Úvod > Články > BlackBerry na prodej

BlackBerry na prodej

To, co většina analytiků už dobře rok předpovídá, se stává skutečností. Potápějící se loď jménem BlackBerry (dříve RIM) stále nedokáže ucpat masivní díru pod čarou a ani nový operační systém, ani nové mobily jako Z10 díru do světa přes opakované snižování cen neudělaly.

Firma proto ohlásila, že hledá nové alternativy a přemýšlí o strategickém partnerství, ať už se jedná o odchod z akciového trhu, nebo o přímý prodej firmy.

Analýza trhu ukazuje, že BlackBerry se už propadla i za mobily s Windows, což pro společnost meloucí finančně z posledního může být posledním hřebíčkem do rakve. Pověst nevalné hardwarové kvality přístrojů naznačená často užívanou přezdívkou „crackberry“ také prodeji příliš nepomáhá.

A tak otázkou není ani tak, jestli bude BlackBerry v příštích týdnech nebo měsících na prodej, ale spíše, kdo by ji byl ochoten koupit. V úvahu přichází několik možností. Jednou z nich je převzetí nějakou kapitálovou firmou, která ovšem brutálně ořeže všechno, co nevydělává. Z výrobce tak zůstane maximálně správce serverů.

Objevit se může někdo jako Google nebo Apple, kteří mají peněz dost a firmu by si koupili výhradně pro její patenty. Ostatně Google v tom již má praxi. Za posledních 5 let poklesla hladina akcií o 92 procent, takže z pohledu gigantů by byla za hubičku.

Další možností je samozřejmě přímý prodej, ale tady není jasné, komu. O Microsoftu se v této souvislosti mluví již několik let, ale pokud je to pravda, tak z toho Microsoft pokaždé vycouval.

Také proč by to dělal, má dost práce s potápěním Nokie, k tomu BlackBerry nepotřebuje. Stejně tak nepotřebuje někoho, kdo bude skládat hardware, na to je v Asii firem dost.

Menších, především čínských firem, kterým by se značka a nějaké ty technologie a patenty rozhodně hodily, je hodně. Tady ovšem narazí na kanadskou vládu, která již dala jasně najevo, že jakýkoliv podobný prodej zarazí s výmluvou na národní bezpečnost.

Důvodů, proč se kdysi tak mocný gigant propadl do takové chandry, je dost. Neustále odkládaný nový operační systém, nástup nepodařeného tabletu PlayBook a nedostatek vlastních nových (a hlavně podařených) smartphonů další.

Opakované přesuny na vedoucích pozicích nepomohly ani firmě, ani důvěře zákazníků a investorů. Firma navíc totálně zasklila celou transformaci, kterou smartphony od zrodu iPhonu prošly.

A když k tomu přidáme ploskolebé výroky šéfa o tom, že za pár let po tabletech nikdo ani neštěkne, je jasné, že CEO Thorsten Heins asi nebude mužem na svém místě.

Prohlásit v dubnu, kdy už firma roky míří ke dnu, že tablety nejsou dobrým obchodním modelem, zatímco jeho firma bude do pěti let neohroženým vůdcem v oblasti mobilních periférií, znamená buď totální neznalost situace, nebo bezbřehý optimismus.

15. 8. 2013

Autor: Václav Větvička

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

ČTÚ obvinil O2 z porušení síťové neutrality u Spotify

Spor se táhne od roku 2016, kdy O2 zavedlo pro své zákazníky novou službu. Díky ní se jim data spotřebovaná na...

 

5 nepostradatelných aplikací pro řidiče

S hezkým počasím přichází i období výletů. Oblíbenou aplikaci k navigování po cestách i necestách už nejspíš máte...

 

Nepište do komentářů BFF, jedná se o hoax!

Možná jste se taky stali objetí vtípku, který vymysleli vynalézaví trolové. Přesvědčují uživatele Facebooku, že po...

Nejčtenější články

T-Mobile spouští službu Pevný internet do zásuvky

 

T-Mobile přichází s novou službou domácího připojení k internetu přes LTE. PIZ neboli Pevný internet do zásuvky se...

Rychlosti mobilního internetu na DSL.cz v roce 2017

 

Není žádným tajemstvím, že se operátoři snaží předhánět v rychlosti i pokrytí mobilními sítěmi. Ani tento rok neušel...

Vodafone koupí UPC. Co se tím změní?

 

Britská telekomunikační společnost Vodafone by podle deníku Financial Times měla už za dva týdny dokončit nákup...