Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Technické otázky > Prosim o pomoc s pripojenim do Telenoru

Prosim o pomoc s pripojenim do Telenoru

Epik (31.3.2005 16:03:46)

Dobry den, mam problem pri pripojovani do site Telenor networks. Mam modem WELL AMX-CE84R Pouzivam nasledujici nastaveni: VPI 8, VCI 48, ENCAPSULATION PPPoA VC-Mux. Pri pokusu o pripojeni statu ADSL hlasi: Showtime Firmware Version: 3.27 Line State: ACTIVATION Modulation: N/A Annex Mode: ANNEX_B Startup Attempts: 0 Max Tx Power: -38 dBm/Hz CO Vendor: UNUSED_VENDOR_0 Elaspsed Time: 0 days 0 hours 2 minutes 45 seconds Obcas na zacatku to hodi CO Vendor: ALCATEL_NETWORK, ale pak zase UNUSED_VENDOR_0. Nevite prosim, kde by mohl byt problem? Sluzba byla zrizena dneska. Diky moc za jakoukoliv radu

Nargon (31.3.2005 19:58:58)

No mas to rozbity :( Ale od tohodle je technika podpora ISP. Kdyztak instalace od jejich technika.

Epik (31.3.2005 22:06:41)

Na technicky podpore mi odpoledne rekli jen ip adresu a zbytek se pry nastavi "samo". A ted je jejich linka porad busy... Ale nevim na koho se driv obratit na tiscali, nebo na vyrobce/dodavatele modemu...

Petrolin (31.3.2005 20:47:56)

Nextra avizovala problémy s některými modemy (http://www.nextra.cz/cz/produkty/internet/adslink/nextra_adslink_fun): "Upozornění pro zákazníky služeb NEXTRA ADSLink Fun: v současné době evidujeme problémy s funkčností USB ADSL modemů používajících chipset společnosti Conexant Systems (Rockwell), Inc.. Pokud Váš zakoupený USB modem není plně funkční, kontaktujte prosím Vašeho prodejce. V případě, že byl modem zakoupen od společnosti NEXTRA Czech Republic s.r.o., kontaktujte prosím naši infolinku." Nemůže být tohle tvůj problém?

Epik (31.3.2005 22:04:46)

ale tam se zminuji jen o USB modemu. Ja mam modem s routerem, ale chipset asi bude stejny...:-(

Hooonza (2.4.2005 08:28:38)

Ano, zmiňují se jen o USB modemech, ale platí to obecně. Například Draytek VIgor 2500 je ethernetový modem router, má firmware od conexantu a taky nechodí.

y2k (2.4.2005 09:01:39)

Ano, před Draytekem jsem byl techniky varován, že prý nechodí a nebo chodí s obtížemi, jak na kterém DSLAMu. Doporučuli mi GlobSpan, Alcatel. Jedná se samozřejmě o chipsety modemů.

y2k (4.4.2005 22:49:25)

Jo, a ještě VIKING ..... PS,- Toho Connexanta resp. Rockwella nechápu, je to přece originál, tak jak to, že v poslední době dělaj takovej šmejd ???? Dokonce i DialUp modemy (tedy SW) jsou nepoužitelnej šmejd ! Buď to se nepřipojej vůbec a nebo pomalu, padaj apod.....

Anonym (3.4.2005 11:29:56)

Masli modem s chipsetem conexant pak mas problem, tenhle chipset je v USB ale i v jinych ethernet modemech a jsou s nim problemy - nejlepsi by bylo vratit modem.

Epik (4.4.2005 12:27:40)

A kde je teda chyba? Je to v tom chipsetu, nebo v Telenoru? Totiz ja nevim, jestli mam modem reklamovat/vratit (je v zaruce), nebo to resit s Telenorem, a nebo kazdy rekne je to nekompatibilni a ja budu muset kupovat novy modem? Mam pravo u prodejce/dovozce na reklamaci? Predem moc diky

Petrolin (4.4.2005 12:49:37)

Obávám se, že přesně tuto otázku budeš řešit - Telenor chodí, modem chodí, dohromady ale ne. Takový je život. S Nextrou nic nevyřešíš, tam je vše OK. Zkus se nějak dohodnout s dodavatelem modemu - výměna za jiný typ, upgrade fw(?) apod. Nejlepší by bylo, kdyby sis mohl nějaký jiný modem půjčit a vyzkoušet.

Nargon (4.4.2005 13:01:32)

Presne tak, dslamy telenoru nespolupracujou s temahle chipsetama v modemu. Jsou dve moznosti reseni, vymenit dslam nebo vymenit modem. To prvni reseni je mnohem tezsi nez to druhe, takze ti nezbyva nic jineho nez modem vymenit. Krom toho, pokud mas nextru tak na strankach ve stavu site maj toto: "Upozornění pro zákazníky služeb NEXTRA ADSLink Fun, NEXTRA ADSLink Plus a NEXTRA ADSLink Professional: v současné době evidujeme problémy s funkčností USB ADSL modemů používajících chipset společnosti Conexant Systems (Rockwell), Inc.. Pokud Váš zakoupený USB modem není plně funkční, kontaktujte prosím Vašeho prodejce. V případě, že byl modem zakoupen od společnosti NEXTRA Czech Republic s.r.o., kontaktujte prosím naši infolinku. " takze mas jedinou moznost, vymenu modemu.

Epik (4.4.2005 21:04:18)

dodavatel říká, že předtím ho zkoušeli na sítích Českého telecomu a fungoval a nemohli vědět, že tento problém v tom chipsetu je, a že se někdy objeví. Firmwary se pro tento model už neaktualizují. Já si ale řikám, že když je v záruce, tak přece má fungovat, tzn. dodržovat standardy ADSL, a když nefunguje u Telenoru jen chipset connexant, tak je chyba v connexantu a jestli už nevydávají nový firmware, tak by to měli řešit jinak. Co myslíte? Jsem připojen přes tiscali a ten modemy nevyměňuje, navíc mám pocit, že nextra stejně vyměňuje jen modemy, co prodala a ne ty co si koupili zákaznici jinde... Díky moc za reakce

Petr (4.4.2005 21:49:51)

To si představuješ moc jednoduše. Kdyby ti to prodali u Telenoru, tak by to byla pravda, ale v případě, že sis modem koupil jinde, tak to tak jednoduché není. Oba ti dodali funkční výrobek/službu, ale ty jsi zvolil špatně. V počítači můžeš mít podobný problém s pamětí. Některé paměti s některými základními deskami taky nerozumí, ale obojí je funkční. Pokud to koupíš na různých místech tak u žádného z prodejců nebudeš mít důvod k reklamaci.

Petrolin (4.4.2005 22:50:30)

Jojo, je to tak. Tohle už si musíš vyřešit sám. Osobně bych zkusil nějak zatlačit na dodavatele modemu. Nebo si kup nový (zkus třeba využít zvýhodněnou nabídku Nextry) a ten starý prodej někomu, kdo ho využije.

Epik (5.4.2005 08:47:46)

Tak v tom případě bych mohl požadovat řešení od Tiscali, že na svých stránkách ani jinde neupozorňují, že ADSL bude fungovat pouze pro některé modemy.

Petr (5.4.2005 09:34:06)

Nějak nechápu, co s tím má společného Tiscali. Na jejich připojení to taky nejede? A nebo ti prodali modem? Pokud ano, tak ti ho prodali ke svému připojení a určitě ti negarantovali, že pojede i jinde :o( Nejlepší bude, když se zkusíš dohodnout s prodejcem o výměně za jiný typ. Zdůrazňuju DOHODNEŠ, protože nárok na vrácení nebo výměnu budeš mít těžko. Ale to už ti tu radili i jiní.

Petrolin (5.4.2005 21:06:24)

A jejda, teď mi to docvaklo. Tiscali taky nabízí připojení přes síť Telenor, nejen Nextra. Pak je to jasný. No ale na podstatě problému to nic nemění, platí vše, co bylo řečeno.