Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Poskytovatelé > konec mesice a Nextra

konec mesice a Nextra

danik (27.2.2006 19:23:29)

Tak nam konci mesic a Nextra se stale nevymackla, co bude delat s tarify pres Telenor. Co myslite, nauctuje nam ted novou nizsi cenu? Ja treba mam 1M Fun a ocekaval bych cenu 550 Kc/mesic (viz. jiz zde drive citovane smlouvy). Kdo z vas to resi vypovedi a prechodem treba na Bluetone Premium (vetsinou se poryti Telenoru kryje s CRa)? ma nekdo nejake indicie co se bude dit dale?

y2k (27.2.2006 20:01:44)

Indície sice nemám, ale vypadá to všelijak...... Slečna z Nextry slíbila, že se do tří dnů ozve, brala si na mě dokonce telefon.......... Již to jsou tři týdny!

Nargon (27.2.2006 22:31:15)

Protoze vseobecne podminky jsou pro CTc a TN stejne, tak cenu budete platit takovou, jaka byla aktualni v dobe podepsani smlouvy nebo posledniho dodatku. Urcite tedy budete platit stejnou castku jakou jste platil doted. Pokud chcete platit nizsi, musite si poslat dodatek ke smlouve na novou sluzbu (ikdyz tu samou) ale s novou cenou a tim se upsat na 12 mesicu. Nebo odejit a jit k CRa, teda v pripade ze vam jiz vyprsela smlouva, pokud jste ji mel na dobu urcitou. Platit to penale za predcasne vypovezeni je celkem dost, takze je lepsi zustat a odejit jak je to az mozne.

danik (27.2.2006 22:39:56)

no, ja bych na zaklade: bod č. 2 ze smlouvy o poskytování ADSL služeb "Cena za Službu a kupní cena koncového zařízení je stanovena podle Ceníku. Cenu Uživatel zaplatí na........" a Dále i v dokumentu "Obecná specifikace služby START a FUN" je v článku VII, bodu 7.1. uvedeno "7.1 Uzivatel se uzavřenim smlouvy na poskytovani Sluzby zavazuje dodržovat podminky a radne platit cenu za poskytnutou Sluzbu ve vysi platne v dobe poskytnuti sluzby." predpokladal, ze budu platit 550. Protoze aktualni cenik je pro 1M Fun 550 Kc a sluzba byla poskytnuta v unoru 2006 (i kdyz byla zrizena buhvi kdy).... nehlede na to, ze me dokonce uz i skoncila minimalni doba uzivani..... nevim na zaklade ceho by mi chteli uctovat starou cenu 690 Kc. Muze mi nekdo takovou cast smlouvy odcitovat?

Nargon (28.2.2006 00:07:38)

Mno tady je ten kamen urazu. Sluzba byla poskytnuta v dobe, kdyz jsi podepsal smlouvu. Oni ti neposkytuji kazdy mesic novou sluzbu, Je to stale jedna a ta sama sluzba. Jen placeni za sluzbu mas nastaveno 1x za mesic. Klidne ti mohli nauctovat i placeni 1x rocne :) Mas to treba jako s uklizeckou, ona ti poskytne sluzbu, ze ti bude po dobu 1ho roku myt okna kazdy tyden. Tohle je jedna sluzba a jedno poskytnuti sluzby. Neposkytuje ti 52x rocne sluzbu (snad ma rok 52 tydnu), ale poskytla ti jednu sluzbu, kde bylo receno ze tam prijde vicekrat.

Anonym (28.2.2006 00:14:30)

Ze by dalsi pan A?

Nargon (28.2.2006 01:32:34)

Jestli myslis pan Advokat, tak urcite ne, ale kdyz si to clovek 5x precte tak mu to dojde, ale asi taky musi mit nadprumerne IQ. (mozna vice nadprumer).

danik (28.2.2006 07:50:26)

no, podle me je to s tim "poskytnutim" sluzby hooodne slovickareni. Ale co teda delaji se slubou ADSL po zbytek roku po podpisu smlouvy, kdyz ti tu sluzbu "neposkytuji" ?? podle mi ti tu sluzbu poskytuji v unoru, pak ti ji vyfakturuji, pak ti stejnou sluzbu poskytuji zase v breznu a zase vyfakturuji a tak stale dokola...... protoze kdyby ti ji poskytli v dobe podepsani, tak ti to bezi jeden den a pak nic??

coxxi (2.3.2006 00:15:08)

je to proste nedostatecna formulace, kdyby tam meli napsano, ze jim budes platit mesicne po dobu trvani smlouvy tolik, kolik bylo k datumu podepsani smlouvy v aktualnim ceniku, tak je to vyreseny. Takhle zalezi opravdu na vykladu pojmu, coz pro nekoho odvaznejsiho muze prinest moznost se s nima treba soudit, pro jednotlivce to zajimave asi neni, ale skupinu lidi uz mozna ano .... na druhou stranu tak, ale maji moznost pohybu cen, coz muze znamenat v dusledku pri zlevnovani vyhodu pro zakaznika, ze bude platit mene a pritom smlouva nadale bude formalne spravne, nebo naopak ... Zalezi jen k cemu by to bylo dobre.

David (28.2.2006 09:39:58)

Jelikož mě tahle pasáž před podpisem smlouvy s Nextrou docela zaujala, tak jsem to dal posouzení pár kamarádům - právníkům... Bohužel tě musím zklamat, každý mi potvdil, že kdyby došlo na "lámání chleba", tak by to dopadlo tak, že za březen platíš cenu v ceníku, který byl platný v březnu, v červnu z ceníku platnýho v červnu... a je každýmu putna, jestli jsi podepsal v lednu a jaká byla cena tehdy.. Mj. jsem se na to posléze ptal i koordinátorek , než jsem smlouvu podepsal, a ty mi tohle potvrdily také... -No jsem zvědav na únorovou fakturu, fakt MOC zvědav :-)

Anonym (28.2.2006 10:13:51)

jo, jestli nauctuji neco jineho nez 550 kc, tak asi bude jejich reklamacni oddeleni dost zahlcene ;)

David (28.2.2006 10:47:34)

No já osobně hodlám za únorovou fakturu platit 550 plus DPH, tedy 654 Kč... ani o kačku víc :-)

nick (28.2.2006 16:01:08)

nj, tak pak se priprav na pekny splatkovy kancelar obohacen o sankce za pozdni platby atp. no a az ti na dvere zaklepe exekutor, tak ho pozdravuj ;) nick

David (8.3.2006 22:14:11)

Ježíš ty jseš nějakej chytrej... Nejsi ty náhodou nějakej ten "Nick" z těch přibuzlejch Backstreet Boys? :-) Samozřejmě, že nejsem blbej, abych jim tu platbu neposlal a nahrál jim na smeč, nicméně reklamovat to hodlám pokud ode mě budou chtít 821 Kč :-)

Anonym (28.2.2006 18:24:01)

Neco na tom co pise nick muze byt pravda. Az ti prijde faktura a nebude to sedet tak radsi veskery kroky res pres pravnika.

nick (28.2.2006 18:44:45)

Vsechno je pravda, mam znameho s touto zkusenosti u teto firmy ;) nakonec jen platil net, kterej nemel, pac byl v minusu... bacha na vec, neni to sranda, emoce musi jit stranou, argument, ze jsou to vydridusi apod. u soudu neprojde... nick

y2k (28.2.2006 19:07:52)

Přesně tak. Správný postup je tento : Platba Reklamace platby V případě zamítnutí reklamace návštěva právní poradny Případný soud, nejlépe v zastoupení advokátem To vše potichu, nemá cenu dělat bubu a dát čas firmě na přípravu !!!!! Zpětně už bude špatně shánět důkazy :-)

nick (28.2.2006 20:30:06)

presne tak :) ide o to, ze keby nezaplatis fakturu, tak jsi defacto porusil smluvni podminky a budete se zalovat navzajem a troufam si tvrdit, ze oni budou mit lepsi pravniky jak ty ;) teda ne ty (y2k) ale ten nekdo nahore, co je odvaznej :p) nick

Anonym (28.2.2006 11:54:01)

Ty mi pripominas jednu postavu z meho oblibeneho serialu Battlestar Galactica - Gaius Baltar.

Petr Borecek (28.2.2006 16:26:56)

Tak tos teda podelal Gais ma plan a neni po 18 dile tim, co jsme si zatim az po druhou sezonu mysleli:-)

y2k (28.2.2006 15:21:01)

Myslím, že je prudce nekorektní se navážet do někoho, kdo v této debatě nefiguruje...... K problému, je několik variant smluv a několik variant obecných specifikací služeb Start a FUN. Dal jsem si tu práci a pročetl nějaké, které jsem našel uložené v MHT souborech na disku. Prakticky u všech smluv se píše, že dojde-li k rozporu ze smluvním ujednáním a jedním ze dvou dodatků či nedílních součástí smlouvy, tak má přednost dokument nadřazený, tedy v našem případě vždy smlouva. Alespoň v mojí smlouvě se k ceně píše toto : 2.Cena a její placení "Cena za poskytnutou službu a kupní cena koncového zařízení je stanovena podle Ceníku." Není zde specifikováno, z jakého data má ceník být. Pouze je v dalších odstavcích upřesněno, že ceník se dá nalézt na http:www.nextra.cz . Jelikož je smlouva utvořena dle občanského zákoníku, který nahrává spíše spotřebiteli před prodejcem či poskytovatelem služby, tak si můžeme vyložit znění smlouvy jak chceme, protože obě dvě varianty by u zákona obstály. Jelikož je v předmětné smlouvě chyba, která může spotřebitele uvést v omyl, tak dokonce je možno tuto smlouvu napadnout přes ČOI, která dle příslušných paragrafů občanského zákoníka je povinna sjednat s poskytovatelem nápravu a předmětnou smlouvu všem spotřebitelům objasnit. Ale, dle mého názoru je tato varianta čistě zbytečná a je lepší přestat koukat na každou korunu a raději se snažit donutit Nextru, aby poskytla lepší službu (rychlost, agregace, datové limity či FUP, atd....) Myslím, že jestli někdo byl ochoten platit v době podpisu částku X, tak zlevněním služby v průběhu předem dohodnutého období se na této skutečnosti nic nemění. Samozřejmě, že to naštve, ale to je asi tak vše. Spíše je třeba koukat na zkvalitnění služeb a na to ISP soustavně tlačit.

Anonym (28.2.2006 15:42:29)

Pan A je nyni zamestnancem GTS. Ody o nekorektnosti GTS si tady muzes precist spoustu.

BK (28.2.2006 07:47:14)

Milý Nargone. Zacinam mit pocit, ze jsi pravnik, ktery sepisoval Nextre Obecné smluvní podmínky a nyni se pokousis hajit svoji nedbalou praci. Bod 7.1 neni treba cist 5x. Staci jednou a prumerny jedinec pochopi, ze doba podepsani smlouvy a doba poskytnuti sluzby je neco jineho. Kdyz se zmeni cena kWh elektrické energie, tak take platis tu ktera platila v den podepsani smlouvy o odberu el. energie???

arab (8.3.2006 08:09:40)

Smlouva pro poskytování elektrické energie a smlouva o připojení ADSL je něco úplně jiného.V tomto případě se s cenou starým uživatelům u NEXTRY hýbat nebude.I proto NEXTRA na svých stránkách nechává k vidění staré ceníky, aby zákazník věděl co bude platit podle svého data podepsání smlouvy. Proč by pak započala dlouhodobou migraci rychlosti ?

BK (8.3.2006 14:38:43)

A ted mi rekni v cem je jina. Obe jsou to smlouvy uzavrena na zaklade OZ.

Anonym (8.3.2006 15:43:18)

OZ je predpokladam obcansky zakonik, ne obchodni :)

BK (8.3.2006 19:16:09)

Obchodní zákoník :-)

Anonym (8.3.2006 19:58:18)

ja myslel ze smlouva mezi podnikatel x podnikatel je dle obchodniho zakoniku, ale smlouva mezi podnikatel x nepodnikatel (tj. ADSL) je dle obcanskeho zakoniku.....

BK (9.3.2006 17:54:35)

To mas sice pravdu, ale muze byt i podle Obchodniho, coz je tento pripad. Podivej se do smlouvy. Tam je to jasne napsano. Obchodni zakonik §269, odst.2

y2k (27.2.2006 23:28:35)

Nebudeš tomu věřit, ale cena je asi to poslední, co mi zajímá..... Jsem ochoten platit i více, ale za více muziky :-)

Anonym (28.2.2006 12:51:14)

Máte to nějak popletené. Koupili jste si produkt v délce trvání 1 roku za cenu platnou v době uzavření smlouvy. Nextra ted začala nabízet nové produkty, ty si za jistých podmínek můžete pořídit také, ale jsou to už jiné produkty. To je jako kdybyste třeba platili leasing za auto a během doby placení to auto zlevnili - taky byste asi kvůli tomu mohli těžko žádat snížení leasingových splátek ...

danik (28.2.2006 13:16:46)

No, ja konkretne uz mam minimalni dobu uzivani vypotrebovanou, tzn. jiz nejsem nicim vazan!! jak by to podle vas tedy melo byt?? Nehlede na to, ze i ti, co maji produkt s minimalnim zavazkem 12 mesicu maji nejakou smlouvu. A v te smlouve je jasne napsano, jak se plati cena (viz. muj prispevek nize). Je v te smlouve snad nekde psano, ze si kupuji produkt v delce trvani 1 rok s cenou platnou v den podpisu smlouvy?? nejak jsem si toho nevsiml.....

TondaLee (28.2.2006 13:45:12)

Chybou je, že Nextra případně GTS vůbec dovolí takovou spekulativní diskuzi, která se tu vede. Měli by se otevřeně vyjádřit a informovat své zákazníky jak to bude. Ale to by museli být na trošku jiné úrovni.

David (28.2.2006 13:36:56)

Tak znovu pro ty, co neumí číst, nebo nechápou význam slov... Ve smlouvě (alespoň v té, co mám já) není "v době podpisu smlouvy", ale "v době poskytnutí služby"... Což NENÍ totéž... Čili svůj příklad s leasingem si strč do..., dle smlouvy mají zákazníci Nextry povinnost platit kupříkladu za FUN 1M za únor pouze 550 Kč plus DPH 19pct...

Anonym (28.2.2006 13:52:07)

Ano, služba v době trvání jednoho roku byla za daných podmínek POSKYTNUTA v den podpisu smlouvy ... Číst myslím umím. Já jsem taky uzavřel smluva na 1MB Fun v květnu za 690 a od června se cena změnila na 990. Podle tvé logiky by všichni takoví měli platit taky od června 990. Samozřejmě že neplatí a bylo by to proti smlouvě - v době poskytnutí služby byla cena 690, jaká byla za měsíc už v tomto případě není směrodatné

Anonym (28.2.2006 14:11:26)

to je sice pravda, ale pokud by Nextra chtela zdrazit, musela by te o tom min. mesic dopredu informovat a ty by jsi mel moznost odstoupit od smlouvy (i kdyz mas zavazek na 12 mesicu!!) coz neni jiste, ze by se to Nextre vyplatilo (zvlast, pokud treba mela s Telecomem podepsanou take smlouvu na 12 mesicu..... takze postup pri zlevneni je prece jen jiny nez pri zdrazeni a argumentace typu: v lete 2005 taky nezdrazily, proc by ted meli zlevnovat neobstoji....... a navic stejne nejdulezitejsi je jiz mnohokrat citovana smlouva

BK (28.2.2006 14:12:12)

Jak muze byt nekdo takhle tvrdej. Jeste jednou. "Obecná specifikace služby START a FUN" je v článku VII, bodu 7.1. uvedeno "7.1 Uzivatel se uzavřenim smlouvy na poskytovani Sluzby zavazuje dodržovat podminky a radne platit cenu za poskytnutou Sluzbu ve vysi platne v dobe poskytnuti sluzby." Vsimni si ze tam jsou terminy:1.uzavreni smlouvy 2.poskytovani Sluzby. To jsou dve rozdilne veci. Na zaklade toho jsi skutecne mel platit misto 690 Kc 990Kc. A je veci Nextry, ze to na tobe nepozadovala. Dale nevim kde cerpas "sluzba v dobe trvani jednoho roku". Jedna se o smlouvu na dobu neurcitou s minimalni delkou trvani 12 mesicu.

pepa z nextry (10.3.2006 14:50:50)

Chlapče, zopakuj si rozdíly mezi dokonavými a nedokonavými slovesy.

arab (8.3.2006 07:57:18)

Cena za 1FUN přes Telenor se neměnila z 690Kč na 990Kč.Tolik stálo připojeni #1FUN u Nextry přes Telekom.

Nargon (8.3.2006 19:36:20)

A protoze v novem ceniku neni sluzba FUN1M# tak se nejspise pouzije cena z minuleho ceniku.

Anonym (8.3.2006 20:00:56)

no, plno lidi ma smlouvu z doby, kdy bylo vse pouze 1M Fun (pak teprve bylo udelano rozdeleni na FUN 1M# a FUN 1M). uvidime jaky zacnou prichazet faktury, uz by pomalu mely, ne?? ja kazdopadne reklamuju vse, co bude nad novou cenu 550 Kc, s dle pristupu Nextry pripadne i davam vypoved, protoze minimalni doba uzivani mi uz utekla.....

David (8.3.2006 22:12:06)

Já čtu jejich platný ceník (od 1.2.) a je tam jasně napsáno - FUN 1M (s výpalným telecomu) 550 Kč bez DPH... čili budu trvat na dodržení jejich vlastní smlouvy a odmítám zaplatit za únor víc , než 655 Kč, což je 550 s 19% DPH. Faktura dneska bohužel nepřišla, očekávám ji taktéž velmi napjatě :-)

Nargon (8.3.2006 22:39:53)

Jen vas chci upozornit. Zaplatte i vyssi castku a pak podejte reklamaci, pokud nezaplatite, tak vy budete ten spatnej a budete platit penale.

David (9.3.2006 08:24:25)

Jj, jasně, asi jsem se špatně vyjádřil, už jsem to vysvětloval i dole, samozřejmě že znám postup pro tyto případy - zaplatit, posléze reklamovat, nenahraju jim přece na smeč aby mě mohli vést jako neplatiče :-)

j (9.3.2006 11:50:42)

Faktura bude na 690+DPH to je bez debat - klidne se s kymkoliv vsadim.

Anonym (2.3.2006 17:12:53)

Anonym (2.3.2006 17:55:06)

Anonym (7.3.2006 18:34:20)

tak nejake novinky? prisla uz nekomu faktura za unor? je tam "nova" cena nebo "stara"?

Petr Borecek (9.3.2006 21:25:17)

Stara tak jak se cekalo. Presto diky zvednuti rychlosti dodavatelem Ctc a to i ve fup (od unora 256-300) mi klesla faktura oproti minilym rokum o nejakych 2000,-. Ted fup vypinam na plnou rychlost jen kdyz jdu koukat na strem video:-)

Vladik (10.3.2006 07:54:25)

Nemůžu si pomoct, ale jak čtu tohle vlákno, tak mi přijde, že nejste naštvaný na nextru, ale na sebe, že jste si pořádně neuvědomili co kupujete...tak sakra tu smlouvu doneste právníkovi a uvidíte co vám řekne...

David (10.3.2006 12:46:00)

Nemusel jsem chodit tak daleko, podle mýho táty je to docela jasný, měli bychom platit 550 + DPH za únor a službu FUN 1 M :-) Jistě, že na faktuře je 690... Docela by mě zajímalo, jestli se tu někdo z osazenstva dovolal na jejich slavný "Billing Department" a zeptal se na to? Jaké bylo jejich vyjádření, na základě ČEHO účtují oněch 690?

Vlaik (10.3.2006 15:07:40)

vysvětlení, pls :)

David (10.3.2006 16:31:41)

Doba poskytnutí = únor 2006. Dle smlouvy účastník platí cenu platnou V DOBĚ POSKYTNUTÍ, nikoli "v době podpisu smlouvy". Služba je ti POSKYTOVÁNA v ten daný den , kdy ji (ne)využíváš/máš k disposici. Čili sice jsi podepsal někdy před rokem (třeba jako já) smlouvu, nicméně poskytnuta je ti v únoru, březnu, dubnu atd.. , a za daný měsíc, kdy ti byla poskytnuta, taky platíš paušální poplatky dle ceníku platného V DOBĚ POSKYTNUTÍ služby... Čili pro únor by měl platit onen ceník "od 1.2.2006"... Jasno? Na "billing departmentu" to neberou, tak jsem jim poslal mail, zatím neodpověděli, čekám to tak v pondělí, teď už jsou asi pryč.. Stačí to jako vysvětlení?

Anonym (10.3.2006 17:31:17)

To je jen jeden z výkladů, bohužel ten slabší. Ve smlouvě NENÍ formulace,kterou zmiňuješ. Stejně dobře to může vykládat tak, že v den podpisu smlouvy ti byla poskytnuta služba daných parametrů, na jeden rok, za danou cenu splatnou v měsíčních splátkách. Amen.

Nargon (10.3.2006 20:05:55)

No ja bych anonyma opravil. ...byla poskytnuta služba daných parametrů, na dobu neurcitou s minimalnim trvanim 12 mesicu,... Klidne to poslete k soudu, za par let se dockame rozhodnuti, jsem sam zvedavej jak to vlastne je. Problem je v jednom jedinem slove: Poskytnuti sluzby. Sam jsem nazoru ze sluzba ti byla poskytnuta jen jednou a to v dobe podepsani smlouvy. A ty platis mesicni poplatky za jeji pouzivani.

Anonym (10.3.2006 23:10:14)

Přesně tak ... Tak to podle zcela přirozené logiky je ... Spoustě lidí byla poskytnuta služba 1MB Fun na bázi CT v květnu 2005 za cenu 690 měsíčně. Další lidem byla tatáž služba poskytnuta v červnu 2005 za 990 Kč měsíčně ... Obě skupiny lidí platí cenu platnou ve chvíli kdy jim služba byla poskytnuta. Jinak to ani nejde ...Obávám se, že přání aby se cena služby změnila oproti dohodě v okamžiku jejího POSKYTNUTÍ, nemá žádnou legální a legislativní šanci, protože to je principiálně a právně nesmysl. S jedinou vyjímkou - blahosklonnost poskytovatele ...

David (11.3.2006 08:31:36)

Hm, právě že z právního hlediska je to trochu sporný, už to viděli tři právníci a žádný v podstatě neřekl jasně "jo, musíš platit to, co bylo v únoru 2005"... No jsem zvědav, jestli bude mít Nextra aspoň tolik slušnosti a odpoví mi na můj (slušně psaný, aby nebyla mýlka) dotaz k výše uvedenému...

Vladik (11.3.2006 09:08:53)

Pak dej určitě vědět tohle dopadlo, docela by mě to zajímalo. Je to dost sporná otázka...

Anonym (12.3.2006 19:01:18)

me uz odpovedeli : "Dobry den. Sluzby ADSL budou uctovany dle ceniku, ktery byl platny v dobe, kdy byla sluzba ADSL objednavana. Zahajeni migrace techto sluzeb je planovano na pocatek dubna. Pokud s uctovanou cenou nebudete souhlasit, zaslete nam prosim reklamaci na adresu: NEXTRA Czech Republic s.r.o. V Celnici 10 11721 Praha 1 S pozdravem" Takze zasilam reklamaci, asi mi nic jineho nezbyva.

X&Y (12.3.2006 22:35:10)

Tak čekej mejla - reklamace zamítnuta :-)

y2k (12.3.2006 22:58:57)

Ono jim taky nic jiného ani nezbývá. Procento, které se bude soudit je mizivé, navíc se s jednotlivci uzavře mimosoudní dohoda. To znám :-)

Anonym (13.3.2006 00:03:22)

Mimosoudní dohoda nebude třeba ... Tato věc je jednoznačná: služba byla poskytnuta v den podepsání smlouvy na základě ceny platné ve chvíli podpisu smlouvy. To je vše .... bohužel.... zbytečně se vzrušujete ... Můžete tím jen ztratit ...

Anonym (13.3.2006 08:32:17)

To nemusi byt uplne pravda, pokud se nekdo zeptal ohledne plany ceny (jak vyse napsal) a ma to v emailu nebo necem podobnem. Pak by to bylo klamani zakaznika...

y2k (13.3.2006 14:41:06)

Ale já se nevzrušuju, jak jsem psal i jinde, mě opravdu cena netankuje. Pouze radím ostatním, když chtějí válčit s větrnými mlýny, jaká mají práva a povinosti a jaký bývá výsledek. Já osobně jsem se zaměstnanci Nextry spokojen a se službou momentálně také. Navíc jsem Nextře dohrnul už dost zákazníků :-)

David (13.3.2006 15:30:46)

No mě osobně taky cena ani kvalita služeb díkybohu žíly netrhá, jde tu spíš o princip...

Anonym (13.3.2006 16:07:58)

Princip je jednoduchý (viz výše): služba je poskytnuta jednou za aktuální cenu, ne stále opakovaně znovu, čili přesně podle smlouvy. Copak je kromě toho tak těžké pochopit, že je tu velkoobchodní poskytovatel (Telecom), který prodá alternativnímu prodejci roční produkt za X Kč a prodejce ho pak prodá zákazníkovi za Y Kč rozdělených do 12 splátek? (Y-X je marže prodejce). To, že později velkoobchodní poskytovatel prodá tentýž nebo podobný roční produkt za jinou cenu, s tím původním nijak nesouvisí ... a je dost nesmyslné očekávat nebo vyžadovat, aby se kvůli tomu dodatečně snížila cena původního produktu (nebo myslíte že dává smysl, aby prodejce v součtu platil poskytovateli více než utržil od zákazníka ??) Je zvláštní, že internetově tolik gramotní lidé nedokáží tyto triviální věci pochopit ... a vydávají se zcela vážně do boje s větrnými mlýny ... Ale kdo chce kam ...

y2k (13.3.2006 17:52:26)

EHM, teď já se svou troškou do mlýna :-) Ten rok je jasný, jak u TN nyní GTS Novery tak u ČTc. To je jednoduchá rovnice či premisa, jak chceš.... Ale, co po tom roce ? Co bude se zákazníky, kteří mají rok těsně před vypršením nebo již po ? Co pak s nimi, pak se jim to koštuje jak ? A proč ? Vysvětlení ? Tak a teď babo raď :-)

y2k (13.3.2006 17:55:29)

Můj předchozí, respektive vlastně následující :-) příspěvek ze 13.03.2006 17:52 je odpověď na anonyma ze 13.03.2006 ze 16:07. Opravdu se provozovatelé tohoto serveru z inovací stránek vyznamenali :-(

Anonym (13.3.2006 07:47:05)

no, nadrizenej organ pro telekomunikace je CTU, ze?? takze pokud to Nextra zamitne, tak nejde zaloba na soud, ale zasilam podnet na CTU. Z tech rece jen mivaji vetsi cas... a dalsi veci, ze pokud to Nextra neuzna, tak u me konci a prechazim ........ pokud tahle zareaguje vice lidi, tak se jeste Nextra bude divit....

Anonym (13.3.2006 08:05:12)

I když to není úplně přesný příklad, je to podobné jako by sis vzal auto na leasing, během splácení to auto slevnilo a tys pak vyžadoval snížení vlastních leasingových splátek ... Cili nesmysl ...

Anonym (13.3.2006 12:18:58)

tak s tim leasingem jsi uplne mimo. Je to spise jako kdyby jsi mel v pronajmu auto a ve smlouve bylo napsano, ze cena je dle aktualniho ceniku v obdobi poskytnuti sluzby. Logicky by jsi chtel, aby ti uctovali to, kolik to zrovna stoji a ne to, kolik to stalo pred rokem. Tady se samozrejme nabizi i dalsi celkem elegantni reseni, vypovedet smlouvu a bud ji znovu aktivovat a nebo a to je mnohem pravdepodobnejsi, jit jinam......

Anonym (13.3.2006 13:30:12)

To je bohužel naprosto chybné uvažování. Služba byla poskytnuta POUZE JEDNOU, a to v okamžiku podpisu smlouvy, za cenu platnou v dané chvíli, na dobu minimáně 12 měsíců ... Ta služba (produkt) není poskytována každý den znovu, každou hodinu (vteřinu atd.) znovu ...

Anonym (13.3.2006 16:49:24)

aha, kdyz sluzba byla poskytnuta pouze jednou, co se podle tebe deje ted kazdy mesic a kazdy den, kdyz surfuju na netu pres ADSL od Nextry?? to mi tu sluzbu dle tebe neposkytuji?? fakt nevim, jak jinak to nazvat, nez poskytovani sluzby.....

Anonym (13.3.2006 17:13:20)

Blahoslavení chudí duchem ...

Anonym (13.3.2006 18:12:02)

Vazeny pane(-i), mohl(-a) byste nam nastinit, jaky je vas vztah k Nextre, reps. GTS? Vychazim z nasledujici uvahy: pokud byste byl zakaznik Nextry, rozhodne byste zastaval verzi, ze sluzba je poskytovana opakovane, z cehoz se take odviji cena. Pokud byste nebyl zakaznikem a nemel k teto firme zadny vztah, ale jako uzivatel ceskeho Internetu a tedy znaly praktik ceskych firem, byste rozhodne neodrazoval sve kolegy a podporoval tak zdimaci akce ze strany Nextry.

Anonym (13.3.2006 21:37:47)

Vážený pane, můj vztah k Nextře je ryze uživatelský (tarif 4MB). Mnohem vřelejší vztah než ke společnosti Nextra mám ale k základní logice věcí ... A když vidím zdejší mudrlanty zcela vážně rozvíjet docela legrační teorie, nedá mi na to nepoukázat ... Nevím jestli má ještě cenu zopakovat, že služba byla poskytnuta v den podpisu smlouvy na dobu minimálně 12 měsíců dle aktuálního ceníku platného v době poskytnutí služby (= podpisu smlouvy) ..

danik (13.3.2006 21:42:36)

mily anonyme, myslim, ze tady jiz bylo uvedeno dost argumentu (vcetne citace smluv) proc by mela byt uctovana cena dle noveho ceniku. Muzes uvest ty nejake argumenty? Co se tedy deje, pokud sluzba byla poksytnuta v den zrizeni? Pak ta sluzba roste??? je snad jasne, ze sluzba je poskytovana nepretrzite (stale). Pouze pro zjednoduseni moznosti fakturace se poskytovani sluzby deli na casove useky (mesice)........

David (13.3.2006 22:54:04)

Milý Anonyme,co tak rozumíš logice věci, můžeš mi tedy říct, za co vlastně platím? Podepsal jsem 512/128 ADSLink FUN za 690 Kč, teď platím 690 za FUN 1M (po květnovém navýšení rychlostí)... Dovedeno ad absurdum, platím vlastně cenu, která tehdy nebyla , za službu, která tehdy neexistovala (viz archivní ceníky), podle čeho mi tedy vlastně tu cenu určují? :-)

Anonym (13.3.2006 23:08:40)

Milý anonyme (nebo fakt myslíš že vyplněním čehokoliv v rubrice jméno anonymem být přestáváš ? ), platíš stále stejnou službu, jen její parametry se ti zdarma navýšily ...

David (14.3.2006 09:15:09)

Nemyslím,na druhou stranu, musel jsem nějak odlišit, komu je moje odpověď určena, ne? Neplatím stále stejnou službu, jmenuje se jinak, tahle situace připomíná to, kdybys s autopůjčovnou podepsal roční smlouvu že za částku XXX Kč měsíčně si budeš pronajímat Fabii. Po pěti měsících by ti za stejnou cenu poskytli Audi a po cca roce využívání služeb by půjčení Audi v jejich ceníku zlevnilo o 15 procent. Ty bys jezdil dál Audinou,ale platil cenu, která v tu dobu už je za Mercedes... A kdybys řekl, že ti vyhovuje dál Audi a Mercedes nechceš, tak by ti řekli, že si buď vezmeš Mercedes (až dohodnou plán výměny aut), nebo ti nechají Audinu, ale budeš s nima muset podepsat další dvanáctiměsíční závazek... Taky by ti to připadalo all right?

Anonym (14.3.2006 16:30:01)

Tak na CTU bych moc nespolehal. Velmi rychle zapomínáte. Je třeba si podle dosavadních zkušeností a postupů tohoto úřadu uvědomit, že obyčejný člověk je pro něj až na posledním místě.

y2k (12.3.2006 23:07:36)

Hlídej si svá zákonná práva. 1,- ihned v reklamaci napiš, jak si přeješ reklamaci vyřídit v případě, že bude uznána kladně. 2,- pošli ji doporučeně s doručenkou, ať není pochyb o datu podání. 3,- hlídej vypršení 30 denní (kalendářní) doby. 4,- pokus se prudit, nedostaneš-li odpověď do tří kalendářních dnů. Reklamace se má rozhodnout ihned, nebo do tří kalendářních dnů. Pouze v případě, že k jejímu posouzení je třeba odborného posouzení, tak je toto rozhodnutí odloženo na 30 kalendářních dnů. Docela bych chtěl vidět, jak by Nextra ty tři dny u soudu okecala :-) . Zde asi nic odborně posuzovat nemohou. 5,- nevím takto z oleje přesně, jak bude smlouva posuzována, ale jestli jako kupní dle OZ, tak ještě prověř stáří smluvního vztahu, neb do šesti měsíců musí oni dokazovat opak Tobě ! 6,- nepřijde-li odpověď doporučeně s doručenkou, zkus dobu převzetí protáhnout a pak si stěžuj na ČOI. Sic si nepomůžeš, ale to se vyplatí :-) No, hodně štěstí a dej vědět :-)

David (13.3.2006 12:50:51)

Hm, pořád z toho ale nevidím tu právní oporu ve smlouvě, kde není napsáno ani v době podpisu, ani v době objednání, ale v době POSKYTNUTÍ... V tomhle případě je to trošku sporný, ale představte si následující situaci - koupím si hafo lístků na tramvaj, na který v případě potřeby budu moct jet tramvají = služba mi bude poskytnuta. Jenže ty lístky nechám ležet v šuplíku, mezitím se změní tarif DP Praha... A samozřejmě jsem nucen platit cenu platnou v době POSKYTNUTÍ služby... Což je v okamžiku kdy tou tramvají pojedu... Pokud dojde ke změně cen, jsou mi staré lístky k prdu... IMHO je celý tenhle "problém" o tom, že ten co si říká právník a psal Nextře ty smlouvy to pěkně zkopal, respektive celá ta smlouva je psaná velmi netransparentně a tak, aby si v případě nutnosti Nextra mohla vymyslet prakticky cokoli... A tady ten bod se trošku "nepovedl"... Zákazníci najednou chtějí (dle mého oprávněně) nižší ceny a Nextra se kroutí, kroutí a kroutí... Jinak "cenu podepsanou při objednání" si můžou naložit do octa, protože původně jsem měl službu ADSLink FUN 512/128, pak to zvýšili na 1024/256, stále za 690, tudíž bráno do důsledků, by třeba moje smlouva byla vlastně neplatná... Platím cenu platnou při objednání smlouvy za něco, co jsem si původně neobjednal a co už ani nenabízejí :-)

David (13.3.2006 12:53:20)

Ještě bych se rád zeptal, kam si to posílal, že ti už odepsali? Já to posílal v pátek v poledne na billing@nextra.cz, což je adresa uvedená na vyúčtování? Měl jsem za to, že reklamace související s vyúčtováním mají směřovat tam? Tys to posílal koordinátorkám na hotline, nebo kam? dík!

Anonym (13.3.2006 16:55:50)

posilal jsem to na adsl_change@int.nextra.cz, odpovedela mi koordinatorka (Hanusova), ale na odpoved jsem cekal presne 11!!! kalendarnich dni, takze jestli jsi to zasilal v patek, mas jeste hafo casu :) odpoled ale bude zrejme stejna..... az budete mit nekdo text reklamace, hodte ho sem, at sjednotime argumentaci :)

Anonym (13.3.2006 17:52:18)

To mi neprijde jako zrovna nejlepsi napad. Spise bych doporucoval, aby to kazdy zkusil po svem a ten, ktery uspeje necht se podeli s ostatnimi.

David (10.3.2006 21:06:25)

Omyl, ve smlouvě ta formulace je, pamatuju si ji velmi dobře, protože jsem se nad ní právě zarazil, než jsem smlouvu podepsal... Bál jsem se toho, aby třeba nezvýšili ceny a já nemusel povinně platit 2x tolik... Tak jsem onehdá volal koordinátorce a ta mi do puntíku potvrdila výše uvedené... Tedy za měsíc XX platíš dle ceníku PLATNÉHO V MĚSÍCI XX... Podle mě je tohle příklad jednání, kdy si Nextra jejich vlastní smlouvu vykládá, jak se ji hodí...

X&Y (13.3.2006 18:05:26)

------Prosím váš názor na můj problém (uvidíme co mi odpoví)------ ___________________________________________________________ Takže závazek byl prodloužen o 12 měsíců (změna tarifu FUN na OFFICE => http://www.nextra.cz/cz/content/download/11536/147025/file/%28060212-dodatek_pro_zmenu_sluzby_na_START_FUN_OFFICE_FUAL_v_205%29.pdf , ale přesto mi byla umožněna změnu tarifu, když se v tomto dodatku píše: Tato nabídka na změnu Služby je určena výlučne pro Uživatele, u kterých již uplynula závazná minimální doba trvání Smlouvy (byla-li ve Smlouvě stanovena – viz. cl. IV- Smlouvy) a můj původní závazek byl až 26.5.2006 ?? Nejedná se o porušení dodatku z vaší strany ?? NXT_ADSL_koordinator napsal(a): > Dobrý den. >> Váš závazek uplyne 3.11.2006. >> Výpověď prosím zašlete dva měsíce předem. >> Děkuji. >> S pozdravem >> Daniela Marićová > ADSL koordinátor >> >>> -----Original Message----- > From: theif [mailto:xxxx@tiscali.cz] > Sent: Saturday, March 11, 2006 4:42 PM > To: NXT_adsl_admin > Subject: Ukončení smluvní závazné doby >>> Uzivatelske jmeno: adsl_xxxxx >> Prosím o sdělení data kdy dojde k ukončení smluvní závazné doby. >> Děkuji

y2k (14.3.2006 15:40:56)

Fuj ! Alespoň to jméno si nemusel uvádět, prase !

David (14.3.2006 10:28:26)

====CITACE==== Dobrý den. Ve Vaší smlouvě je stanoveno, že se na Vaši službu vztahu cena dle ceníku, ovšem nikde není psáno, že se jedná o právě používaný ceník. Ceník, který je platný od 1. února 2006, se vztahuje na služby zřízené od 1. února 2006, což je v něm uvedeno. Pro stávající zákazníky, kteří mají službu na platformě GTS Novera Tel, se chystají také změny, bohužel zatím není známa konečná podoba. Až bude jejich podobu vědět, budete informováni. Reklamaci je nutné zaslat písemně na naši adresu: Nextra, s.r.o. V Celnici 10 117 21 Praha 1 Kolegyně Vaši záležitost prošetří a zašle Vám vyrozumění. ====KONEC CITACE==== Takže celkem klasika, Nextra si evidentně problém uvědomuje a vyřešilo se to klasicky vychcálkovsky , malou větičkou v závěru ceníku...

mex (14.3.2006 11:06:23)

Asi vam neudelam radost, ale Nextra nema zadny problem, ktery by si mela uvedomovat. Ve smlouve mate uvedeno "dle ceniku, platneho v dobe, kdy byla sluzba poskytnuta". Vsimnete si, ze nikoliv "poskytovana", ale "poskytnuta". To je velky rozdil. Sluzba je skutecne poskytnuta jen jednou, plyne to z pravni podstaty smlouvy. Staci si precist vseobecne podminky pro poskytovani telekomunikacnich sluzeb. Sluzbou jako takovou totiz neni minen zadny konkretni tarif s nazvem, ale jde o "poskytnuti telekomunikacni sluzby", ktera je poskytnuta jednorazove a potom je uzivatelem vyuzivana, at uz trvale, nebo v nejakem casovem obdobi. Je to od Nextry unfair? Neni. Nextra obchoduje tak jako kazdy a potrebuje tvorit zisky. Pro retailovy trh samozrejme dava nabidku cesky receno "ber tak, jak to je, nebo nech jit" a k tomu dava smluvni podminky. Pravni rad muze zakaznika chranit jen podtud, kdy jsou porusena zakaznikova prava a naroky, dane smluvne. Pokud je ve smlouve jasne uvedeno za jakych pominkek je sluzba poskytnuta a ty podminky jsou dodrzeny, neni zadne pravo, ktere by ho chranilo a tudiz nevznika zadny narok na reklamaci. Zdaji se vam smluvni podminky "nejasne formulovane", "nelogicke"? Pravo neni o logice, ale o exaktnich formulacich, ktere nemusi mit s logikou nic spolecneho. Bohuzel takove pravo je. Je jen na spotrebiteli jak se v tom dokaze zorientovat. Tak to je v celem civilizovanem svete. Mimochodem ona ani formulace "v dobe poskytnuti sluzby" neni nelogicka, myslim, ze to neni ani zamerne mateni. Jde o to, ze kdyby napsali "v dobe podpisu smlouvy", mezi podpisem smlouvy a poskytnutim sluzby muze uplynout nejaka doba, ve ktere se cenik zmeni. Tou formulaci chrani Nextra jak sebe (v pripade zvyseni ceny), tak spotrebitele (snizeni ceny). PS: Muj vztah k Nextre je nulovy, nemam od nich nic a nikdy mit ani nebudu, jsem spokojeny s Bluetone. PPS: Urcite ale doporucuji na Nextru tlacit, reklamovat, stezovat si apod., to je jedine, co ji dotlaci k tomu, aby svoje obchodni podminky zmenila. Jen necekejte, ze prorazite s reklamaci, smlouva je napsana jednoznacne a spravne.

David (14.3.2006 11:42:05)

Beru, že nejsem právní expert (můj obor je něco jiného), nicméně zaráží mě fakt, že ze tří známých-právníků, kterým jsem smlouvu ukázal, mi nikdo neřekl, že je OK... V podstatě nyní tlumočím jejich názory, že smlouva je psaná velmi netransparentně a působí dojmem "my můžeme vše, vy jen včas platit, kolik si řekneme"... A kdyby nic, tak vrcholně neseriozní je od pracovníků fy Nextra to, že když jsem se v době obejdnávání služby cca před rokem na výše uvedené ptal, tak se dušovali (jak ten slovenskej "bača" na hotline, tak koordinátorky), že je to tak jak říkám - za březen platím podle březnovýho ceníku, za květen podle květnovýho... Už tehdy mi totiž ta formulace "v době poskytnutí" trochu "smrděla" a tak jsem se zeptal, abych měl jistotu, že s touto větičkou nebude problém...

Nargon (14.3.2006 12:06:09)

Asi ma nextra chytrejsi a vice placene pravniky nez ty sve zname. A udeli smlouvu takovou ze se v ni zadnej jinej pravnik nemuze vyznat.

y2k (14.3.2006 15:39:47)

Ano :-) , to byla také z variant, kterou říkal můj kolega z právního odboru, ale spíše je dle něj silně odfláknuta a Nextra zažívá nyní horké chvilky, jestli to někdo rozjede přes ČOI nebo právní cestou. Dle mého názoru to je ovšem hovadina, protože namísto zkvalitnění služeb Nextra případně utratí finance za soudy či pokuty. Spíše se na to konečně vykašlete a raději tlačme na Nextru potažmo GTS teď, dokud není migrace rozhodnuta !

David (14.3.2006 22:28:20)

Mě už je to celkem jedno, tohle byla fakt poslední kapka ze všech posledních kapek, počkám na konec dubna, pak jim pošlu výpověď (aby mě ustřihli začátkem léta, kdy tu stejně nejsem a net nepotřebuju) a přes červenec a srpen zařídím Bluetone... Nějak to s tou pakáží jménem Nextra snad už doklepu... Takže já hodlám "tlačit" tak leda po ránu na záchodě... Ostatním ale přeju pevný nervy!

Anonym (14.3.2006 23:26:07)

Velmi rozumne stanovisko, konecne nekomu doslo, ze nutit lichvare, aby se vzdal penez je jako busit hlavou do zdi. GTS se nepolepsi - pridavam se k rannimu tlaceni :).

y2k (14.3.2006 23:46:29)

Myslím, že to chce zatím klid a posečkat, s čím se GTS Novera a následně i Nextra vytasí, pak se uvidí...... Logicky musejí něco udělat z Office a také se logicky musejí nějak přiblížit Telecomu, kterej jim z jejich Extreme 4M již ujel. Také musejí konkurovat jedinému skutečnému konkurentovi, což je ČRa. Takže uvidíme........zatím bych neházel flintu do žita a nestahoval ptáka mezi nohy. Ba naopak, zahlťte jim veškeré linky, ať se strachy třesou a vymyslejí nějakou bombičku, která nám vyrazí úžasem dech ;-)

Anonym (15.3.2006 07:07:57)

Jo, když s ničím nepřišli za měsíc a půl, který byl mimochodem z tohoto hlediska nejbouřlivější, tak myslím, že ted už nemají kam spěchat. Lidi bez úpisu jim už utekli, kterým končí úpis brzy už poslali výpovědi. Takže kam spěchat? Byl bych velmi překvapen, kdyby přišli s něčím dříve než v červnu a rozhodně to nebude žádný nátluk, který by se blížil telekomu extreme 4m. Doby, kdy nextra byla "nej" jsou už pryč. :-(

David (15.3.2006 08:37:19)

Děkuji za optání, pták mi stojí docela dobře a flintu nikam neházím, ale nehodlám na nic "čekat", GTS dokurví služby libovolné firmy kam vstoupí, jejich ADSL se zrcadlovým FUPem je fakt už pomalu součástí legend, a to, že "jednají" o něčem, co konkurence už dávno má, taky o něčem svědčí... GTS jsou prostě "home useři" totálně u prd... a orientuje se na firemní zákazníky... Co dostanete(me) začátkem dubna? Fakt nevím, co plánujou, nový tarify jsou hotový, takže jen namigrovat současné uživatele do +/- stejné cenové hladiny a trošku přiškrit FUP, aby si hajzlové tolik nevyskakovali a Nextra vydělávala +/- pořád stejně, ne? Ale říkám, je mi to jedno... Doufám, že 128/64 za 1000 bez DPH od dubna snad dávat stávajícím zákazníkům nebudou a zbytek je mi u prd...le... Mám to s nima na tři a půl měsíce nejvejš... Škoda, ještě před půl rokem jsem kamarádům Nextru doporučoval, teď je od ní odháním, co mi síly stačí... (momentální skore je 8 odlákaných zákazníků :-) )

mex (14.3.2006 12:21:52)

Ono je pravnik a pravnik. Take nam ted jeden pravnik zakladal akciovou spolecnost a trikrat soud zadost zamitl. Me osobne se zda napsana pomerne jednoznacne. Zazil jsem uz mnohem horsi smlouvy, napr. kdyz jsem kupoval auto v bazaru, kdesi na posledni strane leasingove smlouvy jsem nasel malym pismem napsano, ze mi leasingova spolecnost muze auto kdykoliv odebrat bez udani duvodu a ma pouze povinnost mi to do 10 pracovnich dnu po odebrani vozidla pisemne oznamit. Toto prosim byla standardni predtistena smlouva, osetrena jeste tim, ze jsem kdykoliv povinen sdelit kde se vuz nachazi, nebo uhradit poplatky na vypatrani vozu. Na dotaz mi pracovnice leasingovky rekla, ze je to "pouze preventivni opatreni a kdyz budu platit, auto mi samozrejme nechaji". Tomu ja rikam netransparentni smlouva. Mimochodem pokud vam pracovnici Nextry rikali to, co uvadite, je to skutecne neseriozni, lec na ustni sliby ja po nekolika zkusenostech nedam. Ono by bylo i nelogicke aby Nextra mela takovy "plovouci tarif", protoze ona nakoupi konektivitu na rocni smlouvu a bylo by neobchodni nepokouset se ji prodat opet alespon na jeden rok za pro ni garantovanou cenu (protoze poskytovatel konektivity ji samozrejme cenu za rocni nasmlouvane objemy nesnizi, takze by musela Nextra nutne prodelat).

Anonym (14.3.2006 12:22:36)

Ptal jses ustne nebo emailem ?

David (14.3.2006 22:25:56)

Ptal jsem se bohužel telefonicky, protože jsem nevěděl, s kým mám tu "čest".....

Karel Novák (14.3.2006 13:14:25)

Přečetl jsem si podrobně smlouvu (mám Fun od ledna) a mám na to trochu jiný názor. Samotná smlouva se jmenuje Smlouva o poskytování služby ... a ne Smlouva o poskytnutí služby... Ve smlouvě je sice uvedeno že "cena je stanovena podle Ceníku" a není tam uvedeno zda se jedná o právě používaný ceník, ovšem ve specifikaci služby se hovoří o zřízení služby, ne o poskytnutí. A dále v bodu 4.2. je jasně napsáno : "Výrazy použité v této smlouvě, jestliže nejsou v této smlouvě definovány, se vykládají v souladu s významem, který mají podle Všeobecných podmínek poskytování věřejně dostupných služeb elektronických komunikací nebo podle Obecné specifikace služby. V dalším bodu 4.3. je uvedeno že přednost má text smlouvy, pokud tam něco není jasně specifikováno tak mají přednost ustanovení Obecné specifikace služby. Ta je k dispozici na internetu na stránkách Nextry. V bodu 6.3. se tam píše že poskytovatel není povinen poskytovat službu nepřetržitě, toleruje se bez slevy výpadek do 36 hodin. Z toho je zřejmé že služba je průběžně poskytována a ne jen jednou poskutnuta. A hlavní je bod 7.1. který zní že Uživatel se uzavřením Smlouvy na poskytování skužby zavazuje ... řádně platit cenu za poskytnutou službu ve výši platné v době poskytnutí služby. Samozřejmě je to dvousečné, pokud by Nextra zdražila na 10-ti násobek....

Anonym (14.3.2006 13:39:16)

Fakt se na to nedokážete podívat normálně místo hrabání se v tomto absurdním slovíčkaření ? Nextra je jen prodejce a velkoobchodně nakupuje od CT roční produkty, tentýž produkt prodá zákazníkovi (s úměrným ziskem) se splátkami rozdělenými na 12 měsíců ... To je ona "cena v době poskytnutí služby". Těžko může dodatečně cenu snížit a zákazníka sponzorovat, že ? Taky byste tak chtěli podnikat ? Nové produkty jsou za nové ceny ... Já jsem taky koupil dvě 19 palcové LCD za 20 000. Budu od prodejce požadovat vrácení peněz kvůli tomu že ted stojí polovic ? Ale bylo by zajímavé kdyby vám Nextra vyšla vstříc a uznala vaše nesmyslné "ceny v době poskytování služby" . A pak za týden několikanásobně zdražila ... Copak byste říkali potom ? Platit byste to museli - podle vaší smluvní interpretace ... Bez jakýchkoliv debat. Uvědomujete si to ? Smlouva vám zajištuje že se toto nestane ....

danik (14.3.2006 14:25:52)

vzdyt se tu vetsinu casu bavime o Nextre pres Telenor!!! je to i v prvnim prispevku. Ja reklamuji (uz jsem reklamaci odeslal) cenu za sluzbu na bazi Telenoru. Tam Nextra nic moc nenakupuje, plati nejakych 150 Kc za pronajem nadhovoroveho pasma. A pokud 1M Fun muze ted nabizet za 550 Kc, tak evidentne to muze nabizet i stavajicim zakaznikum, zvlast, kdyz uz mi uplytnula minimalni doba 12 mesicu.....

matej (14.3.2006 15:13:33)

Jojo, taky si myslim, ze by to na Telenoru mohli davat levneji :) Ale stejne mam pocit, ze plati neco vic telecomu za pronajem smycky. Ale v tom novem ceniku je jasne psano, ze plati pro NOVE smlouvy uzavrene na 12mesicu (a uz nerozlisuji TN a CTc). Takze mozna budes muset vypovedet smlouvu (kdyz uz ti ubehla, tak bez pokuty) a pak uzavrit novou smlouvu na 12 mesicu :( Sam mam smlouvu od srpna, tak se me zatim vypovedi netykaji... ale na druhou stranu jsem take zatim spokojen (Telenor, 690,- za FUN 1M neni tolik) Matej

nick (24.3.2006 16:36:06)

LLU stoji 5k rocne... nick

Karel Novák (14.3.2006 15:13:56)

Copak o to, já taky kupoval LCD 15" v době kdy stálo 35.000,-... Ale to je něco úplně jiného, tady jde o poskytování služby. Ale kritizovaný přístup není jen výsadou Nextry, Contactel se kdysi choval stejně, prostě chtějí vydělat a kdo se neozve tak má smůlu. Jinak ale samozřejmě je pravda, že oproti minulosti je 1 mbit i za 690,- měsíčně bez dph (a brzy to budou 3 mbity) něco úžasného.

Mephsito (28.3.2006 08:56:50)

Přiřazuješ to k nákupu LCD jenže ber to takhle Nextra si od CTc předplatila službu na 1 rok - ten rok si paltit adekvátní peníze vše je v pořádku další rok už nextra dostane předplacenou službu mnohem levněji ale ty paltíš pořád stejné peníze. V tom je celkem rozdíl o rpoti tvým LCD chápeš?

y2k (14.3.2006 15:31:47)

Omyl !! Podíval jsem se na tu smlouvu s právníkem společnosti, kde jsem zaměstnán : Jedná se o neurčitou smlouvu, která nemá žádná zákonná kritéria. Pouze nesmí překračovat žádný zákon. Vše ostatní je dojednáno smluvně. Záruční doba je šest měsíců. Jako poskytnutí služby se bere každý den. Reklamovat 1.1. se dá tedy ještě 1.6. Napadnout to můžete, ale koho by to bavilo se soudit. Spíše by to zajímalo obchodní inspekci, smlouva diskriminuje stávající zákazníky před novými cenou a nové zákazníky před většinou stávajících rychlostí (máme smlouvy ještě na o řád nižší rychlosti, tedy je nám poskytována lepší služba než novým zákazníkům, kteří jsou tímto diskriminováni). Ale, vykašlete se už na to, plaťte to co máte a raději tlačme na Nextru, ať poskytuje kvalitnější službu než doposud ! Cíl : Parametry UPC > 10240/1024kbps s limitem 100GB za 2000,-Kč s DPH

mex (14.3.2006 22:06:59)

Zakona kriteria jsou dana samotnou smlovou, tj. smluvni ujednani se ridi obcanskym zakonikem a podepsane smluvni podminky jsou z hlediska zakona zavazne. Tedy nerozumim vyrazu "zadna zakona kriteria". Pokud jedna ze smluv porusi podminky smlouvy, zakona kriteria jsou zcela jasna. Stejne tak stale vidim zasadni rozdil mezi "poskytnutim" a "poskytovanim". Pokud je sluzba "poskytnuta" kazdy den, na kazdy den by bylo treba uzavrit zvlast smlouvu, coz by v pripade "poskytovani" nebylo nutne. K obchodni inspekci: pro ni tam neni nic zajimaveho. Pokud napr. podepisete uverovou smlovu s fixni urokovou sazbou (bezny pripad), muzete si stezovat kde chcete, ze bezna urokova sazba pro novejsi klienty je zcela jina, lec nebude vam to nic platne. Podepsal jste dane smluvni podminky a ty jsou rozhodujici. S cilem nezbyva nez souhlasit. V tom pripade by se mi vyplatilo vypovedet smlouvu s CRa (ktera je snad jeste krutejsi nez ta Nextracka) :o).

y2k (14.3.2006 22:29:50)

Alespoň, že s koncem jsem se shodli. Opravdu jsem se vyjádřil nepřesně, žádná zákonná kritéria mělo znamenat to, že se smlouva neřídí přímo jako taková literou zákona. Ovšem samozřejmě, že nesmí porušit žádná závazná zákonná ustanovení. Rozdíl mezi poskytnutím a poskytováním služby samozřejmě je, proto uvádím věc na pravou míru. Služba je samozřejmě poskytována. To nic ovšem nemění na faktu, že se termínem poskytování rozumí každý den jednotlivě. Pro obchodní inspekci je zde hodně závažného, neb klamání spotřebitele a diskriminace jsou vážné obchodní prohřešky. Srovnávat smluvní podmínky úvěrové smlouvy se smlouvou na poskytování připojení k síťi internet je irelevantní, protože úvěrová smlouva je jasně specifikovaná, nemá žádné pochybnosti a klient není záměrně maten.

mex (15.3.2006 08:53:04)

K tomu poskytovani "kazdy den": tudy myslim cesta nevede. Nelze pak stanovit, jestli je sluzba poskytovana kazdy den, kazdou minutu, kazdou vterinu... sluzba je v pripade smluvnich podminek Nextry myslim poskytnuta (jednorazove) a potom dale vyuzivana, jina varianta by byla "poskytovana pro dane casove obdobi", ovsem tomu bych se napr. ja branil, protoze jde o jev kontinualni a napr. v pripade vypadku sluzby sluzba na nejakou dobu prestane byt poskytovana a to bych musel znovu osetrit. Tudiz i ja bych specifikoval sluzbu jako jednorazove poskytnutou s tim, ze dochazi k jejimu uzivani. Co se tyka klamani spotrebitele, zatim ceske soudy jednoznacne razi tezi, ze za to, co si cesky spotrebitel podepise, si ruci sam, a pokud nejsou smluvni ustanoveni zamerne napsana lzive a se zamerem podvodu, je to kazdeho jedince osobni zodpovednost. Totez se tyka diskriminace. Zakon nijak nebrani prodeji totozneho zbozi za ruznych smluvnich podminek (nebo rozdilneho zbozi za stejnych podminek). Existuji jen specialni druhy regulaci (laicky receno napr. protimonopolni, protilichvarsky apod.), ale nikomu nic nebrani v tom, aby napr. sluzbu ADSL s totoznymi parametry prodal jednomu za korunu a druhemu za milion. Co se tyka srovnani s uverovymi smlouvami: nebudte si tak jisty, ze jde vzdy o zcela jasne specifikace. Proc myslite, ze byly bankovni ustavy donuceny uvadet u produktu RPSN? Prave proto, ze clovek podepisoval smlouvu s predstavou, ze bude platit 5% uroku, ale diky dalsim poplatkum, ktere jsou pro oko bezneho smrtelnika "neviditelne", byl najednou na 20%. Alespon v tomto pripade stat uznal, ze spotrebitel sice opravdu zodpovida za to, co podepise, ale bylo mu to normativne zpruhledneno.

danik (22.3.2006 19:19:54)

tak uz ma nekdo nejaky vysledek reklamace? me dnes prislo potvrzeni o tom, ze reklamaci prijali a ze nema odkladny ucinek :) tak uz se tesim, co z nich dale vypadne......

David (22.3.2006 19:43:53)

Co z nich vypadne? Nechci předjímat, protože to co jsem jim poslal já nebylo nadepsáno přímo "reklamace", ale ptal jsem se jich, na základě ČEHO mi účtují stále 690 za FUN 1 M, když podle ceníku stojí 550 (bez DPH)... Odpověď? Nový ceník platí pro zákazníky od 1. února 2006... A bude ti IMHO doporučeno, pokud chceš tentýž tarif za nižší cenu, poslat jim po té migraci co bude v dubnu "Dodatek smlouvy" se žádostí o "změnu" a upsat se jim tím pádem na dalších 12 měsíců... Ale jsem zvědav, jak se to vyvrbí... Kdyby mě náhodou klamala moje intuice a přišlo ti něco jiného (Ve smyslu, že ti to nechaj za 550 a reklamaci uznali), tak bych asi spadl ze židle :-) BTW nemyslíš si doufám, že přijata=kladně vyřízena, že? :-) Nezkouším z tebe dělat analfabeta, ale jen tak pro jistotu, pár známých to takhle při reklamacích chápe, tak si to neber osobně, OK?

Thom York (22.3.2006 19:58:45)

A pokud máš ještě smlouvu a v dotatku se píše, že jej lze použít až po uplynutí...... tak se neboj rádi udělaj vyjímku teda pokud budeš chtít dražší tarif, ale buď má každý jen jednu vyjímku nebo to opačně nějak nefunguje grrrrrr

danik (22.3.2006 20:16:24)

ne, ne, nemyslim si ze bych mel vyhrano. Ale je pravda, ze jsem o tom jeste trochu premyslel, a pokud by pro me mel platit cenik v den uzavreni smlouvy, tak by to bylo divne a Nextra by stejne porusovala podminky, protoze v unoru 2005, kdyz jsem uzaviral smlouvu byl 1 Gb dat za 35 Kc, ted ale mi pres webove rozhrani uctuji 50 Kc za 2 gb, tzn. ze jedu dle nejakeho novejsiho ceniku, ne dle ceniku v momente uzavreni....... dam urcite vedet, psali ze to vyridi do 15.4.

David (22.3.2006 22:54:00)

No kdyby přišlo opravdu do důsledku na ceníky, tak já v podstatě platím službu, kterou jsem si původně neobjednal (FUN 1M) za cenu služby, která už neexistuje (ADSLink FUN 512/128) :-) :-)

Anonym (23.3.2006 23:47:04)

Pro tebe stále existuje, jen noví zákazníci si už objednávají jiné služby. A ještě ti to zdarma vylepšili ... Moc rozumbdraduješ ...

David (24.3.2006 15:22:44)

Jo, a ted mi to vylepsi znova, misto 1024/256 s limitem 10 GB budu mit 3072/256 s limitem 15 GB (aka vyplacam limit pri plnem vyuziti linky za deset hodin misto sedmnacti a pak hura na FUP), kterej mi k nicemu neni a Nextra me nuti pod "pohruzkou 12mesicniho zavazku", abych si tuhle 3M blitku vzal a neplatil 550 za tarif, co mi plne vyhovuje... Podle me u GTS se nejaka zakaznicka vernost moc neceni, jejich politika mi prijde "chytit a ojebavat, dokud to vydrzi"...

Thom York (24.3.2006 15:31:48)

Přesně tak a pak že jsou TELECOM špatný. Zlatí žluťáci

Anonym (25.3.2006 14:17:11)

Toto je opravdu hodně dementní argument ... Pokud neumíš využívat internet jinak než mít nepřetržitě spuštěné stahování maximální rychlostí, tak jednak je to na psychologickou konzultaci a jednak si platíš službu neadekvátní svým potřebám. Normálnímu člověku velmi vyhovuje pokud si třeba 20MB soubor stáhne 3x rychleji než doposud (někdo nemá až tolik času na zbytečné čekání). Pokud chceš tvrdit že 1024/256/10GB je lepší než 3072/256/15GB (za stejnou cenu), měl by sis na nějaké to drobné vyšetření opravdu skočit. Pokud bys s tím měl mít nějaký závažnější psychický problém, můžeš speciálně požádat Nextru, aby ti nezvyšovala ani limit, ani rychlost, případně si stáhnout nějaký omezovač rychlosti. A snížit si rychlost na 20kbps ... Pak můžeš stahovat plnou rychlostí celý měsíc ... Ach jo ... Když mám jídlo na dva dny a sežeru to všechno na snídani, čí je to problém ?

y2k (25.3.2006 14:37:22)

hmmm, tos mu to teda nandal.... Nesouhlasím, reálné zrychlení o 33kbps je fakt terno, již se nemohu dočkat :-D (Služba 4M)

Anonym (25.3.2006 18:00:10)

Tarify do mega ať jsou klidně z FUPEM ale k čemu Xmegovou lajnu z FUPEM ?? No tak ušetřím minutu při sosání většího souboru, ale jinak je mi to uplně na..... ale co na NETU stejně není pořádnej obsah k využítí těhle rychlostí

Anonym (25.3.2006 14:56:59)

Jestli on nechtěl poukázat na to, že ti co měli 512 tarif budou mít čtyřnásobně rychlejší download, dvojnásobně rychlejší upload a dvojnásobný limit. Nicméně si myslím, že ti co měli doposud mega by tu neměli moc vyřvávat. Co bych dal já za to, kdyby mi zrychlili 3x a zvýšili limit o 50% za stejnou cenu. Mi pouze zvýší upload z 448 na 512, což mi připadne hooooooooodně nefér vůči ostatním migracím.

David (25.3.2006 14:59:16)

Věř, že já bych dal daleko víc za to, kdybych si měl možnost vybrat a vzít si třeba 1024/256 za 550 bez DPH bez dalšího 12 měsíčního úvazku... A nebo bych si vybral třeba službu s vyšším (512 by se hodilo) uploadem, abych nemusel čekat půl hodiny když posílám přes FTP na web haldu fotek...

Anonym (25.3.2006 19:00:35)

web jak web, tam to je optimalizovaný, komprimovaný. ale když posíláš do fotolabu 500 mega fotek z dovolený. To už mám fakt chut si to vypálit na cedlo a poslat to tam poštou.

Anonym (26.3.2006 05:14:57)

stejně jako mně :( nevíte někdo proč je firemní strategií novery upřednostňování "slabších" zákazníků před "silnějšími" ??? to jsem stále tak nějak nepochopil, proč si proti sobě vědomně všechny co měli nej FUN službu poštvává....

David (25.3.2006 14:57:03)

Co to kecáš? Já nejsem vůbec žádnej stahovač, do limitu 10 GB jsem se vešel VŽDY, tedy vlastně jeden měsíc ne, asi o 600 MB. Ale jinak opravdu není mým životním cílem mít pořád puštěno naplno... Já jen poukazuju na to, že bez adekvátního zvednutí limitu (což při trojnásobné rychlosti podle mě padesátiprocentní navýšení limitu není) je "rychlejší" internet dost k prdu a stejně si tu plnou rychlost moc dlouho neužiješ... To je všechno. Možná by sis měl k psychologovi skočit spíše ty, co ty na to? A nebo možná nechlastat, než začneš psát svoje bláboly na forum...

Anonym (25.3.2006 18:27:46)

Tak popros, aby ti to nezvyšovali. Třeba ti (rádi) vyhoví ... Pokud mám svoje vyježděné trasy a nikam jinam jezdit nepotřebuju a dají mi zdarma místo Favorita Octavii, budu se zlobit ? Pojedu rychleji a budu vždy doma dříve. To je vše. Anebo Octavie snad znamená povinnost začít jezdit trojnásobně dlouhé trasy, i když tam jet vůbec nepotřebuji ?

y2k (25.3.2006 18:39:41)

keci keci keci.........

Anonym (25.3.2006 19:15:47)

Vidím že inteligence některých přispěvatelů se blíží dnešní venkovní teplotě ...

y2k (25.3.2006 20:45:14)

Sorry, ale PR články nepatří na veřejnou diskuzi !

Anonym (25.3.2006 22:29:21)

Co to je "PR články" ?

nick (25.3.2006 22:31:20)

Kolega bude asi z nextry... Ale faktem je, ze darovanemu koni na zuby koukat nemas. Vsichni, ale opravdu vsichni, co tu rvou, mohli az do konce svyho upisu jet na stare rychlosti za vysoke ceny a NiKDO by jim nepomohl. Ale jak uz to byva: ja po tobe chlebem, ty po me kamenem... nick

Anonym (25.3.2006 22:42:21)

Neboj, nejsem z Nextry, jsem jen prostý uživatel ... ale nestačím se divit když tady čtu tyhle bláboly a výkřiky o tom, že rychlost 3MB (zdarma) je horší než 1MB ... apod.

nick (25.3.2006 23:10:59)

Nebojim, je mi to celkem jedno, pripojka rychlejsi nebude at jses nebo ne :)) hh, no proste nekomu to jen nedochazi, vzdycky se najde nekdo, kdo bude nespokojenej, kdyz ten vedle dostal pridano maso i knedliky a on dostal jen knedliky... no a pak my na 4m dostaneme tak leda omacku... nick

Anonym (26.3.2006 05:17:38)

ani tu omáčku ne... možná tak nedojeden kousíček knedlíku od někoho jinýho...

Anonym (26.3.2006 07:26:22)

No šak taky pojedou a navíc zrovna ti, kteří platí nejvíc (i v rámci fun i v rámci office). Nechceš snad tady rozhazovat rukama, že to zvýšení uploadu z 448 na 512 máme považovat za zrychlení a zkvalitnění, když srovnáme, že u některých tarifů maj za stejnou cenu úplně, ale úplně jiný připojení (4x down, 2x up, 2x limit). Takže lidi s 4m prostě pojedou na starých rychlostech za vysoké ceny. Jaký chleba máš na mysli? Spíš mám pocit, že mi se.ou na hlavu.

Anonym (26.3.2006 07:29:06)

Moment, aby tohle srovnání bylo korektní, tak jeden by musel dostat dvě a půl porce a druhej dostal přídáno jen jeden drobeček z knedlíku. Paradoxně méně dostane ten, co platí více.

Termit (26.3.2006 09:36:51)

přesně tak, nechápu jak si někdo kdo má 1mbit ještě může stěžovat???? zajímalo by mne jak by se tvářili kdyby měli 4mb a zvedli jim o kousíček jen upload....

Anonym (26.3.2006 09:45:18)

Copak nedokážete pochopit, že cokoliv jste dostali bylo zdarma a z dobré vůle ?? Kdybyste nedostali nic, bylo by to naprosto v pohodě, protože reálný nárok jste neměli na nic extra. A je zároveň těžké pochopit, že když to rychleji než 4MB zatím nejede, není jaksi možné to v rámci dárečků zdarma zrychlovat ? zrychluje se to,co jde ...

Termit (26.3.2006 09:59:16)

copak ty zase nemůžeš pochopit, že vývoj v oblasti připojení internetu jde stále dopředu a že to co bylo výhodné před rokem NENÍ výhodné dnes? proto se navyšuje.. ne proto, že nám chtějí udělat radost... a že když 2 mb navýší na 4mb a je za poloviční cenu tak je to vůči zákazníkům, kteří mají 4mb HODNĚ nefér??? to je tak těžké pochopit tohle?

Anonym (26.3.2006 10:03:42)

kdyby nám alespoň dali možnost přejít bez dalších závazků na tu levnější službu tak neřeknu ani slovo a udělám to... ale to ne... nejdříve musíme počkat až nám závazek doběhne a až potom můžeme přejít.. akorát se přitom musíme upsat zase na dalších 12 měsíců.. to je naprosto neseriózní jednání... proč mám být znevýhodněň jen proto, že jsem si před rokem objednával tu nej FUN službu???

David (26.3.2006 10:47:27)

"cokoli jste dostali bylo zdarma a z dobré vůle" Zdarma - rozhodně ne, platíme za to nadále, je to jen přirozený vývoj... Kdyby to šlo, tak autobazary klidně prodávají žiguliky za 100000, kdyby je někdo kupoval, ale vývoj jde dopředu a tak za těch 100 klacků dnes už zákaznící žádají felicie, a autobazar, aby se udržel, musí je nabízet, a ne žiguliky... Z dobré vůle - říká ti něco konkurenceschopnost? Opět - kdyby Nextra mohla zaujmout velký tržní podíl tarifem 128/64 za 2000 měsíčně, tak to udělá, tohle není dobrá vůle, ale snaha udržet si pozici na trhu... Přestaň tu ty rozumbrado konečně dělat z Nextry svatoušky, co nám dobrovolně a pro naše krásný oči dávají zadara rychlejší net a jen my tupci to pořád nechápem...

Anonym (26.3.2006 11:59:40)

Když to rychleji než 4 mega zatím nejede (jako že to není vina zákazníků, ale firmy, že kašle na rozvoj a neaplikuje adsl2), tak maj aspon kousek posunout limity. Proč někde jde zdvojnásobit, někde zvýšit aspon o polovinu a těm co platí nejvíc nepřidali ani bajt? :-(

y2k (26.3.2006 12:50:58)

Také mi to štve, ale ono to asi globálně už navýšit nelze, neb by to asi u mnoha zákazníků prakticky nechodilo. Už i ten 4M je problém, podívej se na ČTc, jak s tím bojuje. Ovšem tím neomlouvám Nextru, protože mohli alespoň zdvojnásobit limit, aby nám zacpali ústa ! Toto je prostě čuňárna !

Anonym (26.3.2006 13:03:19)

To není o Nextře, ty rozumbrado, jinde to je stejné ...

David (26.3.2006 13:43:11)

Jak není o Nextře? Celej tenhle thread je o Nextře, tak laskavě neuhýbej takovýmhle nahlavupadlým argumentem... Jde o to, že tohle jednání je prostě prasečina, a odmítám neustálý obhajování s tím, že nám Nextra dává něco "zadarmo" a podobný kecy... Komerční firma, která tvoří zisk , ti zadarmo nedá NIKDY NIC, je jen otázkou, jestli jejich marketingovým kecům uvěříš... A pak samozřejmě jsou firmy serioznější (orientované i na zákazníka) a méně seriozní (orientované čistě na mamon)... Nextra se svým nedávným chováním zařadila do kategorie "za bé"...

Anonym (26.3.2006 14:28:51)

Ale no tak ... Všichni alternativní operátoři na bázi ČT dělají totéž - migrace atd. (rozdíly mezi cenami jsou nepatrné). Já jsem podepsal smlouvu na jistou službu, před jejím vypršení se mi její parametry zdarma vylepšily. Zdarma znamená že jsem za to nic neplatil, ani o to nežádal ... Tak se trochu ovládej ...

Anonym (26.3.2006 14:31:43)

Já být Nextrou, tak speciálně tobě ponechám všechny parametry služby nezměněné ... žádná migrace a navýšení ... když tě zvýšení rychlosti tak hluboce zraňuje ... To by bylo řevu, co ?

Termit (26.3.2006 14:49:18)

Prosím všechny, aby přestali nadávat na Nextru... dokud nextra byla nextrou, tak pokud si dobře pamatujete vše bylo OK a já sám sem jí chválil kde sem chodil... jenže po vstupu Novery se to začalo kazit ... takže nadávejte na Noveru! :)

Anonym (26.3.2006 14:54:17)

[quote] speciálně tobě ponechám všechny parametry služby nezměněné ... žádná migrace a navýšení ... [/quote] Ale dyt nám uživatelům 4M zůstaly ty služby nezměnené. Jestli chceš změnu uploadu z 448 na 512 považovat za změnu ve srovnání s ostatníma změnama, tak ti asi každý oko měří jiným metrem.

Anonym (26.3.2006 17:10:56)

Tak za prvé stěžující si kolega má 1MB linku, čili jemu by se rychlost ztrojnásobila. Za druhé ze 4MB zrychlovat zatím není kam, chápeš ? A za třetí na změnu zdarma není žádný oficiální nárok, kvůli tomu že se to změní jiným službám, neznamená to, že to musí změnit i tobě ...

danik (26.3.2006 17:25:12)

ja si myslim, ze existuje neco jako pojem diskriminace a dokonce to snad je i nekde v zakonech a zkracene to znamena toto: nemuzes nekomu prodavat identickou sluzbu o 40% draz jen kvuli tomu, ze si ji u tebe objednal drive... (a v pripade Nextry mu uz uplynula minimalni doba 12 mesicu). To, ze nekdo chce, aby mu Nextra davala stejne podminky (cena, rychlost atd.) jako dava novym zakaznikum neni nic NENORMALNIHO. Naopak od Nextry je to PRASARNA, pokud to nechce delat sama a automaticky. nechapu, jak se furt nekdo muze ohanet, ze nam vlastne nextra dava neco zdarma..... ta sluzba se poskytuje kazdy mesic a je normalni, ze se sluzba udrzuje na urovni v ten moment obvykle (samozrejme ze na druhou stranu chapu, pokud nekomu jeste neuplynul upis, ze si nemuze moc ocekavat, ale pro ty, kterym uz upis uplynul by uprava a prechod na nove ceny mely byt samozrejmosti)

David (26.3.2006 17:25:28)

No ale uznej, že jednání je to nepříliš seriozní... Ano, "stěžující si kolega" má opravdu 1M linku, protože mu to na domácí využití (má internet i na fakultě i v práci) stačí... Stěžující si kolega by chtěl v podstatě jediné - to co má doteď, za 550 Kč/měs, protože mu nějaké "papírové" zrychlení bez odpovídajícího navýšení limitu je dost k ničemu... Fakt to nevyužiju na nic, jediné co bych uvítal, je větší upload, ale ten zůstane stejný... Kdyby mi Nextra dala na výběr, jestli chci "nový" FUN 1M (bez dalšího úpisu na rok) , nebo jestli chci "namigrovat", tak neřeknu ani popel... Nicméně u 4M tarifů je to skitečně "iné kafe"... Jasně, že na zrychlení není žádný "nárok", nicméně představ si situaci, že si čtyři lidé platí leasing... Jsou čtyři kategorie aut - laciné, dobré, výborné a bezchybné... Najednou majiteli autosalonu jebne v kuli (resp. podívá se , co dělá konkurence) a udělá změnu - ti co platí laciné, dostanou dobré, ti co platí dobré, dostanou výborné, ti co platí výborné, dostanou bezchybné... Za stejné splátky lepší auto... Ale co ti, co si platí to "bezchybné"? Majitel nic dokonalejšího nemá, tak jim prostě řekne "sorry, ale na vás nezbylo, a ani za míň vám to nedám"... Tohle je prásárna nejtěžšího kalibru... A uznávám, že se svými "problémy" co se FUN 1M týče, i když se mi to taky nelíbí, si v porovnání s tím, co předvádí Nextra zákazníkům na FUN 4M, můžu hvízdat...

Anonym (26.3.2006 17:34:45)

To je velmi zvláštní uvažování .... 1) věci se slevňují, to je normální, ale mám po slevnění nárok na vrácení peněz za předchozí koupi za vyšší cenu ? Asi těžko, že ? Koupil jsem si třeba 19´ LCD za 25 000, ted stojí 10 000. Budu požadovat vrácení 15 000 ? Kdybych si vzal na leasing auto a podepsal smlouvu o splátkách a to auto za dva roky v obchodech slevnilo, sníží mi snad od toho momentu splátky ??? Asi těžko. Vy ale chcete po Nextře a dalších poskytovatelích úplně totéž. Nebo vezmu hypotéku a úroky za pět let klesnou (pro nové klienty). Mně ale samozřejmě neklesnou, budu platit to, co jsem podepsal ve smlouvě. To je prostě NORMÁLNÍ ... Jinak by z toho byl chaos ... 2) Pořád nechápete že jste si zakoupili pouze 1 ks produktu = internetové připojení na 12 měsíců za danou cenu splatnou ve 12 splátkách (a stejný produkt si poskytovatel velkoobchodně zakoupil od dalšího poskytovatele). To že je ted k mání jiný produkt za jinou cenu, se týká pouze těch kdo si to koupí ted (můžete si to koupit taky), ale ne těch , kteří si to koupili před časem za jinou cenu. Tak to (bohužel) je. Jistě si najdete nějaké další chabé argumenty, ale je to úplně zbytečné. Na věci tím nic nezměníte ...

Anonym (26.3.2006 17:52:37)

Já teda ve smlouvě nic o žádných splátkách napsáno nemám. Ani jsem nedostal žádný splátkový kalendář, ani nebyla uvedena žádná jedna cena splatná ve 12 splátkách. To je jako zase co za výmysly?

danik (26.3.2006 17:58:50)

Ach jo.... to je hrozny ze to furt nekdo nechape, nikdo po Nextre nechce, aby vracela penize!!! nehlede na to, ze jsme se snad bavili o pripadu, kdy minimalni doba uzivani uz skoncila!!!!!! takze jeste jednou 1) pokud nekomu uz minimalni doba 12 mesicu skoncila, mel by mit narok na zmenu ceny dle noveho ceniku!!! o tom snad nikdo nepochybuje 2) pokud nekomu jeste 12 mesicni lhuta neuplynula, ano, pocka na jeji skonceni a pak mu cena opet klesne dle noveho tarifu!!!! ale Nextra kasle na veskerou logiku a NIKOMU ze stavajicich zakazniku nechce vyhjit vstric a upravit cenu, pouze za dalsi 12ti mesicni upis. A logicky asi nikdo takovu vec Nextre po zkusenostech s nimi nepodepise.......

Anonym (26.3.2006 18:03:54)

Ono se to netýká jenom FUN 4M, podívej se i na migrace služeb OFFICE (ty bez fupu). Za stávající paušál dostanou 4096/512 i ti co měli OFFICE 2M i ti co měli OFFICE 4M. Takže ve finále budou mít stejnou službu, ale platit DOST rozdílný paušál. No s těma čtyřmegovýma službama to nextra "trochu" nevychytala. U FUN měla možnost alespon navýšit limit (alespon na oko jako s tím uploadem, třeba o 5 nebo 10 giga), když už se vymlouvaj na technologii, ale u OFFICE? No posrali to kde mohli. :-(

David (26.3.2006 19:10:32)

To s tou hypotékou (resp. leasingem) beru, jenže mě už "leasingová smlouva" skončila v půlce února, tak nevím, proč bych neměl mít právo to auto dále využívat,když mi vyhovuje a měl si nechat buď "namigrovat" něco jinýho (což mi vzhledem k parametrům je skutečně k prdu), nebo se nechat namigrovat a pak podepsat další "leasingovku" na totéž auto? To je trochu na hlavu postavený, ne? Jinak nevím, kde jsi vzal ten "1 ks zboží" za "12 měs. splátek", ale to už je asi jedno, tahle debata mě už lehce unavuje, je to jako házet hrách na zeď...

y2k (26.3.2006 19:32:35)

Ano, souhlasím, Ti PR pracovníci společností mi již těmi blbými kecy unavují. Samozřejmě, že je služba poskytována každý měsíc. Samozřejmě, že klienti s úpisem mají smůlu. Samozřejmě, že diskriminace je zakotvena v zákoně a Nextra jedná u klientů, kterým vypršel závazek již v rozporu zákona. Samozřejmě, že nemůže poskytovat rozdílnou službu pod stejným názvem novým a starým klientům (neplatí pro úpis !) Samozřejmě, že je to napadnutelné u ČOI, stačí jen aby někdo závazně podal podnět k prošetření. Atd, atd, atd..............

Anonym (26.3.2006 20:11:38)

Zkus se vžít do elementární podnikatelské situace: koupíš velkoobchodně od poskytovatele roční produkt za velkoobchodní cenu. Prodáš ho koncovému uživateli za maloobchodní cenu s přiměřenou marží pro sebe ... Ale kdybys neměl pojištěné, že koncový uživatel nepřestane po 3 měsících platit, asi bys snadno mohl splakat nad výdělkem, protože bys byl v těžkém minusu ...

Anonym (26.3.2006 20:13:07)

Nejsem žádný PR, to fakt ne, ale snažím se ctít ZL (= základní logika)

y2k (26.3.2006 21:42:31)

Roční produkt ovšem neplatí u síťí TN dnes GTS Novery. Navíc služba se dodává každý měsíc, takže mi jejich nákup po uplynutí smluvního úpisu již nemusí zajímat. Navíc, je to právě o logice. Proč si myslíte, že Eurotel a jiní mobilní operátoři nabízejí různé paušály ? Nemůžou donutit uživatele bez oboustranné písemné dohody změnit paušál na jiný a nemohou změnit cenu paušálu pro jeho uživatele rozdílně. Nezáleží na tom, zda paušál používáš rok či 10 let. Cena bude vždy pro všechny stejná, včetně muziky, kterou Ti společnost za paušál poskytne. Když zjistí, že je to pro ni již nerentabilní, tak paušál vyřadí z nabídky (třeba ET Start, mám ho již od roku 1998 a nikdo se mnou nehne) a vymyslí jiné paušály, pro sebe lépe vyhovující. Nextra se svojim jednání dopouští minimálně diskriminace spotřebitelů, protože nabízí jednu službu za různé ceny v rozdílné kvalitě. Toto je opravdu právně napadnutelné. Kdyby udělala službu "4Mn", tak by bylo vše OK a my bychom museli být zticha. Opravdu nemůžeme za to, že má Nextra neschopné produktové manažery, kteří se nedokáží poradit s právním odborem před uvedením nových produktů na trh. Mě osobně je to zatím jedno, takže to za sebe moc neřeším, ale nevydržel jsem již Vaše argumenty na hlavy chudáků userů služby 4M, kteří jsou po úvazku tak jako já !

David (26.3.2006 21:58:14)

IMHO nejlepší "zárukou", že zákaznící nefrnknou jinam a "nepřestanou platit", je solidní přístup k nim a dobré podmínky... To , že GTS začla tušit, že jim asi spousta lidí chce zdrhnout a tak si chce pojistit svoje zákazníky novými úpisy, je věc jiná...

Mephisto (28.3.2006 08:43:37)

Samozřejmě to co jsi napsal má logiku. Můj dojem je jen takový že nextra už opoští ao obchodování s konektivitou (již je dostupnájak cenově tak technologicky) proto se dříve rozdilné rycglosti k sobě maximálně přibližují. A anstává datová politika - dejme tomu že za nějakou dobu pojedou všichni userové na stejné konektivitě a budou si platit měsíční data. Je to jen můj suběktivní názor tak mě za něj nekamenujte.

Mephisto (28.3.2006 08:45:58)

No zrychlit není akm ale aspon dejme tomu simbolicky mohli zvíšit fup třeba o 10GB a něco málo k uploadu aspon tak by mohli nějak zvýhodnit ty peníze navíc .

y2k (28.3.2006 09:00:04)

Jj, naprostý souhlas .........

Anonym (28.3.2006 09:09:08)

"Userové by měli oběktivně simbolicky zvíšit" - co takhle na chvíli vypnout net a trochu se zcivilizovat ?

David (28.3.2006 09:25:28)

Nebo aspoň surfnout na pravidla.cz :-)

xzdamaxz (26.3.2006 10:27:12)

V dodatku se neupisujeme jen k 12 měsícům, ale k 15. Výpověď lze dát po uplynutí 12ti a začne běžet od celého kalendářního měsíce. Takže 15 měsíců, rychleji to nejde.........

Anonym (26.3.2006 10:33:20)

Nemáš to nějaké popletené ? 12 měsíců je 12 měsíců a když podáš výpověd 2 měsíce před ukončením smlouvy, akorát to vyjde ...

arab (14.3.2006 12:07:38)

Myslím, že výpovědí nic nevyřešíme. Na českém ADSL-kovém trhu není provider kterému není co vyčíst.Trh a kvalitu přenosu dat ovlivňuje především Telecom tak se s tím se smiřme.

Anonym (14.3.2006 17:05:07)

Ale ale ale...jakpak jsi prisel k tomuto zaveru muslime? Co treba CRa se svou vlastni siti?

TondaLee (14.3.2006 17:25:16)

Přesně tak. Dávám výpověď (akorát mi to výjde do konce smluvní doby) a přecházím CRa.

TomZ (14.3.2006 17:29:06)

Ja taky, bouzel az 1.10.06 :(

danik (24.5.2006 12:26:06)

tak se mi nakonec Nextru po dlouhych hadanich a papirove korespondenci podarilo Nextru donutit, aby mi za 1M Fun tarif uctovala 550 Kc bez DPH (misto 690) dle posledniho platneho ceniku........ takze lidi, pokud se vas nejaky operator snazioblbnout, nedejte se!!!! treba to dobre dopadne

David (24.5.2006 20:44:32)

Myslíš FUN1M "migrovaný" na 3072/256???

Anonym (24.5.2006 21:08:34)

jo jo.....

ereg (29.5.2006 13:13:02)

NExtra jak ji znam za ty leta se ukazala jako velice neseriozni spolecnost, ktera si dokaze maximalne ze zakazniku delat legraci. po precteni teto diskuze se jim uz ani nedivim... proc by meli byt seriozni , kdyz platicich zakazniku maji porad dost ze? nezbyva asi nic jinaho nez si sbalit svych 5 svetek a jit o dum dal.

Anonym (29.5.2006 13:25:56)

To uz provedli. Ceskou pobocku strelili Ukrajinske privandrovale svoloci ktera je jeste horsi.