Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Dlouhodobý výpadek

Dlouhodobý výpadek

kuratko (20.3.2006 09:48:33)

Používám ADSL připojení téměř dva roky, dosud 512/128 přes jednoho alternativního poskytovatele (IPEX). 1. března mi byla konečně navýšena rychlost na 2048/256, má radost ale trvala jen dva dny. Od 3. března cca v 18 hod. ale začal výpadek, který trvá dosud a jeho řešení je zřejmě v nedohlednu. Už druhý den ráno (4.3.) jsem výpadek reklamoval u svého poskytovatele. Bylo mi řečeno, že došlo ke změně protokolu z pppoa na pppoe a že je to tím. Ok, překonfiguroval jsem modem, ale linka nejede stále a od té doby trvá stejná diagnóza – pppoe server connectivity failed. Urguju co dva dny, výsledek je nula. Jediné, co pozoruji, je rostoucí rozladění i na straně operátorů mého poskytovatele, říkají, že Telecom na jejich urgence nereaguje a že s tím nemohou nic dělat. Minulý týden nastal posun v tom, že Telecom se konečně ozval a vyslovil hypotézu o příčině – po 13 dnech výpadku – prý mám závadu na mém modemu. Prý zda chci požádat ČT o výjezd technika, pokud se ale závada na mém modemu potvrdí, budu výjezd platit. Souhlasil jsem. Technik se ozval v pátek 17.3. a nechal si popsat chování mého modemu a poté konstatoval, že jeho modem se na mé lince chová stejně a že v modemu to tedy není. Na můj dotaz, co bude dál, pronesl, že postupuje reklamaci dále, ale že by to snad mohlo ještě v pátek nebo nejpozději v sobotu jet. Je pondělí a moje připojení samozřejmě nejede. V mém okolí (centrum Olomouce) znám několik dalších lidí připojených přes různé poskytovatele ADSL a mnozí rovněž v posledních týdnech zaznamenali vícetýdenní výpadky, někteří už ale opět jedou. Celý průběh řešení mé reklamace ale považuji za absurdní. Neexistuje žádná informovanost, natož náznak termínu řešení. Budí to ve mně dojem, že Telecom o problémech dobře ví, ale má po přechodu na vyšší rychlosti značné problémy, jak naznačují i sporadické novinové zprávy (http://www.blesk.cz/Clanek48146.htm). Má někdo v mé lokalitě i jinde z poslední doby podobnou zkušenost?

Cebrus (20.3.2006 12:36:42)

Ano mám stejný problém. Můj poskytovatel je GTS Novera a vypádá to tak, že onen problém s ČT řeší rovněž. Domnívám se tak z toho důvodu, že se mne dnes telefonicky ptali jestli už se mi někdo ozval z ČT. Samozřejmě že ne. Pravdou je jen to že můj problém začal o něco později tj 14.3.2006. Stav je takový:Modem se synchronizoval na rychlost 3072/256 jak je má objednaná rychlost ale spojeni end to end nenavázáno. Z tvé zkušenosti mi ovšem začíná běhat mráz po zádech. Protože mi už trpělivost dochází.

Petr (20.3.2006 16:07:44)

Máme podobný problém, od 12.3. nám neběží ADSL. Jsme u Českého Telecomu, linka je umístěna dokonce v budově, která Českému Telecomu patří. Nejdříve jsem reklamoval modem, technici žádnou chybu nenašli. Už v tu dobu jsem se snažil dovolat na "technickou podporu". Podotýkám, že poruchová linka 13129 neboli 800184084 nebo jak to přesně zní, je obtížně dostupná, čekací doba se pohybuje kolem 8 minut 20 sekund, potom volajícího sami odpojí. Nakonec se mi podařilo se dovolat, slečna mi oznámila, že je chyba na straně Českého Telecomu, dvakrát za sebou jako z automatu se omluvila - asi jsem nebyl první, komu se ten den omlouvala - nebo spíš to bylo kvůli monitorování hovorů, jenže to nám jaksi nepomůže. Prý se ozvou, jak bude problém vyřešen. Dnes je 20. března, problém vyřešen nebyl, ani se logicky neozvali, i když bych to v takovém případě čekal. Je smutné, že ani zaměstnanci prodejny Telepoint nemají přesné technické informace o lince, protože tu naši viděli jako aktivni a přitom je neaktivní. Navíc nevěděli, že ta dvě čísla na technickou podporu jsou vlastně na stejnou linku. Tak pokud si to bude číst někdo ze zaměstnanců Českého Telecomu, tímto bych jim chtěl oznámit, že jde opravdu o jednu a tutéž technickou podporu dostupnou ze dvou čísel, aby svým zákazníkům, kteří budou mít podobný problém, netlačili do hlavy něco jiného. Jak je vidět, pod svícnem největší tma. Ještě smutnější a pro firmu ne moc levné je to, že při úplně zbytečné reklamaci naprosto plně funkčního modemu jsou zaměstnáni nejméně dva lidé, což se mi zdá jako hoodně neefektivní. Ale to ať posoudí někdo jiný. Mně jde o to, aby mi už konečně šel internet. Velice se těším na reklamaci účtu, která určitě po opětovném spuštění internetu bude z naší strany následovat. Ale co to tady vlastně melu?! V Iráku je válka, to je určitě mnohem závažnější problém...

kuratko (21.3.2006 15:14:37)

Je to téměř k neuvěření, al edalší vývoj je takovýto: Dnes v poledne mi volá operátorka IPEXu - prý je má linka dle informací ČT konečně plně funkční, jen mám možna jinak nastavený modem. Valím tedy domů z práce, samozřejmě nic nejede. Volám na IPEX, co je třeba tedy změnit v nastavení - a dozvídám se ke svému úžasu že jen PPPoe protokol, jinak vše zůstane. Ale ten už já mám nastavený od 4. března!!! Reboot modemu, ale samozřejmě nic. IPEX volá na ČT - verdikt - musím mít vadný modem, jestli prý chci objednat výjezd technika? Jasně, že chci, ať už to stojí co chce, ale v tomhle bodě už jsme byli přesně před týdnem. Už toho fakt začínám mít plné zuby...

pajus (21.3.2006 15:30:30)

16.3. výpadek, ADSL není v lince vůbec aktivní, několikrát jsem volal technickou podporu, několikrát psal stížnost elektronicky, dokonce jsem si koupil i nový modem (samozřejmě zbytečně), přeinstaloval systém (taky zbytečně). Prý je chyba na ústředně, ale čekám už 6. den a jediné na co se zmohli, že je problém v řešení a nelze ho už urgovat. Kdybych internet nutně nepotřeboval, okamžitě odstupuji od smouvy, protože už toho mám dost. Telecom má interní technický problém a snaží se to jakkoliv skrýt, ale stížností stále přibývá. Včera mi přišla odpověď na email se zpožděním asi 20 dní.

pajus (22.3.2006 06:30:24)

nové zjištění, takto postižených je asi 2000 zákazníků a chyba, která vznikla na ústředně vlivem navyšování rychlosti je taková, že si s tím sami neví rady, takže se asi ještě načekáme jinak na bezplatnou linku reklamací se není možno dovolat, automat vám bez čekání oznámí, že končí hovor v důsledku mnoha čekajících uživatelů

Agentsvr (22.3.2006 21:34:00)

To je pro mě úplně nová hláška. Fakt? Sem zvědavej jestli to tech 300 operátorů zvládá...

pajus (23.3.2006 07:39:33)

Telecom píše, že během 1 týdne v březnu nainstaloval 10 000 telefonních přípojek ADSL, celkem má 330 000 uživatelů internetu, tak to se ani nedivím, že ho nějakých pár 2000 uživatelů otravuje s tím, že se nemůžou připojit. I kdyby jsme odstoupili od smlouvy, namontují si další týden stejný nebo vyšší počet u nových uživatelů. Věnují se především novým (i když to zcela nechápu. když jim noví první měsíc neplatí vůbec a my cálujem jak blbí a péče žádná).

Petr (22.3.2006 01:33:05)

To, že jsem zabrouzdal na tuto diskuzi není náhodou. Jsem z centra Brna, mám přípojku od IPEXU a už asi týden jsem bez netu. Průběh je vesměs stejný, jak tu popisují ostatní. Bezmocnost. Ale co jsem pochopil, tak přechodem k jinému operátorovi (ADSL) by se problém nevyřešil.

Cebrus (22.3.2006 06:58:33)

Po včerejším telefonickém rozhovoru s Technikem GTSNovera jsem nabyl dojmu, že je můj problém vyřešen. Pracovník který přepisoval můj účet údajně nejenže změnil mé přístupové heslo, ale taktéž změnil komunikační protokol z PPPoA na PPPoE. Uvedli tedy vše do původního stavu s tím že změna protokolu proběhne s přelomem ???půlnoci???. Dnes hned ráno 5.00 jsem chtěl zkontrolovat bylo-li to úspěšné. Samozřejmě že NE. Další naděje o zprovoznění netu v prd... .

Mirek (22.3.2006 11:37:49)

Jsem z Kolína a i tady máme stejný problém ( vím o dalších 5 osobách kterým to nechodí). Od 3.března mi doma vůbec nechodí ADSL. Volat na Telecom ( zkusil jsem všechna nalezená čísla 13129, 800 184 084 a 800 123 456 ) je úplně zbytečné, protože na linkách se ozvou jenom operátoři, kteří nemají přímé spojení na techniky v jednotlivých lokacích. Před týdnem mi volat techik a "zkoumal" zda nemám chybu v rozdělovači ( zkouška připojení na přímo mu nevyšla) a potom se už neozval. Je to přesně jak píšeš neexistuje žádná informovanost, natož náznak termínu řešení. Jsou to podvodníci a k tomu ještě vysílají reklamy o tom jak je výhodné si od nich pořídit "rychlý" internet.

Cebrus (22.3.2006 12:36:11)

Konečně dostal ČT alespoň trochu přes prsty. Tu pokutu 80mil Kč od antimonopolního úřadu si zaslouží. Teď by měla následovat hromadná žaloba alternativních poskytovatelů internetu za neschopnost udržovat pronajímaný hardware v provozuschopném stavu. A k tomu přidat žalobu za uveřejnění klamavé reklamy. Co myslíte pomohlo by to?

Anonym (23.3.2006 07:50:40)

¨Zkus si nejdrive zjistit za co presne tu pokutu dostal :-/

Karel (22.3.2006 12:39:03)

pošlete žlutý mor do pr**** jako já a přejděte na wifi.Mám 1200/200 bez agrega,bez fupu za 475,- s dph. taky jsem to dlouho zvažoval a teď jsem max spokojený.. šlape to jak hodiny ( sice mám vzdálenost k hotspotu 150m :) ) ale i další co jsem to doporučil jsou spokojeni neuvádím svého poskytovatele,abych nebyl osočen,že jsem reklamní agent ... jsem okolí Frýdku-Místku

kuratko (22.3.2006 13:54:40)

Tak u mne hlasim vyreseno (po 18 dnech). UZ jsem mel objednan dalsi vyjezd technika, ale nakonec jsem to vyresil sam. Mam modem ASUS AAM6310EV a problem je nasledujici: po zmene protokolu z PPPoa na PPPoe dojde ke zmene MAC adresy modemu na jinou nez je puvodni od vyrobce (netusim proc a jak to spolu souvisi, ale je to tak). To lze napravit, cely postup je popsan tady: http://www.joyce.cz/clanek.php?idclanek=609#6310_MAC Mne to pomohlo a pote, co byl odstranen skutecny problem s konektivitou k PPPoe serveru ze strany CT, to byl posledni zadrhel. Bohuzel ani technici CT ani technici IPEXu to zrejme nevedi!!! Takze kdo ma modem stejny jako ja, doporucuji projit FAQ na strankach Joyce. Muze vam to pomoci. Hodne stesti, uz zase netim, snad to vydrzi. Nic to nemeni na tom, ze prubeh reklamacniho procesu byl naprosto udesny, zejmena ze strany CT.

Cebrus (22.3.2006 15:55:53)

Už mi to jede. KONEČNĚ. Po 7 dnech. Přeji pevné nervy vám všem ostatním.

pajus (22.3.2006 16:05:51)

jak se ti to podařilo ? jedeš naplno nebo na původní rychlost a co ti k tomu řekli? cos pro to všechno udělal? sorry za tolik dotazů, ale už su z toho zoufalý ...

spykee (22.3.2006 20:42:58)

Lokalizace Opava: u mě to začalo ted v neděli ve 12 hodin. v pondělí jsem se samozřejmě nemohl dovalat na telecom ale nevzdal jsem to a dovolal se. tam mi zdělil ten klučina že prý je na mé ustřeně hlášena od soboty uprava dslamu kvůli navýšení rychlosti.. je pravdou že mi na routeru už běhají mnohem větší cifry než 1024/256 ale je to trochu divné. ale jestli mi to bude trvat jako takdy někomu 18 dní tak už ted se nemlžu dočkat až mi příjde faktura s plnou částkou k uhradě,.. no i když co z toho .. ted běžím na dial upu..:(((