Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Technické otázky > Vytuhnuti ADSL routeru

Vytuhnuti ADSL routeru

s!lencer (4.4.2004 11:07:05)

Mam Asus adsl router AAM6000EV pripojeny usb a po 3 mesicich bezproblemoveho provozu se zacal chovat divne: v ruznych intervalech 1hod - 1den vzdycky klesne rychlost na nulu, viking config je nepristupny a ping na 10.0.0.139 je obrovsky se stratou dat 80%. Jediny reseni na ktery sem prisel, ale ktery se me zda docela drsny je, ze ho vypojim a zase zapojim do elektriky. Tim se jakoby resetuje a pak zas maka jak hodinky do dalsiho zatuhnuti... docela me to prudi, pac pres noc dam treba neco stahovat a rano cekam, ze to bude hotovka a vono tohle... Mate nekdo zkusenost? Mate nekdo reseni? Videl sem tu ve foru naky reseni podobneho problemu s pomoci skrouhnuti UDP timeoutu, ale to neni muj pripad.

Anonym (4.4.2004 18:38:04)

houmles (4.4.2004 18:54:01)

Třeba jestli se ti nepřehřívá.

Jouda (5.4.2004 21:13:16)

Mám stejný problém od doby, co jsem modem postavil na místo, kde má výborný přístup vzduchu, takže se přestal přehřívat. Od té doby se mi zasekne pokaždé, když restartuju počítač nebo ho vypnu. Musím modem odpojit od sítě a znovu zapojit, pak dát ipconfig -renew a jede to znovu do dalšího restartu. Zkusím ho něčím přikrýt, jestli se to zlepší, když se bude zase přehřívat. Dám vědět.

BioQ (5.4.2004 11:49:10)

Mně to dělá taky. Dřív tuhnul pravidelně, pak 3 měsíce chodil OK a teď zase třeba 4x za den vytuhne. Podle mě je to sráč. Ale slyšel jsem něco ohledně novýho firmwaru.

Miroslav Šilhavý (5.4.2004 11:54:10)

Není "jen" háklivý na přehřívání? Je podivné, kdyby ve stejném prostředí měnil svoje chování...

evilmind (10.4.2004 00:22:28)

Presne stejny problem - od prosince mi jede bez problemu, nic ze zde popisovanych obvyklych problemu jsem nikdy nezaznamenal a to vetsinou jede nekolik dni nonstop. Asi pred 14 dny ale zacalo tohle divny zatuhavani - resp. ono k uplnemu zatuhnuti nikdy nedojde, ale diky ztratam limitujicim ke ke 100% uz na 10.0.0.138 je to jako by se stalo. Navic se z toho stavu modem sam nedostane (nebo alespon ne ani po nekolika hodinach kdy jsem to testoval) a pomuze opravdu jen odpojeni. Teorie s prehrivanim mi zni dost divne, takovy leto zase jeste neni :), a volne lozeny modem se nezda mit nijak nezvyklou teplotu, navic po resetu klidne treba nekolik hodin jede, myslim ze kdyby byl problem v teplote objevila by se zavada opakovane v kratsim intervalu...

poutnik12 (12.4.2004 23:57:37)

Tak to je i náš případ. Celé tři měsíce pohoda a najednou stejný problém. My jsme po trápení s ním ho vyreklamovali. Do dvou dnů od stížnosti byl u kamaráda technik (jedem na něj dva), vyzkoušel linku a vyměnil modem. Od té doby pohoda a spokojenost, modem jede nonstop. Akorát ted když píši tyto řádky, jsem si porovnal mac adresu nového modemu a starého (vytisknul jsem si nastavení) a jsou stejné. Tak to je mi divné. Musím si ověřit jestli nám ho fakt vyměnily. Ale od té doby jede vše v pohodě. Že by v tom nebyl ASUS?

Martin (11.4.2004 17:21:23)

jo dela mi to naprosto to samy, predtim to vytuhlo az tak po 10 hodinach, ale ted pokazdy tak po hodine...asi to bude v tom prehrivani, ale vypojil sem ta na celou noc, rano zapnul, a za dve hodky zase sbohem, tak nevim nevim...bud zkusit novej firmware (kterej nemuzu sehnat, nevite kde?) nebo router reklamovat...

Franta (15.4.2004 08:45:53)

RADA OD TECHHELP IOL: Problém se zatuhávaním modemu ASUS by mohl být způsoben např. zahlcením routeru UDP. Níže je návod jak se pokusit problém odstranit. 1) ve web-konfiguraci routeru (adresa http://10.0.0.138 jméno:adsl, heslo: adsl1234) jděte na zložku Services - NAT - Nat Global Info 2) nastavte na této stránce NAT na Disable a kliknte na Submit; nyní je možné měnit konfiguraci v tabulce 3) upravte hodnoty: - UDP Timeout: z 300 na 15 nebo 20 - NAPT Port End: z 52047 na 54095 4) nyní nastavte NAT na Enable a potvrďte Submit 5) uložte tyto změny na záložce Admin - Commit&Reboot tlačítkem Commit

kcg (15.4.2004 09:11:09)

Uz jsem to tu psal mnohokrat, ale znovu: toto je jen castecne reseni problemu zahlceni NAT tabulky. Mnohem vetsi je problem, ze vytvarene UDP sessions vam v klidu prepisi platne a tedy stale zijici TCP sessions! Tedy aspon tak se to delo na mem starem Asusu -- na ceste je fungl novy s novym firmwarem, takze po vyzkouseni budu referovat. Karel

Franta (19.4.2004 18:14:46)

Po restartu odpojením a připojením napájení a po provedení resetu na tovární nastavení jsem se znovu přihlásil a po úpravě hodnot UDP na 15 a NAPT na 54095 modem funguje od 18.4.2004 a zatím nezatuhl.

kcg (19.4.2004 18:55:09)

Jaky mate firmware? t.j. jake jsou polozky u "ADSL Version" a "S/W" na hlavni (home) web strance? Karel

Franta (20.4.2004 17:30:21)

S/W je 138309B a ADSL Version V1.4.2

kcg (20.4.2004 20:18:59)

Perfektni, staci trosku provoz na DNS alias UDP aby vam UDP sessions prepsaly TCP sessions. Uprimnou soustrast. Karel

Roman (21.4.2004 08:10:11)

Toto nastavení od IOLu je sice moc pěkné, ale v mém případě to nepomohlo ničemu. Modem několikrát za den zcepení. Mám vypozorované, že četnost tuhnutí se rapidně sníží pokud si nastavíte v meny modemu "Services/ IP Filter" hodnotu Security Level z hodnoty "None" na hodnotu "Low". Má to i nevýhody: - nejde ping z venku na zařízení - zpomalí se odezvy na POP3 v Internetu cca. 10x Na nic jiného jsem zatím nepřišel, ale toto mi dost pomohlo, jedu klidně 4 dny bez problémů což je v mém případě velký zázrak. Roman

pepa (16.4.2004 16:48:27)

pánové, .. jsem asi klikař ale mě ten modem šlape jak modiny, teda hodiny.Nastavoval jsem to jen jednou a to když jsem ho koupil.Od tý doby pohoda.

kcg (16.4.2004 18:11:51)

Nemyslim si to. Proste mate jen stesti, ze Vam pro Vase pouziti staci omezena (179 pozic) NAT tabulka. Pokud by mi taky stacila, na ty bugy, ktere jsem tady reportoval bych nikdy neprisel... Karel

Pavel (19.4.2004 19:13:13)

Pánové, nebyl by někdo schopen oželet takovou papírovou vystýlku, co byla uvnitř krabice s asusem? Mám možnost ho vrátit (ne reklamace), ale musí to být s tím papírem (někdo ho u nás vyhodil). Díky, jestli někdo budete moct, pošlete mi mejla. Pavel