Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Technické otázky > výpadek spojení? ADSL

výpadek spojení? ADSL

AirForce1 (16.8.2012 19:03:46)

Dobrý den, měl bych na Vás dotaz co znamená hláška "LCP down - Link inactive" kterou mi ukazuje modem v logu (Netgear DGN1000B). Nezaznamenal jsem žádné viditelné výpadky spojení a řekl bych že dle času těchto hlášek se to děje v době kdy není nikdo připojený. Poskytovatel (O2) mi to hlásil jako výpadky spojení, ale myslím že to je nějaký režim spánku nebo něco v tom smyslu. Může mi to někdo potvrdit/vyvrátit/vysvětlit?

chaser (16.8.2012 22:39:46)

Tak může to být vícero věcí... Jednak je v modemu nastavení kdy pokud se nepoužívá internet tak se modem odpojí a připojí se až znova při aktivitě... Nebo je možné že spadlo spojení a znovu se navázalo. Poslal by jsi celý výpis logu? Popř. i výpis z Diagnostiky ADSL přípojky?

AirForce1 (17.8.2012 01:57:18)

tohle je log ze včerejška kdy mi měnili rychlost uplně nahoře je menší rychlost 4096/512 pak výpadek a následoje rychlejší profil 5120/384 pak následují ty "výpadky" a pak zas změna rychlosti 4096/256 https://www.dropbox.com/s/i5bfxyk2sig0e3b/DGN1000B.txt zde trochu starší log: https://www.dropbox.com/s/8e0w1k09iognlug/DGN1000B_13.08.txt a zde pro porovnání 3 měsíce starý https://www.dropbox.com/s/cdtd1wfjinehcov/DGN1000B_17.05.txt momentální parametry linky jsou: Connection Speed 4096 Kbps 256 Kbps Line Attenuation 38.9 dB 21.5 dB Noise Margin 13.9 dB 29.0 dB Bohužel nevím jak u tohohle modemu udělat test adsl. Našel jsem jen návod na nějaký ppp debug mode... výpis zde: https://www.dropbox.com/s/y92m5lvchcu8fqb/DGN1000B_debug.txt

lukas.gargulak@gmail.com (17.8.2012 13:16:21)

Tak z parametrů linky to nevypadá na to, že by mělo docházet k výpadkům, sám mám jedno ADSL doma na venkově s horšíme parametry a spojení drží bez výpadku. Ovšem je možné, že při zvednutí rychlosti spadl Noise Margin na více nižší hodnoty a už docházi k rozpadům spojení. Noise Margin by měl být 8 dB a vyšší a Attenuation pak cca 40 dB a níž, ale vím že to funguje i při 56dB pokud je aspoň Noise margin 12 dB a výš. Další věc je jak jsou dlouhé kabely k modemu a zda je použit splitter, pokud je zapojený splitter, zkus chvíli jet bez něho. Jestli bude docházet i dál k výpadkům.

AirForce1 (17.8.2012 15:51:29)

Noise margin byl při 5120kbps něco kolem 9-10dB takže by to mělo ještě držet. Techni při měření ještě říkal, že mám možná problém s telefonem takže to budu testovat připojené bez spliteru a telefonu přímo do modemu. Mám sice už zas pomalejší profil ale uvidím jestli to bude ještě vypadávat.

lukas.gargulak@gmail.com (17.8.2012 16:17:58)

Ono 9 - 10 dB je dost na hranici a záleží jaký je attenuation, pokud je moc vysoký tak dojde k rozpadům i při 9 - 10 dB... Zkuste to ještě bez splitteru, tím poznáte jestli tam zanáší chyby on nebo tel. linka...

AirForce1 (19.8.2012 14:56:02)

Ještě jsem se šťoural v modemu a našel jsem v nastavení ADSL funkci "Idle Timeout (In Minutes)" a bylo tam nastaveno 10 tak jsem tam dal 0 a od té doby ani jeden výpadek (zatím) tak třeba ten modem má vážně nějakou sleep funkci. Popis té funkce zde: An idle Internet connection will be terminated after this time period. If this value is zero (0), then the connection will be "kept alive" by re-connecting immediately whenever the connection is lost.

lukas.gargulak@gmail.com (17.8.2012 13:22:14)

Ještě je možné, že je linka při rychlosti 5120 taktak na hranici stability a tím, že není používaný internet dojde k rozpadu spojení. Ještě by to chtělo zkusit jiný modem, pokud někdo může zapůjčit... Některé modemy jsou více náchylnější ke kvalitě linky...