Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Před 10 lety měl kolabovat svět kvůli chybě Y2K, „chybě počítačů“

Před 10 lety měl kolabovat svět kvůli chybě Y2K, „chybě počítačů“

Anonym (31.12.2009 00:00:00)

Je to přesně deset let, co ve světě vrcholily přípravy na půlnoc, jíž měl začít rok 2000. Moderní informační a elektronický věk nepamatuje větší návaly katastrofických zpráv o kolapsu přístrojů, sítí a všeho elektronického. „Problém roku 2000“ byl spíše než reálnou hrozbou jen další z novinářských dojných krav a generátor miliardových útrat.

mladas (31.12.2009 03:06:01)

Ano, ano na tuto dobu pamatuju, resily se ruzne "finty" co a jak provest, aby to pak fungovalo. V te dobe jsem delal technika mereni a regulace. Pamatuju se na jeden pripad, kdy mi zakaznik co mel doma na ovladani plynového kotle tydenni digitalni termostat, ktery ani neumel datum natoz pak rok, resil jak jej zabezpecit a jestli mu to pojede dal pri prechodu pres pulnoc do roku 2000 ;-)

uf (31.12.2009 13:57:04)

Znam cloveka, ktery pri analyze v roce 1998 chtel ukladat rok v cisle faktury na dve mista, i kdyz numeric(3) zabral dva byty jako numeric(2). I pres domluvy ostatnich. Pak se to predelavalo a upravovalo. Uz jen kvuli trideni. Ale on to je tupec stale... Nekde ale tyto chyby nastat mohly. Citival bych sefa ochrany lidstva Maxima Kamerrera z knihy Vlny ztisuji vitr: "Klidne muzeme vypadat jako blazni, ale nesmime podcenit zadne i nepredpokladatelne riziko. Kdyz nekde ucitim zapach siry, zorganizuju vyrobu svecene vody v prumyslovem meritku.".

y2k (31.12.2009 16:48:27)

Hergot, já přeci nic neudělal :-)

HNF (6.1.2010 13:46:39)

Tenkrat to byl Y2K, dnes je to globalni oteplovani. Prinicip je stejnej, zkonzumovat miliardy z nasich dani.

Uva (6.1.2010 18:57:27)