Úvod > Články > Mobilní operátoři lákají na volání za 2,50 Kč/min

Mobilní operátoři lákají na volání za 2,50 Kč/min

Společnosti T-Mobile a Vodafone začaly nabízet levnější volání z předplacených karet. Reagují tak na nabídku BLESKmobilu, u nějž lze volat za 2,50 Kč za minutu do všech sítí a posílat SMS za 1,50 Kč. Nicméně nižší ceny u konkurenčních operátorů platí shodně jen do konce ledna.

BLESKmobil, o jehož roli coby prvního českého virtuálního operátora se stále debatuje, svým příchodem na trh podstatně snížil cenu volání z předplacených karet -- na 2,50 Kč za minutu (s tarifikací 60+1, tedy za spojení se platí cena jedné minuty, případná druhá minuta hovoru se počítá již po sekundách). A jelikož jde o přeprodej služeb Telefónicy (s níž klienti de facto uzavírají smlouvu při využívání BLESKmobilu), Telefónica na toto snížení cen sama reagovat nemusela (dělí se o příjmy se společností Ringier vlastnící značku BLESKmobil).

Ostatní dva mobilní operátoři však reagovali: T-Mobile začal v televizních reklamách propagovat své volání „skoro Zadara“, kdy minuta volání do všech sítí vyjde nového zákazníka na 2,50 Kč, jedna SMS stojí 1,90 Kč a počáteční výše kreditu činí 200 Kč -- přitom tyto ceny platí jen pro nové SIM karty (za 200 Kč, částka se promítne do výše vstupního kreditu).

Podobnou nabídku učinil i Vodafone, který teď láká klienty na volání z předplacené karty „Vodafone karta bez limitu“, kde k 1. prosinci změnil podmínky tak, že hovor do cizích sítí vyjde na 2,50 Kč za minutu a 7 Kč do vlastní sítě za „nekonečný hovor“, přičemž „nekonečně“ dlouhým časem se u Vodafonu rozumí jedna hodina.

Obě nabídky mají však své ale -- jsou časově omezené, a to do 31. ledna příštího roku. Zákazníci Vodafonu pak zaplatí za minutu hovoru do ostatních sítí zase 3,50 Kč a klienti T-Mobilu pak 5,90 Kč za minutu. Než o projev soutěže na trhu vlivem příchodu BLESKmobilu jde spíše tedy jen o marketingovou akci, na kterou dva zmínění operátoři chtějí získat nové klienty, jež jsou v současnosti válcováni reklamami na volání za 2,50 Kč. Paradoxně tak BLESKmobil (O2) může pomoci ostatním dvěma operátorům získat nové zákazníky. 

3. 12. 2012

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

telekomunikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

4 z 10 Čechů dá bez problému svůj telefon do rukou cizímu člověku

42 % Čechů na koncertě nebo jiné hudební akci půjčilo svůj telefon do rukou cizímu člověku. Avast varuje před...

 

WHO: Používání mobilních telefonů nezvyšuje riziko rakoviny mozku

Světová zdravotnická organizace zveřejnila výsledky výzkumu, ze kterého vyplývá, že neexistuje spojitost mezi...

 

Virtuální realita může zmírnit strach z pavouků i tmy

Čeští výzkumníci pracují na aplikaci, která by lidem mohla pomoci zmírnit strach z pavouků a tmy. Využívat k tomu...

Nejčtenější články

T-Mobile upravil nabídku DSL internetu a MAGENTA TV

 

T-Mobile přestavil novou nabídku MAGENTA TV, na kterou postupně přejdou i stávající zákazníci. Zjednodušil také...

Tento týden startuje Liga mistrů UEFA a další evropské ligy

 

Fotbaloví fanoušci se mají na co těšit. Startuje Liga mistrů UEFA, Evropská liga a Evropská konferenční liga a...

O2 uvádí na trh chytrou televizi s předinstalovanou O2 TV

 

O2 představilo novou chytrou televizi s předinstalovanou aplikací O2 TV a vlastním tlačítkem na ovladači. Až do...