Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Poskytovatelé > Telecom: Kvuli nedostupnosti ADSL, dial-up pres QUICK ZDARMA ?!?

Telecom: Kvuli nedostupnosti ADSL, dial-up pres QUICK ZDARMA ?!?

Tlamik (15.4.2006 19:12:25)

znamym dneska volali z telecomu, protoze u nich furt neni adsl ustredna, tak ze se muzou pripojovat na net dial-upem pres quick a pry uplne zadarmo, dokud nebude pokryti adslkem. Neni to nejaky aprilovy forek, moc se mi to zrovna od telecomousu nezda ?!? Verili byste jim ? Nechci pak videt ten ucet ?

Anonym (15.4.2006 19:32:03)

Prej jo, zajimalo by me kde je to na webu?

František (15.4.2006 20:52:12)

To Tlamik & Anonym 15.4.2006 v 19:32: Website: http://dialup.quick.cz/ Ale pozor! S tím "zadarmo" je to polopravda (jako u všech náborových akcí ČTc). Zadarmo je pouze zřízení uživatelského účtu (připojení, e-mailová schránka, webhosting). Pokud se budete k tomuto účtu přihlašovat dial-up připojením, budete platit minutovou sazbu podle svého hlasového tarifu. Doporučuji pozorně prostudovat příslušné ceníky (současný k 1.4.2006, nový od 11.5.2006), položku "vytáčené připojení k Internetu". Zadarmo to není ani u TELEFON NONSTOP. A pokud máte TELEFON MINI, tak od 11.5.2006 se bude účtovat jednorázový spojovací poplatek 5 Kč (bez DPH), a to i na spojení přes 971 xxx xxx (což jsou právě vytáčená připojení). Je to tam maličkou kurzívou, tak abyste to nepřehlédli. Takže když vám spojení párkrát spadne a budete se připojovat znovu, zaklatíte těch 5 Kč znovu (čím nekvalitnějí připojení, tím větší výnosy pro ČTc). Přece byste nevěřili, že vám ČTc dá něco skutečně zadarmo?

Anonym (15.4.2006 21:26:35)

Myslím,že tady na této stránce je řečeno vše podstatné. http://www.telecom.cz/domacnosti/telefonni_sluzby/telefonni_linka/balicky_k_cp/balicky_pro_vytaceny_internet.php

František (15.4.2006 23:01:04)

Ano, ale: a) Je to pilotní projekt časově omezený do 15.6.2006 a nikdo z ČTc není schopen říci, zda bude pokračovat (podobný projekt byl spuštěn na jaře 2004 a po několika měsících ukončen bez pokračování). b) Nejlevnější balíček INTERNET BASIC VOLNO má stejnou cenu jako ADSL IE IMPULS (512/128 za 399 Kč + DPH), ostatní jsou ještě dražší (dial-up dražší než ADSL = cenový vynález ČTc). c) Mimo stanovené časové období se platí minutové ceny! d) K tarifu TELEFON MINI nelze objednat, a zda to půjde po 11.5.2006, mi nikdo z ČTc nedokázal říci; i kdyby to šlo, bude se za každé dial-up připojení (přes 971) účtovat spojovací poplatek (5 Kč. + DPH). f) Inzerováno jako "Vytáčený internet bez omezení za stálou cenu", t.j. nikoli zadarmo. Také jsem o tom uvažoval (překlenutí období bez ADSL při změně poskytovatele), ale za těchto podmínek je to řešení pro masochisty. To už snad je lepší amatérská wi-fi síť.

Anonym (16.4.2006 00:02:20)

Pokud není nic jiného,tak to je dobré,ostatně existuje i tarif INTERNET BASIC NONSTOP za fixní cenu 599 časově neomezené připojení.Není to přesně to,po čem tak všichni volali? " (dial-up dražší než ADSL = cenový vynález ČTc)" - tak si objednejte ADSL,když v dané lokalitě není dostupné. "To už snad je lepší amatérská wi-fi síť." - a proto za spoustu peněz koupím wifi zařízení atd. Prostě to berte jako další možnost připojení na internet , komu se to bude hodit,tak to ojedná,komu ne,tak to neobjedná.

František (16.4.2006 00:57:45)

Ano, beru váš pohled, pokud nemáte jinou možnost a jste schopen zaplatit 593,81 Kč vč. DPH za INTERNET BASIC NONSTOP za teoretických 56 kb/s s tím, že po 15.6.2006 vám to třeba zruší, nic proti tomu. To už se také můžeme bavit o nadstavbových balíčcích na vytáčený přístup k síti Internet - Internet NaDoma 180 (180 minut za 58,31 Kč vč. DPH) nebo Internet NaDoma 420 (420 minut za 117,81 Kč vč. DPH) použitelných u všech tarifů (od 11.5.2006 se u TELEFON MINI/TELEFON EXPRES MINI uplatní spojovací poplatek i na tyto balíčky). Ale toto vlákno začíná dotazem na dial-up připojení ZDARMA ale vše, co je zde zmíněno, skutečně zadarmo není.

XXX (24.4.2006 15:07:26)

Přesně tyhle zákazníky na ČTc všichni milujeme, prostě oni jednou něco neměli zadarmo, ostatní teď eventuelně můžou, tak sou nasraný, pak nadávaj a rozčilujou se a řikaj, jak moc je konkurence lepší atd. Tak proč nás sakra otravujou a ty pevný linky u nás maj a objednávaj si ADSL, a nejdou radši k tý konkurenci? Ta je rozhodně lepší. Můžou volat přes Tele2 a podobný kryply, kteří se představují jako ČTc u zákazníků a pak to odnášíme my, nebo si můžou objednat třeba ADSL u konkurence, která jim ho navede ještě později, než jsme schopný my, a když budou problémy, tak maj lidi prostě smůlu a aby si vybili zlost, tak opět volaj 800123456 a nadávaj nám a celýmu Telecomu, že jim blokujeme ADSL. Moc se mí líbí, že takový ňoumové jako je František si stěžujou, protože bez nich by to byla docela nuda...

Bumbes (24.4.2006 15:20:29)

Klid, on za to Frantik nemuze, myslim za to ze je uplne vylizanej. Za to muze jaho maminka a tatinek.

Landulph (25.4.2006 14:41:42)

neni vylizanej,dobre si precti jeho prispevky a zjistis, ze maji velmi dobrou logiku; ten clovek o trhu a teto jeho specificke oblasti vi dost a argumenty, ktere predklada, jsou zcela v poradku. CTc ma v objednavkovem systemu obcas neuveritelny bordel, o jeho uprave v brzke dobe vazne pochybuji.

Tlamik (16.4.2006 20:59:01)

ano, to by mozna mohlo byt ono, ale bylo to prezentovano jako zcela zdarma, a zduvodneno to bylo prave tou nedostupnosti ADSL. Takze zadne 593 s DPH, ale UDAJNE 0 s DPH za internet, no chytrejsi asi budeme az jim prijde ucet :-)

Anonym (16.4.2006 21:25:23)

melo by to byt 1 bez DPH a muj dotaz, kde je to na webu byl minen tak, zdali nekdo nahodou nevi, kde to najit na webu, protoze predpokladam, ze to tam nebude nebo to bude nekde zasity. Ty dva linky na jiz zname a dlouho fungujici sluzby, bych nasel taky, zvlast ten prvni je usmevny - podminky pristupu na quick, jeste ze tam nedal link na vsechny free dial up ISP, svata prostoto! Asi to nebudou moc verejne inzerovat stejne jako pul roku linka za 1 Kc a hlavne proto, aby si prosty blb (80 procent populace) nechtel tuto sluzbu objednat a jeste se rozciloval, kdyz by mu rekli ze to nejde - pokusy vysvetlovat jsou vetsinou zbytecne. A hlavne zbytek populace tuto informaci nema, protoze je jednodusi nechat mensinu, ktera je notabene inteligentnejsi, nechat se dovtipit, nez se branit tuposti, a jejim vylevum, vetsiny.

Anonym (16.4.2006 21:34:08)

Ona je především tato akce nabízena pouze těm,kteří mají zájem o objednání Internet Expres,nemají ho dostupný,ale v dohledné době ho budou mít dostupný.

Anonym (17.4.2006 09:35:45)

O tom neni sporu, stejne jako linka za 1 Kc jen tem co rusi linku. A hlavne tyto sluzby musi byt nabidnuty operatorem a nejsou narokovatelne.

František (17.4.2006 10:45:43)

A nezdá se vám, že existence dvojích cen, v daném případě pro normální zákazníky INTERNET BASIC NONSTOP za 593,81 Kč vč. DPH a pro zvláštní zákazníky zadarmo je obyčejným cenovým dumpingem (poskytováním služby pod nákladovou cenou)? Já jsem čekal na zřízení ADSL 50 dnů (přes 1,5 měsíce) a ČTc mi nenabídl dial-up ani zlevněný, natož zadarmo.

Anonym (17.4.2006 10:57:19)

No tak tos mes smulu no. CTc se proste rozhodlo ze to co potkalo tebe je spatne a snazi se to nyni tem lidem resit, kompenzovat. A ty jako spravny cech bys jim to chtel zarazit, pod heslem kdyz jsem to tenkrat nemel ja tak to zkazim vsem co by to mohli mit ted.

František (17.4.2006 12:44:01)

A vy stav, kdy je jedna služba nabízena někomu za peníze a současně jinému zadarmo, pokládáte za normální? Proč to ty tři měsíce neposkytuje zadarmo i těm normálním zákazníkům? Proč normální zákazníci, jen proto, že ČTc v jejich blízkosti nedokáže vybudovat DSLAM (a podívejte se na mapu pokrytí ADSL ČTc) musí platit za "neomezený" dial-up (56 kb/s) víc než za IE Impuls (512/128)?

Anonym (17.4.2006 12:45:52)

Neni to zadarmo, je to poskytovano jako omluva za to ze jejich objednavka ADSL nebyla vyrizena vcas (a asi jeste chvili nebude) Zakaznici kteri za to plati muzou byt radi ze vubec je tato sluzba mozna, telecom nikdo nenuti k tomu aby ji nabizel a zcela urcite je to vyhodnejsi nez platit jednotlive impulsy

František (17.4.2006 12:50:54)

Tak je to zadarmo, nebo ne? Platí za to kolik?

Anonym (17.4.2006 08:24:44)

připojovat zadáčo ano, ale na 3 měsíce a musíš použít vyt.č. 971 50 33 22 a pak je to opravdu free..... ;)

Tlamik (17.4.2006 09:21:42)

jenom aby

Anonym (17.4.2006 13:43:47)

ano je to za dáčo ale je to nadstavbový balíček, který je třeba aktivovat, je na výběr buď že se neúčtují minuty připojení v slabém pásmu, nebo v silném a nebo celodenní připojení. Takže zakoupíš si balíček podle toho jaký chceš a můžes se Dial-up připojovat aniž by se ti účtovaly minuty připojení

František (17.4.2006 14:23:21)

To Anonym 17.4.2006 v 13:43: Asi jsem natvrdlý, ale zdá se mi, že začátek vaší první věty ("ano je to zadáčo ...") je v rozporu se začátkem věty druhé ("Takže zakoupíš si balíček ..."). Takže prosím o jasnou odpověď, zda zákazník uvedený v dotazu p. Tlamika z 15.4.2006 v 19:12, dostane ten balíček "úplně zadarmo" až na 3 měsíce (= ČTc mu poskytne na tuto dobu 100 % slevu z ceny balíčku pro běžné zákazníky), nebo zda za něj zaplatí plnou cenu (Internet Basic Volno za 474,81 Kč, Internet Basic Den za 534,31 Kč, Internet Basic Nonstop za 593,81 Kč vše vč. DPH), což podle mého chápání zadarmo není.

Anonym (17.4.2006 14:41:58)

možná jsem to špatně napsal, bral jsem to že net je zdarma že už můžete být i klasickým vytáčeným neomezeně, ale ten balíček Internet basic (nonstop, volno, den) je zapotřebí si aktivovat, aktivace je zdarma, do 14 dnů je aktivní a pak je možno ho kdykoli zrušit. žádně 3 měsíce zdarma nejsou platí se hned od doby kdy se ti balíček aktivuje. Ale je to celkem dobré služba pokud potřebujete být na netu neomezeně a není možnost jiného připojení tak bych do toho šel.... Klidně se ptejte na další info rád odpovím???

František (17.4.2006 15:12:58)

Aha, už jsem to pochopil, to "zadarmo" je v pojetí ČTc, že když si zaplatím nadstavbový balíček (= pro mně to zadarmo není), tak v rozsahu "předplaceného" balíčku už další poplatky neplatím. Pokud je to takto, tak se o dvojí ceny nejedná. Když tedy jste tak informován, bude tato služba vytáčeného připojení za paušál (Internet Basic Volno/Den/Nonstop) poskytována i po 15.6.2006 a za jaké ceny? Je to časově omezený pilotní projekt do 15.6.2006 a obdobný projekt na jaře 2004 (o který jsem měl tehdy zájem, protože byl levnější než ADSL) byl ukončen bez dalšího pokračování, místo toho se rozjela reklamní kampaň na ADSL (Internet Expres). Na cenu se ptám proto, že ani v ceníku platném od 11.5.2006 tato služba uvedena není.

Anonym (17.4.2006 15:21:50)

jestli bude poskytován i po 15.6.2006 na to nedokážu odpovědět, tak jak jste správně řekl je to pilotní projekt, a jestli bude prodloužen tot netuším :(... Snad jo myslím že je to dobré služba....

František (17.4.2006 16:56:17)

Diplomat by řekl, "Tyto informace nejsou v tuto chvíli volně dostupné", jako to má ČTc pod mapou pokrytí ADSL. Z pohledu zákazníka v oněch bílých místech té mapy by to bylo jakés takés řešení do výstavby DSLAM, kdyby to ve variantě Internet Basic Nonstop nebylo dražší než ADSL IE Impuls, který je 10 x rychlejší (viz reklamy ČTc). Takto si mohou zákazníci např. v severní části Frýdlantského výběžku (řídce osídlená oblast s "cenově citlivými" zákazníky, kteří by si objednali právě jen ten Impuls) říkat, že skanzen s dial-up (byť třeba i za paušál) u nich ČTc udržuje záměrně, jednak ušetří (nebo odsune v čase) investici do DSLAM/přenosových kapacit a hlavně na tom dial-up za paušál utrží víc než by utržil za ADSL. Ale to jsme u cenové politiky ČTc obecně (a to je mimo rámec tohoto vlákna).

Anonym (17.4.2006 17:38:58)

Uvedom si ze kdyby chtel telecom schvalne drzet dialup aby vic videlal, tak nezavadio ten pausal. Za impulsy by vybral 10* vic.

Anonym (17.4.2006 19:16:38)

Ten dial-up za paušál zkouší ČTc znovu po dvou letech (tehdy jej nezavedl a zda jej zavede nyní jako normální službu je ve hvězdách) a nutí jej k tomu existence amatérských a poloprofesionálních wi-fi sítí (které ani nejsou evidovány v databázi veřejných, protože jsou na bázi sousedské nebo firemní), které už začínají pronikat i do odlehlejších míst. Lidí, kteří budou po 11.5.2006 ochotni platit zdražený paušál (u TELEFON STANDARD z 329 Kč na 403,41 Kč vč. DPH) a k tomu 1,19/0,42 Kč/min (špička/mimo špičku) za vytáčený Internet bude ubývat a ty balíčky vytáčeného připjení za 474,81/534,31/593,81 Kč (Internet Basic Volno/Den/Nonstop) jsou podle mně posledním pokusem, jak si uživatele dial-up připojení ještě chvíli udržet. Zdražení k 11.5.2006 je voda na mlýn provozovatelů wi-fi, protože připojení ekvivalentem rychlosti 56 kb/s dokážou realizovat levněji než za 593,81 Kč včetně DPH a úspora nákladů za telefonní linku (pokud ji uživatel má jen kvůli Internetu, nebo downgrade na TELEFON MINI, pokud mu stačí jen příjem hovorů) relativně brzy amortizuje pořizovací náklady klientské technologie wi-fi. Jinak tvrzení, že za impulsy (přesněji minuty) by ĆTc vybral 10 krát víc je dost nepravděpodobné, protože osobně neznám žádného modemistu, který by byl ochoten platit 4 748,1 - 5 938,1 Kč měsíčně + hlasový paušál. Jsem toho názoru, že takoví už od ČTc utekli dávno.

František (17.4.2006 19:20:11)

Zapomněl jsem se podepsat, příspěvek v 19:16 je můj.

Warb (23.4.2006 22:29:30)

docela mě fascinuje, že člověk, který má nějaké otázky se dokáže podepsat a někdo kdo radí (rádoby technik nebo tak něco) to nedokáže... nabízí se otázka dá se věřit anonymům???

Anonym (24.4.2006 07:17:55)

Hmm, panecku Warb, ro je podpis. To kazdej okamzite vi kde bydli, kolik mu je let a kde pracuje. Vzbud se pitomce, kazdej je tu anonym, pouze nekdo si tam napise nejakou kravinu.

Nik (4.5.2006 21:32:17)

Telecom, stejně jako jeho dceřinná společnost, se pohybují často na hranici nekalosoutěžního jednání, jako ve výše popsaném případě týkajícím se Quick zdarma. Jako další příklad bych uvedl Internet Kombi od Eurotelu, který spojuje mobilní internet Eurotelu a ADSL od Telecomu. V náborových letáčcích Eurotel uvádí cenu Internetu Kombi formou Cena od... a zároveň slibuje ADSL modem za 1 Kč pokud měsíční účet u Eurotelu je aspoň 600 Kč. Vypadá to pěkně (dle toho by prakticky u každého zřízení Internet Kombi bylo možné požadovat při závazku setrvání 2 let modem za 1 Kč), ale prakticky se jedná o podvod. Eurotel totiž bez upozornění zákazníka rozdělí (pro vyvlečení se ze svého závazku týkajícího se modemu) platbu za Internet Kombi na 2 části: platbu za svoje mobilní připojení a platbu za ADSL pro Telecom.

divokejbill (19.4.2006 12:53:19)

je to opravdu zdarma, je to nabídka kompenzace za to, že je vaše obj. v čekárně. dial-up neomezeně zdarma po dobu max. 3 měsíců, případně do té doby, než bude ADSL zřízen. ČTc obvolava tyto zakazniky v ramci kampane, nejde o to pozadat manualne, je zapotrebi pockat, az se k vam operator dovola.

František (19.4.2006 19:35:40)

To divokejbill: Pak je to ovšem cenový dumping (poskytování služby za nižší než nákladovou cenu), a současně křížové financování, protože ti kdo za tuto službu platí (Internet Basic Volno za 474,81 Kč, Internet Basic Den za 534,31 Kč, Internet Basic Nonstop za 593,81 Kč vše vč. DPH), finacují poskytování této služby těm, kteří za ni neplatí.

Anonym (19.4.2006 20:07:49)

Nikoliv, zakaznik si plati ADSL, ktere ale nema funkcni a jako nahradu do opravy dostane toto

František (20.4.2006 00:52:49)

To Anonym z 19.4.2006 v 20:07: Teď už si ze mně děláte legraci, to co tvrdíte vy, je v rozporu s tím, co tvrdí divokejbill (že je to zdarma). Pokud jste oba z ČTc, tak zřejmě jeden z vás a/nebo oba mlží.

Bumbes (20.4.2006 06:40:47)

A co je vubec tobe do toho, ?

František (20.4.2006 12:43:59)

Pokud ČTc poskytuje nějakou službu za cenu nižší, než je nákladová, nebo dokonce zadarmo (a není to akce, při které mohou tuto zvýhodněnou cenu získat včichni, kdo splní dané podmínky - např. slevy při úpisu na 12 měsíců), a to jen někomu, "vyvoleným" a neveřejně, pak ta sleva jde na úkor plně platících zákazníků. Kdyby ČTc poskytoval ty 3 měsíce zadarmo i běžným zákazníkům Internet Basic Volno/Den/Nonstop, neřeknu ani popel.

Anonym (20.4.2006 13:12:07)

Ne, tuto sluzbu za tuto cenu dostane kazdy kdo splni podminky. Podminkou je aby mel dlouhodobe nevyrizenou objednavku na ADSL

František (20.4.2006 14:37:53)

Tedy i ti, kdož jsou za hranicí dostupnosti (přes 8 km), na útlumově nevyhovujícím vedení a v místech, kde DSLAM nebude ani letos? Bude jejich objednávka přijata a dial-up zadarmo na 3 měsíce poskytnut?

Anonym (20.4.2006 14:42:44)

Myslín,že asi bude podmínkou,že služba musí být technicky realizovatelná a uvedená lokalita musí být ve scháleném rozvojovém plánu (jinak řečeno - DSLAM se bude v dohledné době stavět).Jinak totiž není možné přijmout objednávku na ADSL.

František (20.4.2006 14:58:04)

No a jsme u dvojích cen, jedni jsou ti "vyvolení", o kterých selektivně rozhodne ČTc, a druzí ti "nevyvolení", kteří budou ty "vyvolené" financovat placením plné ceny za dial-up. Ještě jsem se nesetkal s pekařstvím, kde když jim dojdou housky, dávají čtvrtku chleba zadarmo, za kterou jiní zákazníci musí platit.

Bumbes (20.4.2006 15:53:02)

LOL? vetsiho blba nez jsi ty jsem snad jeste nevidel, dokonce si odporujes i sam sobe ty hovadko bozi

Anonym (20.4.2006 16:37:41)

Vždy jsou nějací "Vyvolení".Smiř se s tím,o tom je život.

František (20.4.2006 20:40:46)

Já ve svém podnikání dvojí ceny služeb pro vyvolené/nevyvolené klienty neuplatňuji, přímo mi konkuruje cca 200 subjektů, nepřímo několik tisíc a kdybych někomu své služby poskytoval za nižší než nákladovou cenu, obviní mě konkurence z cenového dumpingu (podbízení).

Anonym (21.4.2006 07:31:37)

Vidis, ja jo. Jsem byl v hospe a objednal si jidlo, pak jsem cekal, lidem co prisli po me ho donesli a me pak rekli ze jim uz doslo, tak sem dostal jine zdarma. Ovsem podle tebe by je mela cela republika zazalovat, protoze nedavaj jidlo zdarma vsem ze?

František (21.4.2006 09:22:22)

To Anonym 21.4.2006 v 7:31: Ne, v daném případě se jednalo o kompenzaci chyby obsluhy, která přijala vaši objednávku (vrchní/číšník atd.) a nedostatkovým jídlem upřednostnila zákazníky, kteří si objednali až po vás. Vám bylo poskytnuto náhradní jídlo zdarma, "na účet podniku" (= majitele), přičemž já v pozici majitele bych první takovou chybu obsluhy řešil výtkou, druhou předepsáním ceny náhradního jídla k úhradě, třetí ukončením pracovního poměru. Zajímalo, by mě, jak byste se jako majitel hospody zachoval vy? Trpěl byste, aby obsluha dělala takové chyby denně a třeba 3 měsíce platil ze své kapsy za její chyby? V případě ČTc se jedná o situaci, kdy bere vědomě objednávky na zřízení ADSL v místech, kde ji není schopna do týdne zřídit (nejde o chybu "obsluhy") a aby zákazníka neztratila a nepřešel např. k wi-fi, poskytuje mu službu (která je normálně placená - Internet Basic Volno za 474,81 Kč, Internet Basic Den za 534,31 Kč, Internet Basic Nonstop za 593,81 Kč vše vč. DPH) zdarma. To už je cenové podbízení, protože je služba zdarma poskytována až 3 měsíce, ale hlavně, nikdo jiný z konkurence ji nemůže nabízet (přístup na 971 xxx xxx zdarma ČTc jinému ISP neposkytne). To už je nekalosoutěžní jednání, protože na připojení ke službám 971 má ČTc monopol a jedná se o typické zneužití dominantního postavení.

Anonym (21.4.2006 12:12:28)

Jenze Telecom jim to ADSL nenabizi vedome s tim ze nelze zridit. Napriklad dochazi kapacita D-Slamu, je tam par poslednich portu takze se pri podavani objednavky ukazuje jako ze je dostupne, jenze nez je zakaznikovy objednavka vyrizena tak se ten port zaplni jinym zakaznikem. Telecom tedy kompenzuje chybu svych pracovniku a svych systemu (ktere si urcite brzy spravi pac nerad dava neco zdarma) A ty jsi jen zavistivej cechacek

František (21.4.2006 14:15:28)

To: Anonym 21.4.2006 v 12:12: V případě chyby pracovníků ČTc (nebo objednávkového systému, pokud nedokáže v okamžiku podání objednávky objednanou kapacitu blokovat proti duplicitnímu objednání = analogie s tím nedostatkovým jídlem v hospodě prodaným těm, co si je objednali až po vás) je namístě potrestat ty pracovníkyČTc/dodavatele systému, kteří chybu zavinili (= náhrada škody odpovídající tarifu Internet Basic Volno/Den/Nonstop poskytnutému jako kompenzace zdarma). Pokud tito pracovníci/dodavatel systému potrestáni nejsou a de facto plně platící zákazníci financují ty, kteří mají ekvivalentní službu zadarmo (= křížové financování), chová se ČTc stejně jako majitel hospody, který svému personálu takové chyby trpí, náhradu škody po personálu nepožaduje a prostě tyto škody zakalkuluje do vyšší ceny jídla (= poškozue ty zákazníky, kteří platí plnou cenu a kteří za chyby personálu nemohou). Když stejnou chybu udělají pracovníci ČRa při objednávání jejich ADSL, nemají možnost poskytnout svým zákazníkům dial-up zadarmo. Je to tak těžké pochopit, že dvojí ceny narušují konkurenční prostředí? A že za chyby má nést odpovědnost ten, kdo je zavinil?

Bumbes (21.4.2006 15:13:46)

LOOOOOOL ty ses hovado tupy

divokejbill (21.4.2006 15:17:19)

omyl. adsl plati od doby, kdy dostane SIB

divokejbill (21.4.2006 11:04:56)

dumping to neni, protoze ta kompenzace je nabizena na 3 mesice, s tim, ze zakaznici pak budou IE vyuzivat. Ti co, vyuzivaji internet basic nonstop, volno .... , nemuzou z technickych duvodu mit IE, proto ho vyuzivaji. Ti, co ho vyuzivat mohou a z technickych duvodu pouze cekaji na zrizeni, muzou vyuzivat flatrate zadarmo. myslim si, ze je to dobra kompenzace.

František (21.4.2006 14:48:33)

To divokejbill 21.4.2006 v 11:04 Cenové podbízení (dumping) to je, a to ve vztahu ke konkurenci. Kdyby ČTc popravdě zákazníka informoval, že mu nemůže ADSL zřídit dříve než za 1 - 3 měsíce (bez náhradního připojení zadarmo), šel by se zákazník informovat k jiným ISP a v řadě případů by našel minimálně lokálního poskytovatele wi-fi, ať už komerčního, firemního (pro své zákazníky) nebo typu FreeNet (občanská sdružení, sousedské a obecní sítě a apod.). Zjevnou snahou ČTc je udržet takové zákazníky pro sebe poskytnutím ze 100 % dotované služby až na 3 měsíce. Můžete mi prozradit, z jakých prostředků to ČTc dotuje, když to nepožaduje formou náhrady škody od svých pracovníků, kteří takovou objednávku přjali (viz jimá větev tohoto vlákna).

divokejbill (21.4.2006 15:20:39)

jakmile zakaznik zjisti, ze bude cekat delsi dobu na ADSL, muze od smlouvy odstoupit bezplatne a prejde ke konkurenci. CTc nemuze vedet v dobe zrizovani IE, zda na lince pujde ci nepujde zridit. Operator rekne, ano momentalne to lze zridit, ale behem objednavky se zjisti, ze se prave vycerpala kapacita, proto se to sdeli zakaznikovi, ktery se rozhodne zda zustat ci nezustat. Prostredky bohuzel nevim, je to kompenzace (neco podobneho nabizi CTc, jestlize trva delsi dobu zrizeni HTS nebo prelozeni HTS, nabizi se kompenzace volnych minut).

František (21.4.2006 16:43:55)

To divokejbill 21.4.2006 v 15:20: Podle toho co píšete, je to zjevná chyba objednávkového systému. Není přece problém, aby systém evidoval vedle fyzicky obsazených portů na DSLAM i nové objednávky v pořadí v jakém došly, požadavky na zrušení, nerealizovatelné požadavky (např. z důvodu útlumu vedení) atd. a umožňoval v každém okamžiku zjistit, zda další objednávka již nepřekračuje bilanční kapacitu DSLAM. Tohle umí každý slušný skladový systém, aby skladník měl přehled, zda skladové zásoby pokrývají objednávky či nikoli a mohl včas objednat nové zboží. Takže bych reklamoval objednávkový systém u dodavatele a nárokoval u něj náhradu škody (ekvivalent ceny náhradního připojení dial-up u postižených zákazníků). Pokud bude ztráta z dotace (100 % ceny) hrazena z náhrady škody, nic proti tomu. Ale tenhle problém byl už v roce 2004, kdy on-line databáze na Internetu ukazovala že službu ADSL lze na stanici zřídit, ale ČTc rozesílal dopisy, že z kapacitních důvodů ji zřídit nelze. Zřejmě tento nepořádek v objednávkovém systému (v modifikované podobě) trvá dosud. Kontrolní otázka: Jak postupuje ČTc v případě, že objednávka je přijata (jsou volné porty na DSLAM, vzdálenost je v toleranci, ale útlum páru po změření nevyhovuje ani pro 512/128 (a není v kabelu volný žádný jiný pár). Je v tomto případě zákazník odkázán na placený dial-up nebo na dialup zadarmo (než ten pár ČTc opraví). V tomto výjimečném případě bych tu bezplatnou kompenzaci bral jako odůvodněnou (i když i tady lze nalézt viníka - nekvalitní montáž, přejímka nebo údržba kabelu). Asi jako v tom příkladě s hospodou v jiné větvi tohoto vlákna - majitel může prominout personálu výjimečnou chybu (a uhradit to náhradní jídlo ze svého), ale ne chybu opakovanou, a to dokonce soustavně.

divokejbill (22.4.2006 13:24:52)

tak tohle uz je na me moc slovicek. ohledne vasi otazky: bohuzel se vse zjisti az na zaklade objednavky. operator ji zada, protoze pro nej je vse v poradku, to ze pak nastanou komplikace jakehokoli druhu, je druha vec. za vse je tedy nejspis kladena vina operatorovi, ale on opravdu nemuze predem predvidat, zda objednavka bude pokracovat tak jak ma. napr. koncentrator - obj. se prijme a pak se planuje termin na vypojeni z nej, nebo je-li linka daleko od ustredny, je nutne manualni mereni - operator zada obj., prijede technik a vse pak promeri - obj. projde nebo ne. je to takto nastavene a vybudovane a to bud bohuzel nebo diky bohu.

Anonym (25.4.2006 15:25:56)

Ono je to krapínek složitější než sklad. Zde je využíváno mnoho různých software od profi komerčních po napsané vlastními pracovníky a ty se pak během času na sebe roubují a ne vždy to jde tak dobře. Je to záležitost velkých podniků a z osobní zkušenosti vím, že minimálně třech velkých operátorů v ČR. Součástí takovýchto systémů jsou samozřejmě i špičky ve svých oborech SAP a Oracle, takže nejde o to že by to byly takový šunty, ale někdy i profi firmy udělají nedotaženost. Žlutí už vědí, že?

Bumbes (25.4.2006 17:02:22)

Hele, kdyz tak presne vis ze to neni problem, tak sedni a naprogramuj to. Neboj se ze bys byl skodnej, CTc ti par melounu rad vyplati.

noname (20.4.2006 21:36:41)

No telekom v tom má trošku bordel známej si chtěl zřídit ADSL dostupnost jsme ověřovali na webu telekomu cca měsíc to tam píše ze lze zřídit až 4mbit tak si to chtěl objednat tak volal na telekom tam mu řekli že to tady nejde :(( Tak pak něčemu věřte :( Pokud tady je nejakej technik z Telekomu tak by mě tedy zajimalo kdy to tady pude konkrétně lokalita Východní čechy - Hořičky číslo 491491xxx docela bych to rád věděl