Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Konec levného VoIP za rohem

Konec levného VoIP za rohem

Anonym (12.12.2005 00:00:00)

Kdo se domnívá, že levné telefonování pomocí systémů VoIP bude ještě dlouho pokračovat v nezměněné podobě, ten se pravděpodobně dočká nepříjemného probuzení.

j (12.12.2005 06:55:04)

nevim presne, jestli je autor v obraze, ale vsichni VoIP operatori, kteri nabizeji verejna cisla umoznuji i volani na tisnove linky ... a pritom porad meji mezi sebou peering, takze vzajemna volani jsou zadarmo ....

Jindra (12.12.2005 07:40:40)

vyzkousej volani na ceske tisnove linky ze Skypu. Take mnoho ceskych VoIP operatoru tisnova volani neumi. Ti, co je umi, vsak neumi zajistit, ze smerovani na linky tisnoveho volani bude vzdy spravne. Ono to totiz u VoIP ani nejde. Mobilni operatori a Telecom to dobre vedi, a tak budou na CTU tlacit, aby vydal rozhodnuti, ze vsichni VoIP musi zajistit spravne smerovani na linky tisnoveho volani.

jozka (12.12.2005 08:29:59)

Ja bych to nevidel tak cerne. Stejnak nemuzou operatori zabranit tomu, aby si lide volali z pc na pc (treba i pres teamspeak). A pc bude stale vic a vic. Proste pokrok se neda zastavit..

Anonym (12.12.2005 08:42:39)

Je pravděpodobné že monopolní molochy se budou snažit házet VoIp maximální klacky pod nohy. Skype ještě není nic moc (i když má největší reklamu), ale VoIPbuster už je něco: hovory do 20 zemí světa na pevné linky (a někde i mobily) naprosto zdarma, hovory po ČR a zbytku civilizovaného světa 35 hal/min. Mám to a funguje to naprosto skvěle. Až se to dozví víc lidí, Telecom a spol zkrachují

Anonym (12.12.2005 10:26:30)

Ale kdepak, kdyby telekomu teklo do bot, tak ho čtú nějakým svým "inteligentním" rozhodnutím opět podrží.

Anonym (12.12.2005 22:12:41)

to je pravda, ale budoucnost VOIP vidim stejne celkem nadejne. Pro alternativni poskytovatele to vzdycky bude sluzba navic, kterou budou moci nabidnout, i kdyz jim budou jiny monopoli hazet klacky pod nohy. A nejake zakladni propojeni bude vzdy nutne na zklade rozhodnuti regulatoru.

Anonym (13.12.2005 20:24:36)

RE: Konec levného VoIP za rohem Jak by se poznalo do jakého tísňového centra má být hovor směrován?Je jich minimálně 14 (v každém kraji jedno) a musí být vždy směrován na nejbližsí centrum.Směrování je nutné,představ si,že budeš třeba v Kladně a dovoláš se na centrum v Brně,jak myslíš ,že ti pomůžou.Ona totiž VOIP dojede na to ,že neumí spoustu triviálních věcí co klasická telefonie umí.

p.e.t.r. (15.12.2005 16:33:33)

Tak by mne zajímaly ty triviální věci které VoIP neumí, krom tedy zde diskutovaného volání na tísňové linky. A vzhledem k tomu, že spousta firem které dělají klasické telefonní ústředny se snaží prorazit na trh i s VoIP ústřednou, si myslím že VoIP bude celkem neudržitelnou záležitostí.

Anonym (15.12.2005 17:01:46)

Například identifikaci volajícího,většinu služeb které například umí PRA ústředny,provolbu atd. a o zavedení technologie ( v masovém měřítku) nerozhodují jednotliví uživatelé,ale velké firmy a korporace,které také dají vydělat operátorům,to znamená,pokud to nebude umět to co nyní umí velké PRA ústředny a klasická telefonie,tak tyhle firmy to nikdy nezavedou.

Anonym (16.12.2005 12:20:29)

Hahaha. Tak dlouho sem se uz nenasmal :-D Placas kolego a vis o tom. Tisnovky pri snaze dou, ID mas i vcetne fotky a cisla bot-preneseni signalizace cisla je nickovej problem. Jediny co nevim sou ty provolby. U toho asi zvostane pipatko.

mav (16.12.2005 21:53:09)

Ohledně molochů : když jsem volal do Nextry, kdy že budou FYZICKY přítomni v Karlových Varech SVÝMI Linkami, a ne na pronajatých linkách ČT, v březnu mi tvrdili, že na FWA to nejde kvůli malé kapacitě přenosu, že kopou optiku, ať zavolám koncem roku. Nedávno mi sdělili, že se do Karlovarského kraje ani nechystají, protože je to DRAHÉ !!!!!!! Takže my na západě máme smůlu, soukromník je soukromník, prostě se na všechny lidi vykašle, jestli má investovat do budoucna. ČT kopal optiku do každé prdele na hranici, stovky a stovky kilometrů po lese, protože mu to přikazuje zákon. Proto si to musí zaplatit. Už se těším, až KABELOVKY, NEXTRA, GTS, ALIATEL, RADIOKOMUNIKACE budou muset do SVÝCH sítí pustit Alternativní operátory, COŽ by tedy měli, vzhledem ke své penetraci. Jinak iol. mi jede 840. ping 40, přerušení spojení 80 - 500 ms, stále neřešeno. Nejsem jejich zaměstnanec, měl by se změnit zákon, aby si každý provozovatel nevyzobal pouze lukrativní lokality a na ostatní se z vysoka......, stejně vlaky, autobusy, protože potom peníze nejsou v nelukrativních lokalitách u operátorů, kteří je musí pokrýt ze zákona. Ale vždyť jsme v Kocourkově.

Anonym (16.12.2005 23:59:38)

Hele komouši a socializmus skončil, teď je kapitalizmus a jsem za něj rád cenzurovat internet jako v číně nepotřebuji :-) A tobě přijde normální, aby třeba TELENOR/ČRA vyhodili stovky milionu za optiku k vám a tam by si to objednali 100 lidí a navratnost by byla v tisícovkách let ??? Protože 70% lidí ani neví o nějaké alternativě telecomu a pak jim uplně stačí ten NEOMEZENEJ NET jen za 399Kč a 1 měsíc za ...............................

RON (18.12.2005 17:19:44)

Teď odpověďěl spokojený uživatel Telenoru nebo ČRa, bydlící ve státním bytě za směšný nájem, - tedy za peníze sebrané z daní lidí bydlících ve svém:)

Anonym (18.12.2005 22:27:19)

Ne bydlím v rodiném domku na vesnici = Telenor/Čra tady bude za 1000let, ale když chci neomezenej NET tak si to holt musím zaplatit a když hledáš tak najedeš i něco co se dá zaplatit z obyčejného platu (NEXTRA OFFICE) A proč by měli ostatní uživatelé TN/ČRA doplácet na tvůj internet ???????? (kdyby měli povinost tahat ho do každého města)

Anonym (19.12.2005 08:06:33)

Pořiď si satelitní připojení pokud ti nevadí pingy. To zařízení je ale drahý - min. 20tis.

Anonym (19.12.2005 09:54:29)

Díval jsme se, ale nic moc rychlého/neomezeného jsem nenašel (při ceně max 2000Kč měsíčně min 1mbit)

Zajda (19.12.2005 08:04:45)

Už jsem říkal že v KV nebudou. Nevyplatí se jim to. Když si porovnají počet zájemců ku nákladům za LLU tak je to prostě ,,drahé". Zkuste pochopit zvláštní roli ČTc a ostatních operátorů-dokumenty ČTÚ. Přečtěte si kolik stojí LLU a všechny náklady s tím spojené. Ty dokumenty najdete je na webu telecomu. A pak se ptejte proč je to pro ISP tak drahé. Zbytek úvahy je socialisticky scestný. BTW: Svými linkami přítomni v KV jsou. Pokud víte kde je na masaryčce hned naproti becherovce bývalá PVT, tak tam jejich linky končí;)

Anonym (19.12.2005 08:09:34)

A otázka do diskuze....kdopak a z čeho byli zaplacený linky PVT (nyní Nextra)?

Zajda (19.12.2005 08:32:36)

V bývalé PVTce je přeci PoP. A pořízení páteřní sítě je levné oproti poslední míli. Řekl bych že z PoPu poskytují pronajaté linky různým větším zákazníkům v okolí.

Hlópé Pepa z Prahi (12.12.2005 11:51:11)

Telecom nezkrachuje. Protože v malých městech a na vesnicích je pořád houby dostupnost připojení k internetu.

Thorough (17.12.2005 23:50:05)

Z ceho usuzujes ze neni mozne u VoIP ustredny nasmerovat hovor do spravne lokace? Jde to, neni to nic sloziteho a dela se to.

Anonym (18.12.2005 10:04:19)

Pokud je to tak triviální,proč většině ISP nefunguje.Nechtějí to nastavit nebo to spíše neumějí nebo to prostě nejde?

Thorough (18.12.2005 14:02:49)

Jednoduse nemaji potrebu tu funkci implementovat. Jsou ale solidni poskytovatele kteri smerovani na linky tisnoveho volani provadeji - i kdyz je to jen z prostych marketingovych duvodu. Hovorim o stavu v ramci CR. U takovych obru jako Skype apod. to bude vzdycky problem.

Anonym (18.12.2005 14:15:48)

On to bude problém do první žaloby že se zákazník nemohl dovolat na tísňovou linku a vznikla mu nějaká škoda nebo dokonce ohrožení.A to potom bude "fičák",zvláště v USA to položí i takovou firmu jako Skype.

VV (18.12.2005 21:47:08)

Prvni zaloby jsou uz na svete, sanitka prijela moc pozde.

Anonym (19.12.2005 01:09:45)

To jsou s odpuštění volové. Tak ať to nepoužívají, když jim tam něco chybí. Nikdo nikoho nenutí. Fakt nechápu proč se tady řeší nějaké tísňové linky. Pointa internetového telefonování je v možnosti zavolat lidem po světě bud zcela zdarma nebo téměř zdarma (v porovnání s cenami za volání z pevných linek). To je vše. Tak co se tady pořád řeší ?

Anonym (19.12.2005 02:21:17)

Uvaha je to hezka. Ovsem ty spolecnosti, ktery zajistej to volani na ty tisnovy linky na to musej taky nekde vydelat. No a kdyby jim vsichni odesli ke Skype?

Anonym (19.12.2005 07:34:11)

Tady spis resime JAK tu lokaci zjistit podle IP adresy. To se obvolaji vsichni provideri s tim ze kde je fyzicky IP adresa? A jak je to u mobilniho pripojeni co?

Anonym (20.12.2005 08:47:51)

U mobilu se to směřije asi podle BTS, u pevne sítě podle stojanu(přip. přímo konkretního portu) ustředny. Podle IP nemáš šanci jsitit přesnou polohu. IP lišící se poze v poslením bitu mohou být používány kažká na jinem koci republiky, a pokud si uvědomíte to, že se IP mohou přidělovat podle username tak by volající mohl být s touž IP pokaždé na jiné straně republiky.

Anonym (20.12.2005 12:17:47)

Takže asi jediný řešení je předávání místa providerem voipovi jak to tu někdo v nudli napsal.

Anonym (20.12.2005 13:02:22)

Chci vědět jak se tohle bude realizovat - řekněme 500 poskytovatelů přístupu, 20 VoIP operátorů, tj celkem 10 000 smluv v jednom státě. Navíc se budou VoIP operátoři měnit, a poskytovatelé přístupu také. Kdo bude zodpovědný za uzavírání smlov? ISP, nebo VoIP? Pokud se bude chtít někdo stát ISP - bude muset "obejít" všechny VoIP, a opačně? ISP budou chtít jistě provizi, jinak na nějaké zajištění kvality pro VoIP, a toho, že bude předána informace:"Tato IP je momentálně používána v Praze v oblasti Karlova mostu" můžete zapomenout. No a za všechna volání po netu se začne platit.

modrasek (20.12.2005 20:10:06)

Pokud u VoIP mas i verejne cislo tak vubec nevidim problem. Pro kazdy kraj je jiny ocislovaci plan a podle cisla pak neni problem smerovat volani do toho spravnyho centra. Pokud se ale pripojis dejme tomu z Ameriky no tak to potom mas smolika a dovolas se treba do Brna. U VoIP bez cisla by pak nemel byt problem u registrace jako povinny udaj v kterem kraji to bydlis. A pak plati to same.

Anonym (21.12.2005 09:55:32)

A jak to chceš udělat,když se na stejný účet přihlásíš třeba doma a druhý den třeba o 100 km dál v práci nebo ve škole atd.

modrasek (21.12.2005 15:02:55)

Jak jsem psal - pak mas smolika a dovolas se na neprislusnou nouzovku. Teď mě napadlo že by se to dalo ošetřit jinak - v sw. Při každém novém přihlášení (z nové IP) by se program ptal v jakém kraji se to nacházíš. No jo ale IP telefon tohle asi nenaučíš. Pokud by se na tom skutečně tak trvalo tak pak by zbývalo asi upravit smluvní podmínky že když chceš použít IP tel. i v jiném místě tak prostě máš za povinnost upravit registraci a basta.

voipman (21.12.2005 16:20:34)

Nez tohle tak to mi pride nejlepsi to predani mista.

Anonym (21.12.2005 20:21:56)

Tak to fakt fandim všem, kdo budou ověřovat jestli maji všichni se všema smlouvu. Nebo se založí další uřad, který bude obhospodařovat databázi kam všichni ISP budou posílat IP s aktualnim umistění, a VoIP operátoři budou do teto databáze přistupovat.Navíc se tato databáze dá použít v případě požadavku USA. PS: poslat musí okamžitě jak se změní umístění.

Anonym (21.12.2005 20:14:27)

přihlašeni z nove IP adresy - je mam pevnou IP - dle username, a to odkudkoliv. při použití jinde upravit registraci? si děláš srandu ne? jezdim po cwle ČR - to si budu upravovat registraci každou hodinu?

Anonym (12.12.2005 14:28:33)

No nevim draty od telecumu nepouzivam , draty od kabelovky taky ne. Statni cislo mam a na tisnove volani se dovolam. Skype neni cesky provider tak ho tezko CTU zakaze :) Nechapu ten pesimismus , teda krome snahy aby lide neinvestovali do voip zarizeni. Samozrejme telekom. molochy se budou branit, berou se jim jejich velke zisky ale tak je to vzdy, kdyz nepruzny moloch prichazi o penize. Ale spis bych na takovem webu ocekaval pane autore treba osvetovy clanek o voip telefonii. Protoze pokud bude voip vyuzivat 2 procenta lidi snadno se to da sikovnym narizenim stizitzakazat , jakmile to bude 10, 20 procent obyvatelstva tezko jim narizenim vypnete telefony. Zalezi co melo byt ucelem tohoto clanku to mi doted nedoslo ......

Anonym (12.12.2005 23:51:26)

Já jsem investoval 300,- do sluchátek a volám zdarma do 20 zemí světa a po ČR za 35 hal/min. Nechápu proč se tady rozebírají nějaká tísnová volání jako by na tom něco stálo

Anonym (13.12.2005 21:48:48)

Jen počkej až se ti na nohu vysype okno. Upřimnou soustrast příbuznym.

PetrM (14.12.2005 07:42:53)

Já si myslím že ten kdo dnes používá VoIP tak chce pouze ušetřit za volání ale na 100% má tento člověk u sebe i mobil, takže tísňově může klidně volat. Jak by to potom řešili třeba důchodci co mobil nemají a ani pevnou linku protože si to finančně nemohou dovolit, tak ti když se jim stane úraz tak si doběhnou koupit kartu aby mohli volat z telefonní budky???? Nebo je povinnost aby všichni měli telefon?

Anonym (14.12.2005 07:52:47)

Radsi to nerikej jinak to Parou back a jeho pochopove uzakoni. No flame.

Anonym (19.12.2005 13:07:13)

Jenom malý detail - od kdy je potřeba na tísňové volání z budky karta ????

Anonym (19.12.2005 17:21:57)

neni stejne jako neni na volani na 112 potreba sim karta v mobilu

Anonym (14.12.2005 08:30:54)

Vedle mám normální telefon (bez kterého by mi ADSL nefungovalo) a jako 99,999% lidí taky mobil ... Fakt nevím o co tu jde ... Přes VoIP volám proto abych podstatně ušetřil za telefonování. Pokud se tu bude argumentovat nějakými nesmyslnými "tísňovými hovory" a na základě toho se to posléze omezí nebo zruší, bude to (jako vždy) absurdní

Anonym (20.12.2005 19:18:44)

Maly priklad: snehova kalamita, dva dny nejde el. proud, nefunguji pocitace ani mobily, jedine naco se muzete spolehnout je pevna linka, a to se muze stat kdekoliv v republice

Anonym (20.12.2005 19:42:21)

pevna linka podle tebe el.proud nepotrebuje ?

Anonym (20.12.2005 19:58:53)

Přesně, pevná linka je zapojena na nějakou ústřednu a ta na dva dny stoprocentně záložní zdroje nemá .-)

Anonym (20.12.2005 23:45:34)

Ma kazda scumi ustredna dieselagregat nebo jenom ty vetsi? Ja myslel ze jenom ty vetsi a tem malym vydrzi baterky par hodin. V pripade delsich vypadku prijede asi manik s pojizdnym. Tot muj dojem. Myslim ze v tomhle sou na tom lip mobilni BTSky. Aku na hodku a pak diesel. Zatim vsechny co jsem videl na chlubicich se akcich opu timhle byly vybaveny. No a GSM mobilni sit je robustnejsi v tom ze mobil drzi nesilnejsi ctyri BTSky a prubezne obnovuje. Kdyz chcipne jedna, tak neni problem chytit jinou. At tohle nekdo zkusi u pevny. A na tisnovy volani se daj vyuzit vsechny tri mobilni site bez simky. At zkusi nekdo takovej failover na pevny. ROFL :-D

Anonym (20.12.2005 23:59:10)

REKAPITULACE: ============ Maly priklad: snehova kalamita, dva dny nejde el. proud, ... pevná linka zapojena na nějakou ústřednu (a ta na dva dny stoprocentně záložní zdroje nemá .-) ... pomocí kabelů vedených venku na sloupech (ne všechny linky jsou zahrabané pod zemí...), které jsou poškozené v případě výše uvedené sněhové kalamity, tak jako ty s "el. proudem" ... jedine naco se muzete spolehnout není určitě "pevna linka", a to se muze stat kdekoliv v republice ...

Anonym (21.12.2005 00:45:43)

Ty si spadl z mesice! Ty BTSky sou energeticky dost dobre energeticky zalohovany. Jestli si pamatujes jak byly povodne, tak bezela kratka reportaz o tom, jak jeden servisak jezdil lodkou opecovavat BTSku uvnitr zatopeny oblasti. Nad vodou tam byla proste jenom strecha toho baraku a na ni BTSka nebo jenom pojitko. Uz presne nevim. Aby mobily prestali fungovat, tak to by servismani museli pracovat jak za komancu a to jest zvedat pullitry. Mobilky maji jednu dost podstatnou vyhodu. Nepouzivaj kabely kteri ti zlikviduje namraza a padajici stromy. Pocitac mi funguje na baterku tri hodky a mobil tyden. Dva dny neni ani tak moc. Nam vypadava proud v zime nekdy i na den.

vj (29.1.2006 16:19:24)

!!! Ty jsi asi reditelem Ceskeho TELECOMU !!! Boze, nazory nekterych diskutjicich mi pripominaji manzelku.

VV (18.12.2005 21:49:32)

Co bylo ucelem clanku - poukazat na to, jak v tomto ohledu vypadaji v USA regulace. FCC ma pravo zakazat telefonni system, ktera neposkytuje sluzbu, kterou FCC povazuje za nutnou.

Anonym (12.12.2005 18:14:23)

Opravdu jsou tisnova cisla v ramci VoIP neresitelna? Vzdyt to neni slozity vyresit. U kazdeho zakaznika se zjisti adresa a podle ni se bude smerovat, kdyz ma uzivatel mobilni pripojeni tak jsou dve moznosti - bud je to pres mobil, opet lze zjistit kde je, nebo pomoci gps. Takze resitelne to je... Ale obecne, je opravdu nutne smerovat tisnova volani? Prece by to mohli smerovat az v "tisnovem centru"... Pokud se v necem mylim tak rad vyslechnu jiny nazor.

Anonym (12.12.2005 18:45:34)

Jak by se poznalo do jakého tísňového centra má být hovor směrován?Je jich minimálně 14 (v každém kraji jedno) a musí být vždy směrován na nejbližsí centrum.Směrování je nutné,představ si,že budeš třeba v Kladně a dovoláš se na centrum v Brně,jak myslíš ,že ti pomůžou.Ona totiž VOIP dojede na to ,že neumí spoustu triviálních věcí co klasická telefonie umí.

Zajda (15.12.2005 09:00:38)

Dá se to rozumně implementovat. Třeba signalizací lokace mezi ISP a VoIP operátorem.

q (15.12.2005 17:16:08)

Tak tohle udělat pro 156 bude celkem zábava.

Anonym (16.12.2005 08:10:27)

A v čem je problém?

Anonym (14.12.2005 17:43:39)

Používám Skype a ze se z něj nedovolám na tísňové linky mi nevadí. Samozrejmně mám mobil a nesedím-li u počítače tak jej použiji a použil bych jej i pro volání tísňové. Jde o alternativu služeb a podle mne NEMUSÏ poskytovat vše jako jiné telefony. Ovšem byl jsem nedávno na Filipínách a z hotelu (BTW: perfektní ADSL připojení 2Mb/s na každém pokoji) jsem se přes Skype dovolal "zadarmo" na domácí počítače a i na české mobily v perfektní kvalitě zhruba za desetinu toho co by mě stál roaming. Chápu, že fix i mobil operátoři nejsou nadšeni...

Anonym (15.12.2005 23:33:16)

Pokrok se nedá zastavit, mojí známí ruší pevné linky kvůli mobilům a my ji budem rušit kvůli VoIP. V rámci místní sítě volám zadarmo. Je to zatím doplňková služba k připojení k Internetu a časem se určitě zdokonalí a bude muset plně nahradit pevné linky, všechny problémy jdou vyřešit...Někde jsem četl že mobilní operátoři v Česku vydělávají miliardy, asi ročně... Tak proč trochu neušetřit? ICQ v mobilu, levnější než sms...

Anonym (16.12.2005 08:09:10)

Jo statistiky. Ale otázkou je jestli je to čistej zisk.

Anonym (16.12.2005 12:25:43)

Pokud by tvoji známí chtěli komunikovat se mnou, tak mi budou muset volat zpátky, pokud by měli pevnou budu jim klidně volat já.

ingdragon (5.4.2007 17:03:53)

jak volat zdarma na pevne? vice na http://ingdragon.wz.cz