Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Hrubá chybovost internetu u O2

Hrubá chybovost internetu u O2

vasam (10.4.2009 19:18:49)

Zdravím, mám, podle mého celkem závažný, problém s ADSL O2 a chtěl bych se nyní poradit: někdy na podzim mi na požádání navýšilo O2 rychlost na 8M (reálně tedy cca 7M, ale i tak paráda) a asi do začátku března vše jelo na jedničku (odezva, rychlost, ...). Na tom začátku toho března (asi v době, když v naší lokalitě hromadně zrychlovali všem na 8M) začal internet velice "chybovat": adresa nenalezena, vypršel čas spojení, apod.; zkusil jsem všechno možné (od jiného modemu, po cizí DNS) a když nic nepomohlo, doufal jsem, že je to jen něco dočasného, a že se to brzy spraví "samo"; bohužel se tak nestalo, tak jsem to nahlásil na technickou podporu a přijel technik; ten zjistil, že naše linka hodně chybuje; po dvou dnech přepojování na "lepší" linku, kdy mě měli dát do "páru" s jiným uživatelem, problém přetrvával; dnes to skončilo na tom, že mi net, dle jejich slov, "nepatrně" zpomalili na 6M (ve skutečnosti tak na 5M, což mi nevyhovuje, zvláště když vím, že těch 7M ta linka prostě zvládne), což mělo podle nich problém určitě vyřešit. Ani poté se problém nezlepšil, spíš naopak. A právě zde si nevím rady, jak dále nejlépe jednat: přejít k jinému poskytovateli? Uhodit na O2, aby mi dali agregaci 1:1 (oproti nynější 1:50)? ... Omlouvám se za vyčerpávající příspěvek, ale kratší a stejně výstižné to snad ani napsat nešlo :) Předem díky za odpovědi.

Anonym (10.4.2009 20:22:54)

Tohle nemá řešení (podle Vašich představ). Problém je zjevně v tom, že díky zrychlení ostatních linek se zvětšilo rušení v kabelu a tím pádem ta Vaše linka už nezvládne to co předtím. Dá se zkusit kvalitnější modem (nevím, co tam teď máte). Jiné parametry připojení Vám O2 při ceně kterou platíte nedá a ty jiné uživatele co Vás ruší ani nezpomalí ani neodpojí. Definitivním řešením by byl přechod k jinému poskytovateli na jiné technologii (alternativci na ADSL se budou potýkat se stejným problémem, spíš by to bylo horší, protože to stejně musí řešit přes O2), ale je otázka, co je ve Vaší lokalitě dostupné.

vasam (10.4.2009 20:50:04)

Právě, že jedině ADSL. A kdybych si připlatil, myslíte, že by to nějak spravili? Modemy zkouším 2: Well PTI-845 a Zyxel Prestige RU T3

Anonym (11.4.2009 12:02:31)

Myslím, že když jim nabídnete 100000 měsíčně, rádi vám do domu natáhnou optiku s garancí rychlosti :)

vasam (11.4.2009 13:02:02)

V mé lokalitě asi těžko ;)

Anonym (11.4.2009 15:16:05)

takova blba otazka, co reinstala systemu? Zkousel?

vasam (11.4.2009 16:12:32)

Jak jsem psal výše: zkouším 2 různé modemy a byl u mě i technik z O2, který právě zjistil, v čem je problém - chybovost

Anonym (11.4.2009 16:56:20)

Technik tu chybovost videl na jake vrstve? Jak dlouho to je co jsi system preinstaloval? Kde tu chybovost meril? Za modeme, v zasuvce v ucastnickem rozvadeci?

Anonym (11.4.2009 17:04:42)

ale vypada to tak, ze asi budes muset zkousnout, ze ti internet chybuje

vasam (11.4.2009 17:11:39)

on chybuje hodně (při těch 7M) :-D

Jouda (12.4.2009 23:04:54)

O2 dělá maximum co může. Holt je to fyzika a tu neukecáš. Smířil bych se s pomalejším netem. Neříkej mi, že poznáš rozdíl 6 vs 7 mega.

vasam (13.4.2009 11:17:03)

Nejsem si jist, zda udělají vše - s jejich politikou proč taky? A je to ve skutečnosti 5M :-( (jak jsem psal výše), a poznat to je opravdu hodně (už i při "triviálním" prohlížením stránek)

vasam (11.4.2009 17:10:38)

Vrstvě? Dělá to na několika počítačích stejně... Měřil chybovost jak v tom červeném drátě (co vede do modemu), tak v tom co vede přímo ze zásuvky (ten zelený)

Brutus (11.4.2009 17:53:32)

A co sem napsat aspon paramtery z modemu..jak se tvari linka..tzn utlum,odstup signal od sumu../SNR/...Pote se da neco radit.

aamp (11.4.2009 20:41:58)

Já bych to viděl, že hodně lidí se tam připojilo a ta linka to prostě nezvládá. Řešení je aby buď posílili linku nebo snížily rychlost za nižší paušál. První záležitost ovšem závisí na vedení (kabely) v obci atd. Zkusil bych je znova zotravovat, ať se kouknou víc u sebe. Jinak hodil by se výpis ze statistik modemu (signál...)

vasam (11.4.2009 22:53:45)

zde je výpis z modemu: Connection Status Connected Us Rate (Kbps) 388 Ds Rate (Kbps) 6149 US Margin 31 DS Margin 12 Trained Modulation ADSL_2plus LOS Errors 2 DS Line Attenuation 29 US Line Attenuation 12 Peak Cell Rate 915 cells per sec CRC Rx Fast 7 CRC Tx Fast 0 CRC Rx Interleaved 0 CRC Tx Interleaved 0 Path Mode Interleaved