Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > co se stane když překročim limit biť jen o 1 kb? Mám Nextru s limitem 5 GB.

co se stane když překročim limit biť jen o 1 kb? Mám Nextru s limitem 5 GB.

marty (16.7.2005 08:17:06)

V mé statistice připojení v uživatelském účtu to ukazuje nějak více než jsem satahnul. Je to jejich počítadlo přesné? Můžu mu věřit?

Nargon (16.7.2005 10:00:11)

Pokud to prekrocis o 1KB a je to sluzba s placenejma datama nadlimit, tak ti zapocitaji dalsi datovy blok. No jestli je to pocitadlo presne, a jestli mu muzes verit nevim, ale nextra se podle neho ridi. Takze kdyz to prekrocis na jejich pocitadle, tak ti to zapocitaj.

Nargon (16.7.2005 10:10:41)

P.S. Teda jak jsem se ted dival, do te statistiky, tak tam maji zapocitano mene, nez jsem prenesl. Podle DU Metru jsem prenesl 7,68GB a podle statistik nextry 6,69GB. Ono se totiz nekdy stane, ze jim to jejich pocitadlo vypadne, skoda ze to clovek nezjisti s predstihem, ale az par dni po tom co to znova zapnou.

David (16.7.2005 13:08:48)

Jo, já mám taky podobné zkušenosti... Občas mi přijde, že Nextra napočítá trochu méně... ale že bych chtěl slintat a čekat, až jim to vypadne, abych mohl stahovat jako magor, to zas ne... Z tohohle pubertálního onanismu už jsem snad vyrostl ...

dreaz (16.7.2005 10:25:07)

Mel jsem neblahe zkusenosti s IOL/CTe, prestoze jsem nekolik hodin pred terminem vzdy ukoncil pripojeni (sluzba Broadband) a byl jsem nejmene 200MB pod limitem (a to podle kontroly spravy konta jeste i dalsi den), podle uctu Telecomu jsem ho vzdy prekrocil o nekolik MB a nauctovali dalsich 5GB, ktere samozrejme propadly. To se opakovalo pravidelne, avsak obcas, po opakovanych urgencich, cast takoveho preplatku CTe velkoryse vratil ...

IOLák (16.7.2005 15:56:10)

Problém je ten, že čtení z počítadel a aktualizace na webové rozhraní je pouze problém techniky, my přímo říkáme zákazníkům, že to co vidí na USER.IOL.CZ je pouze informativní, protože zatím je trošku mimo cokoliv normalního vytahávat aktualizované info o přenosech cca 200.000 ADSLkářů

TomM (16.7.2005 20:32:59)

no nepovídej, já sem slyšel že je celkem 170 000 ADSLkařů a z toho jich 20% nepatří telekomu. Jinak vzpomínám si na doby kdy mělo ADSL 50 tis. zákazníků a to info bylo pořád "lehce informativní" :). Takže nechápu proč nemůžete aktualizovat aspoň jednou za hodinu a přesně! Jinak nechápu proč, třeba contactel měří prakticky on-line a vy taková "suprobrfirma" nedokáže aktualizovat ani jednou za 24hodin a ještě jak píšeš pouze informativně :). Taky být takovou firmou, která se pod každou tiskovou zprávou honosí cituji: "ČESKÝ TELECOM, a. s., je vedoucí telekomunikační společností v České republice. " má naprosto ubohé uživatelské rozhraní na adrese user.iol.cz, které vypadá jak ze začátků internetu. Toť vše IHMO :)

IOLák (17.7.2005 09:23:51)

Tak to webové rozhraní - plný souhlas, opravdu není o co stát "já jsem slyšel 170.000 - 20%" a "cca 200.000" to je defakto stejné ;-) A proč CTc nedělá to co by dělat mohla není můj problém, pro příště taky dopíšu to IMHO ;-) A Proč to dělá Contactel ? Protože má ani ne 10.000 zákazníků, tak proto. Jak jsem řekl, stále je to spíš technologický problém opírající se o nedozíravost některých "vyšších". Jinak řečeno : neni db co by evidovala 100.000 IOL zákazníků (přesněji jich je něco kolem 120) a není HW na kterém by něco takového mohlo běžet. Mysli si o tom co chceš, já si o tom myslím taky své . "To vše je jen moje IMHO" ;-)

TomM (17.7.2005 13:55:11)

jasně, tohle už tu jednou bylo a chápu, že ty asi nic neovlivníš. Takže chápu, že tvoje názory jsou IHMO :) Ale jinak si myslím, že musíš uznat, že technologicky to určitě možné je, aby se daly monitorovat data s refreshem aspoň jednou za hodinu, ale tam těm "vyšším" jde jen o služby typu Expres KLIK a tam to kupodivu zvednou za 5 minut :) Jinak takovej osobní dotaz k tomu web rozhraní: To ovládání expres kliku na adrese konto.telecom.cz vypadá už trochu normálně :) a tak mě napadá, jestli z toho nechce telekom do budoucna udělat něco jako user.iol.cz ale v novém. Ptám se proto, protože sem si pustil jakousi si tu flashovou animaci "ukázka služby expres klik" a tam v tom levém menu, byla už komlpetní zpráva účtu, tzn. moje služby, nastavení služeb atd.

IOLák (17.7.2005 14:07:03)

Ahoj, uznávám že je to možné, ale víme oba kde to tuhne ;-) Celá ta služba KLIK je pro mně záhadou, s tím se spojuje hromada problémů a pokud nklady na opravu problémů přesáhnou čistý zisk tohoto pokusu tak víme co to asi znamená, že ?! Musím se doznat k tomu, když jsem po zhruba třech měsících viděl zase stránky IE, tak sem nechápal (Funkčnost asi jako stránky ET) a zmateně hledal co se děje, ale pokud jsi viděl co jsi viděl, viděl jsi správně ;-) Ahoj a pokud kdyby si měl nějaký problém tak se tu ozvi a já ti pomůžu jak jen budu moct. BTW : když jste si chtěli ověřit ještě před čtvrt rokem dostupnost ADSL ze stránek Telecom.cz nebo IOL.cz tak vás to redirnulo na pozůstatky původních Imaginetích stránek (nostalgie, slza, fňuk, fňuk)

TomM (17.7.2005 14:29:18)

ahoj, ta funkčnost je taky docela v "klidu" pár odkazů nefunguje nebo taky něco semtam blockne firewall jako reklamu :) Jinak když píšeš, že mi můžeš s čímkoliv poradit, tak by tu jeden problémek byl :) Jedná se o to, že modem SP510iv4 má jaksi problém s tím, že když spadne line (buď to odpojím, nebo to vypadne), tak se zesynchronizuje v normě (cca 10sec.) ale potom autorizace mu trvá tak 3min (přičemž jiný modem to má hned). No a když sem volal na helpline, tak mi řekli, že ho mám reklamovat, což se mi zrovna dvakrát nechce :(( Jinak už sem tam dal ten nejnovější FW a problém ,bych řekl, že se ještě zhoršil¨. Nebylo by nějaké řešení? díky

IOLák (17.7.2005 17:44:50)

HA, odpovídal jsem už sice dřív, ale koukám, že to někam zmizelo. Problém ST510 celkově je ten, že hned po synchro se snaží připojit, ale v tu chvíli dostane z bezpečnostních důvodů BANána od BRASu (BRAS - NAS - RAS) zhruba na ty dvě-tři minuty, potom se bez problémů připojí. Tohle je pozůstatek z dob počátku ADSL v CZ, kdy všechny eth ST modemy dokazaly během dvou minut vyvolat až 50 připojení z jednoho místa (při nějakých 20 modemech na jedné DSLAM kartě je to už pěkný mazec) a tím schodily to co se čerstvě nahodilo.

TomM (17.7.2005 22:38:45)

dík za odpověď. Tohle se týká jen toho alcatela? tohle mě doopravdy štve, telekom má alcatelácký DSLamy a zrovna s modema od alcatelu je problém. Jinak je to teda hooodně sprostí od toho technika telekomu (který mi volal zpět), který mě ubezpečil!!, že žádný banány po incorect odpojení nedávají! Doufám, že tě nějak neštvu, že musíš řešit práci aji o víkendu :), ale tohle je docela pěknej hnus od telecomu a je tady hodně lidí (viz. thread, který sem založil já http://dsl.cz/index.php?akce=2&vlakno=55614) který dali za tenhle modem docela mastný prachy a chová se hůř jak asus aam6310ev :) Dá se to řešit nějakým nastavením, popř. dá se vyreklamovat (koupil sem ho na telepointu). Ještě jednou dík

IOLák (18.7.2005 10:46:20)

Tohle se týká jen toho Alcatela, totiž on jako jediný tohle dělá, DSLAMy od Alcatelu jsou pomalu v menšině, nahrazuje je čínský "hujajá" (Hua-Wei). Tohle ti technik co se ti ozve neřekne, protože tohle funguje opravdu jen na hodně starých přípojkách - pozůstatek času. A nikdo ti přesně neřekne, že seš takový případ zrovna ty a k reklamaci to bohužel nestačí. A práce o víkendu je jak práce o normální pracovní den, tady se to nerozlišuje ;-)

TomM (18.7.2005 14:58:37)

a nedá se zažádat o to, aby mi ten autobanán z té linky dali pryč? Páč mě ADSLko občas vypadne (ale to už sem schopnej přežít) a docela mě štve, že ten reconnect trvá tak dlouho.thx

IOLák (18.7.2005 18:07:15)

Ne, nedá, nejde to, protože za A) mohlo by to chtít víc lidí, za B) je to takhle lepší - pro nás (kdo by si taky dobrovolně pouštěl riziko do sítě)

TomM (18.7.2005 23:30:12)

nic proti tobě, ale tohle je docela hnusný, takže to asi vyřeším tak, že se pokusím o vrácení modemu, páč nezlob se na mě, ale já sem utekl od ASUSa na jak se všude píše "bezproblémovej kousek" :) a čekal sem od toho modemu, že pojede bezproblémově (a je jedno jestli ty problémy dělá telekom nebo modem). takže dík za rady a čau BTW v předchozím příspěvku si psal, že ten autobanán je jen na starejch přípojkách (z toho sem vydedukoval, že na novejch není :)), tak nechápu proč teď si napsal "je to takhle lepší - pro nás (kdo by si taky dobrovolně pouštěl riziko do sítě)" když z toho plyne že s nových připojek si do sítě riziko pouštíte a proč (i kdyby to chtělo víc lidí) by to vadilo, když na novejch už ten autoban není. Ale tohle jenom BTW :)

IOLák (19.7.2005 09:11:32)

Ano, je to jen na starých přípojkách, jinak řečeno na starých DSLAMech. Takže nikdo ti neřekne na jak novém DSLAMu jseš právě ty, chápeš ? Jedná se o to že tohle je součást našeho zabezpečení a nevidim nikde důvod proč bychom to měli menit a proč bychom měli uznávat reklamace na takovouhle prkotinu. Pokus se o co chceš, ale řikám ti předem, k reklamaci potřebuješ trošku víc než jen tohle.

TomM (19.7.2005 13:47:00)

já chápu, že je to prkotina, ale mě padá DSL dost často a tenhle dlouhej reconnect mě fakt sere, a nechápu (i když je to prkotina, a to máš pravdu) že platím stejně jako každý jiný user a mám mít nějaké znevýhodnění.Ale to se tebe netýká, nějak to pořešim, dík za rady, ahoj

IOLák (19.7.2005 13:52:41)

dobrá rada : napiš na techhelp že si stěžuješ na časté výpadky, osol to troškou vztekání, opepři "že si to platíš" a uvidíš jak se někdo ozve ;-) Jen napiš aspoň číslo na tebe ;-)

PeterPan (29.7.2005 12:51:05)

Mozna mame neco spolecne. Ale kdyz tedy jsi vyse nez ja tak tedy vysvetli jak je mozne ze na PPPOA modem provede reconnect do 20 sec a na squelem protokolu PPPOE to trva tak do 4minut? At zije tvoje teorie. P.S. Testoval jsem i draytek 2600 i 2500 a tem to trva take tak tak nevim. Mrkni se na ip a zavolej pokud mas lepsi nfo.... P.S. 510 a problem sulozenim konfigurace? save all funguje bez problemu.

IOLák (29.7.2005 13:55:46)

Hoj, to je zvláštní že řikáš tohle, protože já mám právě naopak zkušenosti s tim že na PPPoA to trvá věčnost a na PPPoE to naskočí zachvilku (PPPoA testovano na UTB - PPPoE testovano na jednom RSU), u Vigoru sem se koukal do logů a vypadá to, že mají nějaký napevno daný skripty na připojování. btw1: webu rozumim jak koza petržely, tak nevím jak si zjistit tvou IP btw2: pojď dělat na 2nd LVL nebo na Supervizi a uvidíš co to znamená "510 a problém uložení konfigurace" - prostě u někoho se konfigurace znovu obnoví a někomu ne - asi různé serie modemů - čert ví

IOLák (29.7.2005 13:56:31)

no, nějak sem se sekl v kliknutí ;-)

Sergey (29.7.2005 14:17:18)

Ahoj, mám dotaz, na který bys mi zřejmě mohl odpovědět nejlépe ty. Mám Vigor 2500We a v online status - ATM statistics neustále přibývají Tx CRC errors (cca 1000 za hodinu), Rx je na nule, nevíš v čem by mohl být problém?

PeterPan (29.7.2005 14:46:44)

A ty pojd delat mezi lidi a uvidis co je svet a ne jen tf tlachani. :)) Hold mas divne zkusenosti. A ke vsemu mam uz nfo proc to tak je. Je to dano pppoe a hlidanim mac adres. Nic vic. 2minutovy time out pokud nedojhde ke korektnimu odhlaseni. Tak nevim jestli jsi zkutecne z iol a nebo jen prodejce. :))

IOLák (29.7.2005 14:48:44)

Ahoj, to vypadá že máš chybovost na lajně - s tím ty bohužel nic neuděláš - napiš na techhelp@iol.cz co přesně se ti ukazuje, telefoní číslo na kterym máš tu linku a hlavně nějaký kontakt na sebe (já tam dneska nejsem, ale zatím metoda napsání mejla na techhelp je o mnoho rychlejší než volat na 800)

IOLák (29.7.2005 14:58:29)

díky za info - to mně ani nenapadlo (s tím PPPoE) a prodejce opravdu nejsem, s těma sem zametl nedávno přede dveřma, dokone chodí ve dvou :-D - neřikej že si z PORSu :-) Jednou sem na školení v GOPASu potkal dva traťáky, z toho jejich vyprávění mi tuhnula krev v žilách čeho všeho sou lidi/xichti schopný

Anonym (29.7.2005 16:10:47)

Takze to dela na vsech Eth modemech, nejen na ST ?

swan (28.7.2005 22:55:37)

Trochu si protirecis. Napred pripoustis ze ban nefunguje u jinych modemu a neni na novych dslamech. Na druhou stranu teb ban je podle tobe zivotne dulezity pro chod site. A nech si lzi o 3 minutach. To je pravda pokud se vytahne snura. Po vypadku proudu to nenajelo ani za 15 minut. Divim ze ti neni trapne pracovat pro tak svinskou firmu jako je CT a jeste hajit jejich nesmysly.

IOLák (29.7.2005 01:58:31)

Ahoj, nepřipadá mi to ale vůbec trapné, že pracuju pro tu "sviňskou" firmu, pobírám od té firmy normální plat jako od jakkékoliv jiné firmy, pracuji u té firmy dlouho a kdybych tu pracovat nechtěl tak tu nedělám, nevím ani proč by mi mělo být trapně a hájim jen to co si myslím že je správné. Neprotířečím si, prost fakt je ten že se používají dva DSLAMy a to buď Alcatel, nebo Hua-Wei (Alc je starsi) a proto se tohle všechno dělalo, prostě starší tehnologie nic víc nic míň, ale fakty zůstává to, že : A) ST510 mají celkově problém s udržením konfirgurace po výpadku proudu - takže nevím kde si k těm 15ti minutám přišel - pokud na ST510 dál se o tom s tebou bavit nebudu, pokud na jiném modemu - může být (pokud na Lucentu/Asusu - prostě cokoliv na Vikingu neuložíte na "reboot from last state" tak máte smůlu) B) Pročti si debatu o tom co dokážou ST510ky/Procka/Homy páchat na síti (a to ti potvrdí kdokoliv kdo stál u zrodu BB u nás) C) je to můj názor na věc, nic oficiáního, takže pokud chceš prudit s tím, že lžu, nebo mně osočovat že pracuji kde pracuji, můžeš si to strčit tam kam světlo nesvítí D) moje IMHO o Alcatelech je prozatím správné, měl sem v ruce dost modemů a tohle žádný jiný nedělal, pokud dělá, budu rád za info který to je. E) spravuji jednu malou počítačovou síť, kde páchám ještě horší restrikce než to co dělá ČTc a vůbec mi neni proti srsti někoho v čemkoliv omezovat, pokud to svedčí tomu, aby i okolí mělo co si zaslouží/zaplatí takže klídek swan (labuť :-D), celou dobu se tu bavím s lidmi na úrovni a nestojím o osočování