František (2.1.2007 21:41:05)
Pokud má zákazník hlasovou službu od TO2 (tarif O2 Mini) a xDSL službu od jiného poskytovatele (= pronájem nadhlasového pásma, SPV - sdílený přístup k vedení) je součástí smlouvy mezi TO2 a poskytovatelem xDSL ustanovení čl. 1.1.9 (Příloha 2 - Popis služby SPV, viz http://www.cz.o2.com/public_part/76/fe/230437_79490_RUO_Priloha_02___SPV_2006.doc):
----------------
1.1.9 Poskytovatel bere na vědomí, že společnost Telefónica O2 v souladu se stanovenými provozními a cenovými podmínkami, že není oprávněn poskytnout službu SPV na účastnických kovových vedeních k účastnickým stanicím, na kterých je společností Telefónica O2 poskytován cenový plán Telefon Mini. Poskytovatel na své náklady provede kontrolu objednávek na službu SPV tak, aby společnosti Telefónica O2 nebyly zasílány objednávky pro službu SPV na účastnických kovových vedeních k účastnickým stanicím, na kterých je společností společnost Telefónica O2 poskytován cenový plán Telefon Mini. V případě, že Poskytovatel zašle objednávku pro účastnická kovová vedení k účastnickým stanicím, na kterých je společností Telefónica O2 poskytován cenový plán Telefon Mini, je Poskytovatel odpovědný za získání písemného souhlasu daného účastníka s migrací na cenový plán, ve kterém je zohledněna cena za využití nadhovorového pásma, před odesláním této objednávky. Tento souhlas musí obsahovat referenční číslo plátce, jméno, příjmení, podpis a adresu bydliště účastníka. Tento souhlas je Poskytovatel povinen poskytnout na vyžádání společnosti Telefónica O2. Pokud Poskytovatel zašle objednávku SPV pro účastnická kovová vedení k účastnickým stanicím, na kterých je společností Telefónica O2 poskytován cenový plán Telefon Mini, a nebude moci předložit tento souhlas, zaplatí v nejbližším vyúčtování smluvní pokutu 1000 Kč za každý takový jednotlivý případ.
--------------
Komentář:
Přeloženo do srozumitelného jazyka, poskytovatel xDSL služby v pronajatém nadhlasovém pásmu musí mít písemný souhlas účastníka s migrací na cenový plán pro xDSL služby (v daném případě O2 Mini s xDSL příplatkem 100 Kč bez DPH), a to pod sankcí smluvní pokuty.
danik (2.1.2007 22:06:15)
no, nevpominam si, ze jsem byvale Nextre nekdy na zacatku roku 2005 takovy souhlas daval...... tzn. ze kdyz ted zaslu reklamaci na O2, ze priplatek platit nemam (nejsem totiz smluvni partner O2, ale GTS Novera) tak jak to dopadne? s tim asi zkusenost nikdo nema, ze??
jeste me napadlo, prehodit si tarif na standard a po dvou mesicich zpet na MINI a protoze v tom O2 ma neporadek a nikde se jim asi na prvni pohled nezobrazuje, ze mam ADSL pres LLU, tak by se mi asi mohlo podarit, ze mi to hodi zpet na MINI jen za 199 bez priplatku...... to jeste nikdo nezkousel?
František (3.1.2007 03:43:29)
Na začátku roku 2005 Nextra zmíněný souhlas nepotřebovala, tehdy jsem měl k ADSL od Nextry (ovšem přeprodávanému od ČTc, tedy nikoli na bázi pronájmu nadhlasového pásma) tarif HOME MINI blahé paměti (215 Kč vč. DPH, v tom hovorový kredit 102 Kč!) i já. Ovšem cenovou přestavbou k 1.5.2005 byl tarif HOME MINI nahražen tarifem TELEFON MINI (už bez hovorového kreditu), který však (rozhodnutím ČTÚ) nebyl přípustný pro využití nadhlasového pásma. Takže jsem byl automaticky migrován na dražší TELEFON EXPRES.
Cenovou přestavbou k 1.5.2006 byl k využití nadhlasového pásma zřízen nový tarif EXPRES MINI (199 Kč + xDSL příplatek 100 Kč bez DPH) a poslední změnou ceníku k 1.9.2006 se tarify řady EXPRES přestaly nově zřizovat (platí jen pro jejich staré uživatele) a k tarifu MINI se při využití nadhlasového pásma (kterýmkoli poskytovatelem xDSL) účtuje onen diskutovaný xDSL příplatek (100 Kč bez DPH), stejně jako u EXPRES MINI. Tarif MINI bez xDSL příplatku se má podle úplného znění ceníku platného od 1.9.2006 účtovat jen těm, kdož nadhlasové pásmo nevyužívají.
TO2 patrně začal porovnávat výstup z databáze pronájmů nadhlasového pásma s databází hlasových tarifů. To by vysvětlovalo, jak přišel na "černé" uživatele nadhlasového pásma, kteří xDSL příplatek k MINI dosud neplatili, ač nadhlasové pásmo využívají.
danik (3.1.2007 09:07:52)
z vyse uvedeneho ale vyplyva, ze mi O2 nema pravo zadny priplatek uctovat, protoze jsem souhlas Novere nedal a s O2 nemam smluvni vztah, jestli jsem to dobre pochopil :)
ani mi zadne zmeny ve velkoobchodnich nabidkach O2 nebyly oznameny.......
František (3.1.2007 11:38:02)
1) S TO2 máte smluvní vztah na poskytování hlasové služby (v pásmu 300 - 3400 Hz) s tarifem O2 MINI bez xDSL příplatku. Vy však využíváte na účastnickém vedení v majetku TO2 i nadhlasové pásmo (kolem 1 MHz), čím mimo jiné zvyšujete hladinu vysokofrekvenčního rušení na kabelu.
2) Povinnost poskytovatele xDSL v nadhlasovém pásmu mít písemný souhlas účastníka s xDSL příplatkem k tarifu O2 MINI platí od 1.7.2006. Jestliže takový souhlas od vás nemá, může TO2 vůči poskytovateli uplatnit smluvní pokutu 1000 Kč. Váš poskytovatel xDSL (pravděpodobně GTS Novera) dle mého názoru pochybil, když si od vás tento písemný souhlas nevyžádal (a v případě jeho nezískání s vámi neukončil smluvní vztah na xDSL).
3) ČTc (TO2) dle mého názoru pochybil nejprve v květnu 2005, kdy vám nezměnil hlasový tarif HOME MINI na TELEFON EXPRES (ale na TELEFON MINI, který byl dle cenového rozhodnutí ČTÚ neslučitelný s využíváním nadhlasového pásma) a podruhé začátkem srpna 2006, kdy vás neinformoval (písemně) o změně ceníku hlasových služeb k 1.9.2006, kterým byl xDSL příplatek zaveden k tarifu O2 MINI u stanic, které kromě hlasového využívají i nadhlasové pásmo.
4) Případná reklamace může být pro vás Pyrrhovým vítězstvím, protože TO2 vám třeba oněch 100 Kč bez DPH za 1 měsíc odpustí, ale uplatní smluvní pokutu 1000 Kč vůči vašemu poskytovateli xDSL. Pokud ten váš souhlas s placením xDSL příplatku dodatečně nezíská, nejspíš se s vámi rozloučí (aby předešel opakovaným pokutám při každé vaší další reklamaci xDSL příplatku).
Jsou ale i jiné varianty, např. TO2 vám (na základě vaší uznané reklamace) písemně změnu ceníku k 1.9.2006 dodatečně oznámí a vy budete mít možnost buď xDSL příplatek platit, anebo ukončit smluvní vztah na hlasovou službu bez sankce (automaticky se tím ukončí i pronájem nadhlasového pásma vašemu poskytovateli xDSL).
Můj názor je celkem jasný: xDSL příplatek ať platí buď všichni uživatelé nadhlasového pásma k MINI, nebo nikdo. Stav kdy někteří platí a někteří ne se mi jeví neúnosný.
Zaměstnanec O2 (3.1.2007 21:27:13)
No vida, alespoň někdo ví o co se tu jedná.
Anonym (3.1.2007 23:11:24)
Takže nezbývá než doufat, že na "černé ovce" jen tak nepřijdou.
Dále by mi zajímalo, když někdo (třeba já) svojí extra nepříjemnou a prudivou povahou na O2 doslova vyhádal tarif mini bez již zhora zmiňovaného příplatku (změna byla provedena před 3 měsíci a potvrzena písemně od O2), mohou i tak nyní provést jednostranně změnu zpět ?
Myslím si, že asi ne, nebo se pletu ? Podle mého názoru se nechali vyřvat a podlehli, což potvrdili na základě telefonické objednávky i písemně. Pak se domnívám, že již změnu provést nemohou, neb přistoupili na mé podmínky v době, kdy již byl poplatný i 100,-Kč příplatek. Myslím, že v tomto případě již mají smůlu a to jak sa zvýšením tarifu či zavedením příplatku 100,-Kč. Také myslím, že nemohou pokutovat ani mého ISP, protože mám od nich podepsanou smlouvu, kde se přímo píše o ADSL přes LLU a tarifu Mini bez příplatku.
danik (3.1.2007 23:20:25)
aha, a jak jsi to vyhadal? nejake argumenty? muzes pripadne nekam postnout text toho potvrzeni od O2? rad bych to taky zkusil :)
Anonym (5.1.2007 12:05:05)
Prostě zavoláš na linku O2 a postupně se necháš přepojit až na vedoucího směny, kterému končí paravomoce a předá na Tebe kontakt svému vedoucímu, který Tě následně (v mém případě až po dvou dnech) kontaktuje sám a tarif sníží.
O2 Zaměstnanec (5.1.2007 19:15:27)
A protože tam dělám, tak je to nesmysl..
Anonym (5.1.2007 20:36:43)
A protože mám mini k LLU, který je starý ani né 3 měsíce, tak je to pravda..
Anonym (18.2.2007 01:43:17)
Pindáš. Žádný operátor tě nikam nepřepojí, vyjma reklamací za vyůčtování a k technikům. Obecnou reklamaci s tebou jen zaznamená k vyřízení do termínu stanoveného ve smlouvě. Přepojení na nějakého vedoucího mají zakázané už před dávnými roky. Zkoušel jsem to nesčetněkrát a vždy bez úspěchu.
Motorista (5.1.2007 10:01:53)
Hm.. zase další pohádka... By mě zajímalo, jak si vyhádal... Prostě nedá se nic dělat, pokud má zákazník linku u O2 a ADSL od jiného ISP ať už klasicky přeprodávané nebo LLU, kdy má ISP pronajaté datové pásmo, tak příplatek se platí vždy... Je to stejně sviňárna. Ty jim děláš ještě větší tržby (myslím když to máš třebas u nich) a oni tě ještě znevýhodněj... Konec pevných linek v ČR...
Anonym (8.1.2007 20:14:15)
tak jsem dneska na TO2 odeslal reklamaci a jsem zvedavej, jak to dopadne.....
danik (15.2.2007 22:08:45)
tak mi nase O2 yamitlo uy druhou reklamaci toho priplatku 100 kc. Ted resim dilema, jak dal postupovat:
1) nechat tarif Mini a dat reklamaci na CTU a doufat, ze tam dostane O2 za vyucenou
2) vykaslat se na reklamaci u CTU, zmenit u O2 tarif na standard, po mesici to hodit zpet na Mini a doufat, ze diky neskonalemu bordelu u O mi priplatek k xDSL ve vysi 100 Kc uctovat nebudou.......
co radite?
Anonym (15.2.2007 22:50:00)
Zkusil bych obé..... Cokoliv, co poškodí O2 je OK ;-)
Anonym (16.2.2007 09:52:20)
Pravda, ale na ČTÚ jsou služebníci firmy O2, takže tam zřejmě nikdo nepochodí a v druhém případě bych se nedivil, kdyby se příplatek započítal spíš dvakrát než vůbec. Zrušit pevnou linku je v této zemi jediná volba, jak se vysvobodit od nesmyslného okrádání, alespoň zatím.