Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > No comment

No comment

Petr (28.11.2003 16:55:57)

http://www.ctu.cz/art.php?iSearch=&iArt=333&PHPSESSID=c788dc12ffad1bf7ac4b077b2b923509

Miroslav Šilhavý (28.11.2003 16:59:17)

Dalo se to čekat. Ono na ADSL není technicky co _propojovat_, narozdíl od hovorů. :( Osobně bych sázel na to, že ČTÚ ve výsledku propojení nepovolí (resp. nebude k tomu ČTc tlačit).

pff (28.11.2003 17:15:43)

imho to jen potvrzuje, ze ctu je jen prisluhovacskym organem ctc pripadne vlady. a mimochodem, neporusuje uz tim dalsim odlozenim rozhodnuti ctu zakon? presne lhuty jsem nesledoval, ale trva to uz presprilis dlouho.

Miroslav Šilhavý (28.11.2003 17:25:23)

IMHO je to lepší, než žádost o propojení zamítnout. Mimochodem mi fakt ještě nikdo neřekl, v čem by propojení ADSL mělo být odlišné od připojení? U hlasových služeb mi to jasné je, u ADSL není.

Vraána (28.11.2003 21:23:11)

Měly by se hnout ceny, kvalitativní parametry by určoval ISP,... Bitstreem by však byl lepší.

Miroslav Šilhavý (28.11.2003 21:27:57)

Ceny jsou, obzvlášť teď, docela OK. Viz ten rozbor, co je ode dneška na www.ctu.cz.

Vraána (29.11.2003 19:06:49)

1) NELIMITOVANÉ 512(7xx) Dánský TDC http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_priser_bre 512/128 vychází na těch 58 euro (430dkr × 4,31)/32.03, ale do tam dělá dánské DSL 512/512 bez omezení dat (78 euro)? Průhledná snaha aby byl ČTc opticky uprostřed. Polský Telekom http://www.neostrada.pl/tpsa/run?n=info&p1=cennik Neostrada 512 kb/s 185,98zl × 6,8 = 1265 Kč : 32,03 = 39,49 euro bez limitu dat. Žádných 53,49 euro! S úpisem na 1 rok 139zl × 6,8 / 32,03 = 29,54 euro!! ČTU nadržuje ČTc - srovnává tarify ČT s LIMITEM DAT s tarify v Evropě BEZ LIMITU (i s limity) dat. Měli tam připočíst 10 nebo alespoň 5 GB! Hned by byl mezi nejdražšími. 2) 512 S LIMITEM Chorvatský Telekom http://www.ht.hr/telefonija/dsl-cjenik.shtml DSL 736 Optima = 768/128kbps limit 3GB 400+80 = 480kn × 4,2 = 2016 : 32,03 = 62,94 euro !! DSL 736 Ultra = 768/128kbps limit 6GB 400+580 = 980kn (vč. PDV/DPH) × 4,2 = 4116 : 32,03 = 128 euro. Kde přišli na cenu 76,35 euro?! Lucenburský P+T http://www.ept.lu/index.php?d=CE7CB9AFF47B&lang=FR&r=A1A0E3BC8EC4&content=sh owarticle 512/128kbps/15GB za 79,95 euro. Kde vzali 59,62 euro, odečetli snad 5GB dat? 3) 1Mb a více s limitem Belgacom http://www.belgacom.be/private/en/jsp/dynamic/product.jsp?detailPage=hbs_ads l_res_subscription&dcrName=hbs_adsl_res ADSL Skynet Plus, 3Mbps/128kbps 15GB cena 54,41 euro ADSL Skynet Go - 3Mbps/128kbps 10GB/měs 39,54 euro Tedy žádných 99 euro, to je nějaký podnikový tarif! Takže se tady neoháněj nějakým odfláknutým srovnáním.

LaqueR (29.11.2003 19:18:06)

Presne tak. Staci se podivat na par ceniku, a bude vsem jasne, ze CTu srovnava firemni a domaci tarify, neomezene s omezenymi na data, plete agregovane s garantovanymi. Pak se nemuzeme divit, ze z nejdrazsich CT a ST se stavaji prumerne az nadprumerne spolecnosti. Ted, pokud by nejaky ISP mel zajem, by se dal CTU zalovat. Ovsem zase se ukaze, ze je vsichni isp si delaji jen image, kdyz rikaji, ze CTc a CTU blokuji rozvoj internetu. Sami jsou radi, ze se vse ma tak, jak se ma. Skoda.

Anonym (2.12.2003 20:01:08)

:)

Miroslav Šilhavý (3.12.2003 08:07:40)

Pro drtivou většinu případů je to srovnání platné. Srovnávali 10 GB limit, a do 10 GB se vejde drtivá většina lidí, takže to lze použít. A garantovaná rychlost na ADSL? Hehe, a tos viděl kde?

Vraána (3.12.2003 21:00:26)

Když jsem kontroloval výsledky poslední studie ČTU o ADSL tak jsem minimálně u jednoho z ISP narazil na garaci rychlosti. U 512ky garantovali myslím 128kbps.

Anonym (1.12.2003 02:44:03)

Viz článek p. Sovy o studii ČTÚ na stránkách www.zive.cz

Miroslav Šilhavý (1.12.2003 08:25:34)

Podívám se na to. Letmým pohledem však vidím, že se možná ČTc posune, ale každopádně se drží u středu, ne?

kix (30.11.2003 19:00:55)

Také by mě zajímalo, co se zde propojením myslí. Domnívám se, že by stačilo ke stávajícímu připojení ADSL ISP k ČT, aby ČTÚ stanovil např: - ČT neprovádí úpravy datového toku - účtuje ISP např. 100kč za účastníka + 500kč/Mbps rychlosti.

Miroslav Šilhavý (1.12.2003 08:23:15)

Jenže to by pak popíralo celou logiku propojování z telekomunikačního hlediska, mělo-li by to být jen o slovíčkách a o žádné technické změně.

Anonym (28.11.2003 19:01:55)

A koukněte sem - http://www.ctu.cz/art.php?iSearch=&iArt=332&PHPSESSID=c788dc12ffad1bf7ac4b077b2b923509 Stanovisko k agregaci, takže si za to můžeme sami.....

Miroslav Šilhavý (28.11.2003 19:16:33)

Hm, spíše než rozbor uživatelů mě tam zaujalo to, že ČTÚ doporučuje ISP aby prodávali jen to co nakoupí, resp. aby zohledňovali při prodeji specifikace služeb... Nextro, co vy na to?

Pavel (28.11.2003 20:15:11)

Me tam zase zaujalo, ze CTU povazuje za vhodne, aby si ISP stanovovali vlastni agregaci podle konkretnich potreb a poctu zakazniku, a ne aby byli odkazani jen na jednotne agregovany tok Telecomu.

Miroslav Šilhavý (28.11.2003 20:23:18)

To ale ví každý a odjakživa a neznám nikoho, kdo by s tím nesouhlasil.

Pavel (28.11.2003 20:55:26)

..a samozřejmě zejména datové limity.

Miroslav Šilhavý (28.11.2003 20:58:13)

Obávám se, že by stávající podmínky byly podobné, jen že by přibyly jiné, levnější a ještě horší nabídky.

Oliver (28.11.2003 21:28:52)

Takže jinými slovy, nám ČTc nabízí to nejlepší, nejlevnější a nejdokonalejší. S tebou je to fakt težký....

Miroslav Šilhavý (28.11.2003 21:31:13)

Vkládáš mi do úst něco, co neříkám. ADSL máme z hlediska Evropy průměrné nebo nadprůměrné v poměru hodnota/cena. Jen by to chtělo trochu rozšířit nabídku o lower- i higher- endy.

LaqueR (28.11.2003 21:39:16)

Nemame, nemame, nemame. Pokud mi tu ted reknes, ze v rakousku je omezeni 2 GB atd..., bude to spekulace. Prumerne adsl v zadnem pripade nemame. Prochazel jsem si MNOHO ceniku ruznych firem (tj nejen prehledu a tabulek). Opravdu, nemame.

Miroslav Šilhavý (28.11.2003 21:43:30)

Na www.ctu.cz je ode dneška porovnání, které vypadá, že není důvod mu nedůvěřovat. A to tam jsou porovnávané staré tarify a i ty vycházeji o trochu líp než je Evropský průměr.

LaqueR (28.11.2003 21:46:46)

Porovnavat tarify bez limitu a s limitem je... ponekud zvlastni.

Miroslav Šilhavý (28.11.2003 21:58:44)

V dnešním porovnání porovnávají jen porovnatelné. Krom toho 10 GB limit je vysoce nad průměrem služby, takže i tak je to porovnatelné pro vzorek 50ti a více uživatelů.

kix (30.11.2003 18:47:05)

Takže by bylo stejně tak spravedlivé,kdyby se vzaly tarify ČT bez limitu a porovnaly s tarify v cizině s limitem? Zamyslete se nad metodikou a rychle vám to dojde!

Miroslav Šilhavý (1.12.2003 08:21:50)

Zaprvé tam srovnávají limitované přípojky. Zadruhé 10 GB strop není při dané agregaci vůbec relevantní pro porovnání.

Anonym (1.12.2003 09:19:48)

Zaprvé tam srovnávají limitované přípojky.....ALE KDEZE?? www.zive.cz Zadruhé 10 GB strop není při dané agregaci vůbec relevantní pro porovnání....ALE KDEZE....jim to tam jede temer na rychlosti obednane, pravda maji vice uzivatelu a lepe se to rozlozi, ale ten limit se srovanavat neda.....oni maji take vetsinou i limitovane varianty, ale v porovnani s CTc by vychzely smesne levne...takhle to vypada lip :-)

Miroslav Šilhavý (1.12.2003 09:35:24)

Tam kde byly limitované přípojky k dispozici, ČTÚ srovnával limitované, takže nevím proč tu matete lidi. A tam kde nebyly limitované k dispozici, tam srovnal nelimitované, což ovšem při limitu 10GB (který byl srovnáván), nehraje skoro žádnou roli.

kix (1.12.2003 19:06:19)

Za prvé tam jsou oba typy přípojek. A není-li podle vás typ přípojky vzhledem k (neznámé) agregaci relevantní, pak jistě jsou bezlimitní varianty ČT srovnatelné s limitovanými a měly být zařazeny do srovnání.

Oliver (28.11.2003 22:00:33)

Tohle je zase srovnání ;) Nějak tak to asi vypadá, když státní úředník kontroluje státního zaměstnance ;)

Oliver (28.11.2003 21:45:40)

Z hlediska ČTc - bez pochyb. Ale ČTc není Evropa. Ono zavádět tarify podobné těm které byly zavedeny při testovacím provozu ADSl, a kvůli kterým se rozpoutal takový negativní povyk, není žádným zlepšením... Vysvětli mi, proč je tedy zapotřebí zavádět datový limit? A proč tyto podmínky diktuje velký ČTc ostatním ISP?

Miroslav Šilhavý (28.11.2003 21:57:47)

Limit by Tě trápit nemusel. ADSL neumožňuje v průměru stáhnout víc jak 4,14 GB dat, takže 3 GB limit je na hranici, 6 GB s rezervou a 10 GB je sakra vysoko... A proč to diktuje? To sám nevím a nelíbí se mi to. Ale ISP by to zavedli podobně.

LaqueR (28.11.2003 22:00:48)

Kdepak, stahne se mnohem vic. 4.14 to je kdyby byli vsichni agregovani tak jako zakaznici nextry. Jelikoz ale mnoho lidi agregovano vubec neni, nebo je mene, tak se celkove nastahuje vice dat. Prumer bych videl nekde pod 10 GB. Odhaduju 7 GB. Min ne, 3 GB mi prijde... opravdu malo.

Miroslav Šilhavý (28.11.2003 22:07:00)

Nojo, ale to, že je agregace menší je jen kvůli tomu, že hodně lidí právě nestahuje - a tím zase dorovnává ten průměr. BTW RAO III je veřejně přístupné, v příloze č. 2 je popsána agregace, jak funguje, takže si to můžeš ověřit.

LaqueR (28.11.2003 22:10:06)

Ale ja jsem narazel na to, ze do urciteho poctu zakazniku na dslam/isp agregace neprobiha, nebo je mensi.

Miroslav Šilhavý (28.11.2003 22:12:56)

Nojo, jenže to je do 200 účastníků na SSG, a to ti velcí, kteří mají ty problémy, už dávno mají. SSG jsou v republice 4. Takže ISP který má 800 uživatelů by už mohl na všech SSG být agregován naplno a s naprostou jistotou je agreogovaný minimálně na jednom.

LaqueR (28.11.2003 22:15:28)

I tak si myslim muzou dost zvysit prumer. Napr. ja a dalsich 50 lidi kolem me muzou udelat onech 129 GB a to uz zvysi dost podstatne...

Miroslav Šilhavý (28.11.2003 22:21:00)

To už bohužel ti další udělat nemohou. Na agregačním pásmu je nastavený napevno strop, přes který se akcelerátor nedostane. Akcelerátor "pouze" zvýší šance na to, jak velkou část společného ukousneš.

LaqueR (29.11.2003 18:43:44)

Ale to zase mluvis o necem jinem nez ja... Bavime se o tech isp, kteri nejsou agregovani.

kix (30.11.2003 18:55:13)

Neagregovaní mají rychlost blízkou jmenonité své přípojky, pořád. V čem je problém?

LaqueR (1.12.2003 16:25:53)

No prave! Takze si myslim, muzou stahnout mnohem vic, nez uzivatele ostatnich ISP. Tim se onen podivny prumer 4.16 GB/uzivatel rapidne zvysi. Napr. pokud ma isp v jednom agregacnim bode jen 50 uzivatelu, muzou stahnout 50*130 GB, a to uz prumer zvysi poradne ne?

Miroslav Šilhavý (1.12.2003 17:36:54)

Jo to jo, ale to je jen dočasný jev, proto se jím nezabývám.

Prober (2.12.2003 06:55:41)

Jasně, ale podle toho lze očekávat, že než ke zlepšení, dojde brzy ještě ke zhoršení ;)

Miroslav Šilhavý (2.12.2003 08:15:54)

Nebo taky lze uvažovat o tom, že menší ISP získali náskok na to, aby si ADSL lépe vyladili...?

Prober (2.12.2003 13:32:28)

Hmmm, nevím jak ty, ale já od ISP který má z prodeje jen minimální zisk, bez ohledu na to, jestli něco upraví nebo ne, nečekal žádnou aktivitu. Takhle se jen vymlouvají na ČTc a nic se neřeší. Ty bys taky něco dělal za 300,- měsíčně? ;)

Miroslav Šilhavý (2.12.2003 13:54:03)

Ano, 300 z ADSL, kde není moc co dělat, je to dobrej kšeft. Celý ADSL je o jednom routeru, jednom radiusu a konektivitě. Základ ADSL udělat je práce na týden. A pak už se můžeš věnovat dalším věcem. Věř mi, ale ty 300 nejsou vůbec špatný.

Prober (2.12.2003 15:31:53)

A teď mi řekni, co je jednoduchší? Poslat na to techniky nebo říct zákazníkovi, že je chyba na straně ČTc. Pokud člověk nemá aspoň trochu přehled v oboru, tak si stejně nic nevykřičí ;)

Miroslav Šilhavý (3.12.2003 08:06:06)

Ale zákazníka přeci nezajímá, nebo by zajímat nemělo, na čí straně je chyba. I kdyby za to mohl svatý Mikuláš, je to problém ISP a ten to musí řešit.

Prober (3.12.2003 08:30:38)

Volal ji někdy na technickou? Teď nemyslím ten tvůj skvělý Pemac.. To Telecom, my vrána ;)

Miroslav Šilhavý (3.12.2003 08:35:46)

Já to říkám pořád - ISP jsou rádi, že jsou tyhle diskuse kolem ADSL a špína padá na ČTc... A taky toho, jak vidím, jak se patří {vy|zne}užívají.

kix (30.11.2003 18:53:47)

To si ale odporujete s tím co jste tvrdil dříve - že účastník s rychlejší přípojkou má větší pásmo. Nyní píšete, že si akcelerátorem ukousne více ze společného. A jediný nastavený strop je zřejmě rychlost přípojky - který se ale neuplatní.

Miroslav Šilhavý (1.12.2003 08:20:38)

Ano. Opravu svého tvrzení jsem udělal ihned po uveřejnění RAO III, ve kterém je to specifikováno. Měl jste pravdu.

kix (30.11.2003 08:49:35)

může mi někdo vysvětlit, proč tedy agregován nejsem? Praha - Nextra, to jako zrovna oni mají málo uživatelů????? HAHAHA

Nargon (30.11.2003 17:19:01)

No ale ses agregovanej, jenze to nepocitujes. ja sem asi taky na agregacnim bodu v Praze a taky nic nepocituju, ale agregace je na principu ze se spocita maximalni celkovy datovy tok do agregacniho bodu a dokud alespon kazdej padesatej nezacne stahovat naplno tak se tento datovej tok nemuze naplnit.

kix (30.11.2003 18:39:18)

To sice chápu ale stejně nevěřím, že by stahovala méně než 1/50 uživatelů, mně se rychlost drží stále na maximu (cca 170 kb)a ping na minimu (17ms)...

Miroslav Šilhavý (1.12.2003 08:19:29)

Tak tomu věř. Zaprvé to tak odpovídá, zadruhé by sis snad nemyslel, že ČTc, ten ošklivý ČTc, by neagregoval, ne?

Oliver (28.11.2003 22:10:33)

Čímž vlastně říkáš, že do budoucna, s nástupem dalších uživatelů se bude situace jen zhoršovat.

Anonym (30.11.2003 10:10:52)

Ehm ? Neumoznuje stahnout vic jak 4.14 GB ?? Tolik udelam bez problemu za 1 a pul dne (na 512 lince)

Miroslav Šilhavý (1.12.2003 08:18:07)

Ano, ale je to vyvážené jinými, kteří nestahují. BTW kdybys četl, tak bys i přečetl, že je tam psáno _průměrně_.

PhenixII (30.11.2003 19:08:27)

to je dobre :o) , me to teda stahuje furt nad 50kB/s , takze tech 4,14 GB neni problem za den a neco !!

Miroslav Šilhavý (1.12.2003 08:17:41)

Ano, ale je to vyvážené jinými, kteří nestahují. BTW kdybys četl, tak bys i přečetl, že je tam psáno _průměrně_.

kix (30.11.2003 20:15:47)

To je přece elementární matematika - průměr 4 GB přece neimplikuje, že on stáhne max 4 GB!

Miroslav Šilhavý (1.12.2003 08:16:42)

To pochopitelně ne, ale implikuje to to, že zase na druhou stanu _musí_ existovat jiní uživatelé, kteří stáhnou ještě míň, ne?

Honza (30.11.2003 20:45:50)

Hele ty agente Telekomunistu, ADSL mi prave pred cca hodinou a pul padlo z 400kbit/s na 9kbit/s. Takze to tvoje hledisko Evropy asi zohlednuje pouze Balkan. Nebo ti prijde pomer 1500 Kc / 9kbit/s prumerny ba nadprumerny pro Evropu? Kdo si tu krome Silhaveho a Telekomu mysli ze 512 - 30% je 9kbit/s (1.1 KB/s) ?

Avatarslayer (30.11.2003 08:36:01)

bez agregace to jezdilo uplne normalne )

Vraána (28.11.2003 20:47:26)

Hlavně že se Stádník dušoval, že do bude vyřešeno do konce listopadu s véélkou rezervou! Je to chvástal.