Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Automatický přechod na nové cenové programy TELECOMU? ANO!!!

Automatický přechod na nové cenové programy TELECOMU? ANO!!!

Majklus28 (28.4.2006 09:24:39)

Od té doby, co Telecom zveřejnil své nové cenové tarify pro domácnosti, kolují o nich po internetu různé dohady. Tyto dohady se týkají i informace, zda bude přechod automatický (pokud ano tak dle jakého schématu) a jestli jde vypovědět smlouvu bez sankcí. Na tyto otázky už umím odpovědět – včera mi přišlo poštou vyúčtování a s ním i leták Telecomu o cenových změnách, ve kterém je uvedeno, že: 1.Přechod na nové cenové tarify proběhne k 11.5.2006 AUTOMATICKY. Migrační schéma ale v letáku uvedeno není. 2.Zákazníci mají právo BEZ SANKCE vypovědět smluvní vztah do 2 měsíců od cenových změn, tj. do 11. 7. 2006. Toto je na letáku uvedeno dole a velmi drobným písmem :-). Je jasné, že se toho Telecom bojí. Mezi další zajímavosti patří snaha Telecomu zamaskovat existenci nejlevnějšího tarifu Telefon Mini, který na letáku vůbec neuvádí, přestože je platný. Na letáku jsou totiž jen "vybrané tarify" a jak je Telecom "vybírá" je zřejmé. Já osobně jsem už o přechod na Telefon Mini zažádal a uvažuji i o zrušení tel. linky. Na mě se Telecom obohacovat nebude!

František (28.4.2006 09:51:45)

Doplňuji, že v letáku určeném uživatelům ADSL chybí tarif TELEFON EXPRES MINI a nelze jej objednat ani přes papírový formulář (Změna cenového programu - není tam), ani přes on-line zákaznický portál (není v nabídce), ani přes TELEPOINT (dle informace personálu to software neumí, snad až od 1.5.)

Jira (28.4.2006 12:33:31)

Včera jsem na 800123456 měnil tarif na EXPRES MINI a slečna se tvářila, jako že to není problém. Tak uvidím jestli mě překvapěj.

pet007 (28.4.2006 12:42:45)

Tak jsem si to tu přečetl, zavolal jsem na 800123456 a jde to :) Nechápu, co tam těm operátorům valíte do hlav, že vám nechtějí předělat tarif. ;)

František (28.4.2006 14:49:08)

Můj příspěvek se netýká linky 800123456 (tam bych si to musel nahrávat, abych měl doklad o objednání) ale obchodního místa ČTc TELEPOINT v krajském městě, kde mi nebyli schopni vystavit doklad o včasném objednání (že to bude možné až od 1.5. - to je svátek a budou mít zavřeno), protože oficiálně (viz upozornění v on-line zákaznickém portálu, kde ale TELEFON EXPRES MINI objednatelný není) je nutno o změnu tarifu žádat 10 kalendářních dnů před příslušným obdobím, které začíná 11.5.2006. Kdyby to šlo on-line přes zákaznický portál (tam si to mohu uložit a ještě vytisknout) nebudu otravovat přetížené pracovníky ČTc.

Heady (28.4.2006 15:12:49)

zdravim... - je to 10 dnu oficialne, ale neni problem se dohodnout s operatorem na navedeni klidne 2 dny pred zacatkem noveho zuct.obdobi - Navest novy tarif musi jit u na telepointech.. - rpl 800 123 456. Neni nic lehciho, nez si zapsat datum, cas a jmeno operatora, pro pripad nasledne reklamace :)

František (28.4.2006 15:39:18)

Je to vaše tvrzení proti tvrzení té slečny z TELEPOINTU. Řekla mi, že to nejde a že mám přijít 2.5.2006. Komunikace skončila z její strany, že s tím nemůže nic dělat. Když všechno víte, proč to tedy nejde přes on-line zákaznický portál, když je na něj odkaz u nových tarifů? Nemuseli bychom se tady dohadovat jak na trhu a já bych si objednávku prostě vytiskl a nemusel si nic zapisovat. Proč tento objednávkový kanál nefunguje (není tam ani TELEFON EXPRES STANDARD)?

Heady (28.4.2006 16:03:54)

jj, jasne.

František (30.4.2006 02:05:32)

Konstatuji, že on-line zákaznický portál byl na poslední chvíli (těsně před termínem 10 dnů, který si ČTc sám stanovil pro příjem změn cenových programů) upraven a lze již objednat jak TELEFON EXPRES MINI, tak TELEFON EXPRES STANDARD. Objednávka byla systémem řádně přijata a potvrzena e-mailem. Takže pokud to zařídil p. Heady, tak děkuji jemu, pokud někdo jiný, tak onomu neznámému.

Heady (30.4.2006 12:28:53)

Fajn ;-) Hlavne ze to jede.. btw.Ja svou linku rusim ( IE samozrejme taky ) posledni dobou mam velky problem s pusobenim agregace, nikdo s tim bohuzel :-/ nic nedela a prakticky ani delat nemuze ( v horizonu tydnu ). Dival jsem se na karneval a jejich Turbo 3M me svou cenou presvedcilo natolik, ze v utery posilam doporucene dopisy :-)

František (11.5.2006 18:34:02)

Moje poděkování (z 30.4.2006 v 02:05) se ukázalo být předčasné, neboť když jsem se dnes (11.5.2006) podíval do aplikace E-ÚČET, tak jsem zjistil, že mám nastaven hlasový tarif TELEFON EXPRES STANDARD, ačkoli jsem si včas (30.4.) přes on-line zákaznický portál objednal od 11.5. tarif TELEFON EXPRES MINI a tuto objednávku mám řádně potvrzenu e-mailem. Takže volání na 800 15 15 15, ověřeno operátorem že je nastaven TELEFON EXPRES STANDARD, a že objednávka na TELEFON EXPRES MINI (ač potvrzena) v systému prostě není evidována (ztratila se v kyberprostoru?) a přislíbeno, že problém bude řešen specialisty do 2 pracovních dnů (neb je těch problémů prý více). Takže budu sledovat E-ÚČET a doporučuji všem, kdo o nějakou změnu tarifu žádali (jakýmkoliv kanálem), aby si ověřili, jaký tarif mají ve skutečnosti nastaven.

Anonym (12.5.2006 14:09:08)

No vážně, já jsem si taky požádal včas o změnu tarifu prostředníctvím portálu na internetu. Taky mi přišlo potvrzení emailem, ale tarif mi zůstal ještě původní telefon standard (ten jak měl být loni telefon express). Prostě mě už telekom SERE !

Jirka (12.5.2006 14:11:25)

To je teda divné, TELEFON MINI s adsl nejde, ikdyž to mají napsané na webu, ale TELEFON STANDARD s adsl jde, jo?

František (12.5.2006 21:02:38)

Ve vší tichosti (bez tiskové zprávy) vydal ČTc dne 5.5.2006 Dodatek č. 9 k Ceníku služeb elektronických komunikací - Hlasové služby, a to s účinností od 11.5.2006. Tento dodatek do značné míry vnáší jasno do otázek kolem tarifů TELEFON MINI/TELEFON EXPRES MINI, které vznikly po vydání Dodatku č. 8 (se stejnou účinností). Některá ustanovení Dodatku č. 8 tak ani nevstoupila v platnost (např. měsíční paušál za TELEFON EXPRES MINI) a byla nahrazena novým zněním. Pro úplnost tedy uvádím nejpodstatnější citace z úplného znění ceníku, platného od 11.5.2006: ------------------ Článek A.51.3: "Pro bytové telefonní přípojky typu základní přípojky jsou určeny cenové tarify Telefon Mini, Telefon Standard, Telefon Start, Telefon Volno, Telefon Volno Plus a Telefon Nonstop. Pro bytové telefonní přípojky se zřízenou službou širokopásmového přístupu k Internetu jsou určeny cenové tarify Telefon Expres Mini, Telefon Expres Standard, Telefon Expres Start, Telefon Expres Volno, Telefon Expres Volno Plus a Telefon Expres Nonstop. V případě, že při zřízení služby širokopásmového přístupu k Internetu účastník sám nezvolí některý z uvedených cenových tarifů, bude mu jeho stávající cenový tarif převeden takto: - Telefon Mini na Telefon Expres Mini, - Telefon Standard na Telefon Expres Standard, - Telefon Start na Telefon Expres Start, - Telefon Volno na Telefon Expres Volno, - Telefon Volno Plus na Telefon Expres Volno Plus a - Telefon Nonstop na Telefon Expres Nonstop. Při zrušení služeb širokopásmového příslupu k Internetu se provádí změna cenového tarifu zpětně dle výše uvedených zásad." Položka A.32101: "Používání základní přípojky - cenový tarif Telefon Mini a Telefon Expres Mini ... 199,00 Kč (cena bez DPH) / 236,81 Kč (cena s DPH)". Položka A.32110: "Příplatek při používání služby xDSL (k ceně za používání základní přípojky s cenovým tarifem Telefon Expres Mini dle pol. A.32101) ... 100,00 Kč (cena bez DPH) / 119,00 (cena s DPH)". ----------------------- Odpověď pro Anonyma z 12. května 2006 v 14:09: Dle mého názoru se jedná o jasný cenový přestupek ČTc a důvod k reklamaci (tarif TELEFON STANDARD má dražší minutové hovorné než TELEFON EXPRES STANDARD) a zároveň důkaz nefunkčnosti vnitřních kontrolních mechanismů v ČTc. Odpověď pro Jirku z 12. května 2006 v 14:11: Dle mého názoru z úplného znění ceníku vyplývá, že tarif TELEFON MINI k xDSL mít legálně nelze (leda chybou ČTc jako v předešlém případě).

Anonym (13.5.2006 08:24:14)

Takže mám reklamovat a požadovat mimo změnu programu na správný taky vrácení rozdílu hovorného za poslední rok? Zrovna telekom mi nepřipadne jako firma, která by se tím zabývala :-( Apropo, když je vydaný dodatek říkající, že k adsl lze pouze telefon express mini, tak proč na webu pořád svítí, že lze i u telefon mini? Mám takové tušení, že svým chováním telekom už překračuje mou trpělivost...

František (13.5.2006 09:50:44)

Reklamovat jste měl již loni. Takto vůči vám ČTc nejspíš uplatní článek 7.2 ("VŠEOBECNÉ PODMÍNKY PRO POSKYTOVÁNÍ VEŘEJNĚ DOSTUPNÝCH SLUŽEB ELEKTRONICKÝCH KOMUNIKACÍ"): ------------------- "Reklamaci na vyúčtování ceny je Zákazník oprávněn uplatnit u Poskytovatele bez zbytečného odkladu, nejpozději do dvou měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu, jinak právo zanikne. Není-li vzhledem k druhu poskytované služby vyúčtování ceny dodáváno, je oprávněn reklamaci uplatnit do dvou měsíců ode dne poskytnutí Služby. Podání reklamace nemá odkladný účinek na povinnost úhrady vyúčtovaných cen za poskytnuté Služby, Úřad je však v odůvodněných případech oprávněn na žádost Zákazníka rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek." -------------------- Takže podle mého názoru máte šanci vyreklamovat dvě poslední vyúčtování (pokud byste s reklamací neuspěl u ČTc, rozhoduje ve druhé instanci Český telekomunikační úřad - ČTÚ). K zjednodušeným verzím ceníku na webu ČTc (jsou tam dvě různé) jen podotýkám, že v případném sporu (před ČTÚ či soudem) bude ČTc s největší pravděpodobností argumentovat úplným zněním ceníku platného od 11.5.2006, který je na webu ČTc také (ve složce dokumenty ke stažení - odkaz http://www.telecom.cz/docs/34460/CENIK_HS_1_a_11._5._2006.zip).

Anonym (13.5.2006 10:30:26)

Jinými slovy řečeno, že mě telekom podvedl, okradl a nyní jak to vyšlo na povrch, tak nemám šanci na dovolání. Prostě jeden velký podvod.

František (13.5.2006 12:13:13)

Bohužel, v tomto státě platí, že kdo nebrání svá práva sám, bývá o ně zkrácen. U mně to bylo také zajímavé, mně změnili tarif TELEFON EXPRES v září 2005 při změně poskytovatele xDSL (Nextra/IOL) na TELEFON STANDARD a také na tu "chybu" sami nepřišli ani za dvě účtovací období. Ale když jsem reklamoval, promptně reklamaci uznali a tarif na TELEFON EXPRES mi vrátili v průběhu účtovacího období (což je normálně nemožné).

Lasa (28.4.2006 12:46:49)

Tak nevim, Majklusi 28 (to je tvoje IQ?), kdo se na tobě obohacuje. Tarif Mini je pro mě (netelefonistu využívajícího linku jen kvůli ADSL) je pro mě znamením příjemného (nejradši byc telefon neplatil vůbec :o ) zlevnění. Tvůj příspěvek jinými slovy: Sorry, může za to telecom :)))))) loooool Ale pobavils mě, dík.

František (28.4.2006 15:01:11)

To Lasa: Jen abyste nebyl překvapen, až vám přijde účet, TELEFON EXPRES MINI má dražší paušál než současný nejlevnější TELEFON EXPRES, a že byste získal k xDSL TELEFON MINI dost pochybuji (ten je i podle znění ceníku platného od 11.5.2006 určen k základní přípojce bez xDSL), ale vaši víru vám nechci brát (naděje umírá poslední). Podrobnější rozbor viz vlákno: http://www.dsl.cz/debata.php?vlakno=93512

Majklus28 (28.4.2006 15:58:32)

Není zač děkovat. A kromě hloupých urážek jsem se od vás nic nového nedozvěděl, patrně jste nějaký milovník TELECOMU - že by zaměstnanec :-)? O zlevnění se sotva jedná - jak píše František, k ADSL bude potřeba nejméně Telefon Expres Mini za 356 Kč, což je proti starému Telefonu Expres za 329 Kč zdražení o 27 Kč a navíc se bude ke každému hovoru účtovat příplatek 6 Kč.

Anonym (30.4.2006 12:21:45)

Koukam na http://www.telecom.cz/web/cz/domacnosti/volani_z_domova/tarify/tarify_pro_domacnosti/platne_od_11_05/index.html a u tarifu Telefon Mini za 199Kc bez dane je napsano "lze využíti s Internetem Expres". Jak to teda je?

Heady (30.4.2006 12:25:40)

Lze, ale jeste + 100 Kc,- za balicek ( ten prave umozni mit mini a xDSL ).. tzn.telefon mini expres je za cenu cca 336 s DPH...

Heady (30.4.2006 12:27:02)

edit : Telefon Expres Mini 299,00 (355,81) s DPH

Anonym (30.4.2006 12:32:29)

Kde to je v tom ceníku napsáno, že ještě musí být přikoupený nějaký balíček?

heady (30.4.2006 12:33:59)

.. http://tinyurl.com/nq76c tarifní balíček Kč/měsíc 100,00 (119,00

Anonym (30.4.2006 12:46:22)

Je to nejake podivne. Na tehle strance se nikde neuvadi, za co ten "priplatek za tarifni balicek" vlastne je. Telefon Mini a Telefon Express Mini jsou naprosto odlisne tarify (tedy nelisi se jen absenci/pritomnosti nejakeho balicku navic) a u Telefon Mini je jasne uvedeno, ze jej lze pouzivat s Internet Express. Rozdil ceny se da vysvetlit napriklad rozdilnymi cenami za minutu volani.

Heady (30.4.2006 12:48:20)

Mno priplatek je vlastne jenom za to, ze muzete vyuzivat xDSL sluzby...

Anonym (30.4.2006 12:51:37)

A poradite mi, kde toto najdu osetreno v nejakych podminkach? Zrovna se v tom hrabu, ale nic najit nemuzu.

Heady (30.4.2006 13:10:07)

Neporadim, protoze to nevim. Na strance kterou jsem zde uvadel je to takto naznaceno. U T.Volno mate taky balicek za 84 bez DPH a je to za to, ze volate zdarma. U tohoto mini je 100 bez DPH za to, ze muzete vyuzivat xDSL.. Sirsi souvislost bych v tom nehledal.

Anonym (30.4.2006 13:33:28)

No ne, já tu mám před sebou ceník, kde je jasně napsáno, že lze telefon mini využít i k adsl... ale není tam napsáno nic víc.. ani nikde malým písmem nebo odkaz hvezdičkama. tak jaký balíček? Buďto to normálně jde v pohodě bez nějakých balíčků, nebo to smrdí a určitě by to nemělo nechat ČOIku chladnou.

František (30.4.2006 14:20:20)

Máte před sebou jednu ze dvou zjednodušených verzí ceníku, ta druhá je na webu ČTc zde http://www.telecom.cz/docs/65589/_05042006_1_final_cenikHomePP.indd.pdf , a že TELEFON MINI lze využít i k ADSL zde napsáno NENÍ. Chcete-li se dopracovat k fundovanějším závěrům, musíte jít do úplného znění ceníku platného k 1.4.2006 a promítnout si do něj změny, které provádí dodatek č. 8 k 1.5. resp. k 11.5.2006. Tam nikde výslovně uvedeno není, že TELEFON MINI lze využít i k ADSL. Je zde však zaveden nový tarif TELEFON EXPRES MINI, který má dražší paušál a který k xDSL použitelný je. Podrobnější rozbor viz vlákno: http://www.dsl.cz/debata.php?vlakno=93512

Anonym (30.4.2006 14:36:38)

Tak podle logické úvahy, když nikde není napsáno, že to nelze, někde není napsáno nic a někde je psáno že to lze, tak z toho snad vyplývá jediné, ne?

František (30.4.2006 15:12:33)

Vaši víru v možnost mít tarif TELEFON MINI k xDSL vám neberu, jen ji zpochybňuji věcnými argumenty (viz rozpory v různých verzích ceníku): Domnívám se však, že nikoliv, protože bude i po 11.5.2006 platit současné znění článku A.51.3 (Ceník služeb elektronických komunikací - Hlasové služby): "Pro bytové telefonní přípojky typu základní přípojky jsou určeny cenové plány Telefon Mini, Telefon Standard, Telefon Start, Telefon Volno, Telefon Volno Plus a Telefon Nonstop. Pro bytové telefonní přípojky se zřízenou službou širokopásmového přístupu k Internetu jsou určeny cenové plány Telefon Expres, Telefon Expres Start, Telefon Expres Volno, Telefon Expres Volno Plus a Telefon Expres Nonstop. V případě, že při zřízení služby širokopásmového přístupu k Internetu účastník sám nezvolí některý z uvedených cenových plánů, bude mu jeho stávající cenový plán převeden takto: - Telefon Mini na Telefon Expres, - Telefon Standard na Telefon Expres, - Telefon Start na Telefon Expres Start, - Telefon Volno na Telefon Expres Volno, - Telefon Volno Plus na Telefon Expres Volno Plus a - Telefon Nonstop na Telefon Expres Nonstop. Při zrušení služeb širokopásmového příslupu k Internetu se provádí změna cenového plánu zpětně dle výše uvedených zásad." Tím, že do tohoto článku nebyl zapracován zcela nový tarif TELEFON EXPRES MINI (nemá s TELEFON MINI společný paušál/minutové ceny) a nový název TELEFON EXPRES STANDARD, vznikl současný zmatek. Jak by se však rozhodovaly případné spory před soudy či ČTÚ si netroufám odhadnout, nicméně přikláněl bych se k výkladu tohoto článku, že k xDSL jsou určeny speciální tarify (TELEFON EXPRES xxxx).

Petan (30.4.2006 14:03:30)

Při dluhodobém a několikanásobném čtení nových programů Telekomu jsem zjistil, že ke každému hovoru v programu Mini bude přiúčtován poplatek 5,95 korun. Což je jasné odpověď pro ty, kteří nevěřili tomu, že by u tarifu Mini a Standard byly stejné ceny. Docela dobrý důvod zrušit tu pitomou pevnou.

Anonym (30.4.2006 14:18:58)

Telefon Mini je pro ty,co vůbec netelefonují nebo telefonují málo.Pokud telefonují více a mají stále Telefon Mini a nepřejdou na lepší tarif,tak to jsou ti,co neumění počítat.

Spitta (2.5.2006 13:07:23)

Koukal jsem na nové cenové tarify.Telefon Mini je zřejmě určen i pro Internet Expres. Našel jsem hlášku na webu ČTU o levnějším paušalu pro internet když nechci volat a používám linku pouze pro internet. Adersa webu : http://www.ctu.cz/main.php?pageid=32&page_content_id=2173

Anonym (2.5.2006 14:08:58)

Melo by to tak byt, vcera jsem si pres Portal objednal zmenu na Home mini.

Spitta (2.5.2006 14:55:27)

Pro anonyma : uvádíš HOME MINI, zřejmě se jedna o překlep. Našel jsem v tarifech pro domácnost Telefon Mini za 199 Kč. bez DPH. Specifikace uvádí že lze použít pro Internet Expres. Upřesni zda se jedná o stejný tarif.

Tiger (2.5.2006 15:11:38)

Ten anonym jsem byl ja.Ano je to Telefon Mini, jsem se spletl.

majklus28 (2.5.2006 16:21:43)

Pozor, situace okolo Telefon Mini je dost nejasná. K ADSL bude pravděpodobně potřeba nejméně Telefon Expres Mini za 356 Kč - viz diskuzní příspěvky níže!

Tiger (2.5.2006 17:21:22)

Jasny nebo ne, na webu maji ze lze Telefon Mini pouzit s xDSL sluzbami. Objednat to slo, tak proc to nezkusit.Pokud to nepujde pujdu do Telefon Mini Expres.

Martin (12.5.2006 13:08:38)

Na dotaz jestli mi nezmění tarif s adsl + telefon mini mě paní telekomka odpověděla, že nelze. Když jí říkám, že to je psáno v ceníku tak mi stále tvrdila, že to nejde. Ihned jsem reagoval zrušením telefonní linky a ukončení smlouvy na poskytování adsl. Dál se oblbovat nenechám. Do konce června bude vše ukončeno. Zdejší provider Wifi nás připojí na 5GHz linkou 1024kbps agregace 1:4 do začátku června. A rozdíl v ceně? Ušetříme 600Kč měsíčně. Takže při investici do wifi 5GHz cca 6000,- je návratnost 10měsíců. Tomu říkám úspora, ne jako u telekomu.

Spitta (2.5.2006 18:21:58)

ČTU v prohlášení uvádí že přestává regulovat ceny.Minis. Informatiky v dohadovacím řízení upzorňovalo na poplatky za telefon,který pouzíváš pouze na internet. ČTU povolilo Telecomu zněnu cenového plánu ( jeden tarif pouze pro internet ) neboť trh je konkureční , ostatní poskytovatelé internet nevážou na telefoní paušál.Uvidíme co se stane. Stejně asi nemaj šanci jednostranně mněnit smlouvu,odporuje Občanskýmu zákoniku. Přišla hláška od SOS.

lubos (4.5.2006 21:02:55)

odpoved operatora ted ve 21 02: telefon mini - nejlevnejsi tarif pro telefonovani a nejlevnesi tarif pro internet - telefon expres mini. snad jeto pravda.

Jirka (5.5.2006 12:29:53)

Posílal jsem několik e-mailů a nikdy mi konkrétně neodpověděli.Pouze odkazy na bezplatné telefonní info. linky. Volal jsem na dvě čísla a odpověď vždy stejná "Telefon Mini"- pro telefon, "Telefon Expres Mini"- pro Internet Expres. Na otázku proč je u tarifu "Telefon Mini" v nabídce uvedeno, že lze použíti s Internetem Expres neznali odpověď. Fakt je, že v nabídce tarifů s Internetem Expres platných od 11.5.2006 tarif "Telefon Mini" není uveden.

Bob (12.5.2006 14:11:05)

Mám dojem, že tarif mini určený i pro internet expres se jmenuje přímo "telefon mini expres" a jeho popis je tady: http://www.telecom.cz/web/cz/domacnosti/volani_z_domova/tarify/tarify_s_internetem_expres/platne_od_11_05/sectionContent.html