Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > ADSL s agregaci 1:20

ADSL s agregaci 1:20

Hanz (7.1.2004 11:28:23)

Potřeboval bych zjisit vše o této variantě, tak prosím pište svoje zkušenosti, od kterýho ISP ADSL máte, jak to chodí (latence, rychlost, atd.), případný problémy. dík

Milan (7.1.2004 11:45:14)

Mám 256/64 od skynetu, jede to pořád asi 150 - 200 kbit, Příkaz PING na www.seznam.cz [212.80.76.18] s délkou 32 bajtů: Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=27ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=25ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=35ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=26ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=29ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=36ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=39ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=76ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=26ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=26ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=27ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=25ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=25ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=32ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=26ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=30ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=27ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=33ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=24ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=27ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=27ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=33ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=25ms TTL=121 Odpověď od 212.80.76.18: bajty=32 čas=31ms TTL=121 Statistika ping pro 212.80.76.18: Pakety: Odeslané = 24, Přijaté = 24, Ztracené = 0 (ztráta 0%), Přibližná doba do přijetí odezvy v milisekundách: Minimum = 24ms, Maximum = 76ms, Průměr = 30ms ping je poměrně stabilní, na hraní je to dobrý.

Arny (7.1.2004 14:32:40)

Bohuzel az na ty prachy za mesic je to dobry reseni pro sosace.

Milan (8.1.2004 00:04:29)

No já toho moc nesosám, hraju hry, tak potřebuju dobrej ping, u služby 1:20 je to mnohlem lepší, na rychlost kašlu.

Miroslav Šilhavý (8.1.2004 08:25:00)

Bohužel prodleva je úzce spjatá s rychlostí, resp. s vytížením pásma. Na dobrou analýzu byste musel udělat přinejmenším ping o základní a o maximální velikosti packetu, abyste opravdu věděl, na čem jste.

OAk (8.1.2004 09:04:06)

A jak udělat ping o KONKTRÉTNÍ rychlosti?

Miroslav Šilhavý (8.1.2004 09:11:10)

...velikosti, ne rychlosti. Ve windows v některých verzích to jde parametrem -l v pingu, na unixech většinou parametrem -s. Také je dobré sledovat závislost pingu na jeho frekvenci, standardně má 1 packet za jednu sekundu, ale taky se to dá snížit. Na 64 kbit lince může být "základní" ping sice 25 ms, ale pokud bude mít packet velikost 1500 B (většinou je 1500 B maximum), pak na 64 kbit lince latence značně vzroste, protože se musí čekat na to, než těch 1500 projde linkou ven a zpět.

Miroslav Šilhavý (8.1.2004 09:18:03)

... přičemž celková prodleva by měla být součem: latence hardwaru (jak počítače, tak všeho po cestě) + čas ve frontě na packet schedulerech + čas potřebný pro přenesení dat --- latence hardwaru bývá zanedbatelná, pakliže hardware funguje správně a bez konfliktů + čas ve frontě na packet schedulerech je proměnná + čas potřebný pro přenesení dat lze spočítat z rychlosti --- je potřeba uvědomit si, že ping prožene packet dovnitř a ven, takže celková latence je součtem latencí při odesílání a při příjmu

OAk (8.1.2004 09:23:58)

Agreguje se i Upload?Jde mi o to, že chci na adsl hrát on-line a např.q3 má upload kolem 4kB.To bude asi velký zatížení pro upload, když si dám 15min. duel...

Miroslav Šilhavý (8.1.2004 09:25:17)

Upload se pochopitelně agreguje a podle mého názoru (je to jen názor, protože to ještě nikdo nestudoval a přístup k informacím není) upload může z velké části právě za problémy.

Anonym (8.1.2004 09:29:46)

A co takový Holadnsko? Někdo tu někdy řikal, že tam maj adsl 8mb/128kb? Je to možný? Vždyť i u nás je 1024/256! Jak teda QoS ošetřuje upload?

Miroslav Šilhavý (8.1.2004 09:41:16)

Když sytému národu nabídnete víc jídla, ve výsledku Vás to nestojí o moc navíc. Až se češi trochu nasytí, určitě rychlosti půjdou taky nahoru. Koneckonců je to trend všude a i v ČR to platí. QoS upload může ošetřovat různými způsoby. Jedním je např. omezení na počet nových spojení za určitý čas. Nebo mírné snižování priority na dlouhých přenosech (downloady a uploady většinou netrpí tím, když se zvýší latence). Způsobů a kombinací je nespočet.

Mirek (8.1.2004 09:51:24)

Ze záčátku byl upload hrozný. V poslední době je kolem 100kbps, což je na lince 512/128 víc než dobré. Jedná se o Nextru basic 512/128 Praha

Oak (8.1.2004 09:25:17)

A jakou velikost má pak ten packet s parametere -l(-s)?

Milan (8.1.2004 13:15:31)

Naštěstí při hraní se posílá větší množství paketů velikosti jen několika bitů, prostě na hraní je to dobrý a bohatě stačí rychlost 64 k.

Jakub (8.1.2004 00:22:36)

Svoje zkušenosti jsem popsal v příspěvku ADSL IOL Broadband Profi. Jedním slovem - katastrofa. Rychlost: 18 kb/s (2,2 kB/s) PING www.seznam.cz (212.80.76.18) 56(84) bytes of data. www.seznam.cz (212.80.76.18): time=2692 ms www.seznam.cz (212.80.76.18): time=1759 ms www.seznam.cz (212.80.76.18): time=1493 ms