První oficiální český virtuální mobilní operátor se bude jmenovat Blesk mobil. Provozovat ho bude vydavatelství Ringier (vydávající stejnojmenný bulvární list Blesk) ve spolupráci s Telefónicou. I když podrobnosti budou známy až po zítřejší tiskové konferenci, leccos se ví už teď.
Byly potvrzeny spekulace z minulých týdnů, kdy se české telekomunikační zprávy věnovaly možnosti příchodu virtuálního mobilního operátora, který by trochu rozčeřil místní mobilní vody. Nakonec z řady kandidátů (kteří se možná do hry vloží později) vystupují Ringier a Telefónica, která "Blesk Mobil" pustí do své sítě.
Dnes ještě nejsou oficiálně známy ceny ani další podmínky, ale lze očekávat, že Blesk Mobil v duchu "virtuální poskytování" nabídne koncovým zákazníkům levnější služby s nižší podporou a minimem doplňkových služeb. Podle dostupných (neoficiálních) informací však Blesk nabídne jen předplacené karty, žádný paušál (což lze pochopit jako snahu o minimální provozní náklady). Aby Blesk Mobil měl nějaký smysl, musí být levnější než nejlevnější předplacené tarify Telefónicy (vzhledem k výši terminačních poplatků by optimista mohl čekat cenu volání pod 2 Kč za minutu, pesimista o něco vyšší a blížící se spíše 3 Kč za minutu -- avšak uvidíme zítra).
Dalšími firmami, které v současnosti mají jednat s třemi mobilními operátory, jsou například Tesco, UPC, GTS a Mafra. Tesco už působí jako virtuální mobilní operátor na britském, irském a slovenském trhu. Ringier nabízí telekomunikační služby stejným způsobem v Německu pod hlavičkou bulvárního listu Bild (BILDmobil), a to včetně datových služeb.
Náhlá ochota českých mobilních operátorů vpouštět do svých sítí ostatní subjekty (nebo alespoň o tom jednat) je sice překvapivá (po všech těch letech marných snah), avšak ne nepochopitelná. Dva hlavní důvody bychom mohli najít v nevyhnutelné regulaci trhu ze strany Českého telekomunikačního úřadu (otázka roku nebo dvou; velcí operátoři budou muset s virtuálními poskytovateli spolupracovat) a také v příchodu čtvrtého operátora, kterým podle všeho bude PPF (PPF Mobile Services), jediný zájemce o volné frekvence. Budou-li skupině kmitočty přiděleny, PPF slibuje levnější volání o desítky procent a také ochotu spolupracovat s virtuálními operátory.
29. 10. 2012
Autor: Redakce DSL.cz
Inzerenti žalovali LinkedIn kvůli nadhodnocování výkonu reklam a účtování příliš vysokých poplatů za inzerci...
O2 nepřetržitě pracuje na obnově sítě po ničivých povodních. Většina vysílačů už je opět v provozu a tam, kde není...
Fotbaloví fanoušci se mají na co těšit. Startuje Liga mistrů UEFA, Evropská liga a Evropská konferenční liga a...
Vodafone odstartoval novou kampaň, díky které si zájemci mohou vyzkoušet jeho služby bez závazků a za výhodné ceny.
T-Mobile přestavil novou nabídku MAGENTA TV, na kterou postupně přejdou i stávající zákazníci. Zjednodušil také...
Vodafone zařadil do své nabídky tarif Red Basic Lite. Za akční cenu 363 Kč získáte neomezené volání a SMS a 3 GB dat.