Úvod > Články > BlackBerry na prodej

BlackBerry na prodej

To, co většina analytiků už dobře rok předpovídá, se stává skutečností. Potápějící se loď jménem BlackBerry (dříve RIM) stále nedokáže ucpat masivní díru pod čarou a ani nový operační systém, ani nové mobily jako Z10 díru do světa přes opakované snižování cen neudělaly.

Firma proto ohlásila, že hledá nové alternativy a přemýšlí o strategickém partnerství, ať už se jedná o odchod z akciového trhu, nebo o přímý prodej firmy.

Analýza trhu ukazuje, že BlackBerry se už propadla i za mobily s Windows, což pro společnost meloucí finančně z posledního může být posledním hřebíčkem do rakve. Pověst nevalné hardwarové kvality přístrojů naznačená často užívanou přezdívkou „crackberry“ také prodeji příliš nepomáhá.

A tak otázkou není ani tak, jestli bude BlackBerry v příštích týdnech nebo měsících na prodej, ale spíše, kdo by ji byl ochoten koupit. V úvahu přichází několik možností. Jednou z nich je převzetí nějakou kapitálovou firmou, která ovšem brutálně ořeže všechno, co nevydělává. Z výrobce tak zůstane maximálně správce serverů.

Objevit se může někdo jako Google nebo Apple, kteří mají peněz dost a firmu by si koupili výhradně pro její patenty. Ostatně Google v tom již má praxi. Za posledních 5 let poklesla hladina akcií o 92 procent, takže z pohledu gigantů by byla za hubičku.

Další možností je samozřejmě přímý prodej, ale tady není jasné, komu. O Microsoftu se v této souvislosti mluví již několik let, ale pokud je to pravda, tak z toho Microsoft pokaždé vycouval.

Také proč by to dělal, má dost práce s potápěním Nokie, k tomu BlackBerry nepotřebuje. Stejně tak nepotřebuje někoho, kdo bude skládat hardware, na to je v Asii firem dost.

Menších, především čínských firem, kterým by se značka a nějaké ty technologie a patenty rozhodně hodily, je hodně. Tady ovšem narazí na kanadskou vládu, která již dala jasně najevo, že jakýkoliv podobný prodej zarazí s výmluvou na národní bezpečnost.

Důvodů, proč se kdysi tak mocný gigant propadl do takové chandry, je dost. Neustále odkládaný nový operační systém, nástup nepodařeného tabletu PlayBook a nedostatek vlastních nových (a hlavně podařených) smartphonů další.

Opakované přesuny na vedoucích pozicích nepomohly ani firmě, ani důvěře zákazníků a investorů. Firma navíc totálně zasklila celou transformaci, kterou smartphony od zrodu iPhonu prošly.

A když k tomu přidáme ploskolebé výroky šéfa o tom, že za pár let po tabletech nikdo ani neštěkne, je jasné, že CEO Thorsten Heins asi nebude mužem na svém místě.

Prohlásit v dubnu, kdy už firma roky míří ke dnu, že tablety nejsou dobrým obchodním modelem, zatímco jeho firma bude do pěti let neohroženým vůdcem v oblasti mobilních periférií, znamená buď totální neznalost situace, nebo bezbřehý optimismus.

15. 8. 2013

Autor: Václav Větvička

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Už také chytáte Pokémony?

Všechny chytit mám, všechny chytit mám. Pamatuje si na Pokémony? Nyní je můžete chytat i vy prostřednictvím chytrého...

 

Aplikace Bez Andreje nyní i pro Android

Aplikaci Bez Andreje požadovali i uživatelé Androidu. Přestože vývojář Martin Vythlík původně verzi pro tento...

 

Aplikace Bez Andreje rozezná co pochází od Babiše

Nejste zrovna fanoušci ministra financí Andreje Babiše a nechcete ho podporovat tím, že si kupujete jeho výrobky...

Nejčtenější články

CETIN zrychluje VDSL na 50 Mb/s a chystá rychlost až 250 Mb/s!

 

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) opět aktualizovala svoji nabídku pro přístup k veřejné pevné...

Zakrýváte si kameru u notebooku?

 

Kvůli obavám ze sledování hackery, uživatelé používají krytky, se kterými zakrývají nejen kamery u notebooků, ale i...

dTest podává žalobu na O2 kvůli datovým tarifům

 

Od pátku 15. července budou u O2 platit nové podmínky ohledně datových tarifů. O2 neumožní zákazníkům odstoupit od...