Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Vysilani inet radia po ADSL

Vysilani inet radia po ADSL

Pes Filipes (26.5.2004 09:40:16)

Dobry den. Uvatuji o vysilani inet radia pres ADSL. Tedy jelikoz provideri jsou naprosto neschopna banda a stale ani jednomu nefunguje multicasting rozhodl jsem se odesilat stream do prace na server ktery ma celkem tlustou linku a na nej by se pripojovali jednotlivi posluchaci. Chtel jsem se zeptat jestli s tim nekdo ma realne zkusenosti a jestli upload u ADSL moc nekolisa. Diky

Miroslav Šilhavý (26.5.2004 09:45:43)

Heh, pán je srandista, co?

Pes Filipes (26.5.2004 12:59:00)

Srandista bych byl kdybych chtel z toho ADSL vysilat pro X uzivatelu. Ale ja poslu ten stream na server v praci a tam je tlusta linka kde se na ni muze nalepit tak 60 uzivatelu.Jde mi o to ze vybaveni mam jinde a tlustou linku taky jinde takze to spojim tenkou linkou(ADSL).

A (26.5.2004 14:31:44)

Heh, pán je idiot, co?

Anonym (26.5.2004 19:02:49)

Heh, konecne tu ma nejaky pan pravdu, co?

Anonym (26.5.2004 09:47:16)

chi chi chi.....už toho nechte pane, bolí mne břicho od toho, jak se chechtám :-))))))))))))))))))))))))))))) Prý esli upload u ADSL moc nekolísá?:-)))))))))

Pes Filipes (26.5.2004 12:53:51)

Tak mno ja to ted zkousel u pritelkyne pres GTS a tam to uploadovalo dokonce i 16kB/s u 512ky.Uploadoval jsem asi pul hodiny naky blby fotky. Kolisani bylo v rozumnych myslim tak o 5kB-.Takze v pohode. Nevim cemu se smejete.

Hanz (26.5.2004 11:16:29)

Bohužel chcete provozovat něco co české ADSL nezvládá a považuje se za škodlivou činnost. :-(

Miroslav Šilhavý (26.5.2004 11:21:25)

Nejen české, ale žádné ADSL není určené k poskytování obsahu; to je považováno za škodlivou činnost všude... (od toho je také ADSL Asymetrické).

Hanz (26.5.2004 12:44:56)

To bych tak netvrdil, zvlastních zkušeností vím že tomu tak je. Pokud se Vám nepodaří přímo na internetu najít odkazi na služby (naročnost cca.128kb) provozované na ADSL, tak zkušte vycestovat a zjistit to přímo u zdroje, u lidí kteří tu službu přímo využívají.

Jolinar (26.5.2004 18:49:31)

Ono podle tebe za chvíli bude nehoraznost surfovat i na obyčejných stránkách a využivání k běžným účelům...

Vladimír T (26.5.2004 19:02:08)

Domnivam se, ze smysl takhle argumentovat by melo jen v pripade, ze by bylo k dispozici SDSL. Srovnavate nesrovnatelne - ano, v zahranici je to povazovano za skodlivou cinnost. Ale v zahranici mate k dispozici sdsl.

Miroslav Šilhavý (26.5.2004 19:25:01)

U nás taky, Telecom ho poskytuje už hóódně dlouho.

Vladimir T (26.5.2004 19:53:58)

SDSL? Nemate na mysli spis pevne metalicke linky atd?

Miroslav Šilhavý (27.5.2004 07:42:12)

Datové okruhy dělají na DSL už dlouhou dobu; a jsou s agregací tuším 1:2 a 1:4.

jolek (26.5.2004 12:05:44)

A pan Šilhavý nas tu zas oblbuje:), vetsina inet radiich jede na 128kbit mozna o neco vic a nejlepsi ADSL u nas ma i s tou asymetricnosti upload kolem 200kbit, tak proc by to proboha melo vadit?

Miroslav Šilhavý (26.5.2004 12:19:18)

A co agregace? Přemýšlel jste někdy nad tím, proč je ADSL právě asymetrické? Ne? Tak já Vám to povím: protože většina ne-profi uživatelů více stahuje než odesílá. Proto ADSL má více na DL než na UL. A provozovat _jakýkoliv_ server, který běží podstatnou část času (nemluvím o tom, když si něco spustíte, abyste si s někým vyměnil soubor) je nehoráznost.

jolek (26.5.2004 12:38:40)

Dalsi blbakov!!!Uz tu z Vas silham.Ja uploaduji asi 5X vic nez dl a rychlost linky je hodne casto okolo DL100/UL200, co to porad melete, vzdyt prave tim, ze nemam linku 1024/1024(ale 1024/256)jsem "omezen"(i kdyz ja jsem spis omezen rychlosti downloadu prave proto ze vetsina uzivatelu vic stahne) v uploadu!!Od toho je agregace abych mohl vyuzivat to, co ostatni nechcou, nebo snad ne??

Anonym (27.5.2004 08:50:49)

jak omezen na 256 ?? 256 je nominalni rychlost, kterou maj dohromady 50 useru ! Tak jak to muzete brat ze vy jste omezen ??? tady si snad kazdy mysli ze agregace vubec neexistuje !

jolek (27.5.2004 09:00:41)

A neni ono to nahodou obracene?? Vazne si myslite, ze 50 useru vyuziva na upload 256kbit?? To byste z toho nevytahnul ani n s haczkem!! Ale coz, ja uploaduju temer neustale a pokud me to jde 200+ kbit, znamena to, ze 49 dalsich nedela na netu vubec nic, pac i na potvrzovaci pakety pri sosani by spotrebovali mooohem vic. Ne ne, ja opravdu nejsem ten kdo je tu blbej

jolek (27.5.2004 09:05:29)

nehlede an to, ze sem na 1:20:)

jolek (27.5.2004 10:56:17)

!!Pane Anonym, vazne by me zajimalo jak provadite dodatecne zmeny ve vasich prispevkach, pote, co na ne nekdo reaguje???!!!!!!!

Pes Filipes (26.5.2004 12:49:35)

Nad tim jsem take premyslel a jsem si toho vedom. Ale i kdyz je u ADSL omezenej upload tak neni to jinak burt? Ja jinou moznost nemam. Doma mam audiovybaveni a muzou rovnou lajf vysilat.Nebudu to preci nosit do prace. To bych byl blazen. Ja bych treba poustel zatim jen 64kbit. Telecom slibuje slibotechna ale ze by uz ted pustil SDSL tak to ne. Blbych 64/64 bude urcite za nakych 15 000 ho znam.

Anonym (27.5.2004 08:40:23)

Hele a neni tech 15.000 nepodstatnych ? Vzdyt budes stejne platit OSE daleko vic !

Pes Filipes (27.5.2004 09:11:03)

Nebudu nic platit. Mam 500hodin absolutne free hudby(a dalsi jeste bude). Pak je tu mluveny komentar a live music z vlastni kuchyne. Vetsinou modiky. Jo OSA. Ochranny Suspenzor Autorsky. Jsou to stejny zkorumpovany zlodeji jako RRTV. Jako by u nas nemohli zavest maly licence pro vykon par watu pro rozhlasovy vysilani. Kreteni. Argumenty typu je malo frekvenci si mohou strcit do riti. Vzdyt na FM se muzou po naky vzdalenosti ty frekvence prekryvat. Kdyz ted ladim radio tak jsou tam slyset jen 4 radia. Radsi skoncim.

Anonym (27.5.2004 11:19:38)

S tim nema OSA nic spolecneho , to je zaleztost CTU

Zajda (27.5.2004 18:20:35)

Kdepak RRTV. Uz jsem se na to ptal.

Pes Filipes (27.5.2004 18:22:58)

Vy se tu hadate o takovych kravovinach.Mi de o to aby me nikdo z ouradu nezjebal.To mi staci.

Pes Filipes (26.5.2004 17:30:43)

Celej den by to nebylo akorat vecer asi tak 3-4 hodky.By me zajimalo kolik uzivatelu uziva upload ze bych je omezoval? Neni pravda ze se agreguje fullduplexne?

Miroslav Šilhavý (26.5.2004 19:24:19)

Každý směr je agregován pochopitelně zvlášť...

Washek (27.5.2004 20:50:36)

IMHO se upstream vubec neagreguje, ale souhlasim s tim, ze na provoz server-side aplikaci se adsl vubec nehodi.

martin (26.5.2004 12:32:33)

SOUHLASIM S JOLKEM Uploaduju celkem casto a moc. Delam webdesign a hodne toho posilam na sve mista na servery na paterni siti. A muzu rict ze s chudym ADSL512/128/10GBlimit jsem malokdy mel s uploadem problem. Plnych 128kbps to ale nejede, jede mi to ale stabilne tak 12 - 13 kBytu/s, ale niz to fakt neklesa nez pod 12. Maximalne zdimam 14 - 15kBps... Ale poprosil bych o vysvetleni toho pojmu multicasting. Co to je a proc to nefunguje. Nejake streamovane zvuky bych casem chtel zkusit poustet, jen ta vim jake to je... Diky..

Zajda (26.5.2004 13:37:43)

Odborné pojetí-Multicasting je způsob přenosu dat point to multipoint. Na cílové síti může data přijímat více cílových počítačů ale zdrojový počítač je zatěžován jen jedním datovým tokem. Příklad-Normálně internetová rádia mají tlustou linku jejichž vytížení linky se zvětšuje s počtem uživatelů. Počet uživatelů je také tím pádem omezen kapacitou linky. Ale kdyby fungoval multicasting tak můžete vysílat pro stovky uživatelů třeba jen přes dialup(o kvalitě se nebavme:). Zatěžoval by vás je jeden datový tok. Multicasting si muzete predstavit jako vysílání rádia či televize. Tam všem také vysílač vysílá a je jedno jestli se na televizi dívá 5 nebo 500 uživatelů. Stejně tak je to s multicastingem.

Zajda (26.5.2004 13:40:01)

K tomu jen dodam ze multicasting neni zadna novinka uz existuje hodne dlouho a umi ho i dost stare routery.

martin (26.5.2004 22:04:56)

diky moc :-)

Ladicek (27.5.2004 23:22:19)

A co takhle vysílat radio multicastingem pro WiFi komunitu ? Jak by to slapalo? A nemuselo by byt ani vlastni, stacilo by nejake dobre pretahnout z Netu.Nejake tipy ?

Pes Filipes (28.5.2004 08:50:30)

Dobry vtip:)

Zajda (28.5.2004 09:16:44)

Pro Wifi komunitu by stacil klidne i broadcast. Na co s delem na vrabce:) Nemyslim si ale ze by bylo mnoho posluchacu.