Úvod > Články > Ingress, rozšířená realita od Google: mezi zábavou a marketingem

Ingress, rozšířená realita od Google: mezi zábavou a marketingem

Google představil hru pro mobilní telefony s Androidem, která využívá konceptu rozšířené reality.

Po městech tak můžete vidět lidi, kteří staví portály a spojují je, aby získali více bodů pro svoji stranu. A Google na tom může jen vydělat.

Koncept rozšířené reality je všeobecně známý, ale zatím nebylo k dispozici úplně mnoho masivně rozšířených aplikací. Spojení reálného světa, dat a uživatelských zkušeností chce využít projekt  Ingress, který funguje na telefonech s operačním systémem Android. Aplikace je zatím bohužel dostupná jen na pozvánky, ale snad se brzy otevře všem, kdo si chtějí zahrát.

Princip hry je relativně jednoduchý – vědci z CERNu objevili antihmotu a existují dvě strany, které mají k jejímu využívání odlišné postoje – jedni ji chtějí užívat ve prospěch lidstva, druzí reflektují možná rizika. Oba tábory jsou tak kladné. Navrch má vždy ta strana, která disponuje více body. Ty se získávají spojením tří portálů. Ty může člověk sám vytvořit nebo vyrobit vlastní. Musí jít přitom o památky, umělecká díla a podobné objekty.

Google tak přiměl uživatele, aby pro něj hledali zajímavá místa a fotili je. V budoucnu se počítá s tím, že by do této skupiny mohly patřit také obchody či restaurace. Kdo by za malý poplatek nechtěl mít v podniku portál pro rozšířenou realitu?

Podle všeho se zdá, že hra lidi baví, chodí po městech, fotí a spojují. Google tak získává jednak dobrý marketingový nástroj na další monetizaci (ony provozovny), učí uživatele pracovat s rozšířenou realitou, což je důležitý technologický trend (přechod na Google Glass bude relativně snadný) a pak může nafocená místa používat ve svých mapách či průvodcích. Ingress se může časem posunout také na zajímavou komponentu sociální sítě Plus, kde bude konkurovat mnohem klasičtějšímu Foursquare.

Ač jde zatím jen o první testovací aplikaci je zřejmé, že Google má s rozšířenou realitou velké plány a že na ni uživatelé slyší. Dost možná půjde po vyhledávání, mobilním operačním systému či online kanceláři o další oblast, kterou bude Google opanovávat téměř naprosto dominantně.

28. 2. 2013

Autor:

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Appka České století: Jak dobře znáte naši historii?

K výročí 100 let republiky vznikla aplikace České století. Má za úkol prověřit, jestli jste v hodinách dějepisu...

 

Twitter blokuje příspěvky dezinformačních webů

Zprávy o zodpovědnosti sociálních sítí a jejich dohledu na obsah nebyly jen prázdnými slovy. Josef Šlerka zveřejnil...

 

Chytré auto bude v červnu jen za 1 Kč!

Přemýšlíte o pořízení služby Chytré auto od T-Mobile? Vzhledem k tomu, že se blíží čas dovolených, je to nasnadě...

Nejčtenější články

Víme, kde za posledních 6 měsíců došlo ke zrychlení DSL připojení!

 

O zrychlování přípojek se hovoří neustále. Jak si má ale běžný člověk ověřit, že se tak opravdu děje? Právě to byl...

Nova a Prima chtějí zakázat přetáčení reklam

 

Televizní skupiny Nova i Prima vyrážejí do boje proti přeskakování reklam. Kvůli IPTV a kabelové televizi přicházejí...

O2 má nový tarif s rychlostí 250 Mb/s!

 

Operátor přidal do své nabídky tarif pevného připojení s názvem ULTRA HD, který má zákazníkům poskytnout rychlost...