Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Fair user policy aneb černá listina Tiscali

Fair user policy aneb černá listina Tiscali

Novák (11.2.2004 10:06:11)

Tak jsem z toho jelen.Mám sice neomezený tok dat, ale zároveň jsem omezen 10Gb dat na měsíc a ke všemu v obou směrech dohromady (D/U). Chápu společnost Tiscali, že se snaží vydělat za každou cenu, ale teď mě vážně nasr... . Pravděpodobně jsem překročil limit (nikdo se neobtěžoval mně poslat upozornění !) a s hrůzou zjišťuji, že podmínky Tiscali se opět změnily v neprospěch zákazníka. Degradace služby nebude trvat do konce zúčtovacího období, ale celých 30 dnů !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! .To znamená, že při překročení limitu o pár set MB vám po další měsíc (co platíte jak mourovatej naprosto zbytečně ) neumožní kvalitní připojení. Je to pěkný podvod. Za 3200 kč zaplacených během dvou měsíců dostanu cca 11 GB dat v obou směrech . Momentálně jsem připojen rychlostí 3 kbps, což není ani zdaleka úroveň modemu. Pokud máte stejné zkušenosti, rád si je přečtu.

BioQ (11.2.2004 10:14:39)

Kdybyste se tady trochu potozhlídl, tak se o tom už tady psalo. Jinak mi to taky chodí 3kbs bez překročení 10 GB za minulý měsíc. Jedniný řešení je odstoupení od smlouvy.

Anonym (11.2.2004 10:53:54)

Myslím, že to je účel. Vyházet ty, kteří stahují 10 giga a více.

Miroslav Šilhavý (11.2.2004 10:55:37)

:( jenže někdo těch 10 GB teoreticky udělá za jeden den, a pak 30 dní čeká (tzn vyjde ho to na 31 dní). Někdo jiný těch 10 GB vyčerpá až za 29 dní a pak čeká také 30 dní, takže ho to vyjde na 59 dní! V podstatě byl "hodnější", ale penalizovaný je stejně... je to unFair. :(

Anonym (11.2.2004 11:06:07)

nechápu...přece je to jedno kdy ten či onen těch 10 giga dosáhne, ne? od toho okamžiku mu to 30 dní pojede špatně, ne? oba dva čekají stejně...30 dní. Nejsem u tiscali, takže jsem ty podmínky nečetl, ale takto to s uvodního threadu chápu.

Miroslav Šilhavý (11.2.2004 11:10:53)

To je asi věc vnímání. Přijde mi, že nyní se každému vyplatí co nejrychleji těch 10 GB prososat, aby také co nejdříve měl za sebou to trestné období... Takže paradoxně to může provokovat i k opačnému chování, než k čemu to mělo být určeno...

LaqueR (11.2.2004 13:22:30)

Stejne jako zpoplatneni dat.

Miroslav Šilhavý (11.2.2004 13:24:33)

Však právě proto ISP ponovu fakturují po menších objemech než po 10 GB. (ale Tiscali, jako paličák furt propaguje "neomezená" data ;-)

Pavel (11.2.2004 17:26:00)

"ale Tiscali, jako paličák furt propaguje "neomezená" data ;-)" Ty jsi asi vážně slabomyslný. Celá ta pohádka o stahovačích a nutnosti omezených dat je jen oblbovák Telecomu pro ty jednodušší z nás, kterým tak omlouvá fakt, že poskytuje kvalitativně mizerné připojení, uměle přemrštěnou agregaci a vůbec linku s parametry, nemajícími svou mizérií u ADSL ve světě odbody (aby ušetřil a zákazníky co nejvíc oškubal). Dále si uvědom že limity atd. jsou jen uměle vytvořený, nepřirozený a silně zvrácený stav držený Telecomem, který tu už jen živoří do chvíle než ČTU dopočítá ceny za propojení. Fakt už bys s tím měl přestat, nebo ve chvíli až padne rozhodnutí ČTU a všem pojede ADSL normálně i bez limitů a se stahovači, tu budeš za totálního ale totálního blbce.

BDs (11.2.2004 18:59:40)

Mluvis o tom, ze telekom lakuje jedodussi z nas... ...a zaroven si jses jistej, ze CTU to rozhodnuti vyda? CTU to nevyda a kdyz tak totalne srabsky, ne takovy, jaky to vsichni chtej. Co myslis, ze je pricinou trimesicniho spozdeni od posledni lhuty na vydani rozhodnuti? Pomala administrativa to asi nebude...

Saleri (11.2.2004 20:13:18)

Úplátky, úplatky a jenom úplatky ze strany Telecomu. :-)))

LaqueR (11.2.2004 20:44:09)

Kdepak uplatky. CTU je statni organ. Telecom je pod spravou statnich organu (onech znamych 51 procent). Co bys od tehle kombinace cekal?

Salieri (11.2.2004 21:12:31)

Jak se říká: Vrána k vráně sedá :-)))

LaqueR (11.2.2004 21:45:29)

((-:

Miroslav Šilhavý (12.2.2004 08:07:41)

Ale ano, v tom s Tebou souhlasím, a dokonce od začátku! Problém je, že to co popisuješ prostě NENÍ a Tiscali si bere uživatele jako rukojmí!!! Neměl bych nic proti snížení agregace nebo zvýšení rychlostí! Ale dokud to není, je postup Tiscali zcela neomluvitelný!

BioQ (11.2.2004 11:23:46)

No jo, jenže já těch 10GB nedělal. Ale jestli se chtějí zbavovat zákazníku, tak se jim to povedlo. Rozhodně se k Tiscali nikdy nevrátím. Takovýhle jednání, spíše žádné jednání a naptostá lhostejnost k zákazníkovi se jen tak nevidí.

Karel R (12.2.2004 23:16:09)

mluvis mne z duse. Dneska jsem sondovaci emaily k jinym spolecnostem a skoro sem omdlel kdyz mne ze 3 pripadu 2x do hodiny prisla odpoved. A ta treti dosla za 3 hodiny, o necem podobenm se mne muze u Tiscali jenom zdat.

BioQ (13.2.2004 08:35:05)

No jo, jinde je to na jiný urovni. Co já poslal e-mailů na technickou podporu, nikdy neodověděli. A telf. podpora je jen pro srandu králíkům.

Salieri (11.2.2004 12:58:07)

Na mě aplikovali FUP kolem 18.ledna (přišel mi email), rychlost klesla na 1kbps ale až po týdnu co přišel email (jelo to takhle asi 14 dní možná 20dní) po zaslání reklamace se rychlosti vrátily na rozmezí od 70 do 330kbps. Dost pochybuji že ji aplikují na 30 dní.

Anonym (11.2.2004 13:35:21)

K pochybnostem o 30 dením zpomalení internetu posílaám Kopii z www.tiscali.cz: Jak bude fungovat "Fair Use Policy"? Společnost TISCALI bude měřit přenos dat všem svým uživatelům. Bude -li mít určitý uživatel enormí přenos dat (Podmínky a limity dat jsou popsány v Technické specifikaci) bude mu omezena rychlost a snížena priorita před ostatními uživateli. Uplatnění "Fair Use Policy" znamená pro daného uživatele omezení služby na období 30-ti dnů. Následně mu bude služba znovu vrácena do stejné kvality jako ostatním uživatelům, v případě, že i po tomto období neporušuje pravidla stanovená Smlouvou , Ceníkem, Technickou specifikací, Provozním řádem služby a Všeobecnými podmínkami.

Anonym (12.2.2004 21:05:59)

Me bylo od Tiscali receno, ze na z nynejsi sluzby 512/128 PRIMA NA 512/128 PREMIUM se prejde casem automaticky u vsech uzivatelu, chtel jsem zmenu driv, protoze jsem se domnival, ze jde o neomezeny prenos dat.Pokud prejdu na sluzbu PREMIUM bez podpisu, tedy mi bude zmenena automaticky, tak teoreticky se me nemuze FUP tykat, jelikoz v dosavadnim Provoznim radu a Vseobecnych podminkach, ktere mam u smlouvy, jenz jsem podepsal neni o FUP ani zminka ....

Salieri (12.2.2004 21:32:36)

Chyba. To sem si myslel taky. Ale opak je pravdou. FUP na tebe můžou použít i když ji nemáš ve smlouvě. Používaj to jak na nový zákazníky tak i na starý. :-(((

LaqueR (12.2.2004 21:48:01)

Respektive nemuzou, ale kdyz kricis, tak te odpoji :) Ale alespon si usetris deinstalacni poplatek a cekaci lhutu.

Miroslav Šilhavý (13.2.2004 08:44:55)

Všeobecné obch. podmínky (přímo ze zákona) se mohou měnit a nemusí se podepisovat jejich změna! Takže uveřejněním na webu, tedy na místě o kterém víte a máte vědět to prostě je :(

Anonym (13.2.2004 09:12:00)

To sice ano, to bych vzal, jenomze ve vseobecnych podminkach je odstavec 14 - Zmena smlouvy je uvedeno, ze o zmenach a dodatkach musim byt informovan pisemne! coz se nestalo a zavedeni FUP povazuji za dodatek. Kdybych necetl toto forum a nerozciloval se nekolikrat denne na te blbe telefoni lince, tak ani nevim, ze nejake FUP existuje ....

Miroslav Šilhavý (13.2.2004 09:14:48)

FUP není dodatek, ale klauzule Všeobecných obch. podmínek, což ze zákona nemusí být oznamováno písemně. A smlouva to také nevyžaduje.

Ufi (14.2.2004 09:20:33)

To je taky hezký, ale nemůžou přece u Tiscali všechny změny aplikovat se zpětnou platností ne? Vše co se kdy změnilo ohledně FUP či tech. specifikací během ledna a února .... má dle nich platnost OD 1.1.2004 !! To by taky jednou mohli napsat že zvyšují cenu o 50%, ale ne od prvního následujícího měsíce, ale zpětně účtovaně za posledních x měsíců. Tohle je seriozní firma?? Věechen ten guláš kolem FUP bych respektoval a považoval za rozumný, kdyby jasně a srozumitelně napsali s měsíčním předstihem ... Aplikování FUP zahajujeme od xxx. NE, to je pořád jen "bude fungovat, budeme aplikovat, bude omezeno, budeme informovat" ale od kdy? Ovšem na to oni asi nemají lidské kapacity :-(

Miroslav Šilhavý (14.2.2004 14:30:11)

Pochopitelně retroaktivita možná není. Ale v případě FUP, který platí např. od zítřka, ale počítá třicet dní dozadu, si nejsem jistý. Liteře vyhověno je - opatření platí až od budoucího data... Ale to počítání dat...? To by chtělo spíš právníka... Ale nemyslím si, že to za to stojí... Většinou to bývá tak, že obchodní podmínky se mohou měnit libovolně, ale zákazníkům vzniká na určitou dobu právo vypovědět smlouvu... Ověřte to!

REBEL (11.2.2004 21:23:38)

Tohle jsme probírali v "Tiscali porušuje smlouvu" z 2. února. Včera mi telefonicky Product Manager (GŘ je na dovolené) podal 3tí verzi FUP omezení:" Hodnotí se pořád posledních 30 dnů". Když Vas omezí rychlostí a prioritou nestáhnete tolik dat jako předtím a postupně klesnete pod 10 GB a oni to zase pustí, Vy zase ožijete a zase se to celé zopakuje, jako rozkmitaná soustava. Taky píšu výpověď , budu reklamovat faktury a asi použiju právníka, abych se vyhnul postihům při nedodržení 24 měsíců(viz. Všeobec, podmínky)

Miroslav Šilhavý (12.2.2004 08:05:37)

To vypadá ale konečně jako FUP, který by opravdu mohl splnit účel a měřil by všem rovným metrem... Jediná vada na kráse už je jen to, že prodávali a pořád prodávají, neomezené linky... :(

Karel R (12.2.2004 23:08:13)

a druha vada na krase ze nas o tom neinformovali, nebo ja jsem sakra povinen porad sledovat zmeny na to jejich webu? uz mne neskutecne se*ou, snad nikdy v zivote se mnou tak nekdo nevy*ebaval jako ted Tiscali.

Miroslav Šilhavý (13.2.2004 08:43:33)

:( bohužel podle smlouvy a podle ObchZ jste povinen to sledovat :( Ale tuším že máte jakási větší práva na výpověď při změnách na jejich straně, ale tím si jistý nejsem.

Vladimír (12.2.2004 22:53:13)

Už tři dny se nemůžu dostat nad 70 kbps a tak jsem zavolal na servisní středisko Tiscali. Ptal jsem se na to, jestli jsem se náhodou nedostal se svými 4Giga na černou listinu. To co jsem se dozvěděl mě málem vyrazilo dech. Už jsem se smířil s tím, že neomezený přenos dat je omezen na 10Giga takže jsem si pořídil krásný měřič, abych měl jistotu, že nepřetahnu, ale odpovědí na servisním středisku mě bylo, že jsem před pár dny stahnul větší množství dat. Zeptal jsem se co to má společného se sníženou rychlostí mého připojení. Hlas na druhé straně odpověděl " ...omezení rychlosti po překročení limitu na 30 dní je pro uživatele ADSL velkou ranou, a proto testujeme způsob jak rozložit objem stahovaných dat po dobu celého měsíce." takže v praxi by to mělo být tak že, ten kdo za krátký časový úsek stahne větší / zatím nespecifikovaný / objem dat bude následně během několika dnů omezen na rychlosti. Na jak dlouho a kolik je pro Tiscali větší objem dat jsem se nedozvěděl.

LaqueR (12.2.2004 23:00:22)

Coz je filozofie lepsi nez ta predchozi, ale prijde mi neunosne, ze uplatnuji FUP, ale uzivatel NEMA moznost dozvedet se jakym zpusobem.

Vladimír (12.2.2004 23:07:35)

Ale proč jednají tim stylem, že nejdřív něco zkouší a pak o tom dají vědět uživateli? Proč ne naopak?

Salieri (12.2.2004 23:15:02)

Já sem musel poslat reklamaci aby mě někdo vysvětlil co se vlastně děje. Dva týdny v lednu rychlost 3kbps, jeden týden dokonce 1kbps. Po reklamaci se rychlost navýšila od 70 do 420kbps. Jak kdy. Pak mě volal nějakej týpek z Tiscali (už si nepamatuju jméno) jestli semnou jednal někdo o výpovědi. Na to sem mu řek, že ne, ale rušit to nechcu. (když to teď jede konečně tak jak má, aspoň po většinu času) a ať mě radši vysvětlí proč mě to jelo tak pomalu. Jeho odpověď byla taková, že testujou FUP a že od února by to mělo bejt všechno vpořádku. Zatim to jede. Uvidíme na konci měsíce.

Patrik (12.2.2004 23:17:40)

Hm, mate fajn starosti, ja nataham v prumeru tak 1,5 GB mesicne, vubec nestahuju, jen hraju a surf + mail + komunikace a stejne mi to jede jak tady vam vsem :) Sice jiny provider, ale stejne je to ... no comment.

Karel R (12.2.2004 23:01:28)

Tak jsem na tom jako ty.. ping avg na seznam.cz nad 1500s, packet loss 20%, speed do 2KB/s jediny rozdil mezi mnou a tebou je ten, ze ja jsem jim nevolal, cely problem bude v tom, ze ja sem prosinec byl dnu uplne hodny, a pak za last5 dnu sem si doplnil limit na 9.9GB, ze zacatku ledna sem 2-3GB pridal a ono ejhle asi to mam presvihle:( jestli 30dnu pojedu ted 1KB/s tak potes koste:( kdyby aspon napsali mejla ze zmenili podminky...:(((

Kerel R (12.2.2004 23:02:03)

1500ms

Karel R (12.2.2004 23:05:05)

kua za leden, a ne prosinec, ani psat neumim:(

KUFI (14.2.2004 06:08:47)

To chce vyckavat.Oni nam ty mejly jednou dorazi.Musis je omluvit -pouzivaji prece svoje ADSL.

Karel R (13.2.2004 00:23:04)

asi to bude fakt tak jak tu nekdo psal last30 dnu a kdo ma >10GB tak sup snim na blacklist, zpetne sem si to prosel a mam last30=10.8GB a bohuzel jelikoz jsem maximum nasosal na rozmezi ledna a unora, tak last30 budu over 10GB jeste asi 5 dnu! Takze diky neinformovanosti sem se na blacklist hodil sam a neumyslne.:(

jakub (14.2.2004 03:10:04)

jak se da zjistit kolik jsem prenesl dat? meri to nejak tiscali?

Karel R (14.2.2004 11:50:22)

Tiscali nemeri, resp. meri ale nezverejnuje stav. Merim si to sam (DU Meter)

Milan (13.2.2004 00:43:30)

Koukejte je poslat dohajzlu, myslim že tiscali se snaží, aby jim co nejvíc zákazníků odešlo a jim tak ubyly problémy, akorát to nechtěj ze dne na den položit jako tele 2, aby to nevypadalo blbě, že to nezvládli. Takovýhle chování si mohly firmy dovolit za bolševika, kdy kolikrát nebylo na výběr.

Anonym (13.2.2004 06:40:58)

Já bych řek, že hlavně chtějí, aby odešli stahovači a nadprůměrní uživatelé z v ČR debilně fungujícího ADSL.

Miroslav Šilhavý (13.2.2004 08:41:27)

Kdyby je výslovně nelákali bombastickými reklamami na neomezená data, měli by jich tak rozumné množství, že by jim to jelo X krát lépe.

Martin Arnold (13.2.2004 09:47:44)

V TISCALI Provozním řádu je zase změna v bodu 3.2, poslední odstavec, kde píší: služba bude omezena na období 30-ti dnů, kdy tato doba je počítána jako plovoucí zpětně. – Může mi prosím někdo vysvětlit pojem PLOVOUCÍ ZPĚTNĚ?

Miroslav Šilhavý (13.2.2004 09:51:44)

10 GB vždy za posledních 30 x 24 hodin od daného okamžiku.

Karel R (13.2.2004 10:23:09)

osobne myslim ze to muze pomoct, lepsi nez kazdy mesic vsichni od 0. Ale proc sakra o tom neposlali mejla?:((( Ted mam 5 dni utrum protoze sem o tom nevedel a diky blbe rozlozenemu downlaudu (hlavni zatez je konec ledna, zacatek unora) sem v loji. Muze prosim nejaky tiscalak aspon potvrdit, ze ma last30 dnu pod 10GB a slape mu to dobre? at vim jestli se na to mam tesit.

Miroslav Šilhavý (13.2.2004 10:25:53)

Já osobně si mylsím, že 10 GB bylo OK na ten minulý model, ale na tenhle budou muset jít s limitem o dost níž :( Protože lidi se brzy naučí být těsně pod 10 GB hranicí a to agregace 1:50 zase nesnese :( Ale nechci sýčkovat...

Salieri (13.2.2004 10:33:37)

Od začátku února to jede od 70 do 416kbps. Minulý týden staženy 4CD. Tenhle týden žádný. Vypadá to že to konečně funguje tak jak má (FUP). Aspoň myslím. :-))

jakub (14.2.2004 02:47:48)

download stavilnich 40-55kbytu/s upload 10-13kbytu... co je FUP tak jsem spokojen... v podstate mam konstatni tuto rychlost... pingy od 50-150ms Praha 5 - tiscali 512/128 1:50

Loaddown (13.2.2004 11:35:48)

ADSL mám, ale pořád nechápu jak někdo může začít prodávat a podepisovat smlouvy na produkt, který funguje cca. na 20 % (myšleno kompletní ADSL připojení v ČR). Začít tímto způsobem podnikat no tak vás nakope do ... každý zákazník a za půl roku můžete jít na pracák. Doufám, že v blízké době bude moci člověk podepsat smlouvu na ADSL s poskytovatelem, který se k němu bude chovat maximálně otevřeně a akce i chování podobné těm, které zavádí a provádí Tiscali a podobní "velcí" zůstanou minulostí.

Salieri (14.2.2004 13:09:47)

Na můj dotaz jak budou informovat o přenesených dat mě odpověděli takto: Všem našim zákazníkům budou odesílány info e-maily s informacemi o přenesených datech. Zákazník bude informován v případě naplnění 70%, 90% a 100% jeho objemu dat. Máte někdo už tu zkušenost, že vám poslali mail s předstihem. Zajímá mě to.

ja a ja (15.2.2004 00:54:59)

uz mam 11GB doma a jeste se neozvali a linka maka jako blesk, asi to bude tim ze vsichni utekli z dslamu jinam.

Karel R (15.2.2004 11:42:31)

to uz hranici z drzosti pokud tvrdi ze podobne mejly posilaji, mozna posilaji, ale nevim kam, mne jeste nikdy neprisel.

Novák (15.2.2004 11:25:52)

Jsem pravděpodobně šestý den ve FUP (alespoň si to myslím). Za tuto dobu se mi nepodařilo zjistit, jestli jsem ve FUP nebo ne. Na lince Tiscali jsem se dověděl úplný hov.. . Na moje mejly nikdo doposud neodpověděl. Omezení dosáhlo vrcholu. Téměř se nemůžu připojit a když dá pánbůh a Tiscali, tak se po 50 ti pokusech kamsi připojím. Rychlost připojení spadla na neměřitelnou hodnotu = nepoužitelný internet a cena za tento přepych ? 1600 Kč. Tento příspěvek jsem mohl napsat pouze s přispěním mého superrychlého interního modemu. Je 50x rychlejší než ADSL .

Karel R (15.2.2004 11:41:23)

no ja na tom nejsu az tak zle jako ty, dokazu to tu napsat pomoci ADSL, ale jinak... pokud si nastahoval nejvic dat na konci ledna a zacatku unora, si na tom zhruba jako ja, a budem na blacklistu jeste nejaky ten den, dokud laast30 neklesne pod 10GB.