Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Tento příspěvek je vyvolán informačním vakuem, které vzniklo po zveřejnění tiskové zprávy "ČESKÝ TELECOM PŘINÁŠÍ NONSTOP VOLÁNÍ, SJEDNOCUJE HOVORNÉ V RÁMCI REPUBLIKY A ZLEVŇUJE VOLÁNÍ NA MOBILY (05.04.2006)". Tato zpráva neobsahuje informaci, zda migrace

Tento příspěvek je vyvolán informačním vakuem, které vzniklo po zveřejnění tiskové zprávy "ČESKÝ TELECOM PŘINÁŠÍ NONSTOP VOLÁNÍ, SJEDNOCUJE HOVORNÉ V RÁMCI REPUBLIKY A ZLEVŇUJE VOLÁNÍ NA MOBILY (05.04.2006)". Tato zpráva neobsahuje informaci, zda migrace

František (15.4.2006 00:18:35)

Tento příspěvek je vyvolán informačním vakuem, které vzniklo po zveřejnění tiskové zprávy "ČESKÝ TELECOM PŘINÁŠÍ NONSTOP VOLÁNÍ, SJEDNOCUJE HOVORNÉ V RÁMCI REPUBLIKY A ZLEVŇUJE VOLÁNÍ NA MOBILY (05.04.2006)". Tato zpráva neobsahuje informaci, zda migrace na nové tarify bude dobrovolná/povinná, není zveřejněno migrační schéma, zveřejněné webové verze ceníků obsahují rozporné údaje (např. použitelnost tarifu TELEFON MINI k ADSL) a některé údaje neobsahují vůbec (např. aplikace spojovacího poplatku i na dial-up připojení k Internetu u tarifů TELEFON MINI/TELEFON EXPRES MINI). K jednotlivým bodům zveřejňuji svůj osobní názor, vytvořený postupně na základě indicií publikovaných na tomto serveru osobami, které jsou u zdroje a kterým tímto děkuji. Nejedná se tedy o oficiální stanoviska ČTc (tiskový odbor ČTc dosud neodpověděl na moje dotazy z 11.4.2006 ke zmíněné tiskové zprávě). 1) Platnost tarifů Oba tarify zveřejněné počátkem dubna 2006 na webu ČTc (regulované ceny platné od 1.4.2006 a neregulované ceny platné od 11.5.2006) nejsou samostatnými ceníky, ale pouze dodatky, z nichž pozdější mění ten předchozí. Konkrétně se jedná o "DODATEK č. 8 ze dne 5. 4. 2006 kterým se mění a doplňuje Ceník služeb elektronických komunikací - Hlasové služby. Účinnost: 1. 5. 2006 - část A.11, A.12, 11.5.2006 ostatní ustanovení". Z tohoto dodatku plyne ve stručnosti to, že staré ceny pozbudou platnost uplynutím 10.5.2006 automaticky a dnem 11.5.2006 nové ceny vstoupí v platnost rovněž automaticky. Tedy zákazník nemá možnost volby mezi novým a starým tarifem, bude automaticky migrován na nový tarif. 2) Právní základ migrace Právní oporu pro výše uvedený postup má ČTc v obludném dokumentu (202 kb ve Wordu) "VŠEOBECNÉ PODMÍNKY PRO POSKYTOVÁNÍ VEŘEJNĚ DOSTUPNÝCH SLUŽEB ELEKTRONICKÝCH KOMUNIKACÍ ve znění: Dodatku č. 1 ze dne 16.1.2006, s účinností od 1.3.2006, Dodatku č. 2 ze dne 14.3.2006, s účinností od 1.4.2006", a to v ustanovení 4.4: "Zákazník platí ceny za poskytnuté Služby ve výši ceny platné v době poskytnutí Služby, a to ve lhůtě splatnosti a ve výši uvedené na platebním dokladu (vyúčtování ceny), jedním ze způsobů stanovených Poskytovatelem, jakož i hradí Poskytovateli částky, o které byl Poskytovatel zkrácen neoprávněným používáním Služby zaviněným Zákazníkem. V případě nesplnění této povinnosti je Poskytovatel oprávněn uplatnit opatření dle ustanovení těchto Všeobecných podmínek (např. o úroku z prodlení, omezení poskytování Služby, ukončení smluvního vztahu)." 3) Migrační schéma Z bodu 1) plyne, že u většiny zákazníků proběhne migrace automaticky podle schematu stejnojmenný tarif za stejnojmenný tarif (ale s dražším paušálem): TELEFON MINI na nový TELEFON MINI, TELEFON STANDARD na nový TELEFON STANDARD atd. Určitý problém představuje současný tarif TELEFON EXPRES, který není v dodatku č. 8 jmenovitě uveden, stejně jako nový TELEFON EXPRES STANDARD. Protože však ve webové verzi ceníků jsou oba označeny jako "Základní tarif", lze očekávat, že automatická migrace bude z TELEFON EXPRES na TELEFON EXPRES STANDARD. Zcela nový je v dodatku č. 8 tarif TELEFON EXPRES MINI. Protože dosud nebyl nynější tarif TELEFON MINI přípustný k ADSL (a dodatek č. 8 tuto zásadu neruší), neměl by na TELEFON EXPRES MINI být teoreticky nikdo migrován automaticky. O tento tarif je nutno včas požádat (oficiální lhůta je 10 kalendářních dnů před začátkem účtovacího období). Bohužel, on-line zákaznický portál ani formulář na změnu cenového plánu dostupné na webu ČTc nový tarif TELEFON EXPRES MINI v době psaní tohoto příspěvku neobsahovaly. Protože jsou však prokázány případy, kdy při loňské nucené migraci byly chybou ČTc migrováni uživatelé ADSL i na tarif TELEFON STANDARD (místo TELEFON EXPRES), nelze vyloučit, že byli chybně na tarif TELEFON MINI převedeni i někteří uživatelé ADSL. Na jaký tarif budou převedeni tito dříve chybně migrovaní uživatelé nyní, si netroufám odhadnout. 4) Tarify TELEFON MINI/TELEFON EXPRES MINI Pro tyto tarify platí (viz dodatek č. 8): "Ke každému volání uskutečněnému ze základní přípojky s cenovým plánem Telefon Mini, resp. Telefon Expres Mini je účtován příplatek za volání dle pol. A.520612, resp. A.521212. Příplatek se nevztahuje pouze na volání na bezplatné linky (112, 150, 155, 156, 158, 13129, 133001, 133002, 133003), na volání ke službám s přístupovými čísly 800, 900, 906, 908, 909 a 976 a na odesílané SMS." Tedy "příplatek za volání" se vztahuje i na dial-up připojení k Internetu (971). Tímto není celá problematika vyčerpána, charakter diskusního fóra však nepodporuje rozsáhlejší příspěvky. Předem děkuji všem, kteří tento nepříliš záživný text dočetli až sem a prosím případné diskutéry, aby své příspěvky identifikovali křestním jménem nebo nickem (s anonymy se těžko diskutuje) a vzdali se vulgarit nejen vůči mně (já za ty nové tarify nemůžu, jsem běžný zákazník ČTc) ale i vůči ČTc/Telefonice (věcnou kritiku lze formulovat i slušně).

Anonym se kterým se nediskutuje (15.4.2006 01:49:54)

Tak se nám tu začíná rozmáhat noční grafomanie, bravo. Ve dne mrtvo a v noci abys refreshoval co minutu:) Ale zajímá mě jak to dopadne s tim mini, mám svůj tip a pevně mu věřím, ale myslím že šůr si tu neni vůbec nikdo, ikdyž Heady se tváří našláple!

Heady (15.4.2006 09:44:49)

Mno myslim, ze co je psano vyse je psano sprave a prakticky v poradku. Plne obsahuje to, co ja jsem s p.Frantiskem za ten tyden probral... Ano, tarify jsou nove, ano migrace bude od 11.5 "nasilna"... Proste jsou nove tarify.. Kdyz mi zdrazila elektrina, taky se me CEZ neptal, vazeny pane prejete si zdrazit nyni, nebo to odlozime, nebo si nechate starou cenu... Migracni schema je takove jako psal p.F. Kdo ma mini, bude mit nove mini.. Kdo ma jako ja Expres, bude mit Expres Dtandard. Pokud mate specialni prani, tj. tlf.expres mini a T.Volno, pak doporucuju 800 123 456 a tam se zeptat na zmenu, zeptat a domluvit. Co se cen tyce, myslim, ze jsem na webu.

heady (15.4.2006 09:45:30)

edit : samozrejme ze ne volno, ale nonstop

Jirik (15.4.2006 10:02:24)

K té lonské nucené migraci, že ti co měli adsl měli být migrováni na express a ne na standard, jsem psal už jinde - já myslím že to nebyla chyba ale záměr, protože takto telekom jedná už hodně dlouho. Napálíme zákazníka, ale pokud si toho všimne uznáme svou chybu a omluvíme se. Pokud si však nevšimne, jeho mínus, náš zisk. Taky bych ale dal ruku do ohně za to, že loni bylo na tom letáku s migracema uvedeno "mini > standard" Proto jsem to ani nijak neřešil, když jsem byl migrován podle tý tabulky. Bohužel onen leták už nenajdu :-( Pořád nevím o jaké chybě ČTc to tu mluvíte.

Heady (15.4.2006 10:10:24)

Jn... je to skoda, mel to byt Standard.. IMO ja mam treba taky bezmeznou duveru ve firmu vodafone u ktere mam mobil a ve firmu KB u ktere mam ucty, nicmene pokud provadi nejakou zmenu, vzdy si to overim a ucty kontroluji vicemene pravidelne...

Jirik (15.4.2006 10:17:24)

škoda, že tyto firmy nedělají obdobné chyby záměrně, ale skutečně pouze nefalšovaným omylem ;-)

Heady (15.4.2006 10:21:40)

Opravdu si nemyslim, ze by to byl zamer.. nevim proc by to CTc delal a pak si pocital, ze k vynosy x mld si muzeme pripocitat i 20 korun za mesic od pana jirika :-D, ale nechci tady vyvolavat flame.. takze to nechme byt. P.S. V 70% muze za chybu lidsky faktor, v 30% spatna komunikace se sw...

Jirik (15.4.2006 11:16:12)

No jasně, já taky nemám zájem pitvat kdo to způsobil a proč. Ono by totiž taky už potom stálo za zmínku, že vždy se jedná o "chybu" poškozující zákazníka. Nebo znáš případ, kdy došlo k podobné chybě poškozující telekom? ;-) Pro mě je tedka problém, jaký nový tarif vybrat, když absolutně vůbec netelefonuju. Telefon mini předpokládám k dsl nepujde, to je vzhledem k vydřidušství jasné už teď, takže telefon expres mini? No i tak zdražení za posledních 13 měsíců o více než 100% :-( Navíc to nejde objednat přes internet, protože to tam v tý nabídce jako jediný není a zase se budu muset dohadovat na lince :-( Ohledně toho flame... pokud vezmu že je dejme tomu půl milionu adsl linek a z toho dejme tomu třetina je ta "chybová" (všechno to sou jenom střelený čísla, obojí bych ale tipoval i vyšší), tak mi to vychází při těch dvaceti korunách cca tři melouny měsíčně vydělaný navíc. No i při miliardových výnosech i několika nespokojeným Jiříkům, kteří by eventuelně přestali využívat služeb telekomu je to furt dobrý kšeft, ne? :-) Taky je jasný, že v současné době není prostor ke korektnímu přístupu k zákazníkovi a snaze o jeho spokojenost (ti co mohli už utekli a ti co nemají alternativu holt musí zustat a přistoupit na zdražování sanující odliv těch předchozích) a cílem je vytvářet co nejvyšší zisk. Já být na nějaké řídící pozici, tak dělám totéž, portože při takovém platu je mi jedno jestli platím za linku přes kterou vubec netelefonuju stovku nebo čtyři.

Heady (15.4.2006 11:27:57)

.. ale jo, obcas se najde nekdo, kdo ma modem na DSL zdarma, pze vypadl ze sw.. nekdy mas pausal cely rok zdarma, nikdo nevi proc.. proste ho neplatis :-) takze chyby jsou na obou stranach :-D

Jirik (15.4.2006 11:57:42)

Jojo, to jsou jednotlivé případy, ty jsou vždycky, ale o těch tady nemluvíme ;-) Teďko by mě zajímalo, kolik lidí si šáhne do svědomí a zavolá na telekom, jaktože mu neúčtuje paušál :-D No češi no, co dodat :-)

Anonym (15.4.2006 12:03:26)

Náhodou není čech jako čech. U nás ve vchodě si jeden zavolal známýmu, co má klíče od skříně od kabelovky, aby mu vytáhnul filtr na HBO. Tak to udělal, ale aby se nevědělo kdo nebo co, odpojil to celému vchodu. A jinej člověk z toho vchodu zavolal na kabelovku, že mu jede HBO a že ho neplatí, takže to přišli opravit. Typický čech by byl ticho a byl rád že mu hraje zadarmo HBO i HBO2, ale jak vidno není tomu tak.

František (15.4.2006 15:48:25)

Upřesnění pro p. Jirika: Dle poslední dostupné tiskové zprávy ČTc je současný počet tel. přípojek s xDSL (21.3.2006): "V současné době je České republice registrováno 330 000 uživatelů, kteří využívají vysokorychlostní připojení k internetu prostřednictvím pevné telefonní linky." Ve věci migrace z HOME MINI na TELEFON EXPRES cituji ze své stížnnosti na klamavou reklamu ČTc (13.7.2005): "Z údaje o podílu zákazníků s cenovým programem Home Mini s ADSL ve výši 4 % na celkovém počtu zákazníků ADSL, který činí dle vaší tiskové zprávy "ČESKÝ TELECOM A EUROTEL JIŽ MAJÍ VÍCE NEŽ 200 TISÍC UŽIVATELŮ VYSOKORYCHLOSTNÍHO INTERNETU (20.06.2005)" více než 157 000 zákazníků "vysokorychlostního internetu od ČESKÉHO TELECOMU", lze dovodit, že zdražení měsíčního paušálu se týká nezanedbatelného počtu 6 280 vašich zákazníků ADSL + neznámý počet zákazníků xDSL od jiných poskytovatelů (např. Nextra Czech Republic, což je můj případ) + všech zákazníků s cenovým programem Telefon Zero a Telefon Special." O kvalitě informačního systému (resp. databází) ČTc svědčí to, že jsem postupně dostal dvě písemná oznámení, že budu migrován z HOME MINI na TELEFON MINI (jedno s telefonním účtem, druhé v obálce) a teprve třetí písemné oznámení těsně před migrací (opět v samostatné obálce) bylo, že budu převeden z HOME MINI na TELEFON EXPRES (mezitím jsem se přes infolinku a on-line formulář na webu ČTc snažil zjistit jak to vlastně bude). A co se za ten rok změnilo - zmatek nad zmatek, na webu ČTc neúplné a nepřesné informace, polofunkční aplikace (hvězdou je softwarový zmetek MOJE KONTO, na nový TELEFON EXPRES MINI nepoužitelný on-line zákaznický portál, neaktualizované stránky s návody - nastavení webhostingu atd.).

František (15.4.2006 14:34:55)

Vysvětleni pro p. Jirika: Znění ceníku platné od 1.5.2005 dosud uvádí: "A.51.8. Telefonním přípojkám s cenovým plánem Telefon Mini není umožněn přístup CS a přístup CPS. U těchto telefonních přípojek nelze rovněž poskytovat služby širokopásmového přístupu k Internetu a služby sdíleného přístupu k místní smyčce (LLU). Pokud účastník požádá o zřízení některé z těchto služeb a současně nepožádá o změnu cenového plánu, bude mu cenový plán Telefon Mini převeden na Telefon Expres." Pokud tedy migrace u vás neproběhla podle tohoto schematu, nazývá to ČTc chybou, fakticky jde však o jasný cenový přestupek (zde nezáleží na tom zda úmyslný či neúmyslný). Reklamaci na předražené hovory, dial-up atd. by vám ČTc musel uznat, pokud ne, rozhodl by ve váš prospěch ve druhé instanci ČTÚ. Pro úplnost uvádím, že uvedený článek A.51.8 byk k 11.5.2006 změněn a bude znít: "Ke každému volání uskutečněnému ze základní přípojky s cenovým plánem Telefon Mini, resp. Telefon Expres Mini je účtován příplatek za volání dle pol. A.520612, resp. A.521212. Příplatek se nevztahuje pouze na volání na bezplatné linky (112, 150, 155, 156, 158, 13129, 133001, 133002, 133003), na volání ke službám s přístupovými čísly 800, 900, 906, 908, 909 a 976 a na odesílané SMS." Z toho někteří usuzují, že bude možné mít k TELEFON MINI i ADSL. Domnívám se však, že nikoliv, protože bude i po 11.5.2006 platit současné znění článu A.51.3: "Pro bytové telefonní přípojky typu základní přípojky jsou určeny cenové plány Telefon Mini, Telefon Standard, Telefon Start, Telefon Volno, Telefon Volno Plus a Telefon Nonstop. Pro bytové telefonní přípojky se zřízenou službou širokopásmového přístupu k Internetu jsou určeny cenové plány Telefon Expres, Telefon Expres Start, Telefon Expres Volno, Telefon Expres Volno Plus a Telefon Expres Nonstop. V případě, že při zřízení služby širokopásmového přístupu k Internetu účastník sám nezvolí některý z uvedených cenových plánů, bude mu jeho stávající cenový plán převeden takto: - Telefon Mini na Telefon Expres, - Telefon Standard na Telefon Expres, - Telefon Start na Telefon Expres Start, - Telefon Volno na Telefon Expres Volno, - Telefon Volno Plus na Telefon Expres Volno Plus a - Telefon Nonstop na Telefon Expres Nonstop. Při zrušení služeb širokopásmového příslupu k Internetu se provádí změna cenového plánu zpětně dle výše uvedených zásad." Tím, že do tohoto článku nebyl zapracován zcela nový tarif TELEFON EXPRES MINI (nemá s TELEFON MINI společný paušál) a nový název TELEFON EXPRES STANDARD, vznikl současný zmatek. Jak by se však rozhodovaly případné spory před soudy či ČTÚ si netroufám odhadnout, nicméně přikláněl bych se k výkladu tohoto článku, že k xDSL jsou určeny speciální tarify (TELEFON EXPRES xxxx).

cernymotyl (25.4.2006 15:14:00)

Dnes mi operatorka na lince 800151515 rekla, ze muzu pouzivat Home mini s ADSL.

František (25.4.2006 16:38:04)

To cernymotyl: Řekla vám výslovně, že s ADSL můžete používat TELEFON MINI za 199,00 Kč bez DPH/236,81 Kč s DPH? Nebo měla na mysli TELEFON EXPRES MINI za 299,00 Kč bez DPH/355,81 Kč vč. DPH? Jinak tarif HOME MINI neexistuje od 1.5.2005 (ten stál 215 Kč včetně DPH). Já jsem o tom dnes mluvil s pracovnicí TELEPOINT PARTNER a ta si to pletla, dokonce si myslela, že TELEFON MINI a TELEFON EXPRES MINI mají stejný paušál.