Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Kolik leteckých neštěstí zavinil zapnutý mobil?

Kolik leteckých neštěstí zavinil zapnutý mobil?

Anonym (25.12.2011 00:00:00)

U mobilních telefonů patří k určitému folklóru dvě věci – jednak se opakovaně objevují články či vědecké studie o tom, jak mobilní telefony škodí zdraví (a stejně opakovaně se objevují studie prokazující pravý opak), jednak se mluví o tom, že puštěným mobilem můžeme přivodit leteckou katastrofu. A zatímco mobil nám nikdo nezakazuje, v letadle si nevrzneme.

Zilon (26.12.2011 14:15:48)

je to nesmysl. co řidiče v autě víc rezptýlí telefon nebo tchýně, tu by měli úředně zakázat

xxxxx (28.12.2011 03:08:11)

NO zajimavý pohled na používaní mobilu a jiných zařízení v letadle , je to proto že co kdyby nákýho terortupce napadlo si do letadla vzít visílačku a pak sní kličéváním rušít přenos věž pilot :) a letadlo by spadlo :) jednu věc vím zcela jistě že aji kdyby všíchní telofonovaly nejdnou tak přenos věž pilot bude fungovat vždýcky !tyto systémy jsou na to stavěné pokud je rušena jedna frekvence tak automaticky se přechází na jinou frekvenci , atd prostě mobíl nemuže narušít komunikaci letadla ! co se týče rušení avioniky tak jediné co by to mohlo rušít je radar na letadle tydy pokud civilní letadla něco takového mají :) co se týká ostatní avioniky tak těžko by mohl mobil rušít jelikož vše je stíněno a to několikrát :) kdyby nebylo tak pokud by letadlo letělo za bouřky tak by rechle šlo k zemi , jelikož blesk a výboje v mracích jsou pěkný bordel ! Nu a co se týká škodlivosti telefonování , podle mně je to škodlivé ale na zase tolik aby to ovlivnilo zdraví ! mám takový dojem že výrobci uvádějí SAR nebo jak to je , a jsou náké limity , čili podle mně pokud nebudete volat nonstop 24 hodin 365 dní v roce tak raka nedostaneta , ale studie takového dlouho dobého pusobení Vf zaření jsem níkde nenašel ! sice je pravda, že pokud jste se pobily před radarem cirka 40 minut tak jste mohly na to že bude mít děti zapomenout ! třeba armádní co hlídá horizont , ale to jsou jiné výkony řádově kilowaty až Megawaty VF :) a k řízení z mobilem v ruce , což by se mnělo trestat jako veřejné ohrožení ! sam v autě mobil nezvedám pokud nemám HF , a jak vidím jak někdo telefonuje za jízdy a drží mobil u ucha tak bych takové pitomce střílel !

Garfield (27.12.2011 09:59:41)

"...kde se za jízdy řidiči holí (nebo malují, to podle sexuální preference)..." Řidiči se neholí/nemalují podle sexuální preference (tj.: koho chci do postele) To by se lesby nesměly malovat a gayové holit), ale podle genderové identity (Cítím-li se být mužem nebo ženou.) Transgender před epilací například musejí dělat obojí nebo nic z toho.

Miloslav Ponkrác (27.12.2011 12:22:16)

Ač nejsem odpůrce ani plašan co se týká mobilních telefonů, zaujala mě jedna věc: ?opakovaně objevují články či vědecké studie o tom, jak mobilní telefony škodí zdraví (a stejně opakovaně se objevují studie prokazující pravý opak)? Jak jde, pěkně prosím, prokázat, že něco S JISTOTOU nepoškozuje zdraví? Když jsem studoval matematiku, tak bylo poměrně snadné dokázat, že nějaké tvrzení platí. Ale byla obrovská machrovina dokázat, že něco neplatí a nikdy platit nebude. I to v matematice se občas dokáže, ale je to opravdu machrovina. Mám pocit, že někdo prostě neváží slova a dělá si z úst holubník. A proto se ptám, jak se dokáže že něco nepoškozuje zdraví? A jak se to odliší od neúplně provedené studie, kdy se MOMENTÁLNĚ nic nenašlo. Nehledě na tom, že staré vědecké metody, tedy ?najdeme-li jediný příklad, který popírá náš závěr, zneplatní se tím absolutně všechny studie, závěry, pokusy a teorie, které potvrzovaly daný závěr? ? což je klasická vědecká metoda. Podle vědecké metodiky tedy není podstatné kolik studií nenašlo poškození zdraví, ale stačí jedna jediná, která možné poškození zdraví najde a tím ? pokud je seriózně provedená ? v souladu s vědeckými metodami zneplatní všechny jakékoli studie, které tvrdí, že mobily zdraví nepoškozují. P.S.: Mobil používám denně až příliš a o poškození zdraví se nebojím. Jen nemám rád propagandu a lži v rozporu s vědou, kterou předvedl Václav Větvička. Protože vědecké metody fungují a vědecké důkazy jak jsem popsal výše.

VV (27.12.2011 20:32:20)

Nejak nevim, kde jste v clanku nasel propagandu, o lzich ani nemluve. Nicmene k vasi laicke predstave, jak prokazat s jistotou, ze neco neposkozuje zdravi. Jiste vas uklidni informace, ze je to prakticky nemozne, a u neceho tak komplexniho, jako je pouzivani mobilu, uz potom uplne nemozne. Kazdy totiz telefonujeme jinak dlouho, nekdo pouziva jedno ucho, nekdo strida obe. Kazdy mame jiny mobil. Kazdy jsme na zacatku jinak zdravy ci nemocny. Promennych nekonecne, takze kde chcete najit tu jistotu? Navic nikdo nevi, kde nastavit nejakou normu - je normalni mit 5 hovoru denne, 50, 500? A lidi sledovat rok, 5 let, 10 let? Vzdy muse prijit nekdo s myslenkou, ze se mel sledovat jiny mobil, delsi hovory, delsi dobu sledovani, jine choroby. Navic vase tvrzeni o tom, ze jedna studie (seriozne provedena) automaticky zneplatni vsechny ostatni studie, prokazujici opak, je naprosty nesmysl. Ono totiz v prirode, na rozdil od matematiky, jen velmi malo co plati absolutne. Jinak by kazdy lek fungoval u kazdeho stejne, coz se samozrejme nedeje.

Lada (28.12.2011 10:32:37)

Obdivuji autorovu peci o beypecnost na komunikacich v USA.

VV (29.12.2011 17:18:59)

Asi to bude tim, ze autor ridi v USA.

anonym (28.12.2011 13:10:27)

Duvod proc je treba vypnout mobilni telefon v letadle je mimojine ten ze muze dojit k zahlceni site opraratora pod Vami. Tim jak jste v letadle vysoko a menite polohu vuci zemi dochazi k neustalemu prehlasovani telefonu na jine BTS ktere jsou pod Vami a tim dochazi k zatezi site operatora. Ve chvili kdy by jste mel cca 200 telefonu v jednom letadle a ty by se kazdym okamzikem prehlasovali na jine BTS tak vznikne obrovska zatez na sit operatora a vy si stejne nezavolate.

milk (20.3.2012 22:38:17)

Napřed přehlédnu chiméru,že by všichni v letadle měli stejného operátora.Potom navodím situaci na dálnici,kdy je v autobusech daleko víc zapnutých mobilů.