Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Poskytovatelé > Rychlost IOLu????

Rychlost IOLu????

Flanker (9.3.2006 22:34:12)

Rychlost IOLu nejak zprudka a nenadani klesla Od zacatku tydne me klesla rychlost cca 3krat, mam Sprint 3072/256 a v nedeli me behal 2,5MBits / 320Kb/sec, ted se to pohybuje zhruba 850Kbps/ 106Kb/sec, Fupkem to neni to mam kolem 0,2GB z 12GB mesicne, agregace je blbost, a zabordeleni a zavirovani systemu naprosto vylucuju. A ztraty takovy nejsou. A navic vim ze od SLAMu jsem kousicek. Kazdopadne me takle behal 1MBit Optimal a uz me to pekne prudi. Taky me zmenili IPjak jsem si vsiml.Kdo ma stejnej problem?Nejsem zvedavej na "chytroliny ale chci znat Vas nazor, nebo jesli nekdo nevi co tam ty LAMY provadej a kde maj to 4nasobny zvyseni????

Anonym (9.3.2006 23:13:37)

Rychlost 2500/320 je pro tebe nedosažitelná (při lince 3072/256); 850/106 je reálné, ale něco bude špatně - buď u tebe, nebo nějaké přetížení v síti IOLu. Nevím, jakou výpovědní hodnotu má vzdálenost od "SLAMu". Reálná rychlost Optimalu je (byla) 800/200 (při 1024/256) popřípadě 400/100 (při 512/128). Čtyřnásobným zrychlením se myslí navýšení rychlosti downloadu u tarifů Impuls a Ideal, u rychlosti 1024 (Sprint) dochází k navýšení 3x (právě na tvých 3072), u tarifu Maxi poté "jen" ke dvojnásobnému navýšení. No vzhledem k tomu, že tohle chytračení asi číst nechceš, tak kočím a pokračuju se svým názorem. Člověk, který neumí číst, psát (nebo jen nechápe, co čte a píše), nechápe jakým způsobem ADSL funguje, plácá tu nesmysly a nadává na to, že se mu mění IP adresa (pochybuju o tom, že bys měl placenou - a tudíž garantovanou IP), je LAMA naprostá :) Ale abych nebyl za zlého ducha, poradím ti, jak problém odstranit: Vezmi počítač, hoď ho z okna a zlý IOLáci tě už trápit nebudou. :)

Flanker (9.3.2006 23:21:12)

Neni nerealná, platím sice 3072/256 ale nastaveno je o stupen vys 4096/512, alespon to vidim na routeru, mam Speedtouch 510 4 portak a pri zadani 10.0.0.138 to je videt v nastaveni, provider to dela pac linky s touto rychlosti uz jsou ztratovy. Ale tohle je uz sila jinak ty prvni cisla jsou z nedelniho mereni na DSL.CZ i na RYCHLOST.CZ

Anonym (10.3.2006 00:14:55)

Á, pán je odborník :)

earnil (11.3.2006 23:12:47)

Hlavně si nepleť pojmy s dojmy. To co vidíš na svym modemu je rychlost, na kterou se sesynchronizoval s DSLAMem. To s tvojí skutečnou rychostí (tz. s tou, jakou si platíš) nemá absolutně nic společnýho. Kromě možnosti, že se modem nedokáže synchronizovat alespoň tou rychlostí, kterou máš mít. Jedinou informaci, kterou ti to může poskytnou je max. dosažitelná rychlost na týhle konkrétní lince. Jinak, vzdálenost od DSLAMu rychlost spíš neovlivní.

Anonym (17.3.2006 08:47:45)

Mě modem taky ukazuje 4Mb/512, ale přitom mam 3Mb/256....................... provider - GTS Novera, lokalita :Hlinsko.....

Cebrus (17.3.2006 21:17:13)

Buď rád i za to mi to od Novery nejede vůbec. Link: retry Status : Down Už čtvrtý den.

earnil (18.3.2006 18:31:14)

No ano:-) Je to úplně normální a znamená to akorát, že máš kliku a dobré parametry linky.

Anonym (9.3.2006 23:32:36)

A pan jedl asi vtipnou kasi...nejsem laik, to vim i bez tebe, a kdyz chces provadet defenestraci skoc sam...a radsi si nejdriv vse poradne over jak se veci maji pane chytrej az na pudu: http://flanker.wz.cz/nastaveni.jpg

Flanker (9.3.2006 23:41:26)

Jo a ten SLAM 230metru, coz je "za rohem" a to vysvetleni si nech, placas nesmysle vsevede, a tarif Maxi se sice navysi 2krat ale IOL upravuje agregaci na 1:20 aby zakaznici tohoto tarifu nevysli zkratka, a u Extreme neni FUP jen tak pro uplnost tvych infoja mam svuj 3MBit a jedu takle : http://flanker.wz.cz/nastaveni.jpg a rad si prectu kazdy vecny nazor a ne nazor poloblba kterej placa blbosti aniz by neco vedel a radsi ani nezvecni svuj nick

Anonym (9.3.2006 23:45:30)

a k te IP, mel jsem rok stejnou, i po zmene tarifu a najednou se koncovy 160 zmenilo na 165, a pevnou IP nemam, jen se divim proc to menily kdyz to neudelali celej rok jo a docela bych rad videl u megabitu tech 200 jelo me to max. 110 kdyz jsem mel Optimal

Anonym (9.3.2006 23:48:14)

jo a tu naprostou Lamu mas zde dokonce 2krat kdyz te vyfotily to druhy je asi Fata Morgana : http://www.avveduto.com/Ecuador-lama.jpg

Agentsvr (11.3.2006 17:15:32)

Já mám mít 512/128 a poslední tejden se mi max. dosažitelná rychlost snížila z 570,1 na 532kbps. Docela mě to štve, protože přeci jenom je to pomalejší a mělo by se s tím něco udělat.

Nargon (13.3.2006 16:07:45)

ROFL. Jede ti to rychlejc nez ma a jeste si stezuj.

Albi (13.3.2006 18:17:31)

A proc by nemel, plati si 3Mbit, tak by ho mel mit....a ma pravdu jsou to zmetci jak ma bejt, mam podobnej problem

Nargon (13.3.2006 18:24:16)

Rika ze ma mit 512/128, takze predtim mel asi 128/64. O tom ze ma 3Mbit nikdo nic nerikal.

Agentsvr (13.3.2006 20:45:45)

S agregací a FUP sem se smířil, takže max. dosažitelná rychlost 471 kbps byla celkem ok, ale jestli teď nemohu přesáhnout z nějakého důvodu 435 tak mám právo proti tomuhle mírnému snížení něco říct...

Nargon (13.3.2006 21:36:36)

Ano pak ano, ale puvodne jsi udaval 5xxkbit a tam by jsis stezovat nemel na co. A tohle snizeni, no mozna jen nejakej bordel v PC, ani to nemusi byt spyware co te zpomaluje, ale treba jen nejakej problem v prohlizeci a o vterinku dele mu trva nez serveru odesle hlasku ze to cely stahnul a pak vypocet: data/cas zpusobi to snizeni rychlosti, protoze cas se trosku protahnul.

Agentsvr (14.3.2006 15:55:32)

Takže mám Impuls, max. rychlost 471,1 na dsl což je ok. ale ted mi to nepřekročí 435 což není ok. Zrovna po čerstvý reinstalaci systému. NOD32 a Lavasoft - ted nově pro jistotu, jinak u mě v pc chyba není.

earnil (14.3.2006 19:01:26)

435kbps je víc ok, než si myslíš. Na technologii xDSL je 70% nominální rychlosti ještě super výsledek.

Agentsvr (15.3.2006 18:09:27)

To je ta jedna z nejhorších možností 70%, to je na předčasný ukončení smlouvy. Zase tak bych to neviděl. Jde mi jen o to že jedu 3 tejdny od navíšení tak 465 a najednou ze dne na den nepřekročim 435.

Michalall (15.3.2006 22:17:52)

No hrůza když já s 512/128 nikdy nevyjel nad 415kbps :D

František (17.3.2006 01:53:43)

Momentálně mi měření (IE Impuls 512/128) na www.rychlost.cz dává hodnoty: stahování:418.088 kbps (52.261 kB/s) ... 82 % z 512 kbps upload:112.448 kbps (14.056 kB/s) ... 88 % ze 128 kbps V podstatě cokoli nad 400/100 kbps (= 78 % nominální rychlosti) považuji za přijatelné hodnoty.

Michalall (17.3.2006 14:19:33)

Předchozí příspěvek myšlen jako vtip,já mám radost že mi to jede aspoň těch 400...u Telecomu je to taky málokdy,někdy mám i 350

František (17.3.2006 16:39:05)

Tu ironii chápu (když Agentsvr je nespokojen se 435 kbps). Podívám-li se do historie měření (od zrychlení), tak nejnižší hodnotu downloadu tam mám 372.5 kbps (26.2.) a nejvyšší 419.6 kbps (7.3.), takže moje připojení není nějak zásadně rychlejší než vaše. Problém nemusí být v diskutované agregaci, ale také třeba v tom, jak jste připojen. Pokud ve vašem kabelu běží vícero ADSL linek (nedejbože dokonce v sousedním páru) je díky přeslechům vyšší úroveň rušení (a tedy vyšší chybovost přenosu paketů = pokles reálné datové rychlosti). Většina místních kabelů (typicky na sídlištích ze 60. - 80. let minulého století) byla konstruována pro nf přenos (do 3400 Hz) a teprve v 80. letech se začalo uvažovat s jejich vf využitím - tehdy pro místní PCM systémy 2 Mbps. Výsledky měření (na frekvencích řádově 1 MHz) tehdy ukázaly, že kabely dobře smontované a kapacitně vyvážené (za účelem minimalizace přeslechů) "snesou" nasazení většího počtu přenosových systémů na vybrané páry v jednom profilu, zatímco u některých "horších" kabelů byl problém s rušením už u 2 systémů. Jestliže ČTc nyní do takových kabelů nyní "cpe" až 4 Mbps (= nyní běžné nastavení rychlosti mezi ADSL modemem a DSLAMem), je při větším počtu ADSL linek v jednom profilu kabelu na problémy zaděláno. Technické řešení existuje - dodatečné pečlivé vyvážení kabelu a individuální výběr párů pro ADSL linky. Snad časem (až pomine mánie kolem "zrychlování" 300 000 ADSL linek) dojde i na to.

Michalall (17.3.2006 20:48:21)

Jo to se mi také jeví jako rozumné řešení,agregace to opravdu nembude,to by Telecom sotva poskytoval připojení 512/128 s agregací 1:50,to by rovnou mohl napsat 400/100 a o agregaci ani slovo.....no každopádně u nás se telefonní vedení dělalo v roce 1996(poměrně nová ulice)....a vůbec tady v debatách nelze diskutovat na téma "Agregace" apod.,protože první chytrák který příjde vám vpálí do obličeje že agregace za nic nemůže a označí vás za blbce a pak přijde druhý a začne se s tím prvním hádat...to co popisuhete výše se mi jeví jako jedno z těch rozumnějších vysvětlení.....ale jak znám úroveň některých lidí,tak "za všechno můžou mimozemšťani ve vedení Telecomu a nadpozemské bytosti na helpline":)

František (18.3.2006 04:18:05)

Ještě jsem zapomněl poznamenat, že velikost přeslechů na místním kabelu závisí také na konstrukci kabelu (párový/čtyřkový, izolace vzduchopapírová/plastová), průměru jader (0,4 - 0,8 mm Cu), počtu párů/čtyřek v profilu, celkové délce kabelu (delší kabel má nejen větší útlum, ale také větší mezipárové kapacity), a zda jsou jednotlivé kabelové délky ve spojkách propojeny hladce (pozice páru v profilu se nemění) nebo "nahodile" (pozice páru v profilu není v jednotlivých délkách zachována). Stáří kabelu není až tak rozhodující, jako pečlivost montáže a přejímkových měření. V 90. letech byly původní (vlastní) montážní kapacity privatizovány a ČTc si pokládku a montáž nových kabelů zadával u externích firem (jejichž kvalita práce montérů byla dost rozdílná) a při velkém objemu montážních prací nestíhal ani kvalitní přejímková měření. Takový trochu hůře smontovaný kabel vyhovuje bez problému pro nf provoz (hlasové pásmo). Spustíte na něm první ADSL linku - no problem. Spustíte druhou ADSL linku a dojde sice k vzájemnému rušení, ale pod úrovní prahu chybovosti (rozpoznání 1 od 0). Ale od určitého počtu N linek ADSL vzájemné rušení překročí práh chybovosti. Čili postupným zapojováním dalších ADSL linek v profilu kabelu se poměry s vzájemným rušením zhoršují. To N se nedá stanovit paušálně, záleží na parametrech kabelu uvedených výše. Netvrdím, že zřizování nových ADSL linek (ve stávajícím kabelu) je jedinou možnou příčinou snižování rychlosti u těch stávajících linek ale významně olivňovat to může. Představte si hypoteticky, že na 100 párovém kabelu bude zapojeno 50 ADSL linek, pak už to znamená že ze čtyřech (hypoteticky) sousedních párů běží ADSL ve dvou (sousední páry v hladkém profilu jsou z hlediska přeslechu zpravidla nejhorší). Nebo jinak - do vaší ADSL linky přispívá rušením 49 dalších ADSL linek. Z technického hlediska by bylo žádoucí, aby separačních (neobsazených ADSL) párů v profilu kabelu bylo co nejvíce, ale protože zájem o hlasovou službu klesá, je komerční zájem ČTc přesně opačný a "ždímá" přenosovou kapacitu kabelů za hranici onoho čísla N.

earnil (18.3.2006 16:14:25)

To co popisuješ je samozřejmě další z aspektů, které mohou výslednou rychlost ovlivnit. Ovšem ono je toho daleko víc. Kromě kvality vedení hraje roli třeba jak je to tažené (zem/stožár),kvalita modemu, (cca 390kbps Aethra cca 430 ST510:-), to jakým způsobem je modem zapojen (USB1.1/Ethernet), potom i DSLAM, co je to za DSLAM, jakou linkou je propojený ven, co za typ zapouzdření je použité (PPPoA vs. PPPoE), to, jakou technologiíí je linka realizována, potom počet lidí na agregačním bodu, to jakou propojkou je realizován propoj do NIXu, jak je daný propoj zrovna vytížený, jaké je počasí apod. No a teď si hledejte ten důvod, proč zrovna osobě A to běží pomalu.

František (18.3.2006 18:04:35)

Je to tak, všechy jmenované a možná ještě další vlivy (rušení může být i z jiného zdroje než ze souběžných ADSL linek v kabelu) se podílejí na výsledku v daném čase a místě. Proto nezávidím tomu, komu to v jeho nynějších podmínkách zatím "jede" rychleji. Nicméně dlouhodobý a trvalý pokles pod 70 % nominální rychlosti (= download cca 358 kbps u Impulsu) bych už pokládal za příznak nějakého většího problému (a začal pátrat po jeho příčině).

earnil (18.3.2006 18:28:45)

Souhlasím. Pokud se rychlost dlouhodobě pohybuje pod hranicí 70% nominální rychosti, bez nějaké časové závislosti, bude asi někde problém. Nicméně, tak jako tak, jedná se o přípojku s negarantovanou rychlostí. Ono ISP většinou ty hlášenky, týkající se rychlosti zkusí vyřešit, ale nikdo se nemůže divit, když to (z níže uvedených důvodů) vrátí, že od nás ok. Ať si kdo chce co chce říká, mají na to právo.

Agentsvr (17.3.2006 22:03:08)

Moje aktualně na rychlost.cz je kolem 390. Pokud by mi služba jela takhle pomalo už od začátku tak to beru, ale jestli se to sníží tak rázně ze dne na den tak teda nevim. I technikovi na 800 184 084 se to moc nezdálo a prej pokud to bude méně nebo pokračovat tou rychlostí tak mám za tejden brnknout...

XKrik (19.3.2006 09:32:34)

ja nikdy nemel vic jak 405kbps, a na internetovou TV to taky nebylo

earnil (16.3.2006 23:55:52)

No, to si spíš tu smlouvu moc nečtet. Ona tam totiž garance rychlosti nikde neni. Docela by mě zajímalo, jak by takový spor dopadl.

Nargon (15.3.2006 13:02:31)

No co by to mohlo zpusobit. Vedeni starne kazdou minutu. A ted se mozna dostalo do nejakeho bodu, kde je vice chyb a musi se mezi modeme a dslamem posilat stejne informace znovu. Takze to vypada jako snizeni rychlosti, protoze nektere data jsou nepouzitelne.

Venda (17.3.2006 12:14:48)

Mám mít 2048 a od začátku tohoto týdne mám 512. Tohle však s garancemi nemá nic společného. Momentálně poskytují službu o jednu třídu horší,m platím 599 bez dph a oni poskytují službu, která stojí 399 bez dph. Jde tedy o nezákonné obohacení fy Telecom.

Ozzy (17.3.2006 23:25:36)

Tak podobnej problém jsme měl taky. Rok mně pouštěli 512 a já jsem platil 1024. Na to jsem podával dvě reklamace. Ani jednu mně neuznali. S tím jsem se nakonec smířil. Další problém v tom, že jsem měl mít dvanáctej měsíc za korunu a měl jsem ho jenom půlku za korunu a druhou půlku za nějaký necelý čtyři stovky. Dneska mně došla odpověď z reklamace. Co mně napsali, nemusím říkat. Na telefonních linkách mně to nikdo nebere, na mail mně nikdo neodepisuje. Takže s nezákonným obohacením firmy telecom se setkávám dnes a denně...

Anonym (18.3.2006 00:12:03)

To mě ani neříkej, mám už rok Optimal se závazkem a očekávám měsíc za korunu.

YAGO (18.3.2006 08:13:05)

Já jsem měl 12.měsíc za 1,- vše v pohodě.

Anonym (19.3.2006 15:40:05)

MAs utlum v lince vole. Mas 512 jede ti to vic a jeste reptas. Vetsinou 512 jede tak 480-490. Neni to stabilni A navic ti nic negarantujou. PIsou maximalni MOZNA dosazitelna rychlost. :D To mame dnes providery co??? :D

Agentsvr (19.3.2006 15:50:27)

Tim volem si mě nazval oprávněně a omlouvám se všem. Jsem fakt id*ot co jsem sem napsal. RYCHLOST NENÍ 570,1 NA 532 ALE 470,1 NA 432 Kbps. Fakt se moc omlouvám!!!!!!!!!

Vláďa (18.3.2006 01:01:48)

Lidi, jak já vám závidím. Všem vám dávám za pravdu, že Telecom je brza, přesto bych byl šťasten i za kterékoliv připojení jenž zde uvádíte. Bydlím totiž v obci v dosahu velkých měst ve vzdálenosti caa 7-10 km. A přestože je zde vybudována nedávno nová síť kabelů, údajně nemáme vhodný DSLAM. Nedosahuje sem ani WiFi, tak nezbylo než vzít za vděk pouhý dial-up. Jo, je to šupa! Když mi to šlape, dosahuju rychlosti až 20/2,5. V dnešním elektronickém světě je to fakt super. A jejich reklama mne už jen neustále dráždí.

Anonym (18.3.2006 22:08:54)

vazeny Vlado, nikdo vam nebrani si v te dedine udelat vlastni wifi sit a napojit se na nejake mnesto, moznosti jiste mate jen byt iniciativni a pri dnesnich cenach wifi hw je to hracka. hodne stesti. kdyztak czfree.net forum.

Pavel (18.3.2006 16:59:03)

Mám naprosto stejný problém, navrhuji společný dotaz, petici nebo žalobu. Jak bude třeba. Mějte se.

Petr (19.3.2006 14:31:49)

Děti někdo vám slíbil nějakou rychlost ? V první řadě vám ji nikdo nezaručuje a i v reklamě padají slova jako "až 4096/512kbps " ;) ... Na agregaci se dá svést vše . Pokud máte 4096 (/50 - ono to není tak jednoduché ale v praxi se s tím setkáte ...) měli byste dosahovat tychlosti minimálně 82 kbps ... v ideálním případě . Ono není od věci připomenout si , že u bývalých profitarifů byla agregace 20:1 a po navýšení rychlosti je i tam 50:1 ..... Kdo si myslí , že poskytování konektivity není výnosný job, at´se ozve . Je to jako v hospodě , když si za 50,- Kč objednáte víno a pak se divíte , že vám donesou jen 0.3 číši .... V restauraci jste si zvykli , tak se divím, že na zlutomodrého strýčka ještě kafráte ;)

Anonym (19.3.2006 18:50:53)

vubec to nechapes, Bobe, to 1:50 znamena ze je 50 zakazniku na jedny lince, ale ta linka jiste ma kapacitu v radu desitek megabitu.

Agentsvr (19.3.2006 23:55:35)

Máš přesnou pravdu je to tak. Pan Petr se v této technologii moc neorientuje a věta ''Na agregaci se dá svést vše . Pokud máte 4096 (/50 - ono to není tak jednoduché ale v praxi se s tím setkáte ...) měli byste dosahovat tychlosti minimálně 82 kbps ... v ideálním případě. '' je úplně scestná a je k pláči.

Venda (20.3.2006 10:01:59)

Tady to není otázka jaká je agregace. Tady je otázka co si platím a co mi dávají, tedy otázka smlouvy. Jestliže platím službu Ideala za 599 a oni mi dodávají Implus za 399 tak mají doma 200,- a bez jakékoliv námahy. Je tu někdo z okolí Anděla? Jakou má rychlost?

Anonym (20.3.2006 11:58:30)

Z okolí anděla jsem, rychlost mám na 1Mbit/sec cca 830Kbit/sec, reklamovat nehodlám nic, neboť jsem si přečetl smlouvu, že mi rychlost není garantována.

Agentsvr (20.3.2006 16:35:54)

Já, člověk, který si musel smlouvu vyžádat, nevidím na ni ani jedno slovo o rychlosti internetu. A další dokumenty co jsou k nalezení na netu mě nezajímají

Venda (21.3.2006 08:31:41)

To beru, taky bych nereklamoval. Ale jestliže mám mít 2048 a mám 512 což je 4x míň tak bych reklamoval. Není pravdou, že ve smlouvě se o rychlosti nehovoří. Stačí se podívat jakou rychlost mám psanou na adrese Moje konto a pokud tam mám 2048 a podle měření mám max. 420 tak je to sakra rozdíl.