Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > A k čemu nám je ta klávesnicová gramotnost aneb Budou počítače samy psát?

A k čemu nám je ta klávesnicová gramotnost aneb Budou počítače samy psát?

Anonym (7.5.2008 00:00:00)

Nedělní televizní noviny dne 27. dubna přinesly místo uklidňujícího pohledu na zvířátka reportáž o soutěži dětí v rychlosti psaní na klávesnici. Údajně jsme v této oblasti nejlepší na světě, dozvěděl se konečně pozitivně naladěný divák a před obvyklou dávkou sportovního zpravodajství mu mohlo blesknout hlavou, že zápolit se dá skutečně ve všem (pojídáním knedlíků na čas počínaje, psaním na klávesnici konče).

Oldřich Suchoradský (11.5.2008 20:52:39)

Zmíněnou reportáž jsem ve zprávách také zaznamenal a s potěšením kvitoval, že i NOVA našla odvahu, vedle katastrofických a senzacechytivých námětů, odvysílat reportáž z tak bezkonfliktní a mírumilovné soutěže, která se uskutečnila v Novém Bydžově. A byla to rteportáž rozumná, srozumitelná, kde bylo zřejmé, na čí straně je autor reportáže. Souhlasím s tím, co k reportáži napsal Jaroslav Poláček. Samozřejmě o celé věci hodně ví a jeho informace je zasvěcená. Já, jako učitel základní školy kde se výuka psaní podle zmíněné metodiky pět let provádí, musím jenom podpořit a podtrhnout myšlenku, že psaní na klávesnicí by mělo být součástí výstupů získaných dovedností každého žáka základní školy. Škoda že iniciativa a síla KDU-ČSL nestačila k tomu, aby se tato podmínka udržela v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní školy. Takto je jen na řediteli a učitelích každé školy, zda se k takovému působení na své žáky uvolí a do svého Školního vzdělávacího programu zařadí výuku správného psaní. Přiznávám, že jsem v tomto směru skeptik. Většina učitelů-informatiků nácvik psaní v tomto předmětu považuje za ztrátu času. Nedivím se v situaci, kdy informatika byla v RVP také neúnosně okleštěna, takže učitel neví co dřív a v jakém rozsahu žáky učit. A teď by k tomu mělo přistoupit ještě psaní... Jejich reakci chápu. Ale začít psát se dá také v zájmovém kroužku, ve školní družině, v pracovních činnostech a našel bych jistě dost příležitostí i v jednotlivých předmětech. Bohužel, tak to vidím já, z pohledu školy, kde to funguje a má to výsledky. Oceňují to rodiče, chválí nás střední školy, kam přechází naši žáci. A nejvíce si to pochvalují samotní žáci. V nácviku psaní vidí smysluplnou činnost, která jim pomáhá a která je baví. I já jsem celý život "datloval" a dnes mi vadí, když vidím svého doktora, jak ťuká recept na klávesnici dvěma prsty. Je pro mne nekompetentní úředník, který se mnou sepisuje protokol stejným způsobem. A docela mně naopak těší, když mi výpravčí v naší kopidlenské stanici s úsměvem sděluje, že se snad bude muset naučit pořádně psát, protože to denně slyší od našich žáků-cestujících, kteří mu to připomínají, když jim ťuká dvěma prsty na klávesnici jízdenky. Oldřich Suchoradský, ZŠ Kopidlno