Obecná diskuse

Diskuze na obecná témata týkající se počítačů a internetového připojení.
Přečtěte si, prosím, pravidla diskuze.

Jan (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
11.01.2010, 23:57
VDSL
Na chodbe jsem dnes nasel papir, ze nas dum spada do testovaci oblasti VDSL, a kdo ma zajem bezplatne se podilet na testovani teto technologie, ma napsat na email, ktery tam O2 uvedlo. Muj dotaz zni - zkousel to uz nekdo? Blby je, ze zrovna nemam aktivovanou pevnou linku (nepouzivam), tak predpokladam, ze bych si ji asi musel poridit, jinak nemuzu testovat..
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
03.02.2010, 12:21
RE: VDSL
objednal sis to VDSL nakonec?
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
26.01.2010, 12:29
RE: VDSL
tak se zda, ze vic o VDSL v CR se toho nevi?
 
 
Petereček (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
21.01.2010, 20:47
RE: VDSL
super ... pro pár lidí v republice je dostupné to co v jiných sítích už několik měsíců nebo i let ... taky jsem byl u O2, taky jsem na ně nedal dopustit když internet spadl třeba jednou za rok na deset minut .. ovšem při přechodu na slavné ADSL2+ s velkým boomem jsem byl donucen koupit si nový router, abych mohl jet na ADSL2+, říkal jsem si super, pak mi bylo oznámeno že u mě z 3 Mbit upgrade na 6 Mbit nepůjde .. tak jsem chvíli setrval na nastavených 4 Mbit, v reálu 3,1 Mb/s, maximální propustnost .. a pak www.sychrovnet.cz ... za 500 12 Mb/s down .. 2.5 Mb/s up ... pingy pod 10 ms na nix a noční rychlost 12 Mb/s down 6 Mb/s up ... teď jsem dal levnější tarif 10 Mb/s za 400
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
22.01.2010, 14:51
RE: VDSL
jenze to je porad dokola - sychorvnet.cz je sice mozna super lokalni poskytoval - za ty ceny co tam nabizej bych klidne byl i velkorysejsi a objednal si u toho vaseho ISP klidne i 2 ty denni 14Mbity resp nocni 16Mbity, ale tady v te oblasti Prahy proste rozumna wifi nebo jeste lip optika neni, takze na VDSL cekam jako na smilovani.
 
 
Peterečekk (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
23.01.2010, 02:03
RE: VDSL
já se právě divím protože když se řekne Praha a internet dohromady tak se vybaví optika rychlosti nad 50 Mb/s za pakatel
 
 
anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
08.01.2011, 11:43
Re:
To bohužel není vůbec pravda. Já sice patřím k těm šťastnějším, mám na Žižkově v domě UPC, a to tu není žádné sídliště, ale prostě jen bloky baráků.
Ovšem když jsem přítelkyni, která bydlí na Smíchově, 3 zastávky od Andělu (kdo se vyzná, řekl by si, že celkem moderní lokalita)hledal alternativu za O2, tak jsem překvapivě vůbec nic nenašel. Optika se nekopala, ze všech WiFi poskytovatelů mi odepsali, že se adresa nachází ve stínu signálu, a ADSL je vážně mizerné. Celkem smutné na Prahu 5, 10 min cesty do centra
Kdejaká vesnice je na tom mnohem lépe....
 
 
Fang (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
23.01.2010, 14:46
RE: VDSL
To není tak pravda, uvedu příklad Praha Vysočany sídliště Rubeška 1 a Rubeška 2 - poskytovatel firma Developtech , nejvyšší možná rychlost 6/6 Mbps za 1500 kč , Telefonika zde nemá kabely , UPC pouze přes ulici , wifi nepoužitelné.
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
23.01.2010, 15:44
jj
ano i o tehle lokalnich pruserech jsem slysel... a je to hodne smutny... holt moznosti pripojeni jsou pri nakupu nemovitosti taky parametr at se to nekomu libi nebo ne...
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
23.01.2010, 14:15
RE: VDSL
ano, za predpokladu, ze bydlite v panelaku nebo v podobne oblasti s extremne hustym osidlenim. Pak mate obrovske rychlosti za pakatel.
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
17.01.2010, 10:51
RE: VDSL
tak O2 opravdu testuje VDSL, zatím je po cele ČR 7 VDSL ústředen, a testuje to na svych zaměstnanich a vybranych panelacich... takže kde nedostal letaček tak to nemusí zkoušet ani. rychlost je až 40M na download ae to je jenom tak 50 metrů od ústředny. testuje se to už přibližně půl roku
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
18.01.2010, 02:56
RE: VDSL
no tak uvidime, kez by to dali rychle do komercni nabidky - skocil bych po tom hned (za predpokladu, ze cena bude umerna rychlosti v porovnani se soucasnou nabidkou ADSL => ten 40Mbit by nemel stat vic nez cca 2000Kc bez DPH)
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
18.01.2010, 09:53
RE: VDSL
je prej krize takze on mi rikal ze to tak rychle nebude. že prej O2 nema prachy :D:D
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
18.01.2010, 11:31
RE: VDSL
trh je internetem docela nasycen - kdo chtel, tak uz ho davno ma - kolac roste jen velmi pomalu s cim se da pracovat jsou podily pripojek a tady ma VDSL oproti bezdratu sanci - kazdemu ten 20-40Mbit muze dat kdezto bezdrat tezko - i ty nejlepsi 5Gigove obvykle nedaji vic nez tech circa 30-40Mbit, ale agregovano pro vsechny!
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
18.01.2010, 11:45
RE: VDSL
něco na tím že na trhu je už dost hráču bude, ale tady jde spiše o nasazení nové technologie, prostě technologicky vývoj. nechtěji tahat optické vlákna tak se snažijou vymáčknout na krátke vzdálenosti něco lepšího. jde o to že neposkytuji jenom net ale i TV a tam pokud chtěji HD programy v lepším rozlišení tak musí zrychlit.
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
18.01.2010, 13:03
RE: VDSL
Ehm... technologický vývoj? Že by se zase opakovala situace, kdy ve zbytku evropy měnili ISDN za ADSL a tady v čr se s neuvěřitelným halo za neuvěřitelné ceny tlačilo ISDN? Pokud je mi známo, tak VDSL(2) je už pár let na světě a krom asie se snad nikde pořádně nerozšířilo, protože na delší vzdálenosti (řádově stovky metrů) je potřeba kvalitní vedení, které v čr (byť máme relativně nové vedení) kvalitní není. Nemluvě o telefonních vedeních po starých panelácích, kde jsou vůbec rádi, že se jim chytne ADSL2 na rozumných rychlostech... Ono jaksi vedení je vedení a má určité fyzikální vlastnosti a nelze z toho vyždímat nekonečno pouze příchodem nové technologie...
A než tahat nové kroucené kable, aby tam jelo pofiderní "VDSL2 by O2 Czech" tak mám asi 4 jiné více efektivní (rychlejší a levnější) možnosti... No a když tomu podle očekávání nasadí O2 šílenou cenu, tak jak je zvyklý, tak bych tady celé tohle vlákno vůbec nebral vážně...
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
18.01.2010, 18:04
RE: VDSL
s tim ISDN souhlas, ohledne toho VDSL az tak pravdu nemate - napr. ve Svedsku se tim supluji opticke pripojky a skutecne na tom nabizeji az tech magickych 100/100Mbps, ale nemusime az do Svedska napr. v sousednim Nemecku ci Rakousku se VDSL taktez pouziva doporucuji nahlednout napr. sem: http://en.wikipedia.org/wiki/Very_high_speed_digital_subscriber_line_2 . Jinak mate pravdu - nez tahat znova med to radeji optiku, ale to se zatim nikomu nechce, tak jdeme cestou snazsi - tedy vymenou aktivnich prvku...
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
18.01.2010, 22:10
RE: VDSL
Jasan, ale v tom švédsku (a taky všude jinde) maj FTTC nebo FTTB a teprve pak to tahaj na metalice přes VDSL(2) - čili vzdálenosti většinou do 100 metrů.
Náš pan O2 by to chtěl přímo z ústředny, tzn. ty vzdálenosti budou pro naprostou většinu uživatelů úplně jinde...
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
19.01.2010, 09:38
RE: VDSL
to urcite, proto zrejme ani o 100Mbps symetrichych neuvazuji ale zrejme se to zastavi (alespon pro zatim) nekde na 50/10Mbps.
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
18.01.2010, 02:57
RE: VDSL
kazdopadne dekuju kolegovi za nove info ;)
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
17.01.2010, 17:53
RE: VDSL
to "AŽ" je v případě O2 velmi důležité slovíčko :-)
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
17.01.2010, 18:46
RE: VDSL
tak tim až co jsem chtěl říct je že mi kamarad řekl že takové rychlosti dosahujou... žadne profily jako AžDSL 8 nebo 16 nemajou..
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
14.01.2010, 23:03
RE: VDSL
koukam, ze to tady docela utichlo - zadny novinky?
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
12.01.2010, 13:51
RE: VDSL
tak jsem volal na O2 a nikdo se k nejakejm informacim moc nemel - pokud ti domu hodili letak, tak jsi ve vyhode a reknou ti k tomu na infolince (800123456) vic se mnou se nikdo moc bavit nechtel...
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
12.01.2010, 13:34
RE: VDSL
to je zajimavy - muzes to vic specifikovat kde to hodlaji testovat? Resp. jsi z Prahy? Jako ja bych do toho sel hned...
 
 
Jan (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
12.01.2010, 18:55
RE: VDSL
Jo, Praha, ale dost casto ted bejvam mimo Prahu, takze nevim jestli by se vyplatilo si kvuli tomu porizovat pevnou linku. Kdyby to slo testovat i bez aktivace pevny, to by byla jina..
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
12.01.2010, 23:23
RE: VDSL
no a volal jsi tam? ADSL dnes muzes mit od O2 i bez pevny a nevidim duvod aby tohle byla vyjimka.
 
 
Jan (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
15.01.2010, 01:22
RE: VDSL
Oni tam uvadej specialni mail, ne telefon. Napisu tam cca za tyden, spis jsem doufal, ze se tu najde nekdo, kdo ma taky v baraku letak a uz s nima komunikoval..
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
16.01.2010, 02:30
RE: VDSL
je to nova sluzba rekl bych, ze jen velmi malo lidi se po tom ptalo...
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
12.01.2010, 06:51
RE: VDSL
Testování je sice pěkná věc, ale až to spustí naostro a daj nějakou obchodní nabídku, tak to teprve začnu brát vážně :-)
Protože spolu s výpalným za telefon (který nepotřebuju) dávat měsíčně třetinu nejčetnějšího platu v čr (neplést s průměrným platem - to je nic neříkající číslo) bude asi trošku předražená záležitost, která nebude zajímavá ani pro podnikatele, kteří si dávají připojení k internetu do firemních nákladů...
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
15.01.2010, 21:10
RE: VDSL
ja bych to nevidel tak špatně... testovani podle me bude tak tři měsíce až půl roku a potom se udělá nějakej záver a v záři možná bude jejich nabidka obohacena o vdsl
 
 
Honza (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
16.01.2010, 02:29
RE: VDSL
u O2 bejva zvykem, ze ty nejvetsi "tresky" prijdou bud kolem unora (na to uz je asi pozde) anebo pak pred prazdninama - aby se to pred vanocema ulezelo a mohli to nabizet kazdymu.
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
16.01.2010, 12:29
RE: VDSL
tak zde bych polemizoval.. i navysovani rychlosti bylo az v zari.. ohlasili ho uz v srpnu ale az v zari. to vstupili do nabidky a unor... co si pamatuju ja tak to vetsinou byl duben, kveten... zrychlovani z profilu z 512kb=>2mb. .... a potom zruseni FUP
 
 
Sergey (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
12.01.2010, 16:29
RE: VDSL
Jaké výpalné máš na mysli? Už pěkně dlouho můžeš mít u O2 internetovou přípojku bez telefonu a když si připlatíš 120Kč, dostaneš 300 minut na pevné linky zdarma, což se vyplatí.
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
13.01.2010, 09:03
RE: VDSL
Nejsem si zrovna jist, jestli je zde správně rozlišeno "bez telefonu" a "bez poplatku za linku." Ten platíš dycky, pokud je linka živá a je jedno jestli na tom jede ADSL, telefon, TV nebo všechno dohromady. No jestli si to O2 už pěkně zabalíčkoval, aby z toho byla jedna cena, tak to na věci nemění vůbec nic.
Apropo, vysedávat 5 hodin u pevné linky měsíčně? Možná tak důchodci... Mě by se to nevyplatilo ani za 60 Kč.
 
 
Kossik (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
05.02.2010, 03:20
RE: VDSL
Sergey to ale řekl správně. K ceně netu už ti nic nepřibývá a místo pevné ti aktivují jen tzv. "datovou přípojku".. Aktivace bývá zdarma, měsíční paušál žádný, jen čistě za net...
 
 
Anonym (neregistrovany)
+0x
 
-0x
 
05.02.2010, 08:22
RE: VDSL
Jasně no... protože už to není poplatek za linku a poplatek za dsl, ale jeden poplatek - ve výši součtu těchto dvou... To se dalo čekat...