Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Dolezite upozornenie pre uzivatelov IOL a ADSL Reconnect, resp. ADSL Service !!!

Dolezite upozornenie pre uzivatelov IOL a ADSL Reconnect, resp. ADSL Service !!!

Karol Martinka (22.7.2003 11:46:39)

Nakolko CT pred nejakym casom zablokoval pristup k IP adrese na ktorej bezi www.autodsl.com (62.176.168.100), mozu sa vyskytnut problemy uzivatelov IOL s pouzivanim programu ADSL Reconnect a ADSL Service. Uvedena skutocnost MOZE OPAKOVANE PRETAZIT servery na strane telecomu, pretoze niektore verzie programu pouzivaju prave tuto IP ako testovaciu. Zaroven samozrejme nie je dostupny web WWW.AUTODSL.COM pre uzivatelov internetu od CESKEHO TELECOMU. Vsetkym uzivatelom sa ospravedlnujem za vzniknutu situaciu, ktorej som vcas nedokazal zabranit. Ak sa Vam teda zobrazuje v programe hlaska Max.pripojeni dashboard dosazeno, prosim nastavte si ine testovacie IP adresy, alebo priamo vpiste domenove meno, podla vlastnej volby. Nezabudnite overit funkcnost PING prikazom PING v Start/Run. Dakujem za pochopenie a pripadne dotazy posielajte na uvedeny mail. Ak mozete pouzite mail ineho providera ako telecom, mam zablokovany aj mail. Uvedena skutocnost plati aj pre viacere web stranky ceskych a slovenskych firiem, ktore su prevadzkovane na servery s danou IP. Cesky Telecom tak zablokoval veskeru komunikaciu pre tieto spolocnosti.

Petulak (23.7.2003 13:09:34)

Copak CT muze zamezovat pristup na nektere webove stranky popr. IP adresy a to jen proto, ze se mu neco nelibi?!? :-(

Karol Martinka (23.7.2003 16:25:07)

Ako vidis tak ano, podla vsetkeho IOL blokuje aj niektore IRC servery, takze si myslim, ze si nerobia s tym starosti. V cine blokuju ovela viac IP :)) Je mi to velmi luto, snazim sa vyriesit situaciu co najrychlejsie. Btw. od zaciatku vyvoja ADSL Reconnect priebezne informujem mailami a telefonicky pracovnikov IOL o priebehu, daval som im viackrat na seba kontakt, aby v pripade vyhrad ma kontaktovali, avsak bezvysledne. Ani jeden mail mi zatial od nich neprisiel a to uz su 3 mesiace!

Martin Kiri. (23.7.2003 19:52:47)

Nebojte, uz jseme si o tom spolu psali, delame ve veci zprovozneni te IP i ostatnich blokovanych co se da. Pokud nas ale telecom nevezme vazne, asi se jim to docela vymsti. Jsou zpusoby jak i telecom trochu priskrtit :-)). Jde o to, ze neblokuji jen vas ale i spoustu vebu renomovanych firem hostovanych na te IP, kterym se to asi taky moc libit nebude. Martin Kiri. PS. pres eurotel.cz(GPRS,HSCSD,CSD) uz to jede, prepojili svoje linky jinudy zdrejme pote, co jsme je na to upozornili :-))

Novotny (27.7.2003 15:32:44)

Hlavně abychom se při tom přiškrcení Telecomu nedusili, jako na ADSL. Berte na nás ohled, a ne jako Martinka. Copak můžete škrtit strojvedoucího, že neumí pilotovat letadlo!

iNDY (28.7.2003 10:56:16)

Bohuzel jo, je to jejich sit, tak muzou blokovat co se jim zlibi. Ale ... 1) nemusi se jim to vyplatit, protoze za chvili zablokuji uzivatelum IOL treba ATLAS.cz a naridi jim pouzivat treba Quick.cz. Mno a uzivatele IOL prece nejsou blbci nebo jo? 2) Ostatni muzou blokobat zase sit CTc, takze bych s tim byl fakt opatrnej ...

Novotný (26.7.2003 13:19:12)

Jsem uživatel ADSL a toto je moje bilance Vaší aktivity. Situaci vnímám následovně. Telecom provozuje ADSL system, který má umožnit sdílení tlg. i jiným operátorům, providerům => univerzálnost soft & hard řešení při respektování investičních a provozních nákladů. Vy poskytnete laciný 100,-CZK prográmek, který má cosi usnadnit?! ADSL dnes používá cca 4.000 lidí. Kdyby všichni koupili Váš produkt, Vy utržíte 400.000,-CZK. Jak to ale funguje? Váš program zahlcuje jistou programovou úroveň ADSL =>1. nelze se po celé hodiny připojit 2. nelze pracovat, plnit pracovní povinnosti, je třeba dohánět práci přesčas 3. je třeba používat záložní dial-up připojení (pomalé, a znovu placené) 4. výpadky v nevhodnou dobu způsobují účastníkům, např. finančních trhů, další přímé ztráty 5. Váš program je dobrým nástrojem pro zločince, kteří chtějí cíleně narušovat a zamezovat zbytku uživatelů ADSL přístupu do internetu a jeho používání. To, co jste naprogramoval by dokázalo dalších nejméně 100 nadprůměrných programátorů. Ti však měli dost prozíravosti, aby si uvědomili širší souvislosti a možné důsledky. Cena Vašeho profitu je v tuto chvíli jen nicotným zlomkem kumulovaných ztrát (v řádu milionů), které jste svou naivitou způsobil nám, všem uživatelům ADSL. Kdyby jste byl mým zaměstnancem, nikdy bych Vám takovou aktivitu nepovolil. Kdybych měl více času zcela jistě bych Vás pohnal k odpovědnosti za škody, které jste doposud způsobil. Vaše jednání, kterým způsobujete škody lze zcela jistě prokázat. Z obchodní hlediska si počínáte agresivně, za každou cenu se snažíte uplatnit.

Martin (26.7.2003 23:53:42)

Z určité pozice máte možná svou pravdu. Podívejme se na to trochu z jiného pohledu. Kdyby ADSL fungovalo bez výpadku, které v současné době jsou katastrofální ( mám ho naistalované na odloučeném pracovišti a nedělám nic jiného, než provádím ping, jesli ADSL jede nebo zvedám telefon a řeším dotazy, proč to zase nejde, hot line je k ničemuc), tak není třeba takové programy vyrábět, jednou nahodím spojení a pokud nespadne server, tak je to o.k. Už je značně nefér od ČT, že nezaručuje 100 % dostupnost služby a to nejen u služby ADSL Basic, ale i u Profi. Tuto klauzuli má ve svých podmínkách, což je zcela neuvěřitelné. Představte si , že budete chtít provést nějakou důležitou bankovní transakci a ADSL bude nepřístupné. Komu dáte škodu k úhradě ? Když si pořídím službu telefon domů, tak očekávám, že bude fungovat na 100 % a pokud ne, budu to reklamovat. Bohužel ČT má svůj vlastní telekomunikační zákon, který ve zkratce říká, že pokud způsobí škodu on, tak máte smůlu a pokud vy, tak budete platit. ČT se tedy neřídí obchodním nebo občanským zákoníkem. Pěkně jste vyčíslil ztráty způsobené daným programem, zkuste ti miliony naúčtovat raději ČT, žeňte ČT k odpovědnosti za škody, které způsobuje nám běžným úživatelům. Dobře víte, že současná situace monopolního ČT je už neúnosná. Nevím, kdo si z obchodního hlediska počíná agresivně, jestli p. Martinka nebo ČT. Nezáviďte p. Martinkovi těch hypotetických 400000,-Kč a zkuste si najít čas a obraťte svou aktivitu na pravého viníka. Jinak přeji příjemnou noc a ať nám ADSL jede non-stop.

Petulak (27.7.2003 08:43:21)

Plne souhlasim s prispevkem Martina. Pan Martinka (ADSL Reconnect) pouze nabidl uzivatelum ADSL nastroj na "opravu" chyby CT a to nesmyslneho dvojiho prihlasovani. Nedomnivam se, ze vypadky site CT byly zapricineny "jen" pouzivanim zmineneho programu. Spise mi pripadne, ze bylo snazsi se ze strany CT na nej vymluvit. Pokud pan Novotny potrebuje internet k plneni pracovnich povinnosti, nemel si porizovat pripojeni ADSL, ktere je zatim v plenkach a vypadky (nefunkcnost) lze jen ocekavat.

Novotný (27.7.2003 15:18:45)

Ano, ADSL reconnect je pouze jednou z tlg. příčin mizerného stavu fungování ADSL. Odborné a manažerské zázemí Telecomu asi také není na potřebné úrovni. Přesto, za současného stavu je využívání reconnectu nežádoucí. Martinkovi píši co se týká jeho, Telecomu zase co patří jemu. Martinovi: Závist není hezká vlastnost a nebyla příčinou mého příspěvku. Platím poplatky 2x, tak jako všichni, kteří při nefunkčnosti ADSL využívají jakékoliv jiné připojení. Minimálně z toho profituje Martinka, ale mnohem více (alespoň prozatím) Telecom. My všichni, tedy i vy, pane Petuláku a pane Martine, srandičky Martinka s Telecomem platíme. Petulákovi: K čemu používáte ADSL Vy, že Vás to rozptýlilo k psaní příspěvků? Internet není součástí Vašich výdajů, nákladů? Kdo má přizpůsobovat tlg? Martinka Telecomu, nebo Telecom Martinkovi? Nebo mám také napsat script přihlašovací rutiny, nabízet ji komerčně a zasahovat tak "po svém" do systému provozovatele ADSL a zhoršovat prostředí uživatelům? Mohl bych, ale nechci být jední ze zdrojů problémů ADSL, jedním ze zdrojů problémů uživatelů ADSL. Když jsem začal ADSL používat také jsem nechtěl věřit svým očím, co je to za přihlašování do systému. Byl jsem zklamán. Chvíli mi trvalo, než jsem si zvykl a časem jsem snad i pochopil proč to tak zatím je. Když mi přišla nabídka na reconnect stáhl jsem si ho a prohlédl co dělá. Do dnes jsem jej neobjednal protože jsem tušil co se bude dít, když nebudou mít všichni "rovný" přístup do systému ADSL. A tak se i stalo, děje doposud a bude dít i nadále. Čím více uživatelů reconnectu, tím vyšší riziko z neprůchodnosti dashboardu. Když nevíte jak jsou přihlašovací údaje odbavovány dashboardem, včetně časových nároků na zpracování, nemůžete si napsat svoji rutinu pro přihlašování, aniž by jste ostatní, a možná i sebe, nepoškozoval. Reconnect ničemu nepomohl, naopak přinesl další nový problém, zhoršil podmínky pro připojování. Martinka přes ADSL nejspíše nepracuje jinak by si vše již uvědomil. Ať to Martinka zkusí udělat AOL nebo jiným. No a pokud Martinka neustoupí, pak budeme všichni čekat dokud Telecom neodstraní dashboard. No, a až ten dashboard Telecom odstraní, tak si všichni reconnect mohou nechat zarámovat na památku a vzpomínat, jak ta doba stála pěkně za ... Je lepší se 1x za den hloupě, ale spolehlivě, přihlásit přes dashboard, nebo se nepřihlásit a platit znovu za dial-up či jakýkoliv jiný pomalejší a někdy i limitovaný spojení?

Martin Tomka (27.7.2003 16:33:20)

Takze pokud podobny program dodava CTc pri instalaci 320 linky je podle Vas v poradku ? vy tedy souhlasite s dominantnim postavenim CTc nejen u poskytovani telekomunikacnich sluzeb, ale take u SW vybaveni. Blokovani domen je take bezpochyby v poradku, dobra tedy... uvidime az udela CTc neco podobneho Vam jak se pak budete divat na jejich politiku!

Martin Tomka (27.7.2003 17:25:50)

Abych to doplnil, tak software na automaticke pripojovani je soucasti ovladacu pro ADSL modemy od Thomsona ktery koupil Alcatel, takze je to dostupny pro vsechny majitele ADSL linek. TAKZE pane Novotný byl bych velmi rad kdyby jste mi osvetlil bod 5. cili zminene zlocince.

novotný (27.7.2003 21:14:01)

Takový software jsem od Telecomu k dispozici neobdržel a myslím, že s jeho použitím Telecom ani ve svém konceptu nepočítal. K bodu 5. - lidé, kteří zneužívají stávajícího stavu a záměrně, cíleně, zahlcují dashboard. Způsobují tak škody ostatním.

Martin (27.7.2003 23:28:33)

AD: K bodu 5. - lidé, kteří zneužívají stávajícího stavu a záměrně, cíleně, zahlcují dashboard. Způsobují tak škody ostatním. no jasne, nekdo to dela naschval, aby se pak taky nemohl asm pripojit :-))))) Odjinud nez z ADSL totiz dashboard dostupny neni. Software telecom nedodava, ale dodava ted nove modemy, ktere se chovaji jako jednoportovy router a udrzuji sami spojeni s dashboardem. Kdyz nevite o cem pisete, tak prosim nepiste.

novotný (28.7.2003 01:26:12)

Samozřejmě, z mé pozice je to spekulace a krajní příklad. Jenom Telecom a IOL do toho vidí. Přeci jen to ale musím brát v úvahu. No a co? Pokud Vy nechcete nebo kdokoliv jiný, nemusíte. Nevím co dodává teď, já jsem tak jako i jiní obdržel zařízení, které nefunkčnost ADSL, dashboardu, nezpůsobuje. Jednoduše jsem se ale přizpůsobil dané formě přihlašování. Zcela jistě nemusím být informován jako Vy. O tom co jsem zde ale stačil napsat, jsem do značné míry přesvědčen a chtěl jsem to jen sdělit. Pro mě není vhodné za stávajícího stavu ADSL reconnect používat. A až bude stav ADSL nový bez dashboardu asi nebude třeba ani reconnectu. No, ale zase jen spekuluji, tak se zase nerozezlete. Co asi dělají uživatelé reconnectu, když se chtějí rychle připojit s minimen námahy? Kolik opakování a s jakým intervalem asi nastaví? Teď nemám na mysli ty, co mohou jednat vědomě, cíleně. Teď mám na mysli ty co jednají v dobré víře, nevědomě, bez odhadu důsledků. Pane Martine přijímám Vaši výzvu a nebudu psát. Tady je to snadné. Taky takhle uzavíráte diskuzi v byznysu či zaměstnání? To jsou s Vámi všichni určitě moc spokojení.

Pavel (28.7.2003 03:08:30)

Karol Martinka vyplodil produkt, ktery diky sve nekvalite a chybovosti zbpusobil hromadne vypadky sluzeb ADSL a tim obrovske skody tisicum uzivatelu. Myslim ze by mel v tichosti nekam zalezt, produkt stahnout a byt rad, ze se na nej nepodavaji hromadne zaloby. To, ze se tu dale projevuje a tvari jakoby nic, jeste se citi dotcene, ze ho Telecom ignoruje a blokuje jeho domenu, povazuji za velkou drzost a tzv. hrosi kuzi. Nabizet a to dokonce za penize, nadale po tomto excesu tento produkt je skutecna nehoraznost.

Martin Tomka (29.7.2003 19:14:25)

ADSL Rec. zadne skody nezpusobuje, nez zacnete nekoho soudit a nebo tupe prebirat nazory jinych mejte alespon minimalni praxi v oboru. Podobnych ceskych softu je jiz nekolik a vsechny funguji stejne takze se prosim zamerte i na ne.

novotný (27.7.2003 20:59:15)

Nevím, že něco dodává při instalaci 320 linky. Nesouhlasím s monopolem. Zatím tu ale nikdo jiný (i díky Telecomu) není a nemám ke komu přejít. Blokování domen je nepřijatelné.

iNDY (28.7.2003 10:47:25)

Sam mam ADSL a nepouzivam vas program. Rikal jsem si proc pouzivat podobne programky, na rychlejsi vyplneni formulare staci bohate javascript (a nezatezuje o nic vic dashboard, nez prohlizec IE). Samozrejme se mi to samo znovu nespoji, kdyz dojde k vypadku, ale to mi az zase tolik nevadi. Podobne programy jsem si neporidil ne kvuli cene, ale kvuli tomu jak kvalitne jsou naprogramovany. Stahnul jsem si nejake demo a program bral nejakych 15% vykonu procesoru a zhruba 5-10 MB RAM. Nerikam, ze to delal zrovna ten vas program ... Nechapu, proc v tom vasem programu neni osetren ten test na ping na definovane IP. Proc to proste po zjisteni, ze IP neni dostupna neprestane testovat stale dokola? Pripada vam to slozite? Je sice hezke mit zadano vic testovacich IP, ale prece nebudete spolehat pouze na to, ze aspon jedna z nich bude fungovat ...

Karol (28.7.2003 12:22:49)

Dobry den, k zaberaniu procesoroveho casu-ADSL Reconnect a ADSL Service zaberaju minimum vykonu pocitaca, radovo v stotinach az tisicinach %. Ak mate vypnute sledovanie rychlosti, potom sa znizi zatazenie na nemeratelnu hodnotu. Preco program po zisteni, ze nie je dostupna IP adresa neprestane testovat? Pretoze IP adresa je nedostupna aj vtedy, ak je nedostupny internet, teda napr. vypadlo ADSL. Ak je ADSL Reconnect spravne nastaveny, nezatazuje dashboard o nic viac ako internet explorer, alebo iny prehliadac. Ak nie je dostupna ani jedna testovacia IP, pokusi sa urobit aj regulerne odhlasenie od dashboardu, takze nezanechava 'visiet' pridelenu IP adresu. Je ale pravda, ze pri pisani programu som neodhadol poddimenzovanost systemu na strane Telecomu o ktorej som sa dozvedel nepriamo pred par dnami. Nepredpokladal som, ze dashboard je koncipovany iba na 256 konkurencnych pripojeni v jednom case. Uz od zaciatku vyvoja som sa snazil spojit s pracovnikmi CTc, aby som si bol isty moznymi rizikami a zaroven aby oni boli informovani o mojich krokoch. Napisal som desiatky mailov a viackrat som telefonoval na podporu. Nedostal som ale ziadnu odpoved. Program som napisal v dobrej viere a s umyslom pomoct uzivatelom ADSL. Uz samotny nazov 'reconnect' znaci, ze som ho zacal programovat prave koli castym vypadkom ADSL a Dashboardu. Karol.

iNDY (29.7.2003 15:12:26)

Mno kdyz jsem uvadel vyuzivane prostredky, tak jsem podotknul, ze to byl zrovna vas program (byl to nejaky s podobnym principem). Ano chapu, ze kdyz je vysledek pingu na IP: Request timed out, ze to chapete jako nedostupnost pripojeni ADSL. Nicmene, mohl byste to preci zjistit v nejakej intervalu a pokud by se to stale opakovalo, zkusil byste to s vetsim intervalem (dejme tomu pingnu 5x, vysledek je stale stejny, tedy Request timed out, zkusim to tedy az za pul hodiny znovu). Sice by to nebylo tak rychle pripojene znovu, kdyby to naskocilo mezi intervalem, ale aspon by stovky, mozna tisice uzivatelu nepingalo pro nic za nic stale dokola. Mimochodem, pokud chcete zarucit, ze to uzivatelum bude fungovat, tak dejte ten ping na www.seznam.cz, www.atlas.cz a www.microsoft.com, pochybuju, ze zminene servery si dovoli CTc zablokovat ;)

Martin (29.7.2003 21:04:04)

Musím poznamenat, že při instalaci ADSL service, který používám, jsem hned při instalaci změnil ihned testovací IP adresy na ty o kterých jsem věděl, že jedou. Pokud by nejely, tak to okamžitě zjistím, protože by mi nejelo bezdrátové připojení v centru firmy, kde pracuji. takže problém přehlcování dashboardu z mé strany vlastně nikdy nenastal.