Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Volny - rychlost :(

Volny - rychlost :(

MeTo (19.9.2004 22:07:39)

Jsem jediny, nebo vam taky posledni dobou - zhruba od zacatku zari - jde rychlost u tohoto ISP do kytek ? Do konce srpna to bylo ok, vetsinou pres 400Kbps, ale ted to ve vetsine pripadu nejde nad 150Kbps.... zadnej sosac nejsem, od zacatku zari nemam ani 3GB...

Orin (19.9.2004 22:29:58)

Bohužel ale ani u Tiscali to není velká sláva používam linux a tam to vidím jak ta rychlost kolísá mám uplně stejný problém.vím jenom že všechny cesty vedou k TELECOMU :-( Na druhou stranu je možné že nás, co máme ADSL dost ořezávají na rychlosti. Co se tyče, není nikde psaná minimální garantovaná rychlost .tak že když budou chtít tak nás stáhnou na 1kb/s a nic nezmůžem :-( Mám síť a tam máme koupenou rychlost 512Kb/s sinchronní za 10 000a opravdu to tak jede. :-) super. Orin

Orin (20.9.2004 12:58:59)

Chci ještě dodat že nabízijou reklamu ADSL 10X rychlejší než modem, ale spíš by mněli dávat ADSL 10x pomalejší než modem to by lidem nelhali ....

MeTo (26.9.2004 12:50:32)

Ano, je to 10x rychlejsi jak modem.... za predpokladu ze si kazdy den JEDNOU prectete zpravy a stahnete dva emaily... a v tom je ten hacek.... Jenze to si radeji koupim noviny za deset korun, a maily stahnu do emailovyho klienta v mobilu a mam to x krat levnejc.

Fisherman (20.9.2004 13:08:24)

Mam stejny problem jako Vy. Rychlost padla z 700-800 na 60-180. Reklamace nepomohli - řešeno 14-dní. Výsledek Český Telecom to svádí na agregaci. Můj argument, že agregace jede již několik měsíců nepomohl. Výsledkem je, že od volnyho odchazim. Zatím zvažuji mezi ČTc a Contactelem? Uvidíme jestli si pomůžu.

MeTo (20.9.2004 14:16:30)

Hm, tak me rekli ze to je kvuli FUP.... hovadina.... mam tam i tri dny za sebou kdy byl prenos hluboko pod 50MB, a na to ten typek na helpline ani raci neodpovedel. Tak s tim at dou do hajzlu.

Fisherman (20.9.2004 16:05:13)

Infolinka volny je kapitola sama pro sebe. Shrnu moji komunikaci s nimi: - mam problem s rychlosti ADSL - ozveme se - nic volam znovu - hmmm ozveme se - nic volam znovu - uz s odpovedi, ze to resi - volaji, ze to je asi agregaci a FUP proverili a neni uplatneno - volam opet ja - hmmm bylo na Vas uplatneno FUP - kolega tvrdil, ze ne - hmmm proverim - bylo spusteno FUP - jak jsem zjistil mam jeste puvodni smlouvu, ktera v sobe FUP nema obsazeno - problem s agragaci .... a tak dokola vysledek - zlepseni zadne - po temer roce vcelku bezchybneho fungovani (600-800 kbps) je to na soucasnych (30-220 kbps - pingy od 60 do 190). To fakt nema cenu balim a jdu jinam. Jen pro upresneni rychlost jsem poprve reklamoval v patek 3.9.2004

MeTo (20.9.2004 17:36:42)

JJ, po velke dobe bez problemu, to slo ted do haje :( - nicmene moje komunikace s helpline byla asi takova, ze je na me ZREJME aplikovano FUP, tot vse, a teda mam smulu... Nevim jestli jim mam dat jeste sanci nebo ne, nicmene obavam se ze rychlosti jako byly v srpnu, cili prakticky maximalni i pres vetsi prenosy, uz nebudou :(

Fisherman (20.9.2004 18:40:30)

Ja jsem jim dal sanci 3 tydny a zmena veskera zadna. Navic jejich posledni vyjadreni je, ze s tim nic nenadelaji. Takze ja jim uz asi sanci nedam? Navic veskery pristup od nich je to my nic to telecom :-( . Stejne me nastval i fakt, ze me jako stavajiciho zakaznika vubec neinformuji o novych cenach a spolehaji na to, ze si clovek nevsimne slev a bude dal platit puvodnich 2.500 (1024/256 - 1:50) :-( . Ten pristup se mi fakt nelibi.

Fisherman (20.9.2004 18:44:07)

Jeste na ukazku aktualni zpravy z bojiste: rychlost 131 kbps ping z 38 odeslanych 10 ztraceno maximum 213 minimum 83 prumer 153 lokalita Teplice Mno nekupte to za ty penize :-)

MeTo (20.9.2004 18:48:50)

Napodobne. 115Kbps ping min : 113 max : 202 prumer : 153 z 20 odeslanych 1 ztracen (na www.volny.cz) Usti nad Labem

Fisherman (20.9.2004 18:51:58)

Zajimavi je, ze mi tvrdili, ze podobne problemy maji hlaseny od vice lidi z usteckeho uzlu ?? :-( Co budete delat? Dle meho s tim moc nevymysli? Zvazuju Contactel nebo CTc, podle zkusenosti lidi jedini bezproblemovy "poskytovatele", navic jim funguje poradne infolinka?? Co s tim ?

MeTo (20.9.2004 19:00:16)

Hmm, tezko rict co se okolo UL deje :( Ale dobry to neni :( - vzdyt zalezi na agregacnim bode ne ? A ten je pro "zbytek" cech jeden - nebo ne ? - ja co budu delat : v prubehu rijna jim zrejme poslu vypoved. Vzhledem k vypovedni lhute 3 mesice se v lednu rozhodnu co dal. Bud vypoved stahnu /za predpokladu ze se to rozjede/, nebo se poohlidnu po jinym pripojeni /v uvahu prichazi jen CDMA, v pripade moznosti Karneval (tezko rict), a jiny ISP ADSL - zrejme IOL, pac riskovat dalsi AO nebudu, pac IOL tady v Usti bezi perfektne - i kdyz mam potvrzeno ze contactel v Moste jede taky perfektne - infolinka u IOL je demence, ale aspon ze adsl jede) Sice bych nerad presel k nejakym tem cachrum s pripojenim a raci bych zustal u toho kde sem, ale kdyz to nepude tak se nebude dat nic delat, pac za tohle platit patnact stovek je nehoraznost. A jestli 2,8GB znamena ze jsem sosac, tak teda nevim co si ty dementi predstavujou.

Fisherman (20.9.2004 19:10:54)

Naprostej souhlas. Mame limit 20GB, ale cokoli nad par 10 MB za den je sosani :-(. Clovek ma ADSL a aby se ba lstahnout SP2 na XP jestli nahodou neprekroci jejich buhvijak zpocitanej limit :-( Fakt uz me to nebavi. Jedine co je u me dobre je fakt, ze jsem jim omylem nepodepsal pred rokem smlouvu, coz oni do dnes nezjistili takze budu mit tu vypoved asi kratsi :-) - ja to zjistil nahodou kdyz jsem chtel novou sluzbu, no hold profici. Jinak preju hodne stesti, taky me nebavi neco menit, ale tohle nejde. Pokud bude nejaka zmena tak se ozvu. Mejte se-.

MeTo (20.9.2004 19:14:38)

Ja jim bohuzel tu trimesicni vypovedni lhutu odeslal podepsanou :( Nicmene ty novy smlouvy na 512/128 taky neprisly zrovna brzo takze v tom maj nehoraznej bordel, jak ve smlouvach, tak v pripojeni. Ale samozrejme v te dobe o FUP nebylo ani zminky. Taky preju stesti v rychlosti :)) Muzeme ale jen doufat ze s tim konecne nekdo neco udela :(

Janekx (20.9.2004 20:56:29)

kde mate u Volneho zminky o FUP ve smlouve?

MeTo (20.9.2004 22:39:53)

Nikde. Nicmene to mi nepomuze, protoze jak uz nekdo tady tusim psal, tak i ty vseobecny podminky se musi dodrzovat.

Prober (21.9.2004 09:58:53)

Jistě, ale nevím jak ty, ale já jsem všeobecné podmínky dostal v tištěné podobě ke smlouvě. Takže nějaké změny musí být řešeny dodatky ke smlouvě což se nestalo

Fisherman (21.9.2004 12:54:43)

Souhlasim s Vami. Myslim, ze na stare "tarify" nemuzou uplatnovat FUP, protoze o te neni v podminkach ani zminka - ani nemuze protoze ja mam smlouvu ze zari 2003, kdy FUP neexistovalo. Presto se mi na infolince snazili namluvit, ze na me byla FUP uplatnena.

Fisherman (21.9.2004 12:55:48)

I kdyz v podani VOLNY je celkem jedno jestli FUP je nebo neni, stejne je to od zari mizerne :-(

Nargon (21.9.2004 18:09:34)

Problem je ten ze ve smlouve vazne neni napsano o uplatnovani FUP, ale take tam neni zminka o neuplatneni FUP, takze je to stejne na ISP jestli FUP uplatni nebo ne.

MeTo (21.9.2004 21:13:54)

Ono shodou nahod neni ve smlouve ani nic o agregaci :))) Ale co muzu delat ze ? Browsovat s aktualnimi ubohymi 70Kbps

Prober (21.9.2004 23:44:23)

Ale to se pleteš příteli, smlouva je závazná. Pokud ti ke smlouvě přiložili i vš.podmínky, nemusíš se o nic bát. O agregaci tam psáno nic být nemuselo, jelikož ta je součástí služeb na bázi xDSL. Ale něco jiného je to s FUP, což je celkem velký zásah do kvality služby, jelikož o tu se stará ze své podstaty agregace.

MeTo (20.9.2004 18:46:08)

Jo presne... taky platim 512/128 1:50 starou cenu, i kdyz ted je to zhruba o 150 levnejsi.... dyz sem se jich kdysi ptal jestli jako budou mit i stavajici zakaznici nizsi pausal tak odpovedeli ze ano, ze bude dodatek ke smlouve. potom sem jim napsal mail a rekli mi ze jako zakaznici se o tom dozvime prvni, a skutek utek, nic neni, a platim stale skoro 1500 za sluzbu na ... Ono s tou sanci... blbe se to rika.... ale teoreticky ted nemam ani jinou moznosti pripojeni :( Dial-up nechci :( - takze v uvahu prichazi jen vypoved a adsl od jineho ISP (zrejme ISP, i kdyz to uz by bylo ze zoufalstvi), nebo aspon CDMA. Sliby Karnevalu sice tvrdi ze do konce roku, ale tyhlecty kecy znam :(

Janekx (20.9.2004 19:00:10)

Pekne mam ale lepsi. Podepsal jsem smlouvu o navyseni 512/128 na 1024/256. Smlouva odeslána, za týden volám jak to vypadá. Do par dní to bude hotovo smlouvu mame za 3 dny volam jak to vypada - infolinka smlouvu nemame, volaji z5 nasli jsme bude to do 14 dní hotovo, to vite CT. za 4 dny prijde mail predano CT tech. šetření o zřízen ADSL Vecer kolem 20:00 modem zviti 1024/256 ale linka nejede, volam volny, divne dame to na setreni technikum, dalsi den volam v poledne, CT vas zaroven migruje na jiny agreg bod. vyckejte vecer to pojede, budem informovat. v 22 volam stale to nejede, urcite zitra to pojede. dalsi den v 14 volam stale to nejede, to je divne dame to setrit. v 18 se to rozbehlo, modem svitil na 1024/256 ale rychlost 512/128, volam "dobry uz to i jede ale chtelo by to tak 2x rychleji zkuste neco udelat za toto se me platit nechce " v 21 jede na plno, volam v pohode muzem to uzavrit. Dalsi den vola Volny, tak vase zavada by mela byt dnes odstranena. Take prijde mail ze me bylo zrizeno ADSL. Suma sumarum 2 dny bez ADSL a jen proto aby na modemu svitilo 1024/256 a potom dosazeni realne rychlosti behem 2 hodin. To je telebebilkom. Jinak ted 856kbps a ping Seznam 17ms, COL.cz 35ms zajimave co?

MeTo (20.9.2004 19:10:43)

aspon stesti s rychlosti :) Momentalne mi to pokleslo na 96,8Kbps

Anonym (26.9.2004 01:53:34)

Ano, pátek 3.9.04, to je přesně to datum kdy to přestalo pořádně běhat.

MeTo (26.9.2004 12:45:50)

Buhvi co s tim ten den udelali :(

breed (20.9.2004 15:11:36)

Já sem celkem v poho furt mě to běhá tak kolem 400Kbps

Jirka (20.9.2004 16:53:32)

Zdravim, mohu potvrdit. Prumer kolisa to od 50 do 180 kb. Realne vsak blize k 50 kb. ADSL 1024/256. Dle vyjadreni CT je to v tom, ze VOLNY(COL) maji zaplacenu u nich malou konektivitu. Takze pokud VOLNY neprestane s timto humusem, situace se nezlepsi. Nyni resim vypoved smlouvy. Pristup COL (volny.cz) nebudu vubec komentovat. Nema smysl s nimi resit vubec nic. Ve chvili, kdy mate za tyden 50MB prenosu Vas osoci, ze jste "sosac" a delaji si z vas legraci. Je to totalni komunismus, presne to, co tady bylo pred 1989. Stat a velky firmy si delaji co chteji a vy musite jen platit a platit.

MeTo (20.9.2004 17:38:15)

To je blbost ne ? Vzdyt oni jsou omezeni konektivitou mezi CT-COL, kterou dava agregace.... na nic zavisi az konektivita do inetu.... nebo ne ?

Anonym (20.9.2004 19:00:39)

Já slyšel, že tam něco ohledně konektivity je...že to tak jednoduchý neni

jirka (23.9.2004 22:25:04)

Dle vyjadreni CT i zamestnancu COL to je PRAVDA. Odkazuji se na pana Klimese z COL.

Arco (23.9.2004 23:25:45)

Přesně tak, neustále odkazují na pana Klimeše, kterého se mi však nepodařilo ještě nikdy zastihnout, vždy je "momentálně pryč". Jestli on není nějaký virtuální :-)

Jirka (24.9.2004 09:00:02)

Tak mu napiste kamil.klimes@col.cz

Fisherman (24.9.2004 15:20:35)

Pan Klimeš je jediný lověk, který mě z COL zavolal zpět. Jinak je jejich infolinka děs a hrůza. Čekal jsem do dneška jestli se to nezlepší, ale je to pořád stejné. Nejhorší je, že člověk nemá odvolání. NO A CO, ŽE TO ROK BĚHALO DOBŘE, MINIMÁLNÍ RYCHLOST A PINGY NEJSOU GARANTOVÁNY :-( Příští týden si nechám nainstalovat na druhou linku ADSL od CTc tak uvidíme. Aktuální stav mé linky "1024/256 - limit 20GB 1:50 rychlost 138 kbps ping na volny odeslané 42 přijeté 39 průměr 119ms min 40ms max 198ms

Jirin (21.9.2004 22:12:46)

Mam Volny ADSL 512/128 od nedele a chrochtam si zatim blahem (musim zaklepat). Nejedu pod 400 kBit/sec, ping na Seznam.CZ mam bez ztraty packetu, odezva prumer 58 ms. Mam ten tarif do 1GB/mesic. Jsem z Ostravy.

spider (22.9.2004 10:31:39)

Nějak ten sever Čech zazdili šmrksové! mám zkušenost s Volným pár dnů cca 5....mám 512/128. Včera jsem se na chvíli dostal na 300kbps...jinak jedu mezi 50-120kbps...je to shitka spojení....ping na herní servry mám 220ms takže ahoj kiki....ale šlápl jsem vedle.

Jirka (23.9.2004 22:23:04)

Mam 1024/256/6GB v cene a jedu v rozmezi 24-120 kb( v prumeru tak 40 -60 kbit). Za zari a dnes je 23. je stazeno a odeslano celkem 1.7 GB a byli jsme oznaceni za SOSACE a FUPaky. Odeslal jsem dalsi reklamaci vcetne vypovedi smlouvy a vcetne stiznosti na CTU.

Arco (23.9.2004 22:39:06)

Musím reagovat. Právě jsem chtěl položit úplně stejnou otázku, ale když už tu je, pouze se připojím. Mám úplně stejnou zkušenost, jak píšete: mám ADSL Volný 512/128 1:50 a do konce srpna to jelo skvěle, v průměru cca 350kbps, ale od 2.září mám průměr tak 64kbps, přes den je to hrůza, někdy i 20kbps (modem by byl rychlejší), v noci jsem se dostal maximálně na 150kbps! Několikrát jsem již volal na jejich zákaznickou linku, ať mi k tomu dají vyjádření, ale pořád se jenom odvolávají na agregaci, zda-li je aktuálně uplatněno FUP nejsou schopni sdělit. Případně mi řeknou, že to prošetří a a že se ozvou, ale ani 1x se nikdo neozval! Už jich mám plný zuby, nikde není žádný dovolání! Kolega má úplně stejné problémy, oba jsme připojeni v ČB. Máte někdo stejné nebo jiné zkušenosti ???

Anonym (24.9.2004 01:01:56)

západní šechy, přesně stejná zkušenost. evidentně to je u volny jako celku. silně pochybuju že to je agregací, spíš volný šaší s nějakým QoS, anebo třeba jen pouští menší konektivitu.

Mira (24.9.2004 09:09:37)

jj, Volny...mel jsem dotaz na infolinku ohledne FUP, protoze jsem to v jejich popisu nikde nenasel ... uvazuji o zrizeni ADSL 512/128 1GB. Precetl jsem si vase podminky, ale nikde jsem nenasel podrobne informace o Fair User Policy. V informacich o FUP je na vasich strankach napsano: --------------- Omezení nastane po překročení ******určitého**** denního limitu stanového pro provoz na jedné ADSL přípojce... --------------- Pokud se během tří dnů objem přenesených dat vyrovná ******stanovenému průměru*********, bude zákazník navrácen do původní skupiny neomezovaných uživatelů. --------------- Muzete mi prosim odpovedet na 2 otazky ? * Jaky je denni limit pro pripojku ? * V pripade prekroceni denniho limitu budu po dobu 3 dnu omezen na jakou rychlost ? Odpoved: * Presny deni limit neni stanoven, pohybuje se variabilne. * Take neni mozne presne rici. Doporucuji se zeptat jinych uzivatelu VOLNY ADSL na serveru www.dsl.cz na podrobne zkusenosti s rychlosti pripojky.

Nargon (24.9.2004 09:16:54)

Pokud je to jakysi prumer tak pro 512/128 deni limit vetsi nez 108MB urcite nebude, pokud by kazdy uzivatel stahl dene tech 108MB tak to vsem po cely den pojede asi 10kbit. Jenze ono to jede o trochu rychleji tak hadam ze deni limit na pripojku je nekde kolem 60MB. A druha otazka, pokud jako neomezeny uzivatel mate rychlost nizsi nez maximalni tak si muzete bejt jistej ze po prerazeni na nizsi prioritu si uz neskrtnete vubec.

Jirka (24.9.2004 11:23:51)

To je pravda, pokud bude vsech 50 uzivatelu najednou stahovat 100 MB, tak toto bude fungovat. Predpokladam vsak, ze realita je ponekud jina¨. V idealnim pripade tech 3GB*50 (512/125/1:50) ci 6GB*50(1024/256/1:50) je rozdeleno mezi uzivatele rovnomerne. Proste je to tak, ze agregace 1:50 a ani 1:20 v pojeti VOLNY.CZ a patrne obecne se neda oznacit za vysokorychlostni internet.

Nargon (24.9.2004 11:42:39)

i sluzba 512/128 s agregaci 1:1000 se da oznacit jako vysokorychlostni internet s velkym datovym omezenim, asi 160MB na mesic pro jednoho uzivatele. Realita je spis trochu jina ve skutecnosti se o 162GB deli 50 lidi u 512 pripojek. Fup by mel zabranit tomu aby jeden uzivatel stahl 160GB a tech 49 dalsich stahlo dohromady 2GB. Fup by vas melo po stazeni 3GB poslat do nizsi priority a nejake data navic by jste mel moznost stahnout jen v pripade, ze nejaky z tech 50ti nestahne 3GB ale napr jen 1GB. O ty 2GB navic se defakto nejakym zpusobem podeli zbylych X lidi, kteri chteji stahovat pres 3GB

MeTo (24.9.2004 20:43:13)

No, ono kdyby to bylo aspon 100MB.... Podle jejich FUPu po tri dnech normalnich prenosu by melo byt vse ok.... ALE....v jednech trech dnech jsem mel prenos POD 50MB.... a stejne to stalo za prd.... proste to je megademence, ani nevedi co poskytujou, ale hlavne ze jim platime a jede nam to bidne. Grrrr. Me na infolince rovnou poslali do haje ze to je FUP, ale rekli MOZNA, coz me teda udivuje, pac kazdej normalni provider proste vidi jestli je uzivatel pod FUP nebo neni. Bych rek ze to neco znamena, pac to neni normalni.

Mira (24.9.2004 13:19:57)

pokud aplikuji FUP, a mluvi o "jasnych prumerech" a "cislech" tak bych mel vedet, kolik je limit atd a ne jen nejasna cisla, takhle me muzou soupnout do druhe fronty, snizit rychlost v podstate kdy se jim to namane ...zlaty jasny a prehledny FUP u CTc....

MeTo (24.9.2004 20:44:42)

Podle mych "praktickych zkusenosti", je ten limit nekde POD 50MB (takze nepouzitelne). To neni omezeni rychlosti.... jen druha fronta, ze vase pakety maji nizsi prioritu, takze aby vam to jelo na 100% musi prvni fronta nechat hodne volneho pasma.

Anonym (26.9.2004 01:45:43)

Takže to vypadá, že jsme všichni v druhé frontě :-(

MeTo (26.9.2004 12:45:21)

Taky se mi zda,... ale limit 50MB na den to je teda ultra-demence. Vzdyt ted sem pripojenej PATNACT minut, a uz dve mega fuc. A to jsem narychlo projel jen par stranek.

art (24.9.2004 14:49:48)

Proboha a kolik za to platíš ? Utíkal bych honem pryč, protože když nejsou schopni definovat vlastní FUP tak to je fakt síla. Zlatej Telecom.

MeTo (26.9.2004 12:56:51)

necelych 1500kc. Sok co ?

MeTo (24.9.2004 20:46:16)

420Kbps s tim shitem dosahnete jen v rannich hodinach. Moje zkusenost. - okolo 6-7 rano.

Arco (25.9.2004 21:56:48)

To jsi na tom ještě dost dobře :-). Mě to jelo nejrychleji za poslední týden 180kbps a to bylo ve 4 hodiny ráno! Přes den je to úplně mrtvý, nedostanu se přes 64, když potřebuji něco rychle najít, tak se někdy musím dokonce připojit i přes ISDN. Včera jsem tam opět volal a odkazoval je i na tuto konferenci, ať se podívají, že to není jenom můj problém, ale jak je vidět, asi to s nima vůbec nehne. Nechám to do konce měsíce a pak jdu k jinému ISP. Uvažuji o Bluetone nebo Nextra. Máte s nimi někdo nějaké pozitivní či negativní zkušenosti, jak to u nich funguje?

MeTo (26.9.2004 12:43:52)

Tak to je vazne spatny... ja se ted budu par dni snazit o co nejmensi prenos, a jestli me poslou do haje s FUP tak s nima taky koncim. Kdyz neumej udelat funkcni ADSL tak at si to strcej do ****. U me prichazi v uvahu jen CDMA, nebo IOL, protoze dalsiho alt.operatora riskovat nejdu, i kdyz IOL je podle me uz zoufalost, ale to je prave moje situace :(

Arco (26.9.2004 13:02:47)

Ve FUP to určitě být nemůže. Moje přenosy za poslední týden jsou: Po-28, Út-9, St-4, Čt-7, Pá-13, So-19, Ne-9MB. Pokud by na tohle mělo být uplatněno FUP, tak to rovnou můžou napsat, že jim stačí aby uživatel službu pouze platil a pokud možno internet raději ani nepouštěl :-) To si raději zaplatim o 200,- víc u Bluetone, ty neuplatňují na 512/128 se 3GB v 1:50 žádné FUP, při překročení dat si doplatíš 40,-Kč/1GB. Mám na ně zatím jenom samé dobré reference, rychlosti okolo 350kbps, v noci přes 400, pingy v průměru 30ms. Tady mám ping okolo 200ms a ztrátovost přes 30% :-(

MeTo (26.9.2004 17:59:01)

Aha...takze snaha o co nejmensi prenosy je k nicemu ? Tak to je fakt blby..... sakra :((((

Jirka (27.9.2004 09:36:05)

Ja to uz zkousel prenos za 3 dny 0 a linka je na 64kbit a nize.

Anonym (27.9.2004 23:44:25)

Jirko tim ze jsi za 3 dny stahul 0, jsi snizil strop FUP pro ostatni.

Jirka (29.9.2004 08:32:40)

Priste necham pusteny radio.:))

Alien3 (25.9.2004 03:23:33)

Já bych ještě kvůli rychlosti neplakal, ale ten ping. Zatím se mi nepodařilo se vůbec dostat pod 200 což na stařičkém analog. 56 kb externáku ano. Jsem neuvěřitelně okouzlen. Mění se alespoň někdy odezva u VOL k lepšímu, nebo ne? Jinak hrozí akorát ty šachy. Blovice

MeTo (25.9.2004 11:43:34)

No hry nehraju, takze me stve spis ta rychlost. Normalni ping (cca tech 30ms) (a stejne tak rychlost na maximum) je jen v ranich hodinach.

Flash (26.9.2004 13:06:18)

No vidíš Já mám 56 od toho posr. Telecomu.. A ping Mám 140.. A stěžuju si jak to nejde!!!!

MeTo (26.9.2004 17:57:57)

Ono je to tak trochu jiny nez se zda.... samozrejme.... co Vy byste dal za cca 100Kbps casove neomezeny ADSL, i za tech skoro patnact stovek.... kdyz jsem mel dial up, tak jsem rikal to same.... ale nyni jsem nasranej, protoze za ty samy (ne-li min) prachy je u jinych ISP nekolikrat lepsi a kvalitnejsi sluzba... a v tom je ten hacek.... kdyby to vsem ISP jelo spatne, tak ani tolik nadavek nebude....

Anonym (25.9.2004 16:36:10)

Ach jo, proc to tak rozesrali. Proc treba zase nepriorizuji port 80 jako driv, to byly zlaty casy! Web sel naprosto dokonale rychle, DC++ a jiny veci zas nesly temer vubec, jenze to si clovek krasne protuneloval na port 80 a mohl vesele sosat i hrat on-line pri plne rychlosti. Ach jo..

Anonym (26.9.2004 00:31:09)

Volny neni firma pro bezne uzivatele kteri si chteji obcas neco stahnout,zahrat hry a projet weby.Az prilis se na nich podepsala dlouha leta kdy za hrisne penize poskytovali internet pouze firmam.Na obycejne uzivatele s pozadavky ponekud odlisnymi si tato firma jeste nestihla zvyknout.

MeTo (26.9.2004 18:02:02)

Mozna by stalo za to, kdyby nekdo na nejakem serveru (at uz zive, lupa nebo cokoliv jineho), zkusil zjistit cim to je, a udelal o tom nejaky clanek....

Arco (26.9.2004 22:50:55)

Dnes jsem opět (a naposledy) volal na jejich zákaznickou linku a dozvěděl jsem se toto (shrnuto vlastními slovy): "S rychlostí se nedá nic dělat, ČTc, jako dodavatel konektivity ADSL, potřeboval s růstem počtu svých zákazníků větší kapacitu pro zajištění jejich rychlého připojení a proto nám ji snížil. Po překročení určitého počtu našich (COL-Volný) zákazníků nám již nemusí nic garantovat (před tím prý ano), pokud to jede alespoň 10kbps je služba ADSL považována za funkční. Podali jsme na ně stížnost, ale tovíte, to je minimálně na několik měsíců." Já tedy nevím, ale dle MÉHO názoru je to nesmysl, bohužel si to nemám jak ověřit. Pokud by někdo k tomu měl nějaké důvěryhodné informace (třeba někdo z ČTc), nechť je zde uvede. Sepsal jsem výpověď smlouvy, zítra ji posílám a jdu jinam. Jenom doufám, že to jinde nedopadne stejně :-)

MeTo (27.9.2004 13:55:00)

A nevite jestli se da nejak obejit ta trimesicni vypovedni lhuta ? Protoze s timhle se patlat tri mesice, to bude chtit trpelivost.... Ve VOP pisou neco ze pokud dojde ke zmenam parametru sluzby.... jenze FUP zavedli davno pred tim, az teda na ten hacek ze se zaclo projevovat az ted :( A jeste neco : nevite kde sehnat zhruba vzor vypovedi ? diky moc

Jirka (27.9.2004 14:17:16)

Vypovedni lhuta je u me mesic. Oni na lince tvrdi lzi. Ve smlouve se mluvi o podmince 3 mesicu uzivani, ale to je jeste upraveno v tabulce parametru sluzby a tam mam 0. Take me krmili, ze 3 mesice apod. Nakonec jeden kalendarni mesic.

MeTo (27.9.2004 14:34:27)

Jo, vzdyt to ale ve smlouve pisou ne ? tri mesice... mesic to bylo ve stary, jeste na 192/64. Sakra, stejne bych nerad odchazel. Kdyby to jelo alespon tech 200-300, ale ono ani to ne :(

Arco (27.9.2004 15:42:13)

Přečti si pořádně smlouvu: 3 měsíce v bodě 3.4 smlouvy je minimální doba užívání služby, není-li sjednáno jinak - tím je myšlena ta tabulka, kde máš 0, ale platí ty 3 měsíce - to je minimální doba, na kterou jsi podepsal smlouvu. Pokud bys měl od nich třeba dotovaný zařízení, měl bys v tabulce 12 měsíců, pak by platilo těch 12. 1 měsíc je doba výpovědi, která začíná běžet 1.den měsíce následujícího po jejím doručení - tzn. když ji dneska tj. 27.9. posílám (nejlépe doporučeně), pozítří 29.9. ji dostanou, 1.10. začíná běžet 1měsíční výpověď a k 30.10. by měli smlouvu ukončit.

MeTo (27.9.2004 23:15:24)

Prave jsem si precetl smlouvu. 3 mesice minimalne pouzivani + 3 mesice vypovedni lhuta, bohuzel

MeTo (27.9.2004 13:56:18)

Ale to s tou konektivitou je blabol. Puste stahovani treba peti souboru najednou, a budete se divit jakych rychlosti dosahnete....

Arco (27.9.2004 20:24:54)

Jj, to je pravda, když stahuju něco většího, používám Download Expres a když ho poustím na 10-ti vláknech, tak to jede někdy i 70kB. Ale to ostatní, to je hrůůůza. Dneska jsem jim odeslal výpověď, tak jsem zvědavej..... :-)

Cvalda (27.9.2004 01:21:43)

Se zajmem to tady ctu a modlim se, aby ta vlna snizovani rychlosti nepostihla i me. Mam ADSL od Volneho tyden a zatim jedu na plny knedlik (512/128 jede kolem 450 kbit), ping kolem 30. Mozna je to tim, ze jsem trochu "v zavetri", u Ostravy, takze k nam na dalny vychod to prijde nejpozdeji. (mam ale problem na DC, mam podezreni, ze nektere porty Volny nejak skrti, ale nevim...).

Ludva (27.9.2004 16:05:38)

Pojďte zkusíme zorganizovat nějakou kolektivní stížnost na český telekomunikační úřad

MeTo (27.9.2004 16:40:38)

To nema cenu. Bohuzel teda prakticky nic nevim co a jak, ale docela me mrzi ze s tim uz dlouho nic nedelaj :(

Johny (27.9.2004 16:09:45)

Já bych nikdy Volný nebral. Mám zkušenosti s jejich dial-up (hrozný), takže nikdy !!! Teď mám ADSL od Contactelu, 512/128 1:50 3 GB, jede mi to stále 400 kbit+, i ve špičce. Ping na Seznam.cz 19 ms. Dobrý ne? A jsem z Prahy. Doporučuji Contactel.

Arco (27.9.2004 20:51:15)

Dial-Up Volný jsem používal od začátku, ještě v době kdy byl jenom placený (VOL), pak free a musím říct, že jsem s ním neměl nikdy žádný větší problém. Proto jsem zvolil i ADSL od nich a nijak jsem moc nevybíral. Bohužel jsem si nějak nevšiml, že oni uplatňují FUP i na tarify, kde jsou limity dat a po překročení limitu se data doplácejí. To má snad ještě jenom IPEX. Ostatních ISP, alespoň teda zatím a snad to tak i zůstane, uplatňují FUP jenom na tarify bez datového limitu, a nebo i s datovým limitem, ale ten se po překročení nedoplácí.

Arco (27.9.2004 23:27:26)

Ááá, Volný už s tím začal něco dělat. Vydal novou technickou specifikaci, kde se mimo jiné píše: "Přenosy dat jsou pečlivě sledovány u všech nabízených služeb ADSL s agregací 1:50, a vyhodnocovány každý den.", takže už né za 3 dny, a dále "Všem uživatelům, kteří přesáhnou stanovený datový limit bude snížena přenosová rychlost a prioritizace dat ve vztahu k ostatním uživatelům. Toto snižení přenosové rychlosti je dočasné." Čím a jak stanovený limit??? - třeba 1MB? Snížena rychlost, ale na kolik ??? - což takhle 14,4kbps nebo rovnou 9,6kbps, abychom nezapomněli jaký to bylo, když Internet začínal? Snížení je dočasné - na jak dlouho ??? Měsíc, dva nebo rovnou na čtvrtletí ? :-)))

Arco (27.9.2004 23:39:01)

Ještě mě teď napadlo, že oni to vlastně s námi uživateli myslí jenom dobře. Oni nám určitě chtějí ušetřit naše penízky! Když to pojede tak do těch 50-ti kilobit, tak toho přeci tolik nestáhnem, bude nám stačit každýmu 1GB limit a nebudeme muset doplácet žádný data navíc. Jupíííí!!! No nekup to! :-)))))

MeTo (30.9.2004 19:32:10)

Njn, ale uz platime za 10GB, v tom je ten hacek :(

Arco (27.9.2004 23:48:34)

Ještě jeden výňatek z tech. spec. si nemohu odpustit: "V případě služeb VOLNÝ ADSL s agregací 1:50 se uplatňuje nástroj „Fair User Policy“ určený k zajištění kvality užívaných služeb." Takže, i pro ostatní, chcete-li kvalitní služby, nechte na sebe uplatnit FUP!!!

otakarek (28.9.2004 00:17:09)

Toto "placani do vody" me celkem pobavuje, konkretne Arco, ktery videl 512 a nejak se zapomel podivat na ostatni veci oklo ADSL pripojeni ... :o) Predpokladam, ze vsichni vite, co to ADSL pripojeni 512/128 s agregaci 1:50 znamena ... A pro ty, kdo nevite - 512 je rychlost maximalni, paklize budete vsichni zurive sosat ( cili nastartujete vase DC++ okamzite, jak se probudite), tak se nesmite divit, ze vam pripojeni pobezi s rychlosti 10 kbitu ... A FUP u Volneho - dle meho nazoru solidni vec, narozdil od napriklad CTc. Nekdo si zapne DCcko a sosa jak o zivot = tim zapricinuje pripadny vyssi stupen agregace i pro ty, kteri se chteji jen kouknout na web ... At si sosa, pokud nastane agregace, tak on bude podle FUP jako "stahovac" zpomalen .. ostatni az po nem ... (teda pokud jsem FUP dobre pochopil..)

MeTo (28.9.2004 12:07:20)

Mozna volny mate, mozna ne. Ale kazdopadne podle vasich slov nemate ISP volny v oblasti severnich cech. Opravdu myslite, ze jsem sosac, kdyz posledni tri dny jsem mel prenos kazdy den maximalne 30MB ??!!?? (a jejich fup rika prave to, ze tri dny jsou hranici k zarazeni do pripadny prvni fronty - jestli teda neco takoveho vubec existuje) A hadejte rychlost..... stale se drzi jak prilepena u 100Kbps.... a ty vase chytre kecy s agregaci 1:50 : v tom pripade mi reknete, proc ma problem asi jen Volny ? na tom asi neco bude, ze ? Navic tohle FUP nema smysl, protoze sosac si jede stale na svych 55kB/s, a je mu to uplne jedno pac sosa kopu souboru najednou, takze je mu nejakej FUP uplne u prdele.

otakarek (29.9.2004 00:38:06)

to mas pravdu - sosac si sosa kupu souboru 55 kbitovou rychlosti pod FUP .. at si sosa ... tahle rychlost uz skoro vubec nebere sirku pasma u ostatnich ...

MeTo (29.9.2004 14:24:33)

Delate ze sebe strasne chytreho, ale 55kB/s je prakticke maximum bez agregace. Pokud jste to jeste nepochytil, tak 8kb/s = 1kB/s. Cili 55kB/s odpovida zhruba 440Kbps.

sosac (4.10.2004 09:03:46)

zridil sem si u ct internet expres mam ho 3 tydny a 1 tyden na me uvalily FUP 2 tyden taky 3 ten treti sem mel stesti a nejak zapomely na FUP a dokazal sem za tyden stahnout 36 giga dat z netu nekecam a rychlost neklesla nikdy za ten tyden pod 50 kb/s. tak to se vyplati mít in.expres 512/128 uvidime v dalších týdnech.Ale upozornuji vas ze sosaci nezpomaluji net prenosova linka je natolik vysoka ze i nekolik tisic sosacu nemohou zpomalit prenos dat to jen ct se ma na co vymlouvat prece ti nerekne sosejte co nejvic my to zaplatime.FUP je jen proto ze cim ti vic stahnes o tolik oni vic zaplati dal je to kolobech. Z pranim hezkeho dne se louci sosac.

Arco (28.9.2004 19:35:17)

To že je 512kbps maximální, vím i bez tebe. Když to do konce srpna jelo bez problémů v rozmězí 300-450kbps, není samo sebou, že od začátku září spadla rychlost někam na 20%, to by všichni od 3.září museli začít sosat jak o život. A proč ten problém není tedy i u jiných ISP? Jestli jsem se 2-3GB dat za měsíc sosač, tak to abych to raději vůbec nepouštěl. A FUP u Volnýho je pěkný nechci říct co, protože data přes limit si jednak doplácíš a ješte na tebe uvrhují FUP, když překročíš "nějaký denní nebo 3denní limit", který nikdo není schopen zveřejnit!!! Přecí musí vědět, kolik naměrili ten jejich průměr, tak ať ho dají někam na web! Takhle na tebe můžou uplatnit FUP i třeba po satžení 5MB a řeknou ti, že jsi naprůměrný a můžeš úplný h***o. Tohle dělá snad už jen Ipex, u ostatních máš buď data úplně bez limitu a uplatňují FUP; s limitem, kde po překročení limitu nebo určitého počtu % limitu na tebe uvalí FUP, ale zase nic nedoplácíš za data nad limit; a nebo si data nad limit doplácíš ale máš to bez FUP!!! To je ten zásadní rozdíl. Vžyť ty stažený data na limit jsou jejich vydělaný peníze!

Nargon (28.9.2004 19:42:41)

FUP s neznamou hranici dat je u Nextry, ale jen na Basic linkach, ktery uz nejdou obednat.

otakarek (29.9.2004 00:42:56)

Tak znova - onu snizenou rychlost nema za nasledek nejake FUP, ale to, ze je linka agregovana ... FUP te srazi jen pokud je linka zaplnena jen z casti a ty jsi "stahovac" ... Nezda se ti neco na tom, ze od 3. zari jede ADSL pomalu ? Pokud se dobre pamatuju, nekdy zacatkem zari zacina skola = vetsina "stahovacu" se vratila z prazdnin ke svym pocitacum, nahodila p2p programy a chodi dal do skoly. O prazdinach na netu nebyli, byli u babicek na vesnici ... Takze vse se ma opravdu tak, ze vetsina ADSL uzivatelu sosa jak o zivot a tim zpomaluje pripojeni ostatnim ... FUP s tim nemaji co delat ...

Anonym (29.9.2004 16:38:47)

Aha, takže všichni sosači jsou jenom u Volnýho, jo už je mi to úplně jasný :-D Proto jdu taky jinam. Otázkou je, jestli nejsi jeden z nich.

MeTo (29.9.2004 18:21:09)

Rekl bych ze to bude blbost :) Zas takova nahoda aby vsichni ti co chodi do skoly neustale sosali urcite byt nemuze.... leda by to byly namysleny lamy ktery se musi pysnit tim jak maj 100GB filmu na ktery se stejne nikdy nepodivaj :) U me teda tato "stahovaci euforie" prestala hned po prvnim mesici co jsem mel adsl, a traffic jsem mel tenkrat 15GB. Nikdy vic. Od te doby (kveten 03) zasadne pod 10GB, posledni dobou spis pod 5GB :)

Alien3 (28.9.2004 01:39:46)

Mám dotaz. Krome katastrofalni rychlosti (70-120 vic jsem ještě neviděl), má také někdo problemy s pingem!?! Dosahuji pingu v kteroukoli denni i noční dobu kolem 150-200 ms (naše i zahraniční servery), dochází i ke strátě paketů (25%). Je šance na nějakou nápravu ze strany Volného? Jinak koncové zařízení je ASUS router. Děkuji všem za odpověd. Ps.: Je to horší než můj analog. 56 kb modem.:-(

MeTo (28.9.2004 16:03:03)

JJ, ping pod tyto hodnoty snad ani nejde.... naprava : ted vazne nevim co mam napsat, protoze... od zacatku zari az do TED to jelo bidne.... dnes okolo poledne jsem nameril 35Kbps (nula tam vazne nechybi - proste horsi jak dialup)..... avsak ted.... neuveritelnych 400Kbps.... ale dlouho tomu nedavam, nakej sosac asi resetuje pc :)

MeTo (28.9.2004 16:42:38)

Tak nic, uz sem zas zpet na 112Kbps

Anonym (30.9.2004 13:26:28)

už mám potvrzenou výpověd už jenom tři měsíce a pápá volný

Arco (30.9.2004 14:34:25)

Uf, proč 3 měsíce ? Ty máš ve smlouvě výpověďní lhůtu 3 měsíce ? To já tam mám 1 měsíc a úplně to stačí :-)

MeTo (30.9.2004 14:59:51)

Ja tam mam take tri mesice. Protoze jsem podepsal novou smlouvu (tu na 512)

Arco (1.10.2004 21:58:30)

Já mám taky novou smlouvu na 512/128 a mám tam 3 měsíce jako minimální dobu užívání služby a výpovědní dobu 1 měsíc (obojí je v bodě 3.4). Objednával jsem si to se samoinstalačním balíčkem, tedy bez pronájmu zařízení.

MeTo (2.10.2004 13:21:17)

No ja mam ADSL od kvetna 2003, cili tehdy balicky nebyly. Ja sem odeslal tu smlouvu podepsanou jen jako novou az nekdy v kvetnu letosniho roku kdyz ji rozesilali, pred tim jsem mel smlouvu na 192/64 kde byl jen jeden mesic. Ted ale v bode 3.4 mam tri mesice min. pouzivani a tri mesice vypovedni lhutu.

Arco (28.9.2004 19:43:06)

Taky tak, ping v průměru 200ms, ztrátovost 30%.

gmf (29.9.2004 14:39:50)

(512/128kbit) ping na seznam (cca 3minuty) 55ms...ale na gamezone(když sem chtěl zkusit hru) sem se pod 400ms!!! nedostal...přes den je speed okolo 330kbit ale večer to rapidně klesá.Je fakt že čím dýl mám ADSL tím pomalější to je :( kolik MB dáte denně?a s jakým limitem?

Lukas (30.9.2004 21:45:39)

Ahoj lidi. Upoutal mě článek kde se píše, že přistahování pomocí více vláken to jede velmi dobře a při surfování Vám to jede špatně? Myslím že by to mohlo být špatným nastavením MTU, RWIN a TTL. Slouží k tomu freewarová utilita ,která dokáže tyto hodnoty optimálně nastavit. Protože je ten program zadarmo tak doufám že mě odsud nevymažou. Jmenuje se to DFÜ-optimierer. Není to vellký soubor.Kdo chce tak mu jej pošlu.

MeTo (1.10.2004 16:19:59)

To neni zalezitost programu, ale ISP.... Protoze v agregacnim bode kde jsem ja to vsem jede takhle blbe. Ale staci dat stahovat vic souboru nebo vice vlakny, a jsem na maximu. Jinak aktualne : 65Kbps :)

Jirka (1.10.2004 17:10:25)

Jinak aktuálně 7kB:(( (varianta 1024/256). Vic se z toho nevyrazi jiz delsi dobu.

Pavel (1.10.2004 10:31:59)

No ja proste koukam jak ... o cem to mluvite mam expres coz je jak vime CTc 512/128 a neklesam pod 430kbit ping na herni servery 20-30 super nemam zadny namitky , ale nevim jak vy proc jsem sli k alternativcum kdyz to stejne CTc preprodava a je jasny ze tu sluzbu zdegradujou a ze ta jejich pojede lepsi nez ty ostatni . Normalni selskej rozum

MeTo (3.10.2004 00:35:59)

Hehe, ten dnesni vypadek prospel rychlosti i pingu nadmiru :))) Sosaci zatim nenahodili sosani :)

Arco (3.10.2004 00:48:17)

Jj, je to nějaký rychlejší, po měsíci vidím na speedmetru číslo vyšší než 300kbps :-))) No uvidíme zítra, pozítří .....

Nargon (3.10.2004 01:18:03)

Sosakum to bude trvat tak 3 dny nez to nahodej. Teda tak dlouho jim to trvalo u posledniho vypadku u Nextry.

Anonym (3.10.2004 01:47:28)

A což jim to takhle každý den o půlnoci na chvilku shodit :-)

Nargon (3.10.2004 02:26:58)

To by me vubec nevadilo. Jako vypadek by se to povazovat nedalo, protoze by to bylo kratsi nez 5 dnu. Ale urcite by si nikdo nestezoval, kdyz mu to rekneme ve 4:30 na minutu schodej.

Prober (3.10.2004 07:58:32)

Tohle není řešení, neb jsou utility které dokáží přerušené spojení zase automaticky navázat. Takže by to pomohlo jen na chvíli, takže pochybuju že by se tím ISP nějak zabýval. A zase připomínám, tohle není problém uživatelů ale ISP a ČTc. Jen pár bláznů věří na nějaké stahovače a bílou paní ;)

IPP (3.10.2004 10:45:48)

Pravda bratre, opravdu me bavi cist prispevky techhle duverivcu, ISP je odira do krve, prodava jednu kapacitu desetkrat a rika, ze za to muzou nejaci tajemni stahovaci, a oni jim to vsechno zerou i s navijakem!!! Boze kam az saha lidska duverivost?!

Prober (3.10.2004 11:47:51)

Důvěřivost není to samý co blbost ;)

Arco (3.10.2004 15:55:34)

Nikdo nikomu nic nežere! Hele a když jsi tak chytrej, tak mi vysvětli, proč to před měsícem fungovalo normálně a najednou to přestalo běhat? A proč po výpadku to zase třeba chvíli funguje? To by mě hrozně moc zajímalo!

IPP (3.10.2004 17:42:48)

Hele Arco, jestli nikomu nic nezeres a jestli ti to jeste pred mesicem jelo normalne, tak si poloz jednoduchou otazku - existovali jeste pred mesicem ti tvi "sosaci" nebo se odnikud vynorili nekdy nedavno? Neni to nahodou tak, ze proste Telecom montuje dalsi a dalsi DSLAMy a prodava dalsi a dalsi pripojky (za posledni dva mesice rozsiril sit o mnoho desitek procent, mrkni na jejich web), ale jaksi "zapomina" rozsirovat i paterni kapacitu, co myslis? A kdyz se zakonite vsem zacina snizovat rychlost, tak zacne vykrikovat cosi o stahovacich a FUP a agregaci a spravedlnosti pro vsechny podobne kydy a lidi jim to veri. Jako ve stredoveku - vypaseny prelat zakrici "Mate se blbe, protoze vas proklely carodejnice. Upalte je!" a zblbli lidi berou vidle a jdou nahanet "carodejnice".

Nargon (3.10.2004 18:11:02)

rekneme ze ma 50 000 pripojek vezmene napr. 1024/256 1:50, sice je vice 512/128 ale bude tam i rezerva. 50 000*1024=51 200 000/50/1024= 1000Mbit takze necely jeden Gbit. Paterni sit Telecomu je tvorena X krat 622Mbit ATM Frame relay, optika po cely republice kam se podivas, takze par desitek Gbitu jim to urcite utahne. Ja spise vidim nedostatecnou konektivitu mezi paterni siti a ustrednou, kde data musi proudit bez agregace, protoze se agreguje az dal a tady to musi jet naplno a to se nejspise nedeje.

MeTo (3.10.2004 19:00:19)

Tim to nebude,protoze to zlobi v ag.bode zbytek cech... a to by byla hodne velka nahoda aby na vsech ustrednach v tyhle oblasti meli tolik lidi....

IPP (3.10.2004 21:13:01)

Ja nejsem technik Telecomu ani niceho jineho a technicke detaily neznam, ale to je uplne jedno, protoze princip je stejny. Telecom proste prodava stale totez stale vice lidem (at uz proto, ze nema dostatecnou kapacitu v nektere casti na ceste "pater - last mile" nebo jednoduse nakupuje stale stejnou konektivitu a prodava ji vicekrat).

Anonym (4.10.2004 07:04:59)

Kdyz sem byl jeste u Volnyho,tak mi taky spadla rychlost a pingy na hry byly v pr... Narazil sem na helpu na nekoho kdo se nudil a zacal s tim neco delat a najednou pingy 20-30 a rychlost stabilne 420 bohuzel jen do rana pak se to vratilo zpatky,takze chyba nebude jen u Telecomu...

MeTo (4.10.2004 16:36:21)

Tohle jsou vesmes nahody.... ja kdyz jsem jim nedavno napsal email (dokonce odpovedeli behem 24h), ve kterem jsem neuvedl ani uzivatelske jmeno, tak proste chvili to taky jelo na maximum.... ale to je proste shoda nahod :)

Nargon (4.10.2004 21:26:07)

Co vim taky kdyz telecom zapnul agregaci tak to vsem ISP moc nejelo, pak se to jakstaks zpamatovalo, ale Nextra stale nejela. Museli neco nakonfigurovat a telecom asi taky, delali to asi tejden a pak to jelo taky lepe. Takze moc nahod to nebude, jen to chce poradne nastavit.

MeTo (4.10.2004 21:51:03)

Mozna ano, ale zcela jiste nepujde o to ze napriklad uzivateli XY nastavi aby mu to jelo dobre.

MeTo (3.10.2004 11:34:57)

No shodou nahod to stale jede 420Kbps... neuveritelne.... zeby sosaci jeste spali ? :) V tom pripade bych vazne nebyl proti pravidelnym vypadkum :))

Arco (3.10.2004 15:51:50)

Tak já už to mám zas ve starých kolejích, 22kbps - to vysokorychlostní Internet, že by jeden brečel :-(((

MeTo (3.10.2004 15:43:18)

A jeje, ty zasr*ny sosaci uz zas najeli.... 64Kbps....

Anonym (5.10.2004 00:24:42)

Ja se vam divim ze porad besedujete o rychlosti adsl.Jediny zpusob jak se dostat na rychly net s minimem nakladu je mit pristup na vysokou skolu.Ja tam byl pred tydnem u kamose na navsteve a z gamezony stahuje kolem 7MB/s takze cele CD ma za necele 2 minutky:)))

otakarek (5.10.2004 10:35:46)

Nevim jak vam, ale ja mam VOLNYho a v poslednich dvou dnech to jede perfektne - 412 kbitu ...

MeTo (5.10.2004 15:07:46)

Neumite reagovat nebo co ? 1) Nize jsem vam psal o mylne myslence kde jste si myslel ze 55Kb/s je to same jako 55kB/s. Takze jeste jednou : NENI. 2) Take se tu nekolikrat zminoval agregacni bod zbytek cech, takze me je uplne ukradeny jestli vam to jede tolik nebo tolik

otakarek (6.10.2004 16:21:38)

nejak jsem nemel slov ... ukaz, ze p2p programy jedou 512 a ostatni 50 kbitu . Pak ti uverim .. podle mne je to blbost .. ve druhe vete jsem nejak nepochopil hlavni myslenku, ale jsem take v agregacnim bodu zbytek Cech ... Reagoval jsem ! :-)

MeTo (6.10.2004 16:35:53)

Jde o vseobecny problem agregace, a vseho s tim spojene. Staci sosat vice souboru, a dohromady z toho vytahnete uplne maximum (cili tech 440Kbps priblizne). A jak vsichni dobre vedi, "sosac" v pravem slovasmyslu NIKDY nesosa jeden jediny soubor. Ale kdyz date nejaky test na webu, nebo stahujete z webu jeden soubor, tak se na zadne vysoke hodnoty nedostanete. Sam jsem si to vyzkousel, a v pulce zari asi 4 dny za sebou udelal cca gigove prenosy behem par hodin, a stale se to drzelo nahore. Nicmene dnes uz to vypada perfektne, tak snad to neni jen nahoda, ale konecne s tim neco udelali. Mno.... tak to by byla vazne nahoda, protoze by jste byl prvni o kom vim ze mu to od zacatku zari v ag.bode zbytek cech jede dobre :)

Fisherman (6.10.2004 08:33:57)

Nechci to zakřiknout, ale dnes to nějak jede a to už od 6-té hodiny kdy jsem to zkoušel až do teď 8-30 ?? Uvidíme ? Máte stejné zkušenosti?

Anonym (6.10.2004 11:08:13)

Včera jsme se rano take radovali. Nyni 1024/256/6BG - linka na 64 kbit max

MeTo (6.10.2004 14:14:59)

Jo, taky musim souhlasit.... nyni to jede cca 300Kbps, coz je na tuto dobu zazrak :) Ale spis to bude nahoda :(

Martin (6.10.2004 19:19:01)

Po měsíci pomalosti se to nějak rozjelo. Surfování okolo 330k stahování 28k. Asi si u volnýho nemůžou dovolit přijít o klienty.

MeTo (6.10.2004 19:55:00)

Heh :) Shodou nahod jsem jim tam vcera volal ze to je bida.... a dneska se ozvali zpet ze s tim neco udelali a melo by to jet, a skutecne jede :)

Arco (6.10.2004 20:12:11)

Jj, zatím to jede, jenom jsem zvědavý , jak dlouho :-)

MeTo (6.10.2004 17:33:26)

Jen tak trosku pro porovnani... ze vsechno jde, a telecom nas balamuti s tim jak je tech max.440 vysokorychlostni a levny... :)) Netbox v Brne.... 3Mbps.... 1057 vcetne DPH.... tomu se rika nabidka :)

Arco (6.10.2004 20:50:57)

Měl bych na někoho z Vás dotaz na zobrazení maximální rychlosti. Mám ADSL modem/router Asus 6310 a na konfigurační (hned první) stránce v HTML rozhraní je uvedena rychlost Up/Down, měla by to být MAXIMÁLNÍ rychlost, kterou je ADSL připojeno. Mám tam ale pouze 96/448kbps místo deklarovaných 128/512, kterou by mělo být připojeno. Kolega, který má též ADSL Volný, má stejně jako já 96/448. Od jiných ISP, konkrétně u IOLu a myslím Contactel na stejném ADSL Asus 6310 routeru, tam mají celých 128/512. Nikdo z podpory od Volnýho mi to nebyl schopen rozumně vysvětlit. Ty jejich kydy, že to přece nejde pořád naplno a že tam je agegace, jsou zcestné, protože by to měla být maximální možná rychlost daného připojení. Dle mého názoru není ADSL od Volnýho nakonektěno ani na deklarovanou maximální rychlost. Jaké se zobrazují rychlosti Vám, komukoli ? Měly by to zobrazovat i jiné routery s HTML konfigurací, některé používají podobný soft. Dík za reakce

MeTo (6.10.2004 21:10:44)

Ono takhle.... u zadneho providera to nejde nad tech cca 440Kbps.... ja mam stary Alcatel Speed Touch USB, a rychlost pripojeni vidim samozrejme 512Kbps....

Arco (6.10.2004 21:15:41)

Nejde o to kolik to jede, ale na kolik je to nakonektěný a u IOLu mám zkušenost, že třeba v noci uděláš klidně 510kbps! Podle mě tady v tom je určitěj špek od Volnýho, že bys tuhle rychlost neudělal, ani kdybys byl na lajně sám :-(

MeTo (6.10.2004 21:54:06)

Ja mam ve vlastnostech skutecne rychlost 512. Ten modem vam asi detekuje kolik to ve skutecnosti muze jet.... ale tech 510 u IOL, to je zrejme chyba mereni rychlosti, mozne to neni. Ceske adsl vic nevytahne.

Arco (6.10.2004 22:12:20)

Hmm, tak to teda nevím, ale zkoušel jsem i ten můj konkrétní router, připojil jsem se sním na IOL u známého (má IOL Broadband 512/128) a rychlost ukazoval stále 512/128, takže něco v tom musí určitě být!

MeTo (6.10.2004 22:26:43)

Hmm, tak to je divny... infolinka telecomu Vam zrejme neodpovi, tak jedine zkusit chytit na volnym nekoho kdo bude schopen odpovedet... ale to s tim zeby to na IOL jelo i danych 512 to zas ne... modem to mozna ukazuje, ale linka to nevytahne....

Arco (6.10.2004 22:51:24)

No podle mne by linka měla být schopna dosáhnout max. rychlosti 512, samozřejmě za ideálního předpokladu, že je úplně minimálně vytížena a neuplatňuje se agregace. Podle mě fakt Volný konektí pomaleji, než deklaruje, alespoň teda někde, taky jsem se nikdy nedostal u Volnýho na vyšší rychlost než 440kbps, což by odpovídalo té zobrazované max. rychlosti 448. A i když jsem zkoušel sosat na několika vláknech, tak na Volným se dostanu na max. 55kB a na IOLu jsem tahal i 62kB. Všechno bylo testováno v noci mezi 3-5 hodinou ranní, kdy by měl být trafic nejnižší.

MeTo (6.10.2004 23:05:26)

Hmm, tak to je divne.... Ale nebude to kvuli nejakejm tem paketum nebo co ? Protoze ono zadnemu alt. ISP to nejede rychleji nez tech 440....

Mira (7.10.2004 14:35:04)

linka 512 kbps z hlediska stavby ATM bunky neni schopna jet rychleji nez 463 kbps, za idealnich podminek ... 256 kbps pak 231 kbps ... 1024 kbps pak 927 kbps ..... .....

breed (6.10.2004 21:12:15)

Já mám modem Asus a v nastavení mám taky 96/448kbps !!!!!!!!!

Aiax (6.10.2004 21:18:50)

Já mám modem Sagem Fast 840 a mám dokonce 524,2 Kb/s! Asi to bude nějaká blbost, ale je fakt, že za ty dva týdny, co to mám, mi rychlost browsení neklesla pod 54 kB a ping mám průměrně 30 ms. Visím ale na ostravském agregačním bodě, slyšel jsem, že to je zdaleka nejméně vytížený, prý pražáci a hlavně brněnští bratři jsou na tom o hódně hůř.

nevim (7.10.2004 12:42:59)

Dneska to jede nějak rychle!!!!!! Rychlost stahování dat: 52.1 KB/sec Rychlost připojení k Internetu: 416.8 Kbps!!!

TEEEN (7.10.2004 15:38:22)

Joo.. mužu potvrdit.. u mě 412 Kbps po těch problémech..(ústí nad labem) (asi se lekli těch výsledků měření co sou uvedený na zive.cz tak to rychle pustili.. ale kdoví na jak dlouho.. aspoň je vidět, že to de, dyž se chce..

MeTo (7.10.2004 15:42:08)

Jj, taky, Usti nad Labem, odvcera opet konecne vysokorychlostni internet :)

Fisherman (8.10.2004 09:40:19)

Jo,jo od včerejška jsem také na původních hodnotách - zatím ?? Po měsíci - příjemná změna.

MeTo (8.10.2004 14:57:14)

Tak, a je to zas V Pytli !!!! Grrrrrr

Paslik (9.10.2004 15:57:49)

Jede jede....... dofam ze uz na porad :)) 432 kbps Ústi nad Labem

otakarek (8.10.2004 16:43:10)

Tady muze byt problemu vic - poskozena linka, nedokonala synchronizace ... bohuzel vsechny tyto priciny muze spravit pouze majitel telefonni linky a ten nepocitam, ze by k vam nekoho poslal. Jak jsem psal, problemu muze byt hodne a jelikoz na spraveni tohoto problemu jsou naklady obrovske, dle meho nazoru k naprave nedojde ... Jeste jednou - problem neni na modemu, ale na lince ...

Arco (9.10.2004 17:44:11)

Jak již jsem psal výše, nepředpokládám, že by měl být problém v tlf. lince. Všichni, co jsem zatím viděl připojeni na VOL mají rychlost 448/96 a všechny IOL, které jsem viděl jsou připojeny 512/128. To by byla dost velká náhoda, že by problém na lince měli jenom ti, co se připojují přes Volnýho, nemyslíš? Jedině žeby je tam dělal ČTc úmyslně. A ani neuvažuji o problému s routerem, stačí si přečíst předchozí příspěvky. Podle mě Volný nepřipojuje maximální možnou rychlostí !!!

Kapitan pejsek (9.10.2004 18:57:24)

Kamos z Prahy ma Volnyho a jemu to ukazuje 512/128. Zitra tady vyzkousim jinej modem tak uvidim co to napise.

otakarek (11.10.2004 13:59:52)

OK - muj nazor - i s novym modemem ti to pobezi naprosto stejnou max rychlosti ... Pokud te napadne nejakej duvod, proc to neni pouze poruchou na lince a synchronizaci, rekni, cim to je a duvod, proc si to myslis ... Me totiz z toho, jak ADSL funguje nenapada duvod, proc by to mel VOLNY zrovna v Budejicich orezavat ... Ale je to dobrej napad - kazdymu sebrat 10% a mit kazdeho destaeho zakaznika s nulovejma nakladama ... :o)

Arco (11.10.2004 20:27:48)

Tak jsem se zkoušel ze své linky připojit na jiný účet (IOL) a neustále mě to vyhazuje na autorizaci. Zřejmě to kontroluje ID uživatele s tlf. linkou, na které je zřízena. :-(

otakarek (12.10.2004 10:44:29)

Jee, vzdyt je to logicky ... na jednu tel. linku muzes mit jen jedno user a jedno pripojeni ... vzdyt vsechny tyto veci ti nekdo z CTc nastavoval na ustredne, jakmile budes chtit jit k nekomu jinymu, bude te to stat dalsi aktivacni poplatek 990 a dalsi vyjezd a prenastaveni na ustredne ...

TEEEN (9.10.2004 19:26:17)

já mam taky VOLNY a modem ASUS 6310 a koukal sem teď na konfigurační stránku a mám team teda normálně 128/512. Tak by to snad mělo bejt ne? Myslim že to není úmyslný krok VOLNEHO.. Spis nejaka chyba v pripojeni. Zkus resetovat modem a znovu ho nastavit a udělat jeho diagnostiku.

Anonym (9.10.2004 19:59:23)

Hmm, tak to už teda nevím... Všichni kolegové z firmy co máme Volnýho (je nás 5) a všichni jsme v ČB máme, jenom 448/96. Známý co bydlí asi 200m ode mne, má IOL, ten samý Asus 6310 a má 512/128. U něho jsem zkoušel se i připojit se svým Asus routrem na jeho účet IOL a měl rychlost taky 512/128, takže problém v routeru není. Netušíte někdo, zda-li se dá přihlásit na jiný učet z jiného tlf. čísla, než pro které byl aktivován? "Půjčil" bych si jeho ID a heslo a zkusil se připojit na mojí lince na jeho účet na IOL. Půjde to ? Když jsme to testovali, tak mě nějak nenapadlo zkusit od něj můj účet na Volnýho :-(

Anonym (9.10.2004 21:01:10)

Trapil jsem se s Volnym 3 mesice(pokles rychlosti,pingy u nebe a priorita pouze pro web a postu) a nakonec sem utek po 14 mesich po ktere sem byl zakaznik Volnyho k Telecomu.Otakarku,problem je opravdu na lince ale u Volnyho.Poruchu telefoni linky ti najde a odstrani zdarma telecom i kdyz na to posilaj ty bridily z Vegacomu ktery dokazou nemozny :).

Kapitan pejsek (11.10.2004 08:11:36)

Vypsane rychlosti u 2 modemu na stejne lince : ASUS 448/96; SIEMENS 448/96, takze modemem (mam Asus) to neni. Hezke ne ?

michalhr (11.10.2004 19:00:32)

I já mám na ASUSu 6310 512/128 agr.bod Ostrava

TEEEN (12.10.2004 12:26:58)

Ještě doplňuju ústí n/L

Kapitan pejsek (9.10.2004 16:36:11)

Me to pise taky 448/96 Kbps (ASUS 6310 ) a dokonce kdyz dam na te strance F5 vyzkoci 262752 DOWN / 0 UP :-), novy FW to neostranil. Ale jinak jedu cca 430 Kbps, tak me to zas tak nevadi. (1:50,Praha)

otakarek (7.10.2004 14:08:59)

nalezeno na Zive - prohlaseni od Volny Můžeme potvrdit, že jsme v průběhu měsíce září zaznamenali pokles rychlosti ADSL služeb u některých našich zákazníků. Jednalo se o uživatele služeb VOLNÝ ADSL v jednom z agregačních-propojovacích bodů. Společnost Czech On Line se touto skutečností od počátku intenzivně zabývala. Ve spolupráci se subdodavatelem ADSL služeb byly rychlosti ADSL služeb vráceny na původní hodnoty. V současné době již neregistrujeme žádné stížnosti na rychlost připojení VOLNÝ ADSL. Snížení rychlosti se nedotklo služeb COL ADSL pro firemní uživatele.

Arco (7.10.2004 19:01:40)

Kdyby to byli alespoň řekli na tom jejich zákaznickým centru, jenže to byli samý keci, že žádný problém není, že když to alespoň funguje je to v pořádku a že se s tím nedá vlastně nic dělat a tak. Volal jsem tam během září snad 30x!

Anonym (7.10.2004 20:41:47)

Jo dneska mi to šlape aji 33kb, to je fofr.

Anonym (7.10.2004 20:56:34)

Jo, jo, 33kb to je fakt fofr, k nezaplacení. Nemá to být náhodou 33kB ? :-))) A i tak nic moc - 264kbps :-(

Anonym (8.10.2004 12:43:30)

Jo napsal jsem to blbě jelo to fakt 33kbps ale už večer to dali do pořádku a frčím 430kbps. Děkuji technikum od Volného za rychlý přístup a vyřešení problému.

Anonym (8.10.2004 16:57:39)

nejsi jediný a zajímaly by mě tvoje postřehy,mám adsl 512/128 od Tiscali 3Gb limit,jsou věci mezi nebem a zemí,který nechápu a taky je napíšu do fóra jako téma.Např.na dsl měřáku mi to ukáže 420Kbps a 53kB/s ,ale v reálu se sice připojím dotáhnu stránku(html)tak na 3/4 a výmrz!!! Volám na call-centrum Tiscali a slyším jen výmluvy,to víte telecom atd... Pěkně mě s tím se... a dělají z nás voly! S pozdravem .

MeTo (8.10.2004 19:31:27)

No, nevim jestli to je pravda, ale o "priorite" dsl.cz pro Tiscali jsem si precetl uz par veci.... :) Ja merim na dsl,mistral,volny. Hodnoty na vsech trech sou vetsinou s odchylkou maximalne 20Kbps.

Prober (11.10.2004 00:46:17)

Tak už nám to dorazilo i do Ostravy ;) Poslední 4-5dnů rychlost kolem 59kbps, to jde. ;)