Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Poskytovatelé > Zkušenosti s technickou podporou T/O2

Zkušenosti s technickou podporou T/O2

Crifodo (12.9.2006 11:24:09)

Rád bych znal zkušenosti (nebo radu) ostatních, jestli se setkali s podobným problémem: kolega si objednal neprozřetelně službu ADSL od našeho milého posttotalitního Českého Telecomu/Telecomu SPT/Telecomu a.s./Telefónicy/O2 nebo jak se ještě firma přejmenuje. Podle mě to byla neprozřetelnost, ale stalo se. ADSL fyzicky zapojil jakýsi údajně soukromník naverbovaný Telecomem, který do Čáslavi přijel z Ústí n. L(...) Internet jako takový funguje (IE6 a W XP), ve vlatnostech připojení je zadáno uživatelské jméno a (nezjistitelné) heslo. Instalace tím údajně skončila, technik odjel. Předávací protokol není, písemný doklad o uživatelském jménu a heslu taky ne, kontakt na technika taky ne. Kolega není milovníkem počítačů a v tomhle ohledu asi dost zaspal. Webový prohlížeč se připojuje k bývalému připojení, pošta POP3 tak funguje taky, problém nastal v okamžiku, kdy chtěl odesílat poštu (MS Outlook express)protokolem SMTP, který zůstal rovněž v původním nastavení a tak samozřejmě v novém připojení nefunguje. Snažil jsem se dohonit dotyčného technika, který patrně "něco" nedokončil a odjel od rozdělané práce. VyhledaL jsem lanařící prodejnu ČT, kdysi Teleset, aby mi kontakt na technika poskytli, ale telekomní paní se od soukromníků docela tvrdě distancovala a nic nevěděla. Doporučila mi stěžovat si u O2 vrchnosti. Několik dní jsem se snažil dovolat na linku technické podpory a vypáčit z nich ztracené /nepředané/ údaje k jejich službě, ale mašinérie vždycky zahlásila "upozorňujeme, že doba čekání na operátora přesahuje 5 minut". Nemám čas čekat 20. a další minutu, takže jsem pak telefon pokládal. Napsal jsem stížnost mailem na připravený formulář - nic se nedělo. Nakonec jsem se dovolal na jiné místo mašinérie - linku pro potenciální zákazníky, kde jsem problém popsal a požádal o přímý kontakt na někoho z vedení O2 nebo nadřízené zákaznického centra služeb - paní ale zatloukala, prý jiný kontakt není a ona ho nezná, mám napsat dopis (poštou) na sídlo firmy... O2, komunikační firma, nemá telefonní ani mailový kontakt na svůj management... Má někdo podobnou zkušenost nebo dokonce návod, jak podobné jednání řešit? Snad odchodem k jinému poskytovateli služeb... k jakému?

Kdosi (12.9.2006 11:58:57)

Mas tam plno lzi a nepresnosti, takze: 1/ Telecom nedela instalace u zakaznika, vyjimku tvori "plna instalace aDSL technikem" za 2 500Kc 2/ V zadnem pripade tyto instalace neprovadi soukroma firma, vzdy jen a jen zamestnanec Telecomu 3/ Nastavit Outlook kolegovy by pro tebe (podle toho jak se prezentujes) mela byt minutka, tak proc volas desitky minut na nejaky linky? 4/ Prihlasovaci udaje se posilaji postou, e-mailem nebo smskou, podle toho co si tvuj kolega vybral ve smlouve, takze zadne ztracene/nepredane 5/ Kdyz nemas cas cekat 20 minut na free linku, zavolej si na 900 169 090 a mas to na prvni zazvoneni a vyreseni za 5 minut 6/ Je naprosto normalni ze se managment nebude bavit s nejakym člověkem z ulice, navic by sis s nima asi moc nepokecal (pokud nahodou neumis plynne spanelsky) y2k

Anonym (12.9.2006 12:08:49)

ad1/ O2 provadi v byte zakaznika i tzv. male instalace za 1500,- Kc ad2/ instalace provadi i najimane soukrome firmy ad4/ zaslani loginu formou SMS bylo zruseno pred cca dvema roky

Anonym (12.9.2006 12:17:37)

ad1/ Pokud si nekdo objedna malou instalaci ve ktere neni soucasti konfigurace PC klienta tak at si pak tento nestezuje ze to nebylo provedeno, pac je pak za debila

Anonym (12.9.2006 16:48:57)

No, zkuste se podívat - o nastavení mailu se nepíše ani u velké instalace. ;)

Crifodo (12.9.2006 12:32:24)

milý kdosi, Nepřesnosti tam být můžou a v mailu O2 jsem je připustil. - že se jednalo o objednavatele počítačově nefundovaného, bylo zřejmé, přesto přihlašovací údaje mailem ani poštou nedostal. (SMS, to je doufám vtip.) Měl cosi technikem načmáráno zespodu na klávesnici (špatně). - Outlook (SMTP) bez znalosti hesla nenastavím, navíc to měl udělat ADSL technik, ať už externista nebo kmenový O2-ák. Seriózní provider by měl na nutnost klíčových údajů a problematických míst neznalé uživatele upozorňovat vstřícněji už při objednávání nebo prvotní instalci, i když jimi může z odborného hlediska opovrhovat, ale ti lidi JIM PLATÍ... - luxus čekat (několikanásobně) 20 minut si obyčejně nedovolí žádný zaměstnaný člověk. U telekomunikační firmy je navíc i 5 minut nedostupnost operátora trapná, poddimenzovanost operátorů mě jako zákazníka naprosto nezajímá. Na žádnou alternativní placenou linku nebudu, navíc tuto možnost O2 nikde na webu nesděluje (nenašel jsem). - termín "debilek z ulice" budu (rád) tolerovat k tobě, ale neměl by to být předpokládám termín pro user-friendly rádoby dominantní společnost. Nejednalo se mi o top management, ale o nejbližší nadřízené té telefonické (ne)podpory. Transparentní společnost by měla mít v každém bodě cestu pro zákazníka k nadřízeným předchozího stupně hierarchie, tak jako to má třeba Český Rozhlas atd. Je to součást dobrých mravů - připouštím, že to v téhle zemi většině firemních zmrdů může znít cize. Mimochodem - dosud se mi nepodařilo kontaktovat tiskového mluvčího.

Anonym (12.9.2006 13:47:34)

K bodu 2 - zaplatil si tvuj pritel 2500Kc ze plnou instalaci? Pokud ne tak by technik rozhodne NEMel NASTAVOVAT JEHO oUTLOOK.

Anonym (12.9.2006 17:01:14)

Ty seš lolák. Namísto těch keců tady, si mu mohl odchozí server SMTP najít na netu a nastavit. Pokavaď chce využívat ty samé emaily, nic se nemění krom odchozího serveru SMTP. O jakém heslu tedy mluvíš k outlooku? Od poskytovatele máš dostat leda tak smlouvu, všeo. podmínky a email, či dopis o aktivaci služby společně s modemem (tam jsou uvedený loginy pro přihlášení/zalogování router/modem). LAMIČKA

Anonym (12.9.2006 17:06:12)

Jinak, milej zlatej boubelatej. Dotyčný si to má vyřizovat sám, leda že by nebyl svéprávný. Podepsáním smlouvy souhlasil se smlouvou a vš. podmínkami a tam jistě bude uvedeno, že stížnosti, reklamace atd. se zasílají písemně dop. poštou. Nikdo z managmentu nemá na toto čas. Nadřízenýho operátora nepotřebuješ, tato banalita je v jejich kompetenci. LAMIČKA

Anonym (12.9.2006 18:32:22)

Vzhledem k tvé inteligenci doporučuji poslat za sebe zákonného zástupce - třeba pak budou vztřícnější i na druhé straně :)

Anonym (12.9.2006 18:35:59)

A apropo - nelži, v minulém příspěvku jsi jen zmínil, že čekací doba přesahuje pět minut (podle hlášky) a protože nemáš 20 minut čas (teď jsi asi vynechal větu, že jsi 20 min čekal) jsi zavěsil. Tady už to máš několikanásobně 20 minut.... A luxus vynechávat ve větách slovesa si může dovolit akorát tak chovanec Jedličkova ústavu. A máš to :)

Anonym (13.9.2006 07:29:42)

Problem neni v O2, ale ve tve aroganci.

Crifodo (13.9.2006 13:50:58)

- v čem se projevuje ta arogance? v tom, že chci, aby technická podpora reagovala promptně a ne po půldni volání? - čekací doba je 5, 10,12 nebo 20minut... Ovšem jako zákazník nechci žádnou čekací dobu. O2 má dost velký zisk na to, aby dimenzoval podporu tak, abych nečekal. - obávám se, že tu každý mluvíme o něčem trošku jiném. Můj nekvalifikovaný kolega, a zákazník obecně, problematice ADSL nerozumí. To ho ale jako zákazníka nediskvalifikuje - pokud jedná se solidní firmou. (Jestli je O2 solidní firmou, nechám na mnoha ostatních názorech) Pro solidní firmu platí: Náš zákazník-náš pán, případně Zákazník má vždycky pravdu. Odborník si o zákazníkovi může myslet, že je pitomec, ale nesmí to dát zákazníkovi najevo, pokud má o platícího zákazníka zájem. Zákazník musí mít pocit, že je o něj dobře postaráno, protože jinak by mohl odejít ke konkurenci. Jako zákazník můžu být zapomětlivý trotl a můžu každý měsíc zavirovávat počítač a ztrácet přihlašovací údaje atd., ale pokud platím, mám na péči nárok. Ve slušných firmách tuhle jednoduchou pravdu už dávno pochopili. Zákazník(klient, hotelový host..) má vždycky pravdu (samozřejmě, pokud to nepřesahuje míru normálnosti, o provokatérech se tu doufám nebavíme), zákazník má vždycky možnost zavolat si pana vrchního, pokud není číšník dost hbitý, a pokud zákazník neví, co má chtít (i takoví jsou, proč ne), pak musí dostat kvalifikovanou radu a výběr. Neumím si představit, že přijedu do penzionu, a po příjezdu se začnu zabývat tím, jestli si mám sám naladit předvolby na TV, našroubovat žárovky a povléct ložní prádlo, případně půl dne volat na "technickou podporu" případně se dozvědět, že jsem měl vědět, že tekoucí voda není v "malé instalaci". Můj neznalý kolega možná nevěděl, co obnáší plná a malá instalalace technikem, tak jako mu nic neříká SMTP, DNS, POP3 nebo DSL. Když si šel koupit do Telesetu modem, sotva chtěl samoinstalaci, kterou nezvládne. V tomhle momentu se mu mělo dostat informace, jaké jsou možnosti a co která možnost obnáší pro laika(nevím, jestli je tehdy dostal). IT odborník si možná poradí i bez přetížených operátorů na centru technické podpory, laického klienta ale O2 spolehlivě odradí. IT odborník se může octnout v křesle u zubaře, může s vyvráceným ústy vyslechnout několik odborných termínů a doporučení, ať si kdyžtak zavolá na technickou podporu, co se týče výplně kořenových kanálků... třeba se i dovolá:) Za bolševika stačilo všemocnému řemeslníkovi přijít do domácnosti a zařvat: "Moc si nevyskakujte, paninko, i kdybyste se po.......a, tu pračku vám nikdo jinej nezapojí!". Situace okolo O2 se tomu dost podobá. Kde není konkurence, firma se nemusí o zákazníka bát a proto s ním může zacházet tak jako O2. Proč asi Telefónica koupila i mobilního operátora...? Jako pikantnost bych rád poukázal na informaci od technika O2 (kmenového, žádného outsorcovaného) z jiné diskuse: pro měření musí volat na linku technické podpory, a když se nedovolá, tak neměří:)

Anonym (13.9.2006 19:25:21)

Co to plácáš? Když si jdu něco koupit (třeba ADSL modem) a něčemu nerozumím, TAK SE ZEPTÁM !! Když nedostanu uspokojivou odpověď tak nic nekoupím a jdu jinam. Když si něco nechám nainstalovat tak požaduji protokol o instalaci s nastavením a přihlašovacími údaji. Nebo si technik údaje vycucal z prstu ?! PS: zrovna návody na ADSL od O2 jsou tak podrobné, že to podle nich zvládla nainstalovat i 9-letá dcera známé!

Anonym (13.9.2006 19:29:35)

A ještě něco: pokud je zákazník pitomec, má ho poskytovatel služby slušně a věcně, nicméně důrazně upozornit na chybu. Pokud má zákazník ještě aspoň trochu inteligence, tak se zamyslí a po x-té už stejnou chybu neudělá. Pokud je to ale beznadějný případ, není jeho případný odchod jinam pro operátora vůbec ztrátou, spíše výhrou!

Crifodo (13.9.2006 20:46:04)

Posuzuješ to hezky, ale ze svého hlediska. Neznalý zákazník NEVÍ, čemu všemu bude muset rozumět, AŽ si bude po zapojení DSL službu konfigurovat. Poskytovatel samozřejmě nikoho sám od sebe upozorňovat nebude, poskytovatele zajímá jedině, jestli zákazník platí. Jestli přenesl 1 kB nebo 1 GB, je poskytovateli celkem jedno. OK, necháme být zákazníka - pitomce, a řekněme, že budu stát nad zákazníkovým PC, které si zákazník rozesral, budu mít před sebou zákazníkovu fakturu s registračním číslem a zákazníkovu pevnou linku a budu se chtít dovolat na centrum technické podpory, aby mi sdělili přihlašovací údaje. Vtipně jsi ve svém odsudku přeskočil tu pasáž, kde oparátor O2 nereaguje v rozumné době dokonce ani volání vlastních techniků:)

Woo (13.9.2006 11:02:19)

No není co dodat, další magor co neví kde se vynadávat co?

Ach jo ......... (12.9.2006 17:53:52)

S tímto příspěvkem také nemám nic společného, bláznivý Fakeři :-(

Anonym (12.9.2006 12:05:14)

Soucasti instalace pripojeni neni konfigurace weboveho prohlizece ani postovniho klienta. Prihlasovaci udaje se posilaji mailem. Reseni: ad1/ zaplatit si nekoho kdo to nastavi ad2/ zavolat na Centrum zakaznicke podpory a uvest problem - probehne zpetny kontakt z adminhelpu ktery login sdeli.

Anonym (12.9.2006 18:29:26)

A ta zkušenost s technickou podporou? S kým z technické podpory jsi mluvil? Kdy? Jak to řešil?

Anonym (14.9.2006 09:03:12)

Děkuji za odpověď.

Crifodo (14.9.2006 13:14:04)

Omlouvám se, tenhle dotaz jsem mezi všemi těmi nápaditými nicky "Anonym" asi přehlédl. Celé tohle vlákno diskuse je o zkušenosti s technickou podporou... myslel jsem že to z kontextu vyplývá. Některé reakce odtud ze včerejška jak vidím bohužel zmizely, třeba ta popisující nemožnost dovolat se na linku technické podpory samotnými techniky O2 kvůli měření signálu. V tomhle konkrétním případě jsem se operátora na lince technické podpory (800 184 084) vůbec nedočkal. Zkoušel jsem to z linky zákazníka v ten den, kdy jsme oba měli čas to řešit, po dobu asi dvou hodin okolo poledne, vždy jen hlášení "všichni operátoři vyřizují dotazy zákazníků kteří..blabla". Déle jsem bohužel neměl čas čekat, jestli na mě dojde na technické podpoře O2 řada. Další den jsem zkoušel volat na linku technické podpory od sebe, jen abych se zeptal, zda O2 bude tak laskav a zašle znovu na zákazníkův mail přihlašovací údaje, které nemá. Nedovolal jsem se v rozumné době zase (asi nemám dostatečnou svatou trpělivost), ale dovolal jsem se po bohatýrské době čekání na linku Centra péče o zákazníky (800 123 456), kde jsem požádal operátorku, podle hlasu starší laskavou paní, o poskytnutí nějakého kontaktu na jejich nadřízené, kterých bych se zeptal, proč mají ty svoje linky tak zoufale poddimenzované vzhledem k frekvenci volání. Tedy stejný dotaz, který jsem firmě O2 položil přesně před týdnem prostřednictvím jejich webového formuláře "Kontaktujte nás online" a na který mi taky nikdo neodpověděl. Paní na centru péče o zákazníka jakékoli telefonní nebo mailové odkazy na konkrétní, adresné nadřízené statečně a rezolutně zatloukala a odkázala mě na písemný ( :-)) kontakt pomocí papírového dopisu a obálky. Zřejmě proto, abych telekomunikační firmu nepřetížil. Snažil jsem se tedy paní aspoň seznámit s problémem mého kolegy, když už jsem se nedovolal na technickou podporu - paní mi doporučila "zkuste zavolat ráno okolo tý osmý, to byste se tam mohl dovolat, to jde nejlíp". Pak mi ještě doporučila, abychom volali oba, zřejmě pro ověření autentičnosti zákazníka. Budiž. Protože jsme se "oba" zatím ještě u jeho ADSL nesešli, problém trvá dál a po pravdě mě už přestává zajímat, mezitím jsem si určitý obrázek udělal a dotyčného zákazníka asi už bude zajímat jen odchod od O2, bohužel dost nevýhodný, ale to je jeho problém. Já tolik času do obvolávání technických podpor investovat nebudu. V téhle chvíli by mě spíš zajímalo, kam se O2 s takhle živou technickou "podporou" míní dostat :) Současně musím obdivovat vypráskanost, s jakou dokázali v O2 eliminovat jakékoli dotazy směřované výš než na ty dělníky z první linie, kteří to všechno odskáčou a to za pár korun:)

Anonym (15.9.2006 18:04:29)

Ono je to proto, že od toho, aby mluvili se zákazníkem jsou tam operátoři. Ten vedoucí ti stejně neřekne nic jinýho, ani pro to nic víc nemůže udělat. Od toho, aby sis stěžoval máš stížnosti. Ne nadřízený.

Crifodo (15.9.2006 19:32:32)

Stížnost (na absolutně nedostatečně dimenzovanou linku technické podpory) jsem poslal mailem hned první den. Osmý den žádná reakce, dokonce ani robotem potvrzený příjem pošty. Firma, která ukrývá pracovníky s vyššími stupni pravomocí a kompetencí než ty prosté operátory na začátku, podle mě nestojí za seriózní zájem. Osobně jsem celou O2 odepsal do kategorie firem jako byly českobudějovické hypermarkety, které předtím než odtáhly na východ, poctily českou veřejnost zelenými salámy. Je to ale částečně spoluvina zákazníka, jakou úroveň služeb připustí.

Luki (12.9.2006 18:42:39)

Ty a ten tvuj kamos asi budete z moravy ze?

david (12.9.2006 19:45:17)

nevim proc by meli byt z moravy podle ceho soudis jednou uz to tady bylo kritizujete lidi z moravy.

Anonym (12.9.2006 21:14:29)

No to je jasny, co moravak to de**l

Anonym (13.9.2006 08:53:47)

Protoze blbci a podobni kreteni najdes pouze na morave

David (12.9.2006 20:19:55)

Votravovat, votravovat, nebavit se s kusovkama a chtít automaticky "přepojit na nadřízeného", nebav se s přiblblejma brigádníkama v první linii technické podpory, jejich pomoc v drtivé většině případů končí "radou" typu "zavoláme vám" (a nezavolají)... Bolestnou zkušenost s "podporou" O2ky (tehdy ještě ČTc) mám asi rok starou, podnájemníkovi (cizinec studující zde) u babičky zk.rvili net vlastní chybou (předtím ADSL šlo, chtěli "jen přepojit linku na jinou ústřednu"). Nakonec se to "vyřešilo" tím, že jsem osobně naklusal na ústředí na Žižkově, kde jsem na recepci prohlásil, že neodejdu, dokud se se mnou neposadí a nepromluví někdo, kdo tam není na brigádě za 8 tisíc hrubýho a má i určité kontrolní a rozhodovací pravomoci... Tuším, že jsem tenkrát kecal i něco o ČOIce a Sdružení na ochranu spotřebitelů :-) Baba na recepci se asi lekla, zavolala nějakou pindu a ta to do tří dnů vyřešila (a předtím to 6 týdnů nešlo...) Od O2 doporučuji vypadnout co nejdřív... Jiný poskytovatel závisí na dostupnosti, v Čáslavi to asi žádná sláva nebude :-( BTW příšte než "outsourcovaného" dementa co ani nedodělá svou práci doporučuju objednat samoinstalační balíček a dát na pivo aspoň trochu počítačůznalému kamarádovi... Zprovoznit ADSL vážně není nic brutálního a člověk na to nemusí být certifikovaný IT odborník :-)

Anonym (12.9.2006 22:41:10)

No, možná právě proto ti to trvalo 6 týdnů ;)

David (13.9.2006 07:32:38)

Jenže to ADSL bylo dávno zapojené a funkční... :-) Předtím jsem ještě tomu klukovi zařídil výměnu modemu za kompatibilní s jeho počítačem (měl nějakýho Maca a celý telečum zřejmě nemá jediného anglickymluvícího technika). Ta závada vznikla vlastně "z rozhodnutí telecomu", jen nás jemně upozornili, že budou přepojovat ústřednu a možná to den dva nepojede... OK, řekl jsem si, stejně mi je do toho jako zákazníkovi prd... Jenže pak se z toho nakonec vyklubala 6týdenní anabáze a mezinárodní vostuda :-) Největší sranda byla, když se mě ten kluk ptal , jestli nemáme v ČR nějakej úřad, kde by si bylo možno stěžovat. S klidem jsem mu odvětil, že ano, že ČTÚ, ale na to je u špatnýho operátora. Kdyby byl u alternativce, půjdou po něm jak slepice po flusu, ale když je (tehdy) ČTc... :-)

Anonym (13.9.2006 09:35:36)

Dopr...., můžete někdo dát dohromady nějaké smysluplné vyjádření místo nekonečných nadávek na Telecom? Vaše konspirační teorie se za chíli dostanou k tomu, že Telecom ovládá i CIA a vlastně může i za válku v zálivu :) Co jsem pochopil, tak jsi svému kamarádovi "kompatibilním modemem" zrušil připojení a začal nadávat na Telecom. Můžeš mi, prosím, vysvětlit, proč výměna modemu? Jaký NEKOMPATIBILNÍ? Jaké spolčení s ČTU? Přestaňte mlít kraviny...

David (13.9.2006 19:54:49)

Pochopil jsi to ale blbě. Po předchozím podnájemníkovi tam byl modem (nějaká USBčková sr..čka), který byl ale nekompatibilní s notebookem Apple Macintosh, který ten nový podnájemník vlastnil. Bylo potřeba pořídit nový. Chápem? Zavolal si na telecom a objednal si ethernetový modem, který jel v pohodě... Stále ještě chápem? :D Internet FUNGOVAL. Pak došel jednoho krásnýho dne mail od telečumu, že budou přepojovat linku na jinou ústřednu a internet "možná pár hodin nepůjde"... Jestli to píšu moc rychle, zastav mě :-) Pak se 6 týdnů dělo v podstatě prd, nepočítám-li v podstatě každodenní telefonáty na technickou podporu. Vymlouvali se na ledacos, od nedostatku času techniků až po shořelý DSLAM na nové ústředně (náhorička, co?), až po přistání Marťanů :-) Pomohla jedině intervence na recepci na Žižkově ... Takže až tu budeš něco mlít ty, tak si za a) přečti, jak to s tím modemem bylo, pochopil bys, že jsem "nezrušil připojení "kompatibilním modemem"" b) přiznej, že ČTÚ zrovna moc po krku ČTc(nyní TO2) nejde a spíš šlape na alternativce :-) Viz třeba nesmyslný "poplatek za zachování stávajícího čísla", když chceš přejít i na hlas k alternativci (třeba ČRa) ve cca 2500... A jeho výše je regulována hádej kým? Ano, Českým Telekomunikačním Úřadem :-)

Anonym (14.9.2006 09:02:46)

Děkuji za odpověď, ale protože z tebe místo odpovědí padaj jenom plesnivý hadry na nádobí, zeptám se ještě jednou: a) Jaký modem? b) Tento poplatek je i u přechodu od alternativce k O2, navíc, čteš o těch pokutách?

David (15.9.2006 19:44:42)

a) Tuším , že nejdřív tam byl jakýsi Well-ASU USB, potom ethernet, neklame-li mě paměť, tak to byl Alcatel SpeedTouch 510i (1portová verze) b) ČTÚ dává pokuty dva roky zpátky, ale k čemu to je? Prostředí je pořád stejný a myslím, že těch pár desítek milionů je malá cena za zachování téměř monopolního postavení na telekomunikačním trhu...

David (15.9.2006 19:45:52)

Ještě dovol takovou malou řečnickou - a kolik lidí přechází zpět od alternativcům k O2? Myslím mimo areál léčebny v pražských Bohnicích? :-)

Anonym (13.9.2006 22:35:31)

Jo a vis co by me nejvic zajimalo? Cim presne to bylo, ze to nejelo.

David (15.9.2006 19:42:29)

Čím to bylo? Údajně to "blbě přepojili" a když už se i jim zdálo, že "přepojit správně" trvá moc dlouho, tak tvrdili, že "jim shořela nějaká deska na ústředně" (asi byla hoodně vzácná, měnili ji 3 tejdny) :-)

Crifodo (13.9.2006 11:07:14)

certifikovaný odborník na IT nejsem, tak jako většina klientů telekomunikačních společností, samozřejmě. To by pak ostatně moc kšeftů neudělali, protože složitou samoinstalaci by klient nenainstaloval a technici, při podmínkách jaké jim O2 k práci dává, by se uhonili. Několik ADSL připojení jsem bez problémů zprovoznil, vesměs se jednalo o Contactel nebo Tiscali. Na jejich zákaznickou podporu jsem si x let zpátky nemohl stěžovat. Když klientovi zhavaroval PC nebo klient někde zašantročil údaje k připojení, vždy rychle a ochotně posloužili a to i v nočních hodinách. Jistou změnu pozoruju od doby, kdy se Contactel přejmenoval na Novera, čekací doby na operátora se občas začínají podobat O2. Speciálnější zkušenost (naštěstí jen ojedinělou) mám s O2. Vloni samoinstalační sada Telecom I... Express, uživatelka profesí učitelka. Postupovala podle manuálu a přiložených A4 doplňkových salátů, nic nefungovalo. Pak tedy zavolala na "podporu". Uživatelka: nejde to a to, co mám dělat. Telecom (slečna): a máte už DSL signál? ono to někdy pár dní trvá Uživatelka: volám až po x dnech od předpokládaného zapojení Telecom: aha, tak já se mrknu (Mrkala se x minut) Telecom: tak tam asi DSL nemáte... ono to někdy na ústředně nedojde, to hlášení... Uživatelka: ale mně tu ledka DSL svítí Telecom: jo? tak to by vám ale mělo jít... já se ještě podívám Uživatelka: a nemůže být špatný modem? Telecom: může, ale když vám svítí to DSL... (doporučil jsem projít s technickou podporou telecomu znovu všechna nastavení) Telecom: moment, já se poradím s kolegyní... Telecom: my vám zavoláme na jinou linku, dejte mi číslo na mobil... Abych to zkrátil, nakonec byl "problém" v nastavení protokolu PPPoA a nějakých hodnot okolo, technická podpora se rozpomněla, že čerstvě neplatí to, co je uvedeno v manuálu a přiložených papírech. Pak už připojení fungovalo. Celé to znamenalo cca hodinu a půl telefonování, konzultací a tápání + předchozích několik dní marného připojování "samoinstalační sady" paní učitelkou. Telecom nevěděl, jestli do linky pustil DSL nebo ne. Jiný příklad, cca půl roku starý: samoinstalační sada, uživatelka rovněž profesí něco jiného než expert IT: ve winXP fungovalo připojení, nefungovalo ale nic v IE6 kromě Google. Technická podpora časově zoufale po celý den dlouhé minuty nedostupná. Nakonec rada: máte asi něco v PC špatně. Zkuste odinstalovat náš antivirový program, někdy to blokuje. Po odinstalaci problém přetrvával. Přetrvával i po přeinstalaci OS (...). Přetrvával i po návštěvě technika. Pak technická podpora vyřkla "problém bude asi někde u nás, ale zatím nevíme kde, podíváme se na to". Dál jsem se o problém, přestal zajímat, asi po měsíci mi uživatelka řekla, že to fungovat začalo, ale že neví proč :) Nebavit se s kusovkama a chtít přepojit na nadřízeného je dobrá rada, ale přesně to nyní O2 odmítá. Do recepce na Olšanskou to mám trošku z ruky.

Anonym (13.9.2006 11:19:01)

Pokud jí šel Google, byl problém jistě na PC (IPS sotva muže filtrovat aby šla jen jedna stránka). Tvoje příspěvky jsou úplně absurdní. LAMIČKA

Anonym (13.9.2006 11:21:50)

PS: O2 se nijak nezastávám, sám tuto firmu nemam rád a internet bych od ní nikdy nechtěl. Ale to co tu píšeš je jak ze Sci-Fi.

y2k (13.9.2006 11:23:58)

JJ, Crifodo je ubozak a debil.

Crifodo (13.9.2006 13:55:41)

Správně, je absurdní, aby šel v IE jen Google a nic jiného. Myslel jsem si totéž a podezíral jsem spyware. Proto taky uživatelka přestala důvěřovat svému PC a mně u něj a požádala souseda, aby k její lince ADSL přinesl svůj PC :)) nic nešlo dál. Pak mě požádala, aby přeinstaloval OS. Na panenských W Xp problém stejný. A teď mudruj. Kdo chce, ať to pokládá za scifi:)) Já tomu říkám O2.

tralalalalá (16.9.2006 04:40:53)

hm je to zvláštní ............ hlavně bych však určitě neodinstalovával antivir na dopuručení nějaké operátorky ... :)

Anonym (16.9.2006 12:56:31)

Jakejkoliv software od O2 je nedůvěryhodnej, tedy doporučení ten shit odinstalovat je rozumný první krok. LAMIČKA

Anonym (16.9.2006 12:55:47)

"Proto taky uživatelka přestala důvěřovat svému PC a mně u něj a požádala souseda, aby k její lince ADSL přinesl svůj PC :)) nic nešlo dál." To znamená že mu vůbec nic nešlo???? Ani google??? Tak to tedy bude problém jistě jinde, což boří tvojí teorii, že O2 ovládájí mimozemšťané za pomocí Americké vlády, který jen tak mimochodem nechtějí, aby tvoje kamarádka "uživatelka" využívala internet. Jelikož se bude pravděpodobně jednat světově proslulého hackera :o)))) LAMIČKA

blabolak (15.9.2006 20:13:57)

a co treba mtu v renu, hmm?

Anonym (15.9.2006 21:08:44)

To by pak ale nesel i ten google ne? Kdyby to zahodil prvni L2 switch v ceste ...

asi si zívnu (16.9.2006 04:38:37)

jak může L2 swich něco zahodit ...... dyť ten ani neví co je to IP adresa ......

Anonym (16.9.2006 10:59:52)

Jinak, ISP samozřejmě může blokovat co chce:-) Viz např. AOL... Co se týče českých ISP, tak to nikdo nedělá. Ale to neznamená, že to nemůže.

Anonym (16.9.2006 12:51:32)

Jistě, tydle vaše konspirační teorie jsou opravdu úsměvné :o)))))

Anonym (16.9.2006 12:57:41)

Reno prodává obuv pokavaď vím :o) LAMIČKA

Anonym (16.9.2006 13:05:35)

Ehm a mimochodem víš o čem vůbec mluvíš :o)???? MTU jako "maximum transfer unit"???? LAMIČKA

Anonym (13.9.2006 18:37:03)

Crifodo ty uz se radeji vubec neozyvej, tvoje prispevky jsou jedna srac.. za druhou

Anonym (13.9.2006 19:31:38)

Nevím, co myslíš tím "soukromníkem, naverbovaným telecomem", ale náhodou o tom něco vim a instalace u účastníků neprovádí řádná externí firma. Pouze TO2. A samozřejmě, předávací protokol se při tom podepisuje. On ten mechanik ho totiž musí vykázat...

erotel (13.9.2006 20:48:01)

omyl ucastnicke vedeni po dome provadi externi firma!!!(u velke instalace adsl nevim).technik od O2 pouze vyhradi vedeni od ustredny az po posledni rozvadec nejblize k domu,zbytek provad externi firma.

Anonym (14.9.2006 10:19:07)

Jo, to jo. Mluvil jsem o instalaci ADSL.

Tim (13.9.2006 20:00:33)

Taky trochu prispeji. Asi to podle naplne prispevku bude vypadat, ze jsem od kysliku, ale nejsem. V unoru jsem si objednal ADSL (bombasticka kampan, bylo to vsude). Samoinstalacni balicek. Nejdrive prisel mail s udaji a upozornenim, ze az bude ADSL na lince aktivni, prijde druhy mail jako potvrzeni. Po 3 tydnech nam to uz bylo divne, ze stale nic neprichazi, tak jsme zacali zkouset pripojit modem na linku - nic. Po mesici jsem zkusil zavolat. Klasika znama u Eurotelu, jen dovedena do extremu - cekaci doby pul hodiny byly z tech kratsich. Nekolikrat jsem se ani nedovolal. S techniky jsme probehli nauceny manual a skoncili na tom, ze to predava technikum. Kdyz jsem po par dnech volal, zda se to nejak pohnulo, nikdo o nicem nevedel. Takto nekolikrat za sebou. Fajn. Pri kazdem telefonatu jsem se ptal, zda nevadi rozbocka na telefonni lince - pry nevadi. Presto mi to nedalo, sehnal jsem kleste, rozbocku vyradil, nacvakal konektory a ADSL najednou zazracne funguje. Volal jsem tedy, ze je problem vyreseny, at se s tim nezabyvaji. Na zpravu, ze to bylo rozdvojkou mi bez vahani odpovedeli: "vsak ano, rozdvojka tam nesmi byt, ta ten signal nepropusti". No dobry, skoda, ze to nevedeli driv. Pak jeste prisla takova perlicka - zpetne mi nauctovali poplatek za vyuzivani ADSL ode dne, kdy jsem telefonicky adsl objednal. Reklamaci ale celkem bez problemu vyridili a uznali, ze jsem mesic od objednani ADSL skutecne nevyuzival. ----------------------------------------------------------------------------- Oddelovac proto, ze jsem nyni jednal s O2 a to je uplne o necem jinem. ADSL cca pred mesicem zacalo padat. Kdyz uz to bylo opravdu spatne, tak jsem zkusil zavolat na techniky. Zazrak, zadne cekani ani ve 2 odpoledne a pracovnik infolinky i vedel, co ma delat. Na PC si vyjel, kdy mi presne ktery den ADSL vypadlo a na jak dlouho (to drive u CTc neslo). Slibil, ze to preda technikum. Za dve hodiny volal technik a vyptaval se na dalsi podrobnosti. Zkousel od sebe neco merit a zjistil, ze musi poslat technika ke mne domu. To bylo v patek. V pondeli volal technik, kdy muze prijet, abych ho ocekaval. Dohodli jsme se hned na druhy den. Ve smluveny cas skutecne prijel. Uz kdyz vystupoval z auta, se hrozne divil, jak mi muze 2M fungovat na takovou vzdalenost a kdyz jsem mu rekl, ze na zacatku to u nas ani nikdo nebyl zmerit, jenom to nekde na ustredne zapnuli, sel do kolen. Nejakym merakem zjistil, ze je na lince nejake ruseni, ze tam asi nekdo pustil neco spatneho. Ze s tim zkusi neco vymyslet, jinak mi snizi rychlost na 512k. Po tydnu volal, ze je u nas nekde na telefonnim sloupu, ze se hrabe v nejake krabicce a telefon chvilema nepujde. Behem odpoledne mel odladino, s druhym technikem, ktery byl proti nemu na hlavni ustredne, zjistili, ze se signal rapidne zvysil, ze je to jiz OK. A skutecne, ADSL opet slape jako hodinky. To je celkem neporovnatelne, jako kdyby stare lidi od CTc vyhazeli a nasadili nove od O2. Takze asi tak me zkusenosti. Sorry za delku :-(

Anonym (14.9.2006 10:22:56)

Ono je to totiž také tím, že v únoru probíhaly migrace na vyšší rychlost, což byl na technickou podporu hrozný nápor. Co se týče kopetentnosti, tak je to člověk od člověka, jako všude, bohužel:-(

Paulos (14.9.2006 07:18:33)

je to hruza, nejprv cekam jak blbec kdyz tam volam, veme mi to nejaky amater co mi da cislo na technickou podporu, tam volam za 16kc/min, nikdo mi to neveme a ta 5min cekani zaplatim 80kc. je to asi tak: porad si sam a nespolehej se vubec na ne, kdyz ma nekdo problem, spis si ho porad prehazuji mezi sebou , na techn. odd., na podporu pece o zakazniky, na obchodni a nakonec se stejne ho*no vyresi a kdyz pracovnik slibi ze zavola...tak to dopadne asi tak jako kdyz: milacku a kdyz si nevezmes kondom, vis urcite ze ty deti mit nebudu....ano, vim, nebudes tehotna

Vrut (14.9.2006 10:31:59)

Mají v tom bordel ja sem čekal 2 tydny a nic zavolal sem a ty jejich řeči furt ty same ješte dotět mam problemy s netem je to banda

Jarda (15.9.2006 21:40:34)

To mě tedy zaskočilo proč by do Čáslavi jel technik z Ústí? I kdyby soukromě, tak by se mu to přece nemohlo vyplatit. Z mé zkušenosti mohu poradit jen to, že kdo umí zacházet s PC si to nainstaluje, a kdo ne, ať si objedná odborníka který to udělá za něho. Instalace se u TO2 dá objednat, ale není zrovna z nejlevnějších. Jinak ty hesla jsou dnes jednotná pro všechny zákazníky a do nově prodávaných modemů budou již nastavena, takže tento problém v budoucnu odpadá.

Anonym (16.9.2006 10:21:01)

heslo by melo byt takove: 0 a vase telefoni vislo pevne linky 0xxxxxxxxx.iol.cz a heslo by melo byt 0 a vase referencni cislo platce , alespon takhle to mam ja

Brutus (16.9.2006 10:48:49)

A nebo jeste jednoduseji od 1.9 palti jednotne prihlasovani do NETu.. a to login O2 a password O2...plati jak pro nove pripojky tak pro stare stavajici.../samozrejme jen od O2/..

František (16.9.2006 12:59:57)

Na lince ADSL od TO2 lze od 1.9.2006 jako přihlašovací jméno/heslo zadat cokoli (heslo radius server neověřoval už v srpnu). Individuální přihlašovací jméno/heslo je nutné do aplikace MOJE KONTO, do e-mailové schránky (webmail/POP3/SMTP) a do webhostingu (přes FTP).

Riki (19.9.2006 22:29:01)

jsou super . Dnes 19.9.2006 v 22.hod mi po asi 35 minutách na podnikatel.lince ( 800 203 203 ) po vysvětlování , co mám za problém potvrdila operátorka na lince CELOREPUBLIKOVÝ VÝPADEK ADSL OU Tůů ( Bůůů) Problem je jednoduchý - můj router se odpojil a status je "Authentication Failure" ,tak jsem zjišťoval , jestli není chyba u mne. Ještě, že mám záložní GPRS ( ale fakt se to rychlostí nedá srovnávat ) :) :)

Radek (19.9.2006 22:33:01)

Zkusenosti nedobre se samotnym TO2, linka DSL objednana primo u O2. U ADSL jsme vzdy jejich otroci. Velmi dlouhe cekani na lince technicke podpory. I pres ctyricet minut. Na jedne z pripojek co jsem instaloval nefungoval prvotni krok - synchronizace modemu s DSL signalem. Z technicke podpory mi porad volaji a ptaji se jestli nekdo sedi u pocitace a snazi se zkontrolovat nastaveni modemu a porad ho zapinat a vypinat. Hruza. DSL synchronizace by se mela objevit bez ohledu na spravne nebo spatne nastavena pristupova jmena a hesla. Trva jim to velmi dlouho nez nekdo pohne prdeli aby zkontroloval fyzicky stav linky. Co dodat? I drive jsem zazil problemy zpusobene Telecomem. Byl problem mezi tenkrat Nextrou (kde jsme objednavali postupne cca 30 linek) a Telecomem. Funkcnost linky ADSL byla potvrzena, presto neslo ADSL rozjet. Trvalo mesic, nez Telecom spravne nastavil a zprovoznil linku (to se mi stalo na cca 2 linkach ze 30). Tezko pri tomto poctu hodnotit, clovek si pamatuje spis ty problematicke instalace i kdyz jich je mene. Kdo je spokojeny se vetsinou neozve ze :) No ale ty ostatni instalace zase na prvni zapojeni O.K. Zaver - kdo podporu nepotrebuje je happy. Kdo ji potrebuje a jedna se jen o nastveni, docka se. Kde je ale skutecny problem a vyzaduje to asistenci techniku, pak je ouha.

Crifodo (21.9.2006 19:41:08)

Tak dnešního dne (21.9) uplynulo 14 dní od stížnosti na nedostatečnou funkčnost linky technické podpory. Na stížnost/dotaz poslaný té oxidující "Ou tů" prostřednictvím jejich webového formuláře na http://www.cz.o2.com/fixed/cz/kontakty/napiste_nam/index.html?theme=39 se za čtrnáct dní nikdo neobtěžoval odpovědět, dokonce ani potvrdit příjem. K čertu s takovou společností...

Anonym (21.9.2006 23:35:23)

Proc by se mel nekdo zabyvat debilem? Na kreteny kaslou vsude, tak drz hubu a vrat se zpatky do Bohnic.

Crifodo (22.9.2006 11:08:54)

teď mazej do školy a tam buď hodný a až se vrátíš, místo žvanění na webu napiš stokrát větu "Nemám blít bezobsažnosti do diskusí a ještě k tomu jako anonym" :)

Crifodo (22.9.2006 11:39:16)

V poradku, od ted tu budu vsude blit kraviny jako Crifodo, kdyz to chces, mas to mit

Radek (19.9.2006 22:38:58)

Jeste jedna vec - pokud musi jiny poskytovatel vyuzivat technologii O2, muzes se dostat do tech samych problemu jako v mem predchozim prispevku. Pak "temer" nezalezi jestli je DSL od O2 nebo od nekoho jineho (od preprodejce). Jini poskytovatele (preprodejci) nemaji na O2 paku. Pokud maji nebo by meli jini poskytovatele vlastni technologii a nezavislost na O2, pak by to mohlo byt veselejsi. Nebo nesmis porizovat DSL ale uplne jiny typ pripojeni.

Crifodo (20.9.2006 05:06:41)

Tiscali nebo Novera jsou asi v závislém poměru vůči tomu oxidujícímu hegemonu, u ČRa bych to tak jednoznačně neviděl, protože nějaké přenosové technologie mají taky a možná ne právě špatné. Samozřejmě záleží na jejich vzájemných vztazích a strategii, do které nemám šanci vidět a ani mě nezajímá, důležitý je pro klienta výsledek. Obecně mám zkušenost, že každý poskytovatel se chová slušně, dokud je ve stadiu rozvoje a nabírání zákazníků. Když už zákazníci nepřibývají a naopak je vytvořena bezkonkurenční závislost, situace je jasná. Asi jako u ČEZ nebo RWE:) Čekání na linku 40 minut je naprosto mimo jakoukoliv debatu, k tomu se vůbec nedá nic říct!!!