Úvod > Články > BlackBerry na prodej

BlackBerry na prodej

To, co většina analytiků už dobře rok předpovídá, se stává skutečností. Potápějící se loď jménem BlackBerry (dříve RIM) stále nedokáže ucpat masivní díru pod čarou a ani nový operační systém, ani nové mobily jako Z10 díru do světa přes opakované snižování cen neudělaly.

Firma proto ohlásila, že hledá nové alternativy a přemýšlí o strategickém partnerství, ať už se jedná o odchod z akciového trhu, nebo o přímý prodej firmy.

Analýza trhu ukazuje, že BlackBerry se už propadla i za mobily s Windows, což pro společnost meloucí finančně z posledního může být posledním hřebíčkem do rakve. Pověst nevalné hardwarové kvality přístrojů naznačená často užívanou přezdívkou „crackberry“ také prodeji příliš nepomáhá.

A tak otázkou není ani tak, jestli bude BlackBerry v příštích týdnech nebo měsících na prodej, ale spíše, kdo by ji byl ochoten koupit. V úvahu přichází několik možností. Jednou z nich je převzetí nějakou kapitálovou firmou, která ovšem brutálně ořeže všechno, co nevydělává. Z výrobce tak zůstane maximálně správce serverů.

Objevit se může někdo jako Google nebo Apple, kteří mají peněz dost a firmu by si koupili výhradně pro její patenty. Ostatně Google v tom již má praxi. Za posledních 5 let poklesla hladina akcií o 92 procent, takže z pohledu gigantů by byla za hubičku.

Další možností je samozřejmě přímý prodej, ale tady není jasné, komu. O Microsoftu se v této souvislosti mluví již několik let, ale pokud je to pravda, tak z toho Microsoft pokaždé vycouval.

Také proč by to dělal, má dost práce s potápěním Nokie, k tomu BlackBerry nepotřebuje. Stejně tak nepotřebuje někoho, kdo bude skládat hardware, na to je v Asii firem dost.

Menších, především čínských firem, kterým by se značka a nějaké ty technologie a patenty rozhodně hodily, je hodně. Tady ovšem narazí na kanadskou vládu, která již dala jasně najevo, že jakýkoliv podobný prodej zarazí s výmluvou na národní bezpečnost.

Důvodů, proč se kdysi tak mocný gigant propadl do takové chandry, je dost. Neustále odkládaný nový operační systém, nástup nepodařeného tabletu PlayBook a nedostatek vlastních nových (a hlavně podařených) smartphonů další.

Opakované přesuny na vedoucích pozicích nepomohly ani firmě, ani důvěře zákazníků a investorů. Firma navíc totálně zasklila celou transformaci, kterou smartphony od zrodu iPhonu prošly.

A když k tomu přidáme ploskolebé výroky šéfa o tom, že za pár let po tabletech nikdo ani neštěkne, je jasné, že CEO Thorsten Heins asi nebude mužem na svém místě.

Prohlásit v dubnu, kdy už firma roky míří ke dnu, že tablety nejsou dobrým obchodním modelem, zatímco jeho firma bude do pěti let neohroženým vůdcem v oblasti mobilních periférií, znamená buď totální neznalost situace, nebo bezbřehý optimismus.

15. 8. 2013

Autor: Václav Větvička

Témata

mobilní aplikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Po Instagramu přijde o počet lajků i Facebook

Facebook si už dlouho pohrává s myšlenkou skrytí počtu lajků. Na Instagramu tuto novinku testuje a nyní se rozhodl...

 

5 tipů, jak využít starý smartphone

Koupili jste si nový telefon, ale toho starého se nechcete zbavovat? Podívejte se na našich 5 tipů, jak ho ještě...

 

Android doporučí konkurenční vyhledávače, ty za to ale musí zaplatit

Google dostal loni od Evropské komise rekordní pokutu za zneužívání svého dominantního postavení. Společnost už...

Nejčtenější články

T-Mobile od září nabídne tarif s neomezenými daty

 

Po úspěšném neomezeném datovém létě se T-Mobile rozhodl, že internet bez limitu budou moci zákazníci využívat i...

5 mýtů o nabíjení telefonu. Co děláte špatně?

 

Většina smartphonů vydrží na jedno nabití den nebo dva. Pokud ale nejste s výdrží svého telefonu spokojení, může to...

Vodafone díky UPC spouští GigaSíť. Startuje slevou na 6 měsíců!

 

Nejlepší mobilní a pevná síť se spojily, aby přinesly to nejlepší z obou světů: neomezená data, volání i SMS v...