Úvod > Články > Ingress, rozšířená realita od Google: mezi zábavou a marketingem

Ingress, rozšířená realita od Google: mezi zábavou a marketingem

Google představil hru pro mobilní telefony s Androidem, která využívá konceptu rozšířené reality.

Po městech tak můžete vidět lidi, kteří staví portály a spojují je, aby získali více bodů pro svoji stranu. A Google na tom může jen vydělat.

Koncept rozšířené reality je všeobecně známý, ale zatím nebylo k dispozici úplně mnoho masivně rozšířených aplikací. Spojení reálného světa, dat a uživatelských zkušeností chce využít projekt  Ingress, který funguje na telefonech s operačním systémem Android. Aplikace je zatím bohužel dostupná jen na pozvánky, ale snad se brzy otevře všem, kdo si chtějí zahrát.

Princip hry je relativně jednoduchý – vědci z CERNu objevili antihmotu a existují dvě strany, které mají k jejímu využívání odlišné postoje – jedni ji chtějí užívat ve prospěch lidstva, druzí reflektují možná rizika. Oba tábory jsou tak kladné. Navrch má vždy ta strana, která disponuje více body. Ty se získávají spojením tří portálů. Ty může člověk sám vytvořit nebo vyrobit vlastní. Musí jít přitom o památky, umělecká díla a podobné objekty.

Google tak přiměl uživatele, aby pro něj hledali zajímavá místa a fotili je. V budoucnu se počítá s tím, že by do této skupiny mohly patřit také obchody či restaurace. Kdo by za malý poplatek nechtěl mít v podniku portál pro rozšířenou realitu?

Podle všeho se zdá, že hra lidi baví, chodí po městech, fotí a spojují. Google tak získává jednak dobrý marketingový nástroj na další monetizaci (ony provozovny), učí uživatele pracovat s rozšířenou realitou, což je důležitý technologický trend (přechod na Google Glass bude relativně snadný) a pak může nafocená místa používat ve svých mapách či průvodcích. Ingress se může časem posunout také na zajímavou komponentu sociální sítě Plus, kde bude konkurovat mnohem klasičtějšímu Foursquare.

Ač jde zatím jen o první testovací aplikaci je zřejmé, že Google má s rozšířenou realitou velké plány a že na ni uživatelé slyší. Dost možná půjde po vyhledávání, mobilním operačním systému či online kanceláři o další oblast, kterou bude Google opanovávat téměř naprosto dominantně.

28. 2. 2013

Autor:

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

T-Mobile představil vánoční nabídku na prosinec

Začal prosinec a s ním i druhá vlna vánočních nabídek mobilních operátorů. Mezi prvními ji odhalil T-Mobile, který...

 

Google Mapy se dočkaly dlouho očekávaných funkcí

Google Mapy používá při cestování mnoho z nás. Kromě navigace si na nich jde také přečíst recenze podniků nebo se...

 

Facebook chce ověřovat identitu přes rozpoznávání obličeje

Facebook by v rámci své sociální sítě rád implementoval systém na rozpoznání obličeje, který bude pomáhal s...

Nejčtenější články

UPC brzy zanikne, veškeré jeho aktivity přebírá Vodafone

 

Na konci července letošního roku Vodafone definitivně přebral všechny aktivity UPC v Česku. Toto spojení znamená...

Vypínání DVB-T začalo

 

V noci ze středy na čtvrtek se vypnuly první vysílače televizního vysílání ve standardu DVB-T. V Praze a středních...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v říjnu 2019

 

Jaké rychlosti jsme naměřili v říjnu? Kteří poskytovatelé nabízeli nejlepší připojení? Jak si vedl váš poskytovatel...