Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > je mozne ze telecom zase zapl agregaci ?

je mozne ze telecom zase zapl agregaci ?

face (18.3.2004 16:12:44)

Dobry den chtel jsme se zeptat jesli je mozne ze TELECOMU zas ebzi AGREGACE

Anonym (18.3.2004 16:15:53)

Jak "zase zapl"? Koupil jste si pripojeni s agregaci a ted se divite jako ze by mela byt zapla? Agregace byla (v tichosti) vypnuta jen na puvodnich 192kbit linkach, zhruba od podzimu minuleho roku se ji telecom "snazi" aplikovat na linky.

Miroslav Šilhavý (18.3.2004 16:18:58)

V tichosti? Bylo to vždy oznámeno co si pamatuju nejpozději den po tom, co to vypnuli...

Washek (18.3.2004 17:00:58)

V tichosti, protoze o nezapnuti agregace hned od pocatku nikdo nevedel. Ze zacatku poskytovali sluzbu uplne jinych technickych vlastnosti (zamerne nerikam lepsich), cimz si nalakali spoustu uzivatelu. Myslite, ze pokud by linky byly od zacatku agregovany 1:50 a jelo by to tak mizerne, ze by si to nekdo poridil? Lide odjakziva neveri reklamnim kecum (tedy alespon doufam), a radeji se zeptaji kamarada, jak "mu to jede" (ze zacatku to jelo vsem nadherne a nejvetsi reklamu delali imho doporuceni znamych).

Miroslav Šilhavý (18.3.2004 17:10:38)

Mno nevím, já věděl od začátku, že agregace není zapnutá - a od nikud jinud než z (e-) medií jsem to neměl...

Washek (18.3.2004 17:27:00)

Asi jste lepsi ctenar nez ja. Telecom snad v nejake oficialni zprave uvedl, ze se neagreguje? Pokud ano, uvitam odkaz. Dohady na foru ala dsl.cz snad nelze povazovat za relevantni udaje...

Miroslav Šilhavý (18.3.2004 17:29:28)

Určitě to nešlo přímo od Telecomu ale přes ISP; mrknu po tom. (už je to přecijen nějaká doba)

Anonym (18.3.2004 18:55:12)

Nic nebylo.... pořád se jenom spekulovalo jestli ano či ne...

Vladimir T (18.3.2004 19:00:55)

Tak tajne to tedy nebylo, ale verejnost o tom nevedela. Tudiz se ani v nejmensim neda mluvit o podvodu nebo necem takovem. Ale na druhou stranu, co si budeme povidat - za korektni jednani to take oznacit nemuzeme.

Miroslav Šilhavý (18.3.2004 19:03:59)

S tím souhlasím. Minimálně od srpna 2003 to bylo v tiskové zprávě: http://www.telecom.cz/infocentrum/tiskove_centrum/tiskove_zpravy/clanek.php?tz=07082003_1 možná někde dohledám i něco staršího data

Vladimir T (18.3.2004 19:23:33)

Mohl byste prosim prekontrolovat onu adresu?

Miroslav Šilhavý (18.3.2004 19:28:17)

Při překopírování Vám to někam do té adresy asi vloží mezeru - to se projeví jako "%20", odstraňte to z té adresy a načte se to.

Vladimir T (18.3.2004 19:33:43)

Chyba na me strane, diky.

Anonym (18.3.2004 19:34:35)

Adresa je ok ale me nez se to nacte tak muzu jit na kafe mam totiz ADSL 512/128 1:50 ztrata paketu 60%

JacquesClouseau (18.3.2004 19:34:43)

Promiňte ale TAHLE zpráva se týkala až znovuvypnutí agregace v srpnu. Tehdy přece telecom agregaci zapnul poprvé a na nátlak uživatelů ji musel vypnout a přijít s přechodem 192->512. Nedělejte z nás blbce, o tom, že agregace nebyla z počátku zapnutá nebyl nikdo z uživatelů informován.

Miroslav Šilhavý (18.3.2004 19:38:38)

Jak dělám blbce? Vždyť jsem tam psal, že jsem našel jednu ze srpna, ale že možná dohledám něco staršího!

Saper (18.3.2004 19:44:30)

Asi jde o to ze po prvni zapnuti agregace telecom oznamil ze ji zapne myslim v Zari a uz nikde nenapsal nebo nenapsla tak aby to bylo VSEOBECNE ZNAMO ze agregace neni zapla a hodne lidi videlo a slyselo jak je to ADSL super kdyz i pri te zaple agregaci to beha tak skvele a objednala si ho."Druha" Agregace byla pri tom zapnuta az po novem roce v Lednu !! Jestli tohle neni minimalne podraz...

Miroslav Šilhavý (18.3.2004 19:46:14)

Ano, ale i o tom prvním "nezapnutí" se vědělo; někde to dohledám.

Saper (18.3.2004 19:49:25)

Neodvazim se hadat jestli se vedelo nebo ne pouze tvrdim ze to nebylo vseobecne znamo.

Miroslav Šilhavý (18.3.2004 19:51:20)

No a?

Anonym (18.3.2004 20:03:36)

no a hahahahahah

Saper (18.3.2004 20:11:10)

No a ? Pokud budu tvrdit ze jsem neco udelal co omezuje at rychlosr kvalitu nebo neco jineho a necham potencialni zakazniky v omylu ze i kdyz je to omezene to funguje spolehlive neni to ciste, uvedu druhe v omyl abych se na nich obohatil.Ted se nebavim o pravni strance jde mi o to rict tak a tak to je a tak a tak to bude a ja jako zakaznik mam mit moznost se rozhodnout zda i za techto podminek tu vec nebo neco jineho chci.Ji nak ja se nachytal jak o jeden z prvnich uz v Breznu loni tak ze si za to muzu sam jde mi jen o ty lidi co si mysleli ze to o cem slysi nebo vidi je skutecne ta sluzba kterou si koupi.Mate rad auta :), jak by se Vam libilo kdybych Vam predvedl Octavii a pri predani vam dal trabanta a rek bych mi sme to psali tam a tam to je vase chyba ze to nectete mate co jste si zaplatil.

Miroslav Šilhavý (18.3.2004 20:14:58)

Vždyť uživatelé měli zadarmo kvalitu, se kterou nemohli počítat, co je na tom špatného? Měli by být rádi! Mimochodem důvodem nebylo to, že by se chtěl telecom obohatit, ale to, že machři z cisca nebyli schopni dát agregaci dokupy.

Saper (18.3.2004 20:20:21)

Uzivatele urcite radi byli,ale byli i takovi kteri si mysleli ze tak je to standartni,ale to se stejne nevyresi :) No Cisco haprovalo nekde sem cetl ze si dokonce postavily maly model site telecomu kde simulovali agregaci :D (a zapomneli to prevest na realitu)

HoGo (19.3.2004 08:33:24)

Jo to jo, a vsichni se namlsali , mysleli ze to je tak "dobry" a pak jim sklaplo. Tohle rozhodne ale neni dobry pristup. Sam vim jak se telecom porad vykrucoval ..... Stimhle vasim nazorem absolutne nemohu souhlasit a telecom v tomhle prekne prestrelil

Anonym (18.3.2004 17:21:59)

Con znamená "snazi" aplikovat na linky?

Anonym (18.3.2004 17:25:54)

Kdyz i na 512 lince s agregaci 1:20 nejde poslat email, asi bude neco spatne (coz potvrdila i helpline isp)...

187 (18.3.2004 19:10:39)

tvuj provider ?

A (19.3.2004 07:03:26)

Blbost, 1:20 jede jako vino u vsech ISP ...

Anonym (19.3.2004 16:05:09)

Tvrd si co chces, ale dokud neco takoveho neuvidis, nelze uverit.

Miroslav Šilhavý (19.3.2004 16:08:33)

Což je právě to, co přípojky 1:50 nechává ve sračkách... Achjo, to jsou názory...

Anonym (19.3.2004 16:22:30)

OK mam Vam dat adresu te firmy kde to takle "lita" a zajedete se podivat? 512/128 s agregaci 1:20 - dle informaci z helpline isp (ackoliv tomu moc neverim) je problem ve spatnem nastaveni agregace u telecomu a proto to beha takle zle.

Miroslav Šilhavý (19.3.2004 16:27:49)

Nebudu se s Vámi dohadovat, jestli někdo má nebo nemá nějaký technický problém na lince; ostatně nemám důvod pochybovat o Vašem tvrzení. Mluvím o globálu, který je potvrzen i reakcemi uživatelů zde ve fórech (a to už je co říct).

Washek (19.3.2004 16:34:18)

Nevim, dle meho nazoru neco u Telecomu smrdi :( Proc dva uzivatele na stejnem SSG u stejneho ISP dosahuji ve stejnou chvili naprosto ruznych rychlosti i latence? Videl jsem i pripady, kdy "sosacovi" - pres 20GB mesicne to jelo na stejnem SSG a ISP lepe nez uzivateli s 2GB mesicne. Dle informaci i z tohoto fora to spouste lidem s minimalnimi prenosy chodi rovnez mizerne. Teoreticky to muze zpusobovat ISP, ale dle toho pripadu vyse bych soudil na nakou chybku.

Miroslav Šilhavý (19.3.2004 16:38:10)

Buďto to může být právě na straně ISP (bůhví jak markují ty packety a jak se vypořádávají se změnami IP adresy při dalším přihlášení) nebo by to také mohlo být kvalitou drátů.

Anonym (20.3.2004 02:47:59)

Máte na mysli kvalitu místní smyčky?

jonáš (20.3.2004 12:31:25)

Taky si to myslím - kvalita a délka kabelu přece ovlivňuje i rychlost dialupu, tak by se to mohlo v DSL pásmu projevit podstatně razantněji. Stačí i pár mizerně provedených či zkorodovaných spojů, určitě to bude náchylný i na impedanci vedení a odrazy.

BDs (20.3.2004 11:59:45)

Total OT: Teda Vas uz ty diskuze tady musej pekne stvat, ze uz sam pouzivate sprosta slova. to jsem jeste nevidel. Smart boys gone wild:-)))

greenhorn (18.3.2004 17:37:14)

Dobry den, nakolko su data na strane Ceskeho Telecomu agregovane pomerom 1:50, co vychadza pri plnom vytazeni 10 kbps (1,25 kb/s) na jedneho uzivatela, je iba jedina moznost, ako zabezpecit aspon urcitu uroven sluzby a to je zavedenie Fair Usage Policy na uzivatelov s vyssim prenosom dat. Na tejto stranke najdete blizsie informacie o FUP: http://adsl.nextra.cz/?idm=50&PHPSESSID=80c9030ba85ccf4c5c6ac7a5ecf381bd Ja snad pujdu zase do bezdratu:))

Mates (18.3.2004 19:40:27)

jaka agregace? on nekdo vypinal agregaci? nebo o cem se tu kuwa bavite ...

KUFI (18.3.2004 21:13:21)

Ano.V mem pripade asi tak 16tinasobnou(20h denne rychlost pripojeni cca 0-10kb) :(

B (19.3.2004 16:37:31)

Problém je trochu v tom, že žádný uživatel neví, jaká je skutečně nastavená agregace pro jednotlivé ISP. Nebo si myslíte, že ty výsledky v grafech průměrných rychlostí jsou u IOL tak skvělé jen kvůli tomu, že nemá žádné stahovače a všichni ostatní je mají?

Miroslav Šilhavý (19.3.2004 16:40:30)

Jistě; v podstatě jedině IOL se zaměřil reklamní kampaní na někoho jiného než na již "rozkoukané" uživatele internetu. Ostatní nenapadlo nic lepšího, než dát bannery na technicky zaměřené weby a do ICQ atd., prostě na místa, která jsou více doménou zdatných inet uživatelů... (mimochodem Telecom by si to netroufl obejít, je to jednoduše zauditovatelné a měl by z toho více než malý průser, za který jim to nestojí)

Anonym (20.3.2004 13:11:53)

Tak tomu netroufnutí bych nevěřil. Pád rychlosti připojení ze dne na den u většího počtu uživatelů nemůžou mít za příčinu noví uživatelé z konkrétního dne, ale "technická optimalizace" nastavení připojení. Sám mám zajímavou zkušenost, kdy mi připojení běželo cca 80kbps a najednou rychlost příchozích dat naskočila přes 400kbps když mi začal nějaký SMTP server posílat poštu. A světe div se, server je připojenej na Telecom a já mám jiného ISP. Po přenesení asi 4MB mailu to zase hned kleslo na původní rychlost a víc jsem z toho nedostal. Mělo to tedy projít agregací, ale výsledek tomu neodpovídal.