Úvod > Články > Krabička, která může změnit internet

Krabička, která může změnit internet

Podle toho, koho se zeptáme, tak AdTrap, vynález dvojice Chad Russell a Charles Butkus, je buď požehnáním internetu, nebo koncem informací zdarma.

Jejich krabička totiž zachycuje příval internetových reklam dřív, než nás začnou prudit na monitoru. Výrobci si při vzpomínání na začátky internetu uvědomili, že býval bez reklam. A tak pod heslem „Internet je znovu váš“ založili firmu a vynalézali tak dlouho, až dali dohromady AdTrap.

Bílou krabičku šoupneme mezi modem a router a po dvou minutách už můžeme pokračovat v krasojízdě. AdTrap vyrábí firma Bluepoint Security, což je výrobce antivirového softwaru pro mobilní aplikace.

Browsery se sice snaží reklamu nejrůznějším způsobem omezovat, ale výsledek se blíží nule. Speciální firmy trošku uberou, občas se ale ukáže, že se jim nedá tak docela věřit.

Nedávno totiž prasklo, že některé reklamy firma úmyslně pouští. A navíc si za to nechá i platit. Zatímco mrňousům firma AdBlock nabídne „puštění“ reklamy zadarmo, firmám jako Google AdBlock prostě za stejnou službu účtuje.

AdTrap je hardwarové řešení a funguje mnohem spolehlivěji, protože funguje na každé periférii, která je k síti připojená. Nejenže „vymaže“ reklamy z novin a nejrůznějších webových stránek, ale odchytí i reklamy, které v poslední době zahlcují YouTube. Úplně dokonale to zatím nefunguje, třeba portál Hulu je odolný, ale autoři pracují i na překonání urputné Hulu.

Pro někoho je investice 139 dolarů do bílé krabičky něčím mezi zázrakem a darem z nebes, protože odpadá reklamní prudění a třeba klip z posledního zápasu Manchesteru United si můžeme prohlédnout bez nezajímavé reklamy na pneumatiky.

Pro jiné je to ale zrada. Většina dnešních webových stránek je placená z reklam, takže ve chvíli, kdy je odřízneme, odřízneme automaticky firmy od pěnezovodu. Firmy samozřejmě nezkrachují, ale pokud se bude jednat o on-linový obchod, prostě přirazí na ceně. Pokud se bude jednat o informační zdroj, bude zpoplatněn.

A teď si budeme muset vybrat – reklamu, nebo si připlatit. A co je nejhorší – rozhodnutí nebude tak docela naše. Záležet bude na tom, jak se AdTrap chytí.

Pokud dojde k masovému nasazení (což sice jednotlivé firmy vědět nebudou, ale výrobce se pochlubí), tak se přechod na placené služby sveze i po těch, kteří o AdTrapu v životě neslyšeli.

Na druhé straně, pokud se kouzelných krabiček toužících změnit internet prodá jen do pytlíku a zatřepat, šťastní majitelé si budou užívat internet bez reklam a všichni ostatní budou tu reklamní povodeň muset přežít.

10. 10. 2013

Autor: Václav Větvička

Témata

připojení k internetu

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Nordic Telecom má už 1000 vysílačů a pokrývá 1,6 milionu domácností

Nordic Telecom na začátku června uvedl do provozu již tisící vysílač. Jeho internet je tak dostupný již v 1,6...

 

Známe nové lokality, kde se od června 2021 připojíte k internetu s rychlostí 100 Mb/s!

Nordic Telecom v červnu opět rozšiřoval své pokrytí. Ve kterých městech tentokrát posílil nabídku internetu s...

 

MPO investuje 1,9 miliardy korun do budování vysokorychlostního internetu

MPO poskytne 1,9 miliardy korun na výstavbu přístupových sítí k vysokorychlostnímu internetu. Rychlejší přípojky...

Nejčtenější články

O2 a Vodafone navyšují upload u stovkových tarifů

 

Operátoři O2 a Vodafone potvrdili navýšení rychlosti uploadu u profilu 100/10 Mb/s. Nově budete moci odesílat data...

Pevnou síť Cetinu využívá už milion domácností

 

Cetin tento týden zprovoznil vysokorychlostní přípojku k internetu v milionté domácnosti. Průměrný rychlost v síti...

T-Mobile spustil prodej bondingu pro rychlost 100 Mb/s

 

T-Mobile znovu obnovil prodej bondingu pro rychlost 100 Mb/s. Díky této technologie dosáhne na stovkovou rychlost 54...