Úvod > Články > Ingress, rozšířená realita od Google: mezi zábavou a marketingem

Ingress, rozšířená realita od Google: mezi zábavou a marketingem

Google představil hru pro mobilní telefony s Androidem, která využívá konceptu rozšířené reality.

Po městech tak můžete vidět lidi, kteří staví portály a spojují je, aby získali více bodů pro svoji stranu. A Google na tom může jen vydělat.

Koncept rozšířené reality je všeobecně známý, ale zatím nebylo k dispozici úplně mnoho masivně rozšířených aplikací. Spojení reálného světa, dat a uživatelských zkušeností chce využít projekt  Ingress, který funguje na telefonech s operačním systémem Android. Aplikace je zatím bohužel dostupná jen na pozvánky, ale snad se brzy otevře všem, kdo si chtějí zahrát.

Princip hry je relativně jednoduchý – vědci z CERNu objevili antihmotu a existují dvě strany, které mají k jejímu využívání odlišné postoje – jedni ji chtějí užívat ve prospěch lidstva, druzí reflektují možná rizika. Oba tábory jsou tak kladné. Navrch má vždy ta strana, která disponuje více body. Ty se získávají spojením tří portálů. Ty může člověk sám vytvořit nebo vyrobit vlastní. Musí jít přitom o památky, umělecká díla a podobné objekty.

Google tak přiměl uživatele, aby pro něj hledali zajímavá místa a fotili je. V budoucnu se počítá s tím, že by do této skupiny mohly patřit také obchody či restaurace. Kdo by za malý poplatek nechtěl mít v podniku portál pro rozšířenou realitu?

Podle všeho se zdá, že hra lidi baví, chodí po městech, fotí a spojují. Google tak získává jednak dobrý marketingový nástroj na další monetizaci (ony provozovny), učí uživatele pracovat s rozšířenou realitou, což je důležitý technologický trend (přechod na Google Glass bude relativně snadný) a pak může nafocená místa používat ve svých mapách či průvodcích. Ingress se může časem posunout také na zajímavou komponentu sociální sítě Plus, kde bude konkurovat mnohem klasičtějšímu Foursquare.

Ač jde zatím jen o první testovací aplikaci je zřejmé, že Google má s rozšířenou realitou velké plány a že na ni uživatelé slyší. Dost možná půjde po vyhledávání, mobilním operačním systému či online kanceláři o další oblast, kterou bude Google opanovávat téměř naprosto dominantně.

28. 2. 2013

Autor:

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Obří výpadek Facebooku a dalších služeb

Výpadek včera potrápil uživatelé služeb Facebook, Messenger, Instagram i WhatsApp. Výpadek trval několik hodin a...

 

Twitter testuje nové rozhraní

Twitter chce lehce oživit svůj feed a zkouší se vydávat jinými cestami. Jeho vývojář Abdellatifa Abdelfattaha ve...

 

Máte notebook od HP? Zkontrolujte baterii!

Výrobce elektroniky vyzývá majitele notebooků HP, aby zkontrolovali, jestli součástí jejich zařízení není i vadná...

Nejčtenější články

Pozor, Chrome obsahuje nebezpečnou chybu!

 

Pozor! Pokud používáte Chrome, měli byste zpozornět. Google totiž přišel v prohlížeči na hrubou bezpečností chybu...

CETIN se vyjádřil ke kauze Huawei

 

Technologie firmy Huawei jsou v médiích označovány za bezpečnostní riziko již několik měsíců. K celé události nyní...

Změna novely vyžene ceny služeb nahoru

 

Komentář Marty Novákové o tom, že si Češi mohou za drahá mobilní data sami, protože málo datují, uvedl věci do...