Internet Optimal již od 400 Kč s DPH! Kvalitní připojení bez omezení. Další služby můžete získat za zvýhodněnou cenu.

Obecná diskuse

Diskuze na obecná témata týkající se počítačů a internetového připojení.
Přečtěte si, prosím, pravidla diskuze.

Oldřich Klimánek (redaktor)
+0x
 
-0x
 
14.01.2009, 00:00
Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů (článek na DSL.cz)
Podle rozhodnutí Rady Evropské unie mohou policejní složky útočit na osobní počítače občanů. Zelenou pro tzv. „prohledávání na dálku“ teď sice dostala britská policie, ale jedná se i o povolení na úrovni celé Evropské unie.
 
 
hacker (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
08.03.2009, 22:31
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
A právě tohoto zneužívají různí záškodní útočníci k proniknutí do systémů, kdy od obětí získávají hesla k různým účtům, čísla platebních karet aj. A tyto tzv. sociotechniky, jimiž útočníci klamou své oběti, používají i vyšetřovatelé k „prohlídce na dálku“.



ale crackeři rozhodně nejsou žádný vomáčky...
 
 
Petr (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
06.02.2009, 13:38
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Další argument pro Linux. Instalovat jen z repozitářů nebo velice důvěryhodných zdrojů, mít zamčené porty, atp.

Ještě pár takových opatření a začnu používat TOR a další paranoidní způsoby ochrany, už jen z principu!
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
17.02.2009, 13:15
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
a to jako proc? Ty se snad za neco stydis? Nebo mas co schovavat?
 
 
Velka sestra (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
17.02.2009, 13:58
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Hmm, tady si pletete vinu a soukromi. To mate to same jako by Vas policie mohla svleci na ulici, jen proto ze ma podezdreni, ze by se ji to mohlo hodit. Jde kazdopadne o stejny vpad do soukromi jakym je treba domovni prohlidka.
Pokud Vam vsak vyhovuje to, ze slozky statu si muzou delat se svymi (a nejen svymi) obyvateli co chteji, tak pak jste nejspis trosku zaspal dobu (ale stale jsou mista na Zemi, kde si toto prani muzete lehce splnit).
 
 
Eser (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
16.01.2009, 14:03
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Njn, k tomu je ale nutné mít na PC nainstalovány Win. To by mě zajímalo jak si na dálku poradí s PC, které běží na linuxu, nebo nějakém unix OS.
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
16.01.2009, 14:36
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
lol, dobrej joke, se search utokem na linuxove stroje se potykam kazdy den. Jestli toto povazujes za neco nemozneho tak jsi peknejch par let pozadu.
 
 
Eser (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
16.01.2009, 15:53
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Pravdou je že jsem jen BFU, tak mi ujasni jak se mi bez mého vědomí nainstaluje v linuxu cizí program, když tak k tomu přidej jak na dálku získáš mé root práva. Já to netuším, ale možná žiji jen v nevědomosti. Ale pokud si dobře pamatuji, tak loni to někdo zkoušel v nějaké soutěži, linux neprolomil do OS od Applu se dostal nakonec přes Safari, Widle padly jako první.
 
 
Tinker (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
17.01.2009, 11:12
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
přesně :) Navíc s tučňákem většinou nepracuje BFU ;)
 
 
petr (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
17.01.2009, 23:01
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
tak pozor, s tucnakem pracuje dost lidi BFU!! A potom, v tom clanku je napsano, ze se hojne vyuziva lidskeho faktoru. Nac potrebujes rootovske heslo? Staci nejak "prinutit", aby si uzivatel do sve domovske slozky "nahral" maly a nenapadny skriptik, ktery bude napr odesilat kody zmacknutych klaves, nebo Vam rovnou odesle po kouskach soubory s postou :-) Nejvice "uzitecnych" informacich se nachazi prave v domovskych adresarich ;-)
 
 
y2k (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
15.01.2009, 11:05
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
ROZHODNĚ tuhle policejní a úřednickou prasárnu, která nám opět zasahuje do našich listiných práv neschvaluji a odsuzuji ji.

ALE, na druhou stranu, když člověk není úchyl nebo teplouš a podobné chorobné nenormálnosti, tak rozhodně se nemá čeho bát. Stačí jen, když bude žít v souladu nebo alespoň na hraně zákonů a bude klid.

Ohledně zabezpečení PC, podle mého názoru je úplně jedno, jaký OS kdo používá, protože každý z nich má své klady i zápory. Osobně používám jak Widle, tak Linux a občas zavítám i na Jablko. Nevidím v nich zásadní rozdíly, pouze se každý OS či platforma hodí více či méně na něco jiného... Stejně je finální zabezpečení jen na dotyčném uživateli a jeho vědomostech, protože jak Windows tak Linux jsou v rukách laika snadno prolomitelné.
 
 
David (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
17.01.2009, 05:29
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
A jsi si tak jistý tím, že pokud nebudeš úchyl nebo teplouš, tak jsi v pohodě? Co když bude za chvíli stačit, abys byl levičák ve chvíli, kdy je "u vesla" pravicová vláda, případně naopak? Co když bude stačit, abys byl "v mezích zákona se pohybujípcí", ale přesto někomu na policii napojenému nepohodlný politik/novinář/whatever?

Opravdu, opravdu obdivuju Tvou jistotu, že stačí "nebejt úchyl" a není se čeho bát...
 
 
Jiří (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
04.02.2009, 10:15
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Levičáckou svoloč rovnou střílet...
 
 
y2k (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
17.01.2009, 08:49
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
To už je trošičku Orwell.....

Znovu a naposled říkám, že s tím policejním nesmyslem NESOUHLASÍM !

ALE, vysvětluji druhým dechem, že to nebude velká změna oproti současnosti. Nevěřím tomu, že čekaj na povolení, fungujou úplně stejně a jediný rozdíl je podle mého v tom, že důkazy takto získané důkazy nemohou použít u soudu, v současné době.
 
 
David (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
18.01.2009, 11:24
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Já tady taky nepolemizuju o tom, jestli s tím souhlasíš nebo nesouhlasíš, ale hodnotím to čistě z pohledu teze, že stačí "nebejt úchyl či teplouš" a jsi v pohodě... Tak to myslím v dnešní době už doopravdy není... Je úžasné, kolik prostředků na fízlování běžných lidí dostaly veřejné orgány do rukou jen od 11. září 2001... A stačí se jen zaklínat "bezpečností" a projde skoro cokoliv...
 
 
LaMe (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
10.02.2009, 21:10
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Souhlasim s tebou..
Pravomoci maji dost a dost, a po zari se skutecne jen staci zastitit bezpecnosti, a jde cokoliv..
Delam ted ve spanelsku pro jednu firmku s compikama, a jedeme tam na vsech os, ale bezpecnost ti dneska nikdo nezaruci.. at pouzivas co pouzivas..
Vim co rikam..
 
 
petr (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
17.01.2009, 23:07
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
:-) Ale mohou je pouzit, proc by nemohli?? Na co by jim bylo, zjistit o nekom, ze je uchyl, ziskat dukazy, obzalovat jej a pak ty dukazy nesmet proti obzalovanemu pouzit?? Proste to, co z toho crackovani zjisti, to mohou v klidu pouzit i u soudu ...
 
 
LaMe (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
10.02.2009, 21:13
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Nemuzou, viz TRESTNI PRAVO A RAD 1998 ZNENI :
Neni li dan souhlas s odebranim dukaznich materialu, pripadne jsouli nabity nelegalni cestou, nesmi byt pouzity u primeho dokazovani a soud na ne nesmi brat zretel.

Tohle rozbije kazdej advokat..
Ctete trochu..
 
 
michal (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
15.01.2009, 20:17
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
si delas srandu stim ze kdyz clovek neni takovy nebo makovy, ze se nema ceho bat? Urcite nam rad posktnes sva hesla ke vsem uctum na vsech serverech, kde jsi registrovan, ke sve poste, bankovnimu uctu atp. Urcite, pokud nejsi uchyl, a nic nezakonneho nedelas, tak se nemas ceho bat a rad nam vsechno prozradis.
 
 
y2k (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
16.01.2009, 08:48
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
A Ty si myslíš, že četnictvo bude jen tak z dlouhé chvíle viset na Tvém PC a tahat Tvé přihlašovací údaje???

Nenech se mýlit, jsou to stejní lidé jako Ty nebo já, budou spěchat domů a dělat toho co možná nejméně, tedy jen to nejnutnější :-)

A znovu říkám, NESOUHLASÍM S TOU PRASÁRNOU a myslím, že je to špatně. Lepší bylo, když o tom musel rozhodnout prokurátor - soudce... a NEOBHAJUJI to!
 
 
petr (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
17.01.2009, 23:10
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Nekteri bezi domu, sednou k TV, vyvalit svuj pupek a cucet na fotbal. ALe jinym se to bude libit a budou se proste stourat PC ryznych lidi. Tuto praci proste nebudou delat "obycejne" svestky, ale "profici" a pokud jsem v necem profik a bavi me to, proc bych nevyuzil sve moci a nepodival se napr. na soukromou postu ;-)
 
 
nbusr (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
15.01.2009, 16:05
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
kdyby to tak bylo tak OK, jde o to ze policie (minimalne ceska) to BUDE zneuzivat - stejne tak jak treba zneuzivaji odposlechy!
 
 
Santa (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
15.01.2009, 16:14
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Co ty o tom víš...
 
 
Jena (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
14.01.2009, 16:07
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Já používám LINUX, a data mám částečně šifrovaná.
Ale je pravda, že i ty ilegálové si ty počítače dokážou zabezpečit. Je to podle mě jen další nesmyslnej zákom ja k otravovat lidi, další zbraň na vniknutí do soukromí. Já vám nevím, ale ty lidi co toto vymýšlí musí mít v hlavě ,s prominutím, nasráno.
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
14.01.2009, 23:33
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Je to příprava legalizace na zavádění policejních státu pod vedením Bruselu.Nezvládnutá krize,nepokoje,to vše je brzká doba.
 
 
kst (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
14.01.2009, 14:54
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Nechci zase zacit diskusi napriklad "Kdo ma linux, je za vodou" a blaboly jako tyhle. Podle me je dobre, ze Linux ma tak male mnozstvi lidi, protoze potom pro ruzne parchanty neni moc uspokojujici vyrabet viry na Linux (o zabezpeceni rootovskyma heslama a tak se tu nechci dopodrobna bavit, protoze sam nejsem ani zadny linux guru..). To kam mirim je to, ze pochybuju, ze takove veci jako "Policeware", keyloggery, prohledavani disku a podobne budou fungovat pod Linuxem, takze ty nejvetsi svine, co pousteji na sit detskou pornografii a podobne veci stejne nechyti, protoze jsou vetsinou zkuseni a jsou dobre zabezpeceni.. Chyti tak akorat ty, kdo se na to divaji a ti za to proste nemuzou. Mnohdy clovek ani nevi, ze te holcine nebylo 18 let. Tot muj nazor.
 
 
petr (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
17.01.2009, 23:15
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Ono zas takovy problem to nebude, vytahnout si data z linuxoveho stroje ;-)
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
31.01.2009, 21:38
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Problem ovsem bude pokut nebude linuxovy:) Napada me pet dalsich newindowsovych oberacnich systemu a dva takove obskurni. Pokud budu mezi sebou mit firewall na nejakem neznamem embedded os a na pocitaci s nejakym obskurnim procesorem nejaky slusne zabezpeceny obskurni os, tak rikam ze je jednodussi prijit a vyrazit ty dvere;)
 
 
Boris (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
14.01.2009, 13:18
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Zkusíme Peer Guardian + Kerio + šifrování disku + neprohlížení dětského porna a je to za vodou :-D
 
 
petr (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
17.01.2009, 23:17
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
A jak ochranis to, ze nezacnou spolupracovat s firmami vyvyjejicimi anti* programy a nebudou cpat "spehovaci" utilitky primo do techto programu??
 
 
aTom (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
18.02.2009, 02:35
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
protoze kdyz vyrobis backdoor antivirovej program nebo firewall nebo program na sifrovani obsahu, prvni kdo toho vyuzije budou hackeri a pak uz si (jako firma vyrabejici anti* programy) neskrtnes
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
18.01.2009, 08:31
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Pokud se jedna o firmu, ktera ma takovemhle softu zalozenou existenci, neco takoveho by udelala a provalilo by se to (jako ze drive nebo pozdeji se provali vsechno), tak ta firma skoncila.
 
 
Bilbo (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
14.01.2009, 08:33
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Hm...to uz sem cet pred par dny nekde jinde, nicmene porad plati, ze tohle muze ohrozit jen lamky, co maj problem pomalu spustit Outlook (receno s trochou nadsazky). Pro lidi pouzivajici VPN se sifrovanym pripojenim, neklikajici na odkazy ci prilohy v mailech od cizich lidi, lidi se zasifrovanymi daty na discich a podobne je tohle spis usmevne.
 
 
mondy (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
14.01.2009, 13:36
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
aneb ty prave kriminalniky nikdy nenajdou stejnak :)
 
 
bolak (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
14.01.2009, 20:33
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
nvm no podle me kdo ma zaplej javascript tak je v ohrozeni a muzes mit treba ms dos jako dokud mas javascript tak si potencialne zranitelnej viz.XSS
 
 
kst (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
14.01.2009, 22:41
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
NoScript ve Firefoxu pod Linuxem a jsem spokojeny s bezpecnosti :)
 
 
Thales (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
20.01.2009, 21:26
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Pravdu díš, NoScript je ok.
 
 
Laik (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
21.01.2009, 08:53
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Thales: Kde a jak se "NoScript" nastavuje?
Používám SeaMonkey.
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
28.01.2009, 18:57
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
No kdyz budes pouzivat prohlizec opera, muzes skripty a pluginy zakazat pres F12, do firefoxe nebo seamonkey si musis nainstalovat "doplnek".
 
 
Dup (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
31.01.2009, 12:28
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
lidi a jak se muzu branit proti tomu aby zjistili me hesla.To potom klidne muzou nekomu vybrat ucet?Kdo mi zajisti ze to nikdy nepouzijou.Ne kazdej polda je ferovej a vzdy se nekdo takovej najde.
 
 
Fidla (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
01.02.2009, 16:03
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Mam Eset Smart Security - licence do listopadu 2009, myslíte že jsem za vodou ???
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
01.02.2009, 23:45
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Jen naivka a hlupak si muze myslet ze komercni software nema backdoor. A jen idiot se domniva ze zabezpeceni znamena "security" program.
 
 
SniP (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
17.02.2009, 09:12
RE: Policie dostala svolení na dálku kontrolovat počítače občanů
Přesně tak.80% softwaru ma backdoor,sice malej a v podstatě dost nenapadnej ale ta možnost tam vždycky je...Navíc jsem řesvědčenej, že takováhle "kontrola" už dávno probíhá a právě díky jejímu úspěchu dochází po mnoha letech k tzv. legalizaci...Ostatně tak je to ze vším...Když se o něčem mluví,dávno už to funguje.Bohužel právě tenhle krok nepovažuji za moc povedený,zneužitelnost toho je obrovská.Řekl bych,že neexistuje program,který stoprocentně ochránit před cíleným útokem,k tomu jěště zaštítěným "mezinárodní bezpečností"