Úvod > Články > Zákazníci T-Mobilu se bouří, situaci prošetřuje ČTÚ

Zákazníci T-Mobilu se bouří, situaci prošetřuje ČTÚ

Patříte-li mezi klienty T-Mobilu, zbystřete. Operátor v polovině května tiše upravil nastavení vybraných tarifů a datových balíčků. Jakmile vyčerpáte datový limit, nedojde ke zpomalení datového toku, ale k úplnému přerušení.

T-Mobile o novém nastavení své zákazníky neinformoval s vysvětlením, že nejde o změnu podmínek. Stížností zákazníků je stále více, hromadí se i na facebookovém profilu operátora. A není se čemu divit. U vybraných tarifů a datových balíčků společnost svým klientům zcela zablokuje po vyčerpání FUP data. Navíc bez jakéhokoliv předchozího upozornění.

Změna se dotkla zákazníků využívajících tarif S námi v sítích, tarif S námi v síti, balíček Internet v mobilu na den, ale také těch s předplacenými kartami Twist. V případě, že patříte mezi vlastníky Twist karty, týká se vás změna nastavení balíčku Internet v mobilu na týden. Zpravidla se změna týká tarifů a balíčků s datovým limitem 50 MB.

Většině zákazníků vadí zejména to, že nebyli o změně ze strany operátora informováni. T-Mobile se brání tím, že se nejedná o změnu podmínek. V tom případě nemá společnost zákonnou povinnost o tom někoho informovat. Zákazníci nemají právo na odstoupení od smlouvy.

V podmínkách služby/tarifu (z loňska) i v Ceníku služeb je uvedeno, že po vyčerpání přiděleného objemu dat má zákazník možnost dokoupit si další objem dat za cenu dle Ceníku služeb. Pokud tedy objem dat přidělený k zákazníkovu stávajícímu tarifu nestačí, může si dokoupit další data v podobě dodatečných mobilních datových balíčků. Uplatňujeme tedy pouze platný postup poté, co zákazník vyčerpá datový limit,“ uvedla Patricie Šedivá z tiskového oddělení T-Mobilu.

Operátor si stojí za tím, že nepochybil. Na svém facebookovém profilu rozzlobeným fanouškům napsal vysvětlení. „Podmínky jsme změnili z toho důvodu, že i po vyčerpání FUP telefony dál na pozadí stahovaly data a tím blokovaly část přenosového pásma. To pak negativně ovlivňovalo ty zákazníky, kteří mají zaplacený balíček nebo tarif s daty.

Vše se to jeví jako vypočítavost T-Mobilu. Podle Patricie Šedivé se změna týká zhruba 4% zákazníků, kteří využívají data na příležitostné použití. Pak je tedy přinejmenším zvláštní, že by tak malé množství klientů s minimální rychlostí připojení mohlo ovlivnit všechny ostatní zákazníky společnosti.

Vy co patříte k těm, co se jim internet po vyčerpání FUP vypne, nemáte jinou možnost než si přikoupit jednorázový balíček nebo si navýšit datový balíček na vyšší. Což sebou samozřejmě nese vyšší měsíční útratu. Z pohledu laika to vypadá tak, že T-Mobile prostě chce donutit své klienty, aby si vybrali jiný tarif s vyšším FUP, za který také více zaplatí.

Celá záležitost je nyní v šetření Českého telekomunikačního úřadu. „Prověřujeme, zda skutečně dochází k přerušení služby a rovněž, zda T-Mobile aktuálně změnil smluvní podmínky, či zda se jedná o změnu výkladu stávajícího znění smluvních podmínek (pokud nebyly měněny),“ uvedla Nikola Šedová z tiskového oddělení ČTÚ.

Úřad dále prověřuje případné rozpory jednotlivých smluvních dokumentů či případný rozpor smluvních podmínek s webovou prezentací nabídky služeb. „Každopádně těm účastníkům, kterým by služba byla po vyčerpání FUP skutečně přerušena, bychom v tuto chvíli doporučili z důvodu zachování práv a lhůt pro případné vedení sporného řízení (o námitce proti vyřízení reklamace) daný postup u společnosti T-Mobile reklamovat,“ dodala Šedová.

29. 5. 2015

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

telekomunikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Facebook: Chceme do virtuální reality vzít bilion lidí!

Facebook pokračuje v úsilí stát se hlavním tahounem ve světě virtuální reality. Vyvíjí proto vlastní headset Oculus...

 

Levnější tarify nebudou! Operátoři se odmítli zúčastnit aukce Licitu

Operátoři opět odmítli požadavek na levnější mobilní tarify. Sdružení Licit čítá skoro 80 tisíc žadatelů, přesto je...

 

Vodafone jako první v ČR aktivoval NB-IoT síť

Jako první v ČR a jeden z prvních na světě dokončil Vodafone pokrytí sítí úzkopásmového internetu neboli NB-IoT pro...

Nejčtenější články

Recenze: O2 Smart Box pod drobnohledem

 

O2 poctivě monitorovalo výtky, dotazy a stížnosti svých zákazníků na pevný internet tak dlouho, až díky tomu...

5 holek v tuktuku: Čas ani kilometry neřešíme

 

Jet do Jižní Ameriky v tuktuku je hned na první pohled šílený nápad. A co teprve, když to skutečně začnete...

Rozhovor: Zeptali jsme se, co je to Internet HD

 

Máte představu, co je Internet HD? Zajímá vás, proč vlastně vznikl Smart Box? A co je pro O2 při zvyšování rychlosti...