Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Problém s Nextrou

Problém s Nextrou

Kája (26.12.2005 01:56:23)

Mám přípojku FUN 2M, přes noc si aktivuju uživatelskou FUP, a i když pak ráno si ji deaktivuju, tak se přípojka stále chová jako kdyby FUP byla zapnutá (tj. rychlost výrazně pomalejší - cca do 200 kbit/s). Normálně dosahuju rychlostí např. 1,6 Mbit/s, ale dneska mi to celej den jelo max. 200 kbit/s, i teďka v noci. A přitom mám FUP vypnutou (je odečítán 20 GB kredit). Už jsem kvůli tomu dvakrát volal tento týden v pondělí na Hotline, v úterý to jelo dobře a dneska to jede zase stejně špatně jako před týdnem. Má někdo stejný problém?

Petr Borecek (26.12.2005 08:00:19)

No ne primo tvuj, ale podobny problem se resil tady https://www.dsl.cz/index.php?akce=2&vlakno=71647. Ve skratce asi skouseji novy fup. Ja mam FUN 1Mb Http(www stranky), ftp, irc jedou na vybornou 80 kB/s - 110 kB/s jen v nejvetsi spicce okolo 490 - 550 kb, ale to je naprosto v poho. A vymene site torrent a Dc omezene na maximalni rychlost 20 - 30 kB, toto vse samozrejme bez FUP. Ale dnes rano teda ted jsem aktivoval zakaznicky FUP a vse uz 5 rana jede okolo 800 kb. Takze skratka jde videt, ze uz s tim neco delaji a hrabou se v tom. Nejzajimavejsi je ze si v tom fupu dotahavam jeden animovany serial (3 dily Karas z 6 dilu http://anidb.info/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=2179) pres torrent, ktery byl vzdy ve fupu nepouzitelny a jede to tech 45 kB/s(360 kb/s). A to jak rikam cely minuly tyden se ani nehlo nad tech 20-30 kB/s.

Anonym (26.12.2005 09:22:52)

Taky mám problém, mám FUN 1M a rychlost stahování 10-20KB/s a rychlost připojení kolem 90Kbps podle měřáku zde. Lokalita Ostrava

Kája (26.12.2005 10:24:21)

Zapomněl jsem napsat, že jsem rovněž agregační bod Ostrava!

Petr Borecek (26.12.2005 11:25:05)

Hmm tak ja jsem taky z Ostravy Poruby. A rychlost pripojeni na Speedmetru ted 450 kbs, coz je v poho na to, ze ted je spicka (jsou svatky) a dotahava se mi, uz posledni dil toho serialu. To rrent jede okolo 30 kB/s. A mam zaply zakaznicky FUP.

Kája (26.12.2005 10:44:40)

Taky chci ještě dodat, že výše uvedená rychlost se v žádném případě netýká výměnných sítí, ale prostého procházení webu.... rychlosti do 200 kbit/s naměřeny na dsl.cz a speedtest.cz.

MartinCZ (26.12.2005 20:14:20)

Mam poobny problem, ve vetsine pripadu namerim na http a ftp normalni rychlost FUN2M (~1,5mbps) ale na P2P to nejde pres 30kBps coz me sere. Uz driv jsem kvuli tomu volal na hotline a dokonce i psal, ale rikali ze NIC NEDELAJI a ze chyba neni urcite u nic. Urgoval sem to, ale vysrali se na me... Ostatne co muzu jako uzivatel delat, kdyz budou hctit lhat tak budou lhat, a je se treba muzu vite co... No jo no, telekomunikace, obecne plati, ze zakaznik je ne poslednim miste... A nejen u Telecomunistu ale i u ostatnich, Nextru nevyjimaje, ach jo... Mate nekdo nejaky navod nebo radu?

MartinCZ (26.12.2005 20:15:03)

Zapomel jsem Agreg. bod Ostrava, misto Opava, Nextra FUN2M na platforme telekomu

Spyro (26.12.2005 20:37:50)

Už dříve nám vykecal "a", že NEXTRA plánuje omezení P2P a jak vidíš tak měl pravdu to samé řeší i tady https://www.dsl.cz/index.php?akce=2&vlakno=71647

Anonym (26.12.2005 22:59:15)

To je chování naprd. Na síti se testuje nějaké další fup2, který je aplikovaný, ikdyž není aplikovaný fup1 a na technické podpoře o tom nic neví nebo zapírají.

Petr Borecek (27.12.2005 13:03:43)

U torrentu trochu pomuze client BitComet 0.60 ma, uz funkci Protocol Header Encrypt(Anti BT protocol filter), jde o sifrovani paketu aby isp pri omezovani provozu z p2p siti nepoznal od kud jde. Pracujete jen mezi clinty kteri to potoruji krome BitComet i Azures. Ale casem i toto ISP zacnou omezovat, na forech ze zahranici se uz par lidi ozvalo. Jinak mi to ve dne zvedlo download z te pomyslne hranice 30 kB na tech 38 - 44 kB, a dokonce ve FUPU uz se da taky neco stahnout jede to okolo tech 6 - 13 kB.

777 (27.12.2005 15:05:17)

BitComet jde do FUCKU a všude je zakázaný kvuli DHT a špatnému odesílání statistik na tracker (tam kde se počitá ratio)

Pudl (28.12.2005 19:19:56)

Podle mne je snižování priority pro P2P data výborná věc, můžu mít spuštěný P2P klient na pozadí a přitom surfovat, nebo mít puštěné ssh, aniž bych měl automaticky mizernou odezvu. Co se vám na shapování P2P nelíbí?

Anonym (28.12.2005 19:45:29)

Kdyby se shapovalo, že místo 400 kB/s to pojede 200, tak pohoda, ale jako 25 je fakt málo na čtyřmegový lince bez FUPu. :-(

Pudl (28.12.2005 20:16:01)

A určitě ti současně neběží nic s vyšší prioritou?

Sosal (28.12.2005 21:30:24)

Agerg OSTRAVA ale mám 1m OFFICE takže tu asi neomezujou jede celý den bez omezení http://server5.theimagehosting.com/image.php?img=444444444.jpg A nebo je to tím, že mi běží ještě FTP, torrenty a sosání přes Http tak to nestíhaj ani kontrolovat :-)

Anonym (28.12.2005 21:37:15)

This image doesn't exist

Anonym (28.12.2005 22:10:44)

Musíš spojit to j_pg na konci na ***.jpg

Anonym (28.12.2005 23:10:41)

:-)

Anonym (28.12.2005 21:47:30)

Vsak co tady psal PB. Nejde o omezovani jako takove, ale o maximalni strop rychlosti v p2p sitich. Coz ty na 1 M se spustenym torentem, ftp a http soucastne nemuzes pocitit. Testni jen samostatne torrent, nebo DC a dej vedet.

Petr Borecek (28.12.2005 20:15:04)

Tyto veci ti naprosto v pohode zvladne Netlimiter a na letenci nic nepoznas. Samozrejme krome torrentu kde je navazano vic spojeni, ale u nej ti s latenci nepomuze ani soucastny stav snizeni priority od ISP. No a nelibi. U mne je to jednoduchy kdyz sla sit tak jak pred vanoci. Stah jsem dve tri epizody serialu a mel jsem na cely den vystarano a net byl volny a uz jsem nikomu nezabiral pasmo. Ted jsem stah stejny objem ale uz ne jak pred tim za jednu a pul hodiny, ale za nejakych 18 hodin. Samozrejme , ze novejsi serialy (hlavne ty hrany se daji uz stahnout pres rapidshare kde jakosto provoz pres http to jde naplno), ale na starsi anime zbyva jen torrent. Takze jde jen o toto. To jak se tu nekdo chvasta ze taha stovky G a ani se na to nekoukne. Jeho problem, kdyz ma prachy nad nadlimitni data vydela na tom i ISP. Stejne kdyz uvazis ten paradox vuci zahranici, kde se omezuje u nekterych ISP upload a ne download. (jinak jeste jsem nenarazil na ISP ktery by uplatnoval tyto omezeni globalne, ale vzdy invidualne na pevne stanovenou dobu)A nejde ani tak o technicky problem site jak spis o pravni zalezitisti ruznych ochranych zdruzeni autorskych prav. U nas je to presne naopak. Nektere zahranici fora, co jsem mel moznost citst vazne stoji zato :-) Ale co. Dnes je krasny den porad snezi. Skratka idel:-)

Petr Borecek (27.12.2005 13:07:18)

Jinak jde vam dnes nekomu uzivatelska stranka https://user.nextra.cz/ . Mam ji od rana nedostupnou a nemuzu si vypnout zakaznicke FUP. Jinak vsechny domeny od Nextry jdou jen ne https://user.nextra.cz/. Lokalita Ostrava.

M (27.12.2005 19:40:39)

Takze zaslal jsem podnet na prostreni CTU a COI a zaroven skrze hotline vznesl zadost o okamzite ukonceni omezovani P2P siti - nahlaseno jako technicka porucha s zadosti o premereni a okamzitou napravu. Zadost o prmereni a prostereni prijata a predana technikum :o) Uvidime. Pokud se nic nestane, posposoupnu to mediim. V mediich pracuju, neni to nejmensi problem. Jen pribyde Nextre aferka. (s tou COI jsem strilel naslepo, ale za kopii mailu nic nedam)

Anonym (27.12.2005 22:59:03)

no, asi mam dobrou lokalitu (Praha 8, Nextra via Telenor), ale zrovna valim z DC++ 100 KB/s. Dojizdim mesicni limit, prece jim ho tam nenecham propadnout.... :)

Anonym (27.12.2005 23:25:47)

Testujou jen v některých lokalitách - myslím že agreg OSTRAVA je ten vyvolený

M (28.12.2005 01:52:07)

Ja jsem agreg. bod OV, takze to sedi.

Anonym (28.12.2005 18:40:01)

že to dycky odsere jenom ostrava. Jakékoliv problémy, jakékoliv testování, či omezování p2p furt jenom ostrava. Co kdybyste to cvičně dali taky praze?

Laqy (29.12.2005 02:20:23)

Bohuzel jsme na jedne lodi :-( Jak Ostrava, tak Praha

y2k (27.12.2005 23:29:01)

Hmm, to budeš pravděpodobně asi zaměstnanec TV NOHA co ??? podnět na prostření.....Žadost o prměření a prosteření........pospošoupnu to.......Jen přibyde..... Jestli tam fakt děláš, tak maximálně nočního hlídače :-D

M (28.12.2005 01:50:13)

y2k chytas zbytecne za slovicka, ve forech pisu rychle a neopravuju po sobe. Nic o TV jsem nerikal. Pokud te nezajima obsah, necti to a jdi mi k sipku :-)

A (28.12.2005 09:56:01)

Tak dej vedet, co Ti napsali, doufam, ze to podepsali za Tebe rodice, aby se pak nedivili :-))

M (30.12.2005 12:26:56)

Takze tentyz den jsem mel telefon z Telecomu ohledne nahlasene poruchu. I presto ze na hotline vedeli co mam za problem, poslali to jako "stiznost na nizkou rychlost" obecne a bez toho aby uvedli ze me to zere jen na p2p. Technik z telekomu mi teda rekl ze predava problem nahoru na oddeleni ajpí ("IP") :-) Dosud sice bez reakce, ale od rana rychlost na dc++ konecne v pohode a jede mi to tech 1,5 - 1,6Mbps. Takze k naprave obratem doslo. Ted jde o to jak dlouho to vydrzi. Cekam jeste na odpoved CTU a COI, aspon teda cekam ze napisou ze se tim zabyvat budou anebo ne.

Kája (28.12.2005 01:15:30)

Následující den, tj. 26. prosince, v odpoledních hodinách už zase přípojka svištěla 1,6 Mbit/s a dneska se mě ptal z Hotline, jestli už to jede v pořádku, tak jsem mu řekl, že ano. Já nemám nic proti Nextře, jsem s ní už od samého začátku ADSL, víc jak 2,5 roku, naprosto mi vyhovuje a jsem s ní spokojený. Ale zkrátka když mi jede 2 Mbit přípojka zhruba 10x pomaleji, tak jsem se chtěl jen zeptat, jestli to tak jede i někomu jinému. Jestli je to globální problém agregačního bodu Ostrava a nebo jestli se to týká soukromě jen mé přípojky. Nic víc, nic míň. Nextru jen tak neopustím. Bývaly doby, kdy přenosové rychlosti ADSL od Nextry i na technologii ČTC byly jedny z největších, dokonce nakupovali velkoobchodně od Telecomu rychlejší přípojky, než jaké měl zákazník objednané (např. 512 kbit/s přípojka jela jako 1024 Mbit/s). Na to už si dneska nikdo nevzpomene, že? :-(.

Kája (28.12.2005 01:22:12)

https://www.dsl.cz/index.php?akce=297 Třeba tady si můžete povšimnout rychlosti dosahované u přípojky od Nextry 512/128 kbit/s. 750 kbit/s nebyl omyl redaktorů serveru DSL.cz, zažíval jsem to po dobu asi třičtvrtě roku na vlastní kůži.

M (28.12.2005 01:51:29)

Podobny zkusenosti mam i ja, ale to neznamena, ze is pak od nich necham srat na hlavu. A problem s jejich hotline, podporou a chovanim k zakaznikovi je obecne znamy... Jinak az na pretrvavajici nynejsi probelm taky spokojen.

Mirek (28.12.2005 02:12:09)

Zkus si někdy udělat malou síťku na poskytování netu. A uvidíš, jaké to je, když ti "to" vypadne, nebo když to někomu nepojede. Nebo mu to pojede pomaleji, než má zvolený tarif. Není to příjemné a slýchávám na svou osobu někdy dosti nepříjemné narážky. Mám síť asi s 20ti uživateli, a když se hrabu v serveru, abych něco vylepšil, a přitom to podělám.... tak se na mě sesypou dotazy, proč nejede připojení. Naštěstí většinou slušné, protože přece jenom poskytuju to sousedům u nás na vesnici. Jsem hotline, manažer, účetní, zároveň pokládám kabeléž, vrtám díry a ještě řeším jiné záležitosti a problémy počítačů mých uživatelů. Bohužel i přes veškerou mou snahu jednou za čas internet vypadne, nejede, nebo jede pomalu. Nextra je sice velká firma a na rozdíl ode mně profesionální, ale taky se občas ve svých routrech a servrech musí hrabat, aby se snažila službu vylepšovat.... a občas se to i jí podělá (ovšem výrazně méně často, než mně :-). Pozn. Taky nemám moc rád stahovače. To asi žádný poskytovatel. Nicméně pak se nesmí divit poněkud vyšším cenám za datově neomezené tarify. To si mi taky jeden stěžoval, že platí moc a že je rychlost pomalá. A co mu brání přejít ke konkurenci? Proto tedy: buďme k operátorům shovívaví, stěžujme si slušně a bez výlevů. Nezapomeňte, že za hodně věcí stejně může ČTC a jeho stále víceméně přetrvávající monopol.

Laqy (28.12.2005 03:56:42)

"To si mi taky jeden stěžoval, že platí moc a že je rychlost pomalá." To mas pravdu, ale skoda je, ze ja si data dokupuju a ne malo, protoze stahuju dost. S tim jsem taky k nextre sel - stahovat muzu jak chci, akorat si zkratka priplatim. Ale tady se resi neco jineho - i za priplacena data jednou p2p site spatne. Nevypada to ze by s tim nextra chtela neco delat, takze ja asi odejdu k drazsi konkurenci, jak rikas... ale toho papirovani zase... :-)

Laqy (28.12.2005 04:01:53)

Ale ted se to uz zda byt lepsi... takze se uvidi mno:)

Petr Borecek (28.12.2005 04:21:36)

Clovece co tu placas o Ctc. Ten s tim nema co delat. Krome snad cen za pronajem mistnich smicek. Coz je vec obchodni (znamena promitnuti nakladu do koncovych cen do kterych nikdo Nextre nemluvi) a ne technicka. Sitare nikde nedelam, ale znam uz nejaky ten patek adminy z VSB. Netrapi je ani tak provoz a vytizeni site, jak co druhy trouba s vypnutym firewalem a cisteni site od trojanu, vyru z jedne casti na druhou. A uz davno prisli na to ze pro provoz site je kapacita mene vytizena kdyz si stahnes to co potrebujes v normalu, nez nekolik stale pripojenych nostop.

Andre (28.12.2005 01:53:29)

Ano, to je pravda ... Nextra nakupovala / nakupuje od CTc pro 512/128 zakazniky velkoobchodne pripojky o kapacite 1024/256 kbps a ty jsou zakaznikum shapovany ve smeru downloadu na kapacitu neco kolem 700 kbps (neni to tak dlouho, predtim nebyly shapovany vubec) ... coz mi prijde od Nextry jako dost seriozni zalezitost. Omezovani P2P siti je zase trochu jina kapitola ...

Petr Borecek (28.12.2005 04:48:41)

Bez urazky, mam pochybnost o vasi opravdove identite, co by pracovnika z Nextry(spis by ste se ozval konkretne zakaznikum emailem nez tady). Presto i kdybi dle mne (ne ze by to bylo neco, co ma vahu:-)) omezeni p2p siti nad ramec officialniho FUP nic neresi, ba naopak ma opacny efekt. Ti co pouzivaji p2p site neco prenesou v urcitem casovem useku a uvolni pasmo. V ramci prave podstaty agregace (ne kazdyma potrebu ve stejnou dobu stahovat data. Tim min v nocnich hodinach). Po techto novych restrikcich bude jen nekolik neustale nonstop zatezujicich pasmo a to i kdyz pri mansim zabrani pasma. Agregaci jen poskodi a jde mimo jeji smysl (je rozdil kdyz stahnu dve epizody serialu za necelou 1 hodinu, anebo tim kdyz ji taham jeden a pul dne i kdyz minimalni rychlosti). A extremni pripady (take se obcas tady na foru zasmeji ne jen te sve hrozne cestine. Jak se chlubi nekdo kolik ze to stah tento mesic Giga 100-200) by bylo proziravejsi resit invidualne nez takto. Kdy si spolecnost jen dela nedobre jmeno. Nejde o to ze kazdy by mel byt stahovac jak se tady tomu rika, ale i tem co staci 3 G mesice jsou neradi omezovani. A posledni pripominka. Urcite si ste sami vedomi ze prenaset zates site ze standartnich protokulu k prenosu dat na http (rapidshare a podobne warez sklady), irc neni optimalni.

Petr Borecek (28.12.2005 04:06:35)

Clovece trochu narovnej zada. Je dobre, ze ti to uz jde jak ma byt, ale az tak plazit se pred nim nemusis:-) S temi 512 pripojkami si to pamatuje kazdy. Ale nemysli ze slo hlavne o spokojenost zakazniku. 1) obchod. Po zlevneni velkoobchodni ceny za prenesene data zustala u Nextry stejna cena ( dvojnasobna). 2) Pri mesicnich mereni ruznych portalu dobre vysledky mezi ostatnimi ISP. Coz je vyhodna pozice pri budoucim prodeji spolecnost.

Ind (28.12.2005 10:59:18)

Dnes mi došla potvrzená výpověď z Nextry, měl jsem ještě původní 512/128 no limit, ale po zapnutí fup v říjnu je ta služba nepoužitelná, p2p sítě nefunkční, od zavedení první fup jsem tam byl a i když jsem nepřenesl více ja 5GB, tak jsem ji neopustil, což za 1600Kč měsíčně je dost kruté. Proto jsem rád, že s Nextrou končím. Je to jediný operátor, o kterém se tu nejvíce píše ve špatném světle.

Andre (28.12.2005 01:59:57)

Jinak k Tvemu uplne puvodnimu prispevku teto debaty ohledne spatneho chovani FUPu ... bohuzel se jednalo o urcitou technickou zavadu na strane Nextry, nikoliv o zamer ... tento problem by se uz nemel opakovat.

Kája (28.12.2005 02:15:48)

Mě taky připadlo, že to byl nějaký zaseklý FUP. Přece jen jsem na netu denně a poznám, kdy se přípojka chová normálně a kdy je ve FUPu. Já jim to na Hotline říkal, že mám pocit, jako by byl FUP aktivní. Doufám, že tam nebudu muset kvůli zaseknutí volat každý týden 2x :-).

Andre (28.12.2005 03:08:50)

Ano, mas pravdu. Problem by jiz mel byt zafixovan. Omlouvame se za technicke problemy. Dobrou noc :)