Tomáš Andrýsek (20.12.2003 13:41:47)
Ve Všeobecný podmínkách, které nabudou účinnosti k 1.1.2004 http://vp.tiscali.cz se v bodě 2.11 píše: Pokud Zákazník vypoví Smlouvu ve lhůtě 9 měsíců ode dne uzavření Smlouvy nebo ve lhůtě kratší než je doba povinného užívání Služby uvedená ve Smlouvě, nebo pokud v uvedené době Poskytovatel Smlouvu vypoví s okamžitou účinností dle odstavce 2.9 výše, pak má Poskytovatel vůči Zákazníkovi nárok na úhradu nákladů na zřízení Služby, a zároveň má nárok vyúčtovat Zákazníkovi jako jednorázovou platbu smluvní pokutu, která se rovná 50% všech plateb, které by Zákazník byl povinen uhradit ode dne, kdy nabyly účinnosti výpověď Smlouvy nebo odstoupení od Smlouvy, do uplynutí 9 měsíců ode dne uzavření smlouvy nebo doby povinného užívání Služby. Toto ustanovení se nepoužije při výpovědi smlouvy ze strany Zákazníka z důvodů stanovených v odstavcích 7.8 a 14. 2 níže. 7.8 Poskytovatel si vyhrazuje právo jednostranně provádět změny ve struktuře a rozsahu cen za poskytování služeb uvedených v ceníku nebo cenovém ujednání, je však povinen takovou změnu Zákazníkovi oznámit alespoň 14 kalendářních dní předem. V případě, že se cena služby z vůle Poskytovatele zvýší o více než 10%, je Zákazník nejpozději do 14 dní ode dne, kdy mu byla zamýšlená změna oznámena, oprávněn Smlouvu s Poskytovatelem vypovědět, a to s výpovědní lhůtou jeden měsíc, která běží od prvního dne měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi Poskytovateli. Za Služby poskytnuté ve výpovědní lhůtě uhradí účastník ceny podle stávajícího ceníku nebo cenového ujednání účinného v době oznámení zamýšlené změny Zákazníkovi. Ustanovení o výpovědi smlouvy podle tohoto odstavce se neužije v případě, kdy je Poskytovatel povinen cenu zvýšit na základě rozhodnutí příslušného státního orgánu nebo v souvislosti se změnou závazného právního předpisu. 14.2 Poskytovatel má právo tyto Všeobecné podmínky změnit s tím, že je povinen tuto změnu oznámit Zákazníkovi. Pokud taková změna vede ke zhoršení kvality služby nebo výrazně mění práva a povinnosti stran v neprospěch Zákazníka, je Zákazník nejpozději do 14 dní ode dne, kdy mu byla zamýšlená změna oznámena, oprávněn Smlouvu s Poskytovatelem vypovědět, a to s výpovědní lhůtou jeden měsíc, která běží od prvního dne měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi Poskytovateli. Vztah mezi Poskytovatelem a Zákazníkem ve výpovědní lhůtě se bude řídit dosavadním zněním Všeobecných podmínek účinným před jejich změnou. ADLS mám u Tiscali od 30.6.2003 a to na rok. Dodatek smlouvy k migraci na 512/128 je podepsán ke dni 3.11.2003. Vypovědět smouvu dle bodu 14.2 asi v nejbližší době nebude možné, protože nepředpokládám vydání nových Všeobecných podmínek. Vypovědět smlouvu dle bodu 7.8 by snad bylo možné kdyby od 1.1. chtěli zvýšit cenu o zmíněných 10% a víc. Otázka č.1: Zvýšení DPH a tím zvýšení ceny o 10% vs. "Ustanovení o výpovědi smlouvy podle tohoto odstavce se neužije v případě, kdy je Poskytovatel povinen cenu zvýšit na základě rozhodnutí příslušného státního orgánu nebo v souvislosti se změnou závazného právního předpisu" ??? Zaplatit 50% pokuty rozhodně nechci. Poradí mi někdo jak na to?