Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > Rychlý broadband – skutečně ho potřebujeme?

Rychlý broadband – skutečně ho potřebujeme?

Anonym (2.6.2006 00:00:00)

Nejrůznější balíky služeb nabízející stále rychlejší širokopásmové připojení zní často lákavě, nicméně předtím, než sáhneme do peněženky, bychom měli důkladně zapřemýšlet o tom, jestli stále rychlejší připojení skutečně potřebujeme.

Anonym (2.6.2006 00:06:55)

Jo, 64 MB RAM, ale Bill Gates svýho času tvrdil, že 64 kB RAM musí stačit všem...

domek (2.6.2006 07:28:37)

No bylo to sice o řád víc, ale i tak měl velmi skromný odhad.Zejména v porovnání s jeho dalšími aktivitami. To ještě o widlích neměl ani tušení;-))

negru (3.6.2006 02:18:14)

no vede se tu zajímavá debata, mě by ovšem pro začátek zajímalo, proč, když je třetího, já pořád nemůžu rozběhat svůj 2mBit broadband naplno a porad stahuju 3.6kbps, coz znamena rychlost pripojeni asi tak 28kbitovyho modemu?

Anonym (3.6.2006 11:06:00)

Máš nějak hokej v jednotkách, 3,6 kbps=3,6 kbit/s (kbps=kilo bit per second).Pokud ti to nejede,tak nahlaš závadu na svého ISP.

Anonym (2.6.2006 09:21:42)

No ono by stacilo i mnohem min. Vzpomenme treba na Amigacke GUI. Nakej Workbench. Potiz je v tom ze mezi programem a harwarem je prilis mnoho mezivrstev a hromady knihoven. A mezi sebou to souvisi. Ja bych to asi prirovnal k byrokracii v zivote. Urad a chce potvrzeni od uradu b a urad b chce potvrzeni od uradu c a d. Takhle podobne to ma program navazany. A programatori dneska programujou neuveritelne prasacky. Muze za to levnej hardware.

Anonym (2.6.2006 09:28:05)

Stejne existuje hranice kdy nebude treba uz jit vyse se sirokopasmovou pripojkou. Ta hranice je nekde u symetricky 100Mbitovy pripojky. Vyssi rychlosti jsou pak pro domaciho usera zbytecny. A to uvazuju jako fantasmagor se sedmi HDTV televizema v MPEG2 prijimanyma najednou, vysilanou videokonferenci v HDTV a prenosem multikanalovyho audia najednou.

Xspy (2.6.2006 10:55:49)

64MB je blbost , 640kB je první proslavená meta :) . Za dva roky vám nižší rychlost než 2Mbits nebude dostačovat :) No nevím jak komu , ale právě nyní sedím u starého PC jež mne přišlo se vším všudy na cca 4000Kč (podmínka byla jasná musí umět přehrát Xvid s bitratem 1500kbps) a k prohlížení stránek přes CDMA naprosto vyhovuje - a vyhovovat bude dozajista i za dva roky :D . Tedy pokud se všichni nezblázní jako majitelé jistého herního portálu a nebudou propagovat broadbandovou "kvalitu" za každou cenu ..... HDTV video nesnáším už z prostého faktu že je to naprostá zbytečnost (... něco jako hádka mezi audiofilem a člověkem co používá handsfree na svém mobilu k přehrávání MP3 :D .)

Xspy (2.6.2006 11:14:07)

Spíš než o nutnosti navyšování rychlosti bych se zamyslel nad možnostmi zvyšování FUP limitů u standartních služeb ( mají v americe vůbec něco podobného , nebo jsem to jen přehlédl ??). Přiznám se , že streamované video mi není cizí , bohužel nářky některých uživatelů na FUP jsem mohl v souvislosti se sledováním streamu pocítit také ... Jistě pokud vám nevyhovuje zvolená služba pořid´te si vyšší , lepší , kvalitnější (:D) .... Ale to se opět motáme v kruhu adekvátní ceny a adekvátních služeb ( Jaká "broadbandová" rychlost by se naskýtala u služby bez FUP do pěti set (Korun českých , s DPH) ? |Změní se vůbec něco v tomhle ohledu do budoucna ?....

Zajda (2.6.2006 11:19:17)

Rici ze HDTV je zbytecnost muze rici jen clovek ktery ho nevidel. Vubec tyhle diskuze lepsi-horsi zbytecnost-uzitecnost naznacuje cosi co bych nazval mala mysl, mysleni jen v jedne urovni nebo taky kratkozrakost. Ja se domnivam ze je treba vnimat pestrost sveta takova jaka je. Kazda vec se hodi k necemu lepe nez ta jina. Nezalezi na stari. Zalezi jen na tom jestli mame pro danou vec vyuziti. Casem se to samo zhodnoti jestli to k necemu muze byt a nebo je to jen marketingovy blabol. Proste MP3 ma sve pouziti a i nekomprimovane audio ma sve pouziti. HDTV ma sve pouziti i SDTV ma sve pouziti. A muzu skoncit nakonec u elektronkovych zesilovacu a tranzistorovych. Kazda ta vec se hodi na neco. To same mate s tim starsim pocitacem. I stare pocitace maji jiste vyhody proti tem novym a naopak. Je treba vnimat ucel a ne reklamni pojmy lepsi/horsi. Zpet k veci. Je faktem ze HDTV uz bylo dlouho na spadnuti a neni mozne si bez nej doma predstavit nejaky kvalitnejsi divacky zazitek. Rozdil mezi HDTV a SDTV pozna kazdy bezny zprumerovany i barvoslepy clovek. Je to asi takovy rozdil jako barevna tv vs cernobila tv. Je to proto ze zrak je nasim nejvyvinutejsim organem. Sluch je organ postranni a vetsine lidi ty mp trojky na ten hudebni tuctuc u jeje bejby styl staci a rozdil nepoznaji.

Xspy (2.6.2006 12:04:36)

:) Za svým názorem si stojím - z pěti metrů ti může být rozdíl mezi HDTV a klasikou opravdu ukradený ( a nemusíš být barvoslepý). Ano na moderních TV přijímačích s nesmyslnou úhlopříčkou (LCD panelech a plasmě) vypadá klasické rozlišení tragicky ale to je spíš chybou konstrukce ( předkládanou jako největší plus ;) ) než nedostatkem stávajícího vysílání/norem. Kvalitnější divácký zážitek ... hmmm oč se liší vzpomínky na ten který film pokud jej vidím v kině a pokud se na něj dívám v přítmí domácího pokoje ? (Jo nezapomenu jak jsem se lekl u T2 když se na plátně poprvé předved holý T800 , ale kvalitou obrazu to opravdu nebylo....) Malá mysl ? Krátkozrakost ?(bingo;) ) Svět je opravdu potřeba vnímat v celém spektru a proto se nesmíme nechat zvyklat tím , že nám někdo v televizi bude nabízet dvakrát vyšší rozlišení a bude to nazývat revolucí . Každý vidí , že poslední dobou v poměrně vysoké části IT dochází ke stagnaci a místo revolučních změn se jen dopilovávají technologie několik let zažité . HDTV není revoluce , je to jen další ;pro běžného člověka; zanedbatelný(=ignorování hodný) krůček , na vývojovém žebříčku .

Anonym (2.6.2006 12:10:19)

Škoda, že kvalita obrazu nezvede i kvalitu vysílaných pořadů...:-(

Zajda (2.6.2006 12:40:27)

No jo no. To je fakt. Holt ale v te dobe bude uz aktualni VoD a bude trochu jiny obchodni model.

Zajda (2.6.2006 12:39:23)

Pokud mate kino deset metru od domu a umi(a tim myslim ze tam nemaji ty repraky na ozdobu) prostorovy zvuk, maji projekci z primo z digitalnich materialu vykonovym 3mpix projektorem s tim ze mate moznost sednout si vzdy doprostred, tak opravdu pro vas nema hdtv cenu... Uhlopricku sem nemotejte. Ten rozdil je velmi dobre znatelny i na beznem pocitacovem 17" monitoru. Bezny pal proti tomu bude vypadat jako matlanina.Naroste hloubka obrazu a jemne odstiny barev pujdou dobre videt. Mimo to HDTV ma v norme i neprokladany obraz. Coz bezna TV horko tezko dohani ruznymi 100Hz a vymysleci obrazu. Spusteni HDTV rozhodne neni znamkou stagnace IT prumyslu. Ty znamky jsou jine. HDTV bylo vyvijeno uz v osumdesatych letech japonci, ale s analogovym principem prenosu. Pak ale kdyz byla budoucnost jasne digitalni tak se to cele prekopalo. Videl jste nekdy v realu HDTV?

Xspy (3.6.2006 16:15:35)

Bohužel viděl, a skutečně mne neoslovilo. Abych kvůli subjektivně 10% zlepšení obrazového vjemu zvýšil režii přenášených dat 3-4X (v lepším případě), to opravdu nemusím . Ale jak jsem říkal , někdo bez HDTV třeba nebude moci usnout. Mne však nechává nadále chladným .

Zajda (4.6.2006 21:02:44)

A jeste se zeptam z jakeho zdroje jste sledoval HDTV a zda-li sledovane materialy byly nativni HDTV nebo pouze upscalnuty PAL? Na cem jste HDTV sledoval? Jinak mi pripadate ze jste nikdy nevidel skutecny HDTV obraz nebo jste evidentne zraly na prosetreni ocnim lekarem. Naopak s HDTV usnu:). Nebudu mit z mistniho kina hemeroidy a krevni srazeninu na zadni casti tela.

Xspy (7.6.2006 16:58:46)

Kromě prezentačky v jednom z pražských Hifi shopů a několika ukázek z internetu na svém 19" Samsungu jsem HDTV neměl chut´sledovat . ( jednalo se o nativní rozlišení , žádný pal) :) Nikoho nepřesvědčuji na prvý pohled je jediná výrazná změna je v ostřejších detailech (vzdálenost od obrazovky /plátna tuto výhodu jasně anuluje) , u očního lékaře jsem byl před třemi měsíci ,děkuji . HDTV je prostě módní zbytečnost , která vás od hermeroidů a proleženin těžko zbaví.

tata (2.6.2006 18:44:32)

Ty seš taky orgán. Zrak a sluch rozhodně orgány nejsou!

Zajda (4.6.2006 20:49:58)

Detailisto na odstrel:) Tak smysly no.

Anonym (3.6.2006 12:57:49)

Je spousta kvalitnějších a příjemnějších zážitků, než se dívat na filmy v HDTV...

Anonym (13.6.2006 18:08:37)

HDTV je super. Ale dovedu pochopit, ze jsou lide, kterym staci sledovat analogovou tv na 32cm obrazovce a staci jim to. Ale neberte ten zazitek z HDTV filmovym fanouskum. Trochu respektu by vam neuskodilo - kdyz se to nelibi vam, tak to neznamena, ze se to nelibi nikomu!

Anonym (2.6.2006 11:35:41)

No nejak se mi jenom nezda ta veta,ze s 6Mbit/s pripojenim trva stahnuti mp3 z iTunes jen o 12 s min,nez s pripojenim 768kbit/s... podle me by tam mel byt rozhodne mnohem vetsi rozdil...no ne...???

Anonym (2.6.2006 11:41:48)

,,Na stahování písniček nepotřebuje také příliš velkou rychlost, jeden song z iTunes trvá při spojení 6 Mbit/s jen o 12 vteřin déle nežli při spojení s rychlostí 768 kbit/s. " autor se asi trosicku zmylil,ta veta mela znit spise: Na stahování písniček nepotřebuje také příliš velkou rychlost, jeden song z iTunes trvá při spojení 768 kbit/s jen o 12 vteřin déle nežli při spojení s rychlostí 6 Mbit/s . ale i tak by mel byt alespon podle me rozdil mnohem vetsi,nez jen 12 vterin...

obrbaz (2.6.2006 17:33:59)

Já už bych si s 15/2 Mbit/s za 45 dolarů poradil a i vytížil

Anonym (5.6.2006 01:10:12)

A to je právě důvod, proč u nás FUP ještě dlouho bude. Protože pokud bude lidí co na DSLku visí na BitTorrentu, nebo DC, musí je něco držet v mezích.

Joe-cz (2.6.2006 18:55:31)

Ono by stacilo kdyby zrusily agregaci a fup.

Anonym (3.6.2006 08:56:26)

Ty ses trosku komik, vid?

Joe-cz (3.6.2006 10:51:49)

Proc myslis? Pokud vim tak jinde ve svete nic takoveho neni.

Nargon (3.6.2006 11:07:42)

Hmm, teda zajimalo by me jak velkej svet myslis? agregace je totiz temer vsude. Mozna jen neni primo stanovena na nejakou hodnotu, ale agregovat se musi. Predstav si takoveho mensiho ISP, ktery ma treba 100 tisic zakazniku, a prodava jim 5Mbit, pak by musel mit paterni sit na minimalne 500Mbit, to jeste jde, ale co takhle isp ktery ma treba milion zakazniku a nabizi rychlosti i vyssi nez 5Mbit, mit paterni sit na nekolik set Tbit je skoro blaznovstvi. On ji ma treba na polovicni kapacitu, pak ovsem ma agregaci 1:2, a bez problemu to funguje, protoze stejne uzivatel nevyuziva pripojku na 100% 24/7/365. Odhaduji ze v praxi se u isp ta agregace pohybuje do 1:25. FUP ten asi bude mene pouzivany, misto nej se nejspise aplikuje spise QoS, ktere neni tak drasticke. Ale ted k tomu hlavnimu. Ano opravdu potrebujeme sirokopasmove pripojeni co nejvyssi rychlosti, dokud tu bude vysoka agregace, a vlastne primo dana na 1:50, a bez garance rychlosti. Tak uzivatel potrebuje vyssi rychlost, ani ne kvuli jejimu maximu, ale spise kvuli jejimu teoretickemu minimu.

Anonym (3.6.2006 12:53:59)

Nargone, ty dnes ještě spíš? 100 000 zákazníků á 5 Mbit, k tomu páteř 500 Mbit a máš z toho krásnou agregaci 1:1000 (jedna ku tisíc)... Aby to fungovalo, potřebuješ se dostat na nějakých 1:50 u datově omezených linek, u neomezených na 1:20 a míň.

Nargon (3.6.2006 15:02:00)

No jo chybicka se vloudila, takze 500Gbit :) nejak mi tam ulitlo sto radu.

Anonym (3.6.2006 12:39:54)

Zkus si nejdriv neco zjistit chlapecku. Naopak, napr v Holandsku, Nemecku, Francii i Anglii ma agregace vliv podstatne drastictejsi nez v CR. Pripojeni bez FUP a agregace se rika garantovane pripojeni, nebo take pronajem digitalniho okruhu, cena za podobne pripojeni zacina na 10k a vys.

Joe-cz (3.6.2006 14:59:56)

Nerikej my chlapecku ty anonyme.

Anonym (3.6.2006 15:06:42)

A procpak ne, chlapecku?

Joe-cz (3.6.2006 15:36:57)

Ratsi toho necham nebo klesnu na tvoji uroven.

Anonym (3.6.2006 15:55:13)

Ty uz nemas kam, ty jsi spodina chlapecku

Krevety (3.6.2006 16:00:44)

za to ty si pekny maly kokotek

Nargon (3.6.2006 20:05:01)

Nechci bejt sprostej, tak jen reknu ze oba nejse normalni.

Lex (4.6.2006 17:04:13)

A kdo ještě dneska je???

(3.6.2006 16:06:05)

:) už od osmi tisíc ... a především garantované připojení je připojení s garantovanými parametry (rychlost , 100%dostupnost) .FUP je patvar EU a "rozvojových=potencionálně ziskových" zemí", všude jinde by se za něj styděli nebo by rychle dojeli v konkurenčním prostředí a je fakt , že ke garantovanému připojení se u nás ještě nikdo neodvážil FUP přibalit , a ne že by to z podstaty nešlo -"Absolutně neomezené připojení s garantovanou rychlostí 20kbps , no neberte to . Každý už pro něj spěchá , nezaspěte pokrok !!!

Radek (3.6.2006 18:21:49)

Vyšší rychlosti dnes až tak nepotřebujeme. Spíš by měla být zrušena povinnost platit paušál ČT (nebo nutnost přejít zcela k jinému providerovi). Zkrátka měla by být možnost nechat si zapojit internet po drátech bez jakýchkoliv dalších poplatků a dalších služeb.

Anonym (4.6.2006 04:51:58)

jo, a taky by mela byt zruena povinnost platit najem, zkratka by mela byt moznost platit jen sluzby (el, plyn, teplo) bez dalsich poplatku (najem)

Sergey (4.6.2006 11:28:44)

Na tenhle názor už jsem v nějaké diskusi narazil, akorát mi připadlo, že to diskutér narozdíl od tebe myslel naprosto vážně.

Xspy (4.6.2006 13:57:18)

Pro zrušení ADSL služeb jen a pouze s hlasovým tarifem bych byl také . Kdy to už konečně bude ????

Pet (4.6.2006 15:30:47)

To záleží na lokalitě. Jakmile se v místě objeví dostětečně kvalitní datové připojení, tak si zrušíte ADSL i s hlasovými službami a máte od ČTc navždy pokoj. Až to udělají skoro všichni, třeba se ČTc nad hlasovým paušálem zamyslí. To už ale bude pozdě - budete mít nejen rychlý spojení přes někoho jinýho, ale zjistíte, že i VoIP nabízí mnohem vyšší pohodlí a počet funkcí než pevná.

Lex (4.6.2006 16:56:30)

Já už to udělal a jsem spokojen. Poslali mi srdcervoucí dopis kde mi psali že kdykoliv ale kdykoliv budu chtít opět využívat jejich služby stačí jen zavolat. Bylo mi nabídnuto týden před skoncováním s Telecomem že to můžu ještě zvrátit a zůstat, jak dojemné, málem mi ukápla slza :-D

Radek (4.6.2006 19:40:48)

Už se těším, až mi také bude kapat slza :)

Anonym (4.6.2006 04:50:24)

jeden song z iTunes trvá při spojení 6 Mbit/s jen o 12 vteřin déle nežli při spojení s rychlostí 768 kbit/s. jak to??????????????????????????????????