Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Technické otázky > asus modem neukazuje to co by mel

asus modem neukazuje to co by mel

fonda (7.3.2005 17:59:04)

moc prosim poradte s modemem asus aam6310ev a internet expresem 512/128. mam ten problem. kdyz vlezu na nastaveni modemu (10.0.0.138) tak na uvodni strance je napsano: down 448 (tzn. o 64 kb/s mene) a up 96 (tzn. o 32kb/s mene). podle me by tam melo byt napsano 128/512 ne? a ne 448/96. modem sem mel uz na reklamaci a nic nezjistili. ted sem presel na internet expres optimal takze 1024/256 a mam znova ten problem ze v modemu mi to neukazuje 1024/256 ale zase: down o 64 mene a up o 32 mene je toto normalni? nebo kde je chyba! tento problem mi telecom nevyresil za 3/4 roku. mate stim nekdo nakou zkusenost? dekuji

asus (7.3.2005 18:09:21)

zalezi jak u ktereho poskytovatele, ja mam volny a zobrazuje mi to taky tak a neni to vada modemu. Horsi je ze platis 512, ale nikdy toho nedosahnes ikdyby jsi byl na drate uplne sam - max co se z toho da dostat je 457,4 vyjimecne o chlup vic, vetsinou samozrejme min. Cokoliv pres 400 je dobry vysledek.

Orin (8.3.2005 00:30:52)

No muj názor je že ti nikdo nedokáže dát rychlost 512/128 vždycky budeš mět o neco míň,taky proto že internet jako takový je kolisaví a taky to jde přes vice routru kde jsou nějaké stráty než se to dostane k tobě. Taky jsem někde četl že když máš tu 512kb/s tak se z toho odpočítá nějaké procento asi 1nebo2 procenta z rychlosti ale nevím to přesně. Jenom tě chci uklidnit že tvuj modem není pokažený tak že pokud máš 460 nebo 470 tak je vše OK Zdarec ....

Anonym (9.3.2005 23:02:45)

mel jsem tento modem, mel jsem adsl od gts a ukazovalo to 512/128, praha 4 branik

Anonym (7.3.2005 19:28:19)

Ja mam taky Volnyho a ukazuje mi to odjakziva taky 448/96. Zkousel sem i jinej modem (Siemens) a taky to samy, takze to je linkou. Zajimave je ze v Praze to nekomu ale pise 512/128...

modrásek (9.3.2005 08:04:46)

Docela by mě zajímala reálná maximální rychlost když to ukazuje takový nesmysly. Asi bych zkusil se obrátit na poskytovatele. Minimálně je někde chybka v konfiguraci služby. Tyhle rychlosti tuším si bere modem z DSLAMu.

Anonym (9.3.2005 09:24:14)

Tenkrat sem kvuli tomu volal na infolinku, kde mi "odbornici" rekli ze to je normalni :) normalni to sice asi neni, ale stourat se v tom kvuli rozdilu 8kB/s podle me nema cenu. Muze byt clovek rad ze mu to tak nejak funguje...

Anonym (12.3.2005 03:05:35)

Nejde o chybku v konfiguraci - ale o to, že je to USB modem - a je zapojenej asi na huawei dslam, rychlost máš nakonfigurovanou správnou, ale modem ukazuje blbosti - je to prostě USB modem za 751 s DPH

fonda (12.3.2005 20:47:07)

usb modem? dyt ho mam zapojenej do lanky! dale: FW to neni uz sem vyskousel 2 ruzne FW. a jeste neco, sem vzdalenej asi 250 m od dslamu a mame tu nove rozvody kabelu. fakt nevim vcem to muze bejt. kamarad ma stejnej modem taky adsl od telecomu a ma tam 128/512.

neo (8.3.2005 10:18:51)

záleží jak to ten modem zjištuje, pokud je to jen odhad dle přenesených dat/čas, tak je to OK, pokud využívá infa z ATM tak tomůže být problem firmware nebo je fakt unfál na lince.

Zajda (10.3.2005 15:28:28)

Modem si ze site ATM nic nezjistuje. Ani mi nenapada jak by mohl. Rychlost prirazuje jiz samotny dslam.

neo (10.3.2005 15:37:57)

zjistuje, je to zakl. vlastnost ATM, informovat o nakonfigurované rychlosti.

Zajda (10.3.2005 19:08:18)

Nezjistuje nebot ve chvili spojovani od ATM site muze dostat leda velke kulove. Z ATM muze komunikovat teprve az kdyz je navazana komunikace na nejnizsi urovni. Rychlost si nastavi pri domlouvani s dslamem. Ale dslam ma nastavenou rychlost fixne na port. No a ani pak to neni definivni nebot ADSL v rate adaptivu si rychlost prizpusobuje dle kvality linky. Modem rychlost ze site ATM proste nezjistuje protoze v tu chvili s ni jeste nemuze komunikovat. Dslam domluvi tloustku ,,dratu" s modem- to je ta kterou ukazuje modem a pak teprve si muze treba pracovat se signalizaci a posilat vesele celly.

neo (10.3.2005 19:49:53)

tohle možná platí u klasickýho dial-upu ale ne u xDSL, dslam pomocí ATM o tom informuje aniž by musel být modem zalogován, pokud máš třeba kvalitni eth, modem tak si to zkus!!

Student felku (12.3.2005 09:06:50)

Tak to vypada ze si nerozumite oba dva. DSLAM a modem ma jakysi ATM spojeni. Ale to je nezavisly od zbytku cely ATM site. Mno a taky prepisuje hodnoty vpi a vci protoze kdyby vsichni uzivatele jeli na tom svym 8 a 48 tak by v tom byl peknej hokej nemyslis? Jo taky sem koukal na dsl forum-to oficialni a tam ale to nezavisly na ATM siti CTc. A dslam proste nefunguje jako normalni ATM switch. Z ATM site ceskyho ufouna proste neprichazi neprojde skrz dslam k zakaznikovi zadna signalizace. To vsechno osefovava dslam kterej skutecne ma fixne nastavenou rychlost na port nezavisle na atm siti. Pro founa je to tak jednodussi na management. A jestes tu nezminil tu vec jak bylo osefovano to, kdyby dslam a modem usoudil ze linka je proste horsi nez ta co je nastavena. To by se ATM sit z toho pos..., Tak tam jsou taky naky upravy-minimalne posle vyssi vrstve line fail. No a to jak si uvedl ze v xDSL tak to neni pravda. Spusta DSL technologii uz rovnou posila ethernet framy uvnitr dsl. V DSL foru sou i specifikace jak osefovat cistej ethernet over adsl. Ne ty veci pres ALL5. Co vim tak treba LRE od cisca, VDSL,DocSis kabelovy modemy a co ja vim este. A nakonec taky muzu kecat. Aleee muzu se zeptat chlapa co se tim celej zivot zabyva-cvicici je na to machr, of kors musi bejt.

pan Dslam (12.3.2005 11:26:39)

studentíku, dobře jsi nám tu opsal odstavec nejaký příručky, bez pochopení toho o čem se tu debatuje!! -**** Takže závěr : 1. Dslam informuje (opakuji, pouze informuje) modem i rychlosti na portu, a to i bez zalogování modemu. 2. Po zalogování je přenosová rychlost připojení nastavena tak jak to umožnují podmínky.

Anonym (12.3.2005 11:41:39)

Jenomze mi pendrek vime odkud ten modem tu rychlost bere.

Nargon (12.3.2005 12:19:00)

Modem tu rychlost veme z DSLAMu. Odjinud ani nemuze.

JOE (19.6.2005 10:38:49)

Mno,takhle bych to opravdu neviděl, blíže skutečnosti je spíše studentík. Po připojení modemu na linku s DSLAMem, se snaží vzájemně sesynchronizovat na rychlost nastavenou na portu DSLAmu, to znamená zapnout tolik nosných,aby to jelo rychlostí pevně nastavenou na portu.To které nosné budou zapnuty a použity záleží na rušení kabelu,DSLAm si změří SNR na jednotlivých nosných a zapne jen ty nejméně rušené a tolik, aby rychlost odpovídala té nastavené.A ta se také objeví na modemu (nicméně v závislosti na shodě či neshodě v komunikaci s DSLAMem se může objevit i jiná). Rychlost dále v ATM (či Ethernetu) je na této synchronizační nezávislá, samozřejmě ale nemůže tuto rychlost překročit.

Johny (8.3.2005 21:58:03)

Mám stejný modem, internet od Tiscali a ukazujeme mi to 512/128 (Olomouc).

y2k (12.3.2005 18:33:20)

Neřešil bych, co ukazují různé modemy od šikmookých výrobců. Důležité vždy je jen to, jakou máte latenci do NIXu a ven a jak je rychlost linky konstantní. Pak už jen stačí použít stopky a alespoň pár mega velký soubor na slušném serveru. K výsledku se dá dospět reálněji....... Navíc, i kdyby ČTc pustilo v maxilálních hodnotách opravdu čistou 512 v Downu, tak by vzhledem k zapouzdření PPP stejně reálná rychlost těchto hodnot nikdy nedosáhla ......

Jx (9.3.2005 12:23:35)

Je to z toho duvodu ze chipset AMM6310 GlobespanVirata nesnasi Dslam. U Alcatelu to funguje ale CT nove dava Huaway nebo tak nejak a s tim to zlobi.

Lukáš (11.3.2005 15:40:47)

Tohohle přesně jsem si všimnul po updatu firmware na novou verzi. Ale co se rychlosti týče tak jsem nezaznamenal rozdíl... Pokud by měl někdo na prodej zmiňovaného ASUSE ať se mi ozve. Díky.

domek (18.6.2005 11:32:26)

a mě to taky zajímalo, protože většinou mám při tarifu IE Optimal 1024/256 na modemu 960/224, ale už jsem tam několikrát na pár hodin viděl i to maximum a tester tady od Nextry, mě ukazuje kolem 840 kbps. Asi je to neobyčejně složité vysvětlování proč tomu tak je a když se tam objeví to maximum, tak proč tam není pořád, protože na tuto otázku zadanou formulářem na stránkách ČTc, mi operátorka Zákaznického centra ČTc dala odpověď, že cituji: "Omlouváme se, ale k Vašemu dotazu nemáme možnost Vám poskytnout odpověď. V tomto případě je zapotřebí obrátit se na výrobce modemu." Takže chtít kvalifikovanou odpověď na tomto fóru je nad jeho síly, když ani datoví specialisté ČTc si s tím nevědí rady, třebaže tento modem ČTc svým klientům sám nabízel;-(

Nargon (18.6.2005 19:41:12)

Nevim, proc se tu resi co ukazuje modem. neni to snad jedno? kdyz to funguje.

domek (19.6.2005 09:54:44)

Bylo by přece hezký neumřít blbej;-))

TomM (18.6.2005 21:21:05)

já sem měl stejný problém s tímto asusem, ale nějakým způsobem se mi povedl změnit protokol na PPPoE a milí ASUSEk začal zlobit, tak sem ho zahodil a koupil SpedTouch 510i a ten ukazuje rychlost správně, přitom v rychlosti sem nezaznamenal rozdíl, takže je to tam je špatně napsaný, ale rychlost je stejná. Jinak IHMO seš trouba, kvůli takové volo*ně reklamovat modem :) P.S.: takže ti zaručuji, můžeš klidně spát, nepřicházíš ani o jeden kbps :))

Anonym (19.6.2005 10:35:46)

ja mam opacny problem, mel sem ie optimal, tam mi modem speedtouch ukazoval tech 1024/256, presel sem na sprint a najednou mi ukazuje 2048/256, ale rychlost jede porad normal na 1024...

TomM (19.6.2005 21:55:25)

ty si fakt, lama. To se tu dávno řešilo! je to kvůli tomu, že telecom chce naředit agregaci u jeho tarifu maxi a 2Mbps linek všeobecně , a proto všechy nově zřízené/změněné 1024 a 512 linky hází na 2048, a rychlost upravuje softwarově, asi programem na FUP.