Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Facebook: Když se něco mění, lidé se rozčilují

Facebook: Když se něco mění, lidé se rozčilují

Anonym (19.3.2009 00:00:00)

V první polovině února se během několika dní změnil všem uživatelům sociální sítě Facebook design webových stránek. Úprava vzhledu Facebooku je výrazná a očekávaně se velmi brzy dostavily také reakce uživatelů.

jan.elznic (19.3.2009 13:50:06)

Dovolím si více než souhlasit. Lidé umějí daleko častěji kritizovat než chválit. Poznal jsem to sám třeba na jiné komunitní službě, kterou už léta navštěvuji - XChat.cz. V roce 2004, když přišel nový vzhled pro celý portál, lidé kritizovali, jak jsem jim líbil ten starý, v říjnu 2006 byl nasazen další nový vzhled a lidé opět kritizovali, že chtějí ten starý "dobrý" z roku 2004. A až přijde další, zase budou chtít ten co je teď. Je to klasická nespokojenost uživatelů, a většinou je to znát právě u komunitních služeb, kde mají uživatelé daleko větší množství prostředků k projevení svého nesouhlasu. Platí to tak ostatně i u jiných věcí. Lidé prostě neumí tak dobře chválit jako kritizovat - ale to už jste zmínil v souvislosti s těmi učebnicemi marketingu.

Misha (23.3.2009 12:27:02)

myslím, že pokud jsou ty připomínky vyargumentované, tak námitka o tom, že lidé jen kritizují, neobstojí . http://www.fb1.cz/obecne-o-facebook/proc-facebook-slapl-novym-designem-vedle-a-jak-se-z-toho-poucit

Anonym (19.3.2009 15:34:34)

Souhlasím s tím, že lidé se proti změnám bouří často zcela neopodstatněně, nejspíš z principu, tato lidská nechuť ke změnám je přirozená. Co se však týče nového vzhledu Facebooku, tuto novou změnu nepovažuji za posun kupředu, naopak jako krok zpět. Spousta kritických názorů je konstruktivní a objektivní. Na jednom z blogů vývojáři FB uvádí některé použité metody softwarového inženýrství (např. snímání pohybu očí po obrazovce). Otázkou tedy zůstává, jaký byl soubor snímaných uživatelů systému. Zároveň vývojáři nedodržují základní principy návrhu. Mluvím konkrétně o technice CRAP (Contrast, Resolution, Alignment,Proximity). Právě na nedostatečné odlišení jednotlivých částí stránky si uživatelé stěžují nejvíce. Každý ví, že co je velké, upoutá větší pozornost. Co když ale potřebujeme zobrazit hodně informací na relativně malém prostoru? Navíc právě na FB uživatelé jednotlivé zprávy očekávají, není tedy třeba je na ně více upozorňovat. Co se týče blízkosti souvisejícíh prvků webu, podlé mého názoru se jedná o jediné opravdové vylepšení. Přestanu mluvit o vzhledu a zaměřím se na funkcionalitu: ubírat funkce v nových verzích je přinejmenším podivné, lépe však říct že hloupé. Jedním z odvětví softwarového inženýrství je také inženýrství použitelnosti, na to však nejspíš vývojáři zapoměli. Osobně jsem po změně na novou verzi o FB ztratil zájem. A myslím že nejsem jediný...

Anonym (19.3.2009 16:01:47)

presne tak...

Mour (20.3.2009 13:09:54)

Na tom facebooku jsem v životě nebyl ani nevim jak to vypadá :-D

Mike (19.3.2009 17:11:15)

Zcela souhlasim... ... ale myslim, že nezpochybnitelnej fakt je to, že po přechodu na nový design už trávim na FB tak 10% času co před tím. Nelíbí se mi a blbě se mi v něm orientuje. Proč měnit něco co funguje a jen to neupgradovat? Podotýkám, že jsem změn designu už na vlastní kůži zažil 6 (jsem tam velice dlouho), některé jsem přivítal, některé jsem rád neměl (a časem si zvykl). Po žádné předchozí změně jsem ale k FB neměl takový odpor jako mám teď... a spousta mejch přátel se na to dívá stejně :o(.

temp (20.3.2009 17:42:42)

Ale co když je ten design opravdu špatný? Něco jako vývojový omyl, hranaté kolo. Drncání se někomu může líbit, většině ovšem vyhovuje hladká jízda. A zdá se, že většina má změny za hranaté.

Lucie (16.7.2011 22:55:32)

Asi nějak takhle.