Do diskuse momentálně není možné vkládat příspěvky. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Diskuse > Poskytovatelé > Pomalé ADSL od Telecomu

Pomalé ADSL od Telecomu

Marek Kořínek (30.3.2005 01:06:50)

Po dvou týdnech neustálých problémů s "rychlostí" odesílání pošty (objektivně naměřená rychlost odesílání 1,3 kb) , kdy jsem několikrát denně volal na infolinku Telecomu a kde mi nebyli schopni nijak pomoci nebo kdy se očividně snažili pouze předstírat, že o žádných problémech nevědí, jsem se rozhodl napsat otevřený dopis. Zde je jeho plné znění: Dobrý den, píši vám proto, že jsem momentálně na pochybách, zda mám i nadále používat službu Internet expres, nebo zda ji mám okamžitě přestat platit a zároveň se obrátit na obchodní inspekci nebo přímo na Ministerstvo informatiky. Cítím se podveden tím, že mi služba bez potíží fungovala jen první měsíc po jejím spuštění, v poslední době je již linka natolik pomalá, že je pro moji profesionální činnost naprosto nepoužitelná. Nemohu totiž pomoci služby Internet expres například ani odesílat poštu s přílohami, což je věc, která patří k mé každodenní činnosti, musím odesílat smlouvy mých klientů na centrálu a v pro tuto činnost potřebuji naprosto spolehlivou linku. Pokud tato závažná závada nebude odstraněna během dnešního dne, budu nucen učínit příslušné kroky, jak Telecom přinutit plnit minimálně to, co slibuje ve svých reklamách. Že nejsem sám, kdo si na "kvalitu" připojení ADSL stěžuje, dokazují tisíce příspěvků v diskusích na internetových servrech. Jsem sice jeden z tisíců nespokojených, ale jako jeden z mála mám odhodlání se s tímto stavem nesmířit. Nepatřím k "puberťákům", kteří používají internet ke své zábavě. Pořídil jsem si připojení ADSL jako můj nezbytný pracovní nástroj, nutný k mojí obživě, a proto budu nekompromisně vyžadovat jeho bezchybnou funkci. Jak píši, dávám poslední lhůtu k odstranění problému do dnešních 12.00 hod. středoevropského času. Po této hodině zkusím odeslat dokumenty e-mailem. Pokud odeslat nepůjdou nebo bude jejich odesílání neúměrně pomalé, podniknu příslušné kroky a nebudu váhat iniciovat třebas i hromadnou žalobu pro všechny klienty oklamané reklamní kampaní. Tato akce může skončit i na Ministerstvu informatiky nebo i u Evropského soudu a to s velmi těžkými následky pro Telecom jako poskytovatele internetu. Toto píši jako otevřený dopis, jeho kopii zveřejňuji rozesíláním po internetu. Dne 30.3.2005 Marek Kořínek, Šárka 3, Prostějov

Anonym (30.3.2005 08:56:13)

A co brouci a jiná havěť v počítaci , používáš antivir ...firewall ...?

Sergey (30.3.2005 10:21:00)

Jo taky si myslím, že má v PC nějaké breberky. Nemohu si ještě odpustit několik poznámek k otevřenému dopisu: 1) vyhrožovat, že chcete okamžitě přestat platit vám váš problém nevyřeší, Telecom Vás jednoduše po nezaplacení odpojí 2) přímo na Ministerstvo informatiky si klidně stěžujte, nebo pošlete stížnost na "lampárnu" výsledek bude stejný :) 3) Dávat někomu ultimátum v řádu několika hodin je také směšné, to si můžou dovolit obrovské firmy, které platí Telecomu za služby statisíce měsíčně a mají s ním tzv. SLA smlouvu. 4) a to hlavně bych doporučil si zkontrolovat, jestli není závada na vašem "přijímači", poněvadž z vašeho příspěvku jsem odvodil, že asi nejste v počítačové problematice příliš zběhlý.

Marek (30.3.2005 15:23:24)

Být vámi, neodvážil bych se používat tyto formulace Pracoval jsem dříve jako správce sítě a vím o čem hovořím. M.K.

Sergey (30.3.2005 19:34:54)

Proč bych se neměl odvážit používat tyhle formulace? Je na nich něco urážejícího? Možná jsem se sekl v posledním bodě a v problematice se vyznáte, pak ale určitě ze své práce správce počítačové sítě jistě víte, že služba Internet Expres je sdílená, negarantovaná a je určená pro domácí uživatele. Za garantovanou linku s plným servisem 24/7/365 se platí několikanásobně více.

M (30.3.2005 20:22:09)

Já od služby ADSL nechci zázraky, ale pouze jen a jen obyčejnou funkčnost. Nechci žádnou vysokou rychlost, chci pouze a jen to, aby mi jeden mega uploadem prolezl alespoň v čase do 15 minut. A to si myslím, že nechci po ADSL od Telecomu nic nemožného. To znamená, že bych chtěl alespoň takovou rychlost uploadu, jakou jsem měl kdysi dávno na vytáčeném připojení 33 kb/s. Dial upem mi maily odesílat šly a nemusel jsem si na to natahovat budíka na dvě hodiny v noci, kdy ostatní již spí.

Doc (30.3.2005 20:25:35)

Než se to tu zvrhne někam jinam, rád bych připoměl, že kopat bychom se tu neměli navzájem. Kopat bychom měli tlustou zadnici Českého Telecomu. Možná i proto, že v okolních státech EU je dnes ADSL běžné v rychlostech kolem 8Mbit download s mnohem vstřícnějším FUP za 20 Euro. A to nemluvím o ADSL+, balíčcích TV, VoIP a dalších službách pro zákazníky... Tím chci říci, že se má podobná snaha cenit, než se jí hloupě a švejkovsky vysmívat.

Keram (2.4.2005 11:10:23)

Já bych se odvážil! A šel bych ještě dál. Moc tě to nepoznamenalo!

neo (30.3.2005 12:30:36)

Jak to tak čtu tak spojení jako "profesionální činnost", "naprosto spolehlivou linku" a "pracovní nástroj" bych rozhodne nespojoval s ADSL kde jsou minimální garance... To je jako bych si koupil boty od vietnamců a po roce je žaloval že se rozpadaj :-)

Anonym (30.3.2005 13:23:41)

Tak takovy jako ty, fakt miluju, mozna si sem uz volal se slovy, jak antivir, jak naposled aktualizovan, to mate snad vedet vy... Otazka tedy je, jestli tam neco nehnije. Taky by se bodlo info jakyho klienta postovniho pouzivas. vime o tom ze v nekterejch se da nastavit rychlost odesilani posty?

Marek (30.3.2005 15:26:58)

Na anonymy běžně neodpovídám, je slušnost se podepsat, když už někoho napadám, měl bych si zjistit koho. Ale s tímto na mne opravdu nechoďte, asi jste si mne s někým spletl !!! A vím, o čem mluvím. Breberky máš možná ty, ale v hlavě !!!

Ladislav (30.3.2005 15:56:21)

pracuji také v Prostějově Průmyslová ulice mám Optimál 1024 a jede to OK poštovní klient : MS Office Outlook 2003

Anonym (30.3.2005 16:08:50)

Problém je v tom, že služba by měla být funkční pro všechny standardní poštovní klienty, nikoli jen pro některé. V tom případě je to chyba technologie. Anebo je chyba v něčem jiném. Dnes byl zde technik od Telecomu, napřed telefonoval svému šéfovi, potom zapnul notebook do sítě a snažil se mne přesvědčit, že měřák ukazuje standardní rychlost. Opravdu, ukazoval. Po skončení měření šel telefonovat opět svému šéfovi. Než s ním dohovořil zkusil jsem odeslat přichystaný cca jednomegový mail. K mému překvapení najednou odeslat šel. Moje radost netrvala nadlouho. Po jeho odjezdu se již rychlost uploadu vrátila na výchozí úroveň, tedy cca na 1,2 kb/s a další maily jsem již neodeslal. Je tedy vidět, že Telekoumáci dovedou linku zpropustnit alespoň na půl hodiny jejich měření, aby mi dokázali, že je u nich vše O.K. Jak tady čtu dohady o "breberkách" apod., tak se jen hořce usmívám nad naivitou těch pisálků. Mimochodem, v noci mezi 02 až 05 hod. zřejmě v počítači "breberky" nemám, protože to běží normálně. Ale já jsem si neobjednal službu, na které bych mohl pracovat jen v pozdních nočních nebo spíš ranních hodinách a Telecom v reklamách také neuvádí, že Internet expres funguje jen od 02 do 05 hod. Nebo snad ano a já jsem si toho v reklamách nevšimnul?

Nargon (30.3.2005 17:42:45)

Hm tak ty dva casy mi neco pripominaji :) Je to cca stejna doba kdy neni u nextry ve fupu (druha fronta) agregace patrna. A jede to taky bezvadne. Jen bych se chtel zeptat jestli se ta rychlost skokem zmeni pri uderu 2. hodiny nebo jestli se pozvolna zrychluje uz od cca 11ti hodin. Pokud je to agregaci, tak to jak volal sefovi, tak sef ti na okamzik mereni agregaci vypnul aby bylo videt ze to linkou neni. Po zkonceni mereni ti agregaci opet zapnul, aby te vratil tak kde jsi byl.

TomM (2.4.2005 03:01:43)

Mno, já bydlím též v pv a down je podle rychlost.cz 417kb/s a up je 106kb/s (tzn.13kB/s), s mejly problém nemám a pingy na seznam sou okolo 30ms. dalo by se říct, že z nějakého důvodu nepociťuji agreagaci. mám i broadband 512/128. takže na tom by ta žaloba mohla stát :)

Anonym (30.3.2005 16:37:21)

"Tato akce může skončit i na Ministerstvu informatiky nebo i u Evropského soudu a to s velmi těžkými následky pro Telecom" - boze muj, naivita lidi je proste bezbreha, zde po precteni toho dopisu mam vazne pochybnosti zdali je dotycny zcela dusevne zdrav..

M (30.3.2005 17:23:07)

Bezbřehá naivita, ale u toho, kdo o tom pochybuje. Zřejmě nechápeš, že máš co do činění s člověkem, který již u Evropského soudu není žádným nováčkem a má zde již za sebou nějaký ten proces a nějaké další před sebou. Bezbřehá naivita obohého občánka, který si myslí, že jsou všichni ubozí a bezbranní jako je on sám.

Anonym (30.3.2005 18:26:56)

Podle vyjadreni Ministerstva informatiky nejsou v normach EU parametry od kterych lze odvijet ze jde skutecne o xDSL.Na rovinu priznavam ze ja sam jsme to nehledal,ale v tomhle jim verim protoze kazdy vi jak xDSL vypada a hlavne trh by okamzite spolecnost ktera by poskytovala sluzbu na nasi urovni okamzite pohltil.To znamena ze u E. soudu se neni o co oprit snad jedine o to ze kvalita xDSL je vseobecne znama a od toho se pokusit odvijet dalsi.

Nargon (30.3.2005 17:54:32)

No peknej meil. Ale muzete rovnou dat vypoved. Jak pisete :"Pořídil jsem si připojení ADSL jako můj nezbytný pracovní nástroj, nutný k mojí obživě, a proto budu nekompromisně vyžadovat jeho bezchybnou funkci." Chtit po sluzbe s agregaci 1:50 a bez jakekoli garance bezchybnou funkci je nemozne. Od toho tu jsou garantovane linky za X tisic mesicne. P.S. jak jsem psal v jinem topicu, tak by to mohl byt projev agregace. A hlavne toho ze FUP telecomu nefunguje na upload. Takze ikdyz jsou lide zpomaleni FUPem a vyuzivaji P2P programy, tak upload vytezuji stale naplno. Pokud je i upload agregovan, jako ze asi jo, tak to muze klidne vypadat tak jak to vypada. A Prostejov patri pod SSG Brno, mozna SSG Ostrava, to nevim jak ma telecom zapojeny. Ale na SSG Ostrava maji problem temer vsichni uzivatele, a je dost mozne ze ted i telecom. Na SSG Brno to je asi lepsi, ale asi ne o moc.

M (30.3.2005 23:03:05)

FUP to asi v mém případě nebude, upload mi nejede bez ohledu na FUP. Ještě jsem nikdy ani nenaplnil limit dat, proto u mne ke zpomalení FUP nikdy nebyl ani důvod.

q (30.3.2005 23:21:57)

Tohle může dělat i modem nebo PC, zkus jiný PC a modem.

M (31.3.2005 08:23:55)

Modem byl přezkoušen na zkušebním zařízení a je v pořádku, problém je stejný, i když zapojíme jakékoli jiné PC na tutéž linku. Mimochodem, již zde bylo psáno, že mezi 02 až 05 hod. v noci nebo nad ránem jede vše O.K. Kdyby všichni pořádně četli vše, co zde bylo psáno, tato zbytečná otázka se zde ani nemusela objevit.

q@q.cz (31.3.2005 09:01:43)

Telecomákovy to u tebe fungovalo, a to bylo zcela jistě mimo uvedenou dobu, a tobě po opětovnem připojení též, to že modem fungoval na zkušebním zařízení ještě neznamená že bude fungovat na konkretnim PC.Skus taky jinej modem na teto lince(jinej typ modemu). Co týče té narážky, že nečtu vše, tak jsem si všechno přečet, a zjistil že ti to beželo krátce po zapnutí i behem dne.(viz tvuj příspěvek pod: Anonym 30. března 2005 v 16:08)

M (31.3.2005 20:55:12)

Mohl sis přečíst, že to běželo na mém PC, ale pouze po dobu, kdy byla zřejmě vypnutá agregace a to na telefonickou žádost technika. Chtěl dokázat, že to běží, proto nechal na dobu měření vypnout agregaci. Krátce po jeho odchodu agregaci zřejmě znovu nechal zapnout.

kov (31.3.2005 22:40:46)

Ctu tady upload ale nikde nevidim jaka je to varianta IE a kolik ti jede download, pokud ti jede v poradku pak je to divne. mer na rychlost.cz tam uvidis down/upload/ping, ale to je jako kdyz radi vejce slepici kdyz jsi pracoval jako spravce p site.

Nargon (31.3.2005 12:07:30)

Ja nerekl ze jste zpomalej Fupem, podle me jste zpomalen Agregaci. Ikdyz to by asi nadavalo mnohem vice uzivatelu z vaseho okoli.

M (31.3.2005 20:56:15)

Většina uživatelů více stahuje než odesílá, proto si takového omezení ani nevšimnou a proto nenadávají.

neo (31.3.2005 08:49:11)

A nahlásil jste ten problem vubec na tech. podporu. popř. snažil jste se nejak vubec tento problem řešit jinak než papírově :-) ??? doposud tu o tom není jediná zmínka..

Anonym (31.3.2005 10:34:03)

jj Neo byl tam technik promeril linku.Ono je to taky v pristupu vetsina lidi si neuvedomuje ze technik za nic nemuze a jste li na nej byt nevedomky neprijemni tak jaky ma duvod udelat vic nez podle internich predpisu musi.

Anonym (31.3.2005 20:59:47)

S technickou podporou si telefonujeme několikrát za den již dva týdny. Kdybyste dobře četl, určitě by se taková nejapná reakce tady nemohla objevit.

neo (1.4.2005 09:56:24)

nevím co je nejapná reakce, je sice napsáno že jste volal na infolinku, ale ta podle me neslouží k řešení problemu... k tomu je snad tech. podpora, helpdesk atd .

Anonym (1.4.2005 14:34:40)

Neo tam uz se dostanes jedine prez info linku ne jako driv ze to vecer vzal technik a oba jste vedel o cem mluvite.