Podle toho, koho se zeptáme, tak AdTrap, vynález dvojice Chad Russell a Charles Butkus, je buď požehnáním internetu, nebo koncem informací zdarma.
Jejich krabička totiž zachycuje příval internetových reklam dřív, než nás začnou prudit na monitoru. Výrobci si při vzpomínání na začátky internetu uvědomili, že býval bez reklam. A tak pod heslem „Internet je znovu váš“ založili firmu a vynalézali tak dlouho, až dali dohromady AdTrap.
Bílou krabičku šoupneme mezi modem a router a po dvou minutách už můžeme pokračovat v krasojízdě. AdTrap vyrábí firma Bluepoint Security, což je výrobce antivirového softwaru pro mobilní aplikace.
Browsery se sice snaží reklamu nejrůznějším způsobem omezovat, ale výsledek se blíží nule. Speciální firmy trošku uberou, občas se ale ukáže, že se jim nedá tak docela věřit.
Nedávno totiž prasklo, že některé reklamy firma úmyslně pouští. A navíc si za to nechá i platit. Zatímco mrňousům firma AdBlock nabídne „puštění“ reklamy zadarmo, firmám jako Google AdBlock prostě za stejnou službu účtuje.
AdTrap je hardwarové řešení a funguje mnohem spolehlivěji, protože funguje na každé periférii, která je k síti připojená. Nejenže „vymaže“ reklamy z novin a nejrůznějších webových stránek, ale odchytí i reklamy, které v poslední době zahlcují YouTube. Úplně dokonale to zatím nefunguje, třeba portál Hulu je odolný, ale autoři pracují i na překonání urputné Hulu.
Pro někoho je investice 139 dolarů do bílé krabičky něčím mezi zázrakem a darem z nebes, protože odpadá reklamní prudění a třeba klip z posledního zápasu Manchesteru United si můžeme prohlédnout bez nezajímavé reklamy na pneumatiky.
Pro jiné je to ale zrada. Většina dnešních webových stránek je placená z reklam, takže ve chvíli, kdy je odřízneme, odřízneme automaticky firmy od pěnezovodu. Firmy samozřejmě nezkrachují, ale pokud se bude jednat o on-linový obchod, prostě přirazí na ceně. Pokud se bude jednat o informační zdroj, bude zpoplatněn.
A teď si budeme muset vybrat – reklamu, nebo si připlatit. A co je nejhorší – rozhodnutí nebude tak docela naše. Záležet bude na tom, jak se AdTrap chytí.
Pokud dojde k masovému nasazení (což sice jednotlivé firmy vědět nebudou, ale výrobce se pochlubí), tak se přechod na placené služby sveze i po těch, kteří o AdTrapu v životě neslyšeli.
Na druhé straně, pokud se kouzelných krabiček toužících změnit internet prodá jen do pytlíku a zatřepat, šťastní majitelé si budou užívat internet bez reklam a všichni ostatní budou tu reklamní povodeň muset přežít.
10. 10. 2013
Autor: Václav Větvička
O2 neustále zrychluje a rozšiřuje svou optickou síť. Momentálně je to u něj nejoblíbenější typ připojení, které...
V prosinci rychlost Wi-Fi internetu klesla. Podívejte se, jak si vedl váš pskytovatel a ve kterém regionu jsme...
V prosinci rychlosti internetu převážně klesaly. Hodnoty tentokrát rostly pouze u kabelového připojení.
TikTok plánuje vypnout svou aplikaci pro uživatele v USA už tuto neděli, kdy by mohl vstoupit v platnost federální...
V prosinci rychlost Wi-Fi internetu klesla. Podívejte se, jak si vedl váš pskytovatel a ve kterém regionu jsme...
Vodafone odstartoval dvoutýdenní Crazy Week. V rámci akce zlevnil pevný internet, včetně gigabitové rychlosti, na...