Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > „Tak ahoj, ať neprovoláš.“ Aneb co jsme chtěli, to máme, co chceme, o tom nevíme

„Tak ahoj, ať neprovoláš.“ Aneb co jsme chtěli, to máme, co chceme, o tom nevíme

Anonym (17.9.2010 00:00:00)

Minulý týden jsem byl upozorněn na blogový zápisek Tomáše Kaplera na serveru Lupa.cz. On to nebyl ani tak blogpost jako jen přetištěná stížnost na naše tři mobilní operátory adresovaná Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. A to kvůli „možnému zneužití dominantního postavení“. Čtenářům doporučuji si stížnost přečíst: zde.

anywh (17.9.2010 07:37:57)

jj, přes O2 internet v mobilu volám přes VOIP.....mohli by ode mě dostat víc prachů, ale takhle prachy za volání dostane někdo jiný ;-)

Martináč (17.9.2010 12:05:27)

Dobrý den V dané oblasti jsem naprotým laikem, omlouvám se za amatérský dotaz, ale proč se všichni VOIP operátoři nespojí k tomu, aby vybudovali co největší počet wi-fi sítí v republice? Využívat voip přes internet v mobilu od velkých operátorů je značně nevýhodné- omezení stahování dat, stále drahá cena, naví kolují fámy, že operátoři umí detekovat volání voip a pak schválně přehazují datové pakety. Byl by to velký problém, zaplavit republiku wifinou? Díky za odpověď. Jinak k Mikrotechu chci přejít co nejdřív, a klasické GSM volání si nechat na příchozí hovory. Jenže všude kolují zprávy, že voip volání je stále v plenkách, nekvalitní, vypadává, často se ani ze záhadných způsobů nedovoláte... nevím.

KOPY (22.9.2010 12:58:47)

Není pravdou, že v ČR nemáme virtuální operátory. Sám jsem zákazník jednoho z nich - 150Kč/měs, v tom je zdarma 40 SMS a 100min volání. Po provolání volných minut 0,8Kč/min. Hovory v síti virtuálního operátora jsou zdarma (bohužel užírají i volné minuty). Účtování 60+60.

KOPY (22.9.2010 13:01:43)

Ještě jsem zapomněl, že v paušálu je zdarma mobilní telefon. Po dvouletech nárok na nový a jde o síť O2.

kolemjdoucí (23.9.2010 21:41:42)

Pro spoustu lidí výhodný tarif, ale v mém případě šílenost. S tím co provolám je to při tarifikaci 60+60 skoro sebevražda

Mirek Severní Čechy (18.9.2010 10:13:16)

@anywh Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jak je to s kvalitou VOIP hovoru? Několikrát se mi stalo, že mi někdo volal na mobil přes VOIP a kvalita hovoru nebyla dobrá. Hlas volajícího nebyl příjemný :o), kovově znějící a "divně prostorově ozvučený". Jaká je Vaše zkušenost? Děkuji Mirek T.

kolemjdoucí (19.9.2010 10:05:17)

co se týče kvality hovoru VOIP tak je srovnatelná s kvalitou GSM v některých případech může být ještě na vyšší úrovni. Dle mého názoru dotyčný co Vám volal měl špatně nastavený kodek pro hovory.

krc (21.9.2010 09:01:29)

Moje zkušenost je taková, že nejlepší kvalitu získám doma při použití VoIP brány, stejné by to asi bylo s VoIP telefonem. Pokud použiji mobil s připojením přes wi-fi je kvalita obvykle horší, nevím proč. Ta brána je také připojena přes wi-fi.... A v NTB je to obvykle něco mezi tím, kvalitě pomáhá použití náhlavní soupravy.

Mirek Severní Čechy (17.9.2010 08:36:10)

V článku je nepřesná informace a to ta, že si přechodem k jinému operátorovi si nepolepšíte. Několika firmám i jednotlivcům jsem počítal jejich zisk přechodem k levnějšímu operátorovi, většinou to byl Vodafone a jejich zisk byl cca. od 10 - 30 %. Když jsem před časem k Vodafonu přešel od T-Mobile, bylo to 25% úspora, tzn. v mém případě několik stokorun. V případě firmy, pro kterou jsem posledně počítal, by úspora byla několik tisícikorun měsíčně! Uvedené úspory platí v běžném případě, kdy firma nebo člověk volá na různá čísla různých operátorů. V případě, že např. jednotlivec-nepodnikatel volá několik desítek minut v rámci jedné sítě jednomu člověku a ještě má slevu na to konkrétní číslo, nemusí se mu přechod k jinému operátorovi vyplatit. Další mylná informace je, že operátory není účtována tarifikace 60+1. Projděte si ceníky operátorů a uvidíte opak. Do třetice, pokud volám 12 hovorů po 5ti vteřinách, při tarifikaci 60+60 nebo 60+1 je cena totožná! Proč? Protože první provolanou minutu zaplatím tak jako tak. Hezký den, Mirek T.

O.K. (17.9.2010 16:53:10)

@Mirek Severní Čechy ad 1: Jsem si jistý, že jistá procenta napočítáte vždy, když budete chtít. Těch možností jsou tam spousty. Každopádně všechny ty nabídky jsou moc podobné, ona tarifikace 1+1 neexistuje. Ušetříte třeba tehdy, když voláte v rámci sítě nebo vybraným osobám nebo večer atd. -- to jsou ale vždy omezující nabídky, které se s podmínkami VoIP nedají srovnat. Kdyby měl jeden operátor navrch, proč by ostatní lidé nemigrovali? ad 2: V článku _je_ 60+1 zmíněno jako nabízená tarifikace. ad 3: Nebylo to srovnáváno s 60+1, ale s 1+1 (o čemž celý ten článek je).

Mirek Severní Čechy (18.9.2010 09:55:03)

Zdravím, ad 1: Některé nabídky jiným podobné nejsou: nemusel jsem lidem volat o víkendu nebo večer, protože Vodafone mi nabídl stejnou cenu po celý den i víkend. Tzn. jsem klient, který nevolá z 95ti % na jedno číslo, ale kdykoli během týdne komukoliv na jakékoliv číslo všech mobilných operátorů. Úspora v mém případě byly desítky procent, asi tři stovky Kč měsíčně, chápu, že pro někoho to nemusí být zajímavá úspora, pro mě ano. Rozdíl byl jednak v tom, že T-Mobile účtoval o něco vyšší cenu za minutu a navíc při tarifikaci 60:30, zatímco Vodafone výhodněji 60:1. V tom článku http://www.lupa.cz/clanky/tarifikacni-perioda-ma-na-cenu-volani-vliv - který uvedl další přispěvovatel, je uvedeno při tarifikaci 60:1 navýšení ceny o 17 % a při 60:30 o 23 %. Asi použiji špatný vzorec výpočtu, ale rozdíl je 6 %, i to je pro mě zajímavé. To jsem ještě nezmínil, že Vodafone mě vázal smlouvou jen na půl roku, a T-Mobile chtěl 4x větší závazek. Ještě větších % slev můžete docílit také tím, že svému operátorovi oznámíte Váš záměr přejít jinam. V některých případech operátoři nabízejí výrazné % slevy, aby Vás udrželi. VOIP je jednoznačně oproti mobilům cenově výhodnější. Podle mého názoru je u VOIP kvalita signálu oproti mobilům horší a v některých případech rizikové z hlediska ovládnutí hackerem. Po zjištění podrobných informací na VOIP později také přejdu. Proč lidé nepřejdou k výhodnějším nabídkám je kvůli přístupu, tedy nadávat, že cena za minutu je nebesky vysoká, ale neřešit to. Podobná situace je v bankovnictví, Fio banka nebo Mbank průměrnému klientovi mohou ušetřit desítky, možná i stovky procent výdajů za poplatky, přesto mají mají mnohonásobně méně klientů než velké banky ČS, KB, ČSOB ad. Dalším důvodem může být to, že minimum lidí si dokáže reálně spočítat na papíře nebo v počítači, co je pro ně výhodnější. Dalším důvodem může být podvědomé a nepravdivé přesvědčení, že člověk na tom bude tak jako tak stejně a že nemusí nic měnit, i když výsledky odborných testů na internetu nebo v časopisech říkají opak. ad. 2 a 3.: omlouvám se za mé nepochopení a za mou chybu. Hezký den, Mirek T.

kolemjdoucí (19.9.2010 10:31:54)

Přechod k jinému operátorovi se v mnoha případech vyplatí je to cca v 90% (úspora může být i více jak 40%), ale ne vždy lze realizovat od každého operátora. Jeden operátor má ve smluvních podmínkách jako jediný v jednom § uvedeno, že telefonní číslo je majetkem společnosti. V jiném § zase, že nelze od smlouvy žádným způsobem odstoupit jako u ostatních operátorů. Z toho je zřejmé, že zákazníkovi nedovolí přechod. Když zákazníkovi skončí závazek vůči společnosti, tak zase společnost nemusí uvolnit jeho telefonní číslo, protože je jejím majetkem (tuto praktiku používá jeden operátor). V praxi to vypadá následovně Můžete odejít pouze když Vám skončil závazek, ale a ani poté není jisté, že Vaše telefonní číslo uvolní. Pokud se jedná o firmu tak raději zůstane u současného operátora za nevýhodných podmínek než aby přišla o svoje telefonní čísla. Výše uvedené je z vlastní zkušenosti a týká se jak firemního zákazníka tak i nefiremního. Operátora jsem neuvedl záměrně, pouze uvedu, že tyto praktiky dělá jako jediný.

in (17.9.2010 10:00:52)

Používám VoIP dlouhá léta a maximální spokojenost. U VoIP operátorů je už od "pravěku" normální, že si ohledně svého účtu prohlédnete vše. Jako na dlani stav kreditu, historie volání, ... Přecházel jsem okamžitě po připojení naší obce k CATV. Tenkrát jsem odváděl výpalné Českému Telecomu. Nemusel jsem ani volat a přesto každý měsíc za 500. Přechod byl jak z pekla do ráje. Od někoho, kdo na vás z vysoka kašle k někomu, kdo má laťku nasazenou o 10 příček výše. Bohužel něco podobného jako s ČTc kdysi se nyní děje v mobilním sektoru. K čemu mě je, že mě T-Mobile opakovaně nabízí přechod na "výhodný" tarif, když mám v domě tak mizerný signál, že polovinu dne jsem z tohoto důvodu nedostupný? Číslo měnit nechci, protože by to bylo stejně jako z toho bláta do louže. Už se odmítám nechat uvrtat do podobné situace jako s ČTc. Navíc vůbec nechápu, proč bych měl platit nějakých 6Kč za minutu hovoru v rámci sítě, když to prividera stojí v řádech haléřů, nehledě na tarif. Ve všech srovnáních vychází naši provideři jako jedni z nejhorších. Ať už se jedná o poměr cena výkon, o podíl investic do služeb pro zákazníky. UMTS je to samé jako kdysi ADSL. Můžou vydávat jedno tiskové prohlášení za druhým a nic nezmění na tom, že si k nim významná část populace buduje averzi, jak kdysi k ČTc. A tak jsem si hold zvykl na VoIP. Mám zaregistrované dvě čísla. Jedno domů na "pevný" telefon a jedno používám pro volání z PC. Netrpím chorobou, která jiné nutí okamžitě volat někam, když je něco napadne, takže nemám problém to odložit a zavolat za půl hodiny. Nakonec si myslím, že to napomáhá i tomu, aby se člověk nestal mobilní ovcí. Takže díky v článku zmiňovanému Mikrotechu volám za 1,94 (DPH si můžu odečíst) za minutu s tarifikací 1+1. A už mě nevadí neustálé nabízení zbytečných služeb volání "zdarma" o víkendech, když si něco připlatíte, o časově omezených nabídkách, kdy ušetříte pár set, abyste později vrátili tisíce. Je příjemné být na nich nezávislý. Právě nezávislosti se bojí nejvíc a tak s chutí do VoIP! Pevně doufám, že za nějaký čas sklidí mobilní provideři zaslouženou odměnu ve snižujících se tržbách. Kde je dnes ČTc/Telefonica s pevnými linkami? A taky byli nedotknutelní.

Mirek Severní Čechy (18.9.2010 10:07:01)

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jak je to s kvalitou VOIP hovoru? Několikrát se mi stalo, že mi někdo volal na mobil přes VOIP a kvalita hovoru nebyla dobrá. Hlas volajícího nebyl příjemný :o), kovově znějící a "divně prostorově ozvučený". Jaká je Vaše zkušenost? Děkuji Mirek T.

I.Fišer (17.9.2010 14:32:53)

Dovolím si zde přidat odkaz na článek, který vyšel v lednu 2009 na serveru Lupa.cz a kde je mimo jiné uvedeno, nakolik jsou hovory tarifované jinak než po 1+1 sec vlastně dražší - viz: http://www.lupa.cz/clanky/tarifikacni-perioda-ma-na-cenu-volani-vliv/