Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Technické otázky > vzdálenost propojení linky s PC

vzdálenost propojení linky s PC

lama (10.7.2006 16:48:47)

Chtěl bych se zeptat jestli má vliv na kvalitu připojení délka telefonního kabelu od bytové přípojky. Mám teď 12m telefonního kabelu a 1 m síťového kabelu. Modem D-LINK 362T ethernet. Bohužel vhodnější místo nemám. Pomohlo by radši 5m telefonního kabelu a 8m síťového? nepravidelně mi padá připojení u TO2 ideal, někdy drží celý den, jindy spadne i 20x za den Díky za radu

Nargon (10.7.2006 16:55:50)

Sitovy kabel, muze byt tusim maximalne 100m dlouhy. Takze mozna trosicku pomuze kdyz zkratis telefoni kablik o tech par metru. Ale pochybuji. Nevim jestli tech 7m kabelu ma nejakej extremni vliv na tech X km co vede z ustredny.

František (10.7.2006 19:09:40)

Možná by stálo zato, připojit modem přímo k telefonní zásuvce (bez splitteru) a zapsat hodnoty útlumu a odstupu signál/šum a následně se splitterem a modemem zapojeným přes těch 12 m kabelu. Z výsledků by se dalo usoudit na to, zda splitter či 12 m telefonní kabel má na útlum a odstup s/š vůbec nějaký vliv. Já mám od zásuvky ke splitteru/modemu kabel přes 10 m, ale protože mám malý útlum vedení a velký odstup s/š, spojení samovolně nepadá.

Anonym (10.7.2006 16:56:28)

Jo, telef. kabel se muze zarusit snadneji, rozhodne neni dobry napad davat 12m vedeni. Dej 1M tel. kabelu a 12m Eth

Anonym (14.7.2006 00:18:01)

12m nema skoro zadny vliv, mam 25m a taky to na signalu temer nepoznam.

Anonym (11.7.2006 00:38:16)

Já ještě možná doplním, že máme telefoní kabel vedený asi 20m světlíkem v paneláku a bez problémů, synchronizace drží už asi 1200h. Pokud dochází k rozpadům, je dobré nejdřív vědět, co se vlastně rozpadá. Jestli se pouze rozpadá spojení (tz např. v důsledku vysoké chybovosti si vás BRAS myslí, že jste se odpojili), nebo jestli se rozpadá i synchronizace. ( = spojení s DSLAMem na fyzické vrstvě = dioda ADSL na modemu začne blikat).

lama (11.7.2006 05:56:14)

Když mám puštěného klienta tak to jede v pohodě, pokud si k tomu zapnu ještě zaráz prohlížeč a dám načíst nějakésložitější stránky, popřípadě víc naráz, tak tovšechno spadne. Musím vypnout modem, vypnout PC a pak všechno zapnout - přitom po naběhnutí WIN ještě čekám asi 5 minut než se chytne. Pokud bych dal spadlé spojení opravit tak chvílu pojedu, ale pak to padá každou čtvrthodinu aniž bych si zapl klienta. Když to řeším přes vypnutí a nechám PC přes noc, tak je to do rána spadlé, z logu klienta zjistím jen že spojení spadlo asi po hodině co jsem od PC odešel. Dělá to téměř pravidelně. V normálním stavu u modemu bliká ADSL i Ethernet, po spadnutí obojí svítí.

Anonym (11.7.2006 11:02:01)

Aha. To by napovídalo spíš nějakému problému buď v modemu, nebo v PC (síťovka). Zkus se ještě podívat do webového rozhraní modemu do Status -> Modem status a napsat sem kolik je DS a US line attenuation a DS a US margin. Ještě zkus udělat to, co píše František, tz. podívat se na tyto hodnoty s modemem připojeným hned u zásuvky. Podstatné je, že podle toho, co popisuješ to vypadá, že nepadá synchronizace, tz. spojení toho modemu s DSLAMem. Z toho bych vyvozoval, že délka kabelu příliš roli nehraje. Alespoň ne v tvém případě.

lama (11.7.2006 12:38:43)

K tomu modemu sem někde četl, že nemá NAT a pokud je moc zatížený (jako asi z víc zdrojů) taká padá, síťovka je poměrně nová (deska ASUS půl roku stará, poměrně namakaná). Zkusím až přijdu z práce zkopírovat ty hodnoty Modem status. To měření, o kterém psal František asi nezvládnu, nevím tomu hlavy paty. Zatím díky

Eser (11.7.2006 13:55:19)

mám desku Asus K8N, cca po 3. měsících mi začal haprovat net, dělal jsem všechny možné hokusy, pokusy, nakonec jsem zrušil síťovou kartu na desce, dal jinou do slotu a všechny poruchy netu rázem přestaly

lama (11.7.2006 16:01:55)

desku mám ASUS P5RD1V síťovka Marvell 88E8001 PCI Express Gigabit LAN nedělá to ale pravidelně a někdy se stane že to i nespadne :) takže kdyby byla špatná síťovka tak to dělá pořád, né? pomohly by třeba nové ovladače?

Anonym (11.7.2006 16:27:20)

Tak je zkus, popřípadě můžeš nejdřív aktualizovat BIOS základní desky, u divně se chovajících Asusek to často pomáhá.

lama (11.7.2006 15:54:47)

už su tu bohužel zase to bylo spadené, z logu to drželo asi 3 hodiny nebylo možné se dostat na nastavení modemu, protože i když blikal stránka se nezobrazila, takže vypnout a znovu: Modem Status Connection Status Connected Upstream Rate (Kbps) 512 Downstream Rate (Kbps) 4096 US Margin 14 DS Margin 21 Modulation GDMT LOS Errors 0 DS Line Attenuation 39 US Line Attenuation 50 Path Mode Fast Path DSL Statistics Near End F4 Loop Back Count 0 Near End F5 Loop Back Count 0

xDSLGuru (11.7.2006 17:43:28)

Máš velký útlum US line attenuation 50 dB a malý SNR US Margin 14 dB.To je ten problém.Primárně tam bude velká chybovost a následkem toho i rozpady synchronizace.Nahlaš to jako závadu.

lama (11.7.2006 17:58:01)

díky moc za radu, jen ještě prosím o co vlastně jde, chyba je na straně poskytovatele? nebo ji něčím ovlivňuji sám a jak vlastně daný problém popsat?

Anonym (11.7.2006 18:26:10)

Nějak takhle: "padá připojení, linka má příliš velký útlum (50 dB) a příliš malý odtup signál/šum 14 dB" Může být i vadný splitter, zkus odpojit (všechny) telefon(y) a modem zapojit přímo - zlepší se nějak výše uvedené hodnoty?

lama (11.7.2006 18:35:54)

bez splitteru a telefonu: Modem Status Connection Status Connected Upstream Rate (Kbps) 512 Downstream Rate (Kbps) 4096 US Margin 15 DS Margin 22 Modulation GDMT LOS Errors 0 DS Line Attenuation 39 US Line Attenuation 50 Path Mode Fast Path DSL Statistics Near End F4 Loop Back Count 0 Near End F5 Loop Back Count 0

lama (11.7.2006 18:45:07)

teď to mám zpátky a jediné co se pohlo byl US margin ze 14 na 15, ale stejně to během toho ještě spadlo. kontaktoval jsem techniky IOL a poslal jim výpis modemu, tak uvidím co mě napíšou, ale už se s tím potýkám asi 3/4 roku a přestává mě to bavit. Pořád to vypínat a znovu nahazovat, přes noc to jede hodinu a celou dobu až do rána jenom platím za proud.

Anonym (11.7.2006 19:20:08)

Ten 1 dB rozdíl s/bez splitteru je normální, takže zbývá modem nebo linka. Náhodou nemáš možnost půjčit si na den, dva od někoho jiný ethernetový modem?

lama (11.7.2006 19:25:30)

bohužel, kámoši byli rozumější a zvolili si jiného ISP mám jen toho Sagema na USB, ale tam je to to samé, uvidíme co na to technici z IOLu, zatím díky chlapi

Nargon (11.7.2006 19:46:46)

Pokud maji taky ADSL, a ty jejich modemy podporuji PPPoE (nebo na cem ti pripojeni jede) tak ti to pujde a muzes to vyzkouset.

xDSLGuru (11.7.2006 23:17:44)

Podle útlumu jsi cca 6-7 km daleko od DSLAM a na tuhle vzdálenost je Sagem nesmysl,kup si jakýkoliv ethernetový modem a SNR se ti zlepší minimálně o 4-5 dB.Jinak pokud píšeš,že ti to přes noc spadne,tak si vypni usínání PC.Jakmile totiž usne PC,tak se přepne usb port do spořícího režimu a sníží se napájení a modem se z restartuje,protože nemá dostatečné napájení.A navíc jsem si všimnul,že máš linkový profil 4096/512,takže to je určitě špatně nastavené a musíš to nahlásit na technickou podporu,tohle sám neopravíš ani novým modemem.

Anonym (11.7.2006 23:53:37)

ad 1) ten výpis je z DLinku 362T = ethernetový modem ad 2) útlum má pěkně vysoký, to je pravda. Docela by mě zajímalo, kolik bude útlum na portu DSLAMu. Ale aspoň podle linkového profilu bude blíž. Spíš tak max do 2,5km. ad 3) Sagem JE nesmysl na jakékoliv přípojce. Sagem je nesmysl i jako těžítko, brož, ozdoba na kapotu... Prostě jako cokoliv:-) btw - SNR 14dB na 512dB není zase taková hrůza. Je to o trochu nižší, ale pokud by byl útlum v rozumných mezích, tak by se to dalo.

lama (12.7.2006 05:59:07)

vzdálenost mám do 2,5km, když to jede tak naplno a super Sagem mám v krabici, kvůliproblémům sem si koupil D-LINK a další už teď bohužel neplánuju, neměl sem to v akci, takže mě to už stálo 2000, ovšem to je nezajímá, klidně vám prodají dalšího zmetka a řeknou, že to s ním jede super jinak mám vypnutý spořič, úsporný režim, režim spánku, prostě všechno co by se mohlo nějak spustit neboo vypnout nebo stahovat na pozadí, tím jsem se to snažil řešit už dřív 3/4 roku už jedu a když sem to řešil už dřív na lince technické podpory, tak se mnou technici řešili akorát jestli to mám dobře zapojené, chytráci (to bych asi nejel vůbec), tehdá po navýšení sem jel 3 dny a pak mě na víc než týden vypli úplně, prý chyba na ústředně, od té doby jedu, ale s těmito problémy.

Anonym (12.7.2006 09:51:56)

Ad technická podpora. Jejich úkolem je přijít na to, jestli je chyba u zákazníka nebo u ISP. A pokud to máš špatně zapojený, klidně to může fungovat. A klidně to může padat.

Anonym (12.7.2006 10:59:29)

A vzhledem k tomu ze okolo 90% volani jsou nesmysly a poruchy typu zavirovane PC nebo BFU neumi zapojit modem, tak se jim nemuzes moc divit

lama (12.7.2006 11:36:20)

jasně to chápu, už se to pokoušíme řešit, psali že u nich to žádné výpadky nevykazuje, poslali mě výpis aktivity ADSL na mé lince a kromě včerejších hodinových výpadků to ukazuje stabilitu v rozmezí 1 až 3 dnů. Trošku mě to ale zaráží, že tam mají údaj o tom, že to jelo v kuse 68 hodin, když kažý den aspoň 3x musím vytáhnout všechno z elektriky abych to nahodil, takže i modem je mimo proud. Požadují ještě výpis z modemu SYSTEM LOG, jinak ať si zaplatím výjezd technika. ještě citace IOL: (Odstup signálu od šumu- SNR je 22 dB;kap nesymetrie 1 nF atd , .. )Uváděné hodnoty SNR a výkonu jsou v normě nevíte někdo na kolik takový výjezd přijde? nebo mám radši investovat za další modem a otevřít si bazar na použité ADSL zařízení?

Anonym (12.7.2006 11:42:10)

Je to jednoduche. Kdyz prijede technik a najde zavadu na vedeni a pod. tak si neuctuje nic. Kdyz prijede a zjisti napr. ze nemas zaplej modem, ze nepouzivas splitter a pod. (proste pitomost xichta) tak si nauctuje 500Kc za to ze prijel, + pripadne dalsi polozky za kazdy ukon co provedl. Napriklad, kdyby skonstatoval ze mas zavirovane PC, odviroval ti je a preinstaloval modem tak cena bude nekdo okolo 2,5K

Anonym (12.7.2006 12:15:13)

Prosím tě,nahlaš to a souhlas s výjezdem technika,máš tam skutečně závadu,pokud jsi 2,5 km daleko,tak je útlum tak cca 30 dB.

quueg (11.7.2006 09:39:16)

Na větší vzdálenost rozhodně použij ethernet.

lama (12.7.2006 18:32:59)

ještě jednou prosím o radu: prohlížel jsem si události ve správci počítače a zjisti spoustu upozornění na chybu v protokolu TCPIP, asi takto: Typ události: Upozornění Zdroj události: Tcpip Kategorie události: Není k dispozici ID události: 4226 Datum: 11.7.2006 Čas: 22:47:14 Uživatel: Není k dispozici Počítač: Popis: Došlo k překročení limitu možného počtu souběžných připojení protokolem TCP. Další informace získáte v Centru pro nápovědu a pomoc na http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. Data: 0000: 00 00 00 00 01 00 54 00 ......T. 0008: 00 00 00 00 82 10 00 80 ....‚..€ 0010: 01 00 00 00 00 00 00 00 ........ 0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........ 0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........ píše se mi to tam každý den aspoň 10x v různých intervalech od 15 minut do několika hodin, zřejmě to má souvislost s tím častým padáním, nevíte někdo co s tím, jestli to jde obejít abych mohl mít souběžně více připojení nebo to naopak zabezpečit abych toho nedosáhl? díky

lama (12.7.2006 19:04:24)

teď jsem na něco narazil jestli to pomůže nebo někomu někdy ... http://www.infojet.cz/view.php?cisloclanku=2005012701