Úvod > Články > Zákazníci T-Mobilu se bouří, situaci prošetřuje ČTÚ

Zákazníci T-Mobilu se bouří, situaci prošetřuje ČTÚ

Patříte-li mezi klienty T-Mobilu, zbystřete. Operátor v polovině května tiše upravil nastavení vybraných tarifů a datových balíčků. Jakmile vyčerpáte datový limit, nedojde ke zpomalení datového toku, ale k úplnému přerušení.

T-Mobile o novém nastavení své zákazníky neinformoval s vysvětlením, že nejde o změnu podmínek. Stížností zákazníků je stále více, hromadí se i na facebookovém profilu operátora. A není se čemu divit. U vybraných tarifů a datových balíčků společnost svým klientům zcela zablokuje po vyčerpání FUP data. Navíc bez jakéhokoliv předchozího upozornění.

Změna se dotkla zákazníků využívajících tarif S námi v sítích, tarif S námi v síti, balíček Internet v mobilu na den, ale také těch s předplacenými kartami Twist. V případě, že patříte mezi vlastníky Twist karty, týká se vás změna nastavení balíčku Internet v mobilu na týden. Zpravidla se změna týká tarifů a balíčků s datovým limitem 50 MB.

Většině zákazníků vadí zejména to, že nebyli o změně ze strany operátora informováni. T-Mobile se brání tím, že se nejedná o změnu podmínek. V tom případě nemá společnost zákonnou povinnost o tom někoho informovat. Zákazníci nemají právo na odstoupení od smlouvy.

V podmínkách služby/tarifu (z loňska) i v Ceníku služeb je uvedeno, že po vyčerpání přiděleného objemu dat má zákazník možnost dokoupit si další objem dat za cenu dle Ceníku služeb. Pokud tedy objem dat přidělený k zákazníkovu stávajícímu tarifu nestačí, může si dokoupit další data v podobě dodatečných mobilních datových balíčků. Uplatňujeme tedy pouze platný postup poté, co zákazník vyčerpá datový limit,“ uvedla Patricie Šedivá z tiskového oddělení T-Mobilu.

Operátor si stojí za tím, že nepochybil. Na svém facebookovém profilu rozzlobeným fanouškům napsal vysvětlení. „Podmínky jsme změnili z toho důvodu, že i po vyčerpání FUP telefony dál na pozadí stahovaly data a tím blokovaly část přenosového pásma. To pak negativně ovlivňovalo ty zákazníky, kteří mají zaplacený balíček nebo tarif s daty.

Vše se to jeví jako vypočítavost T-Mobilu. Podle Patricie Šedivé se změna týká zhruba 4% zákazníků, kteří využívají data na příležitostné použití. Pak je tedy přinejmenším zvláštní, že by tak malé množství klientů s minimální rychlostí připojení mohlo ovlivnit všechny ostatní zákazníky společnosti.

Vy co patříte k těm, co se jim internet po vyčerpání FUP vypne, nemáte jinou možnost než si přikoupit jednorázový balíček nebo si navýšit datový balíček na vyšší. Což sebou samozřejmě nese vyšší měsíční útratu. Z pohledu laika to vypadá tak, že T-Mobile prostě chce donutit své klienty, aby si vybrali jiný tarif s vyšším FUP, za který také více zaplatí.

Celá záležitost je nyní v šetření Českého telekomunikačního úřadu. „Prověřujeme, zda skutečně dochází k přerušení služby a rovněž, zda T-Mobile aktuálně změnil smluvní podmínky, či zda se jedná o změnu výkladu stávajícího znění smluvních podmínek (pokud nebyly měněny),“ uvedla Nikola Šedová z tiskového oddělení ČTÚ.

Úřad dále prověřuje případné rozpory jednotlivých smluvních dokumentů či případný rozpor smluvních podmínek s webovou prezentací nabídky služeb. „Každopádně těm účastníkům, kterým by služba byla po vyčerpání FUP skutečně přerušena, bychom v tuto chvíli doporučili z důvodu zachování práv a lhůt pro případné vedení sporného řízení (o námitce proti vyřízení reklamace) daný postup u společnosti T-Mobile reklamovat,“ dodala Šedová.

29. 5. 2015

Autor: Redakce DSL.cz

Témata

telekomunikace

Sdílejte

Přečtěte si také

 

Stát investuje 11,5 miliardy korun na dobudování vysokorychlostních internetových přípojek

Vláda tento týden schválila plán, podle kterého rozšíří do roku 2027 vysokorychlostní internet na všechny české...

 

ČTÚ spustil nový srovnávač tarifů

Český telekomunikační úřad spustil dlouho očekávaný srovnávač tarifů elektronických služeb. Oproti původnímu plánu...

 

WhatsApp bude mazat uživatele, kteří nepřijmou nové podmínky

V polovině května vstoupí v platnost nové zásady ochrany osobních údajů na WhatsAppu. Pokud je nepřijmete, Facebook...

Nejčtenější články

CETIN zveřejnil statistiky rychlostí internetu. Jaký je u nás průměr?

 

CETIN každoročně investuje miliardy korun do modernizace své komunikační infrastruktury. Kolik internetových...

Operátoři musí nově uvádět reálné rychlosti připojení: Při odchylce máte nárok na slevu

 

Operátoři mají od 1. ledna povinnost uvádět v cenících a smlouvách reálné rychlosti připojení. Pokud tyto hodnoty...

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v lednu 2021

 

Jaké rychlosti pevného a mobilního internetu jsme naměřili v prvním měsíci roku 2021? Podívejte se, kterému...