Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Jak se vlastně přeprodává velkoobchodní nabídka ČTc ?

Jak se vlastně přeprodává velkoobchodní nabídka ČTc ?

wojta (1.6.2004 14:38:54)

Zajímá mě, jak může jiný poskytovatel ovlivňovat skužby. Proč agreguje už rovnou ČTc a ne přímo poskytovatelé ? A jak je to s tím zpřístupněním místních smyček ?

Anonym (1.6.2004 16:25:10)

dvě otázky...dvě odpovědi... 1) protože on to umí nejlíp... 2) protože pokud to má nadále umět nelíp, nesmí nikdo jinej přijít na to, že to nejde dělat hůř... :)

xixao (1.6.2004 16:57:01)

á...zase nějakej z Teleklonu...

Anonym (1.6.2004 17:07:23)

zkus si v tom najít nadsázku a sarkasmus... ;) nebo nečti tak rychle... :)

Tomas (1.6.2004 17:12:48)

1. CTc dali do ústředny DSLAM, hůrá můžu mít ADSL, 2. objednal jsem si tel.linku, mám číslo vše ok, 3. chci si objednat ADSL, ISP chce po mě referenční číslo, neznám ho. Volám na CTc, tam mě sdělí že se ho dozvím až za měsíc při vyučtovaní, že to po telefonu nesdělují. Pracně vysvětluji o co mě jde, až dojdem k tomu že mě pán od CTc mě nabídne ADSL od IOL, říkám neznám referenční číslo, on říká že to zařídí a položí mě otázku vemete si službu od IOL??? Není to omezovaní ostatních ISP? Pokud si chci vzít službu od jiného ISP než IOL tak musím minimálně měsíc počkat, pokud od IOL tak ji můžu objednat hned!!! Co na to pan Šilhavý zastánce CTc???

volis (1.6.2004 17:17:55)

Co na to rict? Jsou to K...Y

Anonym (1.6.2004 17:27:13)

jde o to, že po nich chceš referenční číslo...najdeš ho na každé složence za telefon...když doma pečlivě zapátráš, určitě nějakou složenku od CTc najdeš... v tuhle chvíli se ti jen snažil operátor vyhovět tím, že ti nabídl službu, kterou chceš...tedy ADSL...a zároveň vyhovět jejich interní směrnici...nesdělovat referenční čísla po telefonu... myslet si o tom můžeme, co chceme..."něco za něco"...jen s tím rozdílem, že ty po nich chceš něco, na co máš právo...

Anonym (1.6.2004 20:38:19)

Lip si to precti, to je pripad kdy este nema slozenku a dle CTc na ni prvne musi mesic pockat a pak si muze objednat ADSL!

Anonym (1.6.2004 22:05:52)

a ty zapoj logiku... ;) pro objednávku ADSL připojení potřebuješ svoje referenční číslo dle složenek za telefonní přípojku...kterou pochopitelně má, když chce ADSL... :) takže tak absurdní, jak jsi si myslel, to zase není... ;)

Anonym (1.6.2004 22:07:32)

nechtěl jsem napsat ze složenek za telefonní přípojku...ale ze smlouvy o zřízení telefonní přípojky... :)

Carloss (2.6.2004 01:16:34)

To prave na TE SMLOUVE NENI!!!! Resil jsem kvuli tomu ten samy problem, volal jsem nejdriv na infolinku a tam mi rekli, ze mi ho rict nemuzou, ale mohli by mi i bez toho zridit IOL, to sem nechtel, sel k babe do telepointu a ta mi ho rekla!

Anonym (2.6.2004 01:31:21)

oni ti to IOL nezřídí bez toho...ale jen proto, že to tvoje referenční číslo má před čumákem, když s tebou telefonuje...takže pro tu perzu na telefonu není problém zmáčknout Enter...a poslat objednávku na IOL ADSL i s tím referenčním číslem... :)

Tomas (2.6.2004 08:09:59)

A co když nechci ADSL od IOL, ale od jiného ISP, tak musím měsíc čekat, aby mě CTc potrestal že nejdu k nim ale k někomu jinýmu???

B (7.6.2004 16:16:53)

V podstatě ano. Normální zákazník musí počkat na první fakturu, na které najde ref. číslo. Občas se ale stane, že narazíš na operátorky 800 123456, kteří po naléhání ref.číslo prozradí :-) ale v 99% případů musíš čekat.

Carloss (1.6.2004 17:39:48)

Jo mel jsem stejny problem, pres telefon ti to nereknou, bez normalne do nejblizsiho telecom/telepoint prodejny, tam se ho dozvis.

volis (2.6.2004 06:45:53)

ono mozna taky zalezi na konkretni osobe a na tom, jakou ma naladu. Kdyz jsem uzaviral pred mesici smlouvu s GTS, tak jsem byl v podobne situaci, ale to cislo mi nakonec rekli (i kdyz jsem jim musel rict plnou adresu a rodne cislo). Ale vzhledem k tomu, ze jsem se tenkrat nijak nepidil po tom, jak na tom je ceske ADSL a uz vubec me nenapadlo, ze by mohly byt tak obrovske rozdily mezi poskytovately, tak bych ted byl radeji, kdyby mi to cislo nerekl. :-(

B (2.6.2004 07:36:47)

Ano, ano, tak to funguje :-( zcela běžně a ještě také v jiných situacích. Všichni jsme si rovni, ale někteří rovnější :-)

Miroslav Šilhavý (2.6.2004 09:46:13)

Ano, setkal jsem se s tím. Těch svinstev je víc. Např. pokud rušíte ISDN linku a chcete pak na PSTN ADSL, tak Vám přijde sugestivní dopis o tom, jak se ISDN ruší a zároveň! na tom samém formuláři Vám vsugerovávají ADSL od IOL. Tzn. neznalý uživatel, kterého např. obchodník od nějakého ISP "užene" na ADSL a poradí zrušit ISDN, dříve než projde celým procesem, má velikou šanci, že Telecomu "naletí".

volis (2.6.2004 06:48:54)

tak diskuze se strhla kamsi ke kritice nesdelovani ref. cisel po telefonu, ale me by taky zajimalo, jak je to s tim, do jake miry muze ovlivnit kvalitu sluzby poskytovatel a do jake miry telekomunisti?

wojta (7.6.2004 14:57:36)

Tak ví o tom někdo něco ??

B (7.6.2004 16:01:35)

ISP nemůže nijak přímo ovlivnit kvalitu služby. 99% trasy je v síti ČTc. Vše je na ČTc, bohužel.

Miroslav Šilhavý (7.6.2004 16:15:35)

ISP naopak může ovlivnit kvalitu z 95%.

wojta (7.6.2004 21:22:50)

Zajímalo by mě jak ? Teď tady problesklo něco o tom, že nějaký operátor nakoupí 1024/256 1:50 a bude to přeprodávat jako 512/128 1:25. Stejně si myslím, že 1:50 je agregace příliš vysoká a ani QoS by nepomohlo. Datové limity si taky určuje ČTc.

Miroslav Šilhavý (8.6.2004 08:01:45)

Agregace 1:50 jde vcelku dobře zkrotit; přirozená agregace (tj. to, jak se sami uživatelé dobrovolně prostřídají) je cca 1:6, takže Vám zbývá po většinu času zajistit lidem daleko více než těch minimálních 10 kbitů, a to lze.

Anonym (8.6.2004 08:16:06)

Klasicka odpoved, bla bla bla,

wojta (8.6.2004 10:51:09)

Místo minimálních 10kbitů jim to jede docela dobře na 70kbitů. To je úspěch.

Miroslav Šilhavý (8.6.2004 11:45:37)

Jo, a to bez QoSu; s QoSem pak pracovat s více než 64kbity jde velmi dobře; tudíž ISP jsou jen líní a v tom je celý ten problém.