenal cim to asi je? Odpovim Vam neni to tim ze by bylo malo stahovacu je to kvalitnejsim rizenim site od Tiscali.. Takze pokud mate problemy s Internetem urgujte O2 nikoliv stahovace... Apropo nezda se Vam ponekud despoticke chtit po nekom kdo si plati cca 800 Kc za Internet (je v tom i pausal za pevnou) aby Internet pouzival jen k obcasnemu prohlizeni stranek, to si myslim ze by byla hodne draha sranda ne?

Ja (5.4.2008 11:11:38)

Ano, je to tak. A pokud to neměli zvládnutý, tak neměli jít cestou neomezenosti, ale raději cestou zvyšování limitů. Je třeba si uvědomit, že ne každý, kdo tady dává svou nespokojenost vůči stahování z rapidshare měl také problémy s dodržováním původních datových limitů.

Martin Dukat (5.4.2008 12:06:50)

To je ale potom problem O2 nicmene cesta ruseni fup je spravna cesta a urcite se ale musi zapracovat na rizeni site neni nutne u 4mb pripojky omezit konstantne rapidshare na 20 KB za sekundu....... Proste nastavit to tak jako u extremu asi nebude nemozne kdyz to vzladne i UPC a tak.... Misto horovani za znovuzavedeni Fupu by bylo dobre tlacit na O2 o urychlenou optimalizaci site pro vsechny

Anonym (5.4.2008 12:21:21)

S UPC tohle nemůžeš absolutně srovnávat. Datová propustnost kabelového internetu je někde hodně vysoko nad ADSL a naopak počet zákazníků na UPC je o hodně menší než na ADSL.

Anonym (5.4.2008 12:25:01)

Mymochodem, proč by to nastavovali jako u tarifu extreme když za něho si lidé platí o hodně víc a jde zřídit i po 1.4?

Jméno. (5.4.2008 12:32:46)

Já si na připojení nestěžuji, rychlost stahovaní mám pořád stejnou a otevírání stránek absolutně bez problému, jak jsem psal, jen se zhoršil ping. A odpověď na vaši otázku bych si vysvětloval tak že u negarantovaných připojení kdy existoval FUP na agregaci 1 ku 50 se přece jen stabilita připojení projevovala lépe. Nejsem žádný technik a jen hádám že by to tak asi mohlo být. No a teď když už každý muže tahat až do zmagoření se to hold projevuje na té stabilitě = ping .. Jinak jak říkám, žádné zhoršení nepociťuji , jen ten ping.. Přeji hezký slunečný den :)

Ja (5.4.2008 12:48:02)

No ten problém se týká pouze zákazníků O2, a ty máš si myslím NEXTRU ADSL ... nebo se pletu ??? :-)

Jméno. (5.4.2008 16:58:58)

Ano, nextra už to tedy dávno není, ale GTS Novera, přes O2, změn O2 se tykají i Noveráků co mají přes O2..

Anonym (9.4.2008 15:16:33)

je to tim ze internet od tiscali ma malo kdo (na tomhle foru ses prvni).. O2 adsl ma ale miliony zakazniku, naprosta vetsina ma linku od O2 a nechala se O2 premluvit i ohledne adsl, protoze jsou lini zjistovat jestli existuje neco vyhodnejsiho, nebo ani nevi ze nejaci alternativci jsou

harris01 (10.4.2008 10:41:35)

- ani nejsi tak zlí - jako by sis měl zopakovat gramatiku, chlapečku...

MAJKL (9.4.2008 14:45:36)

dobře, píšu si..... přihodíme ti k ŘDT také navíc FUP :-)

ANTIMAJKL (9.4.2008 16:51:57)

dobře, pýču si, Majkl je debylní rozvařenej knedlyk!

DarkEvil (3.4.2008 22:37:55)

Tak já si nestěžuji.... Rychlost připojení k internetu: 3,489 Mbit/s Rychlost stahování dat: 446,6 kByte/s

Todd (4.4.2008 18:03:12)

Z rapidsharu ?

petr (4.4.2008 20:00:34)

Hrůza od 1.4.nepřesáhne rychlost při ztahování z rapidshare 20kb/s

Anonym (9.4.2008 15:12:52)

mozna kdyby si prestal ztahovat a zacal stahovat tak ti to pojede lip.. doporucuji se vratit na zakladni skolu kde ti vysvetli co a jak

Ja (9.4.2008 16:42:43)

A Ty jsi už tu ZŠ dostudoval ? :-)

123 (5.4.2008 10:37:10)

Ja si take nestezuju. http://rychlost.cz/sys/result/88.100.3.125/1207384284/bf0bcda2f4/

Mroz123 (5.4.2008 17:03:58)

Jsem z Prahy a nepocituju zadny upadek rychlosti at uz web nebo i RS. Odezva je taky +- stejna. Mozna to zavisi na lokalite.

Robo (7.4.2008 07:30:13)

Už dva dni sleduji tuto diskuzi, protože omezení přístupu na rapidshare.com se týká i mě. Nechtěl jsem dělat ukvapené závěry, proto po diskuze vstupuji teprve nyní. Je evidentní že Telefonica O2 šlápla do vosího hnízda, když omezila rychlost právě z Rapidu. Ukázalo se, jak mocným fenoménem dnes Rapidshare je. To co se strhlo po odstranění FUP a přechodu na tzv. "řízený datový tok", to asi nikdo nepředpokládal. Ale omezení servrů rapidshare.com je krok, který jsem tak docela nepochopil. Rapid má totiž také svá omezení. I majitele premiových účtů totiž omezuje, a to 25Gb/5 dní, tzn. 5Gb/den. Dá se pochopit strach O2 z přetížení sítě, ale v případě Rapidu je to ze strany O2 jakási "předposranost". Odstranění FUP už provedlo mnoho operátorů po celém světě, a žádná síť se ještě nezhroutila. Řekl bych, že každý si stáhne to co potřebuje, a notorických "tahačů - závisláku" není zase tak moc, a navíc tito elementi mají stejně už dávno ADSL Extreme, takže tahali i před odstraněním FUP. Naprosto drtivá většina těch, kteří mají Rapidshare PremiumAccound ho nemají proto, aby za měsíc zaplnili HDD, ale proto, aby nemuseli čekat na stažení dalšího souboru při free download. Já osobně už mám premium účet a ADSL 4096 skoro rok, a doposud jsem se ještě nedostal na hranici dosavadních 20Gb FUP. Tyto služby jsem si zaplatil, nikoliv abych stahoval nadměrné množství dat, ale pro jistý komfort a rychlost stahování. Nevím, jaký datový tok potřebuje O2 TV, ale umím si představit že to asi zanedbatelné nebude. Přitom O2 TV je nyní masivně nabízena, a tam žádné přetížení sítě nehrozí??? Doufejme, že O2 příjde k rozumu, a pochopí, že blokování nejpopulárnějších www stránek asi nebude cestou k udržení zákazníků. Rapidshare.com je naprosto legální záležitost, a i kdyby ne, O2 je pouze poskytovatel přípojení, ale v žádném případě arbitr, který by měl rozhodovat o tom, kam se mohu připojit a kam nikoliv. To je opravdu pouze moje privátní záležitost. Odstranění FUP je mě osobně úplně jedno, ale jestli by to mělo znamenat omezování datového toku, to bych se tedy velice ostře ohradil, a uvažoval o změně poskytovatele.

Anonym (9.4.2008 13:52:14)

ja mam sice extreme 2Mbit, ale po dvou letech co O2 mam s nima v obdobi prazdnin skoncim a prejdu na kabel od UPC. Usetrim 2 kila a budu mit 3x rychlejsi down a 10 rychlejsi up. Sice jsem zatim s jejich sluzbama mel problem minimalni,ale za ty prachy muzu mit lepsi sluzby, takze neni duvod proc bych je mel takovodle hnusne se chovajici firmu podorovat.

Anonym (10.4.2008 12:40:41)

O2TV jde přes multicasty, což je asi přece jen menší datový tok v souhrnu a hlavně to jde snáze regulovat.

IT_mimozemšťan (9.4.2008 14:21:02)

Možná to bude vypadat jako provokace, ale mě se po 1.4. výrazně internet i stahování zrychlilo. Nejsem sice žádný "sosač", ale občas si přes P2P něco postahuji, takže jsem naprosto spokojený se zrušením FUP. Ale jak tak čtu vaše příspěvky, asi budu velká vyjímka. Takže je docela možné, že řízení datového toku pomohlo hlavně nám běžným uživatelům internetu od přetěžovačů sítě :-)

Ja (9.4.2008 16:56:10)

Buďto jseš zaměstnanec z obchodního oddělení Telefonica O2, a zachraňuješ tady touto formou i tady co se dá, nebo máš setsakramentskou sakra hodně velkou kliku! Já bych tipl ten první případ. ... P.S. To Vám už ani ve firmě O2 ten net nefunguje, že si chodíš začetovat až na ministerstvo financí ? :-D

Anonym (9.4.2008 15:19:32)

chcete omezeny rapid nebo vse neomezene ale s opravdu slabou rychlosti a odezvou sahajici do stovek ms? asi ne, tak prestante kecat hlouposti a nechte O2 delat svou praci, pokud jste nespokojeni nic vam nebrani prejit k nejakemu amaterskemu wisp (wifi isp) nebo k adsl alternativcum s vlasnim llu

MAJKL (9.4.2008 15:21:47)

ta jelita chtěj hlavně rapíd protože internet je jim kromě sosání písnišek a filmešků a gamesek na h*vno ;)))))

Paroback (9.4.2008 16:49:44)

Zmlkni ty jelyto a liskni si!!!!

Standa (9.4.2008 17:02:03)

Dnes jsem volal na O2 a dozvedel jsem se ze rychlosti by ted meli byt normalni ale muze se stat ze nastane rizeni datoveho toku pri pretizeni. Pak mi rikali ze poslednich 5 dnu by problemy nemeli byt znat ze meli velke problemy prvni 4 dny a vyresili to. Ja jsem dnes tahal z netu a max do tech 250kb/s a to mam 4 megabit (+-420kb/s) nechteli mi to verit ze mi tak spadla rychlost tak nevim no co jsem tim dokazal ze jsem tam zavolal asi nic.

Ja (9.4.2008 17:13:34)

Ale ano, vědí o Tobě, a možná že i o nějakém dalším zadělaném problému ... Záleží, jak ten tvůj konkrétní telefonát komplexně vyhodnotí. Že by nastaly už jen samé lepší časy na linkách ADSL O2 ??? :-)

Anonym (9.4.2008 17:55:46)

jsem majitel verze EXTREMe, extremni zpomaleni:( dam jim tyden, pak jdu jinam, jen nevim jestli si pomuzu, nemate nahodou nejake zkusenosti s VOLNYM, ale musim mit stale tu priposranou linku od O2. Zajima me, jestli budu stale nejak i spjat s uzivatelama o2, u o2 jsem rok a pul, zatim zadny problem az ted posledni 4 dny, nacitani stranek katastrofa, uploud katastrofa, download ok

Anonym (10.4.2008 21:32:24)

volny je dobry ISP az do doby nez se vyskytne nejaka chyba, navic upsat se jim na dva roky asi taky neni zrovna ideal

Anonym (12.4.2008 08:55:44)

diky za odpoved, mate pravdu, upsat se na 2 roky je vcelku dlouho:( ale o2 mi stale jede spatne, dneska v sobotu to je dost mizerne:( takze vybiram z nabidky volneho, GTS a radiokomunikaci (ovsem musim mit stale linku od o2)

O2 (10.4.2008 00:58:23)

Jen absolutni technicky neznalec muze tvrdit, ze nejaky vetsi operator rusi limity a ze ma takove kapacity site, ze si to muze dovolit bez toho, aby sit(internet) klekla. Uzivatele dokazou vytezit veskerou volnou kapacitu, kterou by operator navysil. Ujasneme si tedy fakta: a) O2 nerusi FUP, FUP znamena Fair User Policy. b) O2 meni typ omezovani FUP, tedy z "datovych limitu" na "limity na typ spojeni" V soucastnosti tak padnul asi posledni slusny poskytovatel internetu a zaradil jse tak k nejvetsim lharum. Je to nastaveno tak, ze pro ruzne sluzby jako torrent, overnett, a spoustu dalsich vcetne vetsiny her a tak podobne je vse omezovano tak, aby to u providera neprekrocilo 10% veskere kapacity. Zbylych 90% je pro FTP, SKYPE, WWW, MAIL a pod. Presneji receno zakladni sluzby jsou neomezene, vse ostatni co je nepoznane nebo "nezadouci" je omezovano rychlostne. Nejlepe jsou na tom uzivatele O2 co maji sluzbz EXTREME, protoze veskery provoz techto uzivatelu je a bude vzdy neomezovan. Proto take se O2 snazi aby lidi presli z EXTREME na jine programy ktere podlehaji novemu FUP, a proto jiz neni mozne si ani EXTREME objednat. btw u FTP je omezovani nastaveno tak, ze par vterin to pujde naplno, a pak se to skrouhne. U dalsich jako Youtube a podobne se take ted uvazuje, jak to budou omezovat, aby se to nestahovalo rychleji nez to stiha koukat uzivatel. Chapu ze beznym uzivatelum mozna toto cele pomuze, ovsem seriozni by od O2 bylo o tom pravdive informovat zakazniky o co jde, a umoznit jim treba i jine sluzby kde se FUP bude uplatnovat po staru tedy dle datovych limitu a bude tedy jen na uzivately jako doposud, kolik GB si zaplati a to mu pujde plnou rychlosti. Ovsem toto vsecho se nedela pro uzivatele (to je vsem co do toho vidi jasne) ale pro REKLAMNI KAMPAN a ziskani novych uzivatelu od konkurence "bez limitu" :). Jen mi je smutno, ze se najdou lidi, ktery nad tim moc nepremysleji, nejsou stahovaci a tedy datovy limit prakticky nikdy v minulosti neprekrocili. Ale presto zmenu FUP z datovych limitu na FUP - omezovani rychlosti dle typu provozu oslavuji. A prave jim jsou jiz ted nektere sluzby pomalejsi nez byly predtim, ostatni jdou beze zmeny uplne stejne jako predtim.

TTX (10.4.2008 14:50:05)

hm a tyhle věci si zjistil kde ? Obyč o2 ADSL 4mego za 350kč ----------------------------------------------- FTP (používano denně) rychlost nejde pod 400KB/s http://i28.tinypic.com/29ljk9v.jpg Torrenty se zdají take OK http://i30.tinypic.com/2qswhe9.jpg Rapidshare, testoval jsem i dva dny předtím (mezi 15-20hod a vždy full speed) http://i29.tinypic.com/2moqrzk.jpg

Anonym (10.4.2008 21:31:28)

tak to mas obrovsky stesti ze bydlis v lokalite kde jsou lide ohleduplni a pokud neco velkeho tahaji tak to delaji vecer a ne ve spicce aby to vsem jelo spatne..

TTX (11.4.2008 01:00:03)

No rek bych, ze rizeni datoveho provozu bude na agregacnich bodech pak by to znamenalo, ze na celem Olomoucku nikdo nic nesosa / sit neni pretizena

Mirek (10.4.2008 19:36:38)

Nechtěl jsem nikde v diskuzi reagovat, už 10 dní ji sleduji a nestačím se divit, opravdu mi mluvíš z duše. Pokud by O2 nabídla výběr tarify FUP, řízený provoz, extreme, bylo by to fér vůčí zákazníkům. ...ale, O2 nejde o zákazníky a vlastně ani ne o jejich ADSL. Nejdůležitější je přesvědčit lidi k přechodu na předražené pevné linky, nic jiného. Humbuk okolo rušení FUP pak byla reklamní kampaň, nic jiného. V konečném důsledku měla možná přivést "chudáky" k ADSL s řízeným provozem a "bohatší" převést od běžných k extreme tarifům. Několikrát se tu psalo, proč se ani jeden z redaktorů Internetových časopisů ani nezmínil o problému zákazníků O2 po 1.4.2008. Přitom je odpověď jednoduchá: FUP bylo vděčné téma, psalo se všude, že to síť unese a že je to zbytečné atd, prostě články vznikaly jen kvůli tomu, aby čtenáři klikali a četli a viděli reklamu u nich bez ohledu na to, jestli jsou nebo nejsou pravdivé. Z neproblému si média udělala problém, typické vrtění psem. Dnes se ukazuje, že rušení FUP zase nebyl tak dobrý nápad, takže raději o tom nepsat a už vůbec ne na místech, kde se dělá reklama a vydělává se na "neomezeném ADSL". Jsem připojený přes UPC a i když mám k jejich síti a zákaznické podpoře dost výhrad myslím si, že jejich postupné navyšování FUP až k extrému umožnilo otestovat, jestli to jejich síť vydrží. Pozor ale, UPC připojení není ADSL, kde je zákazníků řádově víc a technologie přenosu má řádově horší parametry. Prostě O2 šláplo vedle a jen dokázalo, že pro reklamu udělají vše, i ztratí důvěru zákazníků.

Anonym (10.4.2008 21:26:41)

delas si srandu? O2 NEBYL NIKDY slusny poskytovatel internetu, uz od dob dialupu a telecomu s nim byly sileny problemy.. ale nastesti tu mame spousty daleko lepsich alternativ..

Anonym (10.4.2008 21:27:58)

"Youtube a podobne se take ted uvazuje, jak to budou omezovat, aby se to nestahovalo rychleji nez to stiha koukat uzivatel" delas si srandu? asi ano, protoze ja se nesmirne bavim :D

Anonym (10.4.2008 21:53:06)

spis by jste meli na nejaky cas zapomenout na rapid a zkusit nejakou z alternativ, O2 to casem vyresi.. Minuly rok byly podobne problemy s CRa (premium adsl) - ale tam byla na vine agregace, z 10mbit(u me jen 7mbit-->kvalita linky)to behem 18hod az pulnoci jelo jen 1mbit a odezvy 100ms+ na seznam. Nikdo se se mnou nebavil, technici jen vysvetlovali princip agregace. Tohle trvalo asi 4mesice, vazne jsem uvazoval o prechodu jinam, ale nakonec diky moji lenosti jsem zustal u CRa a priblizne od ledna tohoto roku to jede naplno neustale a zadne problemy. Stejne to bude s O2, casem to vyresi tak vydrzte a hlavne nelezte k CRa, priliv stahovacu od O2 to by nam tu tak chybelo..