předseda (18.11.2005 06:20:51)
Po uplynulém měsíci šíleného rozcházení tohoto adsl od ČRa cítím morální povinnost trochu shrnout svoje zkušenosti pro všechny, kdo se rozhodují, jestli si pořídit tuto službu a snad tak někomu i poradit. Takže.Já jsem ten nešťastník, co tu poslední dobou nabízel výdělek tomu, kdo mu nastaví vše tak, aby mu to začalo chodit..Ne, že bych byl tak neschopný, spíše naopak,jsem nadprůměrně zdatný uživatel, ale prostě se mi to nedařilo a nedařilo.Abych to zkrátil.První dva týdny jsem sháněl modem, který by podporoval protokol IPoATM, přes který to jede, jelikož jsem z principu odmítl "obrovský výběr" z celého jednoho modemu, který ČRa nabízí..No a zbylé dva týdny už jsem strávil marným nastavováním všeho možného a hledáním někoho chytřejšího, než jsem já.Už z principu jsem odmítl zaplatit ČRa 2500 Kč za instalaci, která by měla trvat zhruba pět minut času...No a poté, co jsem naivně zavolal na tzv. "technickou podporu" a zažil neskutečnou aroganci, sprostotu a tupost "techniků" ČRa, tak už bych si od nich ten jejich modem nevzal ani zadara, navíc, když by bylo potřeba znova vyplnit formulář, poslat jim ho a sto let čekat, než ten jejich zázrak přijde...opravdu geniální postup.Marně se u mě doma vystřídali různí umělci, kteří v annonci tvrdí, že vyřeší každý problém s instalací či sítí...heh:) Bylo to velmi zábavné a každému absolutně nedoporučuju tyto lidi kontaktovat.Bohužel, i v klasickém servisu neměli ponětí, co je to IPoATM, takže asi tak.Poslední naděje jsem tedy upíral na toto fórum, ale docela marně.No, vše se vyřešilo poměrně zajímavě...Dnes večer jsem zapnul poč a net prostě šel...bhuhehehe....Takže po měsíci šíleného patlání s různými modemy a volání na vypatlanou "technickou podporu" ČRa, se ukázalo, že jsem měl vše správně nastavené, ale chyba byla zjevně někde na straně ČRa...No comment.Asi omylem našli chybku a nenápadně ji odstranili..Ještě den počkám, jestli nepošlou omylem nějaký omluvný mejl nebo tak něco a pak jen tak zkusmo napíšu reklamaci o ten měsíc, kdy mi ČRa připravili nastavovací modemové peklo zaživa...Stokrát jsem si říkal, že to mám vše nastavené dobře a nejsem žádnej blbec...a ono taky jo:) Rád bych teď všem, kteří uvažují o bluetone Premium, dal pár dobře míněných rad.Za prvé, ten první měsíc zadara dávají ČRa na samotné rozchození jejich služby:))) Pokud jste úplní začátečníci, rozhodně si objednejte modem i instalaci od ČRa, i přes ty vyděračské ceny instalace i modemu.Nedá se říci, že by samotné nastavování bylo nějak složitější oproti klasickému adsl, ale budete mít prostě jistotu. Pokud jste běžní uživatelé, tak si buď objednejte ten Cellpipe od ČRa, nebo už předem začněte shánět modem, který na 100% funguje pro protokol IPoATM.Dejte si pozor na nápisy, že modem podporuje IPoATM resp. RFC 1483, protože to zdaleka neznamená, že to s ním jde rovnou rozběhnout, zvláště usb modemy to jakoby "podporují", ale asi to nerozběhnete ani motorovou pilou, resp. nějakými složitými řešeními.Nezbývá, než koupit ethernet modem a já můžu tedy doporučit ten, co jsem zakoupil a jde mi to s ním, rád případně každému napíšu jednotlivá nastavení, je to "práce" na minutu, heh...Je zajímavé, že jsem za celý měsíc nenašel nikoho, kdo by to byl schopen nastavit...holt zlaté české ručičky.Tady máte odkaz na ten můj modem (Edimax AR7024), se kterým to na 100% jde, pokud nechcete podporovat zvůli a sprostotu ČRa: http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=31749 Můžu po tristních zkušenostech s modemy jako Alcatel Speedtouch 510i či D-Link DSL-360T tento modem jenom doporučit, technicky je hodně dobrý, také má opravdu skvělý manuál, výborné menu a na rozdíl od některých jiných ani nijak nepíská:)) Rozhodně bych asi už nešel do modemu, který nemá v menu přímo volbu protokolu IPoATM..Ale například u modemu D-Link DSL-360T se tento protokol skrývá pod volbou Static..a podobně je to i u některých jiných pod různými jmény. Pokud se vám to nepodaří rozběhnout první den, tak okamžitě volejte ČRa, aby to zkontrolovali u sebe, aby jste měli jistotu a zbytečně se netrápili jako já...ale s jejich "ochotou" se rozhodně nesetkáte, právě naopak, na to se připravte. Nakonec chci říci, že nějakou technickou podporu od ČRa rozhodně nečekejte a pokud se v počích moc nevyznáte(mno, i pokud se vyznáte, hehe:)) předem si zajistěte nějakého chytrého kamaráda na pomoc.Na technické podpoře ČRa sedí naprosto vymazaní a neochotní blbci, takže tam ani nevolejte, zbytečně budete platit 10 Kč za minutu debaty s volem, který ani netuší, co je to TCP/IP...Hlídejte si, aby vám mejlem poslali tyto údaje:pevná IP adresa, maska podsítě, gateway, DNS servery, VPI = 0 VCI = 48.Váš modem musí samozřejmě podporovat onen protokol IPoATM resp. RFC 1483.A jak to tak vypadá, ČRa v tom dělá ještě větší bordel a prý přejde na PPPoE..snad nám to třeba řeknou i den předem, heh.Stáhněte si ze stránek ČRa návod k nastavení Cellpipe, protože to je tak to jediné, co vám na "technické podpoře" ČRa řeknou..že máte mít modem a instalaci od nich...škoda mluvit. Sice některá menu u svého modemu budete mít úplně jinak než má Cellpipe, ale i tak by vám to mělo paralelně pomoci.Samotné nastavení by vám opravdu mělo trvat maximálně několik minut, pokud jste zkušenější uživatelé, takže pokud to tak nebude, chybu hledejte buď v nekompatibilitě modemu, špatném nastavení oněch od ČRa zaslaných údajů, nebo na straně ČRa. Tak to je asi vše.Po měsíci sprostoty od ČRa a jejich "techniků" jsem zjistil, že jsem narazil na ještě větší blbce, než lze doufat.Přeju všem, aby měli se zřizováním Bluetone Premium méně starostí a zbytečných tahanic než já, protože asi i právě proto, že je ona nabídka tohoto jejich adsl opravdu bezkonkurenční, tak se chovají opravdu bezkonkurenčně... Přeji všem hezký den a rychlý, bezproblémový net.