Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Poskytovatelé > Počítání dat u ČTc

Počítání dat u ČTc

Evžen (25.5.2006 23:03:15)

Já si kupodivu nechci stěžovat, jen bych rád nadnesl velmi zajímavé chování měřáku přenesených dat u Telecomu. O co jde - to, že měřák na webu je k ničemu asi všichni víme; má zpoždění pár dní, spíš neměří než měří, prostě se na něj nedá spolehnout. Několikrát takhle různě po diskuzích zaznělo, že skutečně přenesený objem dat měří Telecom jinde (proto prý někomu ukazuje "podlimitní" stažený objem a už padá do FUPu - neví, já do FUPu nikdy nespadl). Jenže před nedávnem jsem si aktivoval telecomáckou službu e-účet (prostě mi nechodí faktury poštou, ale mailem). A tam je jedna z věcí TAKY měřák přenesených dat; je tam krásně vidět, že modem (mám ne-USB, takže běží furt) se kamsi přihlásí do pár minut po půlnoci a jede celý den a tak pořád dokola; počítá to tam odděleně upload a download poslední data jsou vždy za předchozí den. Tak jsem si to přetahal do Excelu a zjistil jsem, že si to fakt počítá co chce, a to SILNĚ v můj prospěch. Příklad - v pondělí tahám na notebooku jedno cca 400 MB avíčko, na "velkým" počítači za den natočeno cca 150 mega (aktualizace Windows) a co nám říká milý měřák? Downstream ZA CELÝ DEN 124810 kB, upstream 7816 kB. Ehm :-) Že jsou tyhle čísla u Telecomu braný jako realita jsem si skoro jist - údaje z e-účtu jsou normálně používaný pro fakturizaci, takže co tam je dáno, to platí (pro ně). A ještě jedna zajímavost: podle e-účtu za květen doteď proteklo modemem cca 1,73 giga a podle měřáku na iol.cz (resp. na internetexpress.cz a bůhví na kolika adresách to ještě Telecom uveřejňuje) je to 1,71 - takže ty čísla jsou +- úplně stejný. No budu to sledovat dál a porovnávat to s tím, co mi říká NetLimiter - ale podle prvních porovnání mi Telecom počítá tak maximálně půlku toho, co fakt prointernetuju (a rovnou pro pořádek říkám, že netahám NIC od dalších lidí na ČTc ADSl, což se údajně do FUPu nepočítá).

Anonym (26.5.2006 00:51:58)

Jasně, už sem to tu psal, počítá to s bídou 50% toho co přenesu, jen sociálové a s virama si tu budou furt stěžovat. Vem si to znění tvýho příspěvku. Kdyby ti napočítali o bajt víc tak se zblázníš a nikdo tě už neuklidí, když ti to napočítá30% tak upozorníš na "zajímavé chování" a to si ještě jeden z uznalejších, : podívejte jakej bordel v tom maj.

František (26.5.2006 00:53:42)

Potvrzuji korelaci mezi údaji měření datového provozu v aplikaci MOJE KONTO a E-ÚČET. Stáhl jsem si data z E-ÚČTU (ve formátu CSV) do Excelu za období 1. - 14. května 2006 a po konverzi a zpracování jsem dostal celkový objem dat za uvedené období (down+up) 0,18756485 GB. Za totéž období vykázal měřič dat v aplikaci MOJE KONTO objem přenesených dat 0,188 GB. Takže obě měření patrně čerpají údaje ze stejné databáze.

Anonym (26.5.2006 09:14:39)

Tak tak, nikdy se mi FUPka neaktivovala dříve a naměří mi to s bídou 50% přenesených dat (někdy stáhnu i trojnásobek než je FUPka)

Anonym (26.5.2006 14:35:30)

A to já si zase stěžovat kupodivu chci! Jednak mě nadzvedl člověk , co o kousek níž píše : "Jasně, už sem to tu psal, počítá to s bídou 50% toho co přenesu, jen sociálové a s virama si tu budou furt stěžovat. Vem si to znění tvýho příspěvku. Kdyby ti napočítali o bajt víc tak se zblázníš a nikdo tě už neuklidí, když ti to napočítá30% tak upozorníš na "zajímavé chování" a to si ještě jeden z uznalejších, : podívejte jakej bordel v tom maj." - ZASE JEDEN AGENT ČESKÝHO TELECOMU! No ale hlavně - toto je ta příčina, proč spousta lidí nadává na FUP a zejména na přechod od týdenního nulování na měsíční! Než se tam v tom bordelu zorientovali, tak byl týden pryč a zase se nulovalo! Takhle jedu s tím jejich superrychlým internetem tak do 7. - 8. dne v měsíci (podle svého měření mám tu jejich FUP tak na den až dva), no a pak se to táhne jako sopel až do konce měsíce. Holt pokrok!

Tata (28.5.2006 12:13:54)

Nejsem si úplně jist (tak mě nekamenujte), ale kdysi jsem někde četl, že ne všechna přenesená data se počítají do FUPu. Třeba přenosy dat mezi dvěma uživateli stejného ISP (ČTc) např. skypování atd. To by mohl být ten (pozitivní) rozdíl v naměřených datech!?

František (28.5.2006 15:50:40)

Tradovalo se to dříve např. ve vztahu ke GameZone, ale v současném ceníku xDSL služeb ČTc (platném od 17.5.2006) ani v Provozních podmínkách žádná taková poznámka není. Zejména v těch provozních podmínkách bych definici pojmu FUP (Fair User Policy) očekával, ale není tam. Takže jaká data ČTc do FUP/datových limitů započítává a jaká nikoli, vědí jen oni. Je tedy docela možné, že interní přenosy dat v rámci sítě ČTc (např. koncový provoz přes NetMeeting, pošta přes POP3/SMTP IOL/QUICK, provoz na jejich web servery atd.) se nezapočítávají a počítá se jen externí provoz mimo síť ČTc. Ale jistotu nemám, to by ČTc v aplikaci E-ÚČET musel zpřístupnit nejen denní objemy down/up, ale i IP/hostname strojů, proti kterým tento provoz běžel (obsah logovacího souboru). Možná by se to dalo ověřit tak, že by se někdo obětoval a celý den pracoval jen v síti ČTc (nestahovat žádné aktualizace AV, poštu z od jiných poskytovatelů atd.) a pak to porovnat s denním údajem v aplikaci E-ÚČET.

František (28.5.2006 16:39:40)

Ve FAQ - Často kladené otázky/Doplňkové a související služby (http://www.internetexpres.cz/web/cz/faq/index.html) je uvedeno výslovně: "U služeb Internet Expres Impuls, Ideal, Sprint a Maxi se data stahovaná z portálu www.starzone.cz nepočítají do datových limitů uplatňovaných prostřednictvím Fair User Policy, ale u portálu www.gamezone.cz se datové limity započítavají." Tímto opravuji svůj předchozí příspěvek (v 15:50).

František (2.6.2006 11:58:10)

Ještě k přesnosti vykazování přenesených dat v aplikacích E-ÚČET/MOJE KONTO: Včera (1.6.2006) jsem byl na ADSL lince připojen se 3 počítači celý den (stream rádio 32 kbps, aktualizace antivirů, atd.) ale v aplikaci E-ÚČET je evidováno jen jedno spojení o délce 00:28:22 a s objemem dat 799 kB (down)/524 kB (up). V aplikaci MOJE KONTO je za včerejšek objem přenesených dat (down+up) 1 MB. Takže potvrzuji, obě aplikace čerpají ze stejné databáze, obsahující přesné údaje, ale jen někdy.

František (3.6.2006 14:19:35)

Takže doplňuji, že mi z ČTc dodatečně do 1.6.2006 v aplikaci E-ÚČET "doúčtovali" ještě jedno "spojení" (které tam včera 2.6.2006 v poledne a v noci ještě nebylo) v délce 23:00:34 s objemem dat 67 664 kB (down)/7 429 kB (up). Odpovídajícím způsobem vzrostl i údaj v aplikaci MOJE KONTO. Z toho usuzuji, že zpoždění (off-line) výsledků měření datového provozu dosahuje v obou aplikacích někdy i den.

Anonym (6.6.2006 06:39:55)

Ha, další odborník :)

Tata (9.6.2006 18:56:53)

Ha, debil....

Milaaan (28.5.2006 16:00:07)

Aby se tu netradovali báchorky tak vysvětlím, jak to je s počítáním dat. Do přenesených dat, ze kterých vychází zařazení do FUPky, se počítá upstream i downstream. Počítá se i komunikace mezi uživateli stejné služby (myšleno ADSL od Telecomu). A pozor teď přichází zásadní informace. I když překročíte datový limit a jste zařazeni do FUPu, tak není FUP uplatňován, když komunikujete mezi ADSL přípojkami Telecomu - data se, jak sem psal výše, počítají, ale není snížena rychlost. Jestli to ještě někdo nechápe, tak už nevím ...

František (28.5.2006 16:16:31)

Jen skromný dotaz: Je tato informace uvedena v některém veřejně přístupném dokumentu na webu ČTc, určeném pro koncové zákazníky?

Atsepicnu (28.5.2006 21:20:34)

ja o tomhle vim, ale nikde jsem si nevsiml ze by o tom ČTc informoval

Anonym (6.6.2006 06:38:54)

Ha, odborník :)