Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Poskytovatelé > Volný.cz odstoupení od smlouvy

Volný.cz odstoupení od smlouvy

marek (20.1.2009 21:08:44)

Chci ted zrusit telefonní linku a ADSL protoze jsem se dozvedel, ze v nasem baraku je UPC. Za linku platim 400,- mesicne a za internet u volny.cz 713,- Kč mesicne. Kdyz jsem se na jejich zakaznicke lince ptal, co obnasi internet zrusit, rekli mi ze musim zaplatit 1300 Kč jako poplatek za zruseni sluzby, coz je pekna nehoraznost, vzhledem k tomu ze jim platim rozhodne vic jak dva roky. nevite, jestli na to maji ty hajzlove pravo? nemate s tim nekdo zkusenost?

Vladimír (21.1.2009 21:36:39)

Volný funguje pouze pokud funguje. Pokud ovšem řešíš nějakou reklamaci nebo odstoupení od smlouvy, zjistíš jak firma jedná. Proto VOLNY ADSL NIKDY VÍCE!!!! Řeším podobný problém, měl jsem internet bez závazku. Po deaktivaci pevné linky mi VOLNY stejně učtuje 713Kč i když mi prakticky nemůže a neposkytuje žádnou službu. Na arrgumenty že pevnou linku nemám, tudíž mi nemůžou poskytovat služby které si učtují neslyší. Melou furt dookola, že oni mají službu aktivní!! Poslal jsem reklamaci vyučtování a poslal na prošetření na Český telekomunikační úřad.

P.C. (7.3.2009 21:12:56)

Ale to opravdu vypadá na překážku na straně odběratele, za kterou Volný neručí... Ovšem byl-li už internet bez závazku (předpokládám, že závazek se týkal minimální doby užívání), pak by měla stačit normální výpověď se sjednanou výpovědní lhůtou. Mně daleko víc vadí nekvalitní linka, se kterou se v podstatě nic dělat nedá.

Flavius (8.3.2009 21:23:21)

Mozna to tu neni uplne na spravnem miste ale reknu vam jak jsem rusil v lednu tohoto roku sluzbu u TISCALI ČR respektive nove u TS-DATA. Na nekolikerou zadost jestli mi s 2 Mb zvýší rychlost na 8 Mb mi bylo receno, ze se musi zmenit smlouva a puvodni platbu 396 Kc s DPH nahradi platba nova 475 Kc s DPH, coz mi prislo velmi podivne kdyz s rychlosti 512 Kb na 2 Mb se to obešlo bez změny smlouvy nehlede na datovy limit 12 Gb/mesic u noveho 8/512 Mb pripojeni. Sluzbu jsem pouzival cca. 5 let. V novych vseob. podminkach uz take maji polozku zruseni sluzby ktera se na mne nastesti nevztahovala. Vypovedni lhuta byla 3 mesice kdy jsem tedy musel uhradil pokutu pri okamzitem zruseni sluzby v rozsahu 3x polovina pausalu a bylo vse ukonceno. Sleduji tu spoustu kritiky tak pridam neco pozitivního. S sluzbou od spol. TISCALI ČR jsem byl velmi spokojen, odezva, rychlost, stabilita byla z rise snů. Za 5 let nepamatuji ze by to vypadlo, tedy pokud jsem zrovna neodpojil modem sam a nebo nevypadl proud. Statistika v modemu ukazovala spojeni bez vypadku i nekolik mesicu ))) chybovost zadna. Bohuzel jim zlomil vaz jejich datovy limit ktery u temer vsech sluzeb maji nastaven velmi nízko. Za sluzby ktere mi 5 let velmi kvalitne za dobrou cenu poskytovali jsem jim i pres tuto zaverecnou neshodu podekoval.

Mára (14.4.2009 11:25:42)

TS-data nikdy více - za každý jediný den prodlení účtují 119,- Kč upomínku a za jediný den prodlení upomínky taktéž. U žádné jiné firmy jsem se s tím nesetkal. Tiscali bylo fajn, ale ty haj-zlové co to převzali - jsem rád, že jsem od nich pryč i přes jejich 1600,- poplatek za ukončení služby.

Radek (25.4.2009 10:42:28)

TS-data mi právě napsali, že poplatek za zrušení služby TS-data k 30.6.09 je 1773,- Kč. Když jsem smluovu v 5/2006 uzavíral, řekli mi, že se v případě zrušení služby po více jak 12 měsících platí poplatek cca 300,- Kč. To je panečku inflace a obrana žádná... Víte někdo, kolik času odborné firmy se za poplatkem 1773,- Kč skrývá??? Dá se výše poplatku za zrušení někde rozporovat - např. ČTÚ apod.?

Luboos (13.10.2009 13:38:32)

Dobrý den, teď již je zřejmě pozdě, ale pokud jste o poplatku za zrušení služby neměl napsáno ve smlouvě, měl jste šanci u ČTÚ uspět

jip (10.11.2009 19:35:52)

Ruším smlouvu u O2 a trochu jsem narazil . Domníval jsem se , že pro výpovědní lhůtu ( běží od 1. následujícího měsíce po dni podání výpovědi )je datum podání ( poštou ) , posílal jsem ve čtvrtek 30 . 9, ale údajně to dostali až ....takže mám prodlouženou výpovědní dobu prakticky o měsíc delší - až do 30.11. Je to tak správně ? Dík !

Pája (28.5.2009 10:25:16)

Musím jen souhlasit, služba byla velmi kvalitní, ale to, co následuje k ukončení smlouvy, už raději nikdy více. Za upomínku opravdu účtují 119,-Kč, datové limity - to je kapitola sama pro sebe, myslím, že si tímto přístupen kopou hrob.

Anonym (17.4.2009 11:50:18)

mili vladimire, a podal jsi vypoved u tveho poskytovatele internetu? pokud jsi si myslel, ze se internet automaticky zrusi pri zruseni pevne linky, tak to jsi si nabehnul, takhle to funguje s jistotou jenom u telefoniky! :-) volneho argumenty o tve pevne lince nemusi zajimat, otazkou je spise, co je ve smlouve. mozna by si se mohl domahat vydani bezduvodneho obohaceni,. protoze O2 prece musela volneho od tve linky odpojit a prestat volnemu uctovat propojeni a prave a jen to propojeni je bezduvodne obohaceni volneho, na ktere bys mohl mit event. narok :-D

JIRKA (25.1.2009 03:21:39)

NEMAJ NÁROK,PROSTĚ CHCI KONEC A HOTOVO.

marek (5.3.2009 18:18:44)

Odstoupil jsem od smlouvy a teď mi přišlo vyúčtování, je tam položka 1600,- Kč bez DPH jako deaktivační poplatek a to jsem zákázníkem několik let. Asi zajdu do tý jejich zelený centrály na žižkově a pošlapu jim tam rypáky. Volný.cz nikdy více

P.C. (7.3.2009 21:04:58)

Je ten deaktivační poplatek v nějakém ceníku nebo smlouvě? Koukal jsem na současné podmínky a ceník a tam se platí pouze za ukončení smlouvy v minimální sjednané době, případně "Při ukončení Smlouvy, zejména před zřízením nebo zahájením poskytování služby ... " (to *zejména* je tam ale hodně HNUSNÉ slovo). Žádná deaktivace se neplatí a už vůbec ne v případě dodržení výpovědní lhůty, která je teď 3 měsíce. Poplatek při nedodržení výpovědní lhůty bych pochopil. Celé znění obchodních podmínek mi však našeptává "Uteč, jen co to bude možné!". Nelíbí se mi hlavně to, že po dvouletém vazalství si ještě usurpují 3 měsíce, spousta odstavců v podmínkách je jasně namířena proti zákazníkům, kteří nemají šanci odstoupit ani při nekvalitní službě. Kde je nějaká konkurence? Na co máme spoustu úředníků, kteří by se měli starat o serióznost poskytovatelů? Nezdají se vám ty telekomunikace stále hodně socialistické?

Anonym (5.3.2009 18:28:34)

Pokud nemáte ve smlouvě, že zrušení služby je zdarma, tak na to samozřejmě právo mají. Nevím, proč by mělo být zrušení služby automaticky zadarmo, když to ISP taky něco stojí (jmenovitě vypovězení pronájmu linky u TO2).

P.C. (7.3.2009 21:19:33)

Jaké jsou lhůty a ceny pro vypovězení smlouvy s TO2? Tohle už si snad každý zákazník zaplatil za dobu minimálního využívání služby, ne? Pro Volný je to spíš cesta do hrobu. Jen co se to rozkřikne. A navíc, cena velkoobchodní nabídky TO2 je oproti cenám účtovaným koncovým zákazníkům značně nižší a nepředpokládám, že by si Volný pronajímal každý pár zvlášť.

Anonymni alkoholik (6.3.2009 11:18:04)

Bohuzel by bylo nejdrive dobre si precist smlouvu, cenik a vseobecne obchodni podminky nez zacnu nekoho obvinovat ze svoji vlastni blbosti... Pokud jste podepsal neco co Vam nyni nevyhovuje nejde to nazvat jinak nez blbosti a to Vasi blbosti... Nebo jde, ale to uz by sem nepatrilo. :)

marek (9.3.2009 15:54:56)

Nevim kdo tu koho obvinuje z vlastni blbosti, jinak jsem podepsal smlouvu u niz obchodni podminky nejsou jeji soucasti. Ty jsou uvedene pouze na internetu a jejich soucasti je i odstavec ktery rika, ze je muze spolecnost volny.cz kdykoliv jednostrane zmenit. Takze momentalne je tam napsano v jednom odstavci, ze spolecnost volny.cz ma pravo uctovat si poplatek za zruseni sluzby, kolik to je, to se nikdo nikde nedozvi, protoze tato castka neni soucasti ceniku. Takze nakonec muzu byt rad ze mi nenauctovali treba sto tisic. A co se tyka blbosti, tak tu asi muzete rozdavat, kdyz nepochopite ze tu upozornuji na vyderacske praktiky firmy volny a jejich smluvni podminky, ktere se mohou kdykoliv zmenit, aniz by jste stim souhlasili

P.C. (16.3.2009 14:58:05)

Můžeš tu, prosím, ocitovat odstavec smlouvy, ve kterém se píše o poplatku za zrušení? Není to náhodou jen při nedodržení min. doby užívání služby, který už jsem sám citoval níže? Ve faktuře není "Poplatek za zrušení služby", ale "Deaktivační poplatek". Píše se někde o něčem takovém? Nelze jim jen sdělit, že na takovém poplatku jste se nikdy nedohodli? Požádal jsi je o sdělení položky ceníku, kde je tento poplatek definovaný? Byla při výpovědi dodržena 3M výpovědní lhůta? A ještě jedna věc mne zaujala. Na faktuře je služba "Volný ADSL 2+". To znamená, že k takové službě musí mít VOlný jiný ceník, než ten, který je na webu.

Anonym (17.4.2009 11:45:42)

s volnym jsem skoncil vloni, kdyz se zachoval pomerne necestne, vyuzuil jsem zmeny jejich podminek, nebot zakon dovoluje v takovem pripade odstoupeni od smlouvy bohuzel u volneho jsou vycuranci jen co je pravda a nikdo na ne nemuze a tak jinou moznost nez ze zhorsi podminky, proste nenajdete, jak se jich zbavit (oni vyndali z ceniku poplatek za predcasnou vypoved a tak podle VOP ted plati 100% doplatek zbylych pausalu do konce zavazku, nehezke... kdyby to nebyla banda zlodeju a trotlu, nauctuje vam ferove naklady co dala telefonice za pripojeni LLU resp. jejich pomernou cast (tj. pomernou cast z necelych 3000 Kc)

mimo (22.3.2009 18:55:40)

Mám stejnou zkušenost, smlouvu na 24měsíců jsem si odkroutil, ještě víc jak 12 měsíců používal na dobu neurčitou, před 2 měsíci podal výpověď (to mám přímo ve smlouvě v textu), po přijetí výpovědi a ukončení služby, přišla závěrečná faktura s položkou "ukončovací poplatek" a dál už to znáte z předchozích příspěvků....

marek (16.3.2009 13:38:53)

Zde se můžete přesvědčit, co vás čeká, když půjdete k volny.cz http://img22.imageshack.us/img22/8016/lkjhh.jpg

P.C. (16.3.2009 15:12:07)

Už to asi chápu. To je poplatek za zrušení ADSL při nedodržení 3M výpovědní lůty. Pořád to vyjde levněji, než 3M platit 713,-... Pravda je, že tímhle Volný příliš mnoho kladných bodů nezíská.

marek (17.3.2009 12:06:16)

to si pochopil nesprávně. Ve všeobecných podmínkách se píše, že provozovatel má právo účtovat poplatek za zrušení služby. Toť vše. Není tam ani žádný ceník, takže ti můžou naúčtovat co chtějí. Třeba 10 tisíc.

Anonym (17.3.2009 21:34:17)

to i tento poplatek je za ukonceni smlouvy po uplynuti minimalni doby uzivani a po dodrzeni jejich vypovedni lhuty??? pokud ano, pak je to prasarna.....

P.C. (19.3.2009 21:32:40)

20. ledna jsi napsal "Chci TEĎ zrušit...", to pro mne znamená teď hned, bez výpovědní lhůty a odpovídá tomu i poplatek na březnové faktuře. Pokud bys dodržel 3M výpovědní lhůtu, tak bys zcela jistě svůj příspěvek psal někdy v listopadu a sděloval nám, že i při dodržení výpovědní lhůty chtějí nehorázný poplatek, ale nejspíš tomu tak není. Kdy jsi doručil výpověď? Pokud jsi ovšem dodržel 3M výpověď, tak platí, že máš spoustu možností obrany. Využíváš je? Třeba stížnosti na ČTÚ, Sdružení ochrany spotřebitelů, posílej reklamace do Volného, nezaplať se zdůvodněním, že taková položka není v ceníku atd. Volný tohle fórum občas čte, ale spíš se (ne)vyjadřuje k technickým otázkám. Každopádně platí, že 3M výpovědní lhůta po 24M vázací době je svinstvo a nejvíc to asi vadí uživatelům, kteří nedostávají službu v dostatečné kvalitě a zvlášť v případě, když s tím Volný nic nedělá...

Anonym (17.4.2009 11:41:42)

podej vypoved v 20 mesici uzivani s platnosti k datu vyroci, pak nebudes platit nic... cekat az na 24 mesic je blbina od volneho rychle pryc, take me nas... ale dal jsem jim vypoved z duvodu zhorseni smluvnich podminek a nazdar, sice to zkusili me dat inkasni firme, alee ta utrela suche z nosu

P.C. (26.3.2009 14:08:29)

Oznámili mi, že deaktivační poplatek je účtován při výpovědi před minimální dobou užívání a cena je individuální dle doby výpovědi a technologii, na které je služba provozovaná. Tak kdo z vás dvou tady lže? Je ovšem pravda, že každá změna služby znovu startuje minimální dobu užívání, což je do nebe volající a Volnému to způsobí odliv klientů.

mimo (8.4.2009 11:56:03)

Myslým, že lžou na Volny, až tomu sami věří. Abych tenhle spor dotáhnul ke zdárnému konci sháním jejich obchodní podmínky, které vydali s účinností od 1.3.2008. Pokud je někdo máte moc prosím zašlete mi je. Dík mimo

P.C. (8.4.2009 21:08:45)

Je pravda, že na té jejich hotline jsou trochu mimo, onehdá tvrdili, že závazek je při změně smlouvy jen 12M, ale než s nimi chodit do nějakého sporu, nechám to vyhnít, přes den to běží obstojně, takže, budu-li mít na to náladu, trochu je zprudím, nechám je povolat technika, aby zjistil, proč to večer vypadává a nakonec, nezmění-li své podmínky k lepšímu, budu hlasovat nohama. Ve městech se dá sehnat dostatečně dobré připojení od kohokoliv, na vesnice je houfně zaváděn 5G bezdrát a nějaký Volný nám bude volný. Staré podmínky sice nemám, ale doufám, že napíšeš, jak se situace vyvíjí.

Anonym (18.4.2009 12:12:52)

Takže odpověď od Volného je tu : reklamace se neuznává, ukončovací poplatek je účtován oprávněně. To je myslím důležitá informace pro všechny budoucí možné zákazníky, aby s Volný a.s. neuzavírali žádný smluvní vztah! A ty stovky a tisíce stávajících zákazníků to při ukončení smlouvy pěkně natvrdo zaplatí! škoda, že sem nejde vložit obrázek, tomu kdo by mi snad nevěřil pošlu scan té "vyřízené reklamace" na mejlík.

P.C. (19.4.2009 15:20:54)

Obrázek netřeba. Ale psal jsi, že to dotáhneš do konce, takže se obrátíš na soud? Třeba soud uzná, že změna parametrů služby nepřerušuje minimální dobu užívání, která u tebe jednoznačně nedoběhla, protože bys jinak nesháněl podmínky platné od 1. 3. 2008. Problém je ovšem v tom, že to prodloužení zákazníci podepíšou. Vzhledem k tomu, že u Volného jsou pěkní šejdíři a snaží se zákazníka odrbat, držím palce a od Volného za čas prchám.

mimo (24.4.2009 12:27:40)

nerozumím, jak změna parametrů? jak nedoběhla smlouva? Nic z toho jsem nedělal, naopak skoro rok přetahuji nad původní sjednané 2 roky! ale od 1.3.08 byly změněné obchodní podmínky, které jsem si tenkrát nestahnul z netu a oni mi je samozřejmě neposlali, jen v jedné faktuře bylo pod čarou napsáno, že začínají platit. Takže jsem podal výpověď v době platnosti těchto podmínek, jejichž text dosud neznám (dnes už ovšem platí zase jiné, od 10,3,2009). Proto těžko se soudit, když nemám podklady, a je blbost se soudit kvůli 1600,- Kč , prostě vyjde levnějc to zaplatit. Ale je také třeba o tom informovat všechny potencionální zákazníky, aby na smlouvu s Volny dávali velice dobrý pozot!

P.C. (6.5.2009 18:55:46)

Změnou parametrů jsem myslel navýšení rychlosti, ale k tomu asi nedošlo. Teď se nejsem jistý, ale nemělo by náhodou platit, že obchodní podmínky měnit bez souhlasu zákazníka nelze? A v případě, že zákazník nesouhlasí, může bez sankcí od smllouvy odstoupit? Je ovšem docela možné, že stále platí původní podmínky (což asi neplatí) nebo též, že mlčení znamená souhlas ze změněnými podmínkami. A pořád žiju v domnění, že sankce je za nedodržení výpovědní lhůty. Je to tak?

Bývalý zákazník Volného. (24.4.2009 14:30:11)

Ahoj,přestěhoval jsem se a rušil jsem volného,pro časté výpatky a nedokončenou reklamaci mi odpustiliv jakékoliv sankce,což jsem se divil!!!Tak si myslím že nejsou až tak špatní a dá se s nimi jednat.Asi záleží na lidech,kdo to zrovna řeší.Já jsem maximálně s jejich jednánim spokojen.

Petr (11.5.2009 22:02:13)

Já mám starou smlouvu u volnýho, zhruba 3 až 4 roky starou. Ve smlouvě mám výpovědní lhůtu jeden měsíc od prvního dne měsíce následujícího po podání výpovědi. Chtěl jsem smlouvu v brzké době vypovědět, ale po přečtení tohoto fóra nevím, jestli se na mě vztahuje výpovědní lhůta 3 nebo 1 měsíc? Budu muset platit deaktivační poplatek?

P.C. (17.5.2009 15:45:37)

Hmm, pěkné. Nás by spíš zajímalo, co na to Volný, tak to sem potom, prosím, napiš.

janickam29 (31.10.2009 22:23:40)

Ahoj lidicky, mam take dotaz. Mam volneho uz dlouho, ale bohuzel jsem jako vetsina naletela na zmenu rychlosti a tim znovu se zavazkem na 24mesicu. Ale uz jich mam take dost. Platime 713 mesicne a obcas to vypadava, je to jen na par vterina, ale napsany mail vam to nevrati. Taky se to pekne zpomaluje. No nic, vim o tom daktivacnim poplatku a je to svinarna, ale radsi bych zaplatila to, nez 100% vsech mesicnich pausalu za predcasne zruseni. Nevite, jestli nahodou Volny take nemuselo zmenit obch. podminkyjako O2? Vysel totiz novy zakon a O2 tomu prizpusobilo obch. podminky, takze pri predcasnem zruseni zaplatite jen pomernou cast zriz. poplatku a kdyz se stehujete linka se vam bezplatne prekolopi na novou adresu. Kdyz jsou volny machri na zmenu podminek, proc je taky tak nezmeni, pro nas vsechny by to tak platilo take, ne? Nemate nekdo nejakou cerstvou zkusenost? Jsou to fakt svine a ja chci radsi k O2, tam je zruseni jednodussi a ceny jsou ted lepsi. Poradte jak t Volneho pryc :( Nam zbyva bohuzel jeste 12 mesicu.

Honzík (14.12.2009 16:47:29)

Volný teď mění obchodní podmínky, je možné tedy možné odstoupit od smlouvy (zrušit službu) bez placení poplatků, i když mi ještě neskončila smlouva?

P.C. (14.12.2009 22:42:35)

Už v předchozích podmínkách bylo napsáno, že platí do vydání nových... Takže asi nic. A je to od Volného pěkné vydřidušství. Doporučuji odejít jinam. Takže to máme 24m povinná doba, POTOM můžeme podat výpověď s výpovědní lhůtou 3 měsíce... A ještě nám naúčtuje odpojovací poplatek - vše je v obchodních podmínkách. Cituji z podmínek: Účastník je oprávněn vypovědět Smlouvu nebo jednotlivou Službu písemně... po uplynutí minimální doby užívání Služby z jakéhokoli důvodu nebo bez udání důvodu; výpovědní lhůta činí 3 měsíce a počíná běžet prvního dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla výpověď doručena Poskytovateli. Výpovědí Smlouvy není dotčena povinnost Účastníka uhradit Poskytovateli náklady dle 4.14, veškeré dlužné částky, ani odpovědnost za případnou škodu. 4.14 říká: Při ukončení Smlouvy, zejména před zřízením nebo zahájením poskytování Služby, nebo v případě její změny, je Účastník povinen Poskytovateli nahradit náklady na Poskytovatelem již vynaložené práce a úkony související se zřízením, změnou či zrušením poskytování Služby, včetně všech nákladů souvisejících s poskytováním Služby dle původní Smlouvy a náklady spojené s případným odinstalováním Technického zařízení.