Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Poskytovatelé > Téměř nepřetržité, ale +- !pravidelné! výpadky IE

Téměř nepřetržité, ale +- !pravidelné! výpadky IE

Pavel (11.8.2006 16:47:06)

IE mám přes půl roku a jel vcelku ok, posledních pár dní se ale děje toto: 1. den: večer vypadl internet (nejen spadlé připojení, ale modem se vůbec nepřipojí k ústředně) 2. den: internet šel jak kdy (ještě jsem to důsledně nesledoval), jen od cca 17-19h ok + v tel. začíná po zvednutí sluchátka šumět a praskat, ale tón tam je (zkoušel jsem dva telefony a u obou stejné) 3. den: ráno šel internet jak kdy, pak až do 17h nic (modem se ani nepřipojí k ústředně: stejné, jako když vůbec dsl nemáte zřízené). 17 - 19h ok, pak do cca 20h jak kdy. Od 20h nic. Telefon: šumí, praská v něm, občas výpadky (není tón), od 17h je hluchý. 4. den (dnes, pátek): net do 10.30 ok, do 11.30 výpadky, od 11.30 do 16h nic. Od 16h ok (teď je cca 16.45, takže počítám, že to za pár hodin spadne). T.elefon je stále hluchý. Volal jsem za ty 3 dny x krát na různá čísla. V pondělí by měl přijít technik (ale kvůli "hluchému" telefonu), jestli bude řešit i internet nevím. Čím to může být? Podle mě to nevypadá na chybu u mě (internet jde a nejde vždy přibližně ve stejnou dobu!).

František (11.8.2006 21:12:51)

Podle popisu (zejména výpadky oznamovacího tónu a akustické jevy na lince) to vypadá na závadu na telefonní lince (dotyk vodičů v páru nebo svod proti zemi). V takovém případě je naznačený postup TO2 (ČTc) korektní, nejprve je třeba prověřit parametry linky (smyčkový odpor, svod a kapacitu). To se normálně provádí dálkově přes ústřednu, pokud je kontinuita linky narušena, je vyslán technik aby ověřil stav telefonní zásuvky (může být poškozena např. přepětím od blesku), příp. staničního vedení od účastnického rozvaděče. Je pravděpodobné, že po odstranění problémů na telefonní lince zmizí i výpadky ADSL.

Anonym (13.8.2006 07:36:06)

Určitě dej vědět, jak to dopadlo.

Pavel (13.8.2006 08:42:50)

Franto dík za odpověď :). Jinak teď v neděli žádná změna: tel. je hluchý a internet jede častěji než ve všední den: dopoledne ok, odpoledne výpadky, od 20h nic. Tj. internet nejede opět vždy ve "špičkách"!. V úvodním příspěvku jsem zapomněl napsat, že v domku máme 2 tel. linky. Ta 2. je jen pro telefonování a funguje bez problému (není "hluchá", ani zde není žádné rušení).

Danik (14.8.2006 10:34:35)

Zkus tu jednu linku odpojit (tam, kde nemáš splitter). Nebo si tam dokup splitter (ale nevím, zda to funguje - mělo by).

Pavel (14.8.2006 17:34:16)

Jde o dvě různý tel. čísla, takže u té 2. linky není dsl ani zřízeno

Pavel (14.8.2006 17:43:10)

Dnes byl u nás technik a že ani nepůjde nahoru, že zjistil, že bude špatnej kabel v zemi a že to předá hochům, co se o to staraj... :/ Já blbec se ho zapomněl zeptat, proč mi teda internet jede (a plnou rychlostí 3 Mb/s), ale každý den jen v ty stejné hodiny (a i když jde, furt padá)

František (14.8.2006 18:59:42)

Že telefon nejde, ale ADSL ano (i když s výpadky) technicky možné je. Hlasová služba běží v pásmu 300 - 3400 Hz a navíc zajišťuje stejnosměrné napájení telefonního přístroje z ústředny (+ oznamovací/obsazovací tón při vyvěšení mikrotelefonu atd.). Je-li linka galvanicky přerušena, hlasová služba nefunguje. ADSL běží v nadhlasovém pásmu (desítky kHz až nad 1 Mhz) a zde se projeví mezipárové kapacity (váš pár je galvanicky přerušen, ale díky vzájemným kapacitám vodičů v kabelu vysokofrekvenční signál částečně projde). S největší pravděpodobností má vaše ADSL nyní zhoršený útlum a poměr signál/šum (na hranici použitelnosti). Časově omezené výpadky ADSL mohou být důsledkem vzrůstu hladiny rušení v kabelu od jiných uživatelů ADSL (USB modemy většinou mají napájení z PC, takže pracují jen při zapnutém PC), případně od jiných zdrojů rušení. Jinak odstranění kabelové poruchy může být rychlé (např. přepojením na jiný volný pár v kabelu), je-li však kabel obsazen (nebo je-li vadných párů více) bude nutno místo poruchy ("nakopnutí") zaměřit a opravit v terénu.

Pavel (15.8.2006 08:21:30)

Díky moc za odpověď! :). Tohle mi nikdo z lidí od Telekomu nebyl schopný říct. Technik mi říkal totéž co ty: že bude potřeba poškození kabelu najít a opravit kabel v zemi, ale kdy přibližně mi to opraví schopen říct nebyl.

František (15.8.2006 09:11:57)

Prognózovat čas na odstranění kabelové poruchy bez znalosti konkrétní situace dost dobře nelze. Záleží s jakou přesností se podaří zaměřit místo poruchy a jaký je její rozsah (někdy je navlhlý jen malý úsek řádově v metrech, někdy celá kabelová délka v řádu stovek metrů). V době letního sucha kabel nejspíš někdo nakopl (poškodil plášť kabelu), poškození neohlásil a rychle zahrabal. Dokud bylo sucho, nic se nedělo (suchý vzduch je dobrý izolant). Po nedávných deštích vnikla do kabelu vlhkost a izolační stav poklesl pod únosnou mez). Záleží také na konstrukci kabelu, nové plastové kabely mají mezižilový prostor vyplněný vazelinou, která funguje jako ochrana proti podélnému šíření vlhkosti; staré plastové nebo olověné kabely protivodní ochranu nemají (zasažený úsek bývá větší). V každém případě si pohlídejte, abyste za dobu trvání poruchy dostal slevu z paušálu za telefon i ADSL.

Pavel (15.8.2006 14:35:55)

Před pár minutami mi internet naskočil, telefon funguje jak má, tak je to snad v pořádku. A ještě jedno velé DÍK Františkovi! :)