Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Plná funkčnost bude obnovena v nejbližších dnech. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Obecná diskuse > smtp přes telecom

smtp přes telecom

kakos (6.3.2006 16:18:58)

Prosim poradte jak nastavit outlook express aby odesilal postu pres centrum.cz. mam IE extreme. Musim mit koupenou nejakou specialni sluzbu??

Nargon (6.3.2006 16:31:09)

server: smtp.iol.cz Snad jsem se trefil. Pak zaskrtnout server pozaduje overeni a nekde tam bude moznost nastavit jmeno a heslo, tak nastavit to k vasemu uctu (tj nejspise to co pouzivate pri pripojeni k internetu). Zbytek je podle centrumu.

P37r (6.3.2006 16:45:18)

trefil :)

Heady (6.3.2006 16:45:42)

Jj, tak jest :)

kakos (6.3.2006 17:51:24)

Díky moc za radu, ale nefunguje mne to. Když dam odeslat tak vyskočí okno se jmenem a heslem adsl připojeni ktere jsem vyplnil ( tel.cislo a smlova) ale nepusti mne to dál!! Cim by to mohlo byt? Muze to byt konfiguraci routeru? Nejsem si v tom moc jisty a nic jineho me nenapada. Kdyz jsem byl pripojeny na jineho poskytovatele ( ne pres adsl) se stejnym nastavenim routeru tak to fungovalo. Mate nejaky tip?? diky vsem

Anonym (6.3.2006 17:57:19)

zavolej si na help line

Heady (6.3.2006 18:06:58)

Tak to mam ja http://www.pevaplast.cz/heady/file_transfer/smtp.JPG

kakos (6.3.2006 18:18:47)

hmmm! mam to stejne a stejne mi to nejede! Asi to bude tema routerama. Zkusim se stim nejak pohrat. Díky za pomoc

Anonym (6.3.2006 18:36:08)

Jsi si jistý, že tam přihlašovací údaje zadáváš správně?

scoty (9.3.2006 22:10:44)

přesně to samé u mě určitě to mám zadané správně už nevím čím by to mohlo být volal jsem na infolinku ale zatím se neozvali

Anonym (11.3.2006 09:50:29)

přihlašovací jméno na SMTP server musíš zadat samotné BEZ "@iol.cz"

milark (6.3.2006 19:05:04)

Je to přesně tak, jak říká nargon, jen uživatelský jméno a heslo zadej (jestli máš do mejlu od CTc jiný) co ti přidělili k tvojí schránce. Já to mám zřízený cca měcís a mám na adsl a mejl jiný jména a hesla!!! Tyto údaje jsem dostal ještě před zřízením služby na mejl u seznamu. A k tomu pošťákovi, zkus "Mozilla Thunderbird" je to nebe a dudy :-)

Nargon (13.3.2006 16:04:03)

Stejne nevim proc to telecom dela tak slozity a musi se vlastne na SMTP server prihlasovat. Myslim ze vsichni ostatni ISP maji na jejich SMTP server pristup jen z IP v jejich siti. A telecomu, je nejspise IP omezeni take, ale i to jmeno a heslo, To je uplne zbytecne.

František (14.3.2006 18:06:15)

Ne, že bych se nějak zastával ČTc, ale toto opatření považuji za rozumné. Umožňuje totiž, aby se jejich zákazník, vybavený notebookem a přihlašující se ke svému účtu na IOL z jiné tel. stanice (než na které má ADSL) třeba dial-upem (přes Volný, Atlas, Seznam, Centrum, atd.) dostal na SMTP server IOL a mohl odesílat maily z domény patřící ke službám IOL (iol.cz, telecom.cz, ...) a nemusel používat odeslání přes webmail rozhraní. Jednoduše řečeno, SMTP server IOL pozná svého zákazníka ne podle IP adresy v rozsahu IOL (to by tam nepustil dial-up přes Volný), ale podle přihlašovacího jména a hesla. Tím jsou vyloučeny (do značné míry) SPAMY, které by chtěl přes SMTP IOL odesílat někdo, kdo není zákazníkem IOL.

Bob (14.3.2006 21:55:17)

Nezkoušel jsem to, tak nevím, ale jste si jistý, že ten Telecomácký SMTP server nekontroluje doménu, ale pouze autentizaci? Já mám totiž dojem, že jsem kdesi četl, že se kontroluje oboje - IP i autentizace, což by bylo docela paranoidní.

František (15.3.2006 01:28:41)

Jsem si tím jistý. Následující citát je z e-mailu zasílaného uživatelům IOL: "Vazeni zakaznici, radi bychom Vas informovali o planovanych zmenach v nastaveni naseho emailoveho serveru. Tyto zmeny jsou pripraveny jako reakce na zneuzivani naseho emailoveho serveru k rozesilani nevyzadane posty (tzv. SPAM) ktere maji za nasledek zablokovani nasich serverů zahranicnimi servery (napr.: Hotmail, MSN, apod.) Pripravene zmeny maji za cil zvyseni ochrany naseho postovniho serveru pred zneuzivanim a jeho blokovanim. Dale dojde k navyseni vykonu serverů pro odchozi postu. Zmeny budou provedeny 23.6. 2003, kdy bude na postovnim serveru zapnuta tzv. SMTP autorizace. Pro Vas, nase zakazniky to znamena nutnost nastavit si SMTP autorizaci ve Vasem emailovem klientu (Outlook Express, Outlook, Eudora, Netscape, apod.). Kompletni navod pro provedeni tohoto jednoducheho úkonu naleznete na nasledujici adrese: http://www.iol.cz/smtp. Prosime nastavte si SMTP autorizaci ve Vasem emailovem klientu co nejdrive, od 23.6.2003 nebude bez nastavene SMTP autorizace mozno odesilat postu z Vaseho postovniho klienta. Soucasne si prosim zkontrolujte nastaveni SMTP serveru ve Vasem postovnim klientu tak, aby byl nastaven na smtp.iol.cz" V následujícím období jsem si odzkoušel, že díky SMTP autorizaci mohu odesílat maily z adres na IOL a QUICK (tam je také SMTP autorizace), i když se připojuji (tehdy ještě dial-upem) přes Volného a jiné poskytovatele. Také v roce 2004, když jsem používal ADSL od Nextry (= IP adresa mimo rozsah IOL) odesílání přes SMTP IOL spolehlivě fungovalo (v té době jsem u IOL měl jen e-mail a webhosting, bez připojení). I když pro běžného uživatele představuje SMTP autorizace jistou komplikaci (např. starší Outlook 97 ji neumí a musel se k němu používat přídavný prográmek), z mého pohledu je to užitečná věc, viz mnou citovaná možnost odesílat maily přes IOL/QUICK jakýmkoliv připojením. Naopak jeden můj známý de facto nemůže odesílat maily přes svoji schránku na VOLNÝ.CZ, protože je nyní připojen přes FreeNet a SMTP server Volný ho odmítne, protože nepoužívá připojení v jeho rozsahu IP adres. Takže používá schránku na SEZNAM.CZ, tam SMTP server neověřuje ani IP adresu, ani SMTP autorizaci (je to ráj pro spamery).

Bob (15.3.2006 10:18:25)

Díky za info. Já stejně ale na odesílání pošty používám SMTP server, který mi běží lokálně. - A ten už mail pošle přímo příjemci. Žádnou hromadnou poštu neprovozuji, takže mou komunikaci to nijak nezvýší ve srovnání s využíváním telecomáckého serveru.

František (15.3.2006 11:37:59)

To mě docela zajímá. Přes lokální SMTP server to odešlete (když bude běžet na notebooku a pokaždé přes jiné připojení, tak se to v hlavičce emailu pozná). Jak identifikujete ve zprávě adresu odesílatele (svůj SMTP server localhost)? Pro odpověď je třeba uvést nějakou existující schránku (předpokládám, že nevedete jednosměrnou komunikaci). Takže vaše zprávy budou patrně vykazovat nesoulad mezi odesílací sítí (SMTP)/přijímací sítí (POP3), což je pro mě signál k jisté opatrnosti při nakládání s takovou zprávou (je to typické pro SPAM). SMTP/POP3 IOL využívám proto, že je to placená služba (t. zn. emailová schránka není anonymní), chci-li se jednoznačně identifikovat; freemail (QUICK a pod.) v ostatních případech.

Bob (15.3.2006 15:41:15)

Na počátku malá poznámečka. - Odesílání mailu nemá s komunikačním protokolem POP3 vůbec žádnou spojislost! Protokol POP3 slouží ke stahování zpráv do lokálního poštovního klienta. Odesílání mailů (a vzájemné předávání mezi poštovními servery) se děje pomocí protokolu SMTP (Simple Mail Transfer Protocol). Odeslání mailu funguje tak, že vy napíšete ve svém poštovním klientovi nějaký mail. Poštovní klient tento po vašem požadavku k odeslání naváže spojení (pomocí SMTP protokolu) s vámi nastaveným poštovním (SMTP) serverem. Může to být třeba telecomácký SMTP server, ale také vůbec nemusí - může to být jakýkoliv server, který je ochoten váš mail přijmout. Takže to klidně může být i váš lokálně nainstalovaný server. No a SMTP server poté co váš mail přijal, jej teprve přepošle SMTP serveru adresáta vašeho mailu. Takže, když například píšete známému s adresou "pepa.malej@kdesi.com", tak váš SMTP server tento mail přijme a následně už sám aktivuje TCP spojení na portu 25 (TCP, port 25 - zde defaultně naslouchá SMTP server) se serverem na adrese "kdesi.com" (toto jméno je na IP adresu přeloženo pomocí DNS). No a tomuto serveru předá mail určený pro schránku s názvem "pepa.malej" (případně, pokud se jedná o alias, tak to přeloží) - adresátův SMTP server zjistí zda někoho takového zná a dle toho mail korektně převezme, nebo také ne (jak se zachová v takovém případě, to není pevně definováno). To je ve stručnosti celé. Pokud použijete váš lokální SMTP server, tak to pro vás bude mít několik důsledů: - pozitivní - jednou nastavíte své mail klienty na spojení s tímto SMTP serverem a dál vás už nemusí vůbec zajímat, přes jakého ISP jste momentálně připojen - pokud máte spojení ven - do internetu - tak můžete bez problému posílat poštu se stále stejným nastavením - další pozitivní - máte částečně pod svou vlastní kontrolou, nad vyplněním hlavičky mailu. Svůj vlastní SMTP server si můžete nakonfigurovat tak, aby žbleptal cokoliv vy chcete. Využíváte-li služeb serveru, patřícího ISP, tak toto pochopitelně nemáte. Druhá věc je, že identitu tím stejně nezamaskujete, protože server příjemce do hlavičky zcela jistě vepíše IP adresu SMTP serveru od kterého mail přebírá - a to bude vaše venkovní IP adresa - tedy ta, pod kterou jste momentálně vidět - a tu má samozřejmě ISP spřaženou s vaším jménem, takže kdyby přišlo na věc, tak je zasilatel mailu lehce vypátratelný. - negativní důsledek - neposíláte-li nikomu kopie, tak je vše OK, ale pokud chcete mail poslat také dalším příjemcům ve formě kopie, tak máte máte větší traffic než v případě, že posíláte mail přes server od ISP. Jde o to, že pokud využíváte server od ISP, tak tomuto serveru mail pošlete jen jednou a on to už sám všem adresátům rozešle. Pokud používáte svůj vlastní lokální SMTP server, tak tento server všechny kopie sám rozesílá skrz vaše vlastní spojení.... Pokud tedy posíláte velmi dlouhé maily v mnoha kopiích, tak je lépe využívat služeb IPS SMTP serveru. ;-))

František (15.3.2006 18:23:07)

Děkuji za podrobný výklad jak funguje odesílání emailů protokolem SMTP (snad poslouží jiným), ale mně šlo o něco poněkud jiného: U podezřelých emailů si kontroluji v hlavičce z jaké adresy (SMTP serveru) odešel (Received: from ...), případně přes jaké procházel a porovnávám s adresou, kterou odesílatel uvádí pro odpověď (Reply-to: ...). Příklad z praxe: Přišel mi podezřelý email podepsaný jakýmsi Dr. Stevenem Brownem, který uvádí svou pracovní poštovní adresu v Holandsku. V hlavičce ovšem čtu: ---------------- From: STEVEN BROWN Received: from pswm13.cp.tin.it (192.168.70.37) by vsmtp4.tin.it (7.2.072.1) id 44058765005619C2; Wed, 08 Mar 2006 17:05:19 +0100 Reply-to: stvbrown805@netscape.net ---------------- Teoreticky může existovat onen doktor Hnědý, pracujícící v Holandsku, odesílající mail z SMTP serveru v Itálii a chtějící odpověď na schránku na netscape.net, ale spíše je to spamer, který kamufluje svou pravou identitu a jemuž bych svou (jakoukoli) odpovědí potvrdil funkčnost emailové adresy, na kterou svůj "testovací" mail poslal (aby mě pak zásoboval skutečnou nevyžádanou poštou). Takže to silně zjednoduším: zásadní nesoulad mezi "Received from/Reply to", čemuž se při použití lokálního SMTP serveru asi nevyhnete, bude mít za následek, že vám na takto odeslanou zprávu prostě neodpovím.

Bob (16.3.2006 01:25:36)

Aha, už chápu oč vám šlo. To víte... moje ADSL je docela daleko od DSLAMU, má docela dlouhé vedení a zřejmě se to nějak přneslo také na mě.... ;-)) Ad nesoulad v "Received from/Reply to" - je to tak. Nesoulad tam pochopitelně bude, ale to vůbec nevadí. Pokud je "Reply to" skutečná adresa vašeho známého, tak žádnému spammerovi nic nepotvrdíte, protože vaši odpověď obdrží adresát označený právě v "Reply to". Pokud byl obdržený e-mail nějaký spammerův pokus o fake, tak jediné, co se stane, bude, že se váš známý bude divit na co jste mu to odpověděl. Prostě - pokud je v "Reply to" adresa, která je mi známá, tak mě osobně moc nezajímá, jakou konkrétní cestou se ke mě dotyčný mail dostal. Já prostě odpověď odesílám adresátovi zaznamenanému v "Reply to". - Když je tam mě známá adresa, tak nevidím důvod, proč na takový mail neodpovědět. Pokud je mě tato adresa neznámá, tak se samozřejmě nejspíš skutečně jedná o spammera a mail hned zahazuji.... Mimochodem, já zcela běžně používám několik e-mailových schránek. A když používám telecomácký SMTP server k odesílání, tak mám i často nesoulad mezi "Received from/Reply to". Nikde přece není řečeno, že musím používat schránku náležející jenom a pouze k tomu SMTP serveru, který používám k odesílání pošty. - Primitivně řečeno - Je to stejné jako s obyčejným poštovním dopisem. Chci-li poslat dopis svému známému, tak mě přece nikdo nenutí, abych k zaslání tohoto dopisu vždy využil poštu nejbližší svému bydlišti. Já mohu použít jakoukoliv poštu kdekoliv na celém světě, pokud je ochotná můj dopis převzít a známému doručit. Jediné, co se může stát, bude, že se známý může divit tomu, jakou neobvyklou cestou k němu dopis dorazil. Pokud ale bude jako zpáteční adresa uvedená opravdu moje pravá adresa (kterou onen známý jistě dobře zná), tak nemá důvod na můj dopis nereagovat. E-mail se řídí tou samou filosofií. Jestli jsem nepochopil podstatu vaší námitky, a jsem stále mimo, tak se předem omlouvám a prosím o přiblížení. A teď jdu už chrnět ;-)))

František (16.3.2006 04:10:49)

Ono se nejedná o námitku (už vůbec ne proti používání lokálního SMTP serveru), spíše jde o rozdílný pohled na bezpečnost práce s emaily. Pouhá existence platné známé adresy v položce "From" a/nebo "Reply to" pro mě neznamená, že se zprávou lze bezpečně pracovat. Chodí mi totiž čas od času zprávy, kdy v jedné nebo obou těchto položkách je moje vlastní platná emailová adresa (získaná z veřejně dostupných zdrojů). A co horšího, takové zprávy chodí i některým institucím, které mě pak "zpětně" informují o zachycení mailu obsahujícího škodlivou přílohu, link na podvodnou webovou stránku, škodlivý skript v HTML formátu zprávy a pod. Jen analýzou položek "Received from" se dá prokázat, že nejsem skutečným odesílatelem takového podvrženého mailu. Takže se řídím zhruba takovou filosofií, že s adresátem, kterému se chci co nejvíc identifikovat komunikuji přes SMTP/schránku IOL (jak už jsem psal, tato emailová schránka není anonymní, protože je součástí placené služby). SMTP autorizace mi zajišťuje, že tento server mohu použít i ze sítě jiného ISP (přičemž v hlavičce emailu bude "oficiální" SMTP server IOL a nikoli server jiného ISP či lokální). Je pravda, že některé freemaily ani neposkytují vlastní SMTP server a odkazují na použití SMTP serveru ISP. Avšak již použití schránky na freemailu - jako je netscape.net ve zmiňovaném příkladu (kde se nijak neověřuje identita uživatele schránky) snižuje důvěryhodnost odesílatele (alespoň v mých očích, pokud jej neznám). Takže nic proti lokálnímu SMTP serveru nebo schránce na freemailu, pokud znám toho, kdo je užívá. Neznám-li jej, může (ale nemusí) to ve mně budit podezření na pokus o zastření pravé identity odesílatele.

Bob (16.3.2006 11:10:33)

Vše, co jste napsal, je samozřejmě pravda. Ovšem, použiji-li svůj lokální SMTP server tak tím svou identitu stejně nezastřu, protože součástí mailové hlavičky bude také IP adresa SMTP serveru, který kontaktoval server adresáta, aby mu předal mail. Adresátovi mohu svou IP sdělit (třeba osobně) a bude mít jistotu, že mail je opravdu ode mě. Tento přístup je problematický, když používám připojení přes dialup, CDMA, GPRS, apod.... tam vždy nové připojení znamená také obdržení nově vygenerované IP adresy. V případě ADSL to problém není - i v případě, že nemáte předplacenou fixní IP, tak mám dojem, že vám tuto adresu ISP změní jen zřídkakdy. No, ale pokud chcete mít opravdu vždy naprostou jistotu, že mail, který jste obdržel, je skutečně od vašeho známého, tak nezbývá nic jiného, než se naučit maily šifrovat a podepisovat. ;-)) Jinak u otevřené a nepodepsané komunikace nemáte jistotu nikdy a v ničem. ;-)) Příklad: Pan Marek Lang s adresou "marek.lang@centrum.cz" napsal dopis svému známému na adrese "libor.hofmann@bluewin.ch". Marek Lang doma používá ADSL připojení od Telecomu a jeho přidělená IP je řekněme 88.100.999.888 (poněkud zvláštní IP, že?! ;-))). K odeslání mailu použije svůj lokální SMTP server (XMailServer - open source, freeware). Hlavička mailu pak bude vypadat nějak takto: Reply-To: =?us-ascii?Q?Marek=20Lang?= Received: (qmail 14237 invoked from network); 9 Mar 2006 13:45:27 -0000 X-Spam-Checker-Version: szn-spamassassin 2006-02-02 X-Spam-Status: score=-15.0 Received: from unknown (HELO xmailserver.ortlich) (88.100.999.888) by nordenhaus.go.bluewin.ch with SMTP; 9 Mar 2006 13:45:24 -0000 Received: from desktop1 ([10.0.0.1]:2880) by xmailserver.test with [XMail 1.22 ESMTP Server] id for from ; Thu, 9 Mar 2006 14:52:40 +0100 From: =?us-ascii?Q?Marek=20Lang?= To: libor.hofmann@bluewin.ch Subject: =?us-ascii?Q?just=20a=20test?= Date: Thu, 09 Mar 2006 14:47:20 +0100 (CET) Message-Id: Z hlavičky lze vyčíst, že mail byl odeslán z lokálního serveru a lze zde vyčíst také veřejnou IP adresu ze které se tento lokální server připojil k serveru adresáta (bluewin.ch).

Bob (16.3.2006 11:19:33)

Vidím, že jsem v jednom případě zapomněl přepsat "ortlich" na "test"..... ;-))

František (17.3.2006 01:13:04)

Celkem přijatelný příklad rozumného použití lokálního SMTP serveru (SMTP server na Centrum.cz má autorizaci přes IP adresu, takže s připojením přes IOL jej nelze použít; já ke schránce na Centrum.cz používám SMTP server QUICK se SMTP autorizací). Lokální SMTP server je nastaven transparentně (nesnaží se nějak maskovat), vidím i IP adresu vnitřní sítě (desktop1), takže takový mail bych jako příjemce vyhodnotil jako podmíněně věrohodný (až na tu veřejnou IP adresu s ciframi nad 255). Myslím, že jsme si vzájemně vysvětlili důvody, proč já využívám SMTP servery IOL/QUICK se SMTP autorizací a vy zas vlastní lokální SMTP server. A pokud toto vlákno ještě vůbec někdo čte, tak se omlouvám těm, co je hlavičky mailů nezajímají.

Bob (17.3.2006 08:46:38)

Ad nesmyslná IP - Ta veřejná IP s ciframi nad 255 vznikla samozřejmě tak, že jsem ručně přepsal svou vlastní IP na nějaký nesmysl. Sice je to hloupost, nic na tom není, ale nechtěl jsem tady vystavit svou skutečnou IP. ;-))) No, je to kravina ode mě..... ;-)) Když pošlete e-mail pomocí lokálního SMTP serveru, tak v té hlavičce pochopitelně bude skutečná IP vašeho veřejného rozhraní.

František (17.3.2006 10:23:02)

O.K., IP netřeba vysvětlovat.

Jan Nárovec (12.5.2006 13:47:51)

Četl jsem postupně všechny přízpěvky. Nejsem sice připojen přes telecom ale přes kabelovou televizi Chello ale potíže podobného charakteru jsem měl také.Používám prohlížeč i pošťáka Mozilu. Z ničeho nic mi přestala chodit pošta(Po stažení se objevila jen hlavička bez těla zprávy a bez přílohy. (musel jsem si chodit pro to na web). Poskytovatel chello mi tvrdil že u nich je vše v pořádku(v té době probíhalo navýšení rychlosti připojení a instalace nějakých filtrů).Nastavení odchozí pošty SMTP serveru používám u chella. Pro upřesnění před tím mi pošta chodila bez závad několik let. V té době jsem si koupil antivirák AVG7 a tak jsem si myslel,že by to mohla dělat kontrola pošty,ale ani oni nenašli závadu.Byl jsem z toho velice špatnej a tak v návalu zlosti jsem oběma poslal zprávu jestli se to nezlepší přeruším s nimi veškerý kontakt a oželím i částku za antivirák a AVG 7 odinstaluju s patřičnou reklamou na internetu.Během následujícího dne se mi pošta rozchodila a chodí až dosud bez závad.

Anonym (6.3.2006 21:20:56)

www.iol.cz/smtp

Peta z Ostravy (10.3.2006 00:31:17)

Vůbec se neobtěžuj zadávat nějaké Telecomácké přihlašovací údaje! Pokud máš poštu na Centrum tak zadej: pop3.centrum.cz jako server POP3 a smtp.centrum.cz jako server odchozí pošty. Přihlašovací jméno na centrum je tvůj e-mail nebo nick (setkal jsem se s tím, že nesmíš zadat i to co máš za zavináčem, např. mojeadr jako jméno) heslo co máš na centrum. Zatrhni server požaduje ověření ("účty" a v ní "servery") SMTP Telecomu vůbec nepoužívej, je zbytečně pomalé a přetížené! Mě tak fungují e-maily na mail.cz,seznam.cz a atlas.cz. Péťa

miki (12.3.2006 20:40:48)

Čau lidi, přišli jste na něco? Mám úplně stejný problém jako kakos a scoty. Odesílání pošty mi nefunguje.

Anonym (12.3.2006 20:58:53)

je to o pět odpovědí níže - mě to pomohlo přihlašovací jméno na SMTP server musíš zadat samotné BEZ "@iol.cz"

miki (12.3.2006 21:20:45)

Takže jde o to, že používám schránku na Centrumu. Už jsem na to přišel, ale je mi divné proč to tak je: Zadal jsem smtp.iol.cz, dále "server požaduje ověření" a tam v nastavení vyplnil jméno va tvaru "jmeno@iex.cz" a heslo pro přístup do internetu. Nechápu proč musím zadávat heslo pro připojení na internet, ale aspoň že to funguje.

Anonym (14.3.2006 22:48:15)

S tíhle oříškem :-) jsem se už u pár lidí setkal. Vpodstatě jde o to že nechápou rozdil (účel) smtp a pop3 serverů. Vlastně se neptaj na to co a jak nastavit, ale přejí si aby jim zůstala jejich stará emailová adresa.

miki (12.3.2006 21:21:35)

Jde o to, že používám schránku na Centrumu. Už jsem na to přišel, ale je mi divné proč to tak je: Zadal jsem smtp.iol.cz, dále "server požaduje ověření" a tam v nastavení vyplnil jméno va tvaru "jmeno@iex.cz" a heslo pro přístup do internetu. Nechápu proč musím zadávat heslo pro připojení na internet, ale aspoň že to funguje.

Anonym (12.3.2006 22:03:23)

To neni heslo pro pripojeni k internetu, ale heslo pro pristup do postovni schranky kterou ti IOL zridil a tedy je jasne proc funguje jako overovac pro postovni server. A holt mas obe hesla stejne, to je normalni. Muzes si je zmenit.

sturmik (14.3.2006 10:35:55)

Zkus caalnout na helpdesk a nebo stránky telecomu, popř. www.iol.cz , tam máš v ZÁKAZNICKÝ PODPOŘE snad všechny manuály..........

Bob (14.3.2006 12:26:36)

Jako SMTP server je třeba nastavit smtp.iol.cz Tento server vyžaduje autentizaci, takže je třeba zakliknout možnost "Můj server vyžaduje autentizaci". Následně kliknout na tlačítko "Nastavení" a zde vyplnit jako login a heslo telecomem přidělený e-mail (XXXXX@iex.cz) a k němu přidělené heslo. A nebo existuje druhá možnost - vůbec nepoužívat SMTP server poskytovaný ISP, ale nainstalovat si svůj vlastní. (třeba docela dostačující XMail - http://www.xmailserver.org/), který jede jak ve Win, tak v Linuxu a je k dispozici pod GPL licencí (open source). Pak si mailový klienty nastavíš na tento svůj server a nastavení už nebudeš muset nikdy měnit kdykoliv přejdeš k jinému ISP.