Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Udat za pirátskou kopii filmu nebo softwaru vás může kdokoli. Média šíří strach a bludy

Udat za pirátskou kopii filmu nebo softwaru vás může kdokoli. Média šíří strach a bludy

Anonym (14.5.2010 00:00:00)

V minulých dnech a týdnech se v médiích objevila nevídaná záplava zpráv na téma pirátství, až má člověk pocit, že žije někde ve vodách Somálska. Všechny byly bohužel typické účelovým šířením strachu, selekcí informací, překroucenými fakty a – jemně řečeno – nepravdami.

Phate (14.5.2010 01:16:49)

Moc pěkný článek. Hlavně ta část s těma baseballkama - ono byl ale některým novinářům opravdu neškodilo se s nima blíže poznat...

em (14.5.2010 10:26:20)

Pravda. Zpravy na Nove jsou cim dal tim bulvarnejsi. Dokonce uz neverim ani Obcanskemu judu, protoze jsem videl prispevek z naseho mesta a bylo jasne, kdo si ho objednal. Tolik zvastu jsem neslysel od dob komunismu u nas.

Nobody (14.5.2010 13:51:24)

Vážený pane em, tak ale fungují všechny pařady tohoto typu zvláště na Nově. Vždy to vyzní tak jak chce zadavatel nebo redaktor a bohužel lidé tomu věří. Dinosaurus R. John by mohl vyprávět, manupulace s veřejným míněním je jeho obor. Jinak výborný článek.

Jomale (15.5.2010 13:47:47)

Jo jo. Mám známého, který má známého, který pracuje v ČT a tam je to naprosto totéž. Vyprávěl. Dokonce ani veřejnoprávní média se neštítí vyrábět reportáže na objednávku. Nikomu nevěřte, všichni lžou.

volani.webnode.cz (16.5.2010 20:35:48)

Jak moc špatně je na tom Z1 ?

J. Adámek (17.5.2010 12:48:18)

Ti? Tak na ty se ani neptejte, ti jsou ze všech nejhorší!!! Prý dokonce jedí malé děti! Takhle je to s nima!

Ja (20.5.2010 10:00:40)

Presne tak :DDDDDD

kokot (29.5.2010 10:41:33)

Dobry den .Zadej (jestli chces )do GOOGLE/YOU TUBE: Kalousek a kokoti Zarucene se pobavite . :-)

pir@ (15.5.2010 08:27:25)

Hlavacem pocinaje. http://www.mediakom.cz/cs/kontakt.php

Marta (17.5.2010 10:37:26)

Jasně. Najdeme jedinou snadno dohledatelnou konkrétní osobu, nejlépe tiskového mluvčího - to je ten hajzl co za všechno může, a baseballkou mu rozbijeme agenturu. Anonymní uživatel sem dokonce upejpavě vloží adresu :-D. Jaké je asi průměrné IQ čtenáře DSL? V článku je spousta dezinformací slepených dohromady, stejně jako v kauzách o kterých se tady mluví. Každý si prostě přečte jen to co chce slyšet.

Honza (14.5.2010 01:28:39)

pan Klimanek je v obraze, coz se (bohuzel) o TV Nova a podobnych rict neda.Diky za clanek - jen jsem jej proletel neni zatim vic casu a tesim se na pokracovani pristi tyden.

Jan (14.5.2010 07:15:07)

Výborný článek. Obzvlášť pasáž na konci. Filmová studia se zlobí na "nízké" zisky a dělají bubu. Spameři a phishing škodí pouze obyčejným lidem, s tím policie nic neudělá? Asi jsou chytřejší, ty se nedají tak snadno chytit.

jan 1 (14.5.2010 11:19:21)

no a co kdyby BSA žalovala novu a její pořad stahovák který je postaven na zdroji youtube pochybuji že nova má práva k videu od autora a autor dostal honorář

anonym (14.5.2010 11:21:16)

asi to NOVě nevadí že vydělává na práci druhých to do zpráv nv 19,30 nedaj

OSPF (14.5.2010 14:43:10)

Velmi vtipne, vzato do extremu tak Lucas videlal na praci G. Roddenberryho kdyz uvedl Hvezdne valky slovy: V jedne velmi vzdalene galaxii.....

OSPF (14.5.2010 14:41:27)

na youtube mohou byt umistena pouze volne siritelna videa. Clovece, mas to dokonce v podminkach kdyz se na youtube registrujes.

HAHA (14.5.2010 21:36:58)

to neni pravda sou tam i serialy a filmy nastrihane po castech to mi rekni ze nejakej the lost je volne siritelny ty vole....

OSPF (16.5.2010 11:08:37)

chlapecku, nerikej mi vole, kravy sme spolu napasli. Roztrihani dilu na 5ti minutove sekvence je jen obchazeni toho, aby jim video nesmazli. Me opravdu prijde naprosto smesny, ze si nekdo mysli, ze by takovej portal jak youtube si dovolil sdilet neco co nesmi. Proc si myslis, ze si plati desitky lidi kteri hlidaji nahravany obsah?

haha (28.5.2010 14:48:15)

takze chces rict ze cast dila neni autorsky chranena? Neni zalobce neni soudce vis mam ten pocit ze uzivatele odpovidaji taky za obsah svych videii youtube nemuze kontrolovat vsechno. Sou tam taky navody na padelani kreditnich karet a podobne ciste nahodou to je navod na trestnou cinnost pokud to neni primo uvedene ze je to pouze pro vzdelavaci ucely... Taky je nikdo nesmazal dokud to nekdo neohlasi nebo nato nahodna kontrola sama neprijde taxe samozrejme nic nestane pletu se?

OSPF (7.9.2010 12:25:29)

Nevim jak moc dusledna kontrola na youtube je, ale video ktere navadi k ilegalni cinosti tam nema co delat. TO se jiste shodneme.

haha (28.5.2010 14:52:06)

sorry za vole :) mimojine hromada videii byla taky smazana protoze se proste nekomu nelibila a nebyla primo zavadna to je tusim pravo ktere si utb vyhrazuje ale to je diskuze na jine tema. Ale rikat ze utb nema autorsky chranena videa je nesmysl Sdili je nevedome ale sdili to jestli de opravdu o poruseni zakona by musel dokazat soud.Nekdo by je musel zalovat nekdo kdo zastupuje autory nebo autori samotni...

OSPF (7.9.2010 12:24:02)

To souhlasim, tady doslo k jazykove bariere :) Myslel jsem tim samozrejme, ze na youtube by jsi takova videa najit nemel. Nicmene vzdy se nekomu povede tam procpat neco co tam nepatri. Nicmene to neznamena, ze youtube takove chovani schvaluje.

majk (17.5.2010 23:12:37)

hazet Spamera a zlodeje do jednoho pytle a jeste mu hrozit poilcii...? lidi probudte se vadi vam Spameri a nevadi vam ty hodiny reklamy kde vsude v mediich na to musite cumet...? spamu 3x zdar ;-)

spartan (14.5.2010 12:39:50)

Kdyby vypadl Youtube, tak na Nově nemaj zprávy.

Fidla (14.5.2010 15:57:09)

Článek se mi líbí a doporučím ho přátelům, dobrá práce a teším se na další část!

T1234 (14.5.2010 18:14:46)

Moc pekny clanek, ktery pravdive popisuje tu propagandu spolecnosti, ktere nic nedelaji, nemaji zadne pravni nastroje na nic a jen inkasuji penize od firem za odvedene straseni. Pekne autor.

OSPF (14.5.2010 20:57:07)

Vzdyt ono je lepsi inkasovat penize v podobe prodavani neceho co neni tvoje, nemas na to zadny moralni ani pravni narok, hlavne ze to dany clovek prodava levne co

T1234 (14.5.2010 18:23:49)

Jeste k par vecem, nikdo nevi jak to s im "klukem" vlastne je, ale verim tomu, ze se mu bude hodne veci tezko dokazovat, na tom serveru jsem nikdy nebyl, ale pochybuju ze vsechny videa hostoval u sebe na serveru. Pokud odkazoval jinam tezko mu za tohle soud da nejakou pokutu, natoz uhradu skody. Staci jen poradny pravnik. K v CR neexistujici BSA se asi nema cenu vyjadrovat. A CPU je pro me take dost nepochopitelna banda. Co jsem videl nekolik mimosoudnich vyrovnani, tak chteji prachy i oni, za co to netusim, kdyz nevlastni zadna autorska prava. Kazdopadne je to dobrej bussiness udelat si nejakou protipiratskou firmu udelat web plny falesnych uspechu a propagandy a inkasovat prachy od "spriznenych" softwarovych firem. Hnus hnus a hnus. Proste jim neverte a uz vubec ne na prolhany Nove, tam odvysilaj cokoliv i bez dukazu a z poloviny smyslene.

cornöliö (15.5.2010 11:11:20)

tak by me zajimalo, jestli se v tom pripadu nejak bude angazuje ceska piratska strana. treba by tomu klukovi mohla zprostredkovat pravni pomoc. myslim, ze zrovna jeji ucast v takhle absurdnim pripadu by ji prinesla vic kladny publicity a hlasu nez ucast toho konopnyho lecitele v jejich predvolebnim klipu.

VictorCZ (16.5.2010 03:31:18)

Popravdě tak ostrý článek a právě na tomhle serveru jsem nečekal . Zajímalo by mne , zda se do tohoto případu skutečně vloží pirátská strana . BSA tu má prapodivný status a přece si dovolují žalovat . ČPU je snad její dceřinnou kopií ... Ten chlapík se provinil maximálně tím ,že poskytoval filmy k downloadu .Pokud tomu tak skutečně bylo , měli bychom jej upálit na hranici za to že ukázal funkční distribuci! Bylo by na čase dokázat vymahatelnost práva i tam , kde nemohou uplácet korporace a výpočet škody ten by měl být empiricky potvrzen . Těším se na pokračování .

VictorCZ (16.5.2010 03:34:20)

Popravdě tak ostrý článek a právě na tomhle serveru jsem nečekal . Zajímalo by mne , zda se do tohoto případu skutečně vloží pirátská strana . BSA tu má prapodivný status a přece si dovolují žalovat . ČPU je snad její dceřinnou kopií ... Ten chlapík se provinil maximálně tím ,že poskytoval filmy k downloadu .Pokud tomu tak skutečně bylo , měli bychom jej upálit na hranici za to že ukázal funkční distribuci! Bylo by na čase dokázat vymahatelnost práva i tam , kde nemohou uplácet korporace a výpočet škody ten by měl být empiricky potvrzen . Těším se na pokračování .

OSPF (16.5.2010 11:05:34)

Ten chlapek za to mel penize. Tusim ze 39kc stalo stahnuti filmu. Takze milej vycuranej chlapecek si mastil kapsu na praci jinych lidi. Protoze se zivim vyvojem softu, tak se mi chce z takovejch lidi blejt. Uz se mi 2x stalo, ze jsem nasel svuj produkt pouzit proti memu prani a rikam vam, ze neni sranda dobrat se spravedlnosti.

karel (16.5.2010 20:40:11)

jaké pirátství vždyť platíme za cd, dvd,hdd,flešky,za karty takže pokud si něco stáhnu a dám na dvd tak jsem to zaplatil,jen nechápu proč platím za to když si na cd dávám své foto!!!!! ahoj

OSPF (16.5.2010 21:08:17)

ty si nekde platis to, ze muzes na net nasdilet film a ten dale prodavat? Asi ne co.A proc to platis? no to je jednoduche, zacalo to jako poplatek za moznost nahravat si TV vysilani na kazetu. Casem se z toho v ramci boje proti nelegalnimu sdileni stal poplatek na bazi kolektivni viny - to ze na CD budes palit sve fotky nebo jen ciste sva data je sance minimalni. Kdysi jsem cetl, ze 95% vypalenych CD ma nelegalni obsah, takze se proste reklo, ze za kazde CD se bude platit takova mala pokuta pro pripad, ze by jsis na nej palil neco co nemel. Je to uplne stejny princip jako jakykoli jiny regulacni poplatek.

Petr (16.5.2010 21:29:16)

Pokud platím za něco, co jsem neudělal, to je tedy zvláštní regulace. Nebo jinak, je to pouze stejná krádež, jako dělají někteří piráti, jen zákonem posvěcená.

OSPF (19.5.2010 01:48:13)

Takovejch posvecenejch kradezi je hromada. Vem si proc si treba musim platit socialni pojisteni, kdyz si stejne platim soukrome pojisteni ktere mi pokryje vse od vysetreni oci po operaci mozku? Proc napriklad musis platit recyklacni poplatek i v pripade, ze vyrobek spravne odvezes na skladku zlikvidovat?

Kened (19.5.2010 15:07:58)

Pročítal jsem si text, jakým zdůvodňuje OSA výběr peněz. . Polatky ze zboží , které jim jdou na autorské práva musí platit každý, tedy i ten co nestahuje ,a to proto, protože tu možnost má. Po právní stránce skvělý text, co říkáte?

OSPF (7.9.2010 12:20:28)

Naprosto stejne jako koncesionarske poplatky pro CT. Take neplatite za prijem, ale za moznost prijimat TV vysilani. Proc vam nevadi toto? Jak jiste NEvite, koncesi platite i v pripade, ze doma TV nemate. Proc? Protoze zde mate moznost, si tu TV koupit a prijimat na ni vysilani.

OSPF (7.9.2010 12:19:08)

Pane, kolik vam je? To jste opravdu tak naivni? Podobnych pripadu mame kolem sebe doslova desitky. VIz regulacni poplatek ve zdravotnicvi - ten je zaveden aby lide nezneuzivali lekarskou peci. Proc ho mam platit ja, ktery v zivote nebyl nemocen a k lekari jdu tak maximalne s necim do sadry? Proc musim platit recyklacni poplatek v cene lednice a pak musim zaplatit recyklaci znova kdyz se lednice zbavuji? Nebo jinak: proc clovek ktery ma nadprumerny prijem dostava stejnou lekarskou peci jako clovek, ktery ma prijem minimalne? Vzdyt ten s vetsim prijmem odvedl do systemu daleko vice penez a tudiz je logicke, ze by se mel system postarat, aby tyto penize dale odvadel? Svet neni dokonaly a nikdy nebude.

thr (26.5.2010 22:14:08)

jezisi ctes to vubec po sobe ? jestli jo tak se zamysli... pokud uz diky temahle vyderacum plati presumce VINY, mam podle tebe SVE SVATE PRAVO SI COKOLI I TVOJI VLASTNI PRACI stahnout z netu , protoze sem za to uz zaplatil automaticky pokutu pri koupi cisteho media... a NIKDO nemuze dostat trest 2x za ten jisty precin... z lidi jako ty co obhajujou tohle vyderactvi se mi chce taky blejt

OSPF (7.9.2010 12:12:56)

Ty mas nake potize chapat psany text? Pisi snad neco o tom, ze si ty nemuzes stahnout neco z internetu? Nepisu. Pisu, ze je nesmysl, aby nekdo na internet nasdilel film a pak za jeho stahnuti vybiral penize. Je mi uplne putna co si kdo stahuje (pokud to neni muj vyrobek) klidne si stahujte az se vam bude od usi kourit. Ja si radsi zajdu do kina. Kazdeho vec. Ale vydelavat na produktu jine osoby jenom tim, ze ji nahraji na internet a pak vybiram panize za stahnuti?? Vam to prijde normalni?

OSPF (7.9.2010 12:16:05)

mohu se optat, kolik si myslite, ze si za ty necele dve koruny na DVD, korune na CD a 120kc za 3tera disk dat predplatite? Jinak zakony v CR jsou v tomto zcela spatne. Zrusit tento minimalni poplatek, zavest prisnou kontrolu stahovanych dat a snizit cenu originalek. V tomto vidim cestu. Vam by se jiste take nelibilo, kdyby jste natocil film, investoval do nej veskere sve penize a pak si ho naky vycuranek stahnul z netu a jeste se vam smal do ksichtu, ze je vlastne vsechno v poradku. Jinak upozornuji na to, ze snemovna bude znova procitat navrh zakona ktery ve zkratce rika, ze je nezakone vyuzivat der v zakone.

J (22.5.2010 11:52:21)

A to máš jako odkud?????To,že to stálo 39kč,to Ti řekli v blesku???? A ty tvý produkty bych chtěl taky vidět :-) :-) :-) ..... Nějak mě osobně stahování filmů atp. nezajímá ale opravdu mě drsněj lidi jako jseš ty!!!!!!

oltcit (23.5.2010 00:21:50)

Tak Blesk a Nova to jedno a to samé žumpa...Tam jim veřit akorat název...

OSPF (7.9.2010 12:10:14)

Clovece, predstav si ze to v blesku nebylo. Zcela prekvapive jsem se tutu cifru dovzedel na vyse zminovanych strankach. Princip byl jednoduchy: poslal jsi placenou SMS s vyssim tarifem a v odpovedi jsi dostal kod ktery jsi zadal na stranku a mohl jsi stahovat. A mohu s klidny svedomim rici, ze na me produkty chlapecku rozhodne nemas. Ale pokud budes mit zajem, kontaktuj me na mejla ospf@etra.cz

FPSO (2.7.2010 15:44:45)

Žádám nejpřísnější možný trest ... BEZ PROKURÁTORA - IHNED ZASTŘELIT !!! A pak ještě všechny ostatní co mají doma internet, pač to jsou ti potencionální zákazníci kteří mohli jít do kina, pak si koupit DVD a potřetí by to zhlédli v televizi Nova, která také slušně rejžuje za reklamu.

OSPF (7.9.2010 12:06:02)

Vy mate pane naky problem chapat psany text? Psal jsem, ze v tomto konkretnim pripade je trest zcela na miste. Dany jedinec totiz data pouze nesdilel, ale on s nima obchodoval. Jak by se vam libilo, kdyby jste natocil film, ve finale z nej nemel ani korunu, ale chytracek ktery ho stahne a nasdili za par petek shrabne statisice?

klo (24.1.2012 04:02:39)

Ad používání videí z YouTube ve zpravodajství: to je hrubá nepřesnost, v českém autorském zákoně je na to vyjímka, tzv. zpravodajská licence, využít lze jakékoliv autorksé dílo za účelem "denního zpravodajství".