Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Obchodní praktiky u O2

Obchodní praktiky u O2

kokoska (8.2.2010 17:11:41)

Obchodní praktiky O2 Bude řeč o placené technické podpoře O2 na lince 14141. Společnost O2 zavedla tuto linku jako speciální technickou podporu zákazníků zpolatněnou 6 Kč/min. A teď konkrétní příklad. Objednali jsem si službu O2 mobilní internet. Modem už jsme měli takže šlo pouze o spárování modemu a nové služby. Bohužel po správném zadání přihlašovacích údajů nedošo ke spojení modemu ze sítí. Volali jsme proto na linku pro korporátní zákazníky. Slečna na lince s námi ověřila údaje a po ověření nám sdělila že technické záležitosti musíme řešit přes placenou podporu. A tečka !!! Volám tedy na číslo 14141 (dovolám se hned ! Toť budiž O2 ke cti.) Po nahlášení všech možných a nemožných údajů mi ale technik řekne že problém je u nich. A že to vyřeší a zavolá mi. Opravdu zavolal a světe div se, ani ne za 5 min. Problém prý je že jsou k modemu zavedeny účty dva a mám volat na obchodní ať to napraví tam. A tečka !!! Pointa je ovšem v tom že hovor trval 4.5 minuty tudíž jsme zaplatily 27 Kč za chybu způsobenou v O2 !!!!! Někteří z vás namítnou že jsem mohl zajít na prodejnu O2 a měl bych to zadarmo. Ovšem v tom je taky zádrhel. Jako korporátního zákazníka nás na prodejně pro koncové klienty dle vnitřních instrukcí O2 neobslouží !! Musíme se se vším obracet na linku pro korporátní zákazníky nebo na přiděleného obchodního partnera. V našem případě je náš přidělený obch. partner vzdušnou čarou 200 km od našeho sídla firmy. Takže taky nic !! A i kdyby to na prodejně šlo tak ztratím min. jednu člověkohodinu což v naší firmě představuje cca 500 Kč + 16 km á 5.70 takže celkem by mě tato paráda přišla na pěkných 591.12 Kč za chybu kterou zavinila společnost O2. Ale vraťme se k hovoru na linku 14141. Pominu li čas který jsem strávil voláním budu hovořit o zajímavé statistice. O2 má dle officiálních informací k 31.12.2009 celkem 6.2 mil zákazníků v ČR a na Slovensku. Když každý druhý zákazník zavolá dvakrát za rok na placenou linku a jeho hovor bude trvat jen 5 minut, a troufám si říct že jsem tyto vstupní údaje nijak nepřehnal, zajistí si O2 spolehlivý zisk ve výši 186 mil. Kč za rok. Pěkné číslo že !!!! A pokračujem dále. Jelikož někdo namítne že má O2 také nějaké náklady, budu tedy počítat dále. Lehce jde zpočítat že na provoz technické linky s výše uvedeným počtem volajících zákazníků bude stačit 101 pracovníků. Ti budou stát firmu max 500 tis na osobu a rok a to jsem hodně nadsadil, takže vychází suma 50.5 mil. Odečtěme ještě náklady na provoz, řekněme 2 mil Kč a výsledek je 133 mil Kč. Takže když to shrnu. O2 si pěkně přilepší, zákazník zaplatí ( v našem případě za chybu O2). Radši už ani nebudu spekulovat nad tím jak je snadné vyrobit chybu v nastavení zařízení nebo v systému jako se to stalo nám. O tom si už udělejte jasno sami !!

Anonym (8.2.2010 20:09:45)

Klasika... obyčejný příběh ze života, všední, normální... dneska se s tímto už počítá... Jen mě vždycky dorazí, když tu začne nějaký psychicky pohnutý jedinec (třeba [IP: 62.84.129.XX] nebo [IP: 78.45.113.XX] ) vykládat, jak si za to můžeš sám a že nechápe fracky, co sem píšou nesmysle a můžou si za to sami. Zkontroluj si prosimtě, jestli nemáš zavirovaný počítač a pokud ne, tak si přeinstaluj počítač. Za ten nefunčkní internet v žádném případě totiž nemohlo O2, ale ty a tvoje stará instalace windowsů nebo tvuj pes prokousal kabel mezi počítačem a modemem :-DDD Ale když se nad tím zamyslím hlouběji - je to vlastně pravda - skutečně si za to můžeš sám, protože jsi dobrovolně podepsal smlouvu s O2.

Anonym (9.2.2010 21:40:58)

Vim, ze je to zbytecne, ale zkusim ti to napsat jeste jednou: Vzdycky jsem udaval, ze pocet poruch ktere zkz nahlasi a pocet zkutecnych poruch je cca 10:1. Rikej si co chces, ale drtiva vetsina lidi ktera si na technicek podpore stezuje ma proste chybu u sebe. Nerikam to abych te nastval ci se zastal nakeho ISP, ale je to proste tak. Drtiva vetsina lidi si stael mysli, ze staci jednou system nainstalovat a pak se o nej nemusi starat. Pet let stare instalace woken jsou u nas beznost. Navic zkuste chapat cloveka na druhem konci linky. On s vama prsote musi zkontrolovat vsechny mozne chyby u vas nez zacne zavadu resit dale....tak to proste je a kdyz vetsina lidi pri prvnim dotazu zacne rvat jak je urcite chyba na strane ISP tak se nediv, ze te poslou do...... Btw jeste kdyz jsem makal v TO2 tak z prumerneho poctu 50ti hovoru za den byl v Praze prumer 2, slovy DVA zalozene poruchove listky......takze na 25 hovoru byla jedna skutecna porucha.

Anonym (10.2.2010 10:31:17)

Panové bohužel ani jeden z vás jste nic nepochopily !! Myslím tím odpovědi od 62.84.129.xx a 62.84.129.xx. Nemám důvod na někoho z diskutujících být naštvaný. Projevujete pouze svůj názor. Ale nechápete zhola nic.

Anonym (10.2.2010 12:12:56)

Tak ses trefil :-D Ten šašek se tu fakt vesmolil s tím svým pošahaným mozkem :-D Máš to za sto bodů :-D 2šašek (IP: 62.84.129.XX): seš fakt debil, chrlíš nám sem důkazy tvojí hlouposti jeden za druhým

Anonym (9.2.2010 21:34:51)

Asi na me budete nadavat, ale podam vam to z druhe ruky. Poskytovat technickou podporu pro prodavane vyrobky neni zatim v CR nutne (zadny zakon to nenarizuje). Vy jste si koupil sluzby (asi nake CDMA) ke ktere TO2 dava omezenou technickou podporu (temer zadnou). Stejne je to treba u nastaveni WIFI na modemu, ale zpet, protoze TO2 neni nucena podporu poskytovat, tak to nedela - stoji to penize atd. atd. atd. Proto se TO2 rozhodla, ze vyjzde zkz alespon castecne vstric a zridi velmi levnou (6kc/min je opravdu minimalni tarif) linku kam si zakaznici mohou zavolat a pozadat o pomoce. Nicmene me zarazi, ze jste vsechno toto nevedel, protoze toto vse je velmi dukladne popsano ve smlouve - ze jste ji poradne necet :) Chapu vas, ze jste nastvany, ovsem na druhou stranu, budte rad za TO2. Na UPC je placena veskera podpora, jini ISP se na vas vykaslou uplne...tech 30kc vas preci nevytrhne a po zaplaceni lidi kteri na te lince sedi z toho nema TO2 ani korunu. Navic na tuto linku opravdu vola minimum lidi (pred dvouma lety jsem na ni pracoval)

Anonym (10.2.2010 18:50:15)

Pokud si na ní před "dvouma" lety pracoval. Tak chápu proč oprátor bezostyšně okrádá své zákazníky. Posuzuje je podle svých zaměstnaců.

Anonym (11.2.2010 10:08:40)

To jsem mu říkal už v jiném vláknu... Pokud tam dělají takoví pošahaní magoři, tak není divu, jak tato společnost vypadá navenek jak vypadá... A proč už tam vlastně nedělá? Vyhozen pro blbost :-DDD

Anonym (14.2.2010 07:52:45)

to neni okradani, to je vyuzivani blbosti lidi, kteri podepisi smlouvu kterou ani nectou.....

Anonym (14.2.2010 14:24:16)

Blboň, blboň, blboň...

Anonym (15.2.2010 11:02:30)

projevujes se opravdu jako inteligentni stvoreni :) takova mala opicka co se naucila nekolik frazi a ty dokola opakuje :) Jen tak pro zajimavost, pracujes uz? Nebo stale studujes?

Anonym (16.2.2010 06:25:14)

Já už mám odpracované více, než tys oddýchal na tomto světě, blboňku :-)

Anonym (17.2.2010 08:01:11)

Tak mi prosim jeste prozrad, na kaje zavratne pozici to pracujes? Odhaduji te na volice levice, s prijmem hodne pod prumernym a se vzdelanim maximalne ucnak. Ze jsem se moc nespletl :)

Anonym (17.2.2010 09:04:52)

úplně naruby :-) Zase jako obvykle úplně naruby - netrefil jsi ani jedno. No tady už jsi tím proslulý, že dycky plaveš proti proudu a tlačíš všem, že černá je bílá, ale holt, ted jsi i pobavil :-D

Anonym (18.2.2010 08:35:46)

co prosim teda delas za praci? Kdyby jsi delal neco za co se nestydis tak se tu uz tim davno vytahujes :) Takze popelar, ridic ci neco podobneho. A ano, plavu proti proudu, ono je totiz velmi vtipne, jak zde banda pubertaku nadava na ISP a jedine co je zajima je to, aby se pekne shodli a nikdo jim nenarusoval jejich pocit, ze za vse muze zly ISP

Anonym (18.2.2010 10:55:26)

Už 17 let navrhuju plošné spoje... pokud víš co to je. Až to budeš dávat do vyhledávače, abys zas mohl machrovat a chytračit jak víš co to je a že jsi to dělal dvacet let, tak tam zkus zadat i "PCB" :-D Je to prestižní práce, dobře placená a nemám se potřebu tím někde chlubit... vš diplom mám z roku 1996 (shodou okolností obor Elektronika a telekomunikace)... Ještě něco potřebuješ k tomu, abys pochopil, že seš mimo? Takové chytráky mám fakt nejradši. K věci neví absolutně nic, ale budou chytračit, spekulovat, vymýšlet... ale neboj - život tě naučí...

Anonym (10.2.2010 12:43:43)

Udělal jste jednu jedinou chybu: neřešil jste to přes svého obchodního zástupce jako korporátní zákazník,ale volal jste na linku pro běžného zákazníka.Právě proto,aby jste jako korporátní zákazník měl maximální servis,tak máte přiděleného svého obchodního zástupce,který má vše zařídit.Vám může být celkem jedno jestli je za rohem nebo 200 km daleko.Prostě mu zavoláte a on musí vše zařídit.Má mnohem větší pravomoci a možnosti než operátor na lince pro běžné zákazníky a z jeho pozice se dají podobné prkotiny zařídit doslova v řádu minut,včetně toho,že by vám zavolal technik a řešil by to,dokud by to nechodilo,nebo by přímo k vám zajel technik a vše vyřešil u vás.Proto také platíte za telekomunikační služby velké částky a máte obchodního zástupce přiděleného. Dopustil jste se stejné chyby,jako kdyby jste s motorovou hobby pilou,chtěl profesionálně těžit les (taky to jde,ale strašně se u toho nadřete a nemusí vám ta pila vydržet).

Anonym (10.2.2010 18:44:36)

Zase jeden co papal chytrou kaši až se jí přejedl. Právě tento náš obchodník mě odkázal na linku 14141. Ale to nemá smysl vysvětlovat. Už lituji že jsem něco psal. Jsme halt národ švejků.

Anonym (11.2.2010 01:28:56)

Tak udělal chybu obchodník,placená linka 14141 není určena pro korporátní klientelu.Jako korporátní klient máte nejvyšší servis,vy nemáte volat po všech čertech,ale zavolat obchodníkovi a ten ať se stará.Přístě se toho držte.

xy (12.2.2010 14:47:10)

Jo ale pro obchodníka je praxe taková podle toho zda je akviziční nebo ne. Nicméně oni většinou chtěj prodat a péče starejte se jinde.. . sice existují tzv businnes linky, ale tam je to také síla. Ze zkušenosti vím, že i kdyby nááááhodou obchodník něco řešil, zavolá operátorovi a ten to bude řešit za něj... Pro mě jako KZ maximální servis znamená nějaké bezplatné číslo na data podporu apod případně nějakou návštěvu technika.. Ale to by se firmě prodražilo.

Anonym (10.2.2010 16:49:35)

meles hovna

Anonym (10.2.2010 18:46:57)

Pochybuji že jsi to se svojí inteligencí byl schopen vůbec přečíst. Je mi tě líto.

Anonym (12.2.2010 11:09:40)

Me tebe NE.

Sayd (13.2.2010 23:09:45)

Pěkný článek. Také mám odpor volat na tuto placenou linku, když jde o vyložený problém O2! Měl jste napsat mailem svému obchodníkovi s reklamací, s tím, že požadujete slevu za vadně poskytnutou službu do doby, než se Vám ozve a potvrdí, že "to funguje". No nic, napište mu, že chcete těch 5.70 dobropisovat a basta a pokud to nezařídí, dáváte O2 pápá... Myslím, že to bez problému zařídí. Víc s tím bohužel dělat nelze, s tímto hnusem, kdy vadné služby nutno reklamovat díky blbosti a neochotě operátorů (kteří to nechtějí, protože nemusí, řešit)... Já reklamoval i 0,60 haléřů blbě na faktuře, z mobilu jiného operátora na jejich bezplatnou linku, takže oni si poplatí terminační poplatek, tehdy 2,99 Kč bez DPH/minutu :-)

Anonym (14.2.2010 16:16:32)

myslim, ze te bez problemu posle do rite :)

Anonym (15.2.2010 06:36:14)

A pak bude kňučet tady na fóru, že tam dva roky pracoval a že byl vyhozen pro blbost a vzpurnost :-D

Anonym (15.2.2010 11:01:37)

No to je zase odpoved....posle ho do rite, protoze paklize je na linku vetsi pocet vyjezdu nez dva do pul roka, je linka pro TO2 ztratova a tudiz o ni ztraci zajem. Navic nikdo nestoji o zakaznika, ktery si kazdy tri mesice na neco stezuje (je jedno jestli opravnene nebo ne) Kdyby s tim slo neco delat (paklize je chyba opravdu na strane ISP) tak by to jiz bylo opraveno.

Anonym (16.2.2010 06:24:05)

Nestojí o zákazníka, který si stěžuje, byť oprávněně? Kuli takovým názorům krachuje plno firem... je vidět, že jsi zase - jako ostatně dycky - v obraze :-D Pako :-D

Anonym (16.2.2010 11:22:22)

chlapecku, az zacnes pracovat a postavis se na vlastni nohy, tak mozna ztratis trochu te naivity co mas. Jasne ze kazdej stoji jen o ziskove zakazniky. Pokud se na nake lince ukaze problem, ktery nelze odstranit a zakaznik si na nej stale stezuje tak co asi myslis, ze firma udela? Bude si drzet ztratoveho zakaznika nebo ho proste posle ke konkurenci? Navic, v pripade TO2 je jeste takova libustka, ze stejne vlastni vetsinu DSLAMu, takze takovej zakaznik prejde ke konkurenci, ta si s nejvetsi pravdepodobnosti stejne kupuje konektivitu od TO2, takze ve finale ma TO2 ze zakaznika porad prachy, ale ten si stezuje jiz na jineho ISP. Takze ze ztratoveho zakaznika je najednou ziskovy. Ovsem bojim se, ze je toto pro tve mozkove bunky moc slozite....nebo se snad pletu?

Anonym (17.2.2010 09:02:48)

Už jsem ti několikrát psal, že mám odpracováno daleko více, než ty (hloupej naivní fracek) máš oddýcháno. Takže narozdíl od tebe nějaké životní zkušenosti mám a vím jak to chodí. Dej tomu ještě tak 10 let, než pochopíš, o co vůbec jde a jak to chodí. Třeba ti jednou dojde, jak jsi tady trapasil :-)

Anonym (17.2.2010 21:03:29)

pravil popelar, nocni hlidac nebo podobna suprova profese ze :) A kdo je tady naivni je myslim jasne. Ty snad zijes v domeni, ze firmy podnikaji, protoze jim lezi na srdci penize? Ne. Jde ciste o zisk. A zde jiz viz vyse.

Anonym (18.2.2010 07:51:45)

Takže o peníze jim nejde, ale o zisk jim jde? Já si vždycky myslel, že zisk jsou peníze... no jen utvrzuješ okolí, jak seš blbej :-)

Anonym (18.2.2010 08:33:38)

preklep, melo tam byt, ze jim nejde o zakazniky. Spise bych mel strach o IQ cloveka ktery nepozna ocividny uklep a dela z toho famu jako blazen. Ty to budes mit chlapecku v zivote tezke :)

Anonym (18.2.2010 10:44:16)

Dobře bavíš :-DDD jen tak dále :-DDDD

Wosic (16.2.2010 01:56:03)

O2 řeší korporátní klientelu cestou svého obchodníka. My jsme taky korporát a s obchodníkem řešíme úplně všechno s tím že to buď obchodník vyřeší na půdě O2 sám nebo nám volá technik. No a nějak třeba nerozumím tomu že na začátku píšete že Vám doporučila nějaká slečna z O2 na suppoortu abyste volal placenou linku a o kousek níže píšete že Vám to doporučil obchodník.