Úvod > Články > Mobilní operátoři lákají na volání za 2,50 Kč/min

Mobilní operátoři lákají na volání za 2,50 Kč/min

Společnosti T-Mobile a Vodafone začaly nabízet levnější volání z předplacených karet. Reagují tak na nabídku BLESKmobilu, u nějž lze volat za 2,50 Kč za minutu do všech sítí a posílat SMS za 1,50 Kč. Nicméně nižší ceny u konkurenčních operátorů platí shodně jen do konce ledna.

BLESKmobil, o jehož roli coby prvního českého virtuálního operátora se stále debatuje, svým příchodem na trh podstatně snížil cenu volání z předplacených karet -- na 2,50 Kč za minutu (s tarifikací 60+1, tedy za spojení se platí cena jedné minuty, případná druhá minuta hovoru se počítá již po sekundách). A jelikož jde o přeprodej služeb Telefónicy (s níž klienti de facto uzavírají smlouvu při využívání BLESKmobilu), Telefónica na toto snížení cen sama reagovat nemusela (dělí se o příjmy se společností Ringier vlastnící značku BLESKmobil).

Ostatní dva mobilní operátoři však reagovali: T-Mobile začal v televizních reklamách propagovat své volání „skoro Zadara“, kdy minuta volání do všech sítí vyjde nového zákazníka na 2,50 Kč, jedna SMS stojí 1,90 Kč a počáteční výše kreditu činí 200 Kč -- přitom tyto ceny platí jen pro nové SIM karty (za 200 Kč, částka se promítne do výše vstupního kreditu).

Podobnou nabídku učinil i Vodafone, který teď láká klienty na volání z předplacené karty „Vodafone karta bez limitu“, kde k 1. prosinci změnil podmínky tak, že hovor do cizích sítí vyjde na 2,50 Kč za minutu a 7 Kč do vlastní sítě za „nekonečný hovor“, přičemž „nekonečně“ dlouhým časem se u Vodafonu rozumí jedna hodina.

Obě nabídky mají však své ale -- jsou časově omezené, a to do 31. ledna příštího roku. Zákazníci Vodafonu pak zaplatí za minutu hovoru do ostatních sítí zase 3,50 Kč a klienti T-Mobilu pak 5,90 Kč za minutu. Než o projev soutěže na trhu vlivem příchodu BLESKmobilu jde spíše tedy jen o marketingovou akci, na kterou dva zmínění operátoři chtějí získat nové klienty, jež jsou v současnosti válcováni reklamami na volání za 2,50 Kč. Paradoxně tak BLESKmobil (O2) může pomoci ostatním dvěma operátorům získat nové zákazníky. 

3. 12. 2012

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

telekomunikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

EU obvinila platformu X z klamání uživatelů

Společnost X porušila pravidla Evropské unie týkající se online obsahu. Modrý odznak prý klame uživatele sociální sítě.

 

Sportovní speciál 2024: Kde sledovat Olympijské hry v Paříži

Olympijské hry v Paříži se blíží a fanoušci se mohou těšit na tisíce hodin živého vysílání. Kde přenosy sledovat?

 

Google mění plány, cookies v Chromu automaticky blokovat nebude

Společnost Google oznámila, že v prohlížeči Chrome soubory cookies třetích stran nakonec blokovat nebude.

Nejčtenější články

Nej.cz přechází pod O2. Co se pro vás mění?

 

Nej.cz je od 1. června součástí O2. Akvizice se týká služeb Nej.cz, Kuki a netbox. Podívejte se, co se změní pro vás...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v červnu 2024

 

Rychlosti internetu v červnu kolísaly. Podívejte se, u kterého poskytovatele jsme naměřili nejvyšší hodnoty a která...

O2 představilo letní odměny pro své zákazníky

 

O2 si pro své zákazníky přichystalo na léto řadu novinek. Nabídne jim dvojnásobek Dat naplno nebo O2 tag a repráček...